روزنامه رای الیوم مطرح کرد؛ آیا نزاع ایران و آمریکا به «مادر جنگ ها» تبدیل می شود؟

گروه جهان الف،   3970506178 ۴۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه رای الیوم در تحلیلی پیرامون جدال لفظی اخیر مقامات ایران و آمریکا نوشت: از اغاز پیروزی انقلاب اسلامی، ایران هدف دشمنان قرار گرفته و متحمل انواع محاصره ها و تحریمها شده است، که البته توانسته در برابر همه آنها استوار و پایدار بایستد.

آیا نزاع ایران و آمریکا به «مادر جنگ ها» تبدیل می شود؟

به گزارش الف، استعمارگران و نیروهای نیابتی آنها عراق را تحریک کردند تا به جمهوری اسلامی ضربه بزند، در حالی که نظام اسلامی در ایران مانند کودکی در مهد بود. در شرایطی که کسینجر معتقد بود این جنگ باید دو بازنده داشته باشد، عراق وارد نبرد شد. اما این کشور عربی بود که با میلیونها کشته و مجروح و با صد میلیارد دلار بدهی و وام خارجی، شکست خورده از جنگ با ایران خارج شد. در ادامه، بحث اشغال عراق در سال 2003 اتفاق افتاد؛ امروز این کشور چه شرایطی دارد؟! نظام عراق تا قبل از اشغال امریکا{حداقل} قادر به تامین غذا و بهداشت و آموزش برای مردم خود بود و در زمینه خدمات انرژی بویژه آب و برق مشکلی نداشت. اما امروز، عراقی ها برای داشتن ساده ترین حقوق انسانی تظاهرات می کنند تا بتوانند از شر گرسنگی و تشنگی خلاص شوند و برقی داشته باشند که آنها را از گرمای 55 درجه ای در امان نگاه دارد. این شرایط در کشوری حاکم است که با صادرات روزانه 5 میلیون بشکه نفت، حدود 400 میلیون دلار به ان وارد می شود! آیا واقعا ترامپ و آمریکایی ها گمان می کنند عراق نمونه مناسبی است برای اینکه بتوانند مردم ایران را تحریک به گسترش تظاهرات و در ادامه برخوردار شدن از نعمتِ(!) اشغال آمریکا کنند؟!

رای الیوم در ادامه می نویسد: در مورد سوریه، باید گفت ایجاد بحران در آن باعث نشده است که از دموکراسی آمریکایی که دیگر هم پیمانان منطقه ای آمریکا از آن بهره مندند، برخوردار شود! پس از گذشته 7 سال از مهاجرت نیمی از مردم سوریه و کشته شدن حدود 500 هزار نفر از این ملت بی گناه، نقشه آمریکا برای تغییر نظام با شکست مواجه شده و در عوض ایالات متحده موفق شد(!) زیربناهای اساسی این کشور را نابود کرده و بیش از 200 میلیارد دلار به آن خسارت وارد کند. متاسفانه امپراطوری آمریکا از اشغال های سابق خود درس عبرت گرفته و این بار از طریق نیروهای نیابتی خود وارد عمل شد، در حالی که از اموال شیخ های عرب برای این اقدامات خود استفاده کرد.

استعمار آمریکا عادت کرده است با ترساندن شیوخ نفت در منطقه از طریق اشباح و اوهامی دروغین، ثروت هنگفتی را به دست آورد. این بار قرعه به نام نظام ایران افتاده است! امریکایی ها امروز حتی یمن، این کشور فقیر و اصیل را نیز به شبح تبدیل کرده اند!

آیا جنگی در راه خواهد بود؟ اگر شرایط به همین شکل پیش برود، «مادر جنگها» بوقوع می پیوندد. اما بازندگان اصلی، خود شیوخ نفتی عرب هستند. پایگاههای ارتش آمریکا که بالای میدانهای نفتی کشورهای عربی برپا شده است، طی هر جنگی که شعله ور شود، هدف قرار می گیرند و برای این کار نیازی به موشکهای ایران نیست، بلکه این مناطق در تیررس توپخانه های ایران هستند.

علاوه بر این، کشورهای عربی حامی مالی آمریکا، آبی برای نوشیدن نمی یابند، چرا که مراکز تصفیه آب آنها نیز هدف قرار می گیرد. بهای آغاز مادر جنگها برای ایالات متحده، گرانتر و فراتر از ظرفیت نظامی و اقتصادی آن خواهد بود؛ از حیث اقتصادی، اگر برخی میدانهای نفتی در دولتهای عربی وابسته به آمریکا تعطیل شود، حتی اگر تنگه هرمز باز بماند، قیمتهای نفت به رقمهای نجومی می رسد و این امر ضربه مهلکی به اقتصاد آمریکا وارد می کند. گذشته از اینکه ایالات متحده حامی اسرائیل در فلسطین، خسارتهایی را متحمل می شود که توان تحمل آنها را نخواهد داشت و پایگاههای آمریکا و اسرائیل در سرزمین اشغالی نه فقط هدف حزب الله، که هدف طرفداران ایران قرار می گیرد.

من از جبروت قدرت نظامی ایالات متحده و توانایی ارتش رژیم اشغالگر کم نمی کنم، اما در صورتی که این دو از سلاح اتمی در مقابله نظامی آینده استفاده نکنند{كه به قيمت نابودي منطقه تمام خواهد شد و احتمال چنين امري بعيد مي باشد}، هزینه های سنگینی بر هر دو طرف وارد می شود که طرف ایرانی توان احاطه بر آن و کنترل شرایط را دارد، اما ظرفیت تحمل آن برای طرف دیگر، یعنی ایالات متحده و اسرائیل، بسیار دشوار است.

با توجه به گذشته نه چندان دور در می یابیم که جنگهای ایالات متحده با وجود قدرت نمایی های آن، در طول دو دهه گذشته با شکست مواجه شده است و این شرایط در صورت بوقوع پیوستن مادر جنگها نیز تکرار می شود.

حال آیا می توانیم از خود بپرسیم که چرا سیاست هیمنه آمریکا در هر مکانی از جمله ایران، شکست می خورَد به جز کشورهای عربی؟ آیا دلیل این موضوع آن است که ما اعراب امتی هستیم که بیشترین اطاعت را از مخلوق می کنیم و نسبت به خالق عاصی ترین و گناهکارترین هستیم؟

نویسنده: د. عبد الحي زلوم/ مترجم: مریم نصرالهی

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۵۸۱۲۲۰۸:۲۱:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۷
امیدوارم هر چیه تمام بشه .... سرمایه هامون روزی 10% داره بی ارزشتر میشه. مثل کابوس هستش!
ناشناس۴۵۸۴۴۵۱۱:۱۷:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۷
الان با اول انقلاب فرق می کند آنزمان مقامات برای ثروت ولع نداشتند و مردم حمایت می کردند اما الان مردم از هیچ جنگی حمایت نمی کنند ..
ناشناس۴۵۸۴۶۴۱۱:۲۱:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۷
به زودی ایران از برجام خارج میشه و با این کار زمینه برای مذاکره مجدد آماده میشه. تا چند روز آینده شاهد تغییر رویکرد در گفتمان ترامپ هم خواهیم بود. فقط امیدوارم این دفعه مذاکرات خیلی طولانی نشه.
ناشناس۴۵۹۲۹۳۱۵:۴۷:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۷
نزاع ایران و آمریکا واقعیست __________________________ اما نزاع روحانی با آمریکا یقینا تصنعیست
ناشناس۴۵۸۶۷۶۱۲:۴۴:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۷
این چیزها تمام نمیشود بلکه تغییر شکل می دهد. سعی کن راهی عملی برای حفظ سرمایه پیدا کنی. ملک زمین حتا خرید ملک و کارخانه و... به صورت شراکتی. حتا تولید در مدلهای تعاونیها. برای اینکارها باید به دولت فشار اورد تا راه سرمایه گذاری و مجوزها را در داخل باز کند.
ناشناس۴۵۹۱۶۵۱۵:۰۷:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۷
ما چه با جنگ اقتصادی و .... در هر صورت بازنده ایم.
ناشناس۴۶۰۴۵۱۰۷:۱۸:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۸
ترسوی ... اینها بیش از 100 سال است که با ما در جنگ هستند....!!!
ناشناس۴۶۰۰۴۵۲۱:۳۲:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۷
یکطرفه بود
عدالت۴۵۸۱۲۳۰۸:۲۲:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۷
به نظرتون با فساد شدیدی که در ایران وجود دارد، قادر خواهیم بود که مانند قبل جواب دشمن را بدهیم، قطعا پاسخ خیر است، وقتی در خیلی از دستگاه های دولتی افرادی با تابعیت آمریکا حتی بازنشسته مجددا و به راحتی به کار گرفته میشوند و اختلاسها و فساد اقتصادی، ساعتی شده و سیستماتیک و هیچ برخورد جدی هم نمیشود، قطعا در زمان آغاز جنگ، ایران کاری از پیش نخواهد برد و این یک حقیقت تلخ است.
ناشناس۴۵۸۸۵۹۱۳:۳۳:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۷
چرا نمیخوایم بفهمیم سرگرم شدیم به فساد اقتصادی تا سو مدیریت مسئولان بیفته گردن چهار تا بی نوا مثل بابک و شهرام و بهرام و...... همه فساد های اقتصادی رو بزاریم رو هم یک صدم بودجه کشور نمیشه ما بدون فساد هم اگر باشیم تا در رویه آزادی های اجتماعی آزادی بیان رویکرد سیاسی و رویکرد دیپلماسی جهانی یه تغییر رویه واقعی ندیم نه مثل برجام نه واقعا بیایم تغییر بدیم تا این کارو نکنیم وضع همینه خواهش میکنم نظر من رو هم چاپ کن
ناشناس۴۶۰۰۵۹۲۱:۴۳:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۷
فساد شدید در ایران وجود ندارد بلکه در مدیران سبز و بنفش خائن وجود دارد.
ناشناس۴۵۸۱۳۰۰۸:۲۹:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۷
حمله نظامی برای امریکا ، هزینه زیادی دارد ...تمام امید امریکا ،طیف غربگرای وطنی و شبکه همکار غرب در رسانه های زنجیره ای است تا بعد از تهدید امریکا ملت رو بترسونند.. این طیف با ژست دلسوزی برای معیشت ،نسخه تسلیم می پیچند..در حالی که عامل اصلی مشکلات معیشتی همین تفکر اشرافی است...اگر واقعا دلسوز معیشت مردم هستید ، حقوق نجومی نگیرید !! ژن خوباتون دست از سر ملت بردارند!!
ناشناس۴۵۸۱۸۹۰۹:۱۰:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۷
چرا برخورد نمیکنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به نظرتون تناقض جدی وجود ندارد در شعار و عمل ؟؟؟؟؟
ناشناس۴۵۸۲۶۸۰۹:۵۳:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۷
با انگ زدن نمی توان تخریب اقتصاد و کشور را توجیه کرد برادر من هموطن من عزم خودرا برای آبادی کشور صرف کن مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود
ناشناس۴۵۸۳۱۳۱۰:۱۳:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۷
ماندم با وجود پيش از ده هزار موشك ايران دست حزب الله چرا دستور شليك موشك ها صادر نميكنيد
ناشناس۴۵۹۹۳۳۲۰:۱۵:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۷
شما سیاستمداری یا فرمانده عملیات؟ بابا به کارهای خودتون برسید!
ح۴۵۸۱۷۴۰۹:۰۱:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۷
وقتی ایران از داخل این همه نابرابری داره، جنگ بشه معادلات معلوم نیست چطور باشه
ناشناس۴۵۸۱۸۲۰۹:۰۶:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۷
خیر تهدیدهای لفظی نشان از عدم اراده درگیر شدن دو طرف است
دوست۴۵۸۱۸۳۰۹:۰۶:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۷
با سلام مادر جنگ اتفاق نمی افتد
ناشناس۴۵۹۷۶۵۱۸:۳۹:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۷
مادر جنگ ها همین شکست ریال در برابر دلار آمریکا است
ناشناس۴۵۸۱۸۶۰۹:۰۸:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۷
این نزاع با مادر جنگها تبدیل خواهد شد اما نه با ترامپ بلکه با ، دزدان و اختلاسگران
ناشناس۴۵۸۲۰۱۰۹:۱۸:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۷
چرا عاقل كند كاري كه كار به جاي باريك بكشه؟ جلو ضرر هر وقت بگيري سوداوره!
ناشناس۴۵۸۲۰۳۰۹:۲۰:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۷
ولی مادر جنگها پیش نمیاد
ناشناس۴۵۸۲۰۶۰۹:۲۲:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۷
فساد با تمام معنی خود در کشور وجود دارد از بی ثباتی پولی جان ما را به لب آورد
امید۴۵۸۲۱۳۰۹:۲۶:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۷
بسم الله الرحمن الرحیم اولا :۲روز پیش بود که وزیر دفاع آمریکا گفت جنگ با ایران یک توهم است خود آنها می دانند پس از این غلطها نخواهند کرد. دوم :صد در صد این جنگ محدود به غرب آسیا نخواهد بود و تمام دنیا را فرا خواهد گرفت. سوم: با کاری که یک عده در کشور انجام می دهند و دولت چه میشود گفت نظاره گر یا ..‌‌. و وضعیت اقتصادی را اینگونه به کام مردم تلخ می کنند اصلا به جنگ احتیاجی نیست.
ناشناس۴۵۸۲۴۷۰۹:۳۹:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۷
مردم همه ی مشکلات را از چشم دولت می بینند و فساد ها هم به بی اعتمادی ها دامن میزند
مسعود۴۵۸۲۶۳۰۹:۵۱:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۷
یک جنگ خارجی خیلی بهتر از جنگ داخلی است. جنگ تلخ و دردناک است و شاید منی که این نظر را میدهم کشته شوم ولی جنگ خارجی باعث اتحاد و همدلی و کمی بازگشت ارزش ها می شود. ولی جنگ داخلی باعث تجزیه و فروپاشی. و به نظر آمریکا هم این را می داند و برای جنگ داخلی تلاش می کند. این طور هم هزینه کمتری می کند و هم خود را وارد جنگ نمی کند و چهره حقوق بشری اش هم کثیف تر نمیشود.
ناشناس۴۵۸۲۷۳۰۹:۵۵:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۷
حالا مطمئنید این گزارش رو رای الیوم نوشته ؟؟
ناشناس۴۵۸۳۰۹۱۰:۱۱:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۷
اول انکه امریکا کشوری هست که اصلا با هزینه مشکل نداره دوم انکه دلار 3000 تومن رو بدون اینکه تحریم شروع بشه دولت ما و ما تبدیل به 10000تومان کردیم پس اساسا نیازی به حمله امریکا نیست سوم انکه فرض کنیم حمله کردیم امریکا رو هم گرفتیم بعد امریکارو هم به وضعی مثل ایران در اوردیم و این همه پیشرفت علمی اقتصادی و دانشگاه های سطح بالا رو از بین بردیم فرض کنید ..... نه اقا جان من فکر میکنم خدا جای حق نشسته و دنیا روپایه درست می چرخه
ناشناس۴۵۸۳۲۸۱۰:۲۱:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۷
بیایید به فکر مادر صلح ها باشیم وبه ان عمل کنیم
حسن۴۵۸۳۹۸۱۰:۵۴:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۷
فعلا كه تو جنگ اقتصادي موفق بودن چرا بيان جنگ نظامي راه بندازن.يه نگاهي به امار بندازين.مشكل حمل ونقل داخلي وخارجي .ارز .طلا. اتومبيل. ارزاق عمومي.و.... تازه هنوز تحريم شروع نشده
ناشناس۴۵۸۴۲۱۱۱:۰۹:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۷
در واقع آمریکا نیازی به جنگ رودررو ندارد چرا که پیاده نظام این کشور در کسوت مدیران دوتابعیتی که بیشتر آن ها حتی خانواده هایشان هم در خارج زندگی می کنند اهداف خود را پیش می برند و کشور را از درون دچار بحران می کنند تا زمانی که اقدامی اساسی برای برخورد با این خائنین انجام نگیرد کشور به سوی فروپاشی در حال حرکت خواهد بود
ناشناس۴۵۸۴۵۶۱۱:۱۹:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۷
کشوری که رئیس بانک مرکزی اون همسروفرزندانش دراسترالیازندگی کنن میخواداقتصادوارزش پولش درست باشه من بازنشسته بدبخت شدم واقعامتاسف
ناشناس۴۵۸۵۳۷۱۱:۴۹:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۷
به جنگ مادر شوهر تبديل نشه
از سار کاشان۴۵۸۵۴۵۱۱:۵۲:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۷
آمریکا توان جنگ با ایران را ندارد قدرت ایران متکی به داشته های متنوع و مهم خودش می باشد با این بادها درخت تنومند و با عظمت ایران خم به ابرو هم نمی آورد امروز همه و همه باید در کنار هم باشیم هدف آمریکا فراتر از جمهوری اسلامی است هر کس آزادی ،استقلال ، وطن ، ملیت و تاریخ کهن و اسلام را دوست دارد باید در مقابل ترامپ محکم بایستد چراکه او یک توافق بین المللی را با وقاحت شکست .
رسول مشهدي۴۵۸۵۴۶۱۱:۵۲:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۷
به نظر بنده در اين زمان بر طبل جنگ كوبيدن افتادن در دام جنگ طلبان آمريكايي و اسراييلي است.در اين مقطع كه افكار عمومي جامعه جهاني برضد ترامپ است بهترين موقع است كه ديپلماتهاي ما فعالتر شده و جنگ طلبان را منزوي تر نمايند. ايران امروز با ايران سال 1392 خيلي فرق كرده و ديگر امريكا نميتواند اجماع جهاني را بر عليه ما بسيج نمايد.به چند دليل 1- پرونده ايران از شوراي امنيت بيرون آمده و در آژانس بين المللي انرژي اتمي است.در حالي كه در سال 1392 پرونده ايران در شوراي امنيت بود و شش قطعنامه به اتفاق آراء بر عليه ايران تصويب شده كه از اين بابت دست امريكا پر بود.ولي امروز دست امريكا بشدت خالي است. 2- كشورهاي اروپايي و روسيه و چين بر عليه ما بودند و پشت سر امريكا.در حالي كه كشورهاي اروپايي و روسيه چين ديگر امريكا را همراهي نخواهند كرد. 3- افكار عمومي مردم امريكا و حزب دموكرات امريكا و حتي بخشي از حزب جمهوري خواه امريكا از سياستهاي ترامپ حمايت نخواهند كرد.زيرا ترامپ با رسوايي هاي پي در پي اخلاقي و سياسي مخصوصا در باره روسيه و دخالت روسيه در نتايج انتخابات اخير رياست جمهوري باعث شده در داخل امريكا در موضع ضعف قرار گيرد و بخش مهمي محبوبيت خود را از دست بدهد.لازم بذكر است كه ترامپ با سه ميليون راي كمتر و با لطف قوانين عجيب و غريب امريكا به رياست جمهوري رسيده و موقعيتش بسيار متزلزل است.و اين عربده كشيدنها براي پوشش دادن اين نقاط ضعف است.و رجزخوانيهاي متقابل ما موضع وي را تقويت خواهد نمود.و از طرفي ما را در دام عفريت جنگ خواهد انداخت. لطفا" طوري رفتار نشود كه از داخل ايران صداهاي ناهماهنگ شنيده شود.
مهرداد۴۵۸۶۵۸۱۲:۳۹:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۷
نویسنده تحلیلی کلی ارائه کرده اما ممکن است جزئیات دیگری وجود داشته باشد
حامد۴۵۸۷۰۷۱۲:۵۳:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۷
اگر محاصره ای چه اقتصادی و چه نظامی وجود داشت، چگونه دزدان توانستند دو سوم ارزش اموال مردم را از کشور خارج کنند!؟
ناشناس۴۵۹۱۱۹۱۴:۵۵:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۷
آفرین
ناشناس۴۵۹۰۲۲۱۴:۲۶:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۷
جنگ جنگ تا پیروزی
الف ر۴۵۹۰۴۷۱۴:۳۴:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۷
1تا2ماه دیگر ایران آمادگی خود را برای مذاکره اعلام میکند امیدوارم این اتفاق هر چه زود تر رخ بدهد واقعا ماباز نشسته ها نفس های آخر را داریم میزنیم
ناشناس۴۵۹۲۷۵۱۵:۴۳:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۷
فکر میکنید این وضعیت اقتصادی امروز کشور اسمش چیه؟ مادر جنگها نیست ؟!
ناشناس۴۵۹۴۱۹۱۶:۲۲:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۷
در جواب نگارنده و روزنامه الرای الیوم: داخلمون خودمونو کشت؛ بیرونمون همسایه رو ! !
حامد۴۵۹۴۹۰۱۶:۴۶:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۷
قبلش صدام قول مادر جنگ ها را داده بود
ناشناس۴۵۹۵۳۸۱۷:۰۴:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۷
ترامپ یک تاجر سیاسیست و حتمن دنبال مذاکرس فقط داره با تهدید و ارعاب دست پیش میگیره که انشالله با رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت هیج دستاوردی نخواهد داشت و خوار و ذلیل کوتاه خواهند امد
پیما۴۵۹۷۸۵۱۸:۴۹:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۷
این شرایط به یه نحوی باید تموم بشه! چه آمریکا بخواد حمله کنه چه کره ماه بخواد بخوره به زمین! هرچی بشه از این وضعیت نفرت انگیز ... بهتره.
شهره۴۵۹۸۷۹۱۹:۴۷:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۷
حیف و افسوس که این رسانه نام مقدس مادر را روی پدیده جنگ و خونریزی میگذارد.
ناشناس۴۵۹۹۳۹۲۰:۱۸:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۷
این ها نمایشه اگر ترامپ تمام آقازاده‌ها رو اخراج می‌کرد میشد گفت جنگ واقعیه
ناشناس۴۶۰۴۵۳۰۷:۲۰:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۸
در صورت جنگ، بنده اول به سراغ خائن وطن فروش خواهم رفت بعد دشمن خارجی.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین