آقای روحانی دقیقاً کجایی؟

گروه سیاسی الف،   3970508183 ۱۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

در شرایطی که قیمت دلار به دوازده هزار تومان نزدیک شده و سکه نیز به حدود چهارمیلیون و چهارصد هزار تومان رسیده اما مشخص نیست چرا نگرانی مردم از التهابات بازار با واکنش مناسبی از سوی دولت پاسخ داده نمی شود.

آقای روحانی دقیقاً کجایی؟

به گزارش الف، در حالی که هنوز موج تحریم های آمریکا بعد از خروج از برجام آغاز نشده و قرار است از هفته آینده این اتفاق رخ دهد، اما اقتصاد ایران دچار آشفتگی جدی شده است؛ بی ثباتی مزمن در اقتصاد کشور که اثرات آن را بوضوح می توان در بازار سکه، ارز و مسکن مشاهده کرد. مردم نیز به طور جدی نگران و نظاره گر کاهش ارزش پول ملی و از بین رفتن قدرت خریدشان هستند.

چشم انداز آینده نیز بدلیل عدم شفافیت و عدم توضیح مسئولان روشن نیست و همین عامل به نگرانی مردم بیشتر دامن زده است. فراتر از این موضوعات، اتفاقاتی که در جریان تخصیص ارز دولتی و بازار خودرو نیز رخ داده به اعتماد عمومی و همراهی با سیاست نهادهای دولتی ضربه زده است.

در این بین واکنش مسئولان به شرایط امروز اقتصاد کشور نیز جای تامل دارد. در حالی که انتظار می رفت حداقل بعد از خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت ماه شاهد مدیریت جدی اقتصاد برای عبور از بحران پیش رو و مقابله با رجزخوانی های کاخ سفید باشیم اما عملاً به غیراز ارائه برخی پیشنهادات کلی تغییر خاصی رخ نداده است. این در حالی است که سیاست آمریکا در ماه های پیش رو تلاش برای تسخیر ذهنیت جامعه ایرانی، القای ترس و ناامیدی، تاکید بر ناکارآمدی ساختار سیاسی و اینکه در آینده تحریم های سنگین و گریز ناپذیری اعمال خواهد شد می باشد. از منظر کاخ سفید در این صورت با نزدیک شدن وضعیت جامعه به فروپاشی اجتماعی و اقتصادی، زمینه برای بازگشت ضعیف ایران به میز مذاکره فراهم خواهد شد. این امر نشانگر نقشه پیچیده دشمن برای عقب نشینی ایران است که ضرورت هوشیاری مسئولان را چند برابر می کند.

بیشتر بخوانید:

توطئه خطرناک نومحافظه کاران آمریکا علیه ایران

با توجه به توطئه دشمن، یکی از اقداماتی که انتظار می رفت دولت روحانی در چند ماه اخیر در قبال وضعیت جدید اتخاذ کند تغییر اعضای کابینه برای هماهنگی با شرایط جدید می باشد اما تا اینجا کار اعتنایی به تغییر سیاست ها و اعضای کابینه  با وجود تاکید همزمان اصولگریان و اصلاح طلبان نشده است.

در واقع مشخص نیست مسئولان دولت چه برنامه ای دارند و چرا شفاف به مردم توضیح داده نمی شود قرار است چه اتفاقی رخ دهد. بدون شک اگر مسئولان سیاست های صحیح در حوزه اقتصادی و سیاسی اتخاذ کنند، آنها را اجرایی کنند و با سوء استفاده کنندگان از بیت المال برخورد جدی شود مردم نیز همراهی بیشتر خواهند داشت و گذر از این وضعیت ساده تر خواهد شد.

بدون شک وظیفه اصلی برای انجام این اقدامات نیز برعهده رئیس جمهور می باشد. در واقع از آقای روحانی انتظار می رود به عنوان منتخب مردم برای اداره امور، سیاست های دولت را برای ماه های پیش رو به طور واضح توصیح دهد و اقدامات عملی نیز در دستور کار قرار گیرد تا از محافظه کاری در این برهه زمانی فاصله گرفته شود.

 این در حالی است که هفته قبل در رسانه ها عنوان شده بود قرار است رئیس جمهور سه شنبه دوم مرداد ماه با مردم گفت و گو کند اما همان روز از سوی یک مقام مسئول در دفتر رئیس جمهور چنین خبری تائید نشد. اما اعلام شد روحانی بزودی گفت وگویی مستقیم با مردم در خصوص مهمترین مسائل کشور مانند اقتصاد و روابط خارجی خواهد داشت.  

بیشتر بخوانید:

سخنرانی روحانی به زمان دیگری موکول شد

اما با گذشت حدود یک هفته از این اتفاق خبری از گفت و گوی جدید نیست. این در حالی است که بازار ارز و سکه دچار تلاطم شده و مردم نسبت به آینده نگرانی های جدی دارند.

رییس جدید بانک مرکزی نیز هنوز برنامه های خود را اعلام نکرده است .  اما بانک مرکزی در بیانیه اخیر خود اعلام کرد :« تحولات اخیر در بازار ارز و طلا را که عمدتاً ناشی از توطئه دشمنان کشور و در راستای ایجاد التهاب در اقتصاد و سلب آرامش روانی از مردم است، به دقت زیر نظر داشته و ضمن اعتقاد به این که این تحولات غیرعادی، تناسبی با واقعیات اقتصادی و توان ارزی کشور ندارد، برنامه‌های مقتضی و رویکردهای جدیدی را که در برنامه اعلامی رئیس کل جدید نیز آمده بود، در دست تهیه دارد  بازار را رصد میکنند .»

با این وضعیت و شرایط باید گفت امروز موقع اصلی صحبت با مردم و انجام اقدامات لازم برای خنثی کردن توطئه های ترامپ، بن سلمان و نتانیاهو برای شکست ایران است.

دیدگاه کاربران

سلام۴۶۲۷۲۵۰۰:۲۲:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۹
صبر کنیم تاریخ خواهد نوشت.
ناشناس۴۶۳۳۱۲۰۹:۲۴:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۹
مردم دریافته اند مشکلات موجود بخاطر دعوای بین شکست خوردگان در انتخابات با دولت است. کافی است مقالات مختلف منتشر شده در روزنامه ها و سایت های شکست خوردگان در انتخابات را بخوانید تا به این موضوع پی ببرید. موسسات مالی و اعتباری و بانک های خصوصی خود را به جان ملت و دولت انداخته اند دولت نیز که قدرت کافی ندارد در پی توجیه بر آمده است. تصمیم مردم برای خرید دلار و سکه فقط برای حفظ اررزش دارائیشان است
ناشناس۴۶۳۵۰۹۱۰:۴۲:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۹
نظر خودت رو به عنوان نظر عامه مردم تصور نکن
ناشناس۴۶۳۸۵۵۱۲:۱۸:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۹
از نطر من مردم همه ایرانیان هستند
ناشناس۴۶۴۸۴۰۱۶:۴۳:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۹
حمایت جدی از روحانی با انتقاد جدی از روحانی!
ناشناس۴۶۳۵۴۲۱۰:۵۸:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۹
به نظر میرسه باید خود را هرچه سریعتر درمان کنی. تا مشکلت حادتر نشده
ناشناس۴۶۳۷۴۴۱۱:۴۵:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۹
در برابر حقیقت چیزی واسه گفتن نداری. متاسفم
ناشناس۴۶۳۷۰۴۱۱:۳۵:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۹
این از ته مونده های طرفدار روحانیه
ناشناس۴۶۴۴۹۸۱۴:۵۱:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۹
همچون شما دهن بین نیستم
ناشناس۴۶۴۶۵۹۱۵:۴۱:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۹
شما هم از سهمیه بگیران هستی
علي۴۶۴۲۶۴۱۳:۵۶:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۹
خيلي عقبي بابا اين بحثا مربوط به توجيج سوء مديريت چند سال پيش بود بيدار شو
ناشناس۴۶۴۷۲۹۱۶:۰۳:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۹
آقایونی که میگفتن مگه برجام چکار کرده لطفا تحویل بگیرن
ناشناس۴۶۳۳۷۷۰۹:۴۷:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۹
میان خوف و رجا
ناشناس۴۶۳۳۷۹۰۹:۴۸:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۹
تاریخ را ستمگران مینویسند.
ناشناس۴۶۵۴۰۸۲۰:۲۵:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۹
فاتحان
ناشناس۴۶۵۸۱۹۲۳:۲۰:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۹
دقیقا مثل تاریخ یزید و کربلا
ناشناس۴۶۶۲۱۶۰۷:۰۷:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۱۰
تاریخ رو فاتحان می نویسند نه ستمگران
ناشناس۴۶۳۴۴۷۱۰:۱۱:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۹
فریدون کجایی؟ دقیقا کجایی؟
ناشناس۴۶۳۴۵۶۱۰:۱۶:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۹
داره لذتش میبره به هرکی دوست داشت چند میلیون یورو داد بده؟؟؟؟؟
ناشناس۴۶۲۷۲۸۰۰:۲۲:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۹
جریانی در دولت اتفاقا بدش نمی اید تا مشکلات مردم را عصبانی کند و به خیابان بکشاند..بعد این ها با هیاهو و جنجال رسانه ای ، مذاکره مجدد با ترامپ را چاره و راه حل تبلیغ کنند...
ناشناس۴۶۲۷۴۰۰۰:۲۸:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۹
انتقادم به روحانی به خاطر مواضعی است که اخیراً گرفته و موضوع دمِ شیر و امثال این حرف‌ها. ما به او رأی دادیم چون صحبت آشتی با دنیا و اعتدال را میکرد. این مواضع به درد مردم نمیخورد و تنش را بیشتر میکند و نتیجه تنش بیشتر بالاتر رفتن قیمت دلار است
ناشناس۴۶۳۸۱۱۱۲:۰۸:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۹
اتفاقا وضع امروز به خاطر مواضع دیروزشه . وگرنه دیگه الان که کار از کار گذشته و کسی کاری به نظرات ایشون نداره
مهرداد۴۶۲۷۴۲۰۰:۲۹:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۹
ترامپ هم همینو می خواد (با ایجاد جنگ وبستن شدن تنگه هرمز توسط ایران) که در غیاب نفت خاورمیانه نفت شل آمریکا را با قیمت بالا به اروپا و چین صادر کند یا در اقتصاد آنها اخلال ایجاد کند دیگر برنده این سناریو روسها هستند که ترامپ را از طریق هک کردن ایمیلهای رقیب انتخاباتی ترامپ یعنی هیلاری کلینتون به قدرت رساندند.
ناشناس۴۶۲۷۴۳۰۰:۲۹:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۹
همین که حرف نزنه بهتره حرف که میزنه همه چیز خراب تر میشه مردم هنوز فرمایشات دلار 4200 تومنی را فراموش نکردند ودیگر اعتمادی به این مسئولین ندارند چه حرف بزنند چه حرف نزنند.
ناشناس۴۶۲۷۷۶۰۰:۵۳:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۹
رییس جمهور و‌معاون اول به همراه برادران پاکدستشون مشغول تکرار تدابیر برای دوره های بعد هستن...
ناشناس۴۶۲۷۷۸۰۰:۵۳:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۹
جناب آقای روحانی شعارهای کلی قشنگی میده .
ناشناس۴۶۲۷۸۰۰۰:۵۴:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۹
داره ربنا گوش میده ، بلکه روزه سکوتش رو افطار کنه
ناشناس۴۶۲۷۸۲۰۰:۵۴:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۹
دیگه آخر خط است...همه باید پیاده شویم...فعلا که به کمک سیف و دوستان بیخیال دولتی ...برنده اصلی آمریکاست...واقعیت را باید قبول کرد...ریال ایران بی ارزش شد..خدا بخیر کند...
ناصر۴۶۲۷۸۵۰۰:۵۶:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۹
با اینکه در زمان احمدی‌نژاد هر چه پول داشتم که یک منزل بخرم با صعود یکباره ارز حتی نتوانستم یک زمین بخرم در زمان روحانی پولی جمع کردم و در بانک مسکن برای منزل یکم سپرده قرار دادم که بتوانم یک زمینی را که پارسال تهیه کردم بسازم ولی الان با افزایش قیمت مصالح ساختمانی توان ساخت را ندارم و امیدوارم شاید ارز پایین بیاد یا حداقل مصالح ساختمانی پایین بیاد تا از اجاره خلاص شوم ولی با همه اینها شاهد بودم که آقای روحانی تمام سعی خود را جهت کنترل تورم انجام داد متاسفانه آقای روحانی خیلی به اقتصاد باز و تعامل با کشورها معتقد است خصوصاً کشورهای غربی و این کشورها نه احترامی برای ایران قائل میباشند و تنها چیزی که برای آنها مهم است منافعشان میباشد و منافع آنها با اصول جمهوری اسلامی ایران تعارض شدید دارد هیچ‌وقت دوست نداشتم جای آقای روحانی باشم هر چه ساخته بود یکدفعه منهدم شد و الان ضرری که متوجه اقتصاد مردم صنعت فضایی صنعت هسته‌ای و سایر علوم شده را چطوری میتواند جبران کند
محمد۴۶۵۸۱۱۲۳:۱۹:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۹
گفتین روحانی هر چی ساخته بود؟ مگه روحانی و تیمش چیزی هم ساختن؟ مگر بجز تعطیلی و ویرانی و بیکاری چیزی داشت دولت تدبیر و امید؟
ناشناس۴۶۲۷۹۲۰۱:۰۰:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۹
ظاهرا فعلا روی دیدار مردمی را که آنهمه به آنها وعده داد ندارند.
ناشناس۴۶۳۵۸۷۱۱:۱۴:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۹
مطمینین؟
جلال۴۶۲۸۰۹۰۱:۰۶:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۹
میاد چهارتا امار میده دوباره بازار بهم میریزه ..
ناشناس۴۶۲۸۱۲۰۱:۰۷:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۹
انتظار نداشتم از زبان روحانی حرفهای دلواپسان را بشنوم. طرح موضوع بستن تنگه هرمز کار درستی‌ نبود. این کشور به آرامش نیاز داره
ناشناس۴۶۳۵۳۹۱۰:۵۶:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۹
دلواپس ها همونهایی هستند که در سختی کشورو همیشه نگه داشتند، از جان و مالشون گذشتند. توی خونه هاشون دلار و یورو ذخیره نکردند. به دشمن هم وا ندادند و التماس کدخدا نکردند. تنگه ای هم بسته بشه باز اونها هستند که جلو میرن. بقیه از اول هم وضعشون معلوم بوده! ریالشون دلار شده. برای برجام زدن و رقصیدن و هنوز هم امید به مذاکره دارند.
ناشناس۴۶۴۳۰۷۱۴:۰۹:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۹
سر برج حقوق و......به موقع میگیری اگر مثل ما چشمت به قیمت ها بود که چیکار باید بکنی شعار نمیدادی
ناشناس۴۶۳۸۹۰۱۲:۲۳:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۹
اونهایی که دلشون به حال این مملکت میسوزه ، با هر سختی که هست کشور رو نگه میدارن ، چه در زمان افراط احمدی نژاد ، چه در زمان تفریط روحانی ، چه قبل از اونها در زمان خاتمی و رفسنجانی . و اونهایی که دلشون برای کشور نمیسوزه و فقط به فکر خودشون و منافع قوم و قبیله شون هستن ، میخورن و میدزدن و میبرن . تا اینجان سر مردم کلاه میذارن و غر میزنن ، و وقتی وضعیت سخت بشه فرار میکنن و میرن اروپا و کانادا و استرالیا و امارات و ترکیه و ... .
ناشناس۴۶۲۸۳۳۰۱:۱۵:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۹
همش نقصیر دولت ؟؟؟؟
ناشناس۴۶۳۵۰۴۱۰:۳۸:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۹
تقصیر مردم است که با حرفهای قشنگ و بدون تحقیق انتخابش کردند؟
س۴۶۴۰۹۸۱۳:۱۰:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۹
تقصیر تمام ارکان هاست بی تعارف
ناشناس۴۶۴۸۱۰۱۶:۳۱:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۹
محمود که بود، حمله مغول به ایران هم تقصیر اون بود الان ولی تقصیر همه هست بغیر بازوی اجرایی و پولی کشور یعنی دولت
ناشناس۴۶۲۸۴۷۰۱:۲۱:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۹
نوسانات ارزی کشور از روزی اغاز شد که دولت تصمیم گرفت مبادله ارزی فقط از طریق بانک ها صورت بگیرد از ان روز صرافی ها در مقابله با دولت بر امدند تا جایی که فروردین امسال دولت دلار را تک نرخی کرد و صرافی ها را از خرید و فروش ارز منع کرد . صرافی ها برای مقابله با دولت به سراغ سکه رفتن و با دمیدن حباب بر ان آن را سردمدار و استخراج کننده قبمت دلار کرده اند برای کشوری که ۱۰۰ میلیارد دلار صادرات و ۵۰ میلیارد دلار واردات دارد مثل روز روشن است که توطئه ای در کار هست ‌. امروز صرافی های دوبی و استامبول دارند برای دولت ما شاخ و شانه می کشند . صرافی هایی که با تحریم دولت نانشان در روغن هست . این همان دولتی هست که ۵ سال نرخ ارز را تثبیت نگه داشت . امروز صرافی هایی هستندکه با اجاره کارت ملی افراد دو میلیارد دلار ارز از دولت گرفته اند تا جایی که قرار بو ۵۰ میلیارد دلار ارز بگیرند .
ناشناس۴۶۲۸۸۱۰۱:۳۷:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۹
باعث و بانی این تحریم ها روحانی نیست که پاسخگو باشد
ناشناس۴۶۳۲۵۷۰۹:۰۳:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۹
هزاران آفرین بر تو
ناشناس۴۶۳۴۹۵۱۰:۳۴:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۹
هزار سال بگذره باز حرف شما همینه بی عرضگی را اینجور توجیه می کنید. گناه شما در انتخاب نابخشودنی است. کسی که از روی احساس و لجبازی سرنوشت جامعه را با انتخاب نادرست بدست ناتوانان بسپرد. نتیجه بهتر از این نیست. تحریم چیز جدیدی برای کشور نیست از 40 سال پیش بوده. کمی بیاندیشم و با یکدیگر مشکلات کشور را حل کنیم بیگانه و وابستگان به بیگانگان به فکر ما نیستند.
ناشناس۴۶۳۳۹۵۰۹:۵۲:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۹
ببخشید، کدوم تحریم؟ یعنی الان تحریم شروع شده؟ هنوز که تحریمی شروع نشده!!!!!!
ناشناس۴۶۳۷۰۷۱۱:۳۶:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۹
نگرانی از تحریم و ویرانی اقتصادی که شروع شده. مردم پیشاپیش خودشان را آماده میکنند با تبدیل دارائیشان به دلار و سکه
ناشناس۴۶۴۱۳۱۱۳:۱۶:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۹
شما خوابی علت این گرانی ها چی پس /؟
ناشناس۴۶۴۹۳۵۱۷:۱۵:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۹
خدا هنوز بهت شاخ نداده ؟
ناشناس۴۶۳۴۸۸۱۰:۳۳:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۹
جمشید بسم الله؟ هرکی هست که اینقدر قدرت داره خب اون بیاد رییس بشه.
ناشناس۴۶۳۹۰۰۱۲:۲۶:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۹
باعث و بانی تحریمها ، امریکاست . براش هم فرقی نداره احمدی نژاد مقابلش باشه یا روحانی . روحانی باید جوابگوی اعتماد خنده دارش به کدخدا باشه ، و معطل کردن کل مملکت برای برجام کوچولوی بی فرجامش .
ناشناس۴۶۴۶۹۰۱۵:۴۹:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۹
پس قبول داری که امریکا کدخدا است؟
ناشناس۴۶۴۴۰۲۱۴:۳۴:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۹
اتفاقا آقای روحانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی در دولت اصلاحات، در معاهده سعدآباد تعهداتی را برای ایران پذیرفتند که همان تعهدات در آینده زمینه ساز تحریمهای هسته ای ایران شد، اتفاقا برخلاف تصور شما دوست گرامی، ایشان در تحریمهای هسته ای ایران خیلی هم تاثیر و نقش داشته اند.
محمد۴۶۵۱۲۰۱۸:۱۵:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۹
به منفی ها نگاه کن خیلی با شما و روحانی حرف داره
ناشناس۴۶۲۹۰۳۰۱:۴۷:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۹
تنها راه نجات کشور از شرایط فعلی و ایجاد جو روانی مثبت به بازار برای شکستن قیمت کاذب دلار و سکه اینه که دولت استعفا بده در غیر این صورت مجلس باید سریعا برای نجات کشور رئیس جمهور رو استیضاح کنه
ناشناس۴۶۲۹۰۸۰۱:۵۴:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۹
خب بیاد چی بگه، شما همون مصاحبه اش با رشید پور رو دوره کن.
ناشناس۴۶۲۹۲۸۰۲:۱۴:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۹
توچال
ناشناس۴۶۲۹۳۲۰۲:۲۲:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۹
هرزمان اسلاحتلبا یر این کشور حاکم شدن التهاب و بحران کشور رو فرا گرفته
ناشناس۴۶۳۲۵۸۰۹:۰۴:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۹
خیر شما برای جبران باخت انتخاباتی برای دولت منتخب پیوسته مانع تراشی میکنید
ناشناس۴۶۳۴۷۴۱۰:۲۴:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۹
عزیز برادر نرخ رسمی ارز را دولتها تعیین می کنند. شما نمودار تغییرات نرخ رسمی ارز در دو دهه گذشته را مقایسه کن. ببین تغییرات زیاد (افزایش نرخ رسمی ارز در کدام دولتها) کجا اتفاق افتاده است.
ناشناس۴۶۳۹۱۴۱۲:۲۹:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۹
از خواب بیدار شو . خوب نیست اینهمه خوابت عمیق باشه
ناشناس۴۶۳۳۴۵۰۹:۳۷:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۹
داداش شما اول یاد بگیر که اصلاح طلب رو چطور می نویسند، بعد بیا اظهار نظر کن.
ناشناس۴۶۳۹۱۱۱۲:۲۸:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۹
اگر درست بنویسه هم فرقی در کارهای نادرست اونها ایجاد نمیکنه
علی۴۶۴۲۹۲۱۴:۰۴:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۹
صحیح میفرمایید، هرکی چیزی مینویسه باید دقت کنه دیکته درست باشه. ولی گاهی ممکنه اشتباهی صورت بگیره. ولی اصل ماجرا و معنی که عوض نمیشه، میشه؟ بهتر از بجا دنبال غلط دیکته، به حماقتی که شده توجه فرمایید و خرابی که برای مردم و کشور ایجاد شده. دیکته ایشون فوقش با ویرایش الف عزیز درست میشه! ولی گندی که آقایون زدن، در توان کسی جز خدا نیست!
ناشناس۴۶۲۹۴۸۰۲:۵۵:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۹
برجام هیچ بود نه ؟؟؟
ناشناس۴۶۳۳۹۶۰۹:۵۲:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۹
توافقی که به هیچ بند نبود بدتر از هیچ است
ناشناس۴۶۳۷۷۰۱۱:۵۵:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۹
هنوز که ترامپ تحریم جدیدی وضع نکرده و مونده تا زمان تحریم ترامپ. لذا این اشفته بازار فیلم و شوی دولته برای مذاکره جدید والا چرا هیییییچ کاری نمی کنه؟
ناشناس۴۶۳۰۰۴۰۵:۴۷:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۹
دنبال کلیدش میگرده ...ملت کسی کلید روحانی رو ندیده !!!؟؟؟؟
ناشناس۴۶۳۰۰۸۰۶:۰۸:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۹
رئیس جمهور چی بگه: 1- ترامپ روتهدید کنه؟ هفته پیش اینکار رو کرد قیمتها جهش کرد 2- بگه مردم وضع خوبه نگران نباشید. انصافا خود شما باور می کنید؟ 3- بگه تورم یک رقمیه ما در حال پیشرفتیم.شما خودت خندت یا گریت نمی گیره؟ 4- بگه از تولید داخل حمایت می کنیم. مگه صنعتی باقیمونده؟ خلاصه هرجور نگاه کنی همون بهتر که حرفی نزنه
تبریزی۴۶۴۵۷۶۱۵:۱۸:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۹
بگه استعفا می دم. من نمی تونم. کابینه من اشتباه کرد. دستور می دم سود بانکی افزایش پیدا کنه. اینا رو هم نمی تونه بگه؟!
ناشناس۴۶۳۰۱۹۰۶:۲۷:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۹
دقیقا توچاله !!!
ناشناس۴۶۳۰۲۰۰۶:۲۷:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۹
احتمالا تا حالا کسری بودجه تامین شده.
ناشناس۴۶۳۰۳۴۰۶:۴۲:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۹
تصور اینکه با تغییر اعضای کابینه اتفاق خاصیربیفتد برداشت غلطی است. اولا اینکه ما از درون با یک ساختار فاسدی روبرو هستیم که دلایلی ریشه ای عمیق دارد و تا زمانی که ساختار اصلاح نشود این مفسد ها همچنان باقی خواهند ماند. دوم اینکه مشکل کشور ما در بعد خارجی این است که مسائلی را دنبال میکنیم که قابل قبول هیچ کشور شناخته شده ای نیست و کسی نه تنها همراه ما نیست بلکه در جبهه مقابل ما هستند. بنابراین ما در درون و بیرون احتیاج اساسی به اصلاح ساختار و رویکردها و سیاست کلان هستیم و تا این اتفاق ها نیفتد درب بر همین پاشنهدخواهد چرخید و ما درجا خواهیم زد.
ناشناس۴۶۳۸۳۵۱۲:۱۴:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۹
هزاران لایک
ناشناس۴۶۳۹۲۶۱۲:۳۲:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۹
یارو چند ساله جنس گذاشته تو ویترین مغازه ش داره خاک میخوره ، بعد هر روز صد هزار تومن گرونترش میکنه . میگه دلار رفته بالا !!! آخه نامسلمون ، تو این جنس رو چند سال پیش با ریال خریدی نه با دلار امروز که هر لحظه میکشی روش .
تبریزی۴۶۳۹۴۵۱۲:۳۵:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۹
کاش درجا می زدیم فعلا داریم با سرعت نور به دوران غارنشینی بر می گردیم. گوشی آیفون شد 16 میلیون تومان.
فرهاد۴۶۳۰۶۲۰۷:۰۷:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۹
ضمن تشکر از تحلیل نویسنده مقاله،بایستی به این عزیز گفت ،عدم توضیح دولت مردان به احتمال قوی مربوط به اینست که آنها خودشان هم نمی داننددرآینده چه اتفاقی قرار است بیافتد.
ناشناس۴۶۳۰۷۴۰۷:۱۸:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۹
یعنی اگر این جمله "توطئه دشمن" نبود مسئولین ... چطور اینهمه ضعف و فساد و رانت و عدم مدیریت را توجیه می کردند.؟!
ناشناس۴۶۳۰۷۶۰۷:۲۰:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۹
دلار دوازده هزارتومان آقای رئیس جمهور در رؤیای برجام !!!!! به جای اینکه خودش برای مردم کاری بکند منتظر است تا اروپاییها برایش کاری بکنند!!!!
ناشناس۴۶۳۰۸۹۰۷:۳۰:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۹
هیچ کاری از دست هیچ کس بر نمیاید
ناشناس۴۶۳۱۱۷۰۷:۴۵:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۹
مجلس هم که باید از دولت پرسشگری کند وکیل الدوله!!!
حق۴۶۳۱۲۸۰۷:۵۲:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۹
رفت گل بچينه ... ناراحت نشيد مياد...
محسن۴۶۳۱۵۸۰۸:۰۹:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۹
این روزها صحبتهای جهانگیری و روحانی در ایام انتخابات راجع به افزایش لجظه به لحظه قیمتها در دولت قبل و البته وعده هایشان دست به دست می شود.(:
ناشناس۴۶۳۹۳۶۱۲:۳۴:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۹
موردوم یادتون میاد ...
ناشناس۴۶۳۱۹۰۰۸:۳۳:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۹
انچنان رونق اقتصادی درست میکنه اقای رییس جمهور
ناشناس۴۶۳۱۹۹۰۸:۳۹:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۹
مقام معظم رهبري بايد خودش سكان مملكت را به دست بگيرد.
ناشناس۴۶۳۲۴۲۰۸:۵۸:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۹
اگر قرار مذاکره ای هم بشه مقام رهبری بهتره اون رو بدست بگیره و از طریق اقای ولایتی این کار را انجام بدهد و دولت وارد نشود
ناشناس۴۶۳۳۶۶۰۹:۴۵:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۹
پس انتخابات را بطور کل برچینید
آزاده۴۶۳۲۰۹۰۸:۴۵:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۹
راستش روحانی آچمز شده فکرش رو نمیکرد دچار این مشکلات بشه و اگر راهی پیدا میکرد و راهی پیدا بکنه سریعا استعفا میده در واقع این آقا بریده . هیچ راهی و توانی برای ادامه کار نداره نه تنها خودش حتی نوبخت ،نهاوندیان و واعظی هم که پشت سر روحانی هستن هم نمیدونن چه کار و چه سیاستی در پیش بگیرن.سردرگمی کاملا مشهوده در واقع روحانی در زمان ریاست جمهوریش هیچ دستاوردی نداشت و همانند احمدی نژاد به همه پارامترها اقتصادی صدمه زد خدا بخیر کنه تا انتهای دوران ریاست جمهوری البته ممکنه با بکار گیری برخی افراد(که البته بعید هستش)تا حدودی اوضاع بهتر بشه
امیر۴۶۳۲۵۱۰۹:۰۰:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۹
رای دادیم که یکی افراد نخبه سطح بالای نظام سکان اداره کشور را برای پیشرفت وسروسامان دادن به ان دردست گیرد ولی متاسفم که اینجور نشد
علی کریمی۴۶۳۲۶۷۰۹:۰۷:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۹
بر اساس ساختار سیاسی کشور تنها روحانی نیست که باید پاسخگوی شرایط موجود باشد. تمامی نهادهای حاکمیتی مانند شورای نگهبان ،شواری امنیت ملی ، مجلس ، قوه قضاییه ،سپاه ، مجمع تشخیص مصلحت ، مجلس خبرگان ،صدا و سیما و .... همگی باید در مورد شرایط فعلی پاسخگو باشند. انداختن توپ به زمین دولت مشکلی را حل نمی کند.
بهزاد۴۶۳۴۷۲۱۰:۲۴:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۹
کو گوش شنوا برادر. همه خودشون زدن به اون راه.
ناشناس۴۶۴۳۴۱۱۴:۲۰:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۹
چرا الان یاد این حرف ها می افتید؟؟؟ چرا موقع « آفتاب تابان » برجام همه مسئولیت ها بر عهده دولت بود ....... حالا که دلار 12000 شده همه مسئولند؟؟؟ به نظرم خجالت هم چیز خوبیه
ناشناس۴۶۳۲۸۷۰۹:۱۳:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۹
مشغول خوردن گلابی های برجام
ناشناس۴۶۳۴۹۷۱۰:۳۵:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۹
راستی گلابی چقدر گرونه...
ناشناس۴۶۳۲۸۸۰۹:۱۳:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۹
شاید باورش سخت باشه ولی................بیشترین سود رو از این گرانی لجام گسیخته ارز و طلا دولت بعنوان خزانه دار اصلی سکه و ارز داره میبره تا بتونه حقوق کارمند و بازنشسته و یارانه رو تامین کنه و حتما هم میدونه با این تورم بی سابقه اون حقوق بگیر دولت قطعا زیر این فشار استخونش خرد میشه اما در حال حاضر دولت فقط و فقط به دنبال تامین کسری بودجه است... با این استدلال شاید روزه ی سکوت دولت قابل توجیه باشه که احتمالا حرف زدن اونها این تلاطم رو بهم بزنه و آرامش رو به بازار ارز و سکه برگردونه.... البته با این آشفتگی بازار قطعا هیچ پروژه ی عمرانی و توسعه ای شروع نمیشه یا اگر در حال انجام ه ادامه نخواهد یافت.
ناشناس۴۶۳۴۳۹۱۰:۰۹:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۹
دولت در حال کور کردن چشم برای اصلاح ابرو است
ناشناس۴۶۳۴۴۶۱۰:۱۰:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۹
چرا ما نباید راه کشورهایی مثل عمارات - مالزی- کره جنوبی و ترکیه رو بریم ؟ واغعا باید کمی خودمونو با این کشورها مقایسه کنیم
ناشناس۴۶۳۴۶۴۱۰:۱۹:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۹
به یاد آخرین سلطان صفوی فاتحه مع صلوات
ابراهيم۴۶۳۵۰۲۱۰:۳۶:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۹
باعرض پوزش مگرسياستهاي پولي و ارزي يك كشور بايد با تغيير رياست بانك مركزي تغيير كند مگه سياستهاي مالي قائم به شخص است اين نشان دهنده عمق فاجعه اقتصادي ما نيست
ناشناس۴۶۳۵۴۸۱۱:۰۰:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۹
مرگ بر آمریکا
ناشناس۴۶۳۵۶۳۱۱:۰۳:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۹
آقای روحانی بابت این وضعی که پیش آوردید باید ، تاکید میکنم باید جواب بدهید! مجلس باید حتما از رئیس جمهور سوال کند و در صورت عدم پاسخگویی اقدام به استیضاح کند! باید!
حمید۴۶۳۵۹۴۱۱:۱۶:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۹
حسن گفت والله اگه مشکلات کشور راه حل نداشت کاندید نمی شد اگه راست میگه الان بیاد بگه عرضه نداره و بره
ناشناس۴۶۳۶۱۶۱۱:۲۰:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۹
۵۰ درصد دست دولته که بی عرضگیش اثبات شد . نصف بقیش به خاطر سیاست های اشتباهه
ناشناس۴۶۳۸۲۸۱۲:۱۲:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۹
رفته گل بچیند
ناشناس۴۶۳۸۹۶۱۲:۲۵:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۹
فعلاسکوت اختیار کرده مثل همیشه طلبکار انه سخنرانی کنن
نعمت الله حوکارنامیوندی۴۶۳۹۱۵۱۲:۲۹:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۹
فعلا که سرکبک بیخیالی دولت زیربرف هست ...
ناشناس۴۶۳۹۳۴۱۲:۳۳:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۹
دولت یا باید کل کابینه اش بجز وزیران بهداشت ،آمور خارجه ،دفاع را برکنار و وزیران جدیدی را بکار بگیرد در ضمن باید آقای نوبخت و نهاوندیان و واعظی را نیز برکنار کند این تنها راه است
عدالت۴۶۳۹۵۹۱۲:۳۹:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۹
منفعت طلبان مملکت رو به این روز انداختند.
ناشناس۴۶۴۵۲۰۱۴:۵۶:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۹
دیگه کشور را نمی شه جناحی و اتوبوسی اداره کرد،مسولین دولت دلشونا بزنن به دریا و با افراد متخصص و توانمند کل کشور مشکلات را ریشه کن کنند،تو را خدا معنی جنگ اقتصادی را بفهمین،دیوانه کردید مارا شماها
ناشناس۴۶۴۷۰۶۱۵:۵۴:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۹
هیچ توطئه خارجی در کار نیست. این وضعیت بازار ارز و طلا، مقدمه ارائه سبد کالای دوم و چند کشته و کمر درد آقای ظریف برای بقیه برجامها است. بقول مولاباید چشم فتنه را کور کرد
ناشناس۴۶۴۹۶۵۱۷:۲۶:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۹
راضی نیستیم دولت انقده به خودش سختی بده. مردیم از خوشی. اونچنان رونقی شد که بیا و ببین. اروپا و امریکا دارن به حالمون غبطه میخورند
خسرو سلجوقي۴۶۵۰۲۴۱۷:۴۴:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۹
فرافكني نكنيد و كار دشمن نيست بلكه كار عده اي بي سواد و يا عده اي با سواد و وصل به رانتخوارها تعيين قيمت ارز توسط دولت را مديريت كردند!
پگاه۴۶۵۹۳۹۰۰:۰۵:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۱۰
یک جای خنک/کمی تا قسمتی نزدیک برادر
صفوی۴۶۶۱۵۵۰۵:۰۰:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۱۰
فقط روحانی کجایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پس ..........کجایی نداریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۴۶۶۶۳۲۱۰:۲۴:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۱۰
همه مسئولان متهم اصلی تین شرایط ما هستن پس بهتر است بگوییم مسئولان کجایید؟؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  7. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  8. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. تضادی عجیب و پر ابهام!

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  23. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  24. سقوط در آغوش پهلوی!

  25. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  5. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  8. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  9. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  10. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  11. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  12. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  13. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  14. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  15. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  16. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  17. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  18. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  19. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  20. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

  24. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  25. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

آخرین عناوین