۲ وارد کننده خودرو رسما درخواست «رانت» کرده‎اند + سند

گروه اقتصادی الف،   3970426105 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

درپی ممنوعیت تخصیص ارز دولتی به واردات خودرو، ۲ واردکننده خودرو که هزاران خودرو را ثبت سفارش کرده و قبل از واردات به مردم فروخته اند، حال از سازمان حمایت درخواست کرده اند که ارز دولتی به آنها پرداخت شود.

۲ وارد کننده خودرو رسما درخواست «رانت» کرده‎اند + سند

به گزارش تسنیم، چند ماهی است که رکود حاکم بر بازار خرید و فروش خودروهای وارداتی برطرف نشده و رونقی در معاملات نیست البته کسی هم در این شرایط ریسک فروش خودرو را نکرده و منتظر افزایش بیشتر قیمت‌هاست .

مردم هم به دلیل نوسانات شدید قیمتی در بازار در طرح‌های فروش شرکت و اقدام به خرید خودرو از شرکت‌ها می‌کنند اما در زمان تحویل محصولات پیش خرید شده با تاخیر تحویل و حتی بازپرداخت مبالغ خودروهای پیش خریده شده از سوی شرکت ها روبه رو هستند که همین امر مشکلاتی را به وجود آورده است.

اخیراً به واسطه بلاتکلیفی مشتریان در خرید خودرو دو شرکت نگین خودرو و ایرتویا با ارسال نامه ای به سازمان حمایت از عدم تخصیص ارز دولتی برای واردات محصولات خود مطالبی را مطرح و از سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درخواست پیگیری تخصیص ارز دولتی به خودروهای ثبت سفارش شده را کرده اند.

در متن نامه ایرتویا به سازمان حمایت آمده است:

شرکت ایرتویا، نماینده انحصاری تویوتا اقدام به ثبت سفارش برای واردات 3هزار و 782 دستگاه خودرو (قبل از ممنوعیت ثبت سفارش خودرو به عنوان گروه کالا 4) کرد ولی متاسفانه فقط به میزان 80 دستگاه خودرو ارز دولتی دریافت کرد.

بنابر اعلام ایرتویا، به همین دلیل این شرکت به جهت جلوگیری از اعمال تبعیض بین خریداران خود طی نامه‌ای به ریاست سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، درخواست خود را مبنی بر تحویل کلیه خودروهای وارداتی مذکور به آن سازمان ارائه می‌کند.

همچنین شرکت نگین خودرو هم با ارسال نامه ای اعلام کرده "پیرو اخبار منتشر شده مبنی بر تخصیص ارز دولتی به شرکت های وارد کننده، شرکت نگین خودرو نماینده انحصاری رنو فرانسه به منظور جلوگیری از خدشه دار شدن نام خود و شفاف سازی و رفع هرگونه ابهامات در ارتباط با نحوه تخصیص ارز، اقدام به مکاتبه با سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کرده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۳۷۵۸۲۱۰:۵۶:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۲۶
اتفاقا باید تمام واردات این دو وارد کننده را از ده سال گذشته بررسی کرد تا ببینند چه سود های نجومی بردند و امروز هم به دنبال رانتی دیگر
امین۴۳۷۸۵۰۱۳:۰۱:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۲۶
نگین خودرو !!!!!!!!!! داستر 115 میلیونی با ارز دولتی که فقط 15 درصد گران شد رو باید 135 میلیون میداد 160 میلیون حساب کرد تو ثبت نام فرم فروش سایتش موجوده بماند که همون موقع که 115بود باید 95میفروخت
ناشناس۴۳۷۹۳۱۱۳:۴۳:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۲۶
جالبه هر دو نامه دقیقا مثل هم است فقط اسمشون فرق داره باندی رفتارمیکنن
علی۴۳۷۵۹۰۱۰:۵۹:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۲۶
نگین خودرو و ایرتویا متعلق به یک نفر است
ناشناس۴۳۷۷۷۴۱۲:۳۳:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۲۶
حتی نامه های هم کاملا کپی یکدیگر هستند. آنقدر خیالشان بابت همه چیز راحت است.
ناشناس۴۳۷۶۰۰۱۱:۰۳:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۲۶
شما هم اگر خودرو پیش خرید کرده بودی می فهمیدی که اینا دارن التماس میکنند که حق مردم رو بدن
علی۴۳۷۷۱۱۱۲:۰۳:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۲۶
حق مردمو بدن؟ بعدش حق بیماران چطوری هست؟ لوازم مصرفی پزشکی و دارویی چی؟ خودرو چه اولویتی داره برای دریافت ارز دولتی!؟! از اول هم هرکسی تایید کرده، بیجا کرده تایید کرده. خریداران خودروی ایرتویا و ... قطعاً از قشر ضعیف نیستند. عملاً اکثریت دنبال منفعت خودشون هستند و عده ای هم برای سواری ... در هر صورت، ماشین وارداتی کسی میخواد، توی این میدون جنگ اقتصادی، پولشو هم باید بده. نکنه انتظار دارند از باریکه آب دارو و درمان و مواد اولیه دولت بزنه و بده براس سواری و جیب قشری که محتاج نون شبشون لااقل نیستند! اینها مدتهای از انواع رانت استفاده کردند و کلک های وارداتی و ترخیص زدند و خودروهای بالای 2500 سی سی هم وارد کردند. یه وارد کننده خورده پا هم الان بلده چطوری سیستمو دور بزنه و کالای مورد نظر خودشو بگیره و بلکه ارز بیشتری هم دریافت کنه، اینها که سالها خوردند که جای خود دارند. مبارک دولت راستگویان! باید میزاشتند تا فشار به مملکت تا این حد برسه، بعد واردات لوازم غیر ضروری متوقف میشد. حالا یه سوال از این دلسوزان مردم در این دو شرکت، وقتی ما تحریم قطعات هستیم، شما بعنوان شخص حقوقی متشخص و دلسوز مردم، چی دارید به مردم میفروشید؟وقتی قطعه ندارید و نخواهند داد؟ دلتون به حال مردم سوخته یا نمیخوان خودتون فشاری بهتون بیاد. سر گردنه که نیست؟ واقعاً آمریکایی ها حماقتی در بعضی دیدند، که حتی ماشین کره ای قطعاتش ممنوع میشه ولی خود ماشین وارد میشه! دو روز دیگه این خودش میشه معضل!
ناشناس۴۳۷۹۷۰۱۴:۰۸:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۲۶
مساله اینه که اینا از یک عده پول گرفتن بهشون ماشین بدن خودشون تو این قضیه ضرری نمی بینن بلکه اون کسیکه چند ماهه پول داده که ماشین تحویل بگیره الان سرمایه اش هوا رفته
فرشید۴۳۸۱۴۸۱۵:۴۵:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۲۶
به درک! قشر ضعیف که تویوتا مصرف نمیکنه.قشر مرفه هم بیشترشون معلومه از چه طریقی مرفه و ثروتمند شده اند.
ناشناس۴۳۸۲۱۰۱۶:۲۲:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۲۶
حرف از رو هوا نزن
ناشناس۴۳۸۵۵۱۲۰:۲۷:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۲۶
کدوم هوا؟ به نظرت در کشوری مثل ایران چند درصد مرفهین و ثروتمندان از راه سالم پیشرفت کرده اند؟؟؟؟
بهنام۴۳۹۰۹۳۰۸:۴۸:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۲۷
حرف از کجا بزنه پس داره عین واقعیت رو میگه
ناشناس۴۳۷۹۹۳۱۴:۲۱:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۲۶
اون حق هایی که شما گفتی را باید دولت بده نه شرکت وارد کننده خودرو مگه بارها نگفتن صادرات بیشتر از نیاز کشور هست و ارز فراوان داریم؟ تمام این ها را باید بدن
محمود۴۳۷۷۲۵۱۲:۰۶:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۲۶
حق مردم را از جیب مردمی دیگر با التماس بدن!!!!!! چرا از جیب خودشون نمی دن؟؟؟
ناشناس۴۳۷۷۵۳۱۲:۲۱:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۲۶
اصلا به سود فکر نمی کنن؟؟؟؟؟تفاوت قیمتشون با شرکت اصلی ویا دبی چقدره؟؟؟؟؟ مطمئن باشید مردم و تعدشون راه کاری برای سود هستش.
ناشناس۴۳۷۶۰۲۱۱:۰۵:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۲۶
جالبه متن هر دو تا نامه دقیقا مثل هم. مشخصه هر دو شرکت با سیاست انداختن توپ به زمین دولت میخوان از زیر تعهدات خودشون شانه خالی کنن.
نیما۴۳۷۷۵۰۱۲:۲۱:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۲۶
هر دو شرکت متعلق به یک خانواده است
شاهرخ۴۳۷۶۱۱۱۱:۰۸:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۲۶
راست میگن دیگه...... وقتی آقای جهانگیری با صدایی کلفت میاد تلویزیون و چند بار تکرار می کنه میگنه هیچ محدودیتی واسه واردات نیست هر چقدر ارز بخواهید میدیم پس باید پای حرفش مقابل 80میلیون نفر وایسه دیگه!!!!!!!!! بزرگترین گناه دولت واگذاری ارز با نرخ4200نیست بزرگترین گناه دولت به خواب زدن مسئولین محترم واسه قیمت تمام شده تا به دست مصرف کننده برسه هست!!!!!!!!! ولله دیگه کور هم فهمیده به هیچ وجه بازرگان مقصر نیست مشکل اینه دولت برای مابه التفاوت فروش بازرگان کیسه دوخته و اصلا مصرف کننده در هیچ جای داستانه دولت نیست......
ناشناس۴۳۷۶۱۲۱۱:۰۸:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۲۶
بسیار جالب و عجیب است که این دو شرکت بزرگ وارد کننده خودرو، وقتی نامه‌های اینچنینی را می نویسند، هر دو نامه کاملا عین هم هست. حتی فایل کامپیوتری نامه ها هم یکی است. این نشان می دهد که منشا یکی است و یا هماهنگی بسیار نزدیکی بین آنها وجود دارد که به نوعی بیانگر انحصار در واردات و قیمت گذاری خودرو است ولی در ظاهر تحت عنوان شرکت‌های مختلف و مستقل از هم و دارای رقابت! خود را جلوه می دهند.
نادری۴۳۷۸۵۸۱۳:۰۳:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۲۶
هر دو شرکت از یک خانواده اند برای یک گروهند
ناشناس۴۳۷۶۳۸۱۱:۲۵:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۲۶
ارز دولتی بگیرن بعد تو بازار با سه برابر قیمت بفروشند . تمام این شرکت ها باید به جرم رانت خوری و گران فروشی و ملتهب کردن اقتصاد کشور دادگاهی شوند .
ناشناس۴۳۷۶۵۵۱۱:۳۱:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۲۶
متن هر دو نامه مشابه هم هست حتی رونوشت ها و قطعا تصمیم گیران این دو شرکت در واقع یکی هستند
ناشناس۴۳۷۶۶۴۱۱:۳۷:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۲۶
حالا گیرم ارز گرفتن مگه شرکت های خارجی ماشین میدن بهشون؟!!!!
ناشناس۴۳۷۶۶۶۱۱:۳۸:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۲۶
درست میگن ارز۴۲۰۰تومانی به این دوشرکت بدیدتاگردنشون کلفت تربشه مابازنشسته هاهم ماشین داخلی ارزون سوارشیم حالش روببریم واقعاکه
ناشناس۴۳۷۷۱۹۱۲:۰۴:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۲۶
چه تفاهمی
ناشناس۴۳۷۷۶۲۱۲:۲۵:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۲۶
یعنی تا حالا هر چی فروختن 2 تا 3 برابر قیمت واقعی بوده. واقعا شرم آوره.
ناشناس۴۳۸۰۲۳۱۴:۳۳:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۲۶
ارز 4200 تومانی باید با دقت صیانت شود فقط برای دارو و غذا و با کنترل توزیع و جلوگیری از صادرات مجدد استفاده شود و در صورت لزوم کالاها با کارت ملی هوشمند بین مردم توزیع شود و ارز اضافی برای صنایع غذایی و نهاده های کشاورزی و صنایع دارویی استفاده شود وبقیه صنایع با رعایت اولویت از ارز مبادله ای استفاده کنند و کالاهای لوکس مثل همین ماشین های تویوتا و غیره در حال حاضر که شرایط جنگ اقتصادی است باید جلوی ورود آنها را گرفت و یا در مقابل خرید نفت توسط کشور مبدا بصورت تهاتر با اخذ تعرفه های مناسب که باعث زیان به اقتصاد مقاومتی و کارخانه های داخلی نگردد اجازه ورود داد . سیاست های اقتصادی شبه لیبرایی و رانتی و تورمی و مفسده انگیز دولت ها تا کنون ضربات جبران ناپذیری به تولید ملی صنعتی و کشاورزی وارد کرده است و فساد اقتصادی ورانت و توزیع تبعیض آمیز ثروت باعث از هم گسیختگی فرهنگ عمومی گردیده است
ناشناس۴۳۸۰۷۶۱۵:۱۳:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۲۶
واردات تمامی شرکتهای خودرو در ۵ سال گذشته باید کنترل شود
ناشناس۴۳۸۱۶۶۱۵:۵۷:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۲۶
ای آقا کی بررسی کنه
ناشناس۴۳۸۰۹۸۱۵:۲۴:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۲۶
نه تنها متن نامه ها یکی هست بلکه آدرس شرکت ها هم یکی هست و همینطور ...
ایرانی۴۳۸۱۱۸۱۵:۳۳:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۲۶
این شرکتها از انجا که تا کنون هرکار خلافی که انجام داده اند مورد تایید دولت ومسولین حمایت از مصرف کننده بوده حالا نیز با بهانه حمایت از مصرف کننده وادای تعهد می خواهند در این اشفته بازار ارز تیری انداخته تا شاید مسولی را فریفته وا رز دولتی دریافت نمایند وبجیب بزنند ،گور پدر ملت وانقلاب .
علی۴۳۸۱۶۵۱۵:۵۵:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۲۶
نامه ای از طرف شرکت هیوندای و یا کیا ندارید که همین متن رو نوشته باشه؟
آزاده۴۳۸۲۰۹۱۶:۲۰:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۲۶
این دو شرکت کلی پول به جیب زدن و در ورود غیر قانونی خودرو چه مستقیم چه غیر مستقیم دخالت داشتن شک نکنید
ناشناس۴۳۸۲۳۹۱۶:۳۴:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۲۶
نشانه های بدبختی ما مردم همین است..
رضا۴۳۸۳۸۱۱۷:۵۵:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۲۶
اینها یک سری ماشین را وارد کرده اند الان می خواهن به این بهانه مقداری دیگری ارز بگیرند و یک سری دیگه ماشین کنند
ناشناس۴۳۸۴۶۸۱۹:۰۴:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۲۶
شرکتهای مدعی سالها با کارت بازرگانی استیجاری و بنام دیگران اقدام به واردات می نمودند و صرفا" با تعهد خدمات بعد از فروش قانون را دور می زدند . بنظرم بعد از سالها رانت خواری و گریز مالیاتی حق دارند طلبکار باشند . مگر میشود صرفا" بر مبنای ثبت سفارش و بدون گشایش اعتبار اسنادی و انتقال وجه پیش فروش کرد خود این اذعان گواه فساد و نفوذ در بخش های کنترلی کشور می باشد معادله پول از مردم ارز از بانک و سود و خروج سرمایه از آقایان بدون اینکه طرف خارجی ذره ای تعهد در مقابل کشور ما داشته باشد اگر فساد نیست چیست ؟
ناشناس۴۳۸۸۱۷۰۰:۱۹:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۲۷
پنج خانواده هستند انحصار خودرو در کشور را دارند و هرکدامش با این رانت چندساله مولتی تیلیاردر شدند
ناشناس۴۳۸۸۱۸۰۰:۲۰:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۲۷
اقا تو رو خدا با اطلاعات ناقص اینقدر نظر ندین. ثبت سفارش خودرو در آن زمان کاملا آزاد بود و هیچ محدودیتی نداشت...اگر هم قیمت این خودروها خیلی بالاست بخش بزرگش برمیگرده به تعرفه های زیاد و اسقاط خودروهای فرسوده و ... از حق نگذریم در این مورد بخصوص من به شخصه حق رو به شرکت های واردکننده خودرو میدم.
ناشناس۴۳۸۸۲۵۰۰:۲۵:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۲۷
مردم نمیتوانن یک دوچرخه برای خودشان وارد کنن چه رسد به ماشین
ناشناس۴۳۸۸۲۹۰۰:۲۷:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۲۷
انحصار و تبانی اینجا معلومه که متن هر دو نامه دو شرکت مجزا وارد کننده خودرو شیبه هم هست
م۴۴۰۰۴۲۱۹:۳۷:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۲۷
اصلا این چه شیوه واگذاری خودروست که در کشور ما باب شده (و نیز مسکن) که پول مردم را بگیرند و وعده کالا در آینده بدهند که اینقدر هم مسئله داشته باشد. چرا تویوتا یا امثال آن از سرمایه خود برای ورود کالا به ایران و فروش استفاده نمی کنند؟ این شرکت های دلال هیچ وقت نمی توانند خدمات و مسئولیت های یک شرکت بزرگ را در ایران پیاده کنند و برای همین هم هست که حتی تویوتا و هیوندای هم به ایران که می رسند از نظر تعهد به مشتری و خدمات تو زرد از آب در میان.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین