افزایش چشمگیر مصرف بنزین از سال ۹۲ + نمودار

گروه اقتصادی الف،   3970424112 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

براساس بررسی های صورت گرفته بی توجهی دولت موجب رشد مصرف بنزین از سال 92 تا کنون شده است که این روند نشان می دهد مصرف بنزین در سال 1400 از رقم 100 میلیون لیتر نیز عبور خواهد کرد.

افزایش چشمگیر مصرف بنزین از سال ۹۲ + نمودار

به گزارش فارس با نگاهی به روند مصرف بنزین در کشور از سال 80 تا 96 شاهد فراز و فرود مصرف این حامل انرژی پر مصرف در کشور بودیم.

این روند را می توان به وضوح در نمودار زیر ملاحظه کرد.

همانطور که ملاحظه می کنید  در سال 85 میانگین مصرف بنزین 73 میلیون لیتر در روز بود که با ورود کارت سوخت به چرخه عرضه بنزین روند مصرف بنزین نیز کاهش یافت و در سال 86 مصرف بنزین به 65 میلیون لیتر در روز رسید.

اما با سیاستی که دولت یازدهم در پیش گرفت و عدم استفاده از کارت شخصی در سوخت گیری از سال 92 مصرف بنزین نیر روند صعودی به خود گرفت.

کارشناسان انرژی معتقدند مصرف بنزین سالانه بین 12 تا 14 درصد رشد خواهد کرد که با این شرایط اگر دولت به دنبال راهکاری برای کنترل مصرف بنزین در کشور نباشد تا سال 1400 مصرف بنزین عدد 100 میلیون لیتر را نیز می گذراند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۳۵۰۶۸۱۶:۰۶:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۲۴
چیه؟دوباره میخواین سهمیه بندی کنین؟
ناشناس۴۳۵۰۷۴۱۶:۰۹:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۲۴
مردم دیوانه نیستند در شهر بگردند! جمعیت ایران جوان است، البته هنوز 70 میلیون از تعداد مطلوب عقب است، ولی خوب همین 80 تایی که داریم، هر سال صدها هزار نفر به جمعیت جوان کشور اضافه می شود که خیلی طبیعی است 10 ها هزار تای ایشان خودرو تهیه کنند، می دانید قرن 21 است! مشخصا تعداد رانندگانی که دیگر به علت کهولت سن رانندگی نخواهند کرد به شدت از تازه وارد ها کمتر است، پس خودرو ها افزایش می یابند! بسیار خوب یادم هست زمانیکه خودروسازان آمریکایی در دوره رکود در 4 سال اول دولت اوباما دنبال وام بودند، وادارشان کرد که بپذیرند تا سال 2020 استاندارد های بنزین سوزی خودرو در آمریکا بشود 5 لیتر در 100 کیلومتر، زیرا قیمت نفت بالا بود! به مردم نگفت مصرف بنزینت بالاست، به خودرو ساز گفت درست تولید کن! فرغون ساز های وطنی ما، ماشین مدل 18 سال پیش را که من ریخت چراغش را عوض کردم و قشنگتر، کیفیت قطعاتش را هم عوض کردم و ضعیف تر، چرا کم گران می کنی؟!! عزیزان در کمال ... می گویند پراید قیمتش 15 میلیون است آن 5 میلیون بیشتر سود وام بانک است (وامی که معلوم نیست اصلا برای چه وقتی هیچ پیشرفتی نیست، زیرا صرف جابجا کردن قطعه و سرهم بندی جدید همان قطعات و نام گذاری دماوند، زاگرس ، کلکچای معنای پیشرفت و تامین آینده نمی دهد!) بعد مقاله می دهید که مصرف از سال 92 بیشتر شده! از سال 92 چند تا 206و 405 و پراید ... وارد چرخه شده، چند نفر گواهینامه گرفته اند، چند ماشین فرسوده خارج شده، خیلی کار ساده ایست چشم را بر روی تمام فاکتور ها بستن و با یک فاکتور دلخواه تحلیل کردن، کل امورات مملکت همین طور تحلیل شده که امروز دست و پایمان گره خورده!
حسین۴۳۵۶۹۹۰۵:۵۰:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۲۵
نظر درجه یکی بود. مشخصه که علم آمار و تحلیل داده های آماری رو خوب میشناسید، همینطور فضای بی تحلیل و نوک دماغ بین سیاسی کشور رو. از نظر بنده جمله آخر شما فارغ از جناح بندی های سیاسی مشخصا یک نظر فوق کارشناسی بود.ممنون.
ناشناس۴۳۵۰۸۸۱۶:۱۹:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۲۴
وقتی یک مشت آشغال مصرف کذشته با تکنولوژی 25 سال پیش وارد کشور می کنید انتظار معجزه دارید؟ خودروهای ساخت داخل هم که وضعیتش مشخصه
رضا۴۳۵۱۰۲۱۶:۲۸:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۲۴
عاقبت پوپولیسم و عدم افزایش قیمت همین است قیمت بنزین در ایران 1000 تومان و در ترکیه 15000 تومان است ولی سطح دستمزد ترک ها فقط 50 درصد بیشتر است حال خود شما حساب کن انگیزه قاچاق را . اگر قیمت بنزین 8000 تومان شود و تردد خودروهای بالای 15 سال هم ممنوع شود مصرف بنزین نصف می شود و مردم هم تردد خود را با نزدیک کردن محل کار و تحصیل به خانه و استفاده از حمل و نقل عمومی مدیریت می کنند و می شود این میزان مصرف صرفه جویی شده را در شرایط تحریم نفت خام به راحتی صادر کرد چون مشتریان فراورده بر خلاف نفت خام هزاران شرکت کوچک هستند که تجارتش غیر قابل تحریم است.حال شما بگو تامین ضروریات معاش و تولید در کشور مهم است یا مسدود کردن جاده های شمال در تعطیلات
ناشناس۴۳۵۹۰۸۱۰:۲۶:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۲۵
خدایی عادت کردین غیر منطقی بحث کنید ها.در ترکیه خودروهای هیبریدی با سوبسید دولت ارزانتر از جهان فروخته میشه.و چندین جایگاه شارژ باتری ماشین هیبریدی با قیمت ارزان در شهرهای بزرگ احداث کرده.تو ایران قیمت خودروی هیبریدی حدود چهل درصد گمرک میخوره با مالیات و بدون نظارت و غیره قیمت خودرو بیشتر از دو برابر قیمت جهانی فروخته میشه.جایگاه شارژ باتری هیبریدی هم که برق برای مصرف خانه نداریم چه برسه به ماشین.ماشین های بی کیفیت داخلی هم که دو برابر استاندرد مصرف بنزین و الودگی دارن.خودروی خارجی هم که با گمرک هشتاد و نود درصد فقط مال از ما بهترونه.اونوقت شما قیاس خنده دار می کنی؟
ناشناس۴۳۵۱۰۹۱۶:۳۳:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۲۴
دست گل مجلس است !! مخالفت مجلس با افزایش قیمت فرآورده های نفتی این ریخت و پاشها را در پی دارد .
ناشناس۴۳۵۱۲۰۱۶:۴۱:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۲۴
هر سال تو تابستان مصرف میره حالا اگر میخواین پیراهن عثمان کنید برای گران کردن بسم الله راه دیگری که بلد نیستید
ناشناس۴۳۵۱۵۶۱۶:۵۴:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۲۴
سالی یک میلیون خودرو تولید شده . معلومه که مصرف افزایش پیدا میکنه
ناشناس۴۳۵۲۳۰۱۷:۲۳:۱۳ ۱۳۹۷/۴/۲۴
خودروهای پر مصرف و بی کیفیت تولید می کنید تازه طلبکار هم هستید !! خودروی هیبدریدی با قیمت مناسب تحویل مردم دهید اگر باز هم آمار به این شکل بود مردم بدبخت و فلک زده و بیچاره ای ما را مقصر بدانید.
ناشناس۴۳۵۵۰۹۲۲:۳۰:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۲۴
مانند کشورهای توسعه یافته مصرف بیشتر مالیات بیشتر یعنی از ترکیه کمتریم بنزین لیتری 10هزار تومن که 70درصدش مالیات جهت ساخت زیر ساختهای که استفاده کننده گان بیشتر از اتومبیل تخریب می کنند.
ناشناس۴۳۵۵۱۳۲۲:۳۴:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۲۴
یگ بار محض رضای خدا بینید کشورهای پیشرفته دنیا برای کنترل مصرف سوخت چکار کرده اند همیشه افزایش قیمت سوخت راهکار نیست در بسیاری از کشورهای بخصوص اروپایی هزینه نگهداری خودرو اعم از بیمه مالیات و عوارض و بخصوص عوارض محیط زیستی بقدری است که خیلی از افراد ترجیح می دهند اصلا خودرو نداشته باشند و یا فقط برای مواقع ضروری از خودور استفاده کند ولی در کشور ما براحتی با 10 15 میلیون میتوان صاحب خودرو شد و از اینجا به بعد نیز هیچ نظارتی روی مصرف بنزین نیست بطوری که ما براحتی سوار یه ماشین مثل پراید میشیم و 6000 تا 7000 هزار کیلومتر دور کشور ار بعنوان مسافرت ظرف دو هفته می چرخیم
ناشناس۴۳۵۹۳۴۱۰:۳۷:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۲۵
تابستان شد دوباره مثل هر سال نمودار برامون گذاشتن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    12. کمی دیر نیست؟

    13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

    24. اسراییل چه باید بکند؟ 

    25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

    آخرین عناوین