حسینی:جناح‌ها و گروه‌های مختلف از مواضع اخیر رئیس‌جمهور حمایت می‌کنند/ برای حل مشکلات به دولت کمک می‌کنیم

گروه سیاسی الف،   3970407165 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ضمن حمایت از مواضع اخیر رئیس جمهوری گفت: همه دلسوزان نظام آماده هستند تا برای حل مشکلات به دولت کمک کنند.

حسینی:جناح‌ها و گروه‌های مختلف از مواضع اخیر رئیس‌جمهور حمایت می‌کنند/ برای حل مشکلات به دولت کمک می‌کنیم

سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر اسبق ارشاد در گفت وگو با فارس، با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور در نشست هم اندیشی مدیران اجرایی سراسر کشور، گفت: مدت‌ها بود که ما منتظر چنین رویکردی از رئیس‌جمهور بودیم، چون مشکلات کشور جدی است و مردم توقع دارند دستگاه اجرایی طرح و برنامه اساسی برای مقابله با این جنگ و فشار روانی و مشکلات اقتصادی داشته باشد.

* اگر قرار باشد کار بزرگی انجام شود ابتدا باید از دولت شروع شود

عضو هیات علمی دانشگاه افزود: رئیس‌جمهور در این نشست نکات بسیار خوبی را بیان کرد از جمله اینکه باید صرفه‌جویی را از دولت شروع کنیم. این مسئله مهمی است و اگر قرار باشد کار بزرگی انجام شود ابتدا باید از دولت که یک مجموعه عریض و طویل در کل کشور است، آغاز شود و دولت بتواند به فرازهایی از اقتصاد مقاومتی که یکی از آنها صرفه‌جویی است، عمل کنند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: روحانی به مسئله وحدت و انسجام در کشور هم اشاره کرد که یکی از مشکلات هم،‌همین بود و اگر در گذشته راهکاری ارائه می‌شد و نقدی صورت می‌گرفت چندان گوش شنوایی وجود نداشت که امیدواریم از این پس اینگونه نباشد.

* اظهارات رئیس جمهور درباره ایستادگی مقابل آمریکا گام مثبتی است

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه امیدواریم از این پس در مقابل معاندان و دشمنان نظام ایستادگی شود، ادامه داد: از اینکه آقای روحانی تاکید کرد ما در برابر آمریکا تسلیم نخواهیم شد و اینکه عزت تاریخی و ملی خودمان را حفظ خواهیم کرد، نکته بسیار مهم و گام مثبتی است.

وی اظهار داشت: اینکه رئیس‌جمهور با قدرت مواضع قاطع انقلاب و نظام را بیان کند و بگوید در این نبرد و جنگ اراده‌ها ما تسلیم نخواهیم شد و در نهایت آمریکا است که به زانو درخواهد آمد بسیار نکته قابل توجهی است.

حسینی اظهار داشت: رئیس‌جمهور یک تواضع هم در مقابل مردم و جناح‌ها نشان داد که این یک گامی مثبت است و امیدواریم این رویکرد در سطح مدیران مختلف کشور هم وجود داشته باشد و بدانند در این شرایط همه باید در کنار هم باشیم.

* دولتی ها باید قبل از مردم در خط مقدم باشند

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: تاکید رئیس‌جمهور به استقلال، آزادی، جمهوریت، اسلامیت و فرهنگ نظام هم از نکات مثبتی بود که جای تقدیر دارد.

وزیر اسبق ارشاد افزود: قبل از مردم دولتی‌ها باید خودشان را در خط مقدم بدانند و بیش از گذشته تلاش کنند. هم در اضافه کردن ساعات کار و هم در بحث کمی و کیفی به کار خود سرعت بخشند.

* نقدینگی مردم باید به سمت مسکن، بورس و سهام برود

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی یادآور شد: یکی از نکات مهمی هم که در سخنان رئیس‌جمهور مطرح شد موضوع اشتغال بود که امیدواریم این موضوع به ویژه در حوزه مسکن جدی گرفته شود و نقدینگی مردم که تاکنون یک روز سراغ ارز، یک روز سکه و یک روز هم سراغ خودرو می‌رفت به سمت مسکن، بورس و بازار سهام بیاید.

حسینی ادامه داد: اینها راهکارهایی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند و رئیس‌جمهور هم امروز به این رویکرد رسیده‌ که باید به این تاکیدات توجه کند.

* امیدواریم مواضع اخیر رئیس جمهور ادامه داشته باشد

وی اضافه کرد: تصمیمی که برای جلوگیری از واردات بی‌رویه برخی از کالاها گرفته شده تصمیم خوبی است باید کسانی که به کارهای اقتصادی و تولیدی هستند همراهی کنند. دولت هم باید نظارت کند قیمت‌ها کنترل شود و احتکار وجود نداشته باشد. البته دستگاه قضایی و سایر نهادی مرتبط هم کمک خواهند کرد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: در کل حرف‌های خوبی در نشست هم اندیشی مدیران اجرایی بیان شد و امیدواریم این مواضع ادامه داشته باشد، قطعا سایر دلسوزان نظام، تشکل‌ها، گروه‌ها و جناح‌های مختلف از چنین مواضعی حمایت می‌کنند و برای رفع مشکلات به دولت کمک خواهند کرد.

* رئیس‌جمهور مدیرانی که توان و روحیه کار در چنین شرایطی ندارند را تغییر دهد

این استاد دانشگاه تاکید کرد:‌ رئیس‌جمهور هم برخی مدیرانی که توان و روحیه کار در چنین شرایطی ندارند را تغییر دهد و عذر آنها را بخواهد تا بتوانیم انشالله از این مشکلات عبور کنیم. تاریخ انقلاب هم نشان داده که ما هرجا عزم و اراده جدی برای حل مشکلات داشتیم موفق بودیم و هر جا به حاشیه‌ها پرداخته‌ایم و مسائل را جدی نگرفته‌ایم، به مشکل خورده‌ایم.

حسینی ادامه داد: ما موفقیت دولت را عامل رضایتمندی مردم می‌دانیم و اگر مردم احساس کنند دولت اقتصاد را رها کرده و راهکار و برنامه‌ای برای آن ندارد ناامید می‌شود و اینجاست که برنامه‌های دشمن آثارش را خواهد گذاشت.

وی گفت: اکنون ما با دشمنان مختلفی روبرو هستیم و قطعا کسی نمی‌خواهد در این مواجهه و چالش دولت آسیب ببیند و همه دلسوزان نظام کمک خواهند کرد تا انشاالله از این مرحله عبور کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۰۹۰۸۹۱۷:۱۴:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۷
دولت هر چه سریعتر ستاد بحران اقتصادی ایجاد کند به زودی صادرات نفت قطع خواهد شد . 1- حمایت و دادن وام برای ایجاد ارز دیجیتال بر پایه بیت کوئین . انجام کلیه معاملات با استفاده ارز دیجیتال و بیت کوئین 2-حمایت و دادن وام برای ایجاد کسب و کارهای اینترنتی بین المللی مثل گوگل برای جذب بیت وکوئین و ارز برای کسب . 3- کاهش دخالت در منطقه برای کاهش فشار لازم 4- افزایش نرخ سود بانکی 5- افزایش آزادی های اجتماعی برای جذب توریسم به کشور و جلوگیری از خروج ارز از کشور توسط مردم
ناشناس۴۰۹۱۴۴۱۷:۵۹:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۷
اگر نقدینگی به سمت مسکن بره که قیمت مسکن هم مثل ارز و سکه میشه نقدینگی فقط باید به سمت تولید بره نه مسکن و ارز و ... اینطوری می خواهید مملکت رو نجات بدید بدتر ملت رو غرق می کنید که
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین