بطحایی: مشکلات آموزش و پرورش از زمان کشیدن دیوار به دور خود آغاز شد

گروه اجتماعی الف،   3970502228 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیرآموزش و پرورش گفت: از زمانی که آموزش و پرورش دیواری به دور خود کشید و بیان شد که تمام تعلیم و تربیت در اختیار این وزارتخانه است، روزبه‌روز بر مشکلاتش افزوده شد.

بطحایی: مشکلات آموزش و پرورش از زمان کشیدن دیوار به دور خود آغاز شد
به گزارش فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش پس از بازدید از بخش‌های مختلف سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در جمع کارشناسان این سازمان، ضمن گرامیداشت و تبریک میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع)، اظهار کرد: از تلاش و زحمات همکاران در سازمان  درباره کمکی که برای  زلزله‌زدگان کرمانشاه داشتند، تشکر می‌کنم که در شرایط سخت اقتصادی، این حرکت ارزشمند علاوه بر  آثار تربیتی، تأثیرات عاطفی و روانی خوبی را  هم برجای گذاشت.

وی گفت: ما همه یک تیم هستیم و اشکال و نقص در یک بخش از تیم، به کل مجموعه بر می‌گردد و اگر تیم در خدمت به مردم و رضایت خداوند موفق شود، موفقیت برای همه تیم هست و اگر ناکامی در رسیدن به هدف باشد متعلق به همه اعضای تیم هست و ما باید با  شناخت بیشتر به وظیفه، گام‌های موثرتری برای حل مشکلات مردم برداریم و خدمت بیشتری کنیم.

بطحایی تأکید کرد: اگر نظام تعلیم و تربیت را از گذشته تا کنون مورد واکاوی قرار دهیم، این مشخص می‌شود که  از زمانی که آموزش و پرورش دیواری به دور خود کشید و بیان شد که تمام تعلیم و تربیت در اختیار وزارت آموزش و پرورش است، روزبه روز بر مشکلات آموزش و پرورش افزوده شد و زمانی که ارتباط آموزش و پرورش با نهادها قطع شد، از کیفیت فاصله گرفت.

وی ضمن اشاره به دستاوردهای مشارکت مردم در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: زمانی که از مشارکت صحبت می‌کنیم به این معنی نیست که بار سرانه دادن دولت را به دوش مردم بگذارید بلکه باید نگاه به مشارکت در بخش غیردولتی نگاهی باشد که افق نجات‌بخش آموزش و پرورش شود؛ اگر مردم در کنار نظام تعلیم و تربیت باشند، مشکلات کنونی همچون فضا و امکانات و منابع حل خواهد شد و بی شک مشارکت راه نجات بخش آموزش و پرورش است  و مسیر رسیدن به کیفیت است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در بحث توسعه مدارس غیردولتی از 8 درصد به  به 11 درصد رسیده‌ایم و این به معنای کاهش وظایف دولت در سرانه مدارس نیست بلکه  به معنای افزایش فضا برای حضور مردم برای نظارت و برنامه‌ریزی در امور آموزشی و پرورشی است و برای پاسخگویی به اعتماد مردم باید نظارت دقیق بر مدارس غیر دولتی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به آموزش از راه دور و ظرفیت‌هایش تصریح کرد: پس از  پیروزی انقلاب اسلامی، در عدالت آموزشی از نظر کمی توسعه خوبی داشتیم و رتبه خوبی در نظام‌های جهانی داریم، اما از حیث کیفی و عدالت کیفی فاصله داریم و آموزش از راه دور می‌تواند نقش موثری در برقراری عدالت کیفی داشته باشد و برای این منظور  باید آموزش از راه دور دامنه خدماتش را وسیع کند تا از نظر کیفی هم به مطلوبیت برسیم.

بطحایی با اشاره به ظرفیت شوراها در آموزش و پرورش گفت: باید بخش عمده‌ای از مشارکت نهادهای مدنی، عمومی و‌ مردم از طریق شوراها انجام گیرد و اگر این مسیر هموار شود و شوراها را در تمامی ارکان آموزش و پرورش فعال کنیم، بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش حل خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۵۰۹۵۷۱۷:۰۸:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۲
باز هم ..َپرت
ناشناس۴۵۱۰۴۵۱۸:۱۱:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۲
منظور وزیر اینه که سند ننگین ۲۰۳۰ را احیا کنه. امیدواریم از .. شروع کنه
ناشناس۴۵۰۹۶۰۱۷:۱۰:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲
این ...یعنی هنر قشنگ حرف زدن سالهاست کهنه شده و دیگه برای ... نمیشود
تبریزی۴۵۰۹۸۱۱۷:۲۹:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۲
آقای ... صبر کن ببین اول مهر کی چند تا از معلم ها می رن سر کلاس و چند تا نمی رن بعد بیا در مورد هر چیزی بگو جز حقوق معلمین که کفاف زندگی رو نمی ده. اسم خودت رو بذار وزیر دانش آموز. مطمئنا وزیر ما معلمان نیستی چون دفاعی از حقوق ما نمی کنی.
ناشناس۴۵۱۱۰۹۱۸:۴۴:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۲
خسته نباشین .الان که کلا تعطیلین وراحت استخدام رسمی هم هستین تازه تهدیدم می کنین .موقعی هم که سر کار هستین خیلیاتون هفته ای چهارروز نیمه وقت سر کار هستین .خیلیاتون هم برای دانش آموز دل نمی سوزونین ودانش آموز اگر یاد هم نگرفت مشکل شما نیست .اون وقت خیلیا هم هستند مثل ما که با مدرک تحصیلی ارشد تو کارخانجات صنعتی روزی ده ساعت کار قراردادی می کنند ودریافتیشون از شماها هم کمتر هست .خود من تو دوران تحصیل نفهمیدم این دوستان کتابدار یا معلمان ورزش ودینی واجتماعی اصلا چه کار می کنند.
حامد۴۵۱۲۲۰۱۹:۴۶:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۲
شما بدون اطلاع حرف نزن. برو یقیه اون کارکنان دولت رو بگیر که حقوق اونا 6 میلیون و 10 میلیون و بلکه 20 میلیون و بیشتر است. اولا تابستان دو ماه است و یک ماه آن مرخصی حساب می شه چون معلم در طول سال هیچ مرخصی نداره. ثانیا معلم علاوه بر مدرسه در خانه هم باید کار کنه آزمون طراحی و تصحیح کنه و امثال اینها. ثالثا معلم در مدرسه حتی وقت صبحانه یا نهار خوردن هم نداره. و از او تا آخر با 30 یا 40 دانش آموز سر و کله بزنه. ثالثا من مدرک دکتری فیزیک دارم. تا الان که فوق لیسانس بودم یک میلیون و چهارصد هزار حقوقم بود. با دکتری 50 یا 60 هزار تومن به حقوقم اضافه می شه. و بهتره بدونی من رو فرستادن مدرسه ابتدایی و آموزگار هستم ! شما حاضری با دکتری ابتدایی برای 35 دانش آموز معلمی کنی که 7 نفر اونا بیش فعالند یا بچه طلاق و مانند آن و یک دقیقه نمی تونن راحت سر جاشون بنشینند و حقوق کمتر از یک و نیم بگیری؟ فقط برای دو ماه تعطیلی تابستان؟ هر معلمی حاضر است دو ماه رو هم کار کنه فقط به اندازه نصف کارمند وزارت نفت یا ... بگیره. من با دکتری در حالی که 33 سال دارم و 6 سال سابقه کار هنوز یک پراید دست دوم هم نمی تونم بخرم و زیر برف و باران پیاده مسیری رو طی می کنم در حالی که دانش آموزان کلاس من سوار سرویس می شن و بعضی وقت ها سرم رو پائین می اندازم و از خودم و خانواده ام شرم می کنم. فقط کافیه از خستگی و درماندگی سر یکی از بیش فعالان و دانش آموزان دارای هزار مشکل روحی و روانی داد بزنی تا فردا پدرش بیاد و هزاران توهین بهت بکنه. این چیزا رو ندیدی. وقتی از مدرسه خارج می شم احساس می کنم دارم از زندان آزاد شدم از بس یک معلم با وجدان کاری در مدرسه خسته می شه و جونش در میاد. البته من نمی گم کسانی با وضع بدتر از ما وجود ندارند. در همین آموزش و پرورش حق التدریس هایی داریم که 800 هزار می گیرن و حقوق دو ماه تابستان رو هم کم می کنند! اما این که شما وضع خوبی نداری دلیل نمی شه به معلم حمله کنی . برو به اونایی حمله کن که 20 میلیون می گیرن.
ناشناس۴۵۱۳۳۴۲۱:۰۴:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۲
اتفاقا به نظر من معلم ها از این به بعد باید دقیقا مطابق درآمد خودشان کار و تدریس کنند، چه لزومی داره معلم با این حقوق و دستمزد و این افزایش های بسیار خجالت آور بخواد برای فرزندان امثال تو( قدرنشناس) بیش از حد زحمت بکشند؟ تا دولتمردان جایگاه معلم رو در جامعه فقط با تعداد روزهای تعطیلشان معرفی میکنند، وضعیت جامعه ی ما هم همین طور خواهد بود و مرتب این کامنت ها در جواب اعتراصات معلم ها نوشته می شود. مگه کشورهای دیگه معلم ندارند؟ مگه معلم ها و دانش اموزان کشورهای دیگه تعطیلات تابستان ندارند؟؟؟ فکر میکنی فقط ایران این طوره؟
معلم۴۵۱۷۱۵۰۲:۴۳:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۳
معلمان حرفی ندارن تابستان برن سرکار واندازه کارمندان دیگه حقوق بگیرن
ناشناس۴۵۱۰۳۱۱۸:۰۱:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۲
مشکلات آموزش و پرورش از زمان دولت یازدهم شروع و با انتخاب شما چندین برابر شد آقای وزیر
خسرو سلجوقی۴۵۱۰۳۵۱۸:۰۵:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۲
ضمن تایید حرف وزیر لکن هنوز همین تفکر در وزارتخانه حاکم است و نحوه شکستن این حصار مشخص نیست!
ناشناس۴۵۱۰۹۰۱۸:۳۷:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۲
مشکل از اونجایی شروع شد که خیلیها رو تو گزینش با تنگ نظریهای بی مورد حذف کردین.دوستی داشتم فوق لیسانس زبان انگلیسی وبسیار به روز تو گزینش خیلی راحت رد شد بدون اینکه از تخصصش چیزی بپرسند اما همزمان یکی دیگر از دوستام که اصلا سواد انگلیسی درست وحسابی نداشت وتو یکی از شهرهای دورافتاده لیسانس زبان گرفته بود ..........تایید صلاحیت شد .متاسفانه معلمان کنونی از سطح سواد بالایی برخوردار نیستند ورخوت وتنبلی خیلی مشهود هست .دلیلی نداره خیلی از مردم برای بالا بردن سطح سواد فرزندانشون از کلاسهای خصوصی استفاده کنند.راستی اون دوستم که تو گزینش رد شد الان تو نروژ بورسیه دکترا گرفته و کلا شانس آورد که تو اینجا ردش کردند.
تبریزی۴۵۱۱۹۹۱۹:۳۶:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۲
اون دوست شما اگه برگرده اینجا و پارتی نداشته باشه و نتونه عضو هیات علمی بشه اون دکتراش به هیچ دردش نمی خوره. اتفاقا خود من هم رشته ام زبان انگلیسیه و به خاطر سطح بالام بهم پیشنهاد دادن دکترا بورسیه بفرستن خارج ولی چون تضمین شغلی نمی کردن و اجبارا باید از آموزش و پرورش هم استعفا می دادم این ریسک رو قبول نکردم. بیاین هر چند نفر می خواین بهتون نشون بدم مدرک دکترا زیر بغلشون ماهانه 200 هزار تومن هم درآمد ندارن. با حق التدریس زندگی نمی چرخه. فقط هیات علمی باید شد که اون هم اون چهار پنج تا صندلی هایت علمی تو دانشگاه ها پره.
حامد۴۵۱۲۲۵۱۹:۴۷:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۲
واقعا شانس آورد. چون اگر اینجا می موند و معلم می شه با حقوق یک و نیم میلیونی می فرستادنش مدرسه ابتدایی با فوق لیسانس زبان آموزگاری کنه.
حامد۴۵۱۲۶۹۲۰:۲۱:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۲
من خیلی ها رو در آموزش و پرورش می شناسم که افرادی کاملا بی اعتقاد هستند. اینا با تنگ نظری از مراحل گزینش پذیرفته شدن؟!! نه. مسئله تنگ نظری کم و بیش وجود داره. اما تعیین کننده نیست و مشکل اصلی هم نیست.
احمدی۴۵۱۷۶۳۰۶:۴۰:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۳
قرار دادن بچه ها در مدارس غیر دولتی یا بسته های حمایتی یعنی خدا حافظ تعلیم وتربیت آقای وزیر.... مدارسی که فامیل ها را جمع کرده تحت عنوان معلم و ماهی دوسیت تا سیصد تومان حقوق میده در اصل جای دیگری هست نه جای تعلیم وتربیت آقایییییییی وزیرررررررررر
ناشناس۴۵۲۴۳۸۱۲:۴۸:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۳
این آقا یا خانمی که میگه من فوق لیسانسم و حقوقم کمتر از معلمهاست و معلما تابستون تعطیلن فکر میکنه ما معلما سوادمون کمتر از اونه؟ما اکثرا فوق لیسانس و دکترا داریم.از طرفی زیر دست معلمها درس خونده که به اینجا رسیده.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین