التهاب شدید در بازار سکه و ارز؛ قیمت سکه از ۴ میلیون گذشت/ آخرین قیمت: ۴ میلیون و ۱۶۲ هزار تومان + جدول و نرخ ارز

گروه اقتصادی الف،   3970507098 ۲۵۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

در ادامه نابسامانی‌ها در بازار سکه و طلا، قیمت سکه امروز با افزایشی خیره کننده از مرز ۴ میلیون تومان گذشت. در بازار ارز نیز قیمت ها افزایش داشته در حالی که دلار در بازار آزاد با ۱۱ هزار تومان داد و ستد شده، یورو ۱۲ هزار و ۹۸ تومان و پوند نیز ۱۳ هزار فروخته می‌شود.

به گزارش الف، قیمت سکه امروز هم با افزایش قیمت همراه بود و با رشد قابل توجه نسبت به روزهای قبل به از مرز ۴ میلیون تومان گذشت و در آخرین قیمت ثبت شده به ۴ میلیون و ۱۰ هزار تومان رسید، که این افزایش قیمت تاکنون سابثه نداشته و احتمال افزایش قیمت نیز با توجه به نوسان بازار و عدم مدیریت درست وجود دارد.

در همین راستا سکه تمام‌بهار آزادی نیز در بازار با قیمت ۳ میلیون و سیصد و پنجاه هزار تومان معامله می‌شد.

به گزارش الف سکه امامی در چند روز گذشته با رشد باور نکردنی و صعودهای پی در پی را از خود به نمایش گذاشته و این موج افزایش قیمت سکه همچنان ادامه دارد.

باید دید آیا این نابسامانی و عدم رسیدگی به بازار سکه و طلا همچنان ادامه خواهد داشت و سکه نیز سقف جدیدی را به ثبت می‌رساند؟

در این بین انتظار می‌رود مسئولان مربوطه واکنشی از خود نشان داده و وارد گود شوند و نوسان اخیر را کنترل کنند. نه اینکه همانند قبل دلیل آن را جنگ روانی و حباب اعلام کنند.

** 

در ادامه روند قیمت سکه و طلا و التهاب شدید بازار ، قیمت‌ها به‌گونه‌ای پیش رفت هکه به نظر می‌رسد بازار روی موج هیجانی قرار گرفته و این نوسانات موج کاذب دارد.

قیمت سکه در حدود ساعت ۱۳ ظهر امروز به ۴ میلیون و سیصد و هفتاد هزار تومان رسید و حتی این قیمت تا ۴ میلیون و چهارصد هزار تومان هم رسید.

به گزارش الف، در آخرین قیمت ثبت شده در ساعت ۱۶:۲۰ امروز، سکه امامی امروز به ۴ میلیون و ۱۶۲ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی نیز با افزایش روبرو شده و به ۳ میلیون و ۳۸۷ هزار تومان رسید. نیم سکه نیز با قیمت ۱ میلیون و ۸۵۲ هزار تومان فروخته می‌شود.

در ادامه تغییرات قیمت سکه در ۲۲ روز اخیر را مشاهده می‌کنید:

گفتنی است این نوسان شدید در بازار ارز نیز وجود دارد و دلار با قیمت ۱۱ هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین یورو ۱۲ هزار و ۹۸ تومان، پوند ۱۳ هزار و ۶۰۲ تومان و درهم ۲۸۲۵ تومان داد و ستد شد.

دیدگاه کاربران

محمود سعادتی۴۵۸۶۸۶۱۲:۴۷:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۷
تا بورس معاملات نقدی اسکناس و حواله ارزی را بانک مرکزی راه اندازی نکند (و قمارخانه بازار آتی سکه را متوقف نکند) این نرخ های عجیب و غریب که نه حجم و نه میزان معامله شده و نه خریدار و نه فروشنده آن معلوم نیست داستان سازی دلالان ادامه خواهد داشت !
ناشناس۴۵۸۷۵۵۱۳:۰۷:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۷
عوضش کنسرت داریم و زنها هم برن ورزشگاه !!
ناشناس۴۵۹۶۶۱۱۷:۵۷:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۷
جوک نگو ربطی نداره ... با ...
ناشناس۴۵۹۹۰۱۱۹:۵۹:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۷
برادر مطالبات اساسی را با این مطالبات دست چندم جایگزین می کنند که...
ناشناس۴۶۰۲۶۲۰۰:۰۱:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۸
ربط داره حداقل حواسها پرت میشه جوک هم نیست
ناشناس۴۵۹۷۵۰۱۸:۳۳:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۷
اتفاقا مهمترین ریشه قیمت بالای دلار همین مسائله مثل حجاب اجباری و غیره! همینها باعث مهاجرت گسترده میشه یا مسافرت زیاد به خارج برای تفریح که کلی خروج ارز بدنبال داره. همینها باعث خودی و غیرخودی شدن میشه که کلی فساد بدنبال داره. همینها باعث فرار مغزها میشه که باعث ضعف مدیریت میشه. همینها باعث گسترش نارضایتی و عدم حمایت بخشی از مردم از مسئولان میشه. همینها باعث افزایش تنش با کشورهای دیگه میشه.
ناشناس۴۵۹۷۷۰۱۸:۴۱:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۷
و عوض گرفتن عاملان به خاک سیاه کشیده شدن اقتصاد برید اون دخترهایی رو که بی حجاب شدن شبانه تو دزفول بازداشت کنید.
ناشناس۴۵۹۷۷۷۱۸:۴۴:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۷
تا کی گروه بازی تا کی انتقام ؟
ناشناس۴۵۸۷۶۳۱۳:۰۸:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۷
گلابی های برجام ، رخ نمودن ...
ناشناس۴۵۸۹۲۳۱۳:۵۳:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۷
عمو جون برجام اگه نبود این وضع 5 سال پیش ایجاد میشد . صبح شده بیدار شید
ناشناس۴۵۸۹۶۹۱۴:۰۸:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۷
شما احیانا سیف نیستی ؛ ناشناس کامنت گذاشتی؟
ناشناس۴۵۹۰۳۴۱۴:۳۱:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۷
الان که سیف نیست عمو جون هر کس دیگری هم بیاد اقتصاد همینه
مسعودی۴۵۸۹۹۷۱۴:۲۱:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۷
این وضع دو علت دارد ۱.باروت نقدینگی وحشتناک ۶ساله. ۲.جرقه خروج ترامپ از برجام. دولت باید پاسخگوی هم چند برابرکردن نقدینگی و هم امضا قراداد بدون ضمانت باشد که حیاتش تحریمی را برنداشت و مماتش جرقه انفجار باروت نقدینگی شد. واقعیت این است که در تله برجام که با همین هدف(انفجار قیمتها و نارضایتی عمومی) توسط کری و شرمن بدون ضمانت تنظیم شد دست و پا میزنیم و تا رسما خارج نشویم وضع وخیمترمیشود. پس دلیل اصلی مشکلات ناکارامدی مسئولان اقتصادی و دیپلماسی است نه دشمن خارجی. والسلام
ناشناس۴۵۹۴۷۱۱۶:۴۰:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۷
یارانه یکی از عوامل افزایش نقدینگی است. آنوقت که گفتند انصراف دهید گفتید نه نمی دهیم و اینهم نتیجه اش
ناشناس۴۵۹۸۳۱۱۹:۲۱:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۷
عامل اصلی خلق پول توسط بانک ها ست، نقدینگی هزار و ششصد تریلیون است که کل یارانه از 89 تاکنون حدود 350 تریلیون است
ناشناس۴۵۹۹۵۷۲۰:۲۹:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۷
قیمتها ر برگردون به قبل هدفمندی همه انصراف میدن قرار بود اون پوله برا گرونی ها داده بشه ربطی به دلار نداره
ناشناس۴۶۰۰۰۰۲۱:۰۱:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۷
یارانه که قرار بود پول آب و برق بشه تهش هم یه چیزی بمونه جمع کنن باهاش خونه بخرن. بنده خدا، ۱۰ برابر پول یارانه که الان خرج آب و برق و گاز و بنزین میشه.
ناشناس۴۶۰۰۰۴۲۱:۰۳:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۷
چقدر ما در ایران دانشمند!!!!!!!!!!! داریم و خودمون هم بیخبریم.
محمد قاسمی۴۶۰۲۷۸۰۰:۱۱:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۸
نمیدونم کی به شما گفته تقصیر یارانه است نسبت واریز یارانه به یارانه پنهان یک دهم هست کجای کاری بابا
ناشناس۴۶۰۴۴۱۰۷:۰۸:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۸
دولت می تونست با توجه به مصوبه مجلس یارانه افرادی که این پول در زندگیشون تاثیر نداره رو حذف کنه چرا نکرد؟
ناشناس۴۵۹۹۱۱۲۰:۰۴:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۷
عزیزم مشکل دولت نیست!مشکل جای دیگه ای است.
ناشناس۴۵۹۰۷۱۱۴:۳۹:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۷
واقع بین باشیم مشکلات کنونی ناشی از تحریم و درگیری های خارجی است برجام هم تا الان حداقل دلار را ثابت نکه داشته بود من قیمت بهتون نمیگم چون بسرعت داره میره بالا برید خودتون چک کنید ببینید چه وضعیتی است تحریمها از 13 مرداد شروع و 13 ابان کامل میشه این وضع قبل تحریمه
ناشناس۴۵۹۴۴۳۱۶:۲۸:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۷
از زمانی که سود سپرده بانکی پایین آمد
ناشناس۴۵۹۶۷۶۱۸:۰۲:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۷
تحریم ها از 13 آبان شروع میشه همون روزی که ..
ناشناس۴۵۹۳۵۱۱۶:۰۳:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۷
اره اگر نبود الان آب هم نداشتیم...دولت خودش قبول کرده برجام چی بوده حالا شماها دیگه دست نوبخت و عراقچی را هم در ماست مالی بستید
ناشناس۴۵۹۷۹۶۱۸:۵۳:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۷
شما هم از اون شکم سیرهای مملکت هستید
ناشناس۴۵۹۶۶۲۱۷:۵۷:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۷
منتظر جنگ فقط باشید! گلابی برجام به خود دولتی ها هم نرسید! حتی به اون 1000 ال سی که در شب برجام باز شد!
ناشناس۴۶۰۳۳۱۰۱:۰۰:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۸
اصلاحات هر بلایی سرمون بیاره حقمونه... اون موقع که با چار تا تکرار و سلبریتی و یادتون هست و چار تا چرند دیگه رای میدید باید وضع اینطور باشه صبح بود و ما بیدار بودیم اما شما خوابید و هیچ وقت هم بیدار نمیشید
ناشناس۴۵۸۹۳۹۱۳:۵۷:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۷
برجام 5 سال اقتصاد رو در ارامش نگه داش جوک نگید
1۴۵۹۱۲۱۱۴:۵۵:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۷
بهتر بگیم 5سال در خواب خرسی به سر بردیم و فکر بعد از بیدار شدن نبودیم. آرامش برجام هم نتیجه سیمان کردن قلب رآکتور بود نه مذاکرات و گفتگو ها.
ناشناس۴۵۹۷۸۰۱۸:۴۵:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۷
شما ممکنه
ناشناس۴۵۹۲۳۸۱۵:۳۱:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۷
آدم متعصب: برجام دو سه سال است بسته شده، چگونه 5 سال قیمتها را ثابت نگه داشته؟ در ثانی هنوز که برجام سر جاش هست و روحانی و اطرافیانش هر روز دارند با چنگ و دندان از عوام فریبی خود دفاع می کنند باز این اتفاقات داره می افتد. ایراد جای دیگری است.
ناشناس۴۵۹۳۹۹۱۶:۱۶:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۷
دوست عزیز دولت اقای روحانی باید در همان 4 سال اول ریاست جمهوریش قیمت ارز را اهسته بالا می برد و به 5000 هزار تومان می رساند ولی برای اینکه رای هایش ریزش نکند و در دور دوم هم بتواند رای جمع کند این کار را نکرد . قرار بود در دور دوم ریاست ایشون قیمت دلار 7000 هزار تومان شود حتی اگر تحریم هم نمی شدیم و برجام هم باطل نمی شد قرار بود دلار 7000 هزارتومان شود .هر سال با توجه به افزایش نقدینگی باید قیمت دلار هم بالا برود اقا روحانی ولی این کار را نکرد و گذاشت برای دور دوم ریاستش که دیگر نیازی به رای مردم نداره . می توانید در سایت اپارات ویدئویی از یک هم حزبی اقای روحانی ببینید که این مصاحبه مربوط به سال 96 و قبل از انتخابات است همین هم حزبی اقای روحانی تمام مطالبی که من گفتم را در ان ویدئو باز گو کرده . این اقا در سال 96 قبل از انتخابات گفته بود قراره اقای روحانی در دور دوم ریاستش قیمت دلار را 7000 هزار تومان کنه . ویدئویش در سایت اپارات موجود است
ناشناس۴۵۸۹۴۸۱۴:۰۰:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۷
نه جانم حبابه البته حبابش کمی بزرگه
ناشناس۴۵۹۰۸۲۱۴:۴۱:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۷
حباب نیست بالن پرنده است
ناشناس۴۵۸۹۸۳۱۴:۱۳:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۷
هسته ای را دادیم رفت، گرانی هم پدر مردم را در آورده،وقتی تمام امور کشور را وابسته به برجام کنی و دست روی دست بگذاری تا برجام همه چیزها را حل کنه همینه دیگه، کل این دولت در وزیر خارجه خلاصه شده بود که بتونه با انجام یه توافق فتح و الفتوح کنه تا همه مشکلات حل بشه این دولت میدونست توی بحرانهایی نظیر امروز کاری را نمیتونه از پیش ببره،حالا مونده اوضاع وخیم تر از اینها بشه!!!!
ناشناس۴۵۹۴۷۶۱۶:۴۱:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۷
همه این بلاها برای همان برنامه بی فایده است
ناشناس۴۵۹۰۷۵۱۴:۴۰:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۷
آخه آدم به امثال شما چی بگه. کل این وضعیت لغو برجامه.
ناشناس۴۵۹۱۶۷۱۵:۰۸:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۷
نه برعکس! اینها همه از نعمتهای تحریم است
مهدی حسنوند.۴۵۹۳۹۷۱۶:۱۵:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۷
کد ملی افرادی که امروز سکه خرید و فروش کردن رو بررسی کنید ۸۰ درصد مالیات مابه ازای قیمت بگیرید. ببینید بازار چطور فروکش میکنه.
نسیم شمال۴۶۰۵۴۸۰۸:۴۵:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۸
اخه اگه این کار و کنن که خود دولت گیر می افته چون دست خودش در کاره
ناشناس۴۵۹۴۶۴۱۶:۳۸:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۷
تا برجام بود بازار و اقتصاد آرام بود. شما که از برجام ناراحتید. خوب این گرانی ها را هم بپزیرید
ناشناس۴۶۰۰۵۷۲۱:۴۳:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۷
هی همه جا بگو پس چرا تضمین نگرفتی؟
علی۴۶۰۵۴۶۰۸:۴۵:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۸
سلام. با تمامی ضعف و نقدی که به برجام میشه داشت ولی الان مشخص میشه که برجام کارکردهای مثبت زیادی داشته. الان که حذف شده مشخص میشه. همچنین باید گفت که عملکرد روحانی و دولتش اصلا قابل دفاع نیست و به معنای واقعی فاجعه است ولی وضعیت موجود کشور حاصل چهل سال سو مدیریت و عملکرد نامطلوب همه دولتها و ارگانها و قوای کشور و احزاب سیاسیه.
علی امیری فراهانی۴۵۸۷۶۴۱۳:۰۸:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۷
این قسمتی از یادداشتی است که فروردین ۹۷ و سه روز قبل از اعلام دلار ۴۲۰۰ تومانی به سایت شما و برخی از سایتها فرستاده شده بود ولی فرصت انتشار به دلیل اعلام دلار ۴۲۰۰ تومانی نیافت: در این روزها دوباره شاهد پر کشیدن دلار به نرخهای بالای 5500 تومان هستیم و هیچ چشم انداز قابل استنادی هم برای توقف رشد ارزش دلار وسایر ارزها در برابر ریال هم وجود ندارد و باز همه از اساتید فن تا مدیران بانک مرکزی و تحلیلکران سیاسی و فعالین اقتصادی و مردم از این به ظاهر مجهول بزرگ اقتصاد ایران و سوال بی پاسخ صحبت می کنند که به راستی نرخ واقعی و علمی دلار بر اساس استانداردهای اقتصادی در سال 1397 چیست و یا چه اندازه باید باشد؟ در مقام پاسخ و روراست و بسیار ساده باید گفت نرخ حقیقی دلار در اقتصاد ایران در حال حاضر رقمی حدود 11 هزار تومان با ده درصد بالا یا پایین است! قطعا بسیار از خوانندگان با تعجب و حتی عصبانیت این رقم را توهم و خیالپردازی و به قول معروف داغ کردن تنور بازار ارزیابی خواهند کرد و انها یی که منطقی تر و علمی تر با حقایق کنار می ایند از نویسنده توقع به حقی دارند که مبنا این قیمت و استدلال خود را اعلام نماید. ما نیز در این یادداشت تلاش خواهیم کرد استدلال خود را بیان کنیم تا شاید اسیب شناسی شود و برای یکبار و همیشه این مجهول بزرگ اقتصاد ایران به معلوم تبدیل شود تا بتوان بر اساس ان به نقشه راهی برای اصلاح کلان اقتصاد و وضیعت معیشت و بهبود شاخص های بسیار کلیدی و مهم دیگر اقتصاد ایران رسید. اما استدلال بسیار ساده و به زبان همگانی: نرخ دلار در ایران از زمانی که امار نقدینگی برای اولین باز از دهه چهل شروع به گرداوری و انتشار شد برابر است با تقسیم نقدینگی کل بر مجموع درامد سالیانه ارزی کشور( نفتی و غیر نفتی و وام و سرمایه گزاری و کارگران ایرانی خارج از کشور و...) . بر این اساس نقدینگی کل کشور در اسفند 96 به حدود 1500 هزار میلیارد تومان رسیده و اگر مجموع درامد ارزی کشور از همه منابع را تخمینی حدود 130 میلیارد دلار است (50 میلیارد دلار نفت خام و 50 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی و گاز و-پتروشیمی و میعانات گازی و حداقل 30 میلیارد دلار درامد بخش سرویس و ترانزیت و جهانگردی و قاچاق کالای سوبسیدی و پولهای ارسالی خانواده ها و کارگران ایرانی به داخل و حتی درامدهای خلاف باندهای قاچاق و پولشویی که به هر حال بخشی از ان به اقتصاد ایران وارد میشود) با تقسیم این تقدینگی به دلار وارده به اقتصاد ایران نرخ ارز که همان حدود 11 هزار تومان حاصل خواهد شد. اما قطعا حالا برخی خوانندگان خواهند پرسید استنادات علمی و فنی این استدلال چیست؟ بدون اینکه بخواهیم خود را درگیر فرمولها و نظریات پیچیده افتصادی نماییم بهترین استناد همان رجوع به تاریخ این سه شاخص و این نسبت در اقتصاد ایران از دهه چهل تاکنون است.اگر برای تک تک سالهای 1340 تا کنون این معادله را بر قرار کنیم جواب بسیار دقیق( در مقیاس اقتصاد کلان) یعنی قیمت دلار را خواهیم یافت. فقط برای مثال به نسبت ارقام این معادله در سالهای مختلف و به عنوان نمونه توجه کنید: 1343 نقدینگی 9.2 میلیارد تومان بوده و درامد ارزی کشور 1.3 میلیارد بوده که نرخ دلار از نسبت این دو می شود 7 تومان. 1345 نقدینگی 12.8 میلیارد تومان بوده و درامد ارزی کشور 1.8 میلیارد بوده که نرخ دلار می شود 7.1 تومان. 1348 نقدینگی 20 میلیارد تومان بوده و درامد ارزی کشور 2.7 میلیارد بوده که نرخ دلار می شود 7.4 تومان. 1355 نقدینگی 160 میلیارد تومان بوده و درامد ارزی کشور 24 میلیارد دلار که نرخ دلار می شود 6.7 تومان. 1364 نقدینگی 800 میلیارد تومان بوده و درامد ارزی کشور 14 میلیارد دلار که نرخ دلار می شود 57 تومان. 1370 نقدینگی 2865 میلیارد تومان بوده و درامد ارزی کشور 19 میلیارد دلار که نرخ دلار می شود 150 تومان. 1380 نقدینگی 32100 میلیارد تومان بوده و درامد ارزی کشور 35 میلیارد دلار که نرخ دلار می شود 900 تومان. اینها فقط نمونه هایی از این سالها بود و اگر تمام این سالها را به صورت تک به تک ملاحظه کنیم متوجه خواهیم شد که این نسبت در تمام طول 60 سال گذشته در اقتصاد ایران کمابیش و با تاخیر زمانی حداکثر ششماه تا یکسال حاکم بوده و به همین دلیل هیچ دلیلی ندارد که حالا نباشد .
ناشناس۴۵۹۱۱۷۱۴:۵۳:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۷
در شرایط نزدیک شدن تحریم ها ،مردم ریال رو تبدیل به سکه و دلار کردن که ارزشش از بین نره پس هیچ ربطی به نقدینگی نداره
ناشناس۴۵۹۷۵۹۱۸:۳۷:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۷
حرف ایشان این است که دولت با سیاست های پولی نقدینگی را مهار کرده ولی بالاخره فنر آزاد می‌شود سال 74 و 91 نیز همین طور بود
ناشناس۴۶۰۸۲۳۱۰:۳۴:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۸
عرضه و تقاضا است . پول مردم تو بانکها دو برابر شده حالا میاد تو بازار !
ناشناس۴۵۹۲۳۵۱۵:۳۱:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۷
خیلی جالب بود
علی۴۵۹۲۴۸۱۵:۳۵:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۷
شما به اجزاء نقدینگی توجه نکرده اید. بیشتر این نقدینگی پولی است که بانکها تولید کرده اند و وجود خارجی ندارد. این با پول پر قدرت بانک مرکزی تفاوت دارد و قابلیت استناد ندارد. بدهی است که بانکها در صورت مالی خود دارند و قابلیت وصول ندارد. شما هم یک مسئله به این پیچیدگی را به یک فرمول ساده تبدیل کرده اید و همه چیز را در آن ضرب و تقسیم میکنید و به خورد مردمی میدهید که شاید حتی یک صفحه کتاب هم در چندین سال گذشته نخوانده اند. مشکل اصلی ما این است که نقدینگی موجود با سیگنالهای دولت و مسئولین به این سمت حرکت کرده است تا ساده ترین وسیله برای نوسان گیری و کسب درامد برای بانک مرکزی شود و جایگزین مالیاتی شود که شرکتها توان پرداخت آن را ندارند.
امیر حسین سلطان/تهران۴۵۹۴۵۰۱۶:۳۱:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۷
و متاسفانه باز هم نوشدارو بعد از مرگ سهراب! این مقاله میبایست در همان زمان ارسال به سایت لااقل به عنوان یک مطلب رسیده از سوی یک کاربر الف انتشار می یافت تا رئیس کل وقت بانک مرکزی حداقل از وجود چنین دیدگاهی برای تعیین نرخ ارز مطلع می گشتند و اینقدر روی حباب دانستن قیمت ها و یا روانی بودن علت افزایش ها باقی نمی ماندند و قدری هم به واقعیات ثبت شده در این مقاله توجه می نمودند اما افسوس که با کمال تاسف سایت وزین الف نیز با نادیده گرفتن حقوق مخاطبانش که دانستن حق شان است و همچنین شاید با اتخاذ رویه محتاطانه ای نامبارک در برابر تصمیمات خلق الساعه برای پاک کردن صورت مساله به جای راه حل آن انتشار این مقاله مستند و قابل فهم را حالا با تاخیر بیش از 3 ماهه در معرض رویت و قضاوت خوانندگان الف قرار داده است! حالا که دلار در آستانه 11 هزار تومان قرار گرفته و یا آن را هم درنوردیده است دیگر خواندن این مقاله بسان ضربتی دردآفرین آه از نهاد خواننده برمی آورد که اگر استدلال های این مقاله صحت دارند حالا چرا؟! همین رویکردهای محتاطانه(همانند رویکرد رسانه ملی) و کم توجهی و یا بی توجهی به نظرات اهل علم و صاحبنظران ما را به این نقطه بحرانی رسانده است. آیا باز هم باید این رویکردها را ادامه دهیم؟؟؟!!!
ناشناس۴۵۹۵۶۲۱۷:۱۴:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۷
اساس این تحلیل ایراد داره، چون یک طرف درآمد یک سال ارزیه و در طرف دیگه نقدینگی از ازل تا الانه
ناشناس۴۵۸۷۸۱۱۳:۱۴:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۷
مسبب اصلی به غیر از سالها کار غیر علمی در سیستم شخص اقای طیب نیا وزیر سابق اقتصاد است که سودهای موهوم بانکی را به ۲۸ درصد رساند و برای تامین این سودهای موهوم نقدینگی را چهار برابر کرد و حالا از مسئولیت شانه خالی کرده
ناشناس۴۵۹۱۱۸۱۴:۵۴:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۷
اقای طیب نیا که به خاطر خدمات ویژه ! در بهبود روابط اقتصادی ایران و مالری مفتخر به جابزه بورس ۵ ستاره علمی دولت مالزی شدند و اقای سیف که در راه سفیر شدن در استرالیا هسنند. اقای همتی از همین حالا برو سفیر ایران در زلاند نو شو
ناشناس۴۵۸۸۵۰۱۳:۳۲:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۷
تنها راه نجات مذاکره و توافق با امریکا هست و هیچ راه دیگری وجود ندارد.
ناشناس۴۵۹۰۴۳۱۴:۳۳:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۷
تنها راه نجات نابودی مزدوران آمریکا در ایران بخصوص اسلاحتلباست
farhad m۴۵۹۷۸۲۱۸:۴۶:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۷
این چندمین پیامی است که ضد اصلاح طلبها میدهی وغلط مینویسی!
ناشناس۴۵۹۹۹۰۲۰:۵۵:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۷
عمدی غلط مینویسن. اسلح تلب... گلوله نمک
ناشناس۴۵۹۱۳۵۱۴:۵۹:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۷
دمت گرم
ناشناس۴۵۹۵۹۵۱۷:۲۸:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۷
دلیل این اشفتگی چیست ؟ ایا نقدینگی دست مردم قادر به ایجاد این اشفتگی هست ؟جواب خیر است حدود 40 بانک و موسسه در کشور وجود داره فقط هر بانکی 1 میلیارد دلار از بازار دلار جمع اوری کنه چه مبلغی می شه و چه اتفاقی برای قیمت دلار می افته؟ حالا فرض کن همین تعداد بانک هر کدام چند تن سکه از بازار جمع اوری کنند چه بلایی سر قیمت سکه می اید؟ با توجه به زیان ده بودن بانک ها در این چند سال ایا مشکل بانک ها با بالا رفتن قیمت دلار و سکه حل می شود؟ بانک ها رانت اطلاعاتی دارند و زودتر از همه می فهمند چه چیزی قرار گران بشه
ناشناس۴۶۰۰۶۵۲۱:۴۵:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۷
کی بره مذاکره؟ دوباره ظریف و حسین فریدون؟؟؟
ناشناس۴۶۰۱۶۸۲۲:۵۲:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۷
قطعا اشتباه است نمی گویم مشکلات بین المللی بی تاثیر است اما همه این سالها موضوع تحریم امریکا بیشتر یک بهانه برای سرپوش گذاشتن بر مدیریت ضعیف و بی برنامه داخلی است. شما به مصر و اردن و نظایر آنها نگاه کنید که علیرغم رابطه نزدیک و حمایت امریکا با شدید ترین مشکلات اقتصادی مواجه هستند. مشکل داخلی است. فساد نهادینه شده در همه سسستم قدرت، تعمد در ایجاد مشکل برای مردم برای تسلیم کردن کشور، خیانت، بی لیاقتی مسئولین در همه قوا، تنگ نظری بیجا در بکارگیری استعداد های داخلی، نفاق بیشتر مسئولین و نظایر آنها. باید معیار های زمامدلری کشور اصلاح شود. به مردم ایران باید اعتماد کرد
ناشناس۴۶۰۲۳۱۲۳:۳۵:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۷
بدترین راه همینه اتفاقا
ناشناس۴۵۸۸۶۸۱۳:۳۶:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۷
موردی که شما اشاره میکنید کمتر از 10 درصد تاثیر گذار است به نظر من چند عامل مهم تر وجود دارد 1- عرضه کمتر از تقاضا است 2- امید و اعتماد جامعه به بانک و سیستم اقتصادی و آینده روشن کشور از بین رفته 3- با سیاست های غلط این سالها اکثر بنگاه های خصوصی از بین رفته اند یا سود آنچنانی ندارند و سرمایه مردم سرگردان شده و به سمت ارز و طلا هجوم برده نهایتا باید گفت این آشفتگی به نظر من ریشه در موسسات و بانک هایی دارد که در آستانه ورشکستگی هستند و با آشفته کردن بازار قصد دارند نقدینگی جمع کنند و از ورشکستگی خود جلوگیری کنند نقدینگی موجود در دست مردم توانایی ایجاد این آشفتگی را ندارد راه حل : اصلاحات سیاسی و اقتصادی و شفافیت و آزادی رسانه ای
من من۴۵۸۸۷۳۱۳:۳۷:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۷
الف جان یک موضوعی هست که ممنون میشم منتشر کنی و یا حتی خودت گزارش کاملترو ارایه بدی شاید بالایی ها بخونن و کاری بکنن.. اگه به سایت اتحادیه طلا و جواهر یک عملا سایت رسمی هست رفته باشید .. که عملا منبع اصلی هست.. می بینید که بصورت لحظه ای قیمتهای طلا و ارز و .. رو ارایه میده.. اما نکته مهم این هست که این قیمتها مثلا بر اساس معاملات انجام شده هست.. اما دقیقا کدوم معاملات؟ مثلا درمورد ارزها با اینکه چندین ماهه که معامله ای در صرافی ها نیست اما بصورت رسمی و لحظه ای قیمت ارایه می کنه... اما کدوم عامله؟ معلوم نیست! درمورد سکه داستان کاملا جالبتره..به این شکل که قیمت اعلامی مثلا بر اساس معاملات انجام شد هست در طلا فروشی های عضو... اما با همین ابزار طلا فروشها خودشون به راحتی با معامله های صوری قیمتها رو بالا پایین می کنن.. یعنی حتی در روزهای عادی بدون هیچ خبری قشنگ قیمت رو تا چند صد تومن بالا پایین می برن برای نوسان گیری روزانه.. فقط کافیه عصر یا شب هم نگاه کنید.. یعنی وقتی زمان معامله نیست تا ببینید چطور معامله های جدید با قیمتهای بالاتر ثبت میشه برای بالا بردن.. وقتی خود اتحادیه اینطور عمل می کنه و با معاملات صوری قیمت رو بالا می بره چرا بانک مرکزی با استفاده از صرافی ها و معاملات صوری قیمت رو پایین نبره؟ فقط چند وقت عملکرد سایت اتحادیه رو بررسی کنید تا متوجه اختلافات قیمتی و بالا بردن ها بشید..
ناشناس۴۵۹۰۴۰۱۴:۳۳:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۷
معاملات که انجام میگیره ولی غیررسمی شما به دانشجویی که میخواد برای تحصیل بره میتونید بگید بدون ارز برو ؟ یا دولت باید کمک کنه یا باید خودش در بازار سیاه دنبال ارز بگرده با قیمت های خیلی بالا بنظر من با فیلتر و بستن این سایت ها اتفاق مثبتی نمیفته حداقل الان بازار با کمک همین سایت کمی شفاف هست در قیمت ها و مشتری قیمت حدودی رو میتونه ببینه
من من۴۶۰۰۳۱۲۱:۲۵:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۷
عزیز دل اون معاملات ک ثبت نمیشن! ثبت بشن صرافی مجوزش باطل میشه.. پس این قیمت دقیقا از کجا داره میاد؟ نمیدونم متوجه منظور من شدید یا نه؟ من با بازار ازاد هم مشکلی ندارم... من با این مشکل دارم که اتحادیه میگه بازار داره نرخ رو تعیین می کنه ولی شما الان می بینید اخر شب که اصلا تایم معامله نیست 200 هزار تومن دیگه بردن بالا! غیر از معاملات صوری چیز دیگه ایه؟
سعادتی۴۵۹۰۶۳۱۴:۳۸:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۷
فقط بورس ارز و سکه نقد میتونه بازار رو شفاف کنه ولی به دلیل توقف رانت شرکاء ، بانک مرکزی تن به این کار نمی دهد ! باید بازار آتی را بست چون منشا جنگ روانی است
فاطیما۴۵۹۴۴۴۱۶:۲۸:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۷
بازارآتی بسته شد
ناشناس۴۵۸۸۸۱۱۳:۳۹:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۷
سایت اقتصادی الان قیمت دلار را 11 هزار زده تا یک ساعت پیش ده هزار بود نمیدونم چطور ممکنه چنین چیزی؟
ناشناس۴۵۸۸۹۲۱۳:۴۳:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۷
روحانی مچکریم
ناشناس۴۵۹۰۲۸۱۴:۲۹:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۷
قابل شما را ندارد !
ناشناس۴۶۰۱۰۲۲۲:۰۵:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۷
واقعا" ملت خوشحالی هستیم .
ناشناس۴۵۹۴۹۲۱۶:۴۶:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۷
به روحانی ربطی ندارد. به آنهایی که تحریم را نعمت میدانند و زیر برجام زدند ربط دارد
ناشناس۴۶۰۰۸۰۲۱:۵۱:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۷
کی تحریم را نعمت میداند جز ژن خوبها و صفدرها و فریدونها؟
ناشناس۴۵۸۹۵۲۱۴:۰۲:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۷
شما دیگه چه دل خوشی دارید !!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۴۵۸۹۸۹۱۴:۱۷:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۷
اصلا این حرف ها نیست شما بگو چرا پول سوریه که نفت نداره و در حال جنگ و اینهمه خرابی هیچ تغیری نکرده اما اینجا با داشتن این همه ثروت پول مملکت هیچ شده و سرمایه مردم در بانک ها نابود شد
ناشناس۴۵۹۲۹۲۱۵:۴۷:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۷
همتی کجاست"؟ توی جلسه تکریم از سیف و معارفه با خودش تو بانک مرکزی. تیم اقتصادی دولت کاری با اقتصاد و پول و ارز کرده که تعویض رئیس کل حتی .توی روان بازار هم عکس العمل نداره. طفلکی را با تکریم و معرفه سرش رو گرم کردن و با بالا بردن نرخ ارز و طلا دارن با ارز دستوری مثلا 4200 تومانی و نتایج فاجعه بارش قدرت رانتی را به رخ رئیس کل جدید می کشن و توی اول کاری توجیهش می کنن. تا وقتی وقت کرد و رفت پشت میزش بدونه که رئیس کل کیه و باید از کیا حرف شنوی داشته باشه.
ناشناس۴۵۹۴۶۷۱۶:۳۹:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۷
این وضعیت را باید به فال نیک گرفت ساختار اقتصادی در ایران نیاز به جراحی دارد. این وضعیت باعث خواهد شد تن به این جراحی بدهند.
farhad m۴۵۹۸۴۲۱۹:۲۴:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۷
شاید ازاین پیام ناراحت شوید ولی بدون تعصب به آن فکر کنید،قسمت اعظم ازیاد نقدینگی که بانی اصلی فوران نقدینگی وپایین آمدن ارزش ریال است به حقوق های پرداختی بدون بازدهی متناسب باز میگردد!(چه کشوری و چه لشکری وتاحدّی هم بخش خصوصی) راندمان پایین کاردرایران نیز،خود به عوامل سیاسی وفرهنگی وسرکوب تاریخی و ...برمیگرده!
یوسف۴۵۸۷۰۵۱۲:۵۲:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۷
تو این مملکت چه خبره؟ ما چه گناهی کردیم؟
ناشناس۴۵۸۹۶۳۱۴:۰۶:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۷
میگم سیف با انصاف تر بود
ناشناس۴۵۹۹۵۵۲۰:۲۸:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۷
37 تا مثبت بابا مردم شما دیگه کی هستید. تا دیروز میگفتن اعدامش کنید..... تعادل نداریدها!
ناشناس۴۵۹۶۷۷۱۸:۰۲:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۷
گناهتون لج بازیه ! به کسی رای مجدد دادید که تو کارنامه اش هیچی نداشت جز وعده های...!
ناشناس۴۵۸۷۱۶۱۲:۵۸:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۷
بازم میگن تحریم‌ها اثر نداره. البته اکثر کسایی که این حرفها رو میزنن دارایی‌هاشون رو خیلی وقت پیش به دلار تبدیل کردن
ناشناس۴۵۸۸۱۲۱۳:۲۰:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۷
شما به روند افزایش نقدینگی و خلق پول توسط بانکها در طول 10 سال گذشته یه نگاه بنداز متوجه میشی که ربطی تحریم نداره.به خصوص طلا و سکه اصلا به تحریم ربط نداره.البته من این جریان را مشکوک هم می بینم چون یه عده بدشون نمیاد با فشار عمدی به مردم کشور را به پای مذاکرات موشکی بکشونن.بعد از مذاکره و دادن موشک دیگه ایرانی وجود نخواهد داشت.من نمیدنم چرا جلوی فهمیدن مقاومت می کنید.
ناشناس۴۵۹۱۴۰۱۵:۰۱:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۷
وقتی مجموع درامد نفتی و صادرات غیر نقدی دو برابر میزان واردات است کمبود ارز نیست بلکه مشکل سیاسی و تحریم است. با ۵۰ میلیارد دلار می توان با قیمت امروز ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی را از بازار جمع کرد آیا دولت دلار ندارد ؟ یا مسئله این است که نمی تواند به داخل انتقال دهد و شرایط ر ونی تحریم اثر کرده است؟
ناشناس۴۵۸۸۸۰۱۳:۳۸:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۷
البته که تحریم ها اثر داره ساده ترین اثرش مسدود شدن راه تبادلات بانکی و تجاری است برای هر صنعت و خدماتی نیاز به مواد خام و اولیه است که کشور های جهان با تبادل با هم به جلو میروند
ناشناس۴۵۸۸۸۹۱۳:۴۲:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۷
عزیزم داستان خیانت هاست ارتباط چندانی با تحریمها ندارد
ناشناس۴۵۹۱۲۵۱۴:۵۶:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۷
الف خواهشا چاپ کن آخر مذاکره رو بلد نباشی ذلیل و خوار ترامپ هم بشی با این تفکرات شما غربزده ها آخرش یا میشی افغانستان یا عراق یا لیبی برای نون شبمون باید گدایی کنید مشکلمون اینه که به افرادی که میدونستیم برادرش فاسد و دلال ارزند رای دادیم نه خودمون زیربار مسولیتش میریم نه اونایی که کلیپ پخش کردن گفتن رای بدین
ناشناس۴۵۹۶۹۳۱۸:۱۰:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۷
اونایی که میگن تحریم ها تاثیری نداره ،راست میگن. به حال خودشون تاثیری نداره .
ناشناس۴۵۸۷۲۴۱۲:۵۹:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۷
یا خدا خودت به داد مردم برس. توی اون خراب شده چه خبره واقعا!!!؟؟؟
امین۴۵۸۸۷۴۱۳:۳۷:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۷
میتوان مشکلات را حل کرد میشود به خارجی و استکبار باج نداد
ناشناس۴۵۹۱۰۹۱۴:۵۱:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۷
اگه میشد اروپا و چین و روسیه قبل تر از شما این کار رو میکردن !
ناشناس۴۵۹۱۷۵۱۵:۱۱:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۷
باشه ! شما از چین و ژاپن هم قوی تری مثل اینکه !!!
ناشناس۴۶۰۴۰۴۰۴:۳۸:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۸
شمایی که میگی به خارجی و استکبار باج نداد ، لطفا یک داخلی پیدا کن که بخاطر مردم تلاش کنه نه مال و ثروت اندوزی . اون‌خارجی یا بقول شما اسکتبار اگر چیزی میبره حداقل یک طوری میبره که به بقیه هم منافعی برسه نه مثل داخلی های خودمون که فقط به فکر خودشون هستند.
ناشناس۴۵۸۷۲۷۱۲:۵۹:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۷
یاد شعارهای انتخاباتی طرفداران روحانی افتادم: با روحانی تا 1400 و ما به عقب بر نمی گردیم. به نظر اون طرفداران محترم با این اوضاع و احوال با روحانی تا 1400 چقدر به عقب بر می گردیم
ناشناس۴۵۸۸۲۱۱۳:۲۴:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۷
مگه تقصیر روحانیه؟ من برگردم عقب هنوزم به روحانی رای می دم و برای کارم دلیل دارم.
ناشناس۴۵۹۱۳۳۱۴:۵۸:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۷
نه قضا و قدره!!!!
احسان۴۵۸۸۴۸۱۳:۳۱:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۷
با رییسی هم همین بود همشون مثل همن
ناشناس۴۵۹۱۴۶۱۵:۰۲:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۷
اینو نگی چی بگی.احمدی نژاد با اینکه هم از داخل فشار میاوردن و هم از خارج و با فروش فقط پانصدهزاربشکه نفت کشور را بسیار بهتر اداره می کرد.الان ایران نزدیک 4میلیون بشکه نفت میفروشه.
ناشناس۴۵۹۴۰۱۱۶:۱۶:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۷
اره با تورم 400% اداره میکرد :))
ناشناس۴۵۹۵۰۳۱۶:۵۱:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۷
احمدی نژاد ۸۰۰ میلیارد دلار نفت فروخت و از سپرده ارزی باقی مانده از دوره خاتمی بهره ها برد
ناشناس۴۵۹۵۲۵۱۷:۰۰:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۷
زما ایشون قیمت نفت 140 دلار بود و دلار هم تا 4100 من یادمه بالا رفت در مهر 91 الان کشور تحریمه و قیم نفت هم بالا نیست
ناشناس۴۵۸۹۸۸۱۴:۱۷:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۷
تا 1450 با اصلاحات:)
ناشناس۴۵۹۱۷۹۱۵:۱۳:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۷
با رییسی پیش به سوی دلار صد هزار تومنی :))
ناشناس۴۶۰۲۰۵۲۳:۱۷:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۷
اینو نگید چی بگید؟
ناشناس۴۵۸۷۳۷۱۳:۰۳:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۷
اقتصاد کشور سقوط کرد...آقایان ترجیح میدن روزه ی سکوت بگیرن
ناشناس۴۵۸۷۴۵۱۳:۰۵:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۷
میشه یکی بگه چه خبره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اقای رئیس جمهور دقیقا کجایی !!!!!!!!!!!!!
ناشناس۴۵۹۰۱۵۱۴:۲۵:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۷
هیسسس...
ناشناس۴۵۸۷۴۶۱۳:۰۵:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۷
میشه یکی بگه چه خبره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اقای رئیس جمهور دقیقا کجایی !!!!!!!!!!!!!
ناشناس۴۵۸۷۴۸۱۳:۰۶:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۷
کانال های اصلاح طلب ، جشن خبر رفع حصر گرفتن!!! عوامل بدبختی مردم در دولت تدبیر کم بودن ، حالا قراره پیشکوستان عامل بدبختی ملت رو هم وارد عرصه کنند!!
ناشناس۴۵۹۵۱۱۱۶:۵۳:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۷
آنها در زمان جنگ کشور و جنگ را بخوبی مدیریت کردند
ناشناس۴۵۸۷۵۳۱۳:۰۷:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۷
تا 4 نفر مفسد اقتصادی را وسط روز وسط بازار فوری اعدام نکنند کار درست نمی شود ویروس فساد را باید نابود کرد با قرص مسکن و گفتار درمانی غده های بدخیم فساد نابود نمی شوند
ناشناس۴۵۸۸۷۸۱۳:۳۸:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۷
با این نرخ هم بعضی هنوز نفهمیده اند از کجا می حورند.
ناشناس۴۵۸۸۸۴۱۳:۴۰:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۷
خدایی چند ماهه تو الف کامنت میذارید؟ ما چه مردم امیدواری هستیم که فکر میکنیم با این کامنتها داریم به بهبود اوضاع کمک میکنیم!!
ناشناس۴۵۸۹۰۹۱۳:۴۹:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۷
یعنی اگه اعدام کنند حل میشه؟؟؟ کی ما بفهمیم با فکر همه چی حل میشه نه خشونت مشکل سو مدیریت و عدم نگرش صحیحه چرا ما مردم انقدر تشنه خشونت و خون شدیم ؟؟؟ تا کی اعدام تا کی هر کی پولداره دزده بابا مشکل جای دیگست دنیا و کشورهای موفق به انسان های پولدارشون میبالن کتاباشون تو کتاب فروشیای ماست ما میگیم همه آدمای موفقمون دزدن سیستم ما میلیاردر شکن است نه میلیاردر پرور این سیستم مدیریتی ما داره مثل تار عنکبوت قربانی میگیره از سرمایه داران بخش خصوصی همین شده که چندین هزار کارگر این آدما چون افتادن زندان بیکار شدن وضع مملکت شده این
ناشناس۴۵۹۲۱۸۱۵:۲۵:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۷
حضرتعالی بفرمایید با فکرمبارکتون حل کنید. چین با اعدام حل کرد ترحم برپلنگ تیز دندان جفاکاری بود بر گوسفندان. کی گفته خشونت مطلقا بد است هرکه گفته تهی فکر و تهی مغز بوده است خشونت نسبت به افراد بی گناه خیانت است اما خشونت نسبت خائنان عین فکر و عقل درست است
haidar۴۵۹۵۲۹۱۷:۰۰:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۷
احتمالا مهره ای سوخته همچو زنجانی را اعدام میکنند تا افکار عمومی را به حاشیه ببرند .مثل دستگیری جزایری در مرز بازرگان
ناشناس۴۵۹۶۳۱۱۷:۴۷:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۷
مفسدین برخی روسا و کارمندای بانکها هستن که وام قرض الحسنه بلاعوض میگیرن و سکه میخرن و برخی مدیران وزارت خارجه و نفت و مخابرات و آبفا و نیرو و پزشکان نجومی بگیرکه حقوقای بالای 5 میلیون میگیرن یکی دوتا نیستن.
ناشناس۴۵۸۷۶۲۱۳:۰۷:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۷
علی برکت الله!!!! بدون تحریم و در کمترین قیمت اونس جهانی، طلا سه برابر شد!!! فکرشو کردید اونس جهانی بالا بره چه اتفاقی میفته
ناشناس۴۵۸۹۱۸۱۳:۵۱:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۷
بدون تحریم ؟ عمو جون تحریم ها چند روز دیگه شروع میشه . مردم ریال نگه نمیدارن
امین۴۵۸۷۶۵۱۳:۰۸:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۷
چه جور اب وصابونی بیاریم !!!
امیر حسین سلطان/تهران۴۵۸۷۷۳۱۳:۱۲:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۷
افزایش و گرانی و تورم را رها کنید اینها به یک طرف ! لطفا به طرف دیگر قضیه فقط توجه کنید!!! آنچه خیلی مضحک است تفاوت قیمتی 650 هزار تومانی سکه های تمام بهار آزادی طرح جدید و طرح قدیم است. هر دو سکه با یک وزن و با یک عیار یکسان!!! و جالب تر آنکه این بار بر خلاف سنت سالهای پیشتر این سکه طرح جدید است که پیشتاز است! اگر مسئولان واقعا نمی توانند به این لجام گسیختگی علنی و آشکار و بی ارزش نمایاندن پول ملی تا به این حد و اندازه بسیار معنادار پایان بدهند لطفا تا فرصت بیش از اینها از دست نرفته است جای شان را با دیگران عوض کنند.
ناشناس۴۵۸۷۸۳۱۳:۱۴:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۷
کاش اقتصاد صاحب داشت روحانی استعفا بده زودتر نابود شدیم
ناشناس۴۶۰۰۱۳۲۱:۰۸:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۷
خیال کردی روحانی استعفا بده و دار و دسته شما بیان سر کار مشکلات حل میشن؟
ناشناس۴۵۸۷۸۶۱۳:۱۵:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۷
باور كرديم اكر برجام را اتش ميزديم بهتر بود
ناشناس۴۵۸۷۸۷۱۳:۱۵:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۷
احسنت به دولت تدبیر و امید که با تدبیر خودش روز به روز بیشتر امید میده به مردم. زمان جنگ هم از این خبرا نبود
ناشناس۴۵۹۰۱۷۱۴:۲۵:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۷
زمان جنگ سوئیف و سیستم بانکی تحریم نبود عمو جون جمعیت هم 80 میلیون نبود !!!
ناشناس۴۵۸۷۹۱۱۳:۱۵:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۷
قابل توجه کسانی که برجام را بی فایده می خواندند و ترامپ را صادق می دانستند . اندکی صبر سحر نزدیک است .
پریسا۴۶۰۲۱۹۲۳:۳۱:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۷
تو خسته نشدی این حرف بی اساس رو‌همه جا میزنی؟
ناشناس۴۵۸۸۰۱۱۳:۱۷:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۷
کی قیمت سکه رو تعیین میکنه؟
ناشناس۴۵۹۲۹۸۱۵:۴۸:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۷
تقاضا! عرضه ی طلا در حال حاضر محدود است و عطش خرید هم بسیار بالاست.همین موضوع قیمت رو بالا میبره
ناشناس۴۵۹۸۱۱۱۹:۰۸:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۷
عرضه و تقاضا
ناشناس۴۵۹۹۱۳۲۰:۰۶:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۷
سلطان سکه گماشته بانک مرکزی
ناشناس۴۵۸۸۰۲۱۳:۱۷:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۷
با سلام کمی رصد و پایش در درون شود
ناشناس۴۵۸۸۲۳۱۳:۲۴:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۷
دولت باید کاری بکند وگرنه قیمت طلا و ارز در میان مدت روی سایر کالا هم تاثیر خواهد گذاشت نکنه میخاد مملکتو ورشکسته کنه!
ناشناس۴۵۸۸۲۴۱۳:۲۴:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۷
پس اين دولت كجا خوابش برده ؟
ناشناس۴۵۹۰۲۳۱۴:۲۷:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۷
جزایر قناری
ناشناس۴۵۹۰۲۵۱۴:۲۹:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۷
الان دقیقا دولت چی کار کنه ؟ بره تحریم ها رو درست کنه ؟
ناشناس۴۵۹۶۵۳۱۷:۵۴:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۷
دولت بیداره این مردم هستند که خوابند
ناشناس۴۵۸۸۲۵۱۳:۲۴:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۷
یعنی کسی میخره و خرید و فروش میشه واقعا
ناشناس۴۵۹۱۴۴۱۵:۰۱:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۷
عزیزم چند هزار نفر دارن مهریه پرداخت میکنن! خب اونا مجبورن به هر قیمتی بخرن وگرنه میرن زندون
ناشناس۴۵۸۸۳۹۱۳:۲۸:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۷
روحانی بیشتروبیشترمچکریم
ناشناس۴۵۸۸۴۲۱۳:۳۰:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۷
مردم اصلا نگران نباشید . حبابه . روانیه .
ناشناس۴۵۸۸۴۴۱۳:۳۱:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۷
اگر در این موقع قمت اونس جهانی طلا هم بالا بره قیمت سکه چند میشه
سپهر سهرابي۴۵۸۸۴۹۱۳:۳۱:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۷
اوضاع اقتصادي بس ناجوانمردانه سخت است كه فشارش بر روي مردم بدبخت است
ناشناس۴۵۸۸۵۶۱۳:۳۳:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۷
علی برکت الله
علی۴۵۸۸۶۰۱۳:۳۳:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۷
تا نابودی کامل اقتصاد فقط یک‌قدم‌مانده است. دولت در خواب است ‌شاید هم‌خود را بخواب زده است.
ناشناس۴۵۹۷۰۷۱۸:۱۸:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۷
دولت خواب نیست این من هستم که خوابم
ناشناس۴۵۹۹۶۹۲۰:۳۶:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۷
نه داداش بیخودی به خودت دلداری نده
ناشناس۴۵۸۸۶۶۱۳:۳۶:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۷
بازم میگم سریعترین راه حل مذاکره دوجانبه با آمریکاست
ناشناس۴۵۹۳۹۶۱۶:۱۵:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۷
سریعترین راه حل استیضاح دولت و برکناری نمایندگان هست
ناشناس۴۵۹۶۰۶۱۷:۳۴:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۷
که چی بشه دار و دسته شما بیان ؟؟؟
ناشناس۴۵۸۸۷۰۱۳:۳۶:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۷
سکه 4410000 تومان دلار و سکه را کی گران می کنه؟ رئیس جمهور آمریکا یا دولت، بانک مرکزی یا دلالان یا مردم ؟
ناشناس۴۵۹۹۹۹۲۱:۰۰:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۷
من و بابام
ناشناس۴۵۸۸۹۵۱۳:۴۳:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۷
آقای توکلی عزیز ! شما به عنوان یک اقتصاد دان ! لطفا گروهای متخصص اقتصادی رو جمع کنید ببیند اگر دولت یارانه های نقدی رو چند برابر کند چه وضعی پیش میاد ؟
ناشناس۴۵۸۹۰۴۱۳:۴۷:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۷
علی برکت الله رسما نابود شدیم شیر ۲۵۰۰ تومنی شده ۴۵۰۰ اونم تو ۲ روز ملت آماده ی گرسنگی باشن
ناشناس۴۵۸۹۱۵۱۳:۵۰:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۷
میشه یکی بگه سکه چهار و نیم میلیونی را کی میخره ؟؟؟؟؟
ناشناس۴۵۹۰۲۷۱۴:۲۹:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۷
5 تومن نبود؟؟؟؟
ناشناس۴۵۹۰۹۷۱۴:۴۷:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۷
سکه رو کسی که بخاد ازش پولش رو حفظ کنه میخره قیمت رو هم عرضه و تقاضا مشخص میکنه
ناشناس۴۵۹۸۱۶۱۹:۱۲:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۷
اون افرادی که میدانند چند ماه دیگر قیمت آن به 10000 تومن نیرسه!
ناشناس۴۵۸۹۱۶۱۳:۵۰:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۷
برای نجات اقتصاد ملی و منافع مردم باید ایدلوژی رو مدتی کنار گذاشت ! تنها راه ارامش بازار مذاکره هست
امیر۴۵۸۹۸۶۱۴:۱۶:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۷
شرایط امروز حاصل مذاکره هستش
ناشناس۴۵۹۱۰۶۱۴:۴۹:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۷
اگر مذاکره نبود این شرایط رو 5 سال پیش میدیدی عمو جون !
ناشناس۴۵۹۲۳۱۱۵:۳۰:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۷
شما دنبال منافع خود هستید
ناشناس۴۵۹۶۸۹۱۸:۰۸:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۷
شرايط امروز نتيجه عمليات كاسبان تحريم است
ناشناس۴۵۹۹۲۸۲۰:۱۳:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۷
تا قبل از برجام داخلی، مذاکره یعنی فقط امتیاز دادن بدون گرفتن امتیاز چندانی!
ناشناس۴۵۸۹۲۴۱۳:۵۳:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۷
ما رکورد زدیم !!!
ناشناس۴۵۸۹۲۷۱۳:۵۴:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۷
حیف رای که به این مجلس داده شد که نمیتونه رئیس جمهور رو استیضاح کنه
علی۴۵۸۹۹۹۱۴:۲۱:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۷
خودم مجلس هم‌لازمه استیضاح بشه
ناشناس۴۵۹۰۲۴۱۴:۲۸:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۷
میشه بفرمایید با رفتن روحانی چه مشکلی حل میشه ؟ تحریم میره ؟ دلار ارزون میشه ؟ :))
محمد۴۵۸۹۶۶۱۴:۰۷:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۷
بسه ديگه تا كي اين افزايش قيمتها رو تحمل كنيم؟؟؟؟؟
ناشناس۴۵۹۱۶۶۱۵:۰۸:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۷
تازه روزه خوبش است . ایران دارد ایرانولا میشود . اگر این سیاست است میشود.
ناشناس۴۵۹۲۱۴۱۵:۲۴:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۷
تا دم مرگ
فاطیما۴۵۸۹۹۳۱۴:۱۸:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۷
دولت ثبت سفارش رو بسته لااقل جلوی رانت های ارزی گرفته میشه
ناشناس۴۵۹۰۰۶۱۴:۲۳:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۷
بجای تنگه نفس ما بسته شد
رضا۴۶۰۱۸۱۲۲:۵۸:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۷
هزار تا لایک
ناشناس۴۵۹۰۰۸۱۴:۲۴:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۷
تشکر ویژه می کنم از مسئولین که دارند با حباب مبارزه می کنند
ناشناس۴۵۹۰۶۴۱۴:۳۸:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۷
نمی دونم گریه کنم یا بخندم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اخه من جون باید چه کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۴۵۹۰۶۸۱۴:۳۸:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۷
این قیمت ها صوری و اعتباری و روی کاغذ است. اگر حتی یک دهم مردم تصمیم بگیرند سکه هایشان را در این قیمت بفروشند قیمت از نصف هم کمتر میشود.
ناشناس۴۵۹۰۸۷۱۴:۴۳:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۷
یادآوری یک خبر از فرمایشات آقای ظریف: به گزارش فرهنگ نیوز ، در بخشی از پاسخ ظریف به این دختر ایرانی آمده؛ «می دانم که مسئولیت سنگینی بر دوش من و همکاران من است و گرچه در ایجاد شرایط کنونی نقشی نداشته ایم ولی به هرحال با پذیرش مسئولیت باید در جهت حل آن حرکت کنیم. امیدوارم با تدبیر ریاست محترم جمهوری و با حمایت همه مردم مشکلات انباشته اقتصادی به تدریج رفع شوند و زندگی برای شما و بقیه مردم راحت تر شود. اما اطمینان داشته باشید که برای مذاکره جدی و رفع فشارها، بهترین روش تلاش برای رسیدن به تفاهم از طریق تعامل سازنده و عزت مند است. اندکی صبر، سحر نزدیک است.» این دختر جوان در کامنتی که چندی پیش خطاب به وزیر خارجه کشورمان در صفحه فیس بوک گذاشته بود از وضعیت اقتصادی و بیکاری در جامعه گلایه کرده و در بخشی ازنامه خود نوشته بود: «یه کاری کنید کاری کنید که تحریم ها تموم بشه ، ارزونی بشه، کرایه خونه کم بشه ، مواد غذایی ارزون بشه، بازار کار رونق پیدا کنه، امنیت و رفاه داشته باشیم…»
علی۴۵۹۰۹۰۱۴:۴۳:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۷
سیف غلط کردیم، برگرد!
ناشناس۴۵۹۳۳۵۱۶:۰۰:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۷
اقتصاد از تحریم ضربه خورده با رفتن . امدن رییس بانک مرکزی و دولت چیزی عوض نمیشه بدتر هم میشه
ناشناس۴۵۹۰۹۶۱۴:۴۶:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۷
آمریکا رو له کردیم
ناشناس۴۵۹۱۰۲۱۴:۴۹:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۷
بی توجهی به منافع ملی = دلار 100000 هزار تومنی
ناشناس۴۵۹۱۰۴۱۴:۴۹:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۷
دنبال یورو بودم . لحظه یی اعلام کردن . رسید به 14 تومن و بعد دبه کرد . میشه بگین مملکت چه خبره ؟ تا کجا مبخواین پیش برین ؟
ناشناس۴۵۹۱۱۰۱۴:۵۱:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۷
با این گرانی تجار همسایه ارزش دلارشان بالا میرود و هرچه دستشان برسه میخرند و میبرند از ارزاق عمومی از گندم و ارد بگیر تا هر تولید دیگر و بیشترین خسارت به مردم وارد خواهد کرد در این مواقع باید جلوی هرگونه صادرات گرفته شود در غیر ان ملت ایران بیچاره تر خواهد شد
ناشناس۴۵۹۱۵۰۱۵:۰۳:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۷
تنها راه علاج کشور, مذاکره با آمریکاست. مثل کره شمالی, بهتر است تا دیر نشده با آمریکا وارد مذاکره شویم. وگرنه ..
ناشناس۴۵۹۱۷۰۱۵:۰۹:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۷
برجام هیچ بود نه ؟؟؟ برجام بد بود نه ؟ تازه اول خط
ناشناس۴۵۹۱۷۲۱۵:۱۰:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۷
احتمالا کار سلطان سکه هست
امیرحسین۴۵۹۲۴۱۱۵:۳۳:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۷
چالش اقتصادی موجود داره ملت رو زیر فشار خودش از بین میبره آقایان بالا کوچکترین گزندی از وضع موجود نخواهند دید و تمام هزینه های اوضاع اسفبار اقتصادی فعلی را مردم باید بدهند.وضعیت حاصل تنها و تنها به خاطر اعلام موضع آمریکا در قبال ایران است و هنوز اقدام عملی در جهت فشار اقتصادی به کشور رسما آغاز نشده است که خدا میداند در صورت آغاز تحریم های اصلی چه بلایی بر سر مملکت خواهد آمد...این موضوع کاملا زندگی ملت رو تحت الشعاع خودش قرار داده
ناشناس۴۵۹۲۴۷۱۵:۳۵:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۷
همه مفسدین را اعدام کنید و پس از مصادره اموال دزدیده شده ملت و ایجاد ارامش کشور را بدست افراد پاک و غیر متحجر بدهد. چون مسیر شیفتگان امریکا و متحجرین نوکری برای امریکا است . مانند شاه و رجوی
ناشناس۴۵۹۲۵۱۱۵:۳۷:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۷
عملکرد دولت در امور اقتصادی و معیشت مردم افتضاح و خیانت به مردم است. باید جلوی این سو مدیریتها گرفته شود. چه عاملی باعث این همه بی ثباتی شده است؟؟؟؟؟؟؟ ما که هنوز تحریم نشده ایم. سیستمهای امنیتی باید ورود پیدا کنند و عوامل اصلی و پشت پرده این اوضاع نا بسامان مشخص شود و عاملین آنها به اشد مجازات برسند. سکوت و عدم رسیدگی خیانت به کشور است.
ناشناس۴۵۹۲۵۳۱۵:۳۷:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۷
اخر این چه اقتصادی هستش امروز یکشنبه کل دنیا و بازارهای تعیین قیمت و بورس و غیره .... تعطیل هست چطوری در ایران ساعتی امروز هم میره بالا قیمتها پس مشگل تحریم ها نیست مشگل چیز دیگری است که دولت ساکت هست و میداند
ناشناس۴۵۹۳۴۴۱۶:۰۲:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۷
اشتباه مثبت دادم عمو جون مردم دارن ریال به طلا تبدیل می کنند چون بعد تحریم دیگه ریال ایران ارزشی نداره
عوام۴۵۹۲۶۶۱۵:۴۱:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۷
کفن هم گرون شده ، زمین های بهشت زهرا هم ، و ایضا سنگ قبر هم ، به سکه گیر دادین ! آخه این انصافه ؟!!!
ناشناس۴۵۹۲۷۷۱۵:۴۳:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۷
هاي هوار فرياد داد بيدا.د اي كساني كه به برجام دل بسته ايد برجام پاره شد برجام مرد مرد مرد براي شادي روحش فاتحه
علی۴۵۹۲۷۸۱۵:۴۳:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۷
پشت این قضایا خود دولته چند تا دلیل دارم: 1- جمع آوری نقدینگی از کف جامعه(مدت زیادیه دولت از این مشکل می ناله) 2- عدم افزایش سود بانکی که باعث سرازیر شدن نقدینگی به سوی بانک هاست.و کاهش قیمت طلا و.. فروش نفت به دلار و طلا و تزریق به بازار به قیمت 10 هزار تومان و... در نهایت جبران کسری بودجه و... به نظر بنده روزی قیمت سکه و طلا و... پس از کامل شدن جبران کسری بودجه و کاهش نقدینگی مثل مثل حباب بترکه.مردم مراقب باشید تقاضای زیاد باعث افزایش قیمتهاست.
ناشناس۴۵۹۳۷۷۱۶:۱۰:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۷
قطع فروش نفت = افریقا شدن ایران
ناشناس۴۵۹۳۹۳۱۶:۱۴:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۷
بگو مرگ بر دلار . شعار بده دیگه !!
ناشناس۴۵۹۴۵۷۱۶:۳۶:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۷
با سلطان سکه ودلار سر مردم رو گرم کردن
ناشناس۴۵۹۴۷۳۱۶:۴۰:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۷
لا اقل اقتصاد دان از چين وارد كنيد يه فكري به حال مملكت بكنه، نظام اداري ودولت در فروپاشي است
ناشناس۴۵۹۴۷۵۱۶:۴۱:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۷
دیگه ونزوئلا شدیم. نفت در برابر کالا و بعد نفت در برابر غذا و جذف 5 صفر پول ها و شاید ... ک.و.د.ت.ا هم پس از آن.
سروش۴۵۹۵۰۰۱۶:۵۰:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۷
اشتباه ننویسید دلار ۱۰۰۰۰ تومان نیست ۱۰۰۰۰۰ ریال ! واحد پول کشور !
طلا۴۵۹۵۰۸۱۶:۵۳:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۷
چرا چسبیدین به سکه ؟ یه هندونه و چندتا هلو خریدم ۳۳ تومن ! یه بطری دوغ و یه شیشه خیارشور ۱۸ تومن ! چ خاکی تو سرم بریزم ؟ با چ درآمدی ؟ با چ پولی ؟ کو ؟
ناشناس۴۵۹۶۶۸۱۷:۵۹:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۷
نتیجه مدیریت افرادی که ریاضی بلد نیستند
ناشناس۴۶۰۰۲۶۲۱:۲۳:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۷
خودتون صیفی جات و سبزیجات بکارید و مرغ و خروس نگهدارید آخه دیگه دوغ هم نمیتونید درست کنید ؟
ناشناس۴۵۹۵۱۷۱۶:۵۵:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۷
همه کسانی که به روحانی رای دادند مسئول هستند !
ناشناس۴۵۹۶۳۴۱۷:۴۷:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۷
من هم پشیمانم به روحانی رای دادم
ناشناس۴۵۹۶۸۳۱۸:۰۵:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۷
خود کرده رو تدبیر نیست !
ناشناس۴۵۹۹۷۳۲۰:۳۹:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۷
من به روحانی رای دادم و پشیمان نیستم
ناشناس۴۶۰۲۳۵۲۳:۳۷:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۷
همه تون خوب میدونید که این تقصیر دولت نیست
رضا۴۵۹۵۵۳۱۷:۰۹:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۷
من که میگم روحانی با اوناس ؛ وگرنه مگه میشه مگه داریم
ناشناس۴۵۹۵۹۱۱۷:۲۴:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۷
ترامپ دوره بعد هم احتمالا خواهد برد پس به امید ان نباشید که دمکراتها بار دیگر بیایند باید راه تعامل در پیش گرفت . من نمیدانم فردا دلار چند است
ناشناس۴۵۹۶۴۴۱۷:۵۰:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۷
ایران واحد پولش را از ریال به دلار تغییر دهد.
ناشناس۴۵۹۶۵۰۱۷:۵۳:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۷
مابازنشستگان باحقوق ثابت واندک وکمی پس اندازدربانک که ساعتی ارزشش کم میشه چه کنیم ازغصه داریم سکته میکنیم
اشکان۴۵۹۶۷۹۱۸:۰۳:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۷
روحانی و دولتش همگی مُردن
ناشناس۴۵۹۷۱۰۱۸:۱۹:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۷
دولت اگر بخواهد مي تواند كنترل كند بازار سكه وارز را اگر دولت ناتوان است پس دولتي وجود ندارد
ناشناس۴۵۹۷۱۷۱۸:۲۱:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۷
تنها راه علاج کشور, مذاکره با آمریکاست.
ناشناس۴۵۹۷۵۲۱۸:۳۴:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۷
ما باید داراییمون از بین بره تا یک عده رانتخوار بتونن دلار 4200 تومنی بگیرن. تا کی ما میتونیم تحمل کنیم؟
ناشناس۴۵۹۷۷۱۱۸:۴۱:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۷
خجالت آوره جدا باعث شرم هست این افسار گسیختگی بازار باز هم بگوئید حباب است
ناشناس2۴۶۰۲۷۵۰۰:۰۸:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۸
جالب هست که باز هم بانک مرکزی اعلام کرد که قیمت ها غیرواقعی است! الان ما سال هاست که با قیمت های غیرواقعی در حال خرید همه چیز در این مملکت هستیم.
ناشناس۴۵۹۷۷۵۱۸:۴۳:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۷
تورم هزار درصدی در راه است. تورمی به مراتب شدیدتر از ونزوئلا الان فقط باید امیدوار باشیم قحطی بوجود نیاید
ناشناس۴۵۹۸۲۱۱۹:۱۲:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۷
به احتمال زیاد به زودی ایران از برجام خارج می شود.
ناشناس۴۵۹۸۲۵۱۹:۱۶:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۷
پارسال که دلار به 5000 تومان نرسیده بود سیف گفت مردم دلار نخرند قطعا ضرر می کنند.!؟
ناشناس۴۵۹۸۶۱۱۹:۳۹:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۷
اینکه ارزش پول ما به ربع رسیده اصلا مهم نیست.فقط آرمان ها و شعارها مهمه!
سید۴۵۹۸۶۵۱۹:۴۰:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۷
همه نشستن و نکاه میکنن . با این اوضاع دلار ۱۰۰ هزار تومانی هم دیگه بعید نیست . آقای روحانی اگه نمیتونی اداره کنی ، مرد باش و تحویل بده و برو . هر یک روز زودتر که بری برای این مملکت منفعته . حیف اون رای که دادم . طبق معمول سر ملت کلاه گذاشتن
ناشناس۴۵۹۸۷۸۱۹:۴۷:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۷
من که خیلی خوشحالم....قیمت ارز داره میره بالا...بزار بره بالا تر....کشور رها شده و هر کسی هم که زرنگ باشه باید تا میتواند سرمایه جمع کند و مال اندوزی کند و دلار بخره..
ناشناس۴۵۹۹۱۵۲۰:۰۸:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۷
خیلی اوضاع بدی شده. هر چی کار می کنیم به جایی نمی رسیم. مگه ما نباید زندگی کنیم؟ بچه هامون چه گناهی کردن. هیچ کس پاسخگو نیست
ناشناس۴۵۹۹۲۷۲۰:۱۲:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۷
منم شرمنده ام از ترس قبلی که ۹۰۰ کرد ۴۰۰۰ رای دادم نگو از چاله اون در اومدیم افتادیم تو چاه
ناشناس۴۵۹۹۴۴۲۰:۲۲:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۷
وضعیت امروز بازار سکه و دلار من را یاد سخن روحانی می اندازه که میگفت به والله سالهای ۸۴ تا ۹۲ دیگر تکرار نمی شود،به نظر میاد سالهای 92 الی 1400 تاریخی تر و ماندگارتر خواهد بود
ناشناس۴۵۹۹۵۹۲۰:۲۹:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۷
روز به روز داریم بدبخت تر می شویم . اون بنده خداهایی که بیماری دارن و باید داروی گرون بخرند از کجا بیارن. یعنی بریم بمیریم؟
ناشناس۴۵۹۹۷۴۲۰:۳۹:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۷
وقت را با تخیلات از دست ندهید
ناشناس۴۵۹۹۹۱۲۰:۵۶:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۷
همه در اين وضعيت مقصرن نه شخص خاص
ناشناس۴۵۹۹۹۸۲۰:۵۹:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۷
روحانی یلدته چه قدر مسخره میکردی. حالا ابروت رفت
ناشناس۴۶۰۰۳۵۲۱:۲۹:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۷
به برکت دولت تبخیر امید مشکلات حل میشه!!!
ناشناس۴۶۰۰۴۲۲۱:۳۱:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۷
اداره مالیات کجایی پس؟ چرا مالیات 90 درصدی از این افراد سوداگر بازار نمیگیرید وفقط حرف میزنید مردم از شما حمایت میکنند
احمد۴۶۰۰۴۹۲۱:۳۶:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۷
آیا واقعا ما دولت داریم ؟! ریاست جمهور محترم ایران مادر جنگ ها فایده ای ندارد !اقتصاد شما کمر مردم را شکست .!
ناشناس۴۶۰۰۶۳۲۱:۴۵:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۷
اگر مسولان صندلیها رو ول کنن
داوود۴۶۰۱۳۰۲۲:۲۷:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۷
همه اين قيمت ها دروغه !؟كاذبه!حبابه!!؟ كلا ايران درون حباب است...
ناشناس۴۶۰۲۲۷۲۳:۳۳:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۷
چه خبرتونه؟؟؟ چهههه خبرتوووونه؟؟؟!!!
ناشناس۴۶۰۲۳۲۲۳:۳۷:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۷
پیروی از نیاوران نشینان همین است ما بدبخت ها جنوب شهر بوسیله شبکه‌های اجتماعی خام شدیم
عزیز۴۶۰۲۴۲۲۳:۴۶:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۷
چه به خاطر برجامه یا لغو برجام توسط ترامپ یا تحریم یا......ولی یه چیزی رو خوب نشون میده که سیاست مدارو اقتصاددانان نیستن....این کاره نیستن
سید علی حجازی۴۶۰۳۱۲۰۰:۴۶:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۸
نقشه دارد دشمن چاره می باید تنگ است زمان دفع این توطئه و حجم بلا مرد میخواهد ؛مرد وای اگر راه میبندیم به مردان خطا
جلال۴۶۰۳۱۵۰۰:۴۸:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۸
مثل هزار دستان با یک گلوله مثل فیلم هزاردستان ..... یه نواب صفوی بزن سوراخ کن فاسد را
ناشناس۴۶۰۳۲۸۰۰:۵۸:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۸
عجله نکنید, احتمالا مثل روزی شود که ایران قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفت و یهو قیمتها پایین آمد. آن روز هست که کسانی که سکه خریده اند, روی سرشان میزنند.
کامران۴۶۰۳۴۷۰۱:۱۹:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۸
بعد از 13 آبان و عقب نشینی دشمن میام به همه کسانی که منتظر زمین خوردن نظام هستن سلام عرض میکنم
عدالت۴۶۰۳۸۱۰۲:۱۷:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۸
روحانی در تاریخ هشتم خرداد سال نود و دو چهارده روز قبل از انتخابات در مذمت و سرزنش احمدی نژاد گفتند : دلار به چندین برابر قیمت افزایش پیدا می کند علت کجاست ؟ عدم مشورت - خود شیفتگی -عدم استفاده از ابزار علمی برای اداره کشور حالا از روحانی سوال کنید علت افزایش دلار در دولت شما چیست؟ دلار از به مرز 11 هزار تومان رسید آقای روحانی علی برکت ا... روحانی و دار ودسته او صحبت های دیگری نیز دارند که خالی از لطف نیست آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنیم که نیاز به یارانه نداشته باشید جهانگیری : با اقدامات دولت تدبیر و امید دیگر صحبت از تورم و گرانی نخواهد بود روحانی در پاسخ به سوال رشید پور گفت مردم خیالشان راحت باشد دلار گران نمی شود
ناشناس۴۶۰۵۰۴۰۸:۲۰:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۸
یکی بگه چرا اینجوریه؟؟؟؟؟!!!!!!! واقعا چه خبره؟؟؟؟؟؟
سام باهار۴۶۰۵۷۲۰۹:۰۱:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۸
دولت و مجلس سرشون و تو لاک فرو بردن تا مردم اینجا زیر فشارها بیش از این نابود بشن ..
ناشناس۴۶۰۵۹۱۰۹:۰۹:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۸
بسیاری از کسانی که دور دوم به روحانی رای دادن بیشتر به علت ثبات نسبی قیمت ارز وث ابت شدن وگران نشدن جنس ها و کنترل تورم در دور اول ریاست جمهوری روحانی بود حالا با این گرانی وقیمت های عجیب غریب دلار وسکه که برقیمت جنس ها وخدمات می افزاید اگر دولت توان مدیریت بازار ارز و سکه و کم اثر کردن تحریم های ظالمانه وناجوانمردانه را ندارد بهتر هست استعفا دهد شاید افراد لایقی که دارای مدیریت قوی هست انتخاب و روی کار بیاییند.
ناشناس۴۶۰۶۰۵۰۹:۱۴:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۸
با دم شیر بازی نکنید!
محمد۴۶۰۶۰۸۰۹:۱۵:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۸
تورم تو ونزوئلا شده يك ميليون درصد يعني همه ميليونر هستن ولي فقير و قحطي همه جا را گرفته نميدونم چرا ديگه صداو سيما از ونزوئلا چيزي نميگه يادش بخير يه زماني تيتر اول صدا وسيما ونزوئلا بود ..!! يادتون هست كه ...!!
ناشناس۴۶۰۶۳۴۰۹:۲۶:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۸
بهتر است افرادی که چه دلار خرید چه سکه مشخص هستند که حالا از افراد بخواهید که سکه ها و دلار کجاست تا مشخص بشه چه افرادی سکه و ارز از کشور خارج کردند آن وقت کسانی آنها خارج کشور کردند محاکمه و به دلیل ضربه زدن به نظام اقتصادی و پول ملی آنها را اعدام نمایید هر کسی می خواهد باشد ببین چه خواهد شد ؟ همه چیز مشخص و اماده است یکم اراده و همت مسولین وزارت اطلاعات و قوه فضاییه می خواهد
ريزبين۴۶۰۷۷۵۱۰:۱۷:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۸
شرم آوره
ناشناس۴۶۰۹۸۴۱۱:۲۷:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۸
تا وقتي که اقايون بجاي اعدام مفسدين اقتصادي فقط حروف الفبا تحويل مردم مي دهند مملکت بدتر از اين هم ميشود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین