در راستای دستور رئیس جمهور؛ بانک مرکزی لیست دریافت کنندگان ارز به نرخ 4200 تومانی را منتشر کرد+لیست

گروه اقتصادی الف،   3970410045 ۱۰۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

بانک مرکزی از 21 فروردین ماه سال جاری در راستای سیاست جدید ارزی اتخاذ شده به منظور مدیریت بهینه منابع ارزی کشور، به کالاهای ثبت سفارش شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ارز مورد نیاز را تخصیص داده و تامین کرده است.

بانک مرکزی لیست دریافت کنندگان ارز به نرخ 4200 تومانی را منتشر کرد+لیست
به گزارش الف،  بانک مرکزی،  نظر به اهمیت موضوع و با هدف شفاف سازی و دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات و نیز  با توجه به تاکید و دستور رییس جمهوری محترم، فهرست کالاها را به تفکیک شرکت ها و افراد -که طی این مدت ارز رسمی به نرخ 4200 تومان دریافت کرده‌اند- منتشر می کند.

یادآوری می شود، این گزارش به درخواست وزارت صمت برای کالاهایی که از سوی آن وزارتخانه مشخص شده، تهیه شده است؛ بنابراین در برگیرنده تمام کالاهای تامینِ ارز شده توسط بانک مرکزی نیست.
 
همچنین گفتنی است، بانک مرکزی علاوه بر تخصیص و تامین ارز کالاهای مندرج در جدول زیر، مقادیر قابل توجهی ارز به مسافران خارج از کشور، دانشجویان، بیماران و نیز خدمات ثبت سفارش شده اختصاص داده که در اینجا به آنها اشاره نشده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۱۲۴۹۴۱۰:۰۴:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۱۰
همش 52 صفحه ؟ بچه گول میزنید ؟ یعنی کل واردات ما توی 2 ماه همینقدر بوده ؟
نکته جالب۴۱۲۸۱۲۱۳:۰۱:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۱۰
تو لیست اسم چندتا شرکت رو برای واردات ذرت برای مصرف دام نوشته شده که همونها این ذرت ها رو بسته بندی می کنن و تو مغازه ها برای غذای مردم میفروشن. خودتون فکرش رو بکنید .به عقب برنمی گردیم اصن یه وضی !!!!!!!!
ناشناس۴۱۳۰۸۹۱۵:۲۳:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۱۰
این لیست تابلویی از فساده، خیلی از شرکتها اقلامی رو در زمینه های متفرقه وارد کرده اند. چرا؟ به دلیل اینکه ارقام وارد نشده بلکه کالاهای دیگری وارد شده، اما به دلیل مزایا، نام دیگری ادعا شده، که این نشونه فساد گسترده در گمرکه.
ناشناس۴۱۳۵۸۶۲۰:۰۸:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۱۰
طرف 158 یورو گرفته اتوبرقی وارد کرده ، بعضی شرکت ها زیر 2000 یورو دریافت کردند ؟!!! فکر کنم یه چند تا صفر کم داره ماشین کو ؟!! پوشاک کو ؟!! اسم صاحبان شرکت ها و سمت شان را با دولتی ها هم بزنید لیست مضحکی است برای رفع رجو
سعید۴۱۲۸۴۴۱۳:۱۱:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۱۰
پوشاک کلا نبود!! :)))))) البته همه میدونیم این برندهای ترک توسط کیا وارد میشه و بانک مرکزی بخواد هم جرات اعلامش رو نداره
ناشناس۴۱۲۹۰۹۱۳:۴۹:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۱۰
دراین لیست شرکتهای دارویی معروف دستگاه بخارشور وارد کردند!
ناشناس۴۱۳۱۵۳۱۵:۵۹:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۱۰
شرکت تافت بافت بروجن کامپیوتر شخصی وارد کرده . من می گویم دولت همین ارز را بده خود مردم هر چی دلشان می خواهد از سایتهایی مثل آمازون بخرند..
ناشناس۴۱۳۳۵۳۱۷:۲۸:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۱۰
کارت رفاه هوشمند برای عموم مردم که نگران قیمت کالاهای اساسی بخصوص مواد خوراکی و دارو و کشاورزی هستند بسیار لازم است و ایجاد ارامش در خانواده ها و بازار می کند و از دولتمردان هم می خواهیم سریعا اقدام کنند و به حرف رانتخوارها توجه نکنند و بیخود ارز ملی را دست یک عده سودجو و رانتخوار ندهند که یا خود ارز را به قیمت ازاد بفروشند و یا اجناس وارده را با نرخ ازاد بفروشند و بقیمت فقر عموم مردم ثروت اندوزی نامشروع بکنند
سعید تمر۴۱۳۴۴۰۱۸:۱۹:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۱۰
کل واردات فقط 2 میلیارد دولار؟ شوخی نکن بانک مرکزی بقیه را هم لو بده بیاد
ناشناس۴۱۳۶۷۵۲۱:۰۵:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۱۰
باید بسراغ گیرندگان این ارزها رفت و دید چه مقدار کالاها را گران صوری خریده اند که بعدا مازاد ارزش را در بازار ازاد بصورت حواله بفروشند قلم به قلم این سفارشات باید توسط سازمان بازرسی و یا دادستانی انقلاب قسمت امور اقتصادی کنترل و رسیدگی شود همه گیرندگان این ارزها ممنوع الخروج شوند و به سابقه تابعیتی و اقامتی انها در کشورهای دیگر توجه شود ، ان دسته از انها که درستکار و امین و پاکدست بوده اند دمشان گرم و خدا برکت دهد به زندگیشان و اما ان دسته که سوء استفاده کرده اند در این شرایط و اوضاع و گرفتاریها باید به عنوان دشمن ملت معرفی و بسته به میزان سوء استفاده و دزدی شان از بیت المال از جریمه و مصادره اموال و حتی اعدام با انهازبرخورد نمود ، دستگاه قوه قضاییه و نظام اینطور میتواند..بدست اورد . و من الله التوفیق ..... بسم الله
محمد قاسمی۴۱۲۴۹۷۱۰:۰۵:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۱۰
نفس دادن ارز ایراد داره حالا شرکت بیاد چکار کنه؟؟ به همه ملت موبایل و خودرو میرسه؟؟ نه اقای عراقچی بیاد توضیح بده برای چی برای هر مزخرفی دلار و یورو داده
من من۴۱۳۲۲۹۱۶:۴۲:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۱۰
این حرفهای بی ربط چیه میزنید؟ کی گفته به همه نمی رسه! کل ثبت صفارش کالای سال 96 ایران ک رکورد زده بود 50 میلیارد دلار بود! فقط توی این دو ماه بالای 10 میلیارد دلار تامین ارز شده برای کالاها .. بماند که دو برابر پارسال توی همین بازه مشابه صبت سفارش کردن امسال.. مگه سال 96 کمبود گوشیو خودرو بوده؟ مگه کمبود کالایی داشتی پارسال که الان میگی به همه ملت نمیرسه!! مشکل الان اینجاست که هرکسی وارد کرده دارای با قیمت ازاد میده.. یا اونی که توزیع می کنه یا اونی که فرونشده نهایی هست داره با قیمت ازاد میده... همین.. والا یه سرچ ساده بزن میزان واردات کالای پارسال رو ببین.... مشکل دلال بازیو عملا دزدی بخش بزرگی از جامعه ایرانه.. همه فقط میخوان ببرن..
ناشناس۴۱۳۴۱۷۱۸:۰۳:۱۳ ۱۳۹۷/۴/۱۰
من کلا ردیف ها رو جمع زدم، کلا 2.5 میلیارد (دو نیم میلیاردیورو) هست و کل ماجرا نیست! وای بر ما!
ناشناس۴۱۲۵۰۳۱۰:۰۹:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۱۰
دختر مظلوم وزیر!!
ناشناس۴۱۲۵۰۷۱۰:۱۲:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۱۰
من لیست وارد کنندگان اتومبیلها رو ندیدم
ناشناس۴۱۲۶۹۱۱۲:۰۵:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۱۰
دقیقا
مهدي۴۱۲۵۰۸۱۰:۱۳:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۱۰
همه سرکارن این کجاش شانزده میلیارده ارز داده شده است
ناشناس۴۱۲۵۱۲۱۰:۱۶:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
از کجا معلوم اسم خودشون فک فامیلشونو در نیاورده باشند .برای شفافیت باید همه اسامی منتشر شود
غلام۴۱۲۵۱۳۱۰:۱۷:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۱۰
احسنت. قابل توجه تعزیرات حکومتی و سازمان مالیات ؛ لطفا کارشناسان را بصورت انفرادی به دفاتر شرکت ها جهت بررسی اعزام نکنید. نیست که دل رحم هستند زودی با وارد کننده به توافق میرسند! ! !
سعید۴۱۳۹۰۵۰۲:۱۳:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۱۱
اولین قدم مبارزه با فساد چک کردن اموال ممیزهای مالیاتی هست. دارایی تبدیل به جایی شده که آدمها فریادشون به جایی نمیرسه. البته کسی میتونه همچین دستوری بده که...
مجيد۴۱۲۵۱۴۱۰:۱۷:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۱۰
سلام ماشین کو پس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لوبیا چشم بلبلی و جو و ......هست ولی ماشین نیست!!!!
ناشناس۴۱۲۵۱۵۱۰:۱۷:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۱۰
نکته جالب کلیت اقلام وارداتی است.
فهیمه۴۱۲۷۰۹۱۲:۱۱:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۱۰
جالبه بیش از یک میلیون یورو واردات تخم مرغ ؟؟؟؟؟
ناشناس۴۱۲۹۲۵۱۳:۵۳:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۱۰
تخم مرغ لاکچری بوده احتمالا برای مصرف آقازاده های عزیز
مجتبی۴۱۲۵۱۸۱۰:۲۱:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۱۰
همه کالاهای مصرفی که در داخل هم تولید می شوند. این ها اقتصاد مملکت را خراب کرده اند.
ناشناس۴۱۲۵۲۰۱۰:۲۱:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۱۰
شرکت ثنا پوشاک 707 هزار یورو برای موز؟؟؟ این رو من توی 5 ثانیه سریع گذروندن اسم ها دیدم. واقعا چیز مشکوک دیگه ای توی اسامی دیده نمیشه که مسئولین بررسی کنن؟
کامران۴۱۲۵۲۱۱۰:۲۲:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۱۰
واقعا که ما به چه چیزایی نیاز داریم مملکن رو آب برد/// جو، تخم مرغ ، نخودو........ تکنلوژی چی ؟؟؟؟؟
ناشناس۴۱۲۵۲۲۱۰:۲۲:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۱۰
خیلی بیشتر ازاینها باید باشه...خیلی از گروه ها در لیست نیست...
ناشناس۴۱۲۵۲۴۱۰:۲۴:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۱۰
در سال اقتصاد مقاومتی کمبود مواد اولیه مملکت شامل اتو . قهوه ساز . توستر نان . ریش تراش برقی . دستگاه شستوشوی ماشین و .... بوسیله یانک مرکزی تشخیص داده شده . بنظر میرسد اول کسی میبایستی برای انها تعریف کند مواد اولیه مورد نیاز مملکت چه چیزهایی شامل میشود .
ناشناس۴۱۲۷۶۱۱۲:۳۴:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
خوب اگر همین کالاها رو ممنوع کنند یا ارز ندن فردا قیمتش تو بازار چند برابر میشه. تولید داخلی هم تا بخواد راه بیافته و جنس بده تو بازار و اگر نخواد اجناس رو انبار کنه حداقل یکسال زمان می بره تا برسه تو بازار. بقالی نیست که از فردا اتو و ... رو تولید کرد ریخت تو بازار
ناشناس۴۱۳۶۲۵۲۰:۳۲:۱۳ ۱۳۹۷/۴/۱۰
برای اتو میتونن ارز آزاد بخرن و کمبود رفع بشه! یک مدت قیمت اتو زیاد بشه باعث میشه تولیدکننده های بیشتری برن سراغ تولیدش و جنس به اندازه کافی موجود باشه. مشکل اینه که کلا مدیران ما در ذهنشون حمایت از تولید جایگاه مهمی نداره!
ناشناس۴۱۲۸۶۰۱۳:۱۷:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
کاملا با شما موافقم . چند درصد جامعه از بخرشوی و آبسرد کن خانگی استفاده می کنند. هرچقدر هم قیمتش بره بالا برای اون عده هیچ فرقی نمی کنه برای چی بهش ارز دولتی دادین.در ضمن نام شرکت ها با آنچه که وارد کردن خیلی متضاده دلیلش چیه، آینده پژوهی فردی خوراک دام وارد کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۴۱۲۵۲۵۱۰:۲۴:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
وارد کنندگان خودرو چرا در لیست نیستند...باز هم فریب و دروغ...
ناشناس۴۱۲۵۳۵۱۰:۳۴:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۱۰
خوب عدم صداقت همیشه ارائه اطلاعات غلط نیست بلکه گاهی نشان ندادن همه واقعیت است: "بنابراین در برگیرنده تمام کالاهای تامینِ ارز شده توسط بانک مرکزی نیست." منتشر کردن بخش انتخابی و گزینش شده به چه کاری میاد؟!!!!
ناشناس۴۱۲۵۳۶۱۰:۳۴:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۱۰
سیسم شفاف نیست. اولاَ تخیض ارز به این شکل خودش رانت است دوماَ چرا همه لیست منتشر نشد ؟
شیرازیان۴۱۲۵۳۷۱۰:۳۵:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۱۰
خب که چی؟ حالا تشکر کنیم بخاطر این پول ارزان پاشی برای واردات؟ اینهمه جو و برنج و لاستیک و تخم مرغ و... برای چی ارز 4200 گرفتند؟ معلومه رانت دولتی در کار است قضاییه کجاست؟
غلام۴۱۳۱۸۴۱۶:۲۲:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۱۰
حالا ارز را دریافت کردند. باشه. کالای وارداتی کجاست؟ کجا توزیع شده؟ قیمت اعلامی برای مصرف کننده کجا است؟؟ تعزیرات کجایی؟ دقیقا کجایی؟ ! ! !
ناشناس۴۱۲۵۴۰۱۰:۳۷:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۱۰
متاسفانه بیشتر این کالاهای وارداتی نمونه مشابه داخلی داره.عدس هم وارد کردیم و قص علی هذا ....
ناشناس۴۱۲۷۷۶۱۲:۴۱:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۱۰
مشابه داخلی باید اونقدر هم باشه که جواب نیاز مردم رو بده. فکر می کنید ایران تو تولید همه اینا خودکفا هست؟
ناشناس۴۱۲۵۴۲۱۰:۳۸:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
لیست چاپ کردن بدون برخورد و گرفتن این آقایون و درآوردن پدرشون یعنی دهن کجی به مردم
احمد هامونی۴۱۲۵۴۷۱۰:۴۱:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
باسمه تعالی سلام جمع تخصیص این لیست اگر تمامی آن پرداخت شده باشد حدود 2.6 میلیارد دلار است. آیا همه ارز تخصیصی همین است؟ اعدادی که آقای سیف می فرمودند چند برابر این عدد بوده است. مابقی آن به چه کسانی تخصیص یافته است؟
ناشناس۴۱۲۸۰۵۱۲:۵۸:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۱۰
دیگه قرار نیست که اسم همه باشه مثلا وضعیت واردات خودرو را که نباید اعلام کرد (حالا چه قانونی ثبت شده باشه و یا غیر قانونی) و یا مافیای تجهیزات پزشکی، صنایع نفتی و .... جناب آقای روحانی این چور مطرح کردن لیست فقط یک سر هم بندی ساده است و فقط یک مسکن موقت 1. لیست را کامل کنید تا معادل تمام ارز تخصیص یافته بانک مرکزی بشه! 2. به چه مکانیزمی و چه مدارکی این ارز به افراد تخصیص داده میشود؟ 3. متولی این کار کیست؟ و در صورت خلاف واقع بودن کی باید جواب گو باشه؟ 4. شما چه نظارتی دارید؟ و چطور نظارت میکنید؟ 5. با متخلف چه برخوردی دارید؟ نمونه عملی را هم ارائه نمایید ----------------- در رابطه با ارز مسافرتی هم حرف زیاد هست اون هم نیاز به بررسی داره
تبریزی۴۱۲۵۵۳۱۰:۵۳:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۱۰
لیست سانسور شده. یعنی اسم مافیای خودروسازی رو تو این لیست نیاوردن تا افزایش نجومی قیمت خودروها توجیه بشه؟
هموطن۴۱۲۵۵۵۱۰:۵۳:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۱۰
خیلی با حاله شفافیت ....... روی لینک که کلیک میکنی لیست باز نمیشه . .... برو حالشو ببر
رضا۴۱۲۵۵۸۱۰:۵۴:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۱۰
احسنت...
ناشناس۴۱۲۵۶۵۱۰:۵۷:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۱۰
این لیست که احتمالا بخشی از دریافت کنندگان ارز با بهای دولتی را نشان می دهد یعنی فاجعه.از حدود 1500 ردیف در جدول تنها حدود کمتر از 5قلم مواد اولیه تولید است مانند خمیر کاغذ و بعضا کنجاله وسویا که در خوراک دام استفاده می شود وبقیه کالای حاضر وآماده خارجیست و به غیر از چند قلم همه آنها در داخل هم تولید می شود یعنی با ارز دولتی به جنگ تولید داخل رفتن.این همه ماجرا نیست زیرا تفاوت ارز دولتی وآزاد به جیب واردکننده می رود نه مصرف کننده .در خرید گوشی وتبلت همه می گویند دلار گران شده کسی نمی گوید این را با دلار دولتی وارد کرده ام!!! تاسف دیگر اینکه خیلی از این شرکتها مربوط به مناطق آزاد است .شرکتهایی که بنا بود خارج از قوانین ومقررات دست وپا گیر کالا به منطقه آزاد وارد کنند و با تکمیل فرایند تولید وایجاد ارزش افزوده آنرا به ایران یا به خارج صادر کنند نه وارد کننده کالای آماده خارجی! تاسف بارتر اینکه اکثر قریب به اتفاق این کالاها نیاز ضروری خانواده ها نیست وکالای اساسی محسوب نمی شود.با این ارزها باید تولید را نجات داد.
ناشناس۴۱۲۵۶۷۱۰:۵۹:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۱۰
والا باید تعزیرات یا بازرسی یا هر جای مرتبط با این مساله ، به چند برابر جریمه کنه این شرکت ها که دوبل انداختن به مردم..والا نگذرید ازشون
رسول۴۱۲۵۷۵۱۱:۰۴:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
باور کنیم این فهرست کامل است و اطلاعات صحیح هستند؟!
تبریزی۴۱۲۸۱۸۱۳:۰۴:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۱۰
مفسد فی الارض نجومی بگیر و رانت خوار ذخیره نظام: بله باور کنید.
ناشناس۴۱۲۵۷۶۱۱:۰۴:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۱۰
متاسفانه چقدر از این کالاها امکان تولید داخل را دارند. این است وضع جلوگیری از واردات و حمایت از کالای ایرانی!!!!!!!!!
ناشناس۴۱۲۵۸۶۱۱:۰۹:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۱۰
واقعا متاسف شدم. برای چه چیزهئی دلار از کشور خارج می شود: لوبیا قرمز- تایر - کره خوراکی- لوازم خانگی- عدس- فر اجاق گاز- سشوار- ریش تراش- چای- چای ساز- تخم مرغ و ...- کره در شرکت لبنیاتی وارد می شود و به نام تهیه شده از شیر تازه به خورد ما می دهند شرم باد بر ... اینها به راحتی در کشور تولید شده و می توان افزایش ظرفیت داد
سید رضا۴۱۲۵۸۷۱۱:۱۰:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۱۰
برای کلیه این لیست از کالا های مورد تقاضای وارداتی , تولید داخلی داریم پس کو آن غیرت تولید داخل ادعایی؟؟؟!!!.
ناشناس۴۱۲۵۸۸۱۱:۱۱:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۱۰
البته بانک مرکزی نفرموده که مقدار ارز چند درصد کل ارز اختصاص یافته میباشد یعنی ما تامین مواد فلزی، شیمیایی، تجهیزات صنعتی و پزشکی از ارز دولتی استفاده نمیکنیم تجهیزات و صنایع نفت و پتروشیمی ها چطور ....
رضا۴۱۲۶۰۰۱۱:۱۹:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۱۰
مگه نگفتند که واردات کالاهای مشابه تولید داخل ممنوع شده؟؟؟؟؟ پس چرا کالاهایی مثل اتو، برنج، چای، تایر خودرو، پکیج و . . . . ارز برای واردات گرفته اند؟ چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۴۱۲۶۱۰۱۱:۲۳:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
خب جناب توکلی شما الان یه زحمت بکشید اسامی اونایی که بالای 5 میلیون یورو ارز خریدن رو دربیارید و اعضای هیات مدیره و بستگان درجه یک (‌مثلا همسر) اونها رو مشخص کنید. بعد ببینید به کجاها وصلن. و بعد ببینید این اجناس رو به چه قیمتی تو بازار فروختن؟
ناشناس۴۱۲۶۱۷۱۱:۲۷:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۱۰
حالا باید تعزیرات ورود کنه بسم الله
ناشناس۴۱۲۶۳۴۱۱:۳۶:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۱۰
واحد ارقام مشخص نیست برای مثال یک شرکت فقط 157 یورو گرفنه؟؟
ناشناس۴۱۲۶۴۱۱۱:۳۹:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۱۰
شرکتهایی که خودرو و وارد کرده اند را هم اضافه کنید به لیست....!
ناشناس۴۱۲۶۴۷۱۱:۴۱:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۱۰
جالبه جو و اتو هست خودرو نیست عزیزان خودرو نیستند دوستان خودرویی نیسن!!! این عدالت رو به عزیز عدالت مدار آقای توکلی تبریک می گم!!! چند هزار میلیارد سود خودرو کجا رفت؟؟؟؟؟
نجیب۴۱۲۶۶۴۱۱:۵۴:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
خودتون خجالت نمی کشید. این لیست مایه ننگ کشور هست. ببینید ارز با ارزش را به چه چیزهای بی ارزشی تخصیص داده اند. یک از اثرات جانبی این کار هم بیکاری جوانان کشور در داخل است. ایا ایران نمی تواند یخچال تولید کند؟ آیا نمی تواند جو تولید کند؟ و ...
ناشناس۴۱۲۶۶۸۱۱:۵۵:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۱۰
به نظرم صادرات از واردات مهم تره چون باید مشخص بشه چه منابعی از کشور در قبال چه ارزی داده میشه . بادی لیست صادر کنندگان و نوع جنسی که صادر شده به همراه ارزش کالای صادراتی هم انتشار داده بشه تا مردم آنها را هم بشناسند چون قرار ه که وارد کنندگان و صادر کنندگان به قیمت ارز به توافق برسند
ناشناس۴۱۲۶۹۷۱۲:۰۸:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۱۰
حالا فهمیدم چرا به این نقطه رسیدیم
ناشناس۴۱۲۷۱۸۱۲:۱۵:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۱۰
ای وای این چه حمایت از کالای ایرانی واقتصاد مقاومتیه ادم بهت زده میشه
شناس۴۱۲۷۳۳۱۲:۲۰:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۱۰
ما مردم عادی وقتی میخواهیم یک استعلام ساده از اداره ای بگیریم باید ماهها دوندگی کنیم و کلی مدارک تهیه کنیم حالا این شرکتها و اشخاص چطور تونستند به این سرعت بلافاصله بعد از اعلام نرخ 4200 تومنی موفق به دریافت ارز بشوند؟؟؟؟؟
ناشناس۴۱۲۷۳۴۱۲:۲۱:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۱۰
جالبه کشور ما چندین میلیون کاغذ اچهار تو یکک ماه مصرف کرده درحالی که چندین میلیون خمیر کاغذ هم وارد شده. بنظرم این نامها اسم رمزه ررای کالاهای دیگه اخه این همه کاغذ وارداتی اصلا منطقی نیست، خدا بهمون رحم کنه
ناشناس۴۱۲۷۳۶۱۲:۲۱:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۱۰
مابه تفاوت روبگیرند به عنوان یارانه نقدی بدهند به خود ملت
ناشناس۴۱۲۷۵۴۱۲:۳۲:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۱۰
چقدر راحت دادن من برای شهریه دخترم که۱۵۰۰۰دلاره چهار میرم هنوز ندادن وبا شرایطی که بانک میذاره نمیدن از اقای توکی خواهش میکنم این موضوع را هم پیگیری بفرمایند
ناشناس۴۱۲۷۸۵۱۲:۴۸:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۱۰
الف یه کار تحقیقاتی تپل بکن ببین فک و فامیل مسئولین تو کدوم این شرکتا هسن :))
محمد۴۱۲۷۸۸۱۲:۵۰:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۱۰
سلام من شغلم لوازم خانگی چند مورد تو لیست هست که باید بررسی بشه که الحمدالله نمیشه اما جهت اطلاع مردم ۱_ تو این لیست سه شرکت هستند که بیشتر از همه ارز گرفتند وجالب برای همه چی لوازم ریز ودرشت علت نداشتن محدودیت برای این شرکتها چی بوده ۲-هیچکدوم از این شرکتها بادلار ۸۰۰۰تومانی هم نمیفروشن دلار۴۲۰۰پیشکش ۳_ جالبتر ازهمه شرکتهایی هستند که واردات بخارشور بعنوان کالای وارداتی خورده که مطمئنا دروغه بعلت اینکه بخارشور فروشش خیلی پایین اگر کسی هم بخواهد بخره شب عید میگیره اونم خیلی کم ۴_دوستانی که میگن لوازم خانگی کالای ضروری نیست حتما دختر دم بخت ندارن تا بفهمن چه خبره ۵_ در ضمن این همه نیروی کار بازار لوازم خانگی جز ادم نیستن که خریدوفروش نیست اکثرا بیمه ندارن و الان همه با خانواده هاشون گرفتارن الا سرمایه دارا که با این وضع سرمایه هاشون چندبرابر شد و جنسم تو انبار احتکار کردن تا گرونتر بفروشن ۶_مطمئن باشید ما در اکثر تولیدات داخلی تولید ملی نداریم بلکه مونتاژ ملی داریم که متاسفانه بیشتر ازهمه کارخانه های تولید داخل سوار موج شدند و هرروز لیست و شرایط فروش عوض میکنند ۷_ البته مورد زیاده و حتما مسئولین بیشتر از من میدونن حالا چرا اصلاح نمیشه خدا میدونه
فاطیما۴۱۲۷۹۳۱۲:۵۳:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۱۰
همه چی زیر سر عراقچی وسیف ونوبخت
سعید۴۱۲۸۰۲۱۲:۵۷:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۱۰
از همین نحوه ارسال اطلاعات مشخص است که چه افراد بیسوادی تو بانک مرکزی هستند واضح است که این فایل pdf خروجی یک فایل اکسل بوده ولی طرف بلد نبوده که چطور سر تیتر مر بوط به ستونهای مختلف رو داخل pdf تکرار کنه طوری که خواننده لازم نباشد برگرده صفحه اول تا ببینه مثلا ستون اخر مر بوط به چه آیتمی یانک یا نیما خود حدیث مفصل بخوان از این بیسوادی
مراسم ختم کالای ایرانی۴۱۲۸۰۸۱۲:۵۹:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۱۰
بدین وسیله و با توجه به تخصیص ارز برای کالاهای وارداتی از جمله جو،عدس،چای،برنج و... که مشابه بهتر و داخلی آن موجود است.شما را به مراسم ختم کالای ایرانی دعوت می نماییم .ضمنا وسیله ایاب و ذهاب به توچال نیز مهیا می باشد .
مجتبی۴۱۲۸۸۶۱۳:۲۸:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
لیست ناقصه....وارد کنندگان خودرو. دارو. تجهیزات صنعتی و خیلی محصولات دیگه تو لیست نیست.
نسل سوخته۴۱۲۹۱۸۱۳:۵۱:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۱۰
واقعا دست مریزاد کسی هم. هست ببینه تو این مدت چرا فقط موادی وارد کردن که اصلا نمیشه پیگیری ورودشان رو داشت و چرا دلار دولتی بهشون میدن و کسی چک کرده ببینه این همه. بخار شور برای چقدر. شرکت های داروسازی واردات داشتن
ناشناس۴۱۲۹۳۸۱۳:۵۷:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۱۰
کاسپین کالا دریا با شرکت کاسپین کالا دریا تفاوت داره که تو همه لوازم خانگی دوبار اسمش اومده!!! شرکت داروسازی بخار شور وارد کرده؟! چه جوریاست؟ هر کی به هرکیه؟ بعدم این لیست به چه درد مردم می خوره؟ استعلام کنن عدس و لپشون با چه ارزی وارد شده؟ هر وقت پیگیری شد و پدر متخلف دراومد بعد دیگه به متخلف ارز ندادن و شفافیت ایجاد کردن و بازار رو کنترل کردن بفرمان تا ملت قدردانشون باشن.
کوروش۴۱۲۹۷۵۱۴:۱۶:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۱۰
شرکت کاسپین کالا دریابرای کیه؟ اسمش و زیاد دیدم
ناشناس۴۱۳۳۸۸۱۷:۳۷:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۱۰
نه وبسایت داره این شرکت نه اسم و رسمی تو اینترنت!!! بعد نگو چرا عده ای مخالف تصویب قانون شفاف سازی هستند؟!
رضا++۴۱۴۳۰۷۱۱:۲۴:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۱۱
از سایت روزنامه رسمی میشه اسم هیات مدیره و مدیرعاملش رو پیداکرد
ناشناس۴۱۳۰۲۲۱۴:۴۱:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۱۰
اتو مگه مشابه داخلی نداره ؟
امید۴۱۳۰۶۲۱۵:۰۷:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۱۰
چرا شرکت دارو سازی باید بخار شور وارد کنه و ماموت خودرو چه ربطی به واردات قهوه ساز داره؟
ناشناس۴۱۳۰۶۳۱۵:۰۷:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۱۰
دوستان انتشار این لیست ولو ناقص یک قدم رو به جلو هست، اینکه من و شما تا حدودی بفهمیم مملکت به چه چیزهایی نیاز داره و دولت بابت چه کالاهایی ارز تخصیص داده بد نیست. مطمئن باشید اگر این کالاها در داخل به اندازه و قیمت مناسب وجود داشت واردکننده اصلا آن را وارد نمیکرد و دولت هم ارز به آن تخصیص نمیداد. نکته اصلی اینجاست که همه از مسئولین ذیربط درخواست کنیم که با همه واردکنندگانی که ارز دولتی جهت واردات کالا دریافت کرده اند اما کالا را با ارز آزاد به فروش میرسانند برخورد جدی صورت گیرد.
ناشناس۴۱۳۰۷۶۱۵:۱۷:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۱۰
فایل اکسل منتشر کنید. پی دی اف به جای خود اما برای تحلیل بیشتر داده ها به فایل اکسل نیازه.
ناشناس۴۱۳۱۲۲۱۵:۳۶:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۱۰
شما چقدساده اید کدام وارادات دلارشو گرفتن با نرخ دولتی وفروختن به نرخ آزاد همین!
ناشناس۴۱۳۱۲۹۱۵:۴۳:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۱۰
تمام تولیدبهای پوشاک وکیف وکفش بخاطر نبود مواد اولیه بیکارن وهزاران کارگر درشرف بیکاری اونوقت ارز برای موبایل وماشین اولویت شماست.تا حالا مشکل ما واردات وقاچاق بود الان نبود مواد اولی.شما خودتون دارین مملکتا از بین میبرید.نیاز به امریکا وامپریالیست نیست.
مهدی نوبخت۴۱۳۱۴۰۱۵:۵۰:۱۳ ۱۳۹۷/۴/۱۰
مردم خودتان قضاوت کنید ... مردم راچه فرض کردند / از خدا بترسید و تقوا پیشه کنید
ناشناس۴۱۳۱۸۳۱۶:۲۲:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۱۰
همین لیست نشون داد بانک مرکزی دنبال شفاف سازی نیست، وگرنه مشخصه که اصناف بیشتری ارز دولتی گرفتن
ناشناس۴۱۳۱۹۲۱۶:۲۸:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
پس از مشاهده لیست واردکنندگان کالا با ارز دولتی یک سوال ذهن منو مشغول کرده: آیا در این کشور نیاز به ورود ماشین آلات صنعتی برای ایجاد اشتغال در کارخانجات نبوده است؟ مگر چنین چیزی ممکن است؟
صنعت کار بخش خصوصی۴۱۴۲۸۹۱۱:۱۷:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۱۱
ما چهار ساله برای یک پروژه 1800 میلیارد تومانی دنبال اخذ 200 میلیون یورو ارز از صندوق توسعه ملی هستیم که موفق به دریافت یک ریال نشدیم و طرح با توجه به طولانی شدن اجرا و سررسید وام های کمر شکن داخلی در شرف ورشکستگی است
غلام۴۱۳۲۳۴۱۶:۴۴:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۱۰
قابل توجه دولت و وزارت اقتصاد: لطفا نظرات ارایه شده را دقیق مطالعه کنید . هم بسیار کاربردی و کارشناسانه بیان شده هم بیغرض و منصفانه. احسنت به کلیه کسانی که نظر داده اند. خدایا به مردم ما عزت و ارامش و بصیرت عطا بفرما. امین.
ناشناس۴۱۳۲۸۰۱۶:۵۳:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۱۰
اینکه تمام شرکتهای لبنی ما مثل میهن وپاک وکاله وچند برند دیگه میروند وکره وارد میکنند وبا بسته بندی وبرند خودشون به ملت میدهند هنری نکردن.یعنی واقعا ما داریم کره وتخم مرغ ولپه وعدس وارداتی میخوریم ؟یعنی تو کشور من کشاورزان زحمت کشی نیستند که بتونند عدس و...به بار بیاورند .خدای من چه افراد فرهیخته ای سکان مملکت مارو به دست گرفتند ؟دو به علاوه دو ...
ناشناس۴۱۳۴۰۰۱۷:۴۵:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۱۰
شما به حجم ارزی برای واردات برنج، جو، عدس، نخود، لوبیا چیتی و چای نگاه کنید. خجالت آوره. پس در مملکت ما چی تولید میشه؟
ناشناس۴۱۳۴۱۵۱۷:۵۹:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۱۰
برای راه اندازی کارخانجات ایران دولت باید ماشین آلات جدید وارد کند کارخانه ارج آزمایش تعطیل شد سامسونک و الجی آمد بدلیل قدیمی بودن ماشین آلات کارخانه کفش ملی و کفش وین تعطیل شد و کفش کلارک و کفش ژوعکس آمد بدلیل قدیمی بودن ماشین آلات کارخانه چیت ری چیت ممتاز حریر بافی کارخانه فاستونی مقدم بافت بلوچ بافت مازندران نیمه کاره کار میکنند و تعطیل شده بدلیل قدیمی بودن ماشین آلات
محمد۴۱۳۴۲۶۱۸:۰۹:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۱۰
مگر ما دانشجوی اعزامی به دانشگاه های خارج از کشور داریم این ارز دانشجویی مربوط به کیست؟ نکنه اینجا هم رانت وجود دارد
ناشناس۴۱۳۴۴۴۱۸:۲۰:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۱۰
همین لیست کافیه تا کل دولت رو استیضاح و برکنار کرد بماند که هنوز اسم اصلی ها در گاو صندوق امانات است
ناشناس۴۱۳۵۴۳۱۹:۴۰:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۱۰
چندتا شرکت که مدعی هستند چای ایرانی تولید می کنند توی لیست بود شهرزاد . گلستان و...
ناشناس۴۱۳۵۶۰۱۹:۴۹:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۱۰
واردات خودرو خارجی نبود تولیست؟
ایرانی۴۱۳۵۸۱۲۰:۰۵:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
شرمنده احتمالا بعضی از ارقام آنقدر بزرگ بودن وصاحبانشان چاق وچله که تو لیست جانگرفتن مهم نخود وعدس و...بود که گزارشش هست
ناشناس۴۱۳۶۱۹۲۰:۲۸:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۱۰
ارز 4200 تومنی دادن برای واردات اتو؟ یعنی رسما میخوان به تولید داخلی ضربه بزنن؟ اتو گرون میشد تولید کننده های داخلی سود میکردن و تولیدشون زیاد میشد آسمون به زمین میومد؟
امیر۴۱۳۷۳۸۲۲:۲۰:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۱۰
یک اتفاق جالبی از صبح تو بازار کامپیوتر افتاده، واردکننده‌هایی که اسمشون تو لیست دریافت‌کنندگان ارز ۴۲۰۰ بوده و کالا رو با قیمت بالا بین فروشگاهها و نماینده‌ها توزیع کرده بودند، حالا زنگ میزنن که براتون از فلان کالا به تعداد کم با قیمت پایین، با فاکتور رسمی میفرستیم! #سند_سازی
ناشناس۴۱۳۸۵۹۰۰:۴۵:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۱۱
شرکت...پوشاک موز وارد کرده ؟
دانشجو۴۱۳۸۷۲۰۱:۰۱:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۱۱
کاش یکی به مسئولین برسونه نصف این لیست رو شرکت های دانش بنیان یا مستقر تو پارک های علم وفناوری میتونند با کمک یه کار گروه تولید کنند و یا تولیدات داخل رو بهبود بدند . هم اشتغال ایجاد میشه و هم از خروج ارز جلوگیری میشه
محمد مهدی۴۱۳۹۶۸۰۷:۵۳:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۱۱
اراده ای برای شفاف سازی وجود نداره???
ناشناس۴۱۴۲۹۷۱۱:۱۸:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۱۱
متاسفانه لیست هم از دسترس خارج شد و دانلود نمی شود
ناشناس۴۱۴۳۷۵۱۱:۴۵:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۱۱
تازه شما ارز می دید از طرف باید سند ورود کالا رو بخواهید و قبل از اینکه کالای غیر وارد شه هم می تونید جلوشو‌بگیرید و کالا رو توقیف کنید ملتو مسخره کردیم ؟ خودشون...
ناشناس۴۱۴۹۰۱۱۵:۰۳:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۱۱
برای آوار برداری از اقتصاد کشور باید و باید تیم بی برنامه و بی تدبیر و ضعیف اقتصادی در اولین فرصت و بدون ملاحظه از دولت اخراج و برای ضرر و زیان های جبران ناپذیر آنها دادستانی ورود و آقایان کرباسیان , سیف , شریعتمدار , نوبخت , نهاوندیان , نیلی و...و...و البته تمامی عاملین این فاجعه اقتصادی از جمله معاونین و مدیران این تیم محاکمه شوند.
ناشناس۴۱۵۲۱۷۱۷:۴۰:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۱۱
... میدونن که برای گرفتن ارز زد و بند های وحشتناکی هست ،ارز 4200 برای واردات چیزهایی که لزوم کشور نیست بعضا و فقط منافع افراد خوداشون توشه تا کی باید ملت ایران تاوان بی لیاقتی مسئولین را بدن ،اگه بی سوادن اگه بلد نیستن بگن مانمیتونیم با زندگی مردم بازی نکنن
لیلا۴۱۶۰۵۴۰۹:۱۱:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۱۲
چرانام افراد باپستهایشان نیست چرا لیست کامل نیست سالی که نکوست ازبهارش پیداست وقتی تورسانه رودرو همدیگر.. معلومه .. چه میشه مردم بینوا ..
نیکو۴۱۶۰۶۸۰۹:۱۸:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۱۲
وقتی دو نوع قیمت برای ارز وجود داره (دولتی و آزاد)، نتیجه ای جز فساد و رانت خواری ایجاد نمیکنه. بجای تلاش برای سرکوب قیمت ارز، بزارید ارز مثل آب روان که راه خودشو پیدا میکنه قیمت واقعی خودشو پیدا کنه و دولت این حمایت را به جای ;ارز با نرخ ارزان تر به صورت وام های بلاعوض یا بلند مدت به شرکت های فعال در حوزه اقتصادی تخصیص بده. (طبق قانون و فرمول، برحسب میزان مالیاتی که به دولت پرداخت می کنند و حجم صادرات سال گذشته)، شرکت های غیر از حوزه نفت و پتروشیمی و معدن. در شرایط فعلی کشور که هیچ کشوری نفت ایران را نمی خرد، تنها راه نجات کشور افزایش تولید و افزایش صادرات غیرنفتی و غیرمعدنی، از طریق حمایت از تولیدکنندگان واقعی (برحسب میزان مالیات پرداختی به دولت) و حمایت از صادرکنندگان هست.
ناشناس۴۱۶۲۵۲۱۰:۴۶:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۱۲
سقوط قطعی دلار به کانال 4000، صرفا با برخورد عادلانه و قاطع قوه قضائیه با گیرندگان ارز دولتی .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین