پیشنهاد توکلی: کره از ما نفت نخرید، خرید از "ال جی" و "سامسونگ" را ممنوع کنیم

گروه سیاسی الف،   3970506093 ۶۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

توکلی گفت: دولت باید اعلام کند کشورهایی که به تبعیت آمریکا از ما نفت خریداری نمی‌کنند ما هم از این کشورها هیچ کالایی خریداری نخواهیم کرد و قطعاً باید مقابله‌به‌مثل صورت بگیرد.

پیشنهاد توکلی: کره از ما نفت نخرید، خرید از "ال جی" و "سامسونگ" را ممنوع کنیم

به گزارش الف، احمد توکلی نماینده سابق مجلس در پاسخ به این سوال که "کشورهایی که بعد از ۱۵ مرداد ماه، تحت تاثیر تحریم‌های جدید آمریکا از ما نفت نخرند ما باید چه واکنشی در مقابل آنها انجام دهیم" به نود اقتصادی گفت: هر کشوری برای منافع سیاسی خود از ابزار اقتصادی استفاده می‌کند. وقتی آمریکا با فشار اقتصادی ایران را تحریم می‌کند، ایران هم باید از مناسبات اقتصادی برای مصالح سیاسی استفاده کند و ثبات و امنیت را در کشور مدنظر قرار دهد.

وی گفت ما نباید بازار گسترده داخل را به‌ این راحتی به خارجی‌ها بدهیم. به عنوان مثال در صورتی که کره جنوبی نفت ما را نخرد، چرا باید اجازه داد بازار لوازم خانگی‌مان با این گستردگی در اختیار دو برند معروف کره‌ای قرار بگیرد؟! ما هم باید مانند آنها شرط و شروطی را لحاظ کنیم.

وی افزود: دولت باید اعلام کند کشورهایی که به تبعیت آمریکا از ما نفت خریداری نمی‌کنند ما هم از این کشورها هیچ کالایی خریداری نخواهیم کرد و قطعاً باید مقابله‌به‌مثل صورت بگیرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۵۶۶۵۳۱۲:۲۳:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۶
بعد از کجا چی بخریم به جاش؟
تبریزی۴۵۶۸۸۱۱۴:۰۹:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۶
خب شاید دکتر توکلی از برند سامسونگ و ال جی خوششون نمیاد که این حرف رو می زنن. من گوشیم سامسونگه مانیتورم هم ال جیه. تلویزیونم هم سونیه. با هیچ برند دیگه ای هم عوضشون نمی کنم. فردا زاپن نفت نخره لابد سونی رو می گین تحریم کنیم؟! من هم می گم اپل رو تحریم کنیم چون حتی وقتی تحریم نبودیم هم کسی غیر از آقازاده ها توان خریدش رو نداشت. و اما به جای خودتحریمی می تونیم راه تعامل با دنیا رو در پیش بگیریم. به نظرتون بهتر نیست؟
ناشناس۴۵۶۹۳۲۱۴:۲۵:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۶
اصلاحاتچی ها با همین حربه رای آوردند و بعد از 5 سال دستاورداشان شده این!!!!!!!! وضع !!!!!!!!!!! تونستید مذاکرده کنید ؟!!! چرا اینقدر شعار بی خود می دهید؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 5 ساله با مذاکره مذاکره مردم و کشور را معطل کردید اخرش هم شده هیچ
تبریزی۴۵۶۹۶۷۱۴:۴۰:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۶
حق با شماست ولی مشکل این بود که عده ای فکر می کردن با مذاکره سر مشکلات فنی مشکل حل می شه.
ناشناس۴۵۷۰۰۱۱۴:۵۵:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۶
تو صفحه اینستاگرام ترامپ یه پست گذاشته روی جنس چینی خط زده نوشتهMade in USA یه ایرانیه به فارسی زیرش زده آره جنسهای آمریکایی عالین مخصوصا شلوار لی! بعد میگیم ما چرا عقب موندیم!
تبریزی۴۵۷۳۸۵۱۷:۵۴:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۶
مقایسه اشتباهیه. منظور ترامپ اینه که اون جنس یا تکنولوژی ساختش در اصل مال امریکاست و چین کپیش کرده ولی اینکه یه ایرانی بگه کالای امریکایی باکیفیته یه واقعیه. شما فکر کنم منظورت اینه که ما باید همیشه شعار بدیم و واقع بین نباشیم؟ یعنی ما اگه از جنس خوب تعریف کنیم می شیم عقب مونده؟ نه دوست من دلیل عقب موندگی ما در فراری دادن نخبه ها از کشور به طرق مختلف (پارتی بازی و استخدام نکردن اونها و محدودیت آزادی های اجتماعی و ...) و اهمیت ندادن به سرمایه های انسانیه.
ناشناس۴۵۶۹۸۲۱۴:۴۶:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۶
دوست عزیز از یه جایی باید شروع بشه. ما ایرانی ها هم خدا رو میخوایم هم خرما
ناشناس۴۵۷۱۴۳۱۵:۴۸:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۶
دکتر توکلی گرامی: دولت مردها( همه با هم راست وچپ) از خودشان شروع کنند. چرا همیشه همه تحریم ها و ریاضت اقتصادی و صرفه جویی ها و مسافرت نرفتن ها باید اول مال مردم باشه؟
ناشناس۴۵۷۱۷۸۱۶:۰۳:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۶
دشمن ما کره جنوبی نیست امریکا دشمن ماست پس سر حرفتان باشید و تنگه را هر چه زودتر ببندید.
ناشناس۴۵۷۰۵۳۱۵:۱۵:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۶
اگر بپذیریم که باید ذر حد گلیم خودمان پاهایمان را دراز کنیم آنوقت است که این نظر آقای دکتر توکلی و نظرات مشابه هم قابل اجرا خواهند بود ، باید پذیرفت که آسایش بدون تحمل سختی پایدار نیست .
ناشناس۴۵۷۱۳۳۱۵:۴۴:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۶
از روزی که یادم میاد در حسرت دیروز بودم و ترس از فردا . اگر این آرامش است پس دیگه به چی میگن سختی ؟!
ناشناس۴۵۷۸۳۴۲۲:۵۶:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۶
من جوونیم رو پای این گذاشتم، میانسالیم هم داره همین فرمون جلو میره. میخوایی موقع مردن هم آرامش نداشته باشم ؟
ناشناس۴۵۷۳۸۲۱۷:۵۳:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۶
چین هم ارزون‌تره هم شرکت‌های خوش پورسانتی داره
ناشناس۴۵۶۶۶۰۱۲:۲۷:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۶
میشه این کار رو کرد فقط مشکل اینجاست که با نخریدن نفت اونا از ما، دخل ما میاد
ناشناس۴۵۶۶۷۳۱۲:۳۲:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۶
پیشنهاد شما دو نکته داره: اول اینکه در بحث واردات و فروش برندهای کره ای چند نفر مشغول به کارند؟ دوم اینکه خیلی از مدلهای لوازم سامسونگ و ال جی داره در ایران تولید میشه،
ناشناس۴۵۶۶۸۴۱۲:۳۳:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۶
کره که تو این مناقشات کره شمالی و امریکا که امریکا را ول نمیکنه بچسبه به ایران ...چون امنیت ملی اونهاست
ناشناس۴۵۶۸۵۰۱۳:۵۴:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۶
چقدر خوشم می آید از این استدلال که بخوبی منافع ملی کره را تشخیص می دهند و به آنها حق می دهند در جهت منافع ملیشان تصمیم بگیرند اما نوبت به کشورمان می رسد همینها نگران صلح و امنیت جهانی و کاهش سطح احتمالا کالاهای لوکس خودشان و... می شوند به همین تابلویی و وقاحت
ناشناس۴۵۷۰۴۳۱۵:۱۰:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۶
تابلوی واقع بینیست عزیز نه وقاحت....
ناشناس۴۵۶۶۹۶۱۲:۳۷:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۶
می خواین قطعات کامپیوتر هم از آمریکا نخرید
بنیامین۴۵۷۰۴۷۱۵:۱۳:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۶
ده هفتاد را شاید یادتان رفته!! که تعرفه ۷۰ درصدی را جنابان هاشمی و خاتمی برای قطعات کامپیوتر بستند ، تلفن آلمانی های دست دوم سینوس چی !!! به قول جهانگیری ملت یادتون هست ( خخخ:-) ملت کلا قطعه دیجیتال استوک می خریدند ، نگران نباشید با این افت ارزش پول ملی بدون تعرفه روی اجناس قیمتها ی لوازم دیجیتال چندین برابر خواهد شد و دیگر کسی توان خرید نخواهد داشت.
علی۴۵۶۷۰۱۱۲:۳۹:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۶
از فردا ال جی و سامسونگ هم قیمت نجومی می گیرد. صفها از صرافیها به سمت لوازم خانگی
حمید۴۵۶۷۰۴۱۲:۴۰:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۶
بسیار پیشنهاد خوبی است اگر هوشمندانه عمل شود.عالیست
ناشناس۴۵۶۹۹۲۱۴:۵۰:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۶
لطفا بفرمایید به جاش لوازم خانگی و گوشی موبایل و مانیتور و کامپیوتر رو از کجا بخریم و چه مارکی؟
ناشناس۴۵۷۱۱۰۱۵:۳۷:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۶
هوآوی چین
ناشناس۴۵۷۴۰۸۱۸:۰۷:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۶
هوآوی یه دهم کیفیت سامسونگ رو نداره
aydin۴۵۷۹۷۱۰۱:۰۳:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۷
بلا بدور
ناشناس۴۵۶۷۰۵۱۲:۴۱:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۶
آقای توکلی .تولید کنندگان داخلی توان تولید به این میزان را نخواهند داشت .
ناشناس۴۵۷۳۰۳۱۷:۰۸:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۶
مطمینی.ببین چقدر توی مغازه ها جنس ایرانی بدون مشتری هست.
بهروز۴۵۶۷۲۳۱۲:۴۸:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۶
جناب توکلی شما چرا دیگه؟؟امار واردات از کره برسی کنید متوجه مشید که صادرات ما کمتر از نصف واردات.پس بهتر که ال جی و کیا و سامسونگ و لوازم ورزشی وغیر نخریم /
ناشناس۴۵۶۷۶۲۱۳:۰۲:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۶
دکتر توکلی بزرگوار، به نظرم همه دوست داریم باهاشون مقابله به مثل کنیم ولی از این ها گوشی نخریم اولا جایگزین چی باشه؟ یه صا ایران بود بهش رسیدند تا الان گوشی خوب تولید کنه؟ با آمریکا چه کنیم به قول یکی لپتاپ و کامپیوتر هم ازش نخریم؟ تو بازار پر از کفش نایکه. با فرانسه چیکار کنیم؟ عطرهاشونو تحریم کنیم. ترخدا اینبار دیگه برای کشور هر تصمیمی میگیرید اساسی و حساب شده باشه. از برخورد اساسی با مفسدهای داخلی شروع کنید. از ما که گذشت کشور 20 سال بعد رو میگم برای آیندگان......
ناشناس۴۵۶۷۷۱۱۳:۰۵:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۶
محض اطلاع تمام لوازم خانگی ال جی مانند یخچال وکولر گازی ولباسشویی ومانیتور وتلویزیون در داخل ایران مونتاژ میشن .سامسونگ هم تقزیبا به همین منوال هست .گوشی موبایل هم که کالای ضروری هست وتولید داخلی نداره .کلا صنایع مونتاژی ما حرفی برای گفتن ندارند .همین فردا کره به اینها جنس نده خط تولید تعطیل خواهد شد.
ناشناس۴۵۶۷۸۸۱۳:۱۴:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۶
آقای توکلی از شما بعید استکه ندانید ممانعت از خرید نفت ایران ربطی به دولت کره ندارد این شرکت های نفتی کره ای هستند که در صورت معامله با ایران از طرف امریکا تحریم میشوند و در کنارش شرکت ها ی بیمه که از بیمه محموله های نفت ایران امنتناع میکنند راهکاری پیشنهاد دهید که به حل معضل کمک کند گمان میکنید که ال جی و سامسونگ زورشان به کمپانی های نفتی میرسد که برای حقظ بازار ایران تحریم های امریکا را نا دیده بگیرند .
ناشناس۴۵۶۷۹۶۱۳:۱۶:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۶
به نظرم اگه واقعا بتونید اجراش کنید یعنی از همه جا جمع بشه کار خیلی خوبیه. چرا همش اونها سر ما بلا در بیارن؟!
مازندرانی۴۵۶۷۹۷۱۳:۱۷:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۶
خوبه ولی نکنه شاهد رانت وفساد در واردات ال جی وسامسونگ شویم
علی۴۵۶۸۱۸۱۳:۲۹:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۶
آقای دکتر عزیر . کمی دیر نیست به نظر شما . 1- ما مونتاژ کار هستیم 4 نفر هم که سر کار میرن رو میخوای بیکار کنی ؟! 2- لازم نیست تا چند وقت دیگه که نتونیم پول قطعات واردات رو بدیم خودشون میرن. 3- اون موقع که برند های مثل پارس و شهاب و ... از واردات همین برند ها نابود شدند چرا جلوی آن را نگرفتید ؟! 4- شد یکبار جایزه واقعی بزارید و ( بدید و بگید) اگر کسی ال سی دی یا یخچال در سطح بین الملل رو طراحی داخلی و بومی کنه بهش معافیت 100 درصدی مالیاتی و ... میدیم. 5- شد به اون های که وام میلیاردی برای تولید همین چیز ها گرفتن و رفتند ساختمان سازی کردند جریمه میلیاردی ببندیم (و بگیریم ) .
ناشناس۴۵۷۰۴۹۱۵:۱۴:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۶
آخ عزیز دل
علی۴۵۶۸۲۵۱۳:۳۲:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۶
البته پیشنهاد بسیار خوب و متینی است. اما یک سؤال، مگر پولی باقی میماند، یا به عبارتی پولی هم وجود خواهد داشت که جنس خارجی پیشکش خودتان، بلکه جنس ایرانی بخریم.
رضا۴۵۶۸۳۰۱۳:۳۷:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۶
استاد توکلی نیازی به این کار نیست چون خود ما ارزی برای خرید نداریم و تا انجا که می دانم واردات این محصولات هم ممنوع شده
هموطن۴۵۶۸۴۱۱۳:۴۹:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۶
سلام اقای توکلی ایا می دانید در این صورت چند نفر دیگر در کشور از کار بیکار می شوند ؟ و قیمت همین کالاها چندین برابر خواهد شد ؟
ناشناس۴۵۶۹۰۶۱۴:۱۶:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۶
آقای توکلی چهل سال پیش ما شرکت پارس الکتریک را داشتیم که تو خاورمیانه تک بود ال جی و سامسونگ هم هنوز نامی نشده بودند. سیاست های کارخانه هایی مثل پارس الکتریک را نابود کردند تا ال جی و سامسونگ وارد این کشور کنند. آن موقع شما چرا هیچ اقدامی نکرید. چهل سال فرصت داشتیم تا از اقتصاد تک محصولی خارج شویم. کارخانه های تولیدیمان مثل کفش ملی که صادرات به اروپا داشتند را نابود کردیم تا همچنان وابسته به نفت بمانیم. حالا از این طرح ها می دهید. ال جی و سامسونگ نخرند آزمایش و ارج بروند بخرند. کمر تولید را دوستان شما شکستند.
ناشناس۴۵۶۹۳۱۱۴:۲۴:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۶
دیگه هیچی نمی تونیم بخریم.
ناشناس۴۵۷۰۶۵۱۵:۱۹:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۶
استاد من جناب اقای توکلی لطفا یک کم فکر کنید و مثل بقیه احساسی نظر ندهید پس بفرمایید دیگر از هیچ کشوری خرید نکنند و به هیچ کشوری هم چیزی نفروشند
ناشناس۴۵۷۰۶۸۱۵:۲۰:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۶
چرا نفرمودید هیوندای و کیا نخریم؟
ناشناس۴۵۷۱۰۲۱۵:۳۵:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۶
فعلا که ال جی و سامسونگ در بازار نایاب شدن
ناشناس۴۵۷۱۴۴۱۵:۴۹:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۶
سامسونگ و ال جی هم رفت جزء اجناس قاچاق!
عوام۴۵۷۱۴۹۱۵:۵۱:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۶
این حرفها در دهه ۶۰ خریدار داشت که مردم مسوولان را هم رده خود میدیدند و اگر نان شب به زحمت به دست میامد برای همه اینگونه بود نه این روزگار که در دهه ۹۰ فرزندان مردم آن روزگار تبدیل به رعایا شده اند و فرزندان مسوولین ژن برتر، مردم در حیرت اینکه ارزش چندرغاز پس‌اندازشان بعد از دو رییس جمهور نزدیک به یک دهم شده است، مانده اند و جوانان جرات ازدواج ندارند و والدین در ترس خراب شدن پرایدشان که با آن در اسنپ و تپسی کار میکنند و در نتیجه واماندن از تامین هزینه‌های روزمره هستند و مسوولان با تمام سوء مدیریتشان، پاداشهای میلیاردی میگیرند و برای آقازاده‌های ژن برترشان عروسیهای به قول این روزها لاکچری میگیرند و زیر پای خود و فرزندانشان خودروهای شاسی بلند وارداتی میگذارند.
ناشناس۴۵۷۱۵۲۱۵:۵۲:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۶
الان ال جی و سامسونگ به دست و پا میفتن. بنده خدا فکر کردی اگر از اینها نخریم از کجا باید تامین کنیم؟ از آشغالهای چینی که شبیه یکبارمصرف هستند و برغم ارزانتر بودن، بخاطر کیفیت پایین و مصرف انرژی بالا در بلند مدت هزینه بیشتری روی دست مصرف کننده میگذارند؟!
ناشناس۴۵۷۲۲۲۱۶:۲۶:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۶
حالا کی دیگه پول خرید اینا رو داره
سروش۴۵۷۲۳۷۱۶:۳۶:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۶
اون موقع یه موبایل هواوی میشه ۱۰ تومن یخچال میشه ۳۰ تومن و الی آخر
علی۴۵۷۲۸۱۱۶:۵۸:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۶
صرف نظر از اینکه چرا مملکت به اینجا رسیده و مقصر کیست و غیره...الان که به چنین وضعیتی رسیدیم پیشنهاد آقای توکلی کاملا درست است..من هم به آن اضافه می کنم که دولت باید تمامی تجارت با امارات را ممنوع و تمام پروازهای بین دو کشور را ممنوع کند
ناشناس۴۵۷۲۹۶۱۷:۰۶:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۶
محصولات ال جی و سامسونگ این روزها اینقدر نایاب و گرون شدن که دیگه نیازی به تحریم نیست!!
مهدی یار نوری۴۵۷۳۰۷۱۷:۰۹:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۶
جناب آقای دکتر اولا از پیشنهاد شما بسیار ممنونم. فقط سوال دارم که چند سالی است ذهن من را مشغول کرده و جوابی نمی یابم. چرا ما با اجناس آمریکایی چنین کاری نمیکنیم؟ مثلا بعد از انقلاب نوشابه های برنده آمریکایی در ایران نایاب بودند تا زمانی که به پشتوانه افراد خاص ناگهان مثل قارچ همه ایران را گرفتند و کارخانه های اصیل ایرانی یا مجبور به تولید نوشابه با این برندهای خاص شدند، و یا اگر مقاومت کردند بر شکست و تعطیل گشتند. چه توجیهی و یا توضیحی برای این مورد دارید؟ حق برندی که برای این سه شرکت آمریکایی در سال واریز می شود بسیار بالاتر از ارزی است که برای ورود اجناس دیگر مانند همین مواردی که فرموده اید است.
ناشناس۴۵۷۳۱۰۱۷:۱۱:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۶
جناب توکلی برند ال جی سامسونگ نداری
ناشناس۴۵۷۳۲۹۱۷:۲۱:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۶
خوب نخریم. متاسفانه ما درک نمیکنیم که کمتر از ۱ درصد اقتصاد دنیا در دست ماست. و در واقعه وابسته هستیم. با نخریدن این محصولات آنها ضرر چندانی نمیکنند
ناشناس۴۵۷۳۷۰۱۷:۴۸:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۶
اول آقازاده ها شروع کنند ما هم پشتشونیم ای خدا مگه آدم چند بار میتونه زندگی کنه گناه ما چیه
ناشناس۴۵۷۳۹۰۱۷:۵۶:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۶
اقا امریکا میگه مذاکره مگه هرکس رفت مذاکره باید شرایط طرف مقابل رو در بست قبول کنه ؟
ناشناس۴۵۷۴۱۹۱۸:۱۰:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۶
فقط تلویزیون های کره ای در ایران مونتاژ میشوند سایر لوازم خانگی وارد میشوند انبار های این کمپانی های کره در جبل علی امارات هستند .
امیر۴۵۷۶۰۰۱۹:۴۷:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۶
چون از ما نفت نخریدند کار ترامپ را راحت کنیم و خودمان را تحریم کنیم!!!
ناشناس۴۵۷۶۱۱۱۹:۵۱:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۶
توان تولید کمپرسوریخچال وکولر روندارید.
ناشناس۴۵۷۶۲۱۱۹:۵۹:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۶
بروند با همان صنعت هسته ای مشکلات را حل بکنند.
ناشناس۴۵۷۶۳۳۲۰:۱۲:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۶
من موافقم به شرط اينكه زير ساخت ها طوري باشه كه جلوي احتكار گرفته بشه نه اينكه ورودش ممنوع بشه بعد از دوسال امتياز ورودش رو به فلان آقازاده بدن ما در شرايط بحراني كنوني فارغ از اينكه از دولت و وضعيت فعلي راضي يا ناراضي هستيم تنها راه حلمون سياست انقباضي در اقتصاد هست و بايد جلوي مصرف گرايي گرفته بشه و تا حد امكان صرف حويي كنيم مگرنه فروپاشي اقتصاد ايران همه چيز رو با خودش مي بره. من از خودم شروع مي كنم.
ناشناس۴۵۷۷۱۲۲۱:۱۳:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۶
یعنی اونا انقد معطل خرید ما هستن?!
ناشناس۴۵۷۷۴۹۲۱:۳۲:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۶
باید اقدام مقابل انجام داد مثلا ورود خودروهای کره ای محدود یا ممنوع شوند.ذ
حامد۴۵۷۷۸۷۲۲:۰۳:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۶
مگه بدون سامسونگ و ال جی می شه زندگی کرد؟ طرف نفت ما رو تحریم می کنه از پشت خنجر می زنه ملت ما این قدر همت ندارند که گوشی و تلویزیون اونا رو تحریم کنند. در خرید گوشی و تلویزیون رکورد زده ایم. مردم باهم رقابت تلوزیون جدید تر و بزرگ تر دارند. گوشی جدید تر و شیک تر. هر ملت سرنوشت خود رو خود تعیین می کنه. زیاد گردن روحانی و جهانگیری و این ها نیندازیم. روحانی رو هم این ملت انتخاب کردند احمدی نژاد رو هم. ما دیگه اون ملت متحد نیستیم. هر کس دنبال منافع خودش است. حاضر نیستیم برای نجات مملکت خود حتی یکی دو سال بیخیال کلاس گذاشتن با مدل گوشی شیم. گوشی خدای این مردم شده.
ناشناس۴۵۷۹۲۴۰۰:۱۲:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۷
کشور هایی مانند چین و روسیه که به انها برای دور زدن تحریم ها دلبسته ایم باگرفتن امتیازاتی از امریکا ما را پس از دوشیدن خواهند فروخت
پگاه۴۵۷۹۶۸۰۱:۰۰:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۷
از چین بخریم که آزمون نفت میخره/یا ی کار ساده تر /دولت سرمایه گذاری کنه خودمون بسازیم چون این وسیله کلید خیلی کار ها در آینده است
حمید۴۵۷۹۹۲۰۱:۵۹:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۷
مرگبرکره جنوبی
ناشناس۴۵۷۹۹۴۰۲:۰۱:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۷
عمو جون شما پیشنهاد نده !
ابراهیم۴۵۸۰۵۷۰۶:۵۳:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۷
پیشنهاد عالی و منطقی بود .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

آخرین عناوین