نمایندگان در گفتگو با الف مطرح کردند؛ رئیس جمهور از افراد تکراری و املاء بنویس برای تیم اقتصادی استفاده نکند/ در عرصه اقتصادی به یک فرمانده شجاع نیاز داریم

گروه سیاسی الف،   3970507005 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نمایندگان مجلس معتقدند که رئیس جمهور برای تغییر تیم اقتصادی و ترمیم کابینه باید از افراد باسابقه تر و اجرایی استفاده کند نه افراد ضعیف، گفتند: رئیس جمهور از افراد تکراری و املاء بنویس برای تیم اقتصادی استفاده نکند.

رئیس جمهور از افراد تکراری و املاء بنویس برای تیم اقتصادی استفاده نکند/ در عرصه اقتصادی به یک فرمانده شجاع نیاز داریم

به گزارش خبرنگار الف، بعد از افزایش یکباره قیمت سکه، خودرو، ارز بخصوص دلار و اقلام مصرفی مردم و کوچک شدن سفره مردم، نمایندگان تذکراتی به رئیس جمهور داده و خواستار بهبود وضعیت اقتصادی کشور با تغییر تیم اقتصادی و ترمیم کابینه شدند.

بهارستان نشینان در اظهار نظرها، تذکرات و نطق های خود در صحن مجلس به صراحت اسم افرادی چون سیف رئیس کل سابق بانک مرکزی، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارائی، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور را برای تغییرات ذکر می کردند.

حتی 187 نماینده در جلسه روز چهارشنبه ششم تیر در نامه ای خطاب به روحانی رئیس جمهور تهدید کردند که اگر وی تیم اقتصادی را تغییر ندهد، نمایندگان با استفاده از ابزار نظارتی، خود اقدام می کنند و کابینه را تغییر می دهند.

در فشار به دولت برای ترمیم کابینه شاید به جرات بتوان گفت که نمایندگان عضو فراکسیون امید و حامیان دولت بیشتر از نمایندگان 2 فراکسیون مستقلین و ولایی ها نقش داشتند.
بعد از این همه مواضع تذکرات و تهدیدهای نمایندگان، رئیس جمهور روز چهارشنبه سوم مرداد رئیس کل بانک مرکزی را تغییر داد و عبدالناصر همتی جایگزین سیف شد.

همتی پیش از این ریاست بیمه و بانک سینا را بر عهده داشت.

خبرنگار الف به سراغ نمایندگان مجلس رفت و نظر آنها را راجع به این تغییر جویا شد.

 

تیم اقتصادی و افراد املاء بنویس و دیکته بنویس


جهانبخش محبی نیا نماینده میاندوآب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار الف گفت: بررسی ها به اینجا رسیده که تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند و کابینه باید ترمیم شود.وی افزود: این آخرین فرصت رئیس جمهور است که اگر اشتباه کند، آسیب جدی به کشور، اقتصاد مملکت و معیشت مردم وارد می شود.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: رئیس جمهور برای ترمیم کابینه باید از شخصیتهای علمی  با توان اجرائی و با  با سابقه  در کابینه استفاده کند ومدیران جدید باید افرادی باشند که در عرصه اقصادی حرفی برای گفتن و جرات اظهار نظر و تصمیم گیری داشته باشند.
محبی نیا افزود: ما برای بهبود وضعیت اقتصادی افراد املاء بنویس و دیکته بنویس نمی خواهیم. ما در شرایطی هستیم که در عرصه اقتصادی به یک فرمانده شجاع نیاز داریم.

 گزینه ضعیف تر از سیف برای بانک مرکزی


حسن کامران نماینده اصفهان هم معتقد است که رئیس جمهور باید یک گزینه بهتر از سیف را برای ریاست بانک مرکزی انتخاب می کرد نه یک گزینه ضعیف تر و بدتر را.وی در گفتگو با الف افزود: آقای همتی رئیس جدید بانک مرکزی وقتی در بیمه و بانک حضور داشت، سابقه خوبی از خود بجا نگذاشت و برخورد وی با تولید کنندگان و سرمایه گذاران نامناسب بود.


عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس اضافه کرد: برای دولت متاسفیم که این همه جوان نخبه و افراد با تجربه در کشور را ندید می گیرد و همواره به دنبال افراد تکراری  است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۶۲۱۶۱۱۸:۲۴:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۸
اب را از سر چشمه باید بست باید راه حل اساسی فکر کرد تعامل با دنیا و شرکت مردم در اداره کشور
خسرو سلجوقي۴۶۲۱۷۰۱۸:۲۶:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۸
سلام متن زیر را خیلی سریع با توجه به شرایط فعلی نوشتم، می‌خواستم نظر شما را هم بدانم. بنده خودم تخصصی در این حوزه ندارم، اما اگر بشود با چند نفر متخصص این نظر خام را تکمیل کرد شاید کارساز باشد. بجای اینکه بانک مرکزی بگوید افزایش دلار مطابق با واقعیت دولت توانایی ندارد باید راهکار عملی بدهد. با تشکر: دسته‌بندی مواردی که نیاز به ارز دارد: 1- ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی (كالايي اساسي وجود ندارد) 2- ارز برای کالاهای غیراساسی 3- ارز برای مسافران به خارج از کشور 4- ارز برای مردمی که نگران کاهش ارزش ریال هستند و قصد نگهداری در منزل را دارند. در حال حاضر دولت توانایی تأمین ارز موارد ۱ تا ۳ یا حتی موارد مشابه را دارد. (چرا دولت بايد ارز براي اين موارد تأمین كند؟) مشکل اساسی هجوم مردم برای تبدیل ریال‌های موجود خود و تبدیل کردن آن به دلار یا سکه است که با افزایش قیمت آن‌ها ثروتشان کم نشود. این ذهنیت در اثر فشار روانی حاصل از اعمال تحریم‌ها ایجاد شده است (اتفاقاً بنده با اين موضوع موافق نيستم كه مردم به خاطر فشار تحريم مبادرت به اين كار کرده‌اند بلكه مردم با رفتار غیرعلمی مسئولين كه براي چهارمين بار ارز دولتي را باب کرده‌اند و زوري می‌خواهند قيمت ارز پنج و شش هزار توماني را 4200 تومان نگهدارند و بايد مردم بالأخص مردم مستضعف چوب بی‌عقلی و رانت دهي مسئولين را بخورند!) باید برای موارد این‌چنینی راه‌حل مشابه پیدا کرد. مسلماً دولت توانایی تحویل ارز برای کلیه درخواست‌های حاصل از فضای روانی ایجاد شده را ندارد، ولی با تمهیداتی می‌توان به مردم اطمینان داد و جلوی فشار روانی را گرفت. ما باید با روشی برای درخواست‌های روانی ارز و سکه ایجاد کنیم: ۱- دولت برای تمامی موارد ۱ تا ۳ در بالا ارز را به قیمت بازار آزاد به قیمتی که هست مثلاً دلار یازده هزار تومان در اختیار شرکت‌های خصوصی و یا مسافران آن هم با شرایط قرار دهد تا حد امکان ریال اضافی در دست مردم و شرکت‌ها جمع می‌شود. (چرا دولت بايد ارز بدهد بلكه بازار آزاد تنظيم شد اين مردم هستند ارز می‌خرند و می‌فروشند و اتفاقاً دولت هم اگر ارزي دارد می‌تواند بفروشد و با درآمد براي مديريت دولت بالأخص تأمین هزينه براي مستضعفين و كارمندان دولت استفاده كند و ورود دولت براي فروش ارز به‌هیچ‌وجه توصيه نمی‌شود و مجدد بازار را به هم خواهد ريخت) ۲- برای مردم نگران که فقط می‌خواهند ریال را تبدیل به دلار کنند، حساب ارزی یا حساب سکه‌ای باز کنند و مطابق درخواست با دریافت ریال فقط حساب ارزی و یا سکه‌ای به قیمت آزاد (مثلاً دلار ۱۱ هزار تومان) مدت‌دار مثلاً ۱ یا ۲ یا ۳ ساله با سود کم (سود نیم درصد مانند بانک‌های خارجی) در اختیار مردم قرار دهند. (به نظر بخش اول باز كردن حساب ارزي خوب است ولي نه ريال بگيرد و دلار بدهد بلكه دلار بگيرد و دلار بدهد و از همين طريق دلارهاي بازار را جمع كند و قيمت را به تعادل می‌رساند) ۳- در موارد ضروری و مطابق قانون و با قیمت دلار آزاد با حواله ارزی، ارز مورد نیاز به شرکت‌ها و یا افراد مسافر در خارج از کشور، از منابع ارزی موجود در بانک‌های خارجی که دلار ایران را نگه می‌دارند و امکان انتقال به ایران نیست، تأمین شود. (عالي است به‌شرط دريافت ريال به قيمت بازار تا رانت ايجاد نشود)
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  2. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  3. بازی با کلمات

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  13. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  14. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  15. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  16. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  17. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  21. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  22. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  23. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین