مسئولان کاخ نشین در خواب و مستضعفان در آب/ باید مطالبه داشته باشیم

سجاد به پسند، گروه تعاملی الف،   3970508024 ۵۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
مسئولان کاخ نشین در خواب و مستضعفان در آب/ باید مطالبه داشته باشیم

تا اینجا نرخ دلار نسبت به سال قبل تقریبا 3 برابر شده و ارزش پولی‌مان حدود دو سوم آب رفته. نرخ اجناس مختلف در بازار – اگر فروخته شوند- از 10 تا 100 درصد افزایش پیدا کرده است. بانک مرکزی اما معتقد است هنوز با تورم دورقمی فاحش فاصله داریم. متر و معیارهای اقتصاد اما چیز دیگری می‌گوید.

محاسبات نشان می دهد افزایش قیمت‌های فعلی پایان ماجرا نیست. بلکه تازه اثر اولیه و خفیف کاهش ارزش پول ملی است. اگر در بهترین حالت از این پس ارزش پول ملی ثابت بماند و کاهش پیدا نکند، به زودی در کشور شاهد تورم 50 تا 150 درصدی خواهیم بود.

بله درست متوجه شدید 150 درصد. شاید باورش سخت باشد، اما مع الاسف واقعیت دارد. ممکن است این سوال پیش بیاید که چگونه امکان دارد شاهد چنین افزایش قیمتی باشیم؟! اقلام کشاورزی و دامی و ... چه ارتباطی با نرخ ارز دارند و چرا ممکن است قیمت این اقلام تا این حد در معرض افزایش قرار بگیرند؟!

برای رسیدن به پاسخ لازم است به چند مؤلفه اثر گذار روی نرخ سبد خانوار توجه مضاعف داشته باشیم. مؤلفه‌هایی که می تواند قیمت کالاهای صد درصد ایرانی را نیز تحت تاثیر قرار دهد. فی المثل در مورد "برنج ". نرخ این کالا در کشور ما تابع قیمت برنج وارداتی است. و برنج وارداتی هم ارتباط مستقیم با ارزش پولی دارد. فرض کنید برنج هندی 1.5 دلار باشد. نرخ آن با دلار سال گذشته از حدود 5 هزار تومان به بالا قابل قیمت گذاری است. و با نرخ دلار فعلی احتمالا باید منتظر برنج خارجی 15 هزار تومان به بالا باشیم! کاملا قابل پیش بینی است که اگر برنج وارداتی با این نرخ بفروش برسد، برنج ایرانی ممکن است با چه قیمتی فروخته شود! و یا در مورد گوشت. درصد بالایی از تولید کنندگان دام (گوسفند) کشور ما مرز نشین هستند. وقتی می بینند می توانند دامشان را به 3 برابر قیمت در بیرون مرز بفروشند طبیعتا -یا قانونی و یا به صورت قاچاق- دام‌هایشان را صادر می‌کنند. این کاهش عرضه و بالا رفتن قیمت دام‌های وارداتی خیلی زود در بازار گوشت اثر خواهد گذاشت. در مورد الباقی اقلام مصرفی هم به همین منوال.

حالا به عوامل بالا افزایش هزینه‌های نیروی انسانی و سوخت و سرمایه‌گذاری و غیره را هم اضافه کنید. خلاصه آنچه روی کاغذ در مورد اقتصاد پیش بینی می‌شود یک سونامی باور نکردنی از افزایش قیمت‌هاست. که اگر در موردش تدبیری اساسی – ونه سوری – صورت نپذیرد معلوم نیست چه بر سر اقتصادمان خواهد آمد.

شوربختانه در این وانفسا که همه آژیرهای خطر بلند تر از همیشه به صدا در آمده‌ هیچ اتفاق و تصمیم دلگرم کننده و یا امید بخشی در کار نیست. انگار حضرات مدیر و مسئول فاجعه آمیز بودن اتفاقات پیش رو را درک نکرده‌اند. انگار نمی فهمند کارد جنگ اقتصادی به استخوان رسیده. هنوز مثل قبل سونا و جکوزی شان را می روند و پای سلف سرویس‌های گپ میزنند. فقط اندکی طعم تریبون‌شان فرق کرده. و اندکی ژست همدلی گرفته اند و استندآپِ امید بخش اجرا می‌کنند.

مدیر نالایق اقتصادی را با سلام و صلوات و تحیات بدرقه می‌کنند و بجایش مدیری دیگری جایگزین می کنند. مفسد اقتصادی که نامش مخفف شده را می‌گیرند. پرده از ارتباطش با مدیر دولتی بر میدارند. و به مدیر دولتی در مورد دوستان ناباب هشدار می دهند.

وزیر اقتصاد به دلواپسی‌های مردم لبخند ژکوند می‌زند وقتی سوال ترمیم کابینه می‌آید جاخالی می دهد. وزیر صمت و نفت هم مثل قبل خوشحال و شاد و خندانند. به نظر می‌رسد به سخره گرفته‌اند درد امروز و فردای مردم را. گرچه "علاج واقعه قبل از وقوع " باید کرد. اما به‌معنی این نیست که در دوران "پساوقوع" دست روی دست بگذاریم و منتظر غرق شدن باشیم. تا اینجا درد و دل بود، من بعد باید از راه درمان بگوییم.

اول چاره از منظر مستضعفانی که امام انقلاب را به نامشان زد ترمیم و جراحی است. برای این ترمیم ابتدا باید مطالبه داشته باشیم. هرکس با هر ابزاری که می تواند. همین نوشتارها مثلا. همان فریادهایی است که وسط میوه خوری مسئولین آبادی نازل می شود مثلا. مطالبه کنیم برای ترمیم اعتماد بین ملت و حاکمیت. برای التیام گله‌های مردمی. مطالبه برای حجامت نظام. برای به نمایش گذاشتن خون کثیف در پیشگاه ملت. برای تنبیه آقازاده‌های اشرافی‌ در اسرع وقت، تا آنجا که همه‌ی رفتار تفرعنانه و تفاخرانه‌ای که نوش کرده اند را قی کنند. مطالبه برای تخلیه خانه‌های چندهزار متری مسئولان کاخ نشین؛ که بنا شده روی شیبِ شکاف طبقاتی.

مطالبه کنیم از حوزه‌های علیمه. از تریبون های نماز جمعه. که صدایشان نیست. و جای نبودنشان را دارد حنجره نجس اجنبی پر می کند. مطالبه برای اصلاح، پیش از آنکه از ریشه دست به اصلاحمان ببرند. مطالبه‌ای آگاهانه و هوشمندانه. که فراگیر شود هیمنه پوشالی اشرافیت و خرفتی مسئولان را فرو خواهد ریخت و انقلابی رخ خواهد داد که انقلاب را احیا خواهد کرد.

دوم چاره جدی گرفتن چاره اول است. چراکه فی‌الحال هیچ تدبیری برای جراحی اقتصادی قابلیت اجرایی ندارد، مگر آنکه حمایت مردمی را در پی داشته باشد. و حمایت مردمی حاصل نمی شود مگرآنکه ملت به رای العین درک کنند که قرار است زخم‌های مگس‌خیز درمان و گله ها شنیده شوند. حمایت مردمی حاصل نمی شود مگر آنگه حضرات از برج عاج به قصد علاج نزول اجلال کنند.

پ‌ن: هشدارهای روح خدا مبنی بر آنکه اید به حسب واقع، به حسب انصاف، به حسب وجدان، این مردمی که شماها را روی کار آورده‌اند، این مردم زاغه‌نشین که شماها را روی مسند نشانده‌اند ملاحظه آن‌ها را بکنید و این جمهوری را تضعیفش نکنید. بترسید از آن روزی که مردم بفهمند در باطن ذات شما چیست و یک انفجار حاصل بشود. از آن روز بترسید که ممکن است یکی از «ایام الله» – خدای نخواسته – باز پیدا بشود و آن روز دیگر قضیه این نیست که برگردیم به ۲۲ بهمن. قضیه [این‌] است که فاتحه همه ما را می‌خوانند. (صحیفه امام خمینی، جلد ۱۴، صفحه ۳۸۰) جدی بگیریم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۶۱۱۴۵۱۲:۲۲:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۸
حرص تمام نشدنی غارت کردند
ناشناس۴۶۱۲۳۸۱۲:۴۸:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۸
اقتصاد باید به دست سپاه سپرده شود چرا؟ چون سپاه نهاد انقلابی است و دغدغه کارامدی انقلاب را دارد و نمی خواهد مردم ناراضی شوند..به عنوان مثال به همین دلیل است که تمام همتش رو گذاشته تا با بسیج مردمی هزاران هکتار از خوزستان را نهال کاری کند تا مردم راضی باشند.. رسانه های ضد انقلاب هم همیشه در انتخابات ها برای طیف اشرافی غربگرا تبلیغ می کنه ..چون اینها ماشین تولید نارضایتی بین ملت هستند..چیزی که ضد انقلاب می خواهد...
ناشناس۴۶۱۳۲۱۱۳:۲۵:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۸
اگر عقیدت اینه که علی برکت الله
ناشناس۴۶۱۳۴۱۱۳:۳۲:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۸
باشه !!!
mostafa.kamali95@yahoo.com۴۶۱۳۸۱۱۳:۴۳:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۸
از سردار سلیمانی با تمام وجود انتظار دارند همانگونه که در کشور های دیگر با داعش جنگیدند ترتیبی اتخاذ فرمایند تا سپاه با شدت تمام با مفسدان و اخلال گران داخلی اقتصاد برخورد وریشه انها را بکند
ناشناس۴۶۱۳۸۷۱۳:۴۵:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۸
چرا وظیفه ارتش و سپاه باهم ادغام نمی شود ؟
ناشناس۴۶۱۸۱۴۱۶:۰۵:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۸
سپاه براحتی می تواند در یک روز تمام مسئولین و مدیران فاسد را بازداشت کنه و کسانی که طی این چندین سال به ثروت های هزار میلیاردی دست یافتند را بازداشت کنه و اموال اینها را مصادره کنند و بین مردم تقسیم کنند و باعث رضایت عمومی بشه
ناشناس۴۶۱۲۹۳۱۳:۱۳:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۸
کاخ نشین ها با گفتمان « بزن و برقص» بر ملت مسلط شدند...به هیچ کس هم پاسخگو نیستند..
ناشناس۴۶۱۳۷۶۱۳:۴۲:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۸
کت شلوار بنفش و کلید گاوصندوقش در جیب و بقیه ماجرا
mostafa.kamali95@yahoo.com۴۶۱۳۳۶۱۳:۳۰:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۸
تیم اقتصادی دولت مدیران بانکی نجومی و پاداش کلان بگیر بانکی باید دستگیر و محاکمه شوند
ناشناس۴۶۱۱۶۶۱۲:۲۸:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۸
اگر مطالبه گر باشیم که سریع برچسب منافق و ضد انقلاب میخوریم .
نجیب۴۶۱۲۴۳۱۲:۵۰:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۸
مطالبه گری راه و روش داره نه اینکه بریزید تو خیابون سطل اشغال آتیش بزنید.
ناشناس۴۶۱۴۵۸۱۴:۰۹:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۸
سطل اشغال اتش نزنید
ناشناس۴۶۱۴۸۹۱۴:۲۱:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۸
میشه بگی راهش چیه
ناشناس۴۶۲۰۹۷۱۷:۵۶:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۸
راه حلی به ذهن شما نمی رسه؟! ، پس شما همون سطل را اتش بزن عزیز!
ناشناس۴۶۲۲۳۲۱۸:۵۸:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۸
درسته! نباید سطل آشغال آتش زد!
علی۴۶۱۲۰۲۱۲:۳۹:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۸
به حق که عالی نوشتی! چقدر دلم برای پیر جماران تنگ شده!!
ناشناس۴۶۱۸۱۲۱۶:۰۵:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۸
حسن برات دلواپسم چه کردی با مردم
ناشناس۴۶۱۲۱۶۱۲:۴۲:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۸
كتابت كرده ايد كه : مسئولين كاخ نشين در خواب و مستضعفان در آب !! .... تصدقتم اولا آب كجا بود ؟!! چاه ها و قنات ها و درياچه و تالاب هاي بعضي از بلاد ته كشيد !! به نظر اين مخلص اگر آب كافي و وافي باشد ، ديگه نبايد مستضعفي پيدا بشه !! ثانيا اين مستضعفين در آب كه نيستند هيچ بلكه .... اصلا اين كلمه --- واژه كاخ را عرض مي كنم -- يك كلمه عجيبي است ، از راست به چپ بخواني ميشه كاخ ، از چپ به راست ميشه خاك !! واقعا خيلي عجيبه اين واژه !!، بعضي ها كاخ نشين هستند و بعضي ها هم بر عكس آن خاك نشين !! ... فرمود : كاخي بنا نمي شود مگر كوخي ويران ... بله ؟!!!
روح الله۴۶۱۲۱۸۱۲:۴۳:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۸
احسنت
ناشناس۴۶۱۲۲۷۱۲:۴۶:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۸
برخی ریاکارانه پول و ثروت و قدرتشون رو مخفی نگه داشته اند. مشکل در یک فرد و دو مدیر و چند مسئول نیست. وقتی ملاک کارآمدی نباشه بهتر نمیشه.
ناشناس۴۶۱۲۳۷۱۲:۴۸:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۸
دی ماه 1396، مردم اومدن برای مطالبه حالا کسایی که بازداشت شدن به اتهام شرکت در آشوب میرن زندان
ناشناس۴۶۱۲۵۶۱۲:۵۶:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۸
از چه کسی باید مطالبه کنیم ؟! اینجا همه دوست دارند نقش منتقد و اپوزیسون را داشته باشند . هر چه قدر هم قدرت و مسئولیت بیشتری داشته باشند صدای بلندتری در انتقاد از دیگران دارند ، معلوم نیست چه کسی مخاطب این فریادهاست ! شاید مخاطب ما مردم هستیم که وظایف خودمون را خوب انجام ندادیم و باعث بروز مشکلات برای کشور و مسئولین عزیز شدیم !
ناشناس۴۶۱۴۵۴۱۴:۰۹:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۸
آنها که مخاطب "بایدها" هستند صدایی نمیشنوند و نیاز به شنوایی سنجی دارند.
ناشناس۴۶۱۲۶۲۱۲:۵۷:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۸
مافیا در حال بالا کشیدن بیت المال و حق کارمند و مردم و هر که اعتراض کند هم یا اخراج میکنند و یا تهدید به اخراج
ناشناس۴۶۱۲۶۸۱۳:۰۰:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۸
مطالبه 1: محل اسکان همه وزیران به جنوب شهر منتقل شود و موظف به استفاده از مترو برای رفتن به محل کار باشند.
ناشناس۴۶۱۶۷۹۱۵:۲۴:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۸
فقط وزیران؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۴۶۱۲۷۵۱۳:۰۴:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۸
مطالبه: فقط مقامات در سطح وزیر و بالاتر مجاز به داشتن راننده و مسکن اداری باشند.
ناشناس۴۶۱۳۳۵۱۳:۳۰:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۸
این حرفا همش سیاسی در تمام دنیا مسئولین کاخ نشین زیاد داریم چرا مردم اونها در سختی نیستن ؟
ناشناس۴۶۱۳۴۳۱۳:۳۳:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۸
کاخ نشین اینها دیگه قدیمی شده
ناشناس۴۶۱۳۸۰۱۳:۴۳:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۸
مطالبه ؟! از کی از چی ؟ چه کس پیگیر این مطالبات خواهد بود
ناشناس۴۶۱۳۸۵۱۳:۴۴:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۸
حضرت امام سر از خاک بردار و ببین با اتقلاب و خون شهیدان چه کردند
rassharif۴۶۱۳۹۳۱۳:۴۷:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۸
مسئله وخیم تر از این ها ست. حتی آب هم در شرایط بحران قرار دارد. پیش بینی شرایط خیلی بد تر از این هم دیگر دور از زهن نیست!
ناشناس۴۶۱۴۲۰۱۳:۵۹:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۸
روحانی وتیمش باید در اسرع وقت برکنار وبابت تک تک خطاها و کم کاری ها محاکمه بشوند.
ناشناس۴۶۱۵۶۷۱۴:۴۵:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۸
این بره یکی دیگه مثل خودش یا بدتر میاد
ناشناس۴۶۱۹۱۸۱۶:۴۴:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۸
24 میلیون نفر تشخیص دادند ایشان بهترین کاندیداست !!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۴۶۲۳۳۷۱۹:۴۱:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۸
کاش مشکل فقط روحانی و تیمش بود!
یکی۴۶۱۵۲۴۱۴:۳۱:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۸
فوق العاده خوب بود بند بندش درد و دل کاش مرد بجای دعوای سیاسی بر سر مبارزه با فساد همکلام می شدند
ناشناس۴۶۱۵۴۳۱۴:۳۸:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۸
نویسنده محترم متن زحمت زیادی کشیدی واسه نوشتن ولی یادت باشه همین امثال شما باعث این وضع هستید.
ناشناس۴۶۱۶۲۱۱۵:۰۳:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۸
بايد امير كبيري بيايد و طرحي نو در اندازد
ناشناس۴۶۱۶۶۷۱۵:۲۱:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۸
بجای تنگه نفس ما بسته شد
ناشناس۴۶۱۷۰۰۱۵:۲۸:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۸
خسته نشدید از تکرار این حرفها ؟
ناشناس۴۶۱۷۶۵۱۵:۴۷:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۸
امروز روزی است که دوست از دشمن جدا می شود . امروز خیلی ها از اب گل الود ماهی خود را می خواهند شکار کنند. این وضعیت عادی نیست ‌ هر کاری دولت انجام می دهد اتاق فکر اپوزیسون با قدرت مالی و زوری خود ضد تاکتیک می زند . چرا هیچکس پاسگو نیست که چرا در روزهای شنبه و یکشنبه افزایش شدید قیمت داریم چرا هیچکس پاسگو نیست که از روزی که صرافی ها منع ارزی شده اند و صرافی ها چرا به سراغ سکه رفته اند ؟ چرا هیچ وس پاسگو نیست در این کشور سکه باید سردمدار و تعیین کننده قیمت دلار باشد ؟ چرا هیچ پاسگو این نیست که ارز ۴۲۰۰ دریافت کرده اند و با ارز ازاد جنس می فروشند و قوه قضاییه هیچ کاری نمی کند ؟ امروز شرکت رنو ادعا می کند که نمی خواهد از ایران برود و این سایپا هست که همکاری نمی کند امروز جنس در بازار کم نیست بلکه فراوان هست ولی با قبمت بالا چرا هیچکس نمی گویید که چرا الومنیوم سازی اراک از یک سال پیش از دو شیفت کاری به سه شیفت کاری رسیده و تولیدات خود را یک سال انبار می کرده و الان به بازار می فرستد .
ناشناس۴۶۱۹۲۵۱۶:۴۷:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۸
سفير دانمارك به كجا رسيد؟ چرا كسي پاسخ گوي ان بريز و بپاش نيست؟
ناشناس۴۶۲۰۷۲۱۷:۴۲:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۸
بعد با کمال پررویی میگویند تورم تک رقمی البته شاید مسولین ما هم 2صفر از افزایش نرخ تورم کم کرده اند
ناشناس۴۶۲۰۸۰۱۷:۴۶:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۸
مقاله خوبی نوشتی و خوب تشخیص دادی که همه چیز بالا خواهد رفت مثالها هم بهترین بودند ولی به علل اصلی گرانی دلار که رسید زدی به یک سری عوامل خیلی کم اثر.
اکبر۴۶۲۱۲۱۱۸:۰۶:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۸
دستت تون درد نکنه با این نوشته اما کدوم مطالبه ،مگه فراموش کردید به همه انگ ضد انقلاب میزنن
ناشناس۴۶۲۱۷۱۱۸:۲۷:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۸
خشت اول را که معمار نهد کج تا ثریا رود دیوار کج. وقتی رانت خواری و ربا خواری و رشوه گیری و رشوه دهی مجاز و درست کاری و تولید و بدست آوردن پول از راه صحیح مذموم باشد انتظاری بیشتر از این نباید داشت.
ناشناس۴۶۲۲۱۸۱۸:۵۲:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۸
۱- کشور ما بیش از طرح تحول ، مرد تحول میخواد…تحول اول از همه باید از خود بدنه دولت شروع بشه… جرم کسی که فساد اقتصادی میکنه خیلی بالاتر از قاچاق چی مواد مخدر و ارازل اوباش و... هست!چرا؟ برای اینکه قاچاقچی و ارازل اوباش و… آبروی خودشون رو می برن و دیگر هیچ اما مفسد اقتصادی وابسته به مدیران بی کفایت و قدرت طلب (بدون وصل بودن به مقامات دولتی مگه میشه این همه پول رو زد بجیب!!!؟؟؟) خودشون به درک ، آبرو و اعتبار نظام رو میبرن که با تکه تکه شدن و ریختن خون بهترین و خالص ترین جوون ها برای بهتر زندگی کردن تمام مردم کشورمون ریخته شد… متأسفیم که برای اعدام چهارتا قاچاقچی و… رگ گردن اقتدار نیروی انتظامی و دستگاه قضا میزنه بیرون ولی تا صف به این آقایون و حضرات میرسه …درمان بشیم باید اشکالاتمون رو بپذیریم و بجای حقیقت ، واقعیت رو باور داشته باشیم … باید بپذیریم که فساد اقتصادی داریم تا بتونیم درمانش کنیم …
ناشناس۴۶۲۲۸۳۱۹:۲۳:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۸
۲- بعد از حساب رسی به مدیران حکومتی ، باید انگیزه های منفعت و عافیت طلبی را عقیم کرد … مثلا ، در دستگاه ها و ادارات دولتی باید تعریف امنیت شغلی اصلاح شود،(امنیت شغلی = کوشش و بهره وری + امانت داری+۱۲ ساعت کار مفید+ دستمزد بالاتر ) ،نه اینکه با تعهد بدون بازخورد (رسمی کردن کارمند) زمینه سستی و تنبلی را برای پرسنل فراهم کنیم . نتیجه میشه (رسمی شدن = نون خورهای بی خاصیت + خیانت کار و رشوه گیر + ۱۵ دقیقه کار مفید+ انگیزه مدیران برای بند کردن دست سوگلی ها) نتیجه میشه دولتی ناکار آمد؟!!!
ناشناس۴۶۷۵۹۳۱۴:۲۰:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۱۰
چه ربطی به این مسئله داشت. شما فقط دیوار کوتاه و بدبخت کارمندان را شناخته اید و مدیران بی کفایت که باعث این وضع هستند را شماتت نمی کنید. کارمند با حقوق بخور ونمیر و روبه موت چه انگیزه ای برای کار می تواند داشته باشد برادر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علي رادان۴۶۲۶۸۳۰۰:۰۳:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۹
كو گوش شنوا!!!!!
ناشناس۴۶۲۷۳۴۰۰:۲۶:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۹
خدا لعنت کنه خودشون رو به خواب زدن
ناشناس۴۶۲۷۵۵۰۰:۳۸:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۹
دولت بی تدبیر , مجلس بی کفایت , مردم : 1) خوش گذران و بی درد2) بی تفاوت و باری بهر جهت 3) خون داده و دلداده امام و انقلاب , خون دل میخورند و منتظرند تا چه فرمان رسد , نه یک گام پیش نه یک گام پس , همراه ولایت . اگر سکوت کرده ایم منتظر فرمان رهبریم , نه احمدی نژادیها عرضه مملکت داری داشتند و نه رئیس جمهور فعلی و همفکرانش . واقعیت این است که مدیران اجرایی ما در قد و قامت مردم نیستند .
جلال۴۶۲۸۶۲۰۱:۲۷:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۹
بزرگترین دشمن مسئولین نظام دروغگویی و نادیده گرفتن مردم میباشد ... مسئولین مردم را بحساب نمیاورند و از بالا به انها نگاه میکنند واینکه مردم اوضاعشون چی و در چه حالی زندگی میکنند براشون مهم نیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین