نوبخت: دولت عامل بی ثباتی نیست

گروه اقتصادی الف،   3970405136 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی دولت با یادآوری اینکه دولت تلاش کرد که پول ملی را تقویت کند، تصریح کرد :دولت قصوری نداشته است و عامل بی ثباتی نیست.

نوبخت: دولت عامل بی ثباتی نیست

به گزارش ایسنا محمد باقر نوبخت در نشست خبری هفتگی خود که با حضور وزیر اقتصاد و وزیر نیرو برگزار شد، از نتایج بازی‌های تیم ملی فوتبال کشورمان درمسابقات جام جهانی تشکر کرد و گفت: عرق و حمیت ملی ما قابل تقدیر است. درست است که تیم به مرحله بعدی راه نیافت اما بازی‌های هوشمندانه و تدافعی مقابل بهترین تیم‌های جهان داشتیم، همچنین باید از ایرانیان داخل و خارج کشور بابت حمایت از تیم ملی تشکر کنیم.

وی در ادامه به اوضاع اقتصادی کشور پرداخت و افزود: پول ملی برای ما ایرانیان اهمیت دارد، زیرا قدرت خرید ایرانیان و قدرت رقابت ما به پول ملی وابسته  است. روزهای خوبی برای پول ملی ما نمی‌گذرد و دولت تلاش دارد پول ملی را تقویت کند. این تلاش‌ها با انجام مذاکرات برای رفع تحریم‌ها واتهامات علیه کشورمان آغاز شد. دولت مسیر درستی را پیمود و پول ملی تقویت شد، رشد اقتصادی ما خوب بود اما ترامپ و آمریکا علیه جهان جنگ اقتصادی راه انداخت که چین و اتحادیه اروپا با او مقابله کردند.

وی ادامه داد:‌ ما باید چه کار کنیم؟ من وجدان عمومی را به قضاوت می‌طلبم  که آیا  دولت در این وضعیت قصوری داشته است؟ دولت عامل بی‌ثباتی نیست این شرایط ناشی از زیاده‌خواهی آمریکا است. وی با بیان اینکه از اول سال تا سه خرداد دولت بیش از ۱۱ میلیارد دلار ارز با نرخ ۳۸۰۰ تومان و ۴۲۰۰ تومانی پرداخت کرده است گفت: ۲۱ درصد عرضه ارز ما بیشتر شده است یعنی در توازن عرضه  مشکل نداریم در سه ماهه اول امسال ۵۹.۸ درصد درآمدهای ما بیشتر شده است ۷۴ درصد درآمدهای نفتی ما بیشتر شده است. بودجه عمرانی ما ۱۱۰۰ درصد بیشتر شده و دولت ۲۲هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان پرداخت کرده است و هزینه‌های جاری هم ۸ درصد بیشتر شده است.

وی ادامه داد:‌ما از واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شود جلوگیری کردیم دولت در شورای هماهنگی سه قوه برنامه‌های خود را برای حتی شرایط بدبینانه پیش بینی کرده است .می‌گویند دولت برنامه ندارد در حالی که ما برای همه شرایط  برنامه داریم ، ما آنها را ارائه نمی‌کنیم تا دشمن دست ما را نخواند در حال حاضر آمریکا شرکت‌ها را برای قطع رابطه با ما تشویق  و از شرکت‌هایی که قطع رابطه کرده اند تشکر می‌کند.

وی گفت:‌ما از مردم می خواهیم ارز خود را به بازار وارد کنند. آیا نیاز خانواده‌ها ۷ میلیون سکه است مردم باید کمک کنند.ترامپ خیرخواه ما نیست ما باید خودمان خیر خواه خودمان باشیم، انتظار از دولت به جاست ولی دولت هیچ کاری را نمی تواند بدون حمایت مردم پیش ببرد .

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که عده‌ای به دنبال طرح عدم کفایت رییس‌جمهوری هستند و واکنش دولت نسبت به این موضوع چیست،‌ اظهار کرد: اینکه عده‌ای اصرار دارند دولت را ناکارآمد نشان دهند به دوره اخیر محدود نمی‌شود و در دوره قبلی هم همه تلاش آنان بر همین بود اما مردم در انتخابات نه دیدگاه جناح مقابل دولت، بلکه دیدگاه خود دولت را تایید کردند اما باید گفت که هنوز برای عده‌ای انتخابات تمام نشده و برخی تلاش دارند که ناامنی در کشور ایجاد شود و انتظارات تورمی در مردم به وجود آید.

وی در واکنش به انتشار عکسی از رییس‌جمهوری در تله‌کابین توچال، اظهار کرد: شما دیدید که از یک حضور کوتاه رییس‌جمهور در یک جمعی آن هم در یک روز تعطیل چه استفاده‌هایی کردند، اما به هر حال باید گفت که در نهایت دولت فضای نقد و انتقاد را به رسمیت می‌شناسد و می‌خواهد که آنان بیایند و حرف‌هایشان را بزنند و انتقادات‌شان را بیان کنند؛ چرا که ما این موضوع را لازمه دموکراسی می‌دانیم و قضاوت را در این زمینه به مردم واگذار می‌کنیم.

سخنگوی دولت در ادامه تاکید کرد: کالاهایی که با ارز 4200 تومان وارد کشور شده، اما با قیمت دلار غیرواقعی فروخته می‌شود قیمتش باید حتما پایین بیاید و بر آن نظارت صورت گیرد. در حال حاضر مقاومت‌هایی در برابر نظارت انجام می‌شود که معلوم می‌شود ریگی در کفش این افراد است. بانک مرکزی ارز برای واردات تامین کرده است، بنابراین بخش نظارتی هم باید وظیفه را اجرا کند. قوه مقننه از طریق سازمان تعزیرات، سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده باید به طور جدی وارد شوند.

وی ادامه داد: وظیفه اتحادیه‌های صنفی، کنترل قیمت‌هاست، آنها الان کجایند؟ ما باید از مردم حمایت کنیم. انتظار ما از کسبه و دستگاه‌های نظارتی این است که اقدام دولت در تامین ارز را تکمیل کنند. از دستگاه‌های اطلاعاتی هم انتظار داریم کمک کنند تا بررسی شود چه کسانی ارز را با قیمت غیرواقعی مبادله می‌کنند، چه کسانی قیمت ارز را غیرواقعی افزایش می‌دهند، همه باید با کمک هم مشکل را حل کنیم.

وی در پاسخ به اظهارنظر سردار رحیمی صفوی درباره اینکه کشور بدون دولت بهتر اداره می‌شود، گفت: دیروز جلسه شورای عالی امنیت ملی با حضور فرماندهان نیروهای مسلح برگزار شد، من در آن جلسه هماهنگی، همدلی و هم راستایی در میان فرماندهان نظامی دیدم. اگر کسی حرف متفاوتی می‌زند نظر شخصی اوست. صحبت‌های رییس ستادکل و سپاه مشخص است. کسی که درجه نظامی بالایی دارد و حرفی می‌زند، نظر شخصی می‌دهد نه نظر ارگان و سپاه و این اظهارنظر هم نشانه آزادی سیاسی و آزادی بیان در کشور است. به هر حال نظرات حضرت امام و رهبری در مورد حضور نظامیان در سیاست مشخص است و من هم امیدوارم همه به این توصیه‌ها عمل کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۰۵۳۲۷۱۰:۴۴:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۵
شما و سیف و بقیه راحت باشیند مردم عادت کردن به این حرف ها خودتون را ناراحت نکنید
ناشناس۴۰۵۳۵۱۱۰:۵۵:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۵
پس توی یک جامعه اگه دولت و حکومت نتونه یکسری چیزهارو کنترل کنه کی باید کنترل کنه؟ این که میشه جنگل.... بود و نبود دولتمردها چه فرقی میکنه جناب آقای نوبخت؟ دلار را باید به 2000 الی 3000 برگردانید. حقوق 1 میلیونی چه کار کنه تو این جامعه. دق کردیم انقدر کامنت گذاشتیم تو گوشتون هم که نمیره
ناشناس۴۰۵۴۰۳۱۱:۱۷:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۵
تقصیر شما نیست پس تقصیر کیست؟ دست روی دست گذاشتید تا عده ای سود جو اقتصاد مملکت را به این وضع بیاندازند وحالا طلبکار ملت هم شده اید.کنا بکشید مردم می دانند چکار کنند.
ناشناس۴۰۵۴۱۲۱۱:۱۹:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۵
عامل بی ثباتی حضور شخص شما است جناب نوبخت.
ناشناس۴۰۵۴۳۰۱۱:۲۳:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۵
بنده خدا راست میگه ، منه بیکار عامل نابسامانی هستم و ایشان و مدیران و مشاوران با حقوق و مزایای خاص ، کاره ای نیستند ، آقایان فقط مسئول امضای فیش حقوقی اند
ناشناس۴۰۵۴۵۳۱۱:۳۰:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۵
پس کی اینکار را میکند نکند دوباره گسل احمدی نژاد را میخواهید فعال کنید ؟
ناشناس۴۰۵۴۵۷۱۱:۳۳:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۵
جمشید بسم الله هست
ناشناس۴۰۵۴۹۵۱۱:۵۰:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۵
پس کو تدبیر و امیدی که دم از اون میزدید آقای روحانی
رضا شیرین۴۰۵۵۰۲۱۱:۵۴:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۵
نه جناب نوبخت ، دولت و تیم اقتصادی ضعیف دولت عامل بدبختی مردم هستند ، اگر وجدان بیداری هست اونهائی در دولت هستند بی پروا و بدون هیاهو استعفا بدهند و بیش از این عامل بدبختی مردم نباشید...
ناشناس۴۰۵۵۲۹۱۲:۱۰:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۵
پس حتما" ملت عامل بی ثتاتی است
ناشناس۴۰۵۵۵۴۱۲:۲۰:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۵
آره تقصیر دولت قبلی می باشد!!!!
ناشناس۴۰۵۵۶۱۱۲:۲۱:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۵
دولت اگر با ندانم کاری هاش عامل بی ثباتی نیست، قادر به حل اون هم نیست.
ناشناس۴۰۵۵۷۸۱۲:۲۵:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۵
ما باید چه کار کنیم؟ دولت قصوری نداشته است و عامل بی ثباتی نیست، این اتفاقات از زیاده خواهی رئیس جمهور امریکاست، ما برای تقویت پول ملی باید مقاومت کنیم. جناب آقای نوبخت: اولا: شما چکار کنید؟! یعنی اینقدر بی برنامه هستید؟ برنامه و بودجه پس چی هست؟ پیش بینی نکردید؟ دوما: عامل بی ثباتی غیر از عدم نظارت و عدم اجرای درست قانون هست؟ پس تدبیر را برای چی گذاشتند؟ سوما: هنوز امید شما به رئیس جمهور آمریکا هست؟ کی باید از خواب بیدار بشیم؟ و در آخر منظور شما از "ما"، مردم هست که باید مقاومت کنند خودتون هم جز این گروه هستید؟؟؟
محمد۴۰۵۶۰۱۱۲:۳۱:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۵
آقای نوبخت شما بهتر از هر کسی می دانی ک عامل و بانی بی ثباتی خودت و تیم بی کفایت اقتصادی دولت است
احمد۴۰۵۶۰۸۱۲:۳۳:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۵
آقای نوبخت به شعور مردم توهین نکنید ,
ناشناس۴۰۵۶۱۰۱۲:۳۳:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۵
دقیقا دولت عامل تلاطم های اقتصادی است این مردم همان مردم سال 92 تا 96 هستند چطور طی این دوره کسی برای خرید دلار هجوم نمی برد ولی با شروع سال 97 همه ملت روانی شده و به بازار مسکن و سکه و خودرو و دلار حمله بردن ؟
ناشناس۴۰۵۶۵۴۱۲:۵۱:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۵
بله که دولت مقصر است دولت با افزایش افسار گسیخته نقدینگی و بوجود آوردن رکود باعث بوجود آمدن شرایط کنونی شده است حالا هم مظلوم نمایی میکند خجالت بکشید
ناشناس۴۰۵۶۸۷۱۳:۰۳:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۵
شما حتی سخنران خوبی هم نیستید!
ناشناس۴۰۵۸۰۲۱۳:۴۳:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۵
خدارو داشتید الان لااقل غم نداشتید! خدارو که با علم دلاری عوض کردید، الان مردم هم از پشتتون میرن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین