بطحایی: نشانه‌های ورشکستگی آموزش و پرورش دیده می‌شود

گروه اجتماعی الف،   3970423142 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر آموزش و پرورش گفت: مسیر تربیت در آموزش و پرورش به انحراف کشیده شده، امروز تمام تلاش‌ها به آموزش بوده است در صورتی که نیازها در خارج از مدرسه چیز دیگری است.

بطحایی: نشانه‌های ورشکستگی آموزش و پرورش دیده می‌شود

به گزارش ایسنا، سید محمد بطحایی صبح امروز (شنبه) در گردهمایی معاونین آموزش ابتدایی و مسئولین آموزش و پرورش عشایر سراسر کشور در اصفهان اظهار کرد: کیفیت آموزش باید ارتقاء یابد تا بتوانیم انسان‌هایی با اخلاق تربیت کرده که به آرمان‌های کشور احترام بگذارند.

وی با بیان اینکه اختلالاتی در آموزش و پرورش وجود دارد اما باید به سمتی حرکت کنیم که به دنبال تضمین کیفیت آموزش ابتدایی باشیم ادامه داد: مدرسه مهمترین رکن آموزش و پرورش است که سازمانی زنده به حساب می‌آید که باید نیازهایش تامین شود. متاسفانه امروز نشانه‌های ورشکستگی آموزش و پرورش در کشور دیده می‌شود. 

بطحایی با بیان اینکه اگر مدارس پویا نشوند صدها جلسه نیز نمی‌تواند مشکلات را حل کند افزود: آموزش و پرورش باید در خدمت مدارس باشند نه اینکه صرفا دستور بدهند. به اعتقاد من محیط‌های آموزشی شاید خودشان اختلافشان را حل کنند. نیاز است که محیط های آموزشی به بلوغ برسند. 

وی با اشاره به اجرایی شدن سنجش شایستگی مدیران آموزشی در سه استان از ابتدای مهرماه اضافه کرد: مسیر تربیت در آموزش و پرورش به انحراف کشیده شده. تا به امروز تمام تلاش‌ها به آموزش در مدارس بوده است در صورتی که نیازها در خارج از مدرسه چیز دیگری است. 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به غلط بودن رقابت‌های فردی در مدارس تصریح کرد: از ابتدای مهر ماه دیگر مسابقه فردی حتی تا در رشته خوشنویسی در مقطع ابتدایی نداریم. تمام مسابقات باید گروهی باشد که اگر خواستیم تنبیه یا تشویق کنیم با گروه مواجه باشیم نه اینکه این تشویق و تنبیه ها فردی باشد. 

بطحایی ادامه داد: نباید دانش آموزان را شکل داد. بلکه آنها باید شکل بگیرند که دقیقا همین جاست که تفاوت بین انسان و حیوان را نشان می‌دهد. 

وی با بیان اینکه آموزش باید در محیط عادی باشد افزود: متاسفانه شاهد هستیم که بچه‌ها از ابتدایی تست‌زدن را برای راه‌یابی به تیزهوشان فرا می‌گیرند. این کار غلط است تعلیم و تربیت باید در محیطی عادی باشد. همچنین نباید فرزند وزیر و کارگر یا پولدار و فقیر از هم جدا شوند بلکه باید همه از هر قشری و با هر سطح هوشی در کنار یکدیگر و زیر یک سقف آموزش ببینند. 

وزیر آموزش و پرورش  با بیان اینکه اگر معلمی در کلاس درس دانش آموزان را به دسته‌های متفاوت تقسیم‌بندی کرد حکم ابلاغش باید لغو شود، ادامه داد: متاسفانه اگر دانش آموزی در کلاس درس به اشتباه سخنی را مطرح کرد مورد سرزنش قرار می‌گیرد به او یاد می‌دهیم که بی‌تفاوت باشد زیرا با این بی تفاوتی آرامش خودش را حفظ می‌کند این دانش‌آموز وقتی در مقاطع بالاتر قرار می‌گیرد یاد می‌گیرد که نسبت به همه چیز بی تفاوت باشد.

وی ادامه داد: آموزش زبان فارسی در تمام مدارس و با هر زبان محلی که دارند خط قرمز آموزش و پرورش است، زیرا زبان فارسی نشانه‌ای از وحدت به حساب می‌آید. متاسفانه در برخی مناطق که با زبان محلی صحبت می‌کنند در مدارس‌شان نیز با زبان محلی مورد آموزش قرار می‌گیرند که این کاملا اشتباه است. بنده دیده‌ام که بچه سوم ابتدایی به سختی می‌تواند فارسی را صحبت کند. همه شما باید بدانید که آموزش به زبان فارسی برای ما بسیار اهمیت دارد.

دیدگاه کاربران

معلم مظلوم۴۳۳۴۳۶۱۶:۲۶:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۲۳
من معلم رسمی شما با مدرک فوق لیسانس و پانزده سال سابقه ، بعلت فقر و کمی حقوق ، مجبورم بعد از مدرسه به رانندگی و خرده فروشندگی بپردازم . تا زمانی که حقوق من معلم نه تنها بالاتر از سایر کارمندان که حتی پایین تر از بسبازئ از کارگران باشه ، انتظار تحول نباید داشت
ایران دوست۴۳۳۵۴۸۱۷:۲۳:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۲۳
تا زمان کی افراد نالایق چه از گذشته چه حال در این پست ها هستند و حقوق های نجومی می گیرند و معلمان زحمت کش سطح حقوق شان آن طور است این سیرنزولی ادامه خواهد داشت.
ناشناس۴۳۳۵۹۹۱۷:۴۹:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۲۳
نگران نباشید. اموزش و پرورش تنها نیست. تمام وزارتخانه ها ورشکسته اند. شما یک وزارت رو به راه نشان بده.
اشکان۴۳۳۶۱۶۱۸:۰۰:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۲۳
بنده با 25سابقه کار و با مدرک فوق لیسانس دریافتی کمتر از همه کارمندان دولت دارم .مرد حسابی با این بیعدالتی و تبعیض میخواهی چه انگیزه ای برای من معلم باقی بماند.صدرصد اگر سالها ی گذشته کار میکردم با این کم کردن حقوق امسال دیگه کار نخواهیم کرد
ناشناس۴۳۳۷۶۲۱۹:۲۴:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۲۳
وقتی سطح فکر ونگرش یک معلم جامعه این باشه باید افسوس خورد .شما معلمین چه قدر کمتر از سایر ارگانها میگیرید؟الان که ظاهرا تعطیلید تا اول مهر ماه.من کارمند بانک باید از صبح ساعت 7سرکار باشم تا 4بعد ازظهر .کار پر از استرس وهمیشه درگیر با مردم .دریافتیم بیشتر از 2.5میلیون نیست .سطح تدریستون هم که خودتون اعتراف می کنین چون کم حقوق میدن دیگر کار نمی کنین .یادمه تو دهه هفتاد دانش آموز که بودیم معلمین قدیمی با وجودی که اون موقع خیلی از الان حقوقاشون کمتر بود اما با تمام وجود کار میکردند اما الان میدونم که خیلی از معلمین کار انجام نمیدن از طرفی زیاد به کارشون هم نظارتی نیست .شما کافیه مثلا یک دبیر زبان انگلیسی رو سطح سوادش رو با یک معلمی که تو آموزشگاه خصوصی تدریس میکنه مقایسه کنین .فرقش این هست که اون دبیر استخدام هست وباید سی سال بچه های مردم تحملش کنند اما اون معلمی که خیلی باسواد تر هست تو آموزشگاه با حقوق کمتر باید کار کنه وکلی هم نظارت بر کارش باشه.
کاوه دادخواه۴۳۳۶۳۴۱۸:۰۹:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۲۳
از زمانی که شان معلم در این کشور لگدمال شد حق و حقوقش ضایع شد آموزش و پرورش رو به نابودی رفت نه الان آقای وزیر!!!
جلال۴۳۳۶۶۸۱۸:۲۲:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۲۳
خسته نباشی .... باید از خجالت مرد
ناشناس۴۳۳۷۴۷۱۹:۱۰:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۲۳
این آقای وزیر بفرمایند چند سال سابقه و تجربه تدریس داشته اند؟ مدیرانی که انتخابی نبوده و صرفا با توجه به روابط، منصوب شده اند و ادعای کارشناس بودن را دارند باید در محضر خداوند و ملت پاسخگو باشند.
ناشناس۴۳۳۷۵۷۱۹:۲۰:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۲۳
وقتی کاررابه نابلد وغیرمتخصص سپردید مسلما انحا بعدازمدتی به ویرانه تبدیل وورشکسته خواهد شد . اقای وزیرجنابعالی دیر متوجه شدید
ناشناس۴۳۳۸۲۱۲۰:۵۴:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۲۳
زحمات معلمان در اموزش وپرورش به مراتب از اساتید دانشگاه بیشتر است.من خودم الان هم معلمم هو دانشجو .واینو دارم لمس میکنم.ولی حقوف واحترام اساتید کجا ومعلمان کجا..
سید۴۳۳۸۶۱۲۱:۱۶:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۲۳
خودتام میگویید پرورش اما کمتر به آن پرداخته اید و خود را درگیر ان میکنید. همان طرح کاد که دو سه سالی اجرا شد ایراداتی داشت که اگر کارشناسی و حل میگردید بهترین طرحی بود بچه ها را با جامعه بالا می اورد ولی نتوانستید مشکلات را حل کنید صورت مسئله را پاک کردید . میگفتید وقت تدریس کم داریم اما حالا 5شنبه ها را تعطیل میکنید و ......
سیف۴۳۳۸۸۲۲۱:۳۳:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۲۳
وزیر جااان تو حالا متوجه شده ای؟!!!
علي۴۳۴۱۷۸۰۸:۲۰:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۲۴
خودش یکی از مسببین این وضعیت
ناشناس۴۳۳۸۹۵۲۱:۵۷:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۲۳
حداقل در ظاهر به نظر میاد وزیر جدید آموزش و پروش نگاه درست تری به موضوع آموزش و پرورش داره. آموزش و پرورش به نظر من باید حدود 50 درصد آموزش باشه و 50 درصد پرورش. تازه در بحث آموزش هم باید نصفش حفظی باشه و نصف دیگه غیرحفظی. متاسفانه زمانی که ما در مدرسه بودیم حدود 80 درصد موضوع حفظی بود حتی ریاضیات هم تبدیل به حفظ یک سری روش و فرآیند شده. بحث پرورش هم بسیار مهمه. چه از نظر جسمی بحث ورزش و چه از نظر روحی بحث شادی و نشاط و هنر و همینطور بحث بسیار مهم خلاقیت. همینطور موضوع اجتماعی شدن افراد و فراگیر مسائل اجتماعی کاربردی خیلی مهمه. اینکه افراد بتونن با هم تعامل کنن کار گروهی کنند، مشکلاتشون رو با جمع حل کنند. البته یک آفتی که این وسط وجود داره تصمیمات حساب نشده و کپی وار از مدارس غربی بدون توجه به همه جوانب موضوعه. مثلا بعضی جاها در قدیم گروه بندی میکردن بچه ها رو برای درس خواندن که اصلا سودی نداشت. مثلا یک راه کار گروهی تشکیل گروه های هنری مثل تئاتره برای اجرای یک نمایش. یا یک گروه موسیقی یا سرود. یا اجرای یک پروژه مشخص علمی، فنی و غیره.
ناشناس۴۳۳۹۱۵۲۲:۲۳:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۲۳
نمی خواد شعار بدید سرانه به حساب مدارس واریز کنید که مدارس آویز اولیا نباشند در ضمن با رویکردی که امسال برا تخصیص نیرو در نظر گرفتید عملا آموزش و پرورش تعطیله و معلم و مدیر میشن پرستار بچه
ناشناس۴۳۴۰۶۵۰۱:۴۸:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۲۴
خدایی معلم‌های ابتدایی و معلم‌های ورزش و پرورشی، چرا باید تو تابستون حقوق بگیرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رضا۴۳۴۱۲۰۰۶:۴۷:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۲۴
اقای وزیر.خسارت و ضرر انباشته در آ پ بسیار زیاد است.هر که امده به این خسارت افزوده است
تبریزی۴۳۴۱۸۲۰۸:۲۴:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۲۴
"متاسفانه در برخی مناطق که با زبان محلی صحبت می‌کنند در مدارس‌شان نیز با زبان محلی مورد آموزش قرار می‌گیرند که این کاملا اشتباه است." شما چون خودت فارس زبان هستی این حرف رو می زنی. بچه های ما وقتی به زبان آذری بهشون درس می دیم درس رو خیلی بهتر یاد می گیرن. ضعف امروزی فارسی بچه های امروزی به خاطر تدریس به زبان محلی نیست بلکه به دلیل درصدهای قبولی الکی هست که از معلم ها می خواید به طوری که حتی دانش آموز اگه سطح سوادش در حد صفر هم باشه و خوندن و نوشتن هم بلد نباشه می ره بالا و حتی فوق و دکترا هم می گیره! در حالیکه منی که شاگر اول مدرسه بودم معدلم اون زمان 19.96 بود! یعنی کوچکترین ارفاقی در کار نبود ولی حالا شاگرد می گیره صفر و تو کارنامه نمره 14. بیا و یک لطفی بکن و اسعفا بده. جنابعالی نه از حقوق معلم هات می تونی دفاع کنی نه وجودت برای اموزش و پرورش خیری داره. با 12 سال کار و مدرک فوق لیسانس و سواد در حد جام جهانی حقوقم از کارگر ساده هم پایین تره.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین