متکی در نامه‌ای خطاب به سیف: حتی یک ریال وام در ۴۰ سال گذشته از هیچ بانکی نگرفته‌ام/در بانک مرکزی چه خبر است؟

گروه سیاسی الف،   3970429078 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

منوچهر متکی درنامه ای سرگشاده به ولی الله سیف، رییس بانک مرکزی پشت پرده انتشار اخباری علیه خود در روزنامه شرق و نقش مقامات پنهان بانک مرکزی در این باره را برشمرد.

متکی در نامه‌ای خطاب به سیف: حتی یک ریال وام در ۴۰ سال گذشته از هیچ بانکی نگرفته‌ام/در بانک مرکزی چه خبر است؟

به گزارش فارس، منوچهر متکی درنامه ای سرگشاده به ولی الله سیف، رییس بانک مرکزی پشت پرده انتشار اخبار تکذیب شده در روزنامه شرق و نقش مقامات پنهان بانک مرکزی را برشمرد.

وی خطاب به سیف نوشت: آیا فکر نمی کنید برخی از مقامات بانک مرکزی که این روزها امضایشان محفوظ است! بجای پاسخگویی در قبال ناکارآمدی های فاحش خود که موجب بروز چنین وضع آشفته و تأسف‌باری برای نظام پولی و بانکی کشور شده است، در محافل تیمی خود اقدام به تشکیل اتاق جنگ روانی-تبلیغاتی کرده ا‌ند؟

متن نامه منوچهر متکی به شرح ذیل است:

بنام خداوند بخشنده مهربان

جناب آقای دکتر ولی‌الله سیف

ریاست محترم بانک مرکزی

باسلام و احترام

به دنبال درج خبر کذب «دریافت مبلغ 124 میلیارد تومان» توسط اینجانب از مؤسسه مالی اعتباری ثامن الحجج در روزنامه شرق در تاریخ 26/4/1397، با مدیرمسئول این روزنامه تماس گرفته و خواستار تکذیب خبر مندرج در ارتباط با خود شدم. به ایشان گفتم که این تکذیب نه فقط برای 124 میلیارد که برای 100، 50، 10 و حتی یک میلیارد تومان است. اطلاع یافتم که در منتشر کردن گزارش مذکور بین سردبیر و مدیرمسئول روزنامه شرق اختلاف وجود داشته است. در نهایت آقای مدیرمسئول که شرمنده و متأثر به نظر می رسید به اینجانب گفت که از «بانک مرکزی» به ما گفته‌اند این گزارش را منتشر کنید.

متعاقب انتشار این مطلب در روزنامه شرق، در فضای مجازی خبر کذب دیگری به نقل از برخی مقامات بانک مرکزی با سرعت بدین مضمون منتشر شد که به آقای متکی گفته شده این پول ها را برگردانید و ایشان گفته اند که این پول شخصی من است! اینها و برخی موارد دیگر دلایل نگارش این نامه به شماست.

جناب آقای سیف

در بانک مرکزی چه خبر است؟! این مقامات بانک مرکزی که ظاهرا بجای محفوظ داشتن دین خود، صرفا امضایشان محفوظ است در پشت پرده اشاعه این اکاذیب چه اهدافی را دنبال می کنند؟

از جنابعالی می خواهم ظرف روزهای آینده با ردیابی و پیگیری دو اتهام فوق نسبت به شناسایی این مقامات! و مجازات آنان و اعلام به افکار عمومی اقدام فرمایید. بدیهی است حق اینجانب در پیگیری حقوقی و تعقیب قانونی منتشرکنندگان چنین اکاذیبی محفوظ خواهد بود.

جناب آقای سیف

جنابعالی و آحاد مردم عزیز ایران از اینجانب به خاطر مسئولیت هایی که به برکت نظام جمهوی اسلامی برعهده داشتم شناخت اجمالی دارید اما لازم می بینم نکاتی را در این نامه برایتان بنویسم:

اینجانب فرزند پدری هستم که به شهادت هم‌شهریانم، کوهی از طلا و تلی از خاک در نگاه او تفاوتی با هم نداشتند.
اینجانب در تمام چهل سال گذشته علیرغم مسئولیت های وکالت مجلس، سفارت و وزارت حتی یک متر مربع زمین و یا یک متر مربع ملک مسکونی از دولت ها و نهادهای مختلف کشور نگرفته‌ام.
در سال 1365 وزیر وقت مسکن و شهرسازی مرحوم مهندس کازرونی طی نامه ای رسمی به اینجانب مصوبه هیأت زمین شهری تهران مبنی بر واگذاری قطعه زمینی در خیابان ملاصدرا را ابلاغ نمود که اینجانب طی یادداشتی ضمن تشکر اعلام کردم که نیازی به زمین تخصیص یافته ندارم و این در حالی بود که طی سالهای نمایندگی مردم در دوره اول مجلس شورای اسلامی و در آن زمان در تهران مستأجر بودم و هیچگونه ملکی نداشتم.

جناب آقای سیف

در یک جستجوی ساده توسط همکاران شما در تمامی بانک های دولتی و غیر دولتی کشور آشکار می شود که اینجانب طی چهل سال گذشته حتی یک ریال وام از هیچ بانکی دریافت نکرده ام.

در تمام سالهای خدمت و اشتغال در نظام جمهوری اسلامی از 1358 (اعاده به کار معلمی) تا 1389 (بازنشستگی از وزارت امور خارجه) در هیچ فعالیت اقتصادی شخصی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم مشارکت نداشته ام.

اینجانب و نیز فرزندانم که مدارج تحصیلی عالیه را طی کرده اند از بورس خارج یا داخل کشور استفاده نکرده‌ایم. همسرم با مدرک دکترای داروسازی از دانشگاه تهران فرزند معلم شهیدی است که اساتید و متخصصین بسیاری شاگردان تحصیلی و تربیتی او هستند.

بیان مراتب فوق صرفا بیان افتخار و وابستگی اعتقادی به دولت (نظام) کریمه ای است که نیاکان ما در دعاهایشان آرزو می کردند و علما و خطبا و مبارزین ما حقانیت چنین نظامی را فریاد می زدند.

جناب آقای سیف

آیا فکر نمی کنید برخی از مقامات بانک مرکزی که این روزها امضایشان محفوظ است! بجای پاسخگویی در قبال ناکارآمدی های فاحش خود که موجب بروز چنین وضع آشفته و تأسف‌باری برای نظام پولی و بانکی کشور شده است، در محافل تیمی خود اقدام به تشکیل اتاق جنگ روانی-تبلیغاتی کرده ا‌ند؟ به یاد عبارتی از مرحوم دکتر شریعتی افتادم که می گفت: همه چیز را گفتن برای نگفتن یک چیز!

مطالب گفتنی دیگری هست که بیان آنها را به فرصتی مناسب موکول می کنم.

توفیق جنابعالی را در مأموریت خطیری که به رسم امانت بر عهده شما گذاشته اند از خدای متعال آرزومندم.

خداوندا

ما به اسلام، امام راحل، ولایت و خدمت به ملت شریف و قهرمان ایران وفادار خواهیم ماند.

بنده خدا- منوچهر متکی

28/4/1397

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۴۲۰۶۲۱۳:۲۵:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۲۹
وقتی دادستان فاش کرد که بانک مرکزی لیست دریافت کنندگان ارز را نمی دهد ، اتاق عملیات روانی دولت به رسانه های زنجیره ای دستور حاشیه سازی داده کانال های وابسته به جریان « تکرار» روی موضوع ورود زنان به ورزشگاه برای بازی های لیگ برتر مانور می دهند.. مردم! گول این بازی های رسانه ای رو نخورید.. رانت تفاوت نرخ ارز ۲۶ هزار میلیارد است که به جیب اقایون رفته..
مهربان۴۴۲۲۲۷۱۵:۱۵:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۲۹
دولت و سیف و شرکایشان دارند غرق میشوند و میخواهند پای بسیاری را وسط بکشند ولو به دروغ تا خود را تبرئه کنند
ناشناس۴۴۲۳۳۸۱۶:۵۳:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۲۹
قصه پردازی نکن
ناشناس۴۴۲۵۷۵۱۹:۳۲:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۲۹
مدید مسئول روزنامه شرق به ایشان گفته از بانک مرکزی گفتند منتشر کنید..... بانک هم احتمالا تکذیب خواهد کرد. واقعا چه خبر است؟؟؟؟!!!!!!! دست چه کسانی در فساد است که اینطور تقلا دارند در گل آلود کردن و متشنج کردن فضا؟؟؟!!!!! کارگزاران بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت ارزش پول ملی را به قهقرا برده و حال با فرافکنی به دنبال تشکیک اذهان و راهی برای فرار از مسئولیت هستن
نادر۴۴۲۵۷۷۱۹:۳۷:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۲۹
بانک مرکزی هر کاری میکند تا لیست ارز بگیران دولتی را ندهد.
پیر پالان دوز خرقه پوش۴۴۲۶۲۷۲۰:۱۱:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۲۹
از اقای دکتر توکلی ریس سمن شفافیت که صنمی با هیچ شخص و گروهی ندارند درخواست می نماییم برای انکه تهمتی متوجه افراد نشود ان لیستی را که قولش را دادند وام گیرنندگان کلان ثامن الحجج را شفاف رسانه ایی فرمایند
علی۴۴۲۰۷۹۱۳:۳۸:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۲۹
آقا حتما گرفتی که اسم شما رو آوردند، والا چرا اسم ما رو نمی گویند. حالا شما هی تکذیب کن که نگرفتی.
mostafa.kamali95@yahoo.com۴۴۲۱۸۰۱۴:۵۰:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۲۹
یک روش مسولان این است که از افراد در سایه استفاده می کنند یعنی وام و امتیاز و رانت بنام کس دیگری است و بکام دیگری به قوله معروف اقایون دم لای تله نمی دهند
ناشناس۴۴۲۳۰۸۱۶:۲۴:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۲۹
بنده خدا . اسم اون اصلیه را نمیگن که 2100 میلیارد گرفت و در رفت. شخصی به اسم مالمیر!! میدونی کی بود؟ رفیق سونا و استخر فریدون!!! میدونی رفیق دیگه اش کی بود؟ کسی که شد رییس دولت بنفش و ستاد انتخاباتی اش در ساختمان همان مالمیر برگزار میشد!!!! افتاد الان؟ متکی چیکاره بوده؟ داره میگه رفته شکایت کرده. خوب بعد میره دادگاه مطبوعات خودت میبینی!
آشنا۴۴۲۳۴۲۱۶:۵۹:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۲۹
بانک مرکزی هم پاسخ بدهد.
ناشناس۴۴۲۳۷۶۱۷:۱۸:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۲۹
وارد شدن در بازی بازی بانک مرکزی اشتباه است. بانک مرکزی اگر صداقت دارد باید لیست تمام وام گیرندگان و ارز بگیران را منتشر کند تا همه چیز مشخص شود.
ناشناس۴۴۲۹۵۶۰۱:۳۰:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۳۰
اگه گرفته و پس نداده چرا بانک مرکزی به قوه قضائیه شکایت نمیکنه مگه این مملکت قانون نداره مگه هر کسی میتونه به همین راحتی آبروی یک نفر رو ببره، تمام کارهای این دولت یه کم مشکوک میزنه قصه چیست خدا میداند
ناشناس۴۴۲۲۸۷۱۶:۰۲:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۲۹
از دستگاه قضا خواهشمنديم بدون اغماض چند تا از اين دانه درشتها را به زندان بندازه و أموال بيت المال را پس بگيره تا مرهمي باشه براي مردم.حفظ نظام در گرو برخورد بدون ملاحظه با مفسدان و غارت گران بيت المال است.
ناشناس۴۴۲۴۳۱۱۸:۰۹:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۲۹
به معاون اداره ای دولتی که مدت دو هفته برای پاسخ به یک (( استعلام 100% سرکاری )) سرگردانم کرده بودند گفتم ، آرزوی مرگ کردن برایم خیلی ساده تر از مراجعه به ادارات دولتی شده است ، و حالا هر روز که میگذرد به این گفته ام اعتقاد و ایمان بیشتری پیدا میکنم .
ناشناس۴۴۲۴۵۰۱۸:۲۲:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۲۹
آقای متکی اجازه بدید اداره مالیات تمام حساب های بانکی شما را چک کند. در اینصورت شفافیت صورت میگیرد.
ناشناس۴۴۲۴۵۳۱۸:۲۳:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۲۹
دینداری و تهمت نزدن در این دوره چقدر سخت است.
غلام۴۴۲۴۷۹۱۸:۴۰:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۲۹
بعنوان يك بنده خدا ،بنا را بر صحت ادعاي ايشان ميكذارم، و براي سلامتيش از صميم قلب دعا ميكنم. بنظرم ما مردم بايد ضمن حمايت از اين تكذيبيه با شدت و حدت بيشتري حقيقت را از بانك مركزي طلب كنيم. تا سيه روي شود هركه درو غش باشد.
ناشناس۴۴۲۵۱۰۱۸:۵۶:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۲۹
دوستان خوب واقعا اگر کسی خیانت نکرده و به او تهمت زده شود چگونه باید ثابت کند که به او نسبت ناروا و تهمت زده اند؟نه.شما اگر باشید چگونه در این فضای پر از شایعه بی گناهی خود را ثابت می کنید؟ من فکر می کنم مردم به همه مسئولین شدیداً بی اعتماد شده اند و البته حق با مردم است اما شاید کسی واقعا بی گناه باشد.خدای بزرگ همه ما را هدایت بقرما
جمشید۴۴۲۵۷۸۱۹:۳۸:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۲۹
من نمی دونم کدام یک راست گفتن و کدام دروغ میگن، و اصلا دنبال این مساله نیستم، ولی خدا وکیلی خودتون نگاه کنید به وضعیتی که بانک مرکزی برای اقتصاد کشور ایجاد کرده، تصمیمات خلق الساعه، تصمیماتی که هنوز به 1 هفته نرسیده دوباره تغییر میکنه، گویی بانک مرکزی توسط عده ای بچه دبیرستانی مدیریت میشه!
ناشناس۴۴۲۶۲۲۲۰:۰۹:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۲۹
من نمیدونم ایشون وام گرفته یا نه، اما این دروغ گفتن ها از روزنامه هایی مثل شرق بعید نیست. فقط هم منوچهر متکی رو نگفته، مهران مدیری رو هم گفته :|
ناشناس۴۴۲۸۷۸۲۳:۳۲:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۲۹
پرده بيفتد نه تو ماني و نه بانك مركزي
علی۴۴۳۱۰۵۰۸:۱۴:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۳۰
اگر بانک مرکزی یا موسسه مالی اسنادی دارد منتشر کند چرا نمی کند صرف ادعای یک فرد یا موسسه نمی شود تهمت زد و نباید همه این مسائل را باور کرد کسی که با این صراحت میگوید وامی و زمینی نگرفته حتما حسابش پاک است مگر اینکه خلافش ثابت شود اما یک مسئله که بسیار روشن است عملکرد بانک مرکزی در اختصاص ارز به اشخاصی است که یا در بازار ازاد فروختند یا تخلفات دیگری کردند بانک مرکزی اگر راست میگوید دامن خود را از لوث وجود این افراد پاک کند چرا اینکار را نمی کند ؟ حاتم بخشی بیت المال در بانک مرکزی توسط چه کسانی و با دستور چه افرادی صورت میگیرد ؟ فساددر همین جاست چرا آدرس غلط میدهند ؟
رسول مشهدي۴۴۳۱۶۷۰۹:۰۵:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۳۰
خدا كنه حق با تو باشه آقاي متكي.!!!! زمان بهترين داور خواهد بود بين شما و مردم. چرا اينقدر عجله كردي و بخودت گرفتي؟ در گزارش فقط آمده بود م.م !!!!!!!! آيا اين مضع گيري سريع حكايت از چه چيزي دارد.؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    10. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    11. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

    12. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

    13. ادعای حسنی و رفتار اموی!

    14. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

    15. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

    16. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

    17. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

    18. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

    19. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

    20. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

    21. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

    22. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

    آخرین عناوین