ژاپن خرید نفت از ایران را تا اکتبر قطع می‌کند/قطع مبادلات پول نفت توسط بانک‌های ژاپن

گروه اقتصادی الف،   3970428093 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

ژاپن خرید نفت از ایران را قطع می‌کند و عربستان و امارات را جایگزین میکند،‌ بانک‌های ژاپن هم اعلام کرده‌اند مبادلات پول مرتبط با نفت ایران را نمی‌توانند انجام دهند.

ژاپن خرید نفت از ایران را تا اکتبر قطع می‌کند/قطع مبادلات پول نفت توسط بانک‌های ژاپن

به گزارش فارس، امروز خبرگزاری تاس روسیه به نقل از روزنامه نیکی ژاپن،نوشت: شرکت‌های نفتی ژاپن آماده می‌شوند تا واردات نفت از ایران را به طور کامل قطع کنند. براساس اعلام این روزنامه ژاپنی عرضه نفت از ایران به ژاپن تا ماه اکتبر کامل باید قطع شود و جایگزین آنها عربستان و امارات متحده عربی خواهد بود.

شرکت‌های خریدار نفت ایران درباره لزوم قطع واردات تا ۴ نوامبر ۲۰۱۸ یعنی زمانی که واشنگتن قصد دارد تا تحریم‌ها علیه ایران را از سر بگیرد از سوی آمریکا هشدار جدی گرفتند. در صورتیکه خرید نفت از ایران ادامه یابد شرکت‌های خریداری کننده مشمول جریمه و تهدیدهای دیگر آمریکا خواهد شد.

در چنین شرایطی بانک‌های ژاپنی هم به شرکت ملی نفت این کشور اعلام کرده‌اند که مبادلات مرتبط با نفت ایران را نیز قطع می‌کنند که در این صورت خرید از ایران تقریباً غیرممکن می‌شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ۸ می اعلام کرد که به طور کامل از برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام بیرون می‌آید. این توافق در سال ۲۰۱۵ بین ایران و ۶ کشور دیگر درباره برنامه هسته‌ای ایران انجام شده بود.

پس از خروج ترامپ از برجام اعلام کرده است که تحریم‌ها در ۲ نوبت ۹۰ و ۱۸۰ روزه اعمال خواهد شد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۴۰۶۷۹۱۱:۳۶:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۲۸
رسانه های زنجیره ای دولتی به دروغ تیتر زده اند: ۸۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری بانک اروپایی در ایران !! فکر کنم بخشی از ان ۲۵۰۰ تابعیت بین برخی مدیران مسوول روزنامه ها توزیع شده ...تا در عوض تیترهای خاص بزنند!
ناشناس۴۴۰۷۲۴۱۲:۰۱:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۲۸
ببینید، ترامپ به خوبی زمین و بازی رو در اختیار گرفته. تاریخی رو که برای بازگشت تحریم ها در نظر گرفته 13 آبان هست که برای همه ما ایرانی ها آشنا هست. همین در نظر گرفتن یک تاریخ باعث بروز بحران پیش ساخته می شود . در طرف مقابل، ایران متاسفانه هنوز امیدوار است که دیگران با تحریم های ظالمانه! آمریکا همراهی نکنند!. پیشنهاد می کنم نظام ایران دست از خوشبینی برداشته و این اقدامات را انجام دهد: - دستوری مبنی بر بررسی راهکار های بستن تنگه هرمز به نیروهای نظامی ایران ابلاغ شود. - با تاکید بر حقوق قانونی ایران تاریخ اول دسامبر 2018 برای بستن تنگه هرمز اعلام شود. - عبور تمام کشتی هایی که نفت عربستان و امارات را حمل می کنند ممنوع شود. - کشورهایی که با تحریم های آمریکا همراهی کردند اجازه عبور کشتی هایشان از تنگه را نخواهند داشت. - آسمان ایران به روی تمامی پرواز های عبوری ایرلاین های آمریکایی بسته و تعرفه پروازهای عبوری به و یا از آمریکا برای خطوط هوایی غیر آمریکایی افزایش یابد. فقط اعلام یک تاریخ برای بستن قانونی هرمز قیمت نفت را از نظر روانی به بالای 100 دلار خواهد رساند.
ناشناس۴۴۰۹۳۵۱۴:۳۳:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۲۸
اشتباه مثبت دادم این کار فقط باعث جنگ میشه !! تنها راه صلح و سازش
ناشناس۴۴۱۰۹۰۱۶:۴۵:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۲۸
نویسنده نظر بالا هستم ... از نظر شما دوست عزیز تشکر می کنم. من نیز به مانند شما طرفدار صلح هستم. در این مورد مذاکره کلمه مناسبی نیست. ترامپ به دنبال قرار دادن شرایطی برای ایران است که پذیرش آن غیر ممکن است و خود شما دوست عزیز بعد از اطلاع از این شرایط دولت را به خیانت و فروش وطن متهم خواهید کرد. تنها راه متاسفانه در این مورد بالا بردن هزینه تحریم ها برای طراحان آن است. ضمن اینکه در موارد مطرح شده هیچ راه غیر قانونی پیشنهاد نشده است و تماما بر اساس کنوانسیون های بین المللی هستند.
ناشناس۴۴۰۹۸۶۱۵:۲۱:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۲۸
من هم پیشنهاد میکنم شما از این پیشنهادها نکن
ناشناس۴۴۰۹۸۷۱۵:۲۳:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۲۸
بعد از اقدامات ایران هم بلافاصله هم تشکیل جلسه اضطراری در شورای امنیت و تصویب قطعنامه در سازمان ملل متحد مبنی بر اجازه اقدام نظامی علیه هرگونه تلاش ایران برای فعالیت در خلیج فارس را شاهد خواهیم بود.
ناشناس۴۴۰۷۲۸۱۲:۰۳:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۲۸
ولی اروپا همچنان به ایران دستور میده که باید در برجام باقی بمونه . و مجلس همچنان سعی داره لوایح FATF رو تصویب کنه ، بدون توجه به اینکه وقتی همه دنیا ما رو تحریم کردن اصولا دیگه روابط درون سازمانی بانکها و موسسات مالی ، بی معناست و تصویب این لایحه فقط یکجور اشتباه محضه . و دولت همچنان از برجام به عنوان بزرگترین افتخار ایرانیان در هفت هزار سال اخیر اسم میبره .
ناشناس۴۴۰۷۹۲۱۲:۳۹:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۲۸
باید بدانید اگر به فرض یک قراداد جدید امضا کنید، پیدا کردن مشتری جدید غیر ممکن است... یعنی این وضع تا کی ادامه دارد؟
علی۴۴۰۸۱۶۱۲:۵۳:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۲۸
ژاپن هنوز ضربه شست بمب اتمی امریکا را فراموش نکرده و مانند موم در دستان امریکاست و با یک تهدید خودش را خیس میکند واقعا ژاپن دولت مستقل دارد یا برده جنسی و اقتصادی و سیاسی امریکاست ؟ عصر نوین برده داری !!!
ناشناس۴۴۱۳۷۲۲۱:۳۶:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۲۸
فحشهاتون رو به ژاپن دادید؟ دلتون خنک شد؟ حالا بیایید یه فکری به حال بدبختیهای خودمون بکنیم.
ناشناس۴۴۰۸۹۲۱۴:۰۶:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۲۸
از روزی که بمب اتمی روی سر ژاپنی ها ریخته شد و انها در جنگ جهانی دوم شکست را پذیرفتند شدن غلام حلقه به گوش امریکا چنان ترسیده اند که امریکا بگه اب نخورید آب هم نمی خورند
خودم۴۴۱۰۶۰۱۶:۲۱:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۲۸
کشورهای جنوب شرق آسیا مثل ژاپن و کره از نظر قدرت سیاسی جهانی بر خلاف قدرت اقتصادی که دارند بسیار ضعیف می باشند . حتی از کشورهای بسیار کوچک اروپایی هم در صحنه جهانی بی عرضه تر هستند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین