احمد توکلی: اعتماد مردمی به سیاستمداران به حداقل خود رسیده/ سبد کالای مردم کوچک‌تر شده است

گروه سیاسی الف،   3970324096 ۴۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: تلاطم بازار ارز بیانگر مدیریت خسارت‌بار اقتصادی است.

احمد توکلی: اعتماد مردمی به سیاستمداران به حداقل خود رسیده/ سبد کالای مردم کوچک‌تر شده است

به گزارش الف، احمد توکلی شامگاه چهارشنبه در ویژه برنامه چهل سالگی انقلاب در مرکز ملی شهید هاشمی نژاد مشهد اظهار داشت: اعتماد مردمی به سیاستمداران به حداقل خود رسیده و اشرافی‌‌گری، ویژه‌خواری، تجمل‌گرایی، انحراف از ارزش‌ها، قبیله‌گرایی سیاسی در میان سیاست ورزان ما رایج شده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: تلاطم بازار ارز در شش سال گذشته نشانه مدیریت خسارت بار اقتصادی است و عجز و ناتوانی در حل این مسئله را نشان می‌دهد.

توکلی با اشاره به اینکه فقرا بیشتر مورد ضربه تورم قرار می‌گیرند بیان کرد: همان‌طور که شاهد هستیم سبد کالای آن‌ها کوچک‌تر شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیریت ناتوان و ناهماهنگ، فساد سیستماتیک و بودجه‌ریزی غیرعلمی و غیرقانونی از عوامل تضییع حق و عدم اجرای عدالت در کشور است تصریح کرد: مناطق آزاد احداث می‌شود که نیروی کار داخلی سر کار برود و ارتقا مهارت پیدا کند و در نهایت صادرات کشور بالا برود اما طبق آمار 86 درصد واردات داشتیم و 14 درصد صادرات.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: جای تاسف دارد که در مجلس، دوستان طرح احداث 101 منطقه آزاد را دادند.

توکلی خاطرنشان کرد: منازعات قبیله‌ای، خودشیفتگی در رفتار سیاستمداران نتیجه کم‌توجهی به مردم است که اینها با تعالیم دین ما کاملا در تضاد است. سختگیری و عیب‌جویی بر مردم را زیاد کردیم و به جای برخورد اقناعی برخورد ابلاغی با مردم داشتیم این هم از عوامل ضعف ما بوده است.

منبع: تسنیم

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۸۶۸۰۷۱۱:۲۱:۰۳ ۱۳۹۷/۳/۲۴
سلام و درود بر دکتر توکلی. استیضاح دولت فعلی + به روی کارآمدن افراد دلسوز و توانمند و راستگو + مذاکره مفید با جامعه جهانی (در جهت تحریم نشدن مردم)، راه برون رفت از بحران است.
ناشناس۳۸۶۹۰۶۱۲:۱۲:۲۴ ۱۳۹۷/۳/۲۴
حتما مسئول جدید مذاکرات هم دکتر جلیلی ؟ :))
ناشناس۳۸۷۰۵۴۱۳:۱۲:۰۹ ۱۳۹۷/۳/۲۴
ما داریم نتیجه تندروی های همین دلواپسان رو برداشت میکنیم
پارسا۳۸۷۲۹۹۱۵:۵۹:۴۶ ۱۳۹۷/۳/۲۴
دوست عزیز جیلی شرف دارد به حسین فریدون و اون جاسوسایی که سکه هم گرفتند
ناشناس۳۸۶۹۲۶۱۲:۱۸:۵۹ ۱۳۹۷/۳/۲۴
این دولت تمام مهره هایش را رو‌ کرد نشان داد عرضه و‌ توانمندی و انگیزه ندارد پس زودتر برود بهتر است
ناشناس۳۸۶۹۳۹۱۲:۲۵:۴۶ ۱۳۹۷/۳/۲۴
منظور از افراد دلسوز و توانمند و دلسوز، فردی مثل دکتر هاشمی طبا می باشد.
ناشناس۳۸۷۰۱۲۱۲:۵۳:۱۵ ۱۳۹۷/۳/۲۴
بازم مذاکره؟ جامعه جهانی یعنی آمریکا؟ از یه سوراخ چند بار باید گزیده شد تا بیدار بشیم؟
ناشناس۳۸۷۴۶۳۱۸:۳۷:۲۱ ۱۳۹۷/۳/۲۴
اگه کاسب تحریم نیستی، راه حل واقع گرایانه شما چیه؟؟؟ میدونی رسیدن صادرات نفت به زیر 200 هزار بشکه و تحریمهای شدید بیمه ای و بانکی و کشتیرانی و بسته شدن سوئیفت یعنی چی؟؟؟ لطفاً بدون شعار جواب بده!
ناشناس۳۸۷۵۳۴۲۰:۳۰:۳۹ ۱۳۹۷/۳/۲۴
پس جنگ گزینه شما است؟
ناشناس۳۸۷۴۵۶۱۸:۳۰:۱۵ ۱۳۹۷/۳/۲۴
مجلسی که عرضه و جرات سوال از روحانی رو نداره شما انتظار دارین استیضاحش کنه؟
ناشناس۳۸۶۸۱۷۱۱:۲۴:۴۹ ۱۳۹۷/۳/۲۴
سیاستمداری که کاری جز دروغ نداشته باشه از کجا اعتماد به وجود میاد . مثلا روز سه شنبه نوبخت گفت حقوق شاغلین با افزایش های جدید و معوقات واریز میشه اما خبری از افزایش توی این ماه و معوقات نبود . اوج اعتماد اینه
ناشناس۳۸۷۱۸۸۱۴:۴۳:۳۶ ۱۳۹۷/۳/۲۴
احسنت
ناشناس۳۸۶۸۱۹۱۱:۲۶:۱۶ ۱۳۹۷/۳/۲۴
مردم کلا اعتماد ندارند
ارادتمند سابق روحانی و هیت همراه کمالی۳۸۶۹۵۵۱۲:۳۲:۲۲ ۱۳۹۷/۳/۲۴
برده دل و جان من دلبرو و جانان من که هرچه بر سر ماست از ماست که برماست
ناشناس۳۸۶۹۷۷۱۲:۳۷:۵۴ ۱۳۹۷/۳/۲۴
از طرف خودت حرف بزن نه مردم .
ناشناس۳۸۶۹۹۳۱۲:۴۶:۱۹ ۱۳۹۷/۳/۲۴
حتی روی دیت و دیانت مردم هم تاثیر گذاشته است بسیاری فکر می کنند دین و اسلام مسولین هستند
ناشناس۳۸۶۸۲۹۱۱:۳۳:۴۳ ۱۳۹۷/۳/۲۴
جناب توکلی خدا خیرت بده برادر درسته مجبورن حرف دل مردم را توی این سایت سانسور منند ولی ماها به این امید که بخوانی و بدانی و منعکس کنی اینجل کامنت می ذاریم فقر بیکاری بدبختی فساد و رشوه و رانت و تحریم و تورم و آقازاده و ژن خوب و نورچشمی و اختلاف طبقاتی و مسکن و ماشین و طلا و دلار و .... از کجا بگم برادر ؟؟ شما فقط حرف بازدید کنندگان سایت خودت را منعکس کنی به این مملکت خدمت کردی
ناشناس۳۸۷۰۵۸۱۳:۱۴:۱۶ ۱۳۹۷/۳/۲۴
ولی کو گوش شنوا گوش گر گوش تو ناله اگر ناله من انکه جایی نرسد فریاد است متاسفانه لقمه های حرام وحب دنیا شرافت وانسانیت را طوری از بعضیها گرفته که امیدی به تغییر مسیر زیان بارشان نیست
ناشناس۳۸۷۵۱۳۱۹:۵۴:۴۱ ۱۳۹۷/۳/۲۴
منم 1000کامنت گذاشتم متاسفانه خوده الف هم یا میترسه یا دوست نداره نشر بده بخدا ما مردم این کشوریم دلسوز ایرانیم امریکایی و انگلیسی نیستیم وضع اقتصادی و معیشت مردم اسفباره خدا کنه روزی نرسه مردم کارد به استخونشون برسه همه رو سیل میبره اقای توکلی عزیز شما مسول این مملکتی سالها در راس هستی این مشکلات یه شبه پیش نیومد کار این دولت و اون دولت نیست وقتی از اول جلوی رانت و اختلاس و اقازاده ها گرفته نشد و لاپوشانی کردین امروز این شد وضع ما انتقاد کنیم میشیم عوامل خارجی همون روز که احمدی نژاد تو مناظره علنا دروغ گفت حمایت کردین امروز باید جوابگو باشین مردم از خدا و اخرت میترسن مسولین چرا نمیترسن
دکتر امیری استاد شیمی دانشگاه تهران۳۸۸۹۲۵۱۱:۲۰:۴۷ ۱۳۹۷/۳/۲۶
بسم الله الرحمن الرحیم جمله بسیار دقیق و حساب شده بر ای جناب دکتر توکلی : شما فقط حرف بازدید کنندگان سایت خودت را منعکس کنی به این مملکت خدمت کردی. ((والسلام)) نه با دیده بان یک چشم
ناشناس۳۸۶۸۵۴۱۱:۵۱:۳۳ ۱۳۹۷/۳/۲۴
اون بخش کوچک در واقع اعتماد نیست اعتماد به نفس اقایان به خودشان است
ناشناس۳۸۶۹۱۰۱۲:۱۳:۲۰ ۱۳۹۷/۳/۲۴
سلام درود برجناب توکلی،متاسفانه قبیله گرایی سیاسی اجازه استفاده از انسانهای شریف ومجرب وعلمی مثل شما رو در عرصه اقتصادی از دولتمردان گرفته
ناشناس۳۸۷۱۸۹۱۴:۴۴:۵۵ ۱۳۹۷/۳/۲۴
میدونی درد مملکت از کجا نشات میگیره؟ فارغ التحصیلان دانشگاههای دولتی که اغلب روستا زاده و باهوش و متعهد و متخصص هستند بیکارند. در عوض یک عده که در دانشگاههای ناکجا آباد مدرک گرفته اند بواسطه آشنا و پارتی بازی و بدون هیچگونه تخصص و تعهدی در سازمانهای دولتی مشغول به کارند و بواسطه عدم تخصص کافی با ایجاد نارضایتی در مردم, تیشه به ریشه نطام می زنند.
مهرداد۳۸۶۹۱۷۱۲:۱۵:۱۴ ۱۳۹۷/۳/۲۴
سیاستمدار دلسوز و صادق
ناشناس۳۸۶۹۶۰۱۲:۳۴:۳۱ ۱۳۹۷/۳/۲۴
شما از عوامل اتفاقات امروز نیستی مشکل ایران حافظه تاریخی صعیف است
ناشناس۳۸۶۹۶۶۱۲:۳۵:۳۷ ۱۳۹۷/۳/۲۴
مگه تورم تک رقمی نیست؟ مردم هم که همه در رفاه اند و راضی! شماها دیگه چی میگید؟!!!
محسن۳۸۷۰۷۶۱۳:۲۴:۱۳ ۱۳۹۷/۳/۲۴
تمام سخنان حضرتعالی درست است ؛ ایکاش همان زمان که در مجلس بودید قوانینی تصویب میشد که جلوی فساد و رانت همه مسئولین از دولت و دو قوه دیگر و سایر نهادها را بطور موثر میگرفت تا اکنون گفته نمیشد اعتماد مردم به حداقل رسیده با این اعتماد کم مردم و وضعیت اقتصادی میخواهیم به آمریکا و اسرائیل مبارزه کنیم ؟ هنوز تحریم ها شروع نشده قیمت همه چیز دو برابر شد
ناشناس۳۸۷۱۸۳۱۴:۴۰:۱۹ ۱۳۹۷/۳/۲۴
چرا اقای دکتر توکلی از تغییر قانون برنامه چهارم ابراز پشیمانی نمی کنند؟ اقتصاد ایران را چه کسانی با سیاسی بازی از سال ۸۳ در این مسیر قرار دادند؟ اقای دکتر توکلی شما و همفکرانتان ایران را به این وضعیت رساندید. فقط سیاسی بازی کردید.توبه کنید انچنان که حضرت علی علیه السلام رهنمود کردند.
امیر جعفری۳۸۷۲۲۶۱۵:۱۳:۱۱ ۱۳۹۷/۳/۲۴
اقای توکلی ما هم این را میدانیم اما شما که مسولیت داشتین چه راهکار ارایه دادین تا وضعییت این نباشد
علي رادان۳۸۷۲۳۱۱۵:۱۷:۲۵ ۱۳۹۷/۳/۲۴
راه کار چیه یکی بگه تو رو خدا
جعفر۳۸۷۲۷۶۱۵:۴۶:۳۵ ۱۳۹۷/۳/۲۴
مشکل ما اینه که همه مسئولین میگن مشکل اینه مشکل اونه. ولی فقط در حد حرف مشکلات رو تکرار می کنند کشور امروز بیش از هر چیزی نیاز به عمگرایی، خلاقیت، شفافیت داره . حرف های تکرارای و بیحاصل دردی از مردم دوا نمی کند بلکه سوهان روح مردم خواهد بود. مسئولین ما بپذیرند که باید صندلی هاشون رو بدن به نیروهای تازه نفس، خلاق و جوان با مدیریت های دورهمی و بسته نمی توان برمشکلات فائق آمد.
ناشناس۳۸۷۲۹۳۱۵:۵۶:۴۳ ۱۳۹۷/۳/۲۴
وقتی که دولت و بانک مرکزی به موسسه ای مجوز رسمی با درج نام در سایت بانک مرکزی در کنار دیگر بانکها و موسسات مالی مجاز می شود و بعد از سپرده گذاری صدها هزار نفر منکر همه چیز می شود و پول و سرمایه و زندگی مردم بیگناه را به سخره می گیرد نتیجه اش نه کاهش اعتماد عمومی بلکه ایجاد نفرت عمومی از حاکمیت به صورت عام است و این چیزی است که همین الان تمام سپرده گذاران این موسسه مالی دچار آن هستند . یعنی مردم به دولت حمایت کردند و حالا حاصلش با نحوه بازپرداخت اصل پولشان برگشت حداکثر یک چهارم از ارزش واقعی پولشان است .
ناشناس۳۸۷۳۲۰۱۶:۱۱:۵۲ ۱۳۹۷/۳/۲۴
آقای توکلی شما چهل ساله در این مملکت سیاستمداری. حاصل دسترنج شما و امثال شماست. انتخابات قبلی هم مردم پیامشون رو به گوش شما رسوندن. بشنوید صدای مردم را و صحنه رو به شایسته تر ها واگذار کنید.
ناشناس۳۸۷۴۲۴۱۷:۵۹:۰۴ ۱۳۹۷/۳/۲۴
اقای توکلی شما ادم با انصافی هستید سوالی دارم چرا در زمان ریاست جمهوری اقای خاتمی وضع اقتصادی ما چنین شد که شخص خود من باور نمی کردم و فکر می کردم برای اولین بر پس از انقلاب کشور اقتصاد خوبی دارد .اما چرا دوستان ارزشی از ایشون دل خوشی ندارن ؟چرا ؟ایا بیاد نمی ارید که وضع قیمتهای خودرو چگونه بود ؟
ناشناس۳۸۷۴۳۵۱۸:۰۲:۵۷ ۱۳۹۷/۳/۲۴
نماینده اصولگرای مجلس در واکنش به اینکه گفته شده خرج تعمیر یک دستشویی در مجلس ۲۶ میلیون تومان شده است، گفت: این هزینه‌ها از جیب مردم نمی‌شود که مردم بتوانند به آن معترض باشند.
ناشناس۳۸۷۴۴۳۱۸:۱۰:۰۴ ۱۳۹۷/۳/۲۴
اشتباه آن بود که قبل از برجام داخلی و افزایش همبستگی ملی رفتیم سراغ برجام خارجی!
ناشناس۳۸۷۴۸۷۱۹:۲۳:۵۴ ۱۳۹۷/۳/۲۴
این اتفاقات نشان داد فقط باید با امربکا مذاکره کرد و یا چند برنامه اصلی را به رفراندم گذاشت تا نطر نهایی را در مواردی که شدیدا بر زندگی مردم اثر دارد ملت خود تصمیم نهایی را بگیرند.
ناشناس۳۸۷۵۲۰۱۹:۵۹:۴۷ ۱۳۹۷/۳/۲۴
اعتماد مردمی به سیاستمداران به حداقل خود نرسیده بلکه به نفرت شدید رسیده
ناشناس۳۸۷۵۲۳۲۰:۰۰:۳۵ ۱۳۹۷/۳/۲۴
خود کرده را تدبیر نیست. اگر زودتر چاره درست نکنید بدتر و بدتر میشود
بیدار۳۸۷۸۶۴۰۸:۱۶:۵۷ ۱۳۹۷/۳/۲۵
این دولت تنها شعار در سرلوحه گفتارش است چنانچه در گفتار معاونینش فقط وعده و وعید را شاهد هستیم.
علی کریمی۳۸۷۹۴۰۱۰:۲۰:۳۶ ۱۳۹۷/۳/۲۵
جناب آقای دکتر توکلی کشور در این مقطع نیاز مبرم به اقدامات وحدت بخش دارد.برخی اقداماتی که در این مقطع می تواند نقشه های آمریکا را نقش بر آب کنند و آرامش اقتصادی را به کشور باز گردانند عبارتند از : پایان حصر ، پایان محدویت های اعمال شده به فعالیت های خاتمی و بازتر کردن فضای سیاسی کشور.
جلال۳۸۸۱۴۳۱۳:۰۷:۱۹ ۱۳۹۷/۳/۲۵
اقای دکتر شما که با مردم هستید چرا ... اگر قرار است یکی از دو حزب بیایند دوباره بروند سراغ حزب بازی که نمیشود ملت گرفتار شده اند
رامبد پیر۳۸۸۶۴۴۰۱:۲۴:۰۶ ۱۳۹۷/۳/۲۶
من به این نتیجه رسیدم‌که با این اوضاع تو مملکت ما مسئول دلسوز و مردمدار وجود ندارد همه دنبال منافع خودشان گروهشان و..خود هستند مردم واقعا یتیم مونده ان
باقری۳۸۸۷۱۰۰۵:۴۱:۳۹ ۱۳۹۷/۳/۲۶
اگه چهار تا ادم دلسوز و فهیم مثل دکتر توکلی داشتیم الان وضعمون این نبود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  20. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین