دهقان : اگر فسادی نیست چرا از انتشار اسامی ارز بگیران می ترسند/ سانسور شرکت شمص از لیست وزیر ارتباطات/ شستا با دلار ۴۲۰۰ تومانی ارز گرفته و موبایل وارد کرده

گروه اقتصادی الف،   3970411081 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: اگر فسادی در کار نیست، چرا برخی افراد دولتی از انتشار فهرست ارز بگیران می‌ترسند ، شرکتی از زیر مجموعه های وزارت کار با ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات موبایل داشته، نمی‌دانم چرا اسم این شرکت را سانسور کرده بودند؟

دهقان : اگر فسادی نیست چرا از انتشار اسامی ارز بگیران می ترسند/ سانسور شرکت شمص از لیست وزیر ارتباطات/ شستا با دلار ۴۲۰۰ تومانی ارز گرفته و موبایل وارد کرده

به گزارش الف، محمد دهقان  نماینده چناران و طرقبه و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در برنامه پایش گفت: اگر فسادی در کار نیست، چرا برخی افراد در دولت از انتشار لیست ارز بگیران می ترسند ، شرکتی از زیر مجموعه‌های وزارت کار با ارز 4200 تومانی واردات موبایل داشته، ولی معلوم نیست، چرا اسم این شرکت را سانسور کرده بودند، ولی امروز وزیر ارتباطات این موضوع و دریافت ارز توسط این شرکت را تایید کرد .

محمد دهقان در پاسخ به این سوال که مجلس در صورت عدم انتشار فهرست گیرندگان ارز 4200 توسط وزرا و دولت چه اقدامی خواهد کرد، گفت: مجلس در این زمینه قانون وضع کرده است و مطابق قانون و به ویژه در ماده 8 قانون انتشار آزاد اطلاعات یکی از چیزهایی که وظیفه حکومت است، شفافیت است، اکنون برخی از مسئولان شفافیت را برای مبادلات مالی با خارج از کشور دنبال می‌کنند، ولی معلوم نیست، چرا در برابر شفافیت در داخل کشور مقاومت می‌کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت : عدم انتشار اسامی دریافت کنندگان ارز برای من و خیلی از نمایندگان دیگر سوال برانگیز است ، اگر فسادی وجود ندارد چرا می‌ترسند، در حال حاضر که شفافیت نیست و همه چیز مبهم است واردکنندگان با ارز 8 هزار تومانی کالا را به مردم می فروشند . حق مردم است که بدانند چه کسانی و چقدر ارز گرفته اند . دولت اگر مرتکب خلافی نشده و فسادی نیست، چرا اسامی را منتشر نمی‌کنند .

وی گفت: مجلس نسبت به عدم انتشار اسامی و شفافیت بی تفاوت نخواهد ماند، ولی کسانی که در برابر قانون ایستادگی و از احرای قانون استنکاف می‌کنند، باید هزینه این تخطی از قانون را بدهند. تاکنون تذکر دادیم ، نامه نوشتیم و از دولت تقاضا شده که اسامی دریافت کنندگان ارز 4200 تومانی را منتشر کند و اگر مقاومت برخی مسئولان کنونی و وزرا ادامه یابد، مجلس آنها را استیضاح می‌کند .

دهقان در پاسخ به این سوال که گفته می شود، یکی از شرکت های شستا دلار 4200 تومانی گرفته، ولی در لیست اعلام شده توسط آقای جهرمی نبوده است، آیا شما این موضوع را تایید می‌کنید؟ گفت : امروز این موضوع را از وزیر ارتباطات سوال کردم که آیا شرکت مدیر صنایع نوین تامین (شمص) ارز 4200 تومانی گرفته و با آن واردات موبایل انجام داده و شما اسم این شرکت را سانسور کردید؟ آقای جهرمی وزیر ارتباطات این موضوع را تایید کرد که یکی از شرکت های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با دلار 4200 تومانی واردات داشته و اسم آن در لیست ارسالی وزارت صنعت و معدن و تجارت حذف شده، ولی در لیست بانک مرکزی بوده است .

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی ادامه داد : در این ماجرا وزیر ارتباطات مقصر نبوده و می گوید وزارت صنعت ، معدن و تجارت این شرکت را که زیر نطر تامین اجتماعی و وزارت تعاون کار و رفاه است از انتشار عمومی حذف کرده است.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوال مجری برنامه که پرسید اگر کسی دلار 4200 تومانی گرفته باشد و جنس را بر اساس دلار 8 هزار تومانی فروخته منتظر چه عواقبی باشد، پاسخ داد : مطابق قانون این کار جرم است و طبق ماده 2 قانون تشدید مجازات مرتکبان ارتشاء اختلاس و کلاهبرداری که تصریح دارد، هرکس به نحوی از انحا امتیازاتی را که به اشخاص خاص به جهت داشتن شرایط مخصوص تفویض می‌شود، نظیر جواز صادرات و واردات‌و آنچه عرفا موافقت اصولی گفته می‌شود، در معرض خرید و فروش قرار دهد و یا از آن سوء استفاده نماید و یا در توزیع کالاهایی که مقرر بوده طبق‌ضوابطی توزیع نماید مرتکب تقلب شود و یا به طور کلی مالی یا وجهی تحصیل کند که طریق تحصیل آن فاقد مشروعیت قانونی بوده است، مجرم‌ محسوب می‌شود .

وی در پایان گفت: از دادستان کل کشور تقاضا دارم و البته این وظیفه دادستان است که علیه این افراد اعلام جرم کند . این انتقاد به سیستم قضایی که در برخورد با مفسدان تعلل می کند، ولی اینجا جرم کاملا روشن است و باید دادستان وارد شود . در نرخ گذاری سکه 11 هزار و 400 میلیارد تومان حقوق بیت‌المال ضایع شدمسئولانی که این گونه بیت‌المال را ضایع کردند، مجرمند و دادستان باید ورود کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۱۴۳۳۹۱۱:۳۳:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۱۱
سینه چاکان شفافیت و fatfکجان ؟ صادقی چرا ساکته؟! مردم نامحرم اند!
مصطفی۴۱۴۳۷۰۱۱:۴۴:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۱۱
دولت که خودش دنبال شفافیته شما خیلی دلسوزی برو نهادهای غیر دولتی رو پیگیری کن که معلوم نیست بودجشون رو برای کی هزینه می کنن
ناشناس۴۱۴۶۹۵۱۳:۴۹:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۱۱
وقتی که به هر قیمتی سعی در دفاع از خطاکاران داری قطعا و بدون شک از منافع حاصله از خطاهایشان سهم قابل ملاحظه ای کسب کرده ای .
ناشناس۴۱۵۳۷۴۱۹:۰۴:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۱۱
دنبال شفافیته؟!!! دولت ایران دیگه؟!!!! پس الان دعوا بین وزارت صنعت و ارتباطات و بانک مرکزی و دفتر رییس جمهور و معاون اول و مشاور رییس جمهور و ... کدوم کشوره؟!!! اصلا دعوا سر چی هست؟!!! اینکه کی بیشتر خورده و برده؟!!!!
ناشناس۴۱۴۳۷۲۱۱:۴۵:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۱۱
وقتی ریاست سازمان بازرسی کل کشور میاد میگه سایت سازمان هک شده و پنج هزار خودرو گرانقیمت وارد کشور شده شما دیگه خودتون ببینید چقدر با فساد ضعیف عمل میشه ، چون همیشه پای یک آقازاده درمیان است.
سارا۴۱۴۳۹۶۱۱:۵۲:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۱۱
گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنکه هست گیرند
آریابان۴۱۴۴۷۷۱۲:۳۰:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۱۱
اینکه همه ی اسامی مندرج در لیست ارزبگیران دولتی منتشر بشه واقعا آرزوی همه ی مردم ایران است که از این وضعیت طاقت-فرسا بدلیل بحرانی اقتصادی شدیدا در فشار قرار گرفته اند ؛ ولی با توجه باینکه همیشه می بینیم و عادت کرده ایم که نه تنها اسامی افراد "متهم" را فقط بصورت حروف الفبائی ببینیم بلکه از هویت افراد "مجرم" و حتی محکومین "اعدام" شده !!!!! نیز هیچگاه بصورت علنی و افشاء شده مطلع نمی شویم. بنابراین و علی القاعده نباید توقع داشت که کلیه اسامی مندرج در لیست ارزبگیران دولتی منتشر و علنی !!!! گردد ؛
ناشناس۴۱۴۵۰۸۱۲:۴۳:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۱۱
این اختلاف قیمت ارز 4200 تومان و 8000 تومان از تمام اختلاس های تاریخ رقمش بیشتر است اصلا اختلاس 3000 میلیاردی عددی نیست در مقابلش. مسولینی که در این زمینه خیانت کردند به ملت و نظام مفسد فی الارض اند.
ناشناس۴۱۴۵۱۴۱۲:۴۴:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۱۱
چون دولت خودش دستش با وارد کنندگان در یک کاسه است اکثر وزرا در کار واردات هستند و صاحب بزرگترین شرکت خصوصی
ناشناس۴۱۴۶۹۹۱۳:۵۰:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۱۱
چرا اعلان نمی کنید چه کسی خلاف کرده و ارز برای موارد بی ربط به شرکتها داده؟
sahatabar۴۱۴۸۲۸۱۴:۳۶:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۱۱
سلزمان های نظارتی کجایید؟ بیایید و به داد مردم برسید! عده ای خون مردم را در شیشه کرده اند. نکند خدای نکرده ... هر چه بگندد نمکش می زنند وای از آن ....
ناشناس۴۱۵۱۴۵۱۶:۵۹:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۱۱
تا ۱۴۰۰ با روحانی الابرکت الله نوش جون رای دهندا های به روحانی اوف بر شما
ناشناس۴۱۵۱۹۱۱۷:۲۶:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۱۱
مهمترین آزمون نظام : آزمون حکومت با مردم و یا دلال های ارزی! اعدام و یا تعلل تا جور کردن اسناد واردات! عدالت یا مصالحه مزورانه! حق یا باطل! رعایت انصاف یا به سخره گرفتن خون شهدای انقلاب ، هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم و خون جاری شده بر خاک تفتیده نینوا و شام . نگه داشتن حرمت خود و مردم یا پوزخند به اعتماد مردم نجیب ایران ! محاکمه سریع یا تعلل در محاکمه تا پیدا شدن مفری برای رانت خواران و زالو صفتان . مردم یا ژن های خوب ، دلواپسان و زالو صفتان ! خدا یا شیطان! وجدان یا وسوسه نفس! اخلاق یا فساد! نفس مطمئنه یا نفس عماره ! توزیع عادلانه فرصت ها یا فامیل بازی گرسنه های نو کیسه که ژن گرسنگی مادام العمر دارند . به چه زبونی باید گفت همه چیز به این شفافیت وجود دارد اگر دستگاه قضا تعلل کند در این آزمون حیاتی و نهایی نظام دیگر هیچ عذرو بهانهای پذیرفته نیست و مردم به هیچ وعده وعید نظام دل خوش نخواهند کرد. محاکمه سریع همه گیرندگان ارز و بررسی محل ورود کالا قطعا و حکمیت راستی آزمائی این مهم برعهده بازار است اگر واردات و توزیع بر اساس همان ارز 4200 صورت گرفته باشد باید قیمت گوشی و همه کالا ها به قیمتهای بهمن ماه 96 برسد در غیر اینصورت قطعا سند سازی صورت گرفته است. مجازات سنگین کسانی که لیستهای نادرست و مخدوش و ناقص ارئه دهند. درود بر وزیر جوان و سرحال دهه شصتی ها آخرش یه دهه شصتی به قوانین احترام گذاشت و با شجاعت به شفاف سازی پرداخت .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین