پورابراهیمی: عدم تمکین مجدد دولت درباره افزایش حقوق کارکنان با اعتراضات گسترده مواجه شده است

گروه اقتصادی الف،   3970431028 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه‌ای به رئیس دیوان محاسبات اعلام کرد که گزارش‌های واصله پس از تصویب استفساریه مربوط به میزان افزایش حقوق کارکنان دولت حکایت از عدم تمکین مجدد دولت به اجرای قانون مصوب مجلس داشته است.

پورابراهیمی: عدم تمکین مجدد دولت درباره افزایش حقوق کارکنان با اعتراضات گسترده مواجه شده است

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، از نامه خود به عادل آذر رئیس دیوان محاسبات خبر داد و اظهار داشت: در این نامه بنده عنوان کردم که گزارش‌های واصله پس از تصویب مواردی همچون افزایش حقوق کارکنان دولت، حکایت از عدم تمکین مجدد دولت به اجرای قانون مصوب مجلس داشته و این موضوع با اعتراض کارکنان دولت به مطالبه قانونی تبدیل شده است. 

متن کامل این نامه به شرح زیر است: 

جناب آقای دکتر عادل آذر؛ 

ریاست محترم دیوان محاسبات 

احتراما پیرو مذاکرات انجام شده با جنابعالی، مجددا به استحضار می‌رساند در زمان تصویب قانون بودجه سال 1397 مباحث مهمی درخصوص میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در کمیسیون تلفیق بودجه مطرح و درنهایت جزء یک بند الف تبصره 12، با هدف افزایش پلکانی نزولی حقوق با اعمال نرخ 20 درصد افزایش برای پایین‌ترین طبقه مورد تصویب قرار گرفت. 

بعد از ابلاغ قانون بودجه به دلیل عدم تصریح این موضوع در تبصره 12 این قانون، (علی‌رغم هدف تبیین شده براساس مشروح مذاکرات کمیسیون تلفیق) دولت نسبت به اجرای این مصوبه با تفسیر خود اقدام به آغاز صدور احکام افزایش حقوق کمتر از نرخ 20 درصد حتی برای حداقل حقوق‌بگیران طبقات پایین کرد که این امر موجب اعتراضات نمایندگان مجلس واقع شد. 

با عنایت به لزوم تصریح در متن قانون بودجه موضوع استفساریه جزء یک بند الف تبصره 12، جهت عدم تفسیر به رای از سوی دولت، مجددا این موضوع در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت و با وضوح افزایش پلکانی نزولی با نرخ 20 درصد برای پایین‌ترین طبقه حقوق‌بگیر مورد تصویب قرار گرفت. 

گزارش‌های واصله پس از تصویب این استفساریه حکایت از عدم تمکین مجدد دولت به اجرای قانون مصوب مجلس داشته و این موضوع با اعتراضات کارکنان دولت، به مطالبه قانونی تبدیل شده است. بر این اساس و با توجه به جایگاه د یوان محاسبات در رصد اجرای کامل قوانین مجلس شورای اسلامی و نیز پیگیری مجدانه نمایندگان مجلس جهت جبران بخشی از آثار تورمی اخیر که با تغییرات نرخ ارز در طی ماه‌های گذشته موجب کاهش ارزش پول ملی و کاهش قدرت خرید مردم به ویژه کارکنان دولت شده خواهشمند است دستور فرمایید موضوع مذکور به شکل ویژه در دستور کار دیوان محسابات کشور قرار گرفته و در صورت اثبات عدم اجرای کامل قانون توسط دولت اقدامات قانونی انجام و گزارش آن به مجلس شورای اسلامی ارائه شود. 

محمدرضا پورابراهیمی 

رئیس کمیسیون اقتصادی 

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۴۴۹۶۰۱۰:۰۵:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۳۱
دستور ولخرجی آن هم در زمان بی پولی خیلی جالبه و حتی عجیبه
ناشناس۴۴۵۲۳۲۱۱:۵۰:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۳۱
ولخرجی؟ مگه خط فقر به 5 میلیون نرسیده؟ مگه ارزش حقوق ها نصف نشده؟ اگر 100 درصد به حقوق اضافه شود تازه حقوق سال 96 را دادن، حقوق الان معمولا حدود 300 دلار است در حالی که کشورهای پیشرفته 4000 دلار است
ناشناس۴۴۵۳۴۶۱۲:۳۳:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۳۱
دلیل این بخلتون چیه؟ به حقوق ما که یک و دویست بود حدودا 100 اضافه شده!
ناشناس۴۴۶۰۷۳۱۷:۵۸:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۳۱
جالبه! یکی میده یکی میگیره یکی کم می کنه!اخرش می فهمیب همه دستشون تو یک کاسه است که نفهمی با بی ارزش شدن ریال حقوق تو هم کم ارزش شده ، حتی با فزایش بسیت درصد،اخر مرد حسابی از زمان تصویب افزایش حقوق به کالاهای و تولییدات داخلی و خارجی چند درصد اضافه شده؟دالر چنده و سکه چند؟حقوق چهار صد دلاری سال گذشته شده 200 دلار شاید هم کمتر ، یعنی بالای 50 در صد افزایش تورم ، ایا این روش افزایش حقوق طبق برنامه ششم که افزایش حقوق برابر با افزایش تورم باشد، است؟سالی چند بار گرانی و سالی یکبار افزایش حقوق!تا حالا میوه خریدی ؟مرغ و گوشت تخم مرغ و.. خریدی؟ایا این افزایش که اینقدر تو سر کارگر و کارمند میزنید برابلر با افزایش قیمت ها در این طرف سال بوده؟خانه از پای بست ویران است!جدیدا هم فوق العاده ویژه را از پادش پایان خدمت حذف کردید!!!!!ایا لطف دیگری هم دارید؟متاسفم.
ناشناس۴۴۴۹۸۱۱۰:۱۵:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۳۱
یکی از دلایا افزایش نقدینگی افزایش سالانه حقوق ۴۰۰۰۰۰۰ کارمند دولته اصلا یک ریال هم نباید افزایش میدادن
علی۴۴۵۱۰۸۱۱:۱۳:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۳۱
کارمندان کار می کنند و حقوق شان را می گیرند. 4 میلیون کارمند هم افسانه است. اصلی ترین دلیل افزایش نقدینگی یارانه های بی حساب و کتابی است که دولت به آب و برق و گاز و بنزین و گازوئیل و نان و غیره می دهد و چون نمی تواند هزینه های آنها را تامین کند مجبور به استقراض از بانک مرکزی و بانک ها می شود. اینها را جمع کنند بعد حقوق کارمندان را 10 سال ثابت نگه دارند.
ناشناس۴۴۵۸۴۷۱۶:۰۴:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۳۱
کدوم اداره دولتی بیش از خرجش درآمد دارد؟ کارمند جماعت پول مفت میگیرد. از جمله خود من
ناشناس۴۴۵۱۷۰۱۱:۳۰:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۳۱
مالیاتش رو میدیم شما چقدر مالیات دادی تا بحال؟ اصلا کارمندان باید مدعی مشاغل آزاد باشند که از مالیاتشان خدمات عمومی به کسانی میدهند که هیچ مالیات پرداخت نکرده ویا مالیات غیر واقعی میپردازند. برای افزایش حقوق کارمندان عدد ورقم مشخص است. برای افزایش قیمت کالا توسط مشاغل آزاد هم رقم مشخصی وجود دارد؟!!!!
ناشناس۴۴۶۵۴۲۲۳:۰۱:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۳۱
مالیات که از پول بیت المال میره.خدا وکیلی به اندازه ای که حقوق میگیرین کار هم میکنیین.مشکل شمانیستین بلکه کسانی هستن که بی رویه کارمند استخدام کردن واین همه خرج رو دست مملکت گزاشتن.
ناشناس۴۴۵۲۳۹۱۱:۵۴:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۳۱
اگر این طور است که نقدینگی آمریکا، آلمان،... باید فاجعه بار باشد دلیل نقدینگی نداشتن تولید است و بعدش بانکها
ناشناس۴۴۴۹۹۵۱۰:۲۸:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۳۱
در سازمانی، برای شاغلین 13 درصد و بازنشستگان 10 درصد اضافه شد.
ناشناس۴۴۵۲۶۰۱۱:۵۹:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۳۱
برای ما حدود 5.5 درصد اضافه شده و بیش از 2 درصد هم بایت بیمه از سال 96 هم کم میشه و تفاوتش حدود 3.5 درصد
یک معلم۴۴۵۰۰۱۱۰:۳۰:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۳۱
آقای محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان بهتر بود نامه خود زا به سازمان مللی دیوان لاهه ای ، جای می نوشتی چون این دیوان محاسبات بندهای حقوقی سختی کار و ... ما معلمان را حذف نکنه ، افزایش حقوق پیشکش .
کارمند۴۴۵۰۱۶۱۰:۳۸:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۳۱
با پایه 1200 کارمند شهرداری گلستان ، شنیدیم که با افزایش 7 درصدی مواجه شده اونم با این تورم 100 درصدی
ناشناس۴۴۵۰۴۳۱۰:۵۱:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۳۱
ما, مهندسان و کارگران بخش خصوصی ۳ ماه است که تعدیل نیرو شده ایم, آنوقت شما میخواهید حقوق کارمندان دولت را افزایش بدهید؟!!!!!!!!!!! پس بفرمایید ما هم قیام کنیم, ما بخاطر شرایط مملکت دندان روی جگر گذاشته ایم و حرفی نمیزنیم و با بی پولی و بدبختی میسازیم. به ولله ۳ ماه است کرایه خانه نداده ام, ما هم منتظریم کشور از این گردنه سخت عبور کند تا دوباره رونق به کشور برگردد. نکنید این کارها را و نزنید این حرفها را.
ناشناس۴۴۵۲۹۵۱۲:۱۵:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۳۱
چه طوره همین حقوق زیر خط فقر هم ندهند؟
ناشناس۴۴۶۱۳۳۱۸:۲۰:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۳۱
درد دل ما رو گفتی احسنت
ناشناس۴۴۶۶۰۶۲۳:۵۳:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۳۱
شما در یک سال کارت تو شرکت خصوصی حقوق ده سال یک کارمند و کارگر رو گرفتی.
ناشناس۴۴۵۱۳۴۱۱:۲۲:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۳۱
ازتاریخ 97/1/1سختی کار فرهنگیان راحذف نمودندو100هزارتومان ازفوق العاده ویژه فرهنگیان اداری راهم حذف نمودندـ تازه ازسال دیگه هم میخواهند تطبیق وویژه را ازپاداش آنها حذف نمایند،وبااین وضع حدود7 درصد به حقوقها اضافه کرده اند!!!!!!!!
ناشناس۴۴۵۱۵۱۱۱:۲۵:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۳۱
مگر در قانون اساسی نیامده افزایش حقوق باید برابر تورم باشد تورم 200درصدافزایش حقوق 10درصد تازه مقرری ماه اول هم از اون کم شده آقای روحانی با کدام مجوز حقوق سازمان امور مالیات را 50 درصد اضافه کردید آیا واقعا این معنی عدالت از نظر شماست چندین سال از نظام هماهنگ گذشته چرا در آموزش وپرورش اجرا نشده وجنابعالی خیلی منصفانه ساکت مانده اید آیا حقی از شما با این برخوردها گردن فرهنگیان می ماند
ناشناس۴۴۶۳۷۴۲۰:۴۱:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۳۱
بر طبق آمار دولتی تورم زیر 10% میباشد
ناشناس۴۴۵۲۴۵۱۱:۵۶:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۳۱
دانشگاه شیراز، برای تمامی پرسنل و اعضای هیئت علمی اعم از حداقل بگیران با حقوق اداره کار و اعضا هیئت علمی با حقوق بالای 10 میلیون تومان،کمتر از 10 درصد افزایش حقوق در نظر گرفته است.
سیدناصر مظلومی۴۴۵۲۵۹۱۱:۵۹:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۳۱
افزایش حقوق 6 درصدی ------ نمایش بی تدبیری و ناامیدی
بازنشسته دولت۴۴۵۷۳۴۱۵:۱۴:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۳۱
چاره کاردرافزایش حقوق نیست اگه حقوق کارکنان بیشتراضافه بشه یعنی تورم وبدبختی بیشتر
ناشناس۴۴۵۷۴۲۱۵:۲۰:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۳۱
تورم بیش از 100 درصدی در کالاهاو خدمات ، افزایش 6 درصدی حقوق تمامی کارمندان یک وزارت خانه . شعاردولت چی بود؟ اسمش چی بود؟ دولت اعتدال و ... این هم از برنامه ریزی نوبخت و سیف و نهاوندیان و ... که در زمان احمدی نژاد ندای وانفسا سر می دادند و احمدی نژاد را نکوهش می کردند . احمدی نژاد انصاف داشت وقتی قیمت ارز بالا رفت حقوق ها را هم زیاد کرد اما این دولت چی؟!!!
وبگرد۴۴۵۷۴۳۱۵:۲۰:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۳۱
سازمان صدا و سیما از اجرای قانون افزایش پلکانی حقوق کارمندان سرباز زده و برای همه ی کارمندان حداقل حقوق بگیر که درصد بسیار بالایی از کارکنان صدا و سیما را تشکیل می دهد و هم برای مدیران و کارمندانی که حتی بالای ده میلیون تومان حقوق می گیرند افزایش 11 درصدی حقوق را اعمال نموده است. از دیوان محاسبات و نهادهای نظارتی تقاضا می شود رسیدگی کنند.
محمد۴۴۵۷۷۹۱۵:۳۷:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۳۱
برای معلمان افزایش 6الی 10درصد...این یعنی بی تدبیری و ناامیدکردن قشر فرهنگی جامعه از آینده کشور که توسط داش آموزان آنها شکل خواهد گرفت.البته اگه آینده ای باشه
محمد قاسمي۴۴۶۰۰۲۱۷:۱۰:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۳۱
باسلام افزايش 6 درصدي حقوق كاركنان شركت گاز در تمامي سطوح بطور مساوي بين حداقل حقوق و حداكثر حقوق يعني عدالت ؟ حقوق 5 ميليوني 6درصد وحقوق يك ميليوني هم 6درصد اين يعني افزايش پلكاني معكوس كه در مجلس تصويب شده ؟
ناشناس۴۴۶۱۶۳۱۸:۳۵:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۳۱
بعید میدونم از این مجلس و دیوان محاسبات آبی گرم بشه . سری قبل 2ماه معطل کردن آخرش هم 8درصد اضافه کردن و سختی کار فرهنگیان هم حذف کردن . این سری خدا رحم کنه بینم چه خوابی برای کارمندان دیده اند .
ناشناس۴۴۶۲۴۰۱۹:۲۱:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۳۱
وزارت کار افزایش ۶ درصدی.... وزارت فقرا
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین