در گفتگو با الف محمود صادقی : عملکرد دولت بخصوص در بخش اقتصادی قابل قبول نیست/ مجلس از ابزار خودش برای تغییر کابینه استفاده می‌کند

گفت‌وگو از سعید نوروزی،   3970423202 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت عملکرد قابلی قبولی نداشته و از آن راضی نیستیم، گفت: در نامه‌ نمایندگان برای تغییر کابینه اعلام شد، اگر دولت از طریق تعامل تغییر و تحول کابینه را انجام ندهد و مجلس از ابزارهای خودش استفاده خواهد کرد.

محمود صادقی : عملکرد دولت بخصوص در بخش اقتصادی قابل قبول نیست/ مجلس از ابزار خودش برای تغییر کابینه استفاده می‌کند

به گزارش الف، امروز بحث اقتصادی و معیشت مردم، موضوع اول کشور است و باید دولت به‌عنوان دستگاه مجری دراین‌باره اقدام جدی انجام دهد، اما بعد از روی کارآمدن دولت دوازدهم، اعضای کابینه بخصوص در بخش اقتصادی نتوانستند عملکرد قابل قبولی را ارائه دهند که این موضوع موردنقد حتی موافقان و حامیان دولت تدبیر و امید قرار دارد، اما رئیس‌جمهور درحالی‌که خودش از کابینه انتقاد کرده و آن را به بخش امید و ناامید تقسیم کرد، اما همچنان برای تغییر در کابینه بخصوص وزرای اقتصادی محافظه‌کاری می‌کند این در حالی است که در هفته‌های گذشته بیش از ۱۸۰ نماینده با امضای نامه‌ای به آقای روحانی خواستار انجام تغییر در کابینه شدند.

محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب در مجلس و عضو فراکسیون امید در گفتگو با خبرنگار الف در مورد تغییرات کابینه اقتصادی دولت و اینکه به نظر می‌رسد آقای روحانی تمایلی به انجام آن ندارد و این در حالی است که مجلس خواستار آن است، گفت: مجلس در این موردنظر خود را اعلام کرده بود و به این موضوع واکنش نشان داده است به‌طوری‌که حتی، به‌صورت مکتوب بیش از ۱۸۰ نماینده مجلس درخواست تغییر کابینه را امضا کردند و منتظریم تا دولت تصمیم خود بگیرد.

وی با بیان اینکه باید با تعامل و هم‌افزایی ۳ قوه، شرایط بحرانی فعلی را پشت سر بگذاریم و یک قوه به‌تنهایی نمی‌تواند مسئله را حل کند، گفت: در نامه‌ای که نمایندگان مجلس برای تغییر کابینه امضا کردند، اعلام شد، اگر دولت از طریق تعامل این مسئله را حل نکند و پیش نبرد، مجلس از ابزارهای خودش برای تغییر در کابینه استفاده خواهد کرد.

صادقی با تاکید بر اینکه ابزارهای مجلس می‌تواند تذکر، استیضاح و طرح سوال باشد، تصریح کرد: البته بنده فکر می‌کنم راه تعامل باز است و می‌توان این موضوع را حل کرد، این در حالی است که برخی نمایندگان طرح استیضاح چند وزیر را امضا کردند، ولی هنوز به سرانجام نرسیده و چیزی مشخص نیست.

این نماینده اصلاح‌طلب در مجلس دهم در مورد ارزیابی عملکرد دولت بخصوص در بخش اقتصادی و چه نمره‌ای به این عملکرد می‌دهید، گفت: هنوز عمر دولت به یک سال نرسیده است و نمی‌توان نمره‌ای به آن داد، اما دولت با یک سری نقاط قوت درونی و یک چالش بیرونی در کنار ضعف‌های درونی مواجه است، یعنی اگر بخواهیم عملکرد دولت را بسنجیم باید ۴ نقطه قوت، ضعف، چالش و تهدید را ملاک قرار داد و بعد باید نمره برای آن تعیین کرد ولی در کل با توجه به شرایط، تیم اقتصادی دولت چندان عملکرد قابلی قبولی نداشته و زیاد راضی نیستیم.

وی با تائید اینکه بازار ارز و سکه با نوسان روبرو است و در چند هفته گذشته بدترین شرایط دوران خود را داشته، در مورد این سوال که چرا مجلس وزرا را فرانمی‌خواند، پاسخ داد: مجلس نمی‌تواند دائماً وزرا را بخواهد، زیرا در این مدت جلسات علنی و غیرعلنی بسیاری  در مجلس تشکیل‌شده است و قصد داشتیم اقدامی را انجام دهیم که به بهبود اوضاع کمک کند.

صادقی اضافه کرد: مجلس قبل از تعطیلات در مورد ارز و سکه طرحی را آماده کرده بود که موضوع بازار ثانویه یکی از جزییات اصلی این طرح است و اصل این بحث در مجلس و توسط کمیسیون اقتصادی پیشنهاد شده بود و بخش‌های دیگری هم دارد که این طرح در مورد رونق و تسهیلات بانکی و... را نیز شامل می‌شود ولی که عمده آن، تشکیل بازار ثانویه و نتیجه تعامل مجلس بود..

عضو فراکسیون امید با تاکید بر اینکه خوب نیست مجلس در امور اجرایی دخالت کند، اظهار کرد: باید زمینه ایجاد نوسان در بازار ارز و سکه که منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود را گرفت و باید مشکلات را ریشه‌ای حال کنیم؛ به‌عنوان‌مثال باید روی استقلال بانک مرکزی کار شود که منشا این حجم سرگردان بالای نقدینگی عدم استقلال بانک مرکزی است که آن را در مجلس پیگیری خواهیم کرد؛ با انجام اقدامات روزمرگی به‌جایی نمی‌رسیم و نمی‌توان حجم نقدینگی را کنترل کرد.

وی در پایان گفت: نکته دیگری که در مورد شرایط کنونی مطرح است موضوع مذاکرات با اروپا و بسته پیشنهادی این کشورها است که در آخرین جلسه مجلس قبل از تعطیلات مطرح شد و باید بررسی شود که مفاد این بسته چیست تا بر اساس شرایط جدید بتوانیم تصمیم‌گیری درستی انجام دهیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۳۴۶۵۲۱۲:۴۳:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۲۴
سود بانکی مملکت ر و خراب کرده
ناشناس۴۳۵۱۹۴۱۷:۰۹:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۲۴
همین کاهش سود بانکی باعث خروج نقدینگی از بانکها و گران شدن سکه و دلار و مسکن شد !
ناشناس۴۳۴۷۱۹۱۳:۲۹:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۲۴
سیف باید اخراج و محاکمه شود نه اینکه به قول دکتر توکلی با سلام و صلوات دوره اش تمام شود و به سفارت فلان کشور برود. تغییرات ساختاری بسیار مهمی در بانک مرکزی نیاز است.
ناشناس۴۳۴۷۶۲۱۳:۵۱:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۲۴
یک سوال: شما چرا وقتی آقای صادقی از دولت انتقاد می کند تمامش را با آب وتاب منتشر میکنید ولی وقتی از فساد دستگاه تحت مدیریت دیگران سکوت اختیار می کنید؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!! جناب توکلی این است عدالتی که صحبتش را می کنید؟؟؟؟؟!!!!!!!!
ناشناس۴۳۵۵۲۷۲۲:۴۶:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۲۴
بازی رسانه ای
یاسین۴۳۴۸۸۱۱۴:۴۰:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۲۴
تغییر و ترمیم کابینه به شکلی که این آقا در نظر دارد، دردی از اقتصاد دوا نمی کند هیچ اوضاع را بدتر هم می کند... این سیلی ها، نتیجه تفکر نیلی حاکم بر دولت است نه افراد شاغل در دولت... فلاکت اقتصادی نتیجه دیاثت سیاسی است... این بدبختی ها خروجی برجام و نتیجه حاشیه سازی های امثال خود صادقی و علی مطهری است... حالا اره و اوره بروند، شمسی کوره بیاید! چه فرقی می کند؟ اتفاقا این کابینه همه اش به همه اش می آید و آخوندی و ربیعی و جهانگیری و نوبخت و آشنایش، فریدون و هاشمی و کرباسیان و شریعتمداری و ظریف و سیفش هستند! واقعا اگر فکر کردید تفکر منفعت محور امثال این حضرات ترلیاردر با تفکر جهادی کسانی مثل توکلی و قالیباف و فتاح ترمیم می شود، خیلی خوش خیال تشریف دارید... تا وقتی علی مطهری به میخ جنتی مشغول است و صادقی به بند تنبان فلانی، ملت بیچاره هم با سیخ و تازیانه اقتصاد غرب گدا و دلال محور در حال کباب شدن هستند علی برکت الله...
ناشناس۴۳۵۱۹۲۱۷:۰۸:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۲۴
بحران اقتصادی نتیجه تحریم و سو مدیریت هر دو است فرا فکنی نکنید !
ناشناس۴۳۵۷۸۲۰۸:۳۱:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۲۵
احسنت دوست عزیز جان کلام همین بود که شما گفتین
ناشناس۴۳۴۹۲۱۱۴:۵۹:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۲۴
اقای صادقی اگر شما واقعا به شفافیت اعتقاد دارید و مردم را نا محرم نمی دانید لیست ارز بگیران دولتی را افشا کنید البته چون هم حزبی های شما در راس امور هستند و احتمالا از این ارز و رانت استفاده کردند بعید می دانم لیست ارز بگیران دولتی را افشا کنید حتی اگر لیست را هم در اختیار داشته باشید چون به ضرر هم حزبی های شماست
ناشناس۴۳۴۹۵۱۱۵:۱۲:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۲۴
جناب اقای صادقی بدهکاران کلان بانکی بانک سرمایه را رسانه ایی کردند دستگاههای نظارتی چه اقدامی در برخورد با انها کردند رسانه ایی فرمایید
ناشناس۴۳۵۰۱۷۱۵:۴۹:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۲۴
نکته جناب صادقی چه کسی قرار هست این باید ها را اجرا کند ؟؟؟؟؟
رضا۴۳۵۰۵۸۱۶:۰۲:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۲۴
صاحب گریه تاریخی حالا دم از مردم میزنه از اینکه تو توی مجلس هستی متاسفم...
ناشناس۴۳۵۰۸۶۱۶:۱۷:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۲۴
الان با این شرایط تحریم دولت دیگه بیاد درست میشه ؟؟؟
ناشناس۴۳۵۱۱۱۱۶:۳۳:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۲۴
جناب اقای محمود صادقی نماینده محترم لطفا گفتار درمانی را کنار بگذارید و لیست ارزبگیران دولتی را بدون کم و زیاد کردن اسامی در اختیار روزنامه ها و افکار عمومی قرار بدید اگر واقعا به مبارزه با فساد اعتقاد دارید
ناشناس۴۳۵۱۱۳۱۶:۳۵:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۲۴
اول وزیر کشاورزی را عوض کنید که کشاورزان همه دارند ورشکست میشن
ناشناس۴۳۵۲۰۷۱۷:۱۵:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۲۴
اینا همش حرف هست عمل کو؟؟؟؟؟
۱۱۲۰۴۳۵۲۵۶۱۷:۳۳:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۲۴
وضعیت امروز نشانه حمایت های دیروز همین اقایان هستش...
ناشناس۴۳۵۲۶۹۱۷:۴۳:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۲۴
درود بر تو
ناشناس۴۳۵۲۸۷۱۷:۵۴:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۲۴
آقای صادقی فقط مثل استیضاح های قبلی نشه که قبل از استیضاح از سوال کردن انصراف بدید و وزرا با رای بالاتر برگردن سرکار
ناشناس۴۳۵۳۳۵۱۸:۳۰:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۲۴
نمایندگان مجلس اکثرا و نتوانستند قوانین متعارف تدوین کنند دولت هم اصلا اعتقادی به تغییر وزرا و مسئولین ندارد و به نظرش همه چی عالی است وزیران هم همه با کهولت سن دیگر دارای سلول خاکستری برای خوب فکر کردن نیستند جوانان کشور همه اسیر این مسئولین بی تدبیر شده اند
ناشناس۴۳۵۳۴۳۱۸:۳۴:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۲۴
نماینده های مجلس دلشان خوش است قانون ممنوعیت بکار گیری بازنشسته تصویب کرده اند . یه جوری نوشته اند تا همه به نحوی بتوانند برگشت به کار داشته باشند گروهی یک سوم گروهی تمام وقت ! بیچاره جوانان تحصیل کرده وطن
ناشناس۴۳۵۵۳۵۲۲:۵۲:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۲۴
عملکرد مجلس خودش جای بحث است
ناشناس۴۳۵۵۲۹۲۲:۴۸:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۲۴
از این مجلس ابی گرم نمیشه
ناشناس۴۳۵۵۳۱۲۲:۵۰:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۲۴
ما نفهمیدیم کی به فکر این مردمه
ناشناس۴۳۵۵۳۴۲۲:۵۱:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۲۴
مردم منتظر مبارزه با فساد هستن..
ناشناس۴۳۵۸۹۳۱۰:۱۲:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۲۵
باید هنوز که مردم امیدوارند سریع اقدام شود البته مفسدان آنقدر شفیع دارند که باز تبرئه شوند میگویند مالیات از آنها میگیزیم باید زندگی آنها را گرفت چه بلایی سر مملکت ونظام ومردم آوردن
ناشناس۴۳۹۱۸۰۰۹:۴۷:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۲۷
فقط انتشار اسامی کامل مفسدان اقتصادی کافی نیست باید با پخش زنده تلویزیونی محاکمه بشوند و بعد احکام صادره هم با مدرک به مردم نشون بدن اجرا شده و پول ملت روکه خوردن با مدرک به مردم نشون بدن برگشته به حساب خزانه کشوری نه اینکه رفته باشه به حسابهای دیگه وکسای دیگه بخورند .تازه اگه پولی بتونن برگردونن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین