وزیر دولت اصلاحات: بهتر است دولت روحانی استعفا دهد

گروه سیاسی الف،   3970424050 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

عبدالعلی‌زاده وزیر مسکن و شهرسازی دولت اصلاحات با بیان اینکه حسن روحانی اصلاح‌طلب نیست اما اصلاح‌طلبان از دولت او حمایت کردند، گفت: بهتر است دولت روحانی استعفا دهد.

وزیر دولت اصلاحات: بهتر است دولت روحانی استعفا دهد

علی عبدالعلی زاده وزیر مسکن و شهرسازی دولت اصلاحات در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه دولت روحانی باید استعفا دهد، اظهار داشت: وقتی دولت کاری برای مردم نمی‌کند، بهتر است رها کند و برود.

وی افزود: مسئولیت‌ها تا وقتی ارزش دارد که انسان بتواند خدمت کند و اگر نمی‌تواند خدمت کند باید کنار برود.

وزیر مسکن دولت اصلاحات در پاسخ به این پرسش که آیا دولت خودش باید استعفا دهد یا اینکه مجلس به این مسئله ورود کند، گفت: وقتی خودشان کنار نمی‌روند مجلس باید ورود کند و وظیفه مجلس همین است.

عبدالعلی‌زاده در پاسخ به این پرسش که آیا دولت روحانی را اصلاح‌طلب می‌داند یا خیر، تصریح کرد: این دولت هیچگاه اصلاح طلب نبوده و اصلاح ‌طلبان تنها از آن حمایت کردند و آقای روحانی هم هیچگاه نگفته اصلاح طلب است. 

جشن 30 میلیارد دلاری دولت برای رانت‌خواران

روز گذشته نیز احمد خرم وزیرراه دولت اصلاحات در گفت‌وگو با روزنامه آرمانتصریح کرد: دولت با ریختن 30 میلیارد دلار ارز در بازار به قیمت 4200 تومان موجب جشن و پایکوبی رانت‌خواران شد

 

احمد خرم در گفت‌وگو با روزنامه آرمان و درباره رانت ایجاد شده در بازار ارز توسط دولت اظهار داشت: وقتی که شنیدم قرار است ارز ۴۲۰۰ تومانی در بازار عرضه شود اعلام کردم این نرخ باعث جشن و پایکوبی رانت‌خواران خواهد شد! مشخص بود این افراد به ارز دولتی اعلام شده هجوم خواهند آورد و ارز را به هر شکل و به هر نامی دریافت خواهند کرد و در ادامه به‌کار خود مشغول خواهد شد. وی می‌افزاید: دولت باید به تبعات این تصمیم غلط خود فکر می‌کرد. بیش از ۳۰ میلیارد دلار را دولت با این نرخ به بازار عرضه کرد. دو میلیارد یا پنج میلیارد آن را در اختیار افراد مشخص و دارای شناسنامه یا شرکت‌های تجاری سرشناس می‌گذارید، بقیه ۳۰ میلیارد را چگونه و با چه مکانیزمی می‌خواستید کنترل کنید؟این کار باعث شد برای مثال شخص یا شرکتی ۱۰ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی بگیرد و یک شبه از مابه‌التفاوت نرخ ارز دولتی و آزاد ده‌ها میلیارد سود نصیبش شود؛ حالا چه به صورت نقدی یا کالا. این سود کلان که یک نوع رانت بوده ظرف چند روز به جیب افرادی خاص سرازیر شد، بعد هم دولت به این افراد می‌گوید هر کالایی را که وارد کرده‌اید باید با نرخ ۴۲۰۰ تومان بفروشید! این امر محقق نمی‌شود چون آن افراد از همین روزنه تفاوت چندهزار تومانی نرخ ارز دولتی و آزاد، ده‌ها و بلکه صدها میلیارد تومان ظرف مدت کوتاهی سود کرده‌اند و بطور قطع زیر بار فرمایشات بعدی دولت نخواهند رفت! این اتفاق در حالی روی داده ‌است که متخلفان یکی دو نفر نیستند و طبیعی است که کار از دست دولت خارج شده و بازار به هرج و مرج کشیده شود.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا می‌توان گفت آشفتگی بازار خودرو، مسکن و کالاهای اساسی یا مصرفی دیگر هم از این تصمیم ‌اشتباه نشات گرفت و اتخاذ چنین سیاستی در بخش‌های دیگر بازار تاثیر گذاشته و فضای رانتی را گسترده‌تر کرد؟ گفت: در واقع همین‌طور است. باید اعتراف کرد که دولت گوشت را خیلی راحت دست گربه داد! دیدیم در بحث خودرو و واردات و تعیین قیمت خودروهای لوکس خارجی چه اتفاقی افتاد. این شکاف ارزی باعث شد همه متقاضی خرید دلار دولتی شوند. خوب در این شرایط شخصی ۱۰ یا ۲۰ میلیارد یا بیشتر به جیب زده است، دو میلیارد آن را هم جاهای مختلف خرج می‌کند و به اصطلاح آدم می‌بیند باز هم پول کلانی به‌دست آورده است؛ پس به‌راحتی از این سفره پهن شده جدا نمی‌شود و مثل همان گربه که گوشت مجانی گیرش آمده است مدام چنگ خواهد زد!  .
 
نکته دیگر این است که این رانت‌خواران با پول‌هایی که به عنوان رشوه به افراد مختلف می‌دهند قشر بیشتری را به فساد می‌کشانند تا همچنان از فرصت به‌دست آمده به سودهای بیشتری برسند. بنابراین می‌بایست در درجه اول روزنه‌های فساد بسته می‌شد و در مرحله بعد با متخلفان در هر صنف و لباسی برخورد قانونی صورت پذیرد. بستن شکاف‌های فساد ریسک فساد و انجام کار فسادزا را بالا خواهد برد.

خرم می‌افزاید: ما دیدیم که مدتی پس از اعلام نرخ ارز 4200 تومانی در رسانه‌های مجازی و در سطح جامعه و بازار این نرخ مورد استهزاء قرار گرفت و همه از دلار جهانگیری حرف می‌زدند! یعنی هر کس به دنبال دلار 4200 تومانی بود با طنز آن را ارز جهانگیری خطاب می‌کردند؛ یعنی اینکه دلاری با این نرخ نداریم و باید با نرخ آزاد تهیه شود. واقعا بحث بیشتر شبیه جوک بود؛ این یک مسئله، بحث بعدی عزم جدی دولت برای مبارزه و افشای فسادها و رانت‌های اقتصادی است. در این بخش ما شاهدیم یک وزیری می‌آید افشای لیست کسانی را که ارز دولتی گرفته‌اند مقابله با بخش خصوصی تلقی می‌کند، وزیر دیگری لیست ارزبگیران را اعلام می‌کند و این افراد را به چالش می‌کشد. از طرفی وزیر دیگری اصلا نه اظهارنظر می‌کند و نه لیستی اعلام می‌کند!

هر کسی برای خودش تصمیم می‌گیرد و هر وزیری خود را مختار به انجام یا عدم انجام تصمیمات می‌داند. ببینید تصمیمات کلان باید توسط متخصصان مجرب و کارآزموده گرفته شود. دولت باید نظر بخش خصوصی و افراد توانا و کار‌کشته را بشنود و در تصمیم‌گیری‌ها این نظرات کارشناسی را لحاظ کند. اما در اکثر اوقات شاهدیم که دولت نظر افراد باتجربه و صاحب‌نظر را می‌گیرد و می‌شنود اما در نهایت کار خودش را انجام می‌دهد و نظرات موردپسند خود را اعمال می‌نماید. این یعنی اینکه دولت اعتقادی به بخش خصوصی و تجربیات آنها ندارد. در کشور اشخاصی را داریم که بتوانند به دولت در بهبود شرایط کمک کنند و مشاوره صحیحی بدهند.

تیم اقتصادی دولت باید تلاش کند و این تلاش نتایج ملموس و مثبتی را به همراه داشته باشد که مردم به این باور برسند که تیم اقتصادی تمام توش و توان خود را گذاشته و از تمام دستاوردهای علمی دنیا و تکنیک‌ها و روش‌های  علم اقتصاد بهره برده است تا وضعیت را بهبود بخشند. اگر چنین کنند ولو اینکه موفق هم نشوند ملت خرده نخواهد گرفت چون شاهد تلاش دقیق و علمی و بی‌وقفه دولت در بهبود اوضاع اقتصادی بوده‌اند. اما اگر مردم شاهد بی‌ثباتی و بی‌برنامگی و تصمیمات غیرعلمی شوند قطعا نظر مثبتی به دولت و به خصوص تیم اقتصادی نخواهند داشت کما اینکه اکنون شاهد چنین امری هستیم که مردم از عملکرد مردان اقتصادی دولت ناراضی هستند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۳۴۲۱۵۰۸:۴۲:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۲۴
روحانی اصلاح طلب نیست ؟!! حالا که خراب کرد ، شد احمدی نژادی !!!
پیمان۴۳۴۲۱۶۰۸:۴۲:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۲۴
وقتی دولت کاری برای مردم نمی‌کند، بهتر است رها کند و برود. ؟؟؟؟؟ نه عزیز باید بماند و پاسخگوی این همه رانت و ارز 42000 ریالی باشد برود رفته
ناشناس۴۳۴۲۱۸۰۸:۴۲:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۲۴
مثلا استعفا بدهد چه اتفاق خاصی میفتد؟یعنی اگر یک دولت دیگر بیاید تمام مشکلات حل میشود؟
ناشناس۴۳۴۵۰۱۱۱:۳۴:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۲۴
استعفا راحتترین کار ممکن است. باید پاسخگو باشد
ناشناس۴۳۴۵۵۰۱۲:۰۳:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۲۴
اره احتمالا ترامپ دلش به رحم میاد تحریم رو بر میداره !!
نجیب۴۳۴۵۸۳۱۲:۱۳:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۲۴
بله که درست میشه. دکتر احمدی نژاد با ایستادگی و مقاومت در برابر سران زر و زور و تزویر داشت انقلاب رو به راه اصلیش برمیگردوند ولی همون صاحبان زر و زور آنچنان او را در برابر مردم به دروغ و تهمت تخریب کردند که سالها باید تلاش کند تا این تهمت ها را جواب دهد. روزنامه های زنجیری فاسد و دنیا طلب آنچنان بدی ها را زیبا نشان دادند و انقدر روحیه خودباختگی را در مردم پروراندند که قسمت بزرگی از مردم اعتماد به نفس خود را از دست داده و خودباخته و ذلیل غرب شدند و به دولت ذلیل کنونی رای دادند.
احمد۴۳۴۲۵۰۰۹:۲۱:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۲۴
نشد دیگه . قرار نیست تا وقتی به نفعتونه دولت را اصلاح طلب بدونید و وقتی به ضررتونه خیلی راحت همه چیزها را منکر بشید .
sahatabar۴۳۴۲۶۳۰۹:۲۷:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۲۴
حرف حساب از زبان هر که بیان شود پسندیده است.
ناشناس۴۳۴۲۹۱۰۹:۴۵:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۲۴
بعنوان عضو ستاد انتخاباتی آقای روحانی ، معتقدم استعفای روحانی به نفع خودش و کشور است .
ناشناس۴۳۴۳۸۲۱۰:۲۷:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۲۴
بنده خدا شما حساب کن یک وزیر یا معاون کنار نمیره. بعد دولت استعفا میده؟
ناشناس۴۳۴۳۹۷۱۰:۳۷:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۲۴
ایشان در تبریز نشان دادند واقعا مرد عمل و خدمت هستند نه سیاسی کاری و .... پیشنهاد بسیار معقولی داده اند بجای اینکه سه سال بعد بگویند اجازه ندادند و ..... از حالا ابرومندانه استعفا دهند.شاید گشایشی شود.
ناشناس۴۳۴۴۲۰۱۰:۵۳:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۲۴
تا دیروز که یار و همراه هم بودین حالا میگین که از ما نیست برو بابا خودتی .. مردمو چی فرض کردین؟...
رضا۴۳۴۴۵۹۱۱:۱۷:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۲۴
به عنوان شهروندی که دوبار به آقای روحانی رای دادم معتقدم که دولت آقای روحانی از کارایی لازم (به ویِژه در عرصه اقتصادی) برخوردار نیست و ادامه کار این دولت باعث ضرر و آسیبهای بیشتر به منافع کشور و مردم خواهد بود.
انصافی۴۳۴۵۶۰۱۲:۰۶:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۲۴
به عنوان یک کارمند اصلاح طلب به دوره اول دولت روحانی نمره 13 و به دوره دوم نمره 8 می دهم .
ناشناس۴۳۴۵۷۶۱۲:۱۱:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۲۴
نوش دارو پس از مرگ سهراب .
سعیدروشن کرمانشاهی۴۳۴۹۱۳۱۴:۵۱:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۲۴
اصول گراواصلاح طلب هردومسوول وضعبت نابسامان اقتصادی سیاسی واجتماعی کنونی است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    2. این صدای اقتدار ایران است ...

    3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    4. وحدت ملی با وعده صادق

    5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    14. اسراییل چه باید بکند؟ 

    15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین