رقابت سهراب مرادی و کیانوش رستمی برای رسیدن به المپیک

گروه ورزشی الف،   3970415034
رقابت سهراب مرادی و کیانوش رستمی برای رسیدن به المپیک

سهراب مرادی و کیانوش رستمی برای رسیدن به المپیک 2020 رقابت سختی را پیش رو خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی وزنه برداری بالاخره اوزان جدید را اعلام کرد و وزنه برداران از سال 2019 باید در وزن های جدیدی به رقابت بپردازند. با توجه به اینکه ایران پتانسیل بالایی در وزن های نیمه سنگین و سنگین دارد از این رو برایش بسیار مهم بود که تکلیف این وزن ها چه می شود و خوشبختانه وزن هایی در المپیک حضور دارند که ایران در آنها مدعی است.

10 وزن ۵۵ ، 61، 67، 73، 81، 89، 96، 102، 109،و 109+ کیلوگرم در مسابقات جهانی هستند و برای المپیک سه وزن 55، 89 و 102 کیلوگرم حذف می شود.

از آنجا که ایران فعلا برای المپیک دو سهمیه دارد پس قاعدتا سه وزن 96، 109 و 109+ کیلوگرم بیشتر از اوزان دیگر مدنظر فدراسیون وزنه برداری خواهد بود تا نهایتا دو نفر در این سه وزن که بهترین شرایط را برای کسب مدال دارند راهی توکیو شوند.

تقریبا تمام چهرهای شاخص وزنه برداری ایران رویای حضور در المپیک 2020 و رسیدن به مدالش را در سر می پرورانند اما چون محدودیت سهمیه داریم بنابراین در هر وزن رقابت جذابی بین مدعیان آن وزن را شاهد خواهیم بود.

بدون تردید جنگ اصلی را میان سهراب مرادی و کیانوش رستمی در اینده شاهد خواهیم بود.

دو قهرمان المپیک و دو رکورد دار جهان که هر دو به دنبال گرفتن مدال طلای المپیک 2020 هستند و قطعا در آینده خبرهای زیادی در مورد جدال این دو وزنه بردار خواهیم شنید.

سهراب مرادی قطعا حضور دروزن 96 کیلو گرم برایش بهتر است و به نظر نمی رسد بخواهد به فکر تغییر وزن باشد چراکه وزن 109 کیلوگرم قطعا ترافیک سنگینی از مدعیان را خواهد داشت و برای مرادی بهتر است در وزنی باقی بماند که توانسته رکوردهای خیلی خوبی هم به ثبت برساند و مدعی بی چون و چرای قهرمانی در این وزن باشد. البته خود مرادی هم در صحبت هایش اعلام کرده تمایلی به تغیر وزن ندارد.

او که روزهای خوبی را دارد سپری می کند و با رکوردهایی که می زند در حال خط و نشان کشیدن برای رقبا است ، قطعا برای المپیک 2020 و گرفتن مدال آن نیزهم برنامه دارد.

در آن سوی میدان کیانوش رستمی را داریم که به تازگی تغییر وزن داده و او هم بدون تردید وزن 96 کیلوگرم را انتخاب می کند. چون اگر بخواهد به 81 کیلوگرم برود باید وزن زیادی کم کند که این کار را نخواهد کرد. البته رستمی هنوز به زمان نیاز دارد تا بتواند در وزن جدید جا بیفتد اما او هم اعلام کرده برای المپیک 2020 برنامه دارد و می خواهد در وزن جدیدش هم مدال بگیرد و کیانوش رستمی واقعی را در المپیک 2020 به نمایش بگذارد اما این را هم باید در نظر بگیرد رقیبی جون سهراب مرادی را دارد که بهترین روزهای ورزشی خود را سپری می کند و کنار زدن این رقیب کار بسیار سختی است.

با توجه به قانون جدید وزنه برداری در المپیک، کشورها دیگر نمی توانند در یک وزن دو نماینده داشته باشند بنابراین بین سهراب مرادی و کیانوش رستمی یکی از این دونفر باید به المپیک برود.

با توجه به این سیستم کسب سهمیه المپیک هم تغییر کرده و سهمیه به صورت انفرادی داده می شود نه تیمی قطعا شاهد جدال این دو وزنه بردار خواهیم بود تا بتوانند جواز حضور در المپیک را به دست آوردند.

آنچه مسلم است در صورتی که این دو وزنه بردار بخواهند در همان 96 کیلوگرم باقی بمانند، یکی از آنها مرادی یا رستمی در المپیک 2020 غایب خواهند بود.

در این تغییر اوزان دسته 105 به 109 کیلوگرم تغییر پیدا کرده است و نفراتی نظیر علی هاشمی، محمدرضا براری، علیرضا سلیمانی، سعید محمدپور هم باید به دسته 109 کیلوگرم بروند و جدال سختی را با یکدیگر خواهند داشت تا به رکوردهایی برسند که در المپیک روی مدال باشد.

این تغییر اوزان وزنه برداری برای بهداد سلیمی و سعید علی حسینی هیچ فرقی نداشت زیرا دسته آنها فقط از 105+ به 109+ کیلوگرم تغییر پیدا کرد اینکه آیا هر دو نفر انها در فکر رفتن به المپیک هستند یا خیر هنوز مشخص نیست چراکه سلیمی اعلام کرده مسابقه به مسابقه اهداف خود را می چیند اما به اگر آنها نیز بخواهند به المپیک بروند یک رقابت جذاب دیگر را هم در پیش خواهیم داشت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین