در حاشیه درخواست ترامپ برای مذاکره با ایران/ چرا او منتظر تماس نماند؟

گروه سیاسی الف،   3970509179 ۱۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
در حاشیه درخواست ترامپ برای مذاکره با ایران/ چرا او منتظر تماس نماند؟

رییس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری در حاشیه اجلاس ناتو در بروکسل گفته بود وی انتظار دارد تهران به دنبال توافق جدیدی باشد.ترامپ گفت: «می دانم آنها ( ایرانی ها) مشکلات زیادی دارند،به شما می گویم در یک نقطه مشخص آنها با من تماس می گیرند و می گویند که بیایید توافقی حاصل کنیم.» اماظاهرا او منتظر تماس ایران نماند و بدون استفاده از تلفن با استفاده از میکروفون خودش با ایران تماس برقرار کرده است و خواستار مذاکره شده است .

به گزارش الف، دیروز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری مشترک با جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا ادعا کرد که حاضر است بدون هیچ پیش شرطی با ایران مذاکره کند. ترامپ مدعی شد ایران درگیر شرایط سختی است و اقدام درستی انجام داده که از برجام که چیزی جز اتلاف کاغذ نبوده خارج شده است.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز بلافاصله بعد از سخنان ترامپ در مصاحبه با شبکه سی بی اس عنوان کرد: ترامپ در صورتی با ایرانی‌ها پای میز مذاکره خواهد نشست که آنها تعهد به اعمال تغییرات اساسی در نحوه رفتار با مردم خود نشان دهند، از رفتار مخرب خود بکاهند و بتوانند بپذیرند که وارد توافقی شوند که در عمل مانع از تکثیر سلاح های هسته‌ای شود.

وزیر خارجه آمریکا قبلاً نیز 12 شرط را برای امضای یک توافق جامع که دونالد ترامپ نیز همیشه بر روی آن تاکید داشت، عنوان کرده بود. عدم حمایت ایران از سوریه و یمن، پایان دادن به طرفداری از طالبان، کنار گذاشتن برنامه دفاعی موشکی، اتمام برنامه غنی سازی هسته ای، عدم جانبداری از حماس و حزب الله، خروج از عراق و ...بخشی از این شروط بود.

  • بیشتر بخوانید:

استراتژی جدید آمریکا در برابر ایران باسخنان تکراری و 12 درخواست کهنه پاپمئو

پمپئو: حرفی از جنگ با ایران نزده‌ام/ تمام 12 شرط را از راه‌های دیپلماتیک محقق می‌کنیم

پامپئو: با فشار اقتصادی بی‌سابقه از مردم ایران حمایت خواهیم کرد

در اولین واکنش به این سخنان، حمید ابوطالبی، مشاور سیاسی روحانی در حساب توییتر خود نوشت: «احترام به ملت بزرگ ایران، کاهش خصومت ها و بازگشت آمریکا به برجام، هموارکننده مسیر سنگلاخ کنونی است».

براساس این گزارش، این سخنان در حالی برای چندمین بار مطرح شده که دولتمردان ایالات متحده ثابت کرده اند غیرقابل اعتماد هستند و این موضوع مختص دونالد ترامپ نیست. در دوره باراک اوباما زمانی که دولت تدبیر و امید هدف خود را رفع مناقشه هسته‌ای و لغو تحریم‌ها قرار داد، بعد از  2 سال به توافق برجام دست یافتند، اما دولت اوباما در ادامه به تعهداتشان پایبند نبود و با امضای برخی تحریم ها و کارشکنی ها مانع شد تا ایران نفعی از برجام ببرد، در حالی که ایران به تمامی تعهدات خود در برجام پایبند بود و بارها آژانس انرژی اتمی صحت آن را تایید کرد که این موضوع (پایبند نبودن آمریکا به تعهدات خود) بارها از زبان مسوولان کشورمان از رئیس جمهور تا خود آقای ظریف و حتی سیف رئیس سابق بانک مرکزی عنوان و اعلام شده بود.

این در حالی است که دونالد ترامپ نه تنها رفتار آمریکایی ها را تکرار می کند بلکه بی اعتمادترین رئیس جمهور ایالات متحده هم نام گرفته و این موضوع را هم حزبی ها و رقبای وی نیز بارها عنوان کرده اند.

دونالد ترامپ اواسط اردیبهشت ماه با خروج از برجام، توافقی بین المللی که در دولت قبلی آمریکا امضا شده بود، وعده داد که تحریم های ایران را در فواصل زمانی سه و شش ماه بازمی گرداند. بر این اساس از چند روز دیگر موج اول تحریم ها که مرتبط با فروش طلا، قطعات خودرو و فلزات خواهد بود اعمال خواهد شد. در اواسط آبان ماه نیز قرار است تحریم های مرتبط با فروش نفت ایران اعمال شود.

این در شرایطی است که تجربه کمتر از دو سال از ریاست جمهوری دونالد ترامپ نشان گر این است که او هیچ احترامی برای نهادها و معاهدات بین المللی قائل نیست و بسیاری از تعهدات آمریکا را برخلاف قواعد و رویه های حقوق بین الملل لغو کرده است. خروج از برجام، یونسکو، توافق آب و هوایی پاریس و درگیری با اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای جهان مانند مکزیک، کانادا، چین و ... بیان گر این است که ترامپ هر تعهدی را که به نفع آمریکا نداند یا در پی تغییر آن است یا در صورت عدم توانایی برای اصلاح، به خروج از آن فکر می کند.

روحیه تاجرمآبانه رئیس جمهور آمریکا را اگر در کنار سیاست و راهبرد نومحافظه کاران کاخ سفید مانند جان بولتون و مایک پمئو ارزیابی کنیم حاکی از وجود ترکیب خاصی از افکار در دولت ترامپ است  که اعتماد به سران کاخ سفید را غیرممکن می کند. راهبرد اصلی نئوکان ها از بین بردن مخالفان در جهان و تحمیل ارزش های آمریکایی از طریق ابزار سخت افزاری بوده است. همچنین برخی از افراد نزدیک به ترامپ مانند رودی جولیانی و جان بولتون در طول سال های اخیر ارتباط بسیار نزدیکی با منافقین داشته اند.

براین اساس باید گفت سیاست ترامپ بر این امر واقع شده که بعد از خروج از توافق هسته ای و ایجاد جنگ روانی، اقتصاد ایران را با چالش عظیمی مواجه کند تا کشورمان از موضع ضعف حاضر به نشستن پای میز مذاکره شود. اتفاقی که احتمالاً با تلاطم های اخیر بازار رخ داده و به نظر سران کاخ سفید در این شرایط تحمیل توافق مطلوب به ایران نیز امکان پذیر خواهد بود. هدف اصلی نیز از بین بردن مولفه های راهبردی قدرت ایران برای برخورد آسان تر می باشد. برنامه ای که قبلاً در لیبی و عراق نیز پیاده شد.

با تمام این توضیحات، اما به نظر می رسد برخی جریانات و گروه سیاسی داخلی هم تلاش دارند تنها راه برون رفت از وضعیت اقتصادی نابسامان امروز را صرفاً در مذاکره با آمریکا جستجو کنند. تقویت خط مذاکره برای حل مشکلات داخلی اعتراف ضمنی به ناکارآمدی، عدم مدیریت صحیح و شکست سیاست های اقتصادی دولت است. اما از آن جا که اراده ای برای حل مشکلات اقتصاد کشور وجود ندارد راه حل ساده تر تجویز مذاکره با ترامپ است، البته تاثیر تحریم ها در اقتصاد ایران به گفته تمامی صاحب نظران 30 درصد است و کلید مشکلات اقتصاد ایران در داخل است و باید ساختار اقتصادی دستخوش تحول شود.

ما تجربه مذاکره با آمریکا را داریم و ترسی از بابت وجود ندارد که یه طرف میزی بنشینیم که 5 قدرت جهانی آنسوی میز باشند .مذاکره با آمریکا در برجام نشان داد ایران اهل گفتگوست اما طرف مقابل خنجری در پشت خود پنهان کرده است . 

مذاگره با آمریکا نشان داد ایران در تعهدات خود صادق است و طرف مقابل فریبکار و بد عهد . امروز هم با در دست داشتن این تجربه گران بر این باوریم مذاکره با کسانی که به ملت ایران توهین می‌کنند و به هیچ پیمانی متعهد نیستند، وقت تلف کردن است . باید به توانایی های خودمان به مردم خوبمان دل ببندیم و با چشمهایی باز دشمن را سرافکنده کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۶۴۸۳۴۱۶:۴۱:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۹
آقای ابوطالبی این مسیر فقط برای مردم ایران سنگلاخه. نه هیچ کس دیگه. پس چرا آمریکا باید به برجام برگرده و به ایران امتیاز بده؟
ناشناس۴۶۵۳۵۸۲۰:۰۳:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۹
باید از صلح امام حسن درس گرفت
ناشناس۴۶۵۷۵۸۲۳:۰۰:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۹
دوست عزیز آنهم بدلیل این بود که فرماندهان تطمیع شده مثل ابن عباس او را وادارکردند به مذاکره ناخواسته چون میدانستند معاویه نقض میکند و همینطور هم شد مثل سرنوشت برجام
ناشناس۴۶۵۸۳۴۲۳:۲۴:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۹
تا هر چی میشه میگوید از صلح امام حسن درس بگیریم. وقتی شما موارد استفاده از عناصر تاریخی را بلد نیستید ساکت بمانید و هزینه به کشور تحمیل نکنید.
ناشناس۴۶۵۴۰۳۲۰:۲۲:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۹
حالا نقش برجام روشن میشه که چه تأثیراتی رو در همون مدت کوتاه برای کشورمون داشت. الان دلواپسها به جای اینکه جواب بدن چرا امریکا از برجامی خارج شد که شما می گفتید فقط به نفع امریکا بوده و سر ما کلاه رفته و ...
ناشناس۴۶۵۷۶۳۲۳:۰۲:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۹
اوباما و کری جوری برجام را تنظیم کردند که تضمینی نداشته باشد و در چنین روزهایی با خروج از آن ، اقتصاد ایران به هم بریزد پس چیز خوبی نبود بر خلاف ظاهر فریبنده اش
ناشناس۴۶۶۹۰۴۱۱:۳۲:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۱۰
نکنه شما هم از مدیران ماهی سیصد و پنجاه میلیونی بعد از برجام هستید که اینگونه سنگ برجام رو به سینه می زنید کدام تحولات مثبت غیر از پرشدن جیب امثال شما؟ دلار که بعد تحریم سال 91 سه هزار تومن شده بود همون سه هزار تومن موند و ارزون نشد و هنوز در حالیکه که امتیاز دهی دولتمردان طبق برجام ادامه دارد دلار سر به فلک کشیده یعنی هم امتیاز دادند هم صنعت هسته ای رو نابود کردن هم گرونی را تحمیل کردن چه افتابه تابانی
ناشناس۴۶۵۴۴۹۲۰:۵۰:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۹
درسته كه خروج برجام اقتصاد ما رو ريخته بهم و با امدن تحريم ها هزينه هاي سنگين ميگذاره رو دوش كشور و ملت ، اما وقتي تحريم ها اجرا بشه همونطور هم امريكا بايد هزينه اجراشو بده ، كه كمتر از هزينه هاي ما نيست ، اين ديكتاتور هم ميدونه با بازگشت تحريم ها هزينه هاي زيادي رو بايد محتمل بشه ، اون موقع بوجه ديوارش كم مياد ، بعد بخاطر يكترفه بودن تحريم هاش و همراهي نكردن دولت هاي ديگه مدتي بعد تحريم ها فقط هزينه براي اون ميشه اول تحريم ها براي ما سخت خواهد بود ولي بعد مدتي عادي ميشه ، از اين موضوع ها اگاهه و براي همين ميخواد شروع به مذاكره كنه ، نميخواد اين فرصت بده كه بتونيم از اين زمان سخت رد بشيم . قطعا تحریم ها مثل گذشته نيست چون هيچ كشور اون رو همراهي نميكنه ، فقط نميخواد باهاش درگير بشه .
ناشناس۴۶۵۷۶۱۲۳:۰۱:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۹
پسرم درآمد آمریکا میدونید چقدره؟ میدونید بودجه نظامی امسال آمریکا به انداز بودجه کل ایران در چندسال بوده؟ فک میکنی‌ تحمل هزینه برای کی سنگینه و کمرشکنه
ناشناس۴۶۵۹۰۸۲۳:۵۰:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۹
آمریکا با بدهی ترلیون دلاری بودجه و افتضاحات مالی داخلی فکر میکنید چقدر دیگه دوام میاره اما شعبده باز و بازیگر خوبی هست نمیزاره دستش رو شده اندگی تامل و تفکر
بهروز۴۶۶۳۳۴۰۸:۱۳:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۱۰
شما بیشتر لطیفه گقتی .
ناشناس۴۶۵۵۱۳۲۱:۲۴:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۹
امریکا می خواهد از طریق مذاکره موشک ها و ماشین جنگی ایران را از کار بیاندازه و موقعی که پنجه های تیز ایران را از کار انداخت و ایران خلع سلاح شد از چهار طرف به ایران حمله نظامی می کنند بدون تلفات و هزینه زیاد مثل عراق و لیبی .
ناشناس۴۶۶۰۷۵۰۱:۲۴:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۱۰
کار تلاش سازندگی بابا یه ذره به خودتون تکون بدید اون دولت پیر و فرتوتون رو بگید از جاش بلند شه ۴ تا جوون بیارید سر کارها تا مملکت یه تکونی به خودش بگیره ببینید اوضاع از این دوران رخوت بار بهتر میشه یا نه.
ناشناس۴۶۶۰۹۹۰۱:۴۶:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۱۰
این اتفاق تنها در صورتی می افتد که لجاجت و سماجت جای منطق را بگیرد و خواسته های مردم نادیده گرفته شوند و مسیر دیپلماسی با آمریکا و سایر کشورها مسدود شود خب در اینصورت بدیهی است که چنین مسیری پر حادثه و ویرانگر خواهد بود
ناشناس۴۶۶۱۰۵۰۱:۵۶:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۱۰
جلل الخالق به نظرات شما کارشناس ..
ناشناس۴۶۶۰۵۴۰۱:۱۰:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۱۰
دوست عزیز طرز فکر شما محترمه اما درست نیست.چه تضمینی هست که آمریکا زیر همین توافق نزنه ؟چه تضمینی هست که آمریکا تا ابد تحریم کنه و دنبال مذاکره باشه تا اقتصاد ایران فروبپاشه ؟ اگر به فکر رفع فقر هستیم باید فکری به حال تهدیدات آمریکا کنیم نه اینکه تسلیم شیم چون با تسلیم شدن فقط خواسته های آمریکا بیشتر میشه و مثل برجام هیچی گیرمون نمیاد
ناشناس۴۶۶۳۶۸۰۸:۲۷:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۱۰
خیلی بی انصافید حتی ناجوانمرد ترین افراد هم سعی میکنند اندکی به تعهدات خود عمل کنند.اگه قرار باشه ایران همیشه امتیاز بده و تا اخر تعهداتش را عمل کند ولی طرف مقابل هر وقت تشخیص داد که دیگر ادامه تعهدات به نفعش نیست زیر همه تعهداتش بزند که ......
ناشناس۴۶۴۸۴۷۱۶:۴۵:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۹
زندگی مردم را به ارز آزاد که نه سر و نه ته آن معلوم است نچسبانید قبول کنید اقتصاد لیبرالی و قوانین آن برای کشور های اروپایی و آمریکایی و پیشرفته هست نه کشور ی مثل ایران که تهدید به جنگ اقتصادی که مصیبت آن کمتر از جنگ فیزیکی نیست شده است. ارز موجود و درآمد های ارزی احتمالی آینده را به صورت هوشمند برای غذا و دارو و نهاده های کشاورزی وصنایع مرتبط مصرف نمایید حتما تا دیر نشده سبد کالای ضروری تعریف و به صورت هوشمند بین مردم توزیع شود و به فقرا بصورت رایگان داده شود واقع بین باشید رویا پردازی ملت را به قهقرا می برد ظاهرا دولت و مجلس تهدیدات آمریکا را جدی نگرفتند
ناشناس۴۶۴۸۵۴۱۶:۴۹:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۹
كجا در خواست كرد ايشان جواب سوال خبرنگار داده لطفا هول نشيد
ناشناس۴۶۵۱۶۳۱۸:۲۹:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۹
یه بار دیگه بخون چی گفته حالا چند بار دیگه التماس میکنه عجله نکنید
ناشناس۴۶۵۳۷۵۲۰:۱۲:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۹
آره بابا... با اون اقتصاد فشل و دلار بی ثباتشون!
ناشناس۴۶۵۴۵۴۲۰:۵۲:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۹
هر گونه امتیازی که به ترامپ و تندروها در امریکا داده بشه تیر خلاص هست به میانه روها در امریکا و نابودی لابی ایران در امریکا و تقویت لابی اسراییل و عربستان
ناشناس۴۶۵۸۶۰۲۳:۳۰:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۹
لابی ایران در آمریکا شما رو به خدا از این حرفها خنده دار نزنید. کشوری که تقریباً همه ی اقتصادش به دست اسرائیل می چرخه چطوری یه کشوری مثل ایران قدرت لابی داره
ناشناس۴۶۵۹۴۰۰۰:۰۵:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۱۰
لابی ایران در آمریکا رو خوب اومدی برادر!
ناشناس۴۶۴۸۵۹۱۶:۵۰:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۹
چطور می توان با کسی که ثبات شخصیت ندارد مذاکره کرد؟ کسی که حتی سران اروپا هم به او اعتماد ندارند؟ کسی که برجام را پاره کرد؟ آمریکا را از یونسکو، معاهده جهانی آب و هوا و.... خارج کرد؟ کسی که شمشیر را از رو برای فلسطینیان بسته و سفارت آمریکا را در اسراییل به قدس منتقل کرد؟ در مقابل این شخص و تفکرات شیطانیش باید مردانه ایستادگی کرد.
ناشناس۴۶۴۸۶۶۱۶:۵۳:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۹
مذاکرات انجام شود .
ناشناس۴۶۵۳۲۱۱۹:۳۹:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۹
مذاکره قیمت سکه را به 50 هزار تومن و دلار رو به 750 تومن میرسونه چی از این بهتر ؟
ناشناس۴۶۵۵۱۷۲۱:۲۶:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۹
سلام....دیگه از فریب دادن مردم با این حرفا گذشته. قیمت سکه و طلا هیچ وقت به این قیمتا برنمی گرده. چون تابع تورم و رشد نقدینگی افسار گسیختگی در کشور استو خواهش می کنم کمی به شعور مردم احترام بگذارید.
ناشناس۴۶۶۰۱۸۰۰:۵۲:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۱۰
شما داری مردم رو فریب میدی این 5 سال برجام نقدینگی کجا بود /؟
حسنی ارومیه۴۶۵۳۲۴۱۹:۴۱:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۹
هویچ رو به چماق ترجیح میدهم
وارد کننده چماق و دسته بیل با ارز 4200 تومنی۴۶۵۴۰۵۲۰:۲۳:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۹
من چماق رو ترجیح میدم
ناشناس۴۶۵۴۴۳۲۰:۴۸:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۹
این آقا قلدره و تیم متبوعش فقط می خواهد از این حربه واسه انتخابات آتی کنگره استفاده کنه
ناشناس۴۶۵۴۵۱۲۰:۵۰:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۹
از بستن تنگه هرمز ترسید از اینکه کنگره بشه تمام دمکرات
ناشناس۴۶۵۴۸۱۲۱:۰۵:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۹
12 سال مذاکره هسته ای کردیم آخرش برجام را پاره کرد مگر مملکت ونظام مسخره شماست کسانی که دم از مذاکره می زنند می خواهند با آبروو عزت وشرف ایران بازی کنند
ناشناس۴۶۴۸۶۷۱۶:۵۴:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۹
با امریکا مذاکره نکنید دوباره 4 سال بعد رئیس جمهور بعدیشان می اید و می گوید من توافق قبلی را قبول ندارم و بیایید یک توافق جدید بنویسیم همین جوری تا صد سال دیگه بازیتون می دهند . بهترین کار این است که دولت بر روی تولید داخلی تمرکز کنه و با چین و روسیه و اروپا ادامه بده . با همین 1500 هزار میلیارد نقدینگی داخلی براحتی می توانیم تولید داخلی را افزایش بدیم و اشتغال ایجاد کنیم منتهی به ادم های دلسوز و کار بلد نیاز داریم .
ناشناس۴۶۶۱۵۷۰۵:۰۷:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۱۰
تمام مشکل همین دوتاست. دلسوز و کاربلد.
ناشناس۴۶۴۸۷۳۱۶:۵۵:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۹
فرقی ندارد کی پیش قدم بشود مذاکره به نفع مردم هست
ناشناس۴۶۵۳۵۱۲۰:۰۱:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۹
از مردم مایه نگذار . مگر مذاکره نکرده بودیم مگر دسترنج چندین ساله دانشمندان هسته ای را طبق اخلاص نگذاشتیم مگر آمریکا تعهد بین المللی برجام را امضاءنکرده بود. فعلا طیف شما واداده ها سیب وگلابی آن را میل بفرمایید . بعد نسخه مذاکره ببپیچید
ناشناس۴۶۶۵۹۵۱۰:۱۰:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۱۰
برجام باید برای چند نسل درس داشت برای ایرانیان ولی 2 حالت دارد برای شما یا حافظه تان خوب یاریتان نمیکند یا دنبال منافع ایرانیان نیستید
ناشناس۴۶۴۸۸۱۱۶:۵۸:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۹
به گفته کارشناسان 30 درصد است؟؟؟؟؟ والا من که تو ایران تا به حال کارشناسی ندیدم همشون یه عده حراف ناکارآمدن. اگر هم 30 درصد تاثیر داشته 30 درصدش خیلی قوی بوده طوری که میتونم بگم 100< 30
فاطیما۴۶۴۸۹۱۱۷:۰۲:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۹
من موندم این ترامپ چطوری ثروتمندشده لابدهرمعامله ای که می کرده اگه به نفعش نبوده میزده زیرش!!!
بانو۴۶۵۱۷۷۱۸:۳۳:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۹
شاید اینم اختلاس کرده یا رشوه گرفته .
ناشناس۴۶۵۴۹۷۲۱:۱۴:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۹
نه عزیزم این راه ها فقط تو ایران جواب میده. که با اختلاس یک شبه پولدار میشن
ناشناس۴۶۵۳۲۷۱۹:۴۳:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۹
معامله یعنی همین
بهزاد۴۶۵۴۹۸۲۱:۱۴:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۹
احتمالا آقازادست
ناشناس۴۶۵۸۷۲۲۳:۳۵:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۹
زندگی نامه شو مطالعه کنید متوجه میشوید که ترامپ به وسیله ی ارثی که از قمارخونه های پدرش رسیده پول دار شده و از اون زمان به بعد هر شرکتی تاسیس کرده ضررده بوده
ناشناس۴۶۴۸۹۲۱۷:۰۲:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۹
.. او فردی خودشیفته است و عاشق دیده شدن . باید در عین دفاع از منافع ملی بدون نشان دادن نقطه ضعف به مذاکره با انها پرداخت . میتوان برای امتحان ترامپ و به چالش کشیدن او با تحریک اون به پیمان شکی کاری کرد که به برجام پایبند باشد و بعد از ان مذاکره کند .
استاد اقتصاد سیاسی دانشگاه۴۶۴۸۹۹۱۷:۰۵:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۹
راهکار برون رفت از این بحران اعتقاد به این حقیقت است که راهکار های اقتصادی از راهکارهای سیاسی جدا نیست باید با توجه به قدرت منطقه ای ایران با عربستان و امریکا بار دیگرمذاکره کرد و این جو روانی سیاسی و اقتصادی را از بین برد دست مفسدان داخلی را قطع کرد . به فرموده امام حفظ نظام اولین اولویت است. من به اینده خوشبین هستم.
ناشناس۴۶۴۹۰۸۱۷:۰۷:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۹
مذاکره بی فایده است..آنها عهد شکن هستند.
ناشناس۴۶۵۱۸۷۱۸:۳۷:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۹
شما ظاهرا نفست از جای خیلی گرمی درمیاد بنده و امثالهم با افزایش ده دوازده درصدی حقوق امسال را شروع کردیم و قدرت خریدمون به نسبت پارسال نصف کمتر شده که واقعا از قشر متوسط رو به ضعیف الان دقیقا به قشر ضعیف رو به موت تبدیل شدیم ... می زنی ؟
ناشناس۴۶۵۳۷۱۲۰:۱۰:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۹
شما که نفست از جای سرد در می آیدفکر میکنی مذاکره کنند ترامپ حقوق تورا صددرصد میکند. عموجان این خیال خام را تو وامثال تو از سرتان بیرون کنید که اگر همه چیزتان وامورات کشور را به آمریکا واگذارکنید دیگر وضعتان بهتر میشود آمریکا آنقدر نسبت به ملت ایران کینه دارد بلای بسرتان می آورد که بچه هایتان مانند کشورهای فقیر از گرسنگی استخوانشان شمارده شوند
ناشناس۴۶۵۲۸۲۱۹:۱۹:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۹
فایده مذاکره نکردن چیه؟؟؟؟؟ لطفا پاسخ
ناشناس۴۶۵۴۸۹۲۱:۱۱:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۹
مذاکره درست اشکالی نداره! مذاکره ای که تبدیل به یه ترکمانچای مثل برجام ختم نشه!
دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف۴۶۵۸۸۷۲۳:۴۲:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۹
حداقل فایدش اینه که زحمت های من و دوستان منو هدر نمیدید و همچنین منافع ملیو طرز تفکر پوچ مذاکره رو به جامعه القا نکنید راهکار حتماً در داخل است چرا که مگس روی زخم و مشکل ما می نشیند. یه سوال: چرا هر موقع اقتصاد با بحران مواجه میشه آقای نیلی (مغز اقتصادی دولت) استعفایش را می نویسد و ترجیح می دهد به تدریس بپردازد؟
ناشناس۴۶۵۴۵۷۲۰:۵۳:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۹
اين كاملا مشخصه آمريكاييها اين پيشنهاد رو براي تحريك مردم ايران دادن نه براي مذاكره چون اونها بخوبي ميدونن با بدعهدي در برجام تنها امكان مذاكره رو كه در كنار اروپا وروسيه بود رو هم از دست دادن چه برسه به امكان واجازه امكان مذاكره مستقيم
ناشناس۴۶۵۴۶۸۲۱:۰۱:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۹
امکان دارد آن کسانی مذاکره طلب با ترامپ هستند که پولهای بدون پشتوانه وغیر قانونی چاپ کردند . وبا آن خزانه کشور را به صورت سکه وارزخریداری وخالی کردند بارشان را بستند و ارزش پول را پایین آوردند وبحران ایجاد کردند.شاید هم بفکر رفتن خارج از کشور باشند
کیوان۴۶۴۹۳۶۱۷:۱۵:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۹
برخی به او فحش میدادند الان او را تحسین میکنند بخاطر این پیشنهاد فریبکارانه همیشه از این نوع افراد ضربه خورد وطنم ایران
ناشناس۴۶۵۸۹۱۲۳:۴۳:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۹
و همین افراد هم منفی می دهند.
ناشناس۴۶۴۹۴۳۱۷:۱۷:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۹
واقعا تاسف آوره که بعضی از کامنت ها در طرفداری از مذاکره است و لایک هم میخوره وقتی طرف مقابل از برجام که پشتوانه قطعنامه شورای امنیت رو هم داشت به راحتی آب خوردن خارج شد، اصلا چجوری و سر چی باهاش مذاکره کنیم و چه پشتوانه ای هست که فردا زیر نتایج این مذاکره نزنه؟ از اون گذشته وقتی یکی از حداقل های نتایج مذاکره رو از بین بردن توانایی دفاعی و امکان بازدید از مراکز نظامی تعیین میکنه اقدام به مذاکره چه معنایی داره جز فروش استقلال کشور؟ کدوم ایرانی با غیرتی حاضر به قبول این هست؟ چجوری میخوایم جواب خون شهدا رو بدیم؟
ناشناس۴۶۵۷۴۱۲۲:۵۵:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۹
دوست عزیز به این لایک ها توجه نکن چند نفر هستن با یک سری روش ها و برنامه تعداد لایک ها را بالا می برند مثلا به اخباری که مربوط به فساد دولتی ها هست دقت کن لایک کمی می خوره ! یک جریان داخلی هست که چندنفر را استخدام کردند برای لایک زدن ! و فکر می کنند مردم حالیشون نیست
ناشناس۴۶۸۰۳۲۱۶:۴۳:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۱۰
راست میگه
ناشناس۴۶۶۲۳۹۰۷:۲۳:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۱۰
کمی سواد حقوقی میخواد که بفهمید برجام یک توافقنامه (Agreement) نبود بلکه برنامه جامع اقدام مشترک بود و هر کسی هم میتونست ازش خارج بشه. برای همینه ما نمیتونیم به هیچ نهاد جهانی شکایت کنیم.
ناشناس۴۶۴۹۶۴۱۷:۲۵:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۹
رابطه با آمریکا یعنی نابودی کامل ایران، مطمئن باشید
ناشناس۴۶۵۱۳۰۱۸:۱۷:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۹
الان این همه کشور با امریکا رابطه دارن نابود شدن ؟؟/
ناشناس۴۶۵۸۹۴۲۳:۴۶:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۹
بله هر کشوری که از موضع ضعف با آمریکا رابطه برقرار کرده نابود شده.
ناشناس۴۶۶۱۷۸۰۶:۰۵:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۱۰
بعله کره جنوبی چین ژاپن ترکیه مالزی ....بازم بگم
ناشناس۴۶۸۷۸۵۲۳:۳۹:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۱۰
بگو
ناشناس۴۶۸۰۳۹۱۶:۴۸:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۱۰
عربستان ، ژاپن ، اردن ، مصر ، کره جنوبی ، و ... بدون اجازه آمریکا یه لیوان آب هم نمیتونن بخورند ما به این میگیم نابودی شما چی میگی؟
ناشناس۴۶۵۲۲۷۱۸:۴۹:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۹
بعد الان داریم به سمت تعالی میریم؟ شاید شما میری و ما خبر نداریم
ناشناس۴۶۴۹۷۲۱۷:۲۸:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۹
دنیا دنیای تعامل است. دشمنی با آمریکا برای ما نون و آب نمیشه. مثل روسیه و چین و ... باید با آمریکا تعامل داشته باشیم.
ناشناس۴۶۵۱۸۴۱۸:۳۶:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۹
روسیه و چین عضو دایم شورای امنیت و دارای حق وتو هستند یعنی هیچ قطعنامه ای بر علیه آنها صادر نمی شود. همچنین هر دو زرادخانه اتمی به اندازه امریکا دارن.هر دو بزرگترین ناوگان نظامی جهان را دارن. چین یک میلیارد جمعیت دارد. روسیه پهناورتزین کشور جهان است و از سمت قطب شمال با ایالت الاسکا بسیار نزدیک است. امریکا ۲۰ تریلیون دلار به چین مقروض است. گاز اروپا توسط روسیه تامین می شود. بازهم بگم؟ قیاس نادرستی می کنید. ضمنا نگاهی به وضعیت اسفناک و داغون مصر و اردن که متحدین امریکا هستند بکنبد تا بدانید مشکل ما داخلی است
ناشناس۴۶۵۵۴۸۲۱:۴۰:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۹
ممکنه آمریکا با چین و روسیه وارد درگیری نظامی نشه، ولی تا بتونه محدودیت و تحریم بر سر راهشون قرار میده تا قدرت مانور نداشته باشن. نمونه اش بلایی که سر شرکت ZTE چین آوردن یا وضع تعرفه های واردات و ... ضمنا از مصر و اردن بعنوان کشورهای فقیر ولی دوست آمریکا مثال آوردید. بدنیست بدانید مصر و اردن هیچ ثروت خدادادی مثل نفت و گاز ندارند که بفروشن. مصر با 80 میلیون نفر جمعیت بجز توریسم و مقداری کشاورزی و عوارض کانال سوئز چه درآمد دیگری دارد؟ چرا از ویتنام که با آمریکا جنگید و الان شریک اقتصادی و آرام آمریکاست نمی گویید؟ چرا ..
ناشناس۴۶۵۵۵۶۲۱:۴۴:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۹
برعکس. اتفاقا مثال شما درباره توانمندیهای چین و روسیه داره حرف خودتون رو نقض میکنه. روسیه و چین اگر بقول شما اینقدر قدرقدرت هستن و اینهمه امکانات دارن، میتونن با آمریکا درگیر بشن. چرا درگیر نمیشن و میرن ..با هم تعامل میکنن؟
ناشناس۴۶۴۹۹۰۱۷:۳۲:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۹
یه نگاه به بازار و وضعیت مردم بندازید از دیشب که ترامپ پالس مثبت فرستاد ریزش سکه و دلار شروع شد .
ناشناس۴۶۵۴۷۲۲۱:۰۲:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۹
مزدوران آمریکا و اسراییل بازار ایران را آشفته کردن حالا نوبت ترامپه که وارد صحنه بشه و مذاکره بدون پیش شرط را مطرح کنه و توپ را توی زمین ایران بیاندازه. یک بازی هوشمندانه
ناشناس۴۶۷۰۴۲۱۱:۵۷:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۱۰
چه کس یا کسانی هستند که در داخل با یک حرف ترامپ قیمت سکه رو یکدفعه 500هزار تومن ارزان میکنند؟؟هدفشان از این افت قیمت چیه؟؟دوست عزیز یکم عمیقتر فکر کن..یه کم بیشتر در این موضوع دقت کن.. فردا روزی اگه توافق بشه وتحریمها لغو بشه همین افرادی که دلار رو به 11هزار تومن وسکه رو به 4میلیون وپانصد هزار تومن میرسونند بیشترین نفع رو از لغو تحریمها میبرند..اصلا هدف اصلی اینها همین هست ولی آن قشر ضیف جامعه وکارگر ساده زندگش تغییری نخواهد کرد..چرا ؟؟چون ساختار مدیریتی واقتصادی وبانک مرکزی ایران مشکل ومعیوب هست..پس میبینید که وضع اقتصادی ایران امروز مربوط به فساد ورانت خواری وعدم مدیریت وبرنامه ریزی صحیح هست تا زمانیکه این اصلاح نشه هرگز مذاکره با آمریکا فایده ای نخواهد داشت.
ناشناس۴۶۵۰۰۱۱۷:۳۵:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۹
جالب اینه که براحتی آب خوردن از هر قراردادی خارج میشه بعد میگه مذاکره کنیم قرارداد ببندیم... خب بستیم چی شد؟!!!!!!! بعد خارج میشی و دوباره مذاکره کنیم ....
ناشناس۴۶۵۰۱۰۱۷:۳۸:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۹
ترامپ! اینها اهل گفتگو نیستن. وقت خودت رو تلف نکن برو سر گزینه آخر
ناشناس۴۶۵۲۹۰۱۹:۲۲:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۹
تو رو خدا ترامپ. گزینه آخر
ناشناس۴۶۵۹۹۲۰۰:۳۱:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۱۰
ما بیچاره ها آماده گزینه آخر هستیم ،حداقل این جماعت ترسو دوتابعیتی نون به نرخ روز خور ان شاء الله یا از ترس سکته می کنن یا میرن همون جا پیش ترامپ
ناشناس۴۶۸۰۴۹۱۶:۵۳:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۱۰
هر گزینه ای به اشانتیون هم داره مثلاً گزینه جنگ ، نابودی اسراییل اشانتیونشه
هوشیار۴۶۵۰۲۶۱۷:۴۴:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۹
1- تنها چند ساعت بعد از امضا معاهده پاریس زد زیرش 2- برجام رو که بین ایران و آمریکا نوشته شده بود زد زیرش 3- وعده هایی که به کره شمالی داده بود زد زیرش کدوم نادانی میخواد با این آدم بی ثبات مذاکره کنه ؟
ناشناس۴۶۵۰۳۵۱۷:۴۷:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۹
اینهائی که طرفدار مذاکره با ترامپ هستند، لطفا اول تکلیف وعده هائی که در خصوص برجام به مردم دادند را مشخص کنند بعد هرکار خواستند بکنند.
ناشناس۴۶۵۰۵۵۱۷:۵۴:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۹
مذاکره بهترین راه است.. تحریم زندگی همه را داره نابود میکند و چاره ای نیست
ناشناس۴۶۵۰۵۰۱۷:۵۱:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۹
پس ظریف رفت عمان بعد وزیر خارجه عمان رفت امریکا تماس نبود
ناشناس۴۶۵۱۳۸۱۸:۲۰:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۹
هر چه زمان بگذره بیشتر باید امتیاز بدهیم
ناشناس۴۶۵۱۳۹۱۸:۲۱:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۹
رفراندوم بهتر راه . بگذارید مردم تصمیم بگیرن
ناشناس۴۶۵۱۴۷۱۸:۲۳:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۹
ترامپ رسما دیوانه هست ولی فعلا اقتصاد مهمتره .
ناشناس۴۶۵۱۶۹۱۸:۳۱:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۹
باید از مذاکرات عراق درس گرفت. ۶ ماه بعداز توافق با آمریکا بوش به عراق حمله کرد
معلم۴۶۵۱۷۶۱۸:۳۲:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۹
مذاكره به معنى تسليم نيست،نبايد دنباله رو سياست چاوز بود !
ناشناس۴۶۵۴۷۸۲۱:۰۴:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۹
یک بار حرفمون رو به جان کری زدیم برای هفت پشتمون بس بود تازه اون تضمین هم به ما داده بود! این یکی که یک لات قمار بازه!
ناشناس۴۶۵۲۲۵۱۸:۴۹:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۹
قبلا وقتی میگفتند حافظه تاریخی جامعه ضعیف هست فکر میکردیم که حوادث ۲۰ یا نهایتا ۳۰ سال گذشته فراموش جامعه میشه ولی الان کار بجایی رسیده که ملت دو سال پیش هم فراموش میکنند یادشون رفته که ما دوسال پیش بعد از دو سال رفت آمد به ژنو و و یون و .... با کدخدا توافقی کردیم که فقط عبور از پل صراط به اون وصل نشده بود توافقی که براحتی چند ماه پیش عملا توسط ترامپ پاره شد و به سطل زباله رفت حالا هنوز چند ماه به یک سال نرسیده باز دارن طبل مذاکره و صحبت کردن آخرین راه حله و فقط با گفتگو میشه مشکلات را حل کرد کوبیده میشه معلوم نیست چه بلایی سر جامعه ما اومده
ناشناس۴۶۵۲۵۹۱۹:۰۱:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۹
هم وطنان عزیز قدری بیاندیشید! مطلب کاملا روشن است. مذاکره در شرایط فعلی پوشش آبرومندانه تسلیم است. کسانی که خدای ناکرده در دل میگویند، چه اشکالی دارد که تسلیم شویم، بدانند که آمریکا به تسلیم نیز راضی نخواهد شد. کاری با ما خواهد کرد که تا صد سال دیگر کمر راست نکنیم. اگر دنیا را هم میخواهید، در برابر آمریکا کرنش نکنید.
ناشناس۴۶۶۳۲۸۰۸:۱۰:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۱۰
احسنت.
ناشناس۴۶۵۲۸۴۱۹:۲۰:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۹
یک دیوانه در امریکا به قدرت رسید کل دنیا باهاش سازش کرد جز ایران !
ناشناس۴۶۵۳۸۲۲۰:۱۴:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۹
دیوانه مالک دهها هتل و هواپیمای اختصاصی !
ناشناس۴۶۵۲۹۷۱۹:۲۷:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۹
تا قبل از اینکه برجام داخلی داشته باشیم که از نظر داخلی قویتر بشیم و همینطور اینکه بتونیم از نظر دفاعی قدرتمون رو زیاد کنیم، برجامهای خارجی بعدی هم بیشتر میشه امتیاز دادن بدون گرفتن امتیاز چندانی و بعد از یک مدت هم دوباره به هم میخوره و باید بیشتر امتیاز بدیم!
ناشناس۴۶۵۲۹۹۱۹:۲۸:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۹
ترامپ و وزیر خارجه اش یکی به نعل میزند و یکی به میخ !
ناشناس۴۶۶۰۲۸۰۰:۵۶:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۱۰
پولدار بودن نشانه سلامت عقل نیست
ناشناس۴۶۵۳۰۵۱۹:۳۰:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۹
دلواپس ها اجازه مذاکره رو نمی دهند چون باعث محبوبیت روحانی و کاهش قیمت دلار و سکه میشه
ناشناس۴۶۵۴۷۵۲۱:۰۳:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۹
شما در به در دنبال گرفتن حقتون از برجام در دادگاه لاهه هستید! آخه چطور روتون میشه از گفتگوی جدید دم بزنید! اونم با کسی که قبلا می گفتید گزینه دلواپسان است!
ناشناس۴۶۵۵۲۰۲۱:۲۷:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۹
دوست عزیز وقتی اقتصاد نمیدونید نظر عوامانه ندید..قیمت دلار از قبل برجام همین مقدار بود ووقتی هم که برجام امضا شد در طی این 5 سال دولت به طور مصنوعی وبا تزریق ارز قیمت رو روی 3500 تومن قرار میداد درحالیکه باید این نرخ قیمت سالانه ومتناسب با تفاوت نرخ تورمی افزایش پیدا میکرد ..اما دولت نخواست که قیمت ارز رها بشه .نتیجه اش شد اینی که الان داریم میبینیم..
ناشناس۴۶۵۶۹۲۲۲:۴۳:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۹
شما اقتصاد بلدی کافیه !!
ناشناس۴۶۵۷۰۰۲۲:۴۵:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۹
اقای خواص اقتصاد دان دلار زمان احمدی نژاد شما تا 4000 رفت بعد از خبر پیروزی روحانی و شروع مذاکرات تا 3400 کاهش یافت 5 سال ثابت بود تا دوستان شما باعث بهم زدن برجام شدن و دلار تا 12000 بالا رفت !
ناشناس۴۶۵۳۰۷۱۹:۳۱:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۹
حتی شروع مذاکرات هم قیمت دلار رو بسیار کاهش میده
ناشناس۴۶۵۳۵۵۲۰:۰۲:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۹
تا گفت آماده مذاکره است ، سکه 700 هزار اومد پائین خوبه دیگه
ناشناس۴۶۵۵۲۸۲۱:۲۹:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۹
دوست عزیز زمان احمدی نزاد که کل دنیا و شورای امنیت مارو تحریم کردن دلار اینقدر بالا نرفت و 3700 بود .الان یه عده توی کشور میخوان فشار وارد کنن که برجام 2 و 3 پذیرفته بشه وگرنه فشار تحریم ها دلار 11 تومنی نیست
ناشناس۴۶۵۹۰۰۲۳:۴۸:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۹
در دوره احمدی نژاد دلار تا بیش از ۴۰۰ درصد هم افزایش قیمت داشت که هنوز این رکورد را روحانی جابجا نکرده است!
مازیار۴۶۵۳۱۵۱۹:۳۵:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۹
مردم خوبمان؟؟؟،؟؟ باز احتیاج شد به مردم حالا میگید مردم خوبمان وقتی ثروت مردم رو تو موسسات بالا کشیدن ایا اینها جزو مردم نبودند وقتیکه از دیوار بالا میرفتند برای بردن ماهواره ایا اینها مردم نبودند ایا وقتی زن و دختر مردم رو تو خیابون بعلت بدحجابی میزدند اینها مردم خوبمون نبودند.هزاران هزار ظلم به مردم کردند و اصلا برای نظر مردم احترامی قائل نبودند باز تا کار گیر میکنه میشن مردم خوب مردم فداکار مردم .... دقیقا مثل زمان انتخابات
ناشناس۴۶۵۳۳۴۱۹:۵۰:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۹
حال که به زعم شما ترامپ قدم اول را برداشته شما نیز قدر انرا بدانید و از این موقعیت استفاده کنید
ناشناس۴۶۵۳۴۳۱۹:۵۵:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۹
به نظر می رسد برخی جریانات و گروه سیاسی داخلی هم تلاش دارند تنها راه برون رفت از وضعیت اقتصادی نابسامان امروز را صرفاً در مذاکره با آمریکا جستجو کنند. واماباعث تمام بدبختی کشور ونابسامانی اقتصادی همان جریانات گروه سیاسی داخلی هستند که الان نسخه مذاکره (ذلت)را میپیچانند. این طیف آدمها جاده صاف کن دشمنان هستند
ناشناس۴۶۵۳۷۲۲۰:۱۱:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۹
پسر , این ترامپ خیلی زیرکانه بحث مذاکره بی قید و شرط رو پیش کشید. توپ حالا تو زمین ایرانه. مذاکرات سران .. احتمالا شروع شده و میلیون ها ایرانی نگران وضعیت اقتصادی چشم انتظار پاسخ ایران !
ناشناس۴۶۵۳۸۹۲۰:۱۸:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۹
بعد برجام مذاکره کنیم چی بگیم؟ از اونطرف مذاکره نکنیم چی کار کنیم؟
محسن۴۶۶۰۷۳۰۱:۲۴:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۱۰
مذاکره به معنی گفتگو رو در رو است خواهشا مذاکره را تابو نکنید انرژی هسته ای را مقدس کردید در حالی که تکنولوژی بود
کامران۴۶۶۰۸۲۰۱:۲۹:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۱۰
ما ها نشستیم و فکر میکنیم فقط فشار اینوریه نه برادر از اون طرف هم به ترامپ واسه حماقتهاش فشار میارن تنها راهه کاهش فشار هم اینه که با ایران بتونه به توافق که نه ولی به یه نمیمچه توافقی برسه چون آینده ریاست جمهوریش خیلی به این بستگی داره ماها خودمونو دست کم گرفتیم درسته که افسار دلار دسته امریکاست ولی افسار تنگه هرمز هم دسته ماست که صد البته خیلی قویتره و راحت با فشارش میتونیم نه تنها اقتصاد امریکا بلکه کل اقتصاد دنیا رو به لرزه دربیاریم اون موقعس که امریکا رو ما سره میز مذاکره میکشونیم و اینبار ما هستیم که بالاییم
ناشناس۴۶۶۱۲۵۰۲:۲۹:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۱۰
من به عنوان يك ايراني وطن پرست در اين مقطع مخالف مذاكره با امريكا هستم
ناشناس۴۶۶۲۰۳۰۶:۵۴:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۱۰
مذاکره را رد نکنید. پیش ششرط مذاکره را بازگشت آمریکا به برجام قرار دهید
ناشناس۴۶۶۶۰۳۱۰:۱۳:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۱۰
از نظر سیاسی کار جالبیه ولی معلومه که قبول نمیکنن
ناشناس۴۶۷۱۲۱۱۲:۱۷:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۱۰
بحث مذاكره به طور كلي خوبه البته نياز به اجماع در درون كشور داره و گروهها مختلف مايل به انجام اون باشن تا اگه دولت جناب آقاي روحاني مذاكره رو انجام داد عده اي اون رو به عنوان خائن به ملت توصيف نكنن،همون چيزي كه درجريان برجام اتفاق افتاد وعده اي دكتر ظريف و دكتر صالحي(رئيس انرژي هسته اي) رو به خيانت متهم كردند وبرجام رو هم بدون دستاورد تلقي كردن درحاليكه الان متوجه مي شوند كه برجام توافق امضا نشده خوبي بود كه به نفع همه بود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین