کارشناس صهیونیست: شاید ما ابرهای ایران را نابارور می‌کنیم

گروه جهان الف،   3970422045 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

دو کارشناس اقلیمی و امنیتی به بررسی امکان نابارور کردن ابرهای ایران از سوی دشمنان جمهوری اسلامی پرداخته‌اند و نتیجه نهایی آن شده که رژیم صهیونیستی احتمالاً از خاک عربستان، اقدام به نابارور کردن ابرهای راهی قلمرو ایران می‌کند.

کارشناس صهیونیست: شاید ما ابرهای ایران را نابارور می‌کنیم

به گزارش فارس، پس از منتشر شدن گمانه‌زنی‌های مختلف در خصوص علت خشکسالی سخت در بخش‌های وسیعی از ایران، خبرگزاری روسی اسپوتنیک در مصاحبه با دو کارشناس، زوایای این مسئله را بررسی کرده است.

کارشناس اول «ولادیمیر سمنوف» معاون موسسه فیزیک اتمسفر «اوبوخوف» روسیه است که می‌گوید همانطور که پخش مواد شیمیایی خاص در ابرها برای بارور کردن آنها امکان‌پذیر است، تزریق نوعی دیگر از مواد برای جلوگیری از بارش ابرها هم امکان‌پذیر و در روسیه، متداول است.

سمنوف گفته که این کار در روسیه برای ایجاد امکان مراسمات خاص در فضای باز از جمله رژه سالروز پیروزی بر ارتش نازی در 6 مِی انجام می‌شود؛ این کارشناس اما در انتها افزوده که دست زدن به چنین اقدامی برای اسرائیل که بیش از 1000 کیلومتر با مرزهای غربی ایران فاصله دارد، ممکن نیست و این کار باید حداکثر در 100 کیلومتری مرزهای ایران انجام شود.

کارشناس دوم «سیمون تسیپیس» از موسسه مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی است؛ وی ضمن تایید نظرات فنی ولادیمیر سمنوف، با نتیجه‌گیری وی مخالف است.

تسیپیس گفته که اسرائیل از امکان نابارور کردن ابرها به عنوان «سلاح اقلیمی» استفاده می‌کند تا دشمنان خود را به زانو در آورد. وی در این خصوص گفته: «امروزه شاهد روش‌های ترکیبی در جنگ‌های نوین هستیم و از هر وسیله‌ای از جمله روش‌های تاثیرگذاری بر اقلیم، استفاده می‌شود.»

تسیپیس قبول دارد که فلسطین اشغالی فاصله زیادی با مرزهای ایران دارد و نابارور کردن ابرها باید با پرواز هواپیما درون آنها در فاصله حداکثر 100 کیلومتری مرزهای ایران انجام شود ولی با توجه به اطلاعات خود، گزینه محتمل دیگری را مطرح کرده است.

تسیپیس گفته: «ایالات متحده زیرساخت‌های نظامی خود را در خاورمیانه دارد. زیرساخت‌هایی در مجاورت ایران. بیشترین احتمال روی این گزینه است که این کار (نابارور کردن ابرهای راهی ایران) در خاک عربستان سعودی صورت می‌گیرد. اسرائیل مورد حمایت آمریکا است و آمریکا هم تجهیزات لازم برای دستکاری ابرها را دارد و این کار می‌تواند بر شرایط داخلی ایران تاثیرگذار باشد. چنین تاثیرگذاری (اقلیمی) در سطوح منطقه‌ای و از یک محل نزدیک، از نظر تئوریک و فنی، محتمل است.»

تسیپیس در انتها گفته که قصد اسرائیل از این اقدام احتمالی، ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۳۰۹۶۷۰۹:۳۵:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۲۲
اگر ثابت شود باید ریاض را تنبیه کنیم.
ناشناس۴۳۱۲۷۳۱۲:۵۴:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۲۲
باید از خودی ها انتظار داشت.... باید دید طی این سالها برای مقابله با این وضع چه کردند
بیگی29۴۳۰۹۷۱۰۹:۳۹:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۲۲
وقتی با دنیا در کشمکش و جنگ هستیم،آنها هم از تمام امکانات برای ضربه زدن به ما استفاده میکنند.در جنگ نقل و نبات پخش نمیکنند. نابارورکردن ابرها ازیک طرف و تخلیه ابر ها قبل از ورود به ایران..قبلا هم عرض کردم ابر های بارانی ما از مسیر دریای مدیترانه و دریای سرخ و عربستان می آیند.بارندگی بهار امسال عربستان،یک روز به اندازه سه سال بارش....
ناشناس۴۳۱۸۵۱۱۸:۲۲:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۲۲
اون بارش که مال عمان بود
ناشناس۴۳۱۰۰۱۱۰:۰۵:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۲۲
این حرف کاملا مزخرف است ... حجم زیادی از ابرهای باران زا در ایران در خود کشور ایجاد میشود و نه در کشورهای همسایه. سایت های معتبر هواشناسی همگی در سال گذشته ماه ها قبل پیش بینی سال کم بارشی را برای ایران کرده بودند.
ناشناس۴۳۱۳۵۲۱۳:۴۱:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۲۲
حجم بیشتر ابرهای ایران از دریای مدیترانه است به نقشه ماهواره ای هواشناسی مراجعه کن . این ابرها از روی عراق و سوریه و ترکیه عبور می کنند و وارد ایران می شوند امریکا در عراق و ترکیه پایگاه نظامی داره و براحتی می توانند ابرها را قبل از ورود به ایران دستکاری کنند
ناشناس۴۳۱۰۴۵۱۰:۳۷:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۲۲
اگه از عربستان ابر وارد ایران میشه چرا تو خود عربستان باردارش نمیکنن که تو خاک خودشون بارون بیاد.
ناشناس۴۳۱۳۳۷۱۳:۳۱:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۲۲
در ایران به خاطر وجود رشته کوه های البرز و زاگرس ابرها زمین گیر می شوند و می بارند ولی در عراق و عربستان به علت بیابانی بودن و پست بودن زمین و نداشتن ارتفاعات و نداشتن رشته کوه ابرها زمین گیر نمی شوند و نمی بارند و فقط از ان کشورها عبور می کنند . به مازندران و شمال ایران دقت کن به خاطر رشته کوه البرز شمال ایران همیشه بارانی است
مهدی۴۳۱۰۵۲۱۰:۴۲:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۲۲
حالا ببینیم .. این خبر هم مثلا اون خبر سردار جلالی بزرگ میشه که همه دربارش صحبت کنن یا نه فقط خبرایی بزرگ میشن که یه حقیقت تلخ رو کشف می کنن .. بعضیا لجبازی می کنن و دوست ندارن باور کنن .. بعضیها هم که اصلا نفوذی هستن ..
شاهین جباری۴۳۱۰۶۷۱۰:۵۲:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۲۲
واقعا اگر اسراییل همچین توانی داشت کاری می کرد که خود از بی آبی رنج نبرد!
غلام۴۳۱۰۸۴۱۱:۰۴:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۲۲
۱- نه(۹)،ملیارد تومان بودجه بارور سازی ابر سال ۹۶ کجا رفت؟ ۲- اقا بارور کردن ابر از نابارور کردن ان علمی تر و عملی تر است. این مصاحبه اصلا مبنای علمی ندارد. ۳- واقعیت این است که کشور ما از هزاران سال قبل با مسیله خشکسالی روبرو بوده و مدیریت کشور هم همین بوده رشته های قنات و اب انبارها و روش کاشت موید این مطلب است حالا جه شد یکدفعه جهاد و وزارت نیرو به غلط تصور کردند اتفاق ابی خاصی افتاده نمیدانم. اما نوع مدیریت و تصمیمات شما واقعا طوری است که فکر می کنید مثلا همه کشور مثل شمال ایران است. ۴- راست و حسینی اعلام کنید انهمه سفر به روسیه و خرید هوابیما و انتونوف و فشنک نقره و غیره برای بارورکردن ابر جواب نداد، لازم نیست دیوان محاسبات و مردم را با این کزارشات الکی به بیراهه ببرید و مثلا اینکه بله ما بلدیم و عربستان و اسراییل نمیذارند بارون بیاد. خخخخ
موسوي۴۳۱۲۴۹۱۲:۴۳:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۲۲
حرف حساب. احسنت.
ناشناس۴۳۱۸۱۳۱۷:۵۵:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۲۲
آقا غلوم شما اول میلیارد را درست بنویس بعد اظهار فضل کن در ثانی عالم و آدم می دونه امسال بخش عمده ای از بارش های بهاره که به صورت بی سابقه در تهران تا انتهای خرداد ادامه داشت، از باروی ابرها ایجاد شده.
ناشناس۴۳۱۰۹۶۱۱:۱۵:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۲۲
کارشناس روسی صراحتا عنوان کرده که جلوگیری از بارش فقط برای محدوده خاص مثلا برگزاری مراسم رژه امکان پذیر است . پس اظهارات کارشناس اسرائیلی صرفا بلوف بوده و قدرتنمائی است ! چرا هر پدیده اقلیمی را می خواهید سیاسی کنید !
ناشناس۴۳۱۱۲۹۱۱:۳۷:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۲۲
اب های باران زا از سمت جنوبغربی کشور و از سمت عربستان به ایران نمیاد
ناشناس۴۳۱۵۶۶۱۵:۱۴:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۲۲
عربستان شمال شرقیه؟
ناشناس۴۳۱۲۰۰۱۲:۱۴:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۲۲
کجا هستن اونهایی که حرفهای سردارو مسخره می کردن
ناشناس۴۳۱۲۱۷۱۲:۲۳:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۲۲
مُدل جنگها عوض شده! باید خیلی با تدبیرتر و هوشیار تر حرکت کنیم.
ناشناس۴۳۱۲۶۹۱۲:۵۲:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۲۲
اکثر ابرهای باران زا به کشور در پاییز، زمستان و اوایل بهار و از مسیر غرب و عمدتا از ترکیه، قفقاز، سوریه و عراق وارد کشور میشوند. بعید به نظر میرسد که عربستان و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس گزینه مناسبی برای این منظور باشند (با فرض درست بودن گفته های نویسنده) . ناگفته نماند که کاهش بارندگی در کشور نیز در تمام نقاط یکسان نبوده. مثلا استان های غرب و شمال غرب مثل آذربایجانهای شرقی و غربی، اردبیل و کردستان اصلا کاهش بارندگی نسبت به بلند مدت نداشتند، هرچه به شرق و مرکز و جنوب نزدیک شویم کاهش بارندگی شدن میگیرد. ضمن اینکه خاک عربستان سعودی با بیشتر نقاط کم بارش کشور مثل مرکز و شرق کشور بیش از هزار کیلومتر فاصله دارد و این موضوع خود ناقض شرط فاصله حدودا صد کیلومتری توسط نگارنده مطلب برای موفقیت آمیز بودن نابارورسازی ابرهاست. متاسفانه رسانه های ما به جای کمک به آموزش کشاورزها و مردم سعی در این دارند که مشکلات زیست محیطی را گردن اسرائیل و .... بیندازند.
سینا۴۳۱۲۸۶۱۳:۰۵:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۲۲
بابا شوخی کرده و طعنه زده
ناشناس۴۳۱۳۸۸۱۳:۵۳:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۲۲
با تغییر ابیاری در کشاورزی می توان مصرف اب را به یک دهم کاهش داد با ابیاری زیر سطحی سفالی که هزینه خیلی کمی هم دارد که توسط متخصصان ایرانی در 20 سال پیش اختراع شده براحتی می توان مصرف اب در کشاورزی را به یک دهم کاهش داد فقط کافیه کمی در گوگل درباره ابیاری زیر سطحی سفالی جستجو کنید . با ایجاد تصفیه خانه در شهرهای بزرگی مثل تهران و مشهد و اصفهان و.... می توان از اب فاضلاب دوباره استفاده کرد . با احداث اب شیرین کن های الکتریکی که برق مورد نیاز خود را از خورشید می گیرند می توان اب دریا را با هزینه کم شیرین کرد و مشکل کم ابی را حل کرد . در کشور چین با دستکاری ژنتیکی برنج با اب شور دریا برنج می کارند و سالانه میلیون ها تن برنج با اب دریا می کارند ولی متاسفانه در ایران مدیران و مسئولین دلسوزی که دنبال این کارها بروند وجود ندارد
ناشناس۴۳۱۴۵۳۱۴:۱۸:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۲۲
اصلا" صحرای عربستان ابری داره که بخواد بطرف ایران رد بشه؟ برفرض وجود همچنین ابری باروره؟ بنظر میرسه صهیونیست ها بدشان نمیاد حالا که این بحث شروع شده، خودی نشان دهند و بگویند کار ما خیلی درسته، نتیجه آن تغییر ذهنیت ایرانیها در رابطه با اسرائیل و اینکه اسرائیل میتواند مشکل آب مارا حل کند پس با آنها رابطه بزنیم . حالا سوال اینجاست که رسانه های ایران چرا در این سناریو بازی و تبلیغ میکنند؟
رصا۴۳۱۵۰۳۱۴:۳۹:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۲۲
متاسفانهاین اخبار برای بزرگ کردن اسرائبل است که توسط عده ای دانسته یا نداسته دامن زده مبشود و هیچ پایه علمی ندارد و این شایعات از طرف اسرائیل پخش میشود
ناشناس۴۳۱۸۲۳۱۸:۰۵:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۲۲
ما اینقدر صهیونیستها را بزرگ کرده ایم که همردیف خدا نشانده ایم . براستی اگر صهونیستها توانایی تغییرات آب و هوایی را داشتند اسرائیل اینقدر خشک بود که مجبور بود نود درصد آب را بازیافت کند ؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین