بازخوانی سخنان امام (ره) روزی که مسئولان خوی کاخ‌نشینی پیدا کنند باید فاتحه کشور را بخوانیم/ ملت عدالت می‌‏خواهد، اتاق بزرگ نمی‌‏خواهد

گروه سیاسی الف،   3970313089 ۴۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

پدیده کاخ نشینی و اشرافیگری یکی از آفت هایی است که امام خمینی (ره) همواره درباره آن به مسئولان هشدار می‌دانند.

روزی که مسئولان خوی کاخ‌نشینی پیدا کنند باید فاتحه کشور را بخوانیم/ ملت عدالت می‌‏خواهد، اتاق بزرگ نمی‌‏خواهد

پدیده کاخ نشینی و اشرافیگری یکی از آفت هایی است که امام خمینی (ره) همواره درباره آن به مسئولان گوش زد  و آنها را نسبت به این امر هوشیار می کردند تا در خواب غفلت قرار نگیرند و فاصله بین مردم و مسئولان افزایش پیدا کند. اکنون نیز پس از گذشت سال‌ها برای جلوگیری از خوی اشرافیگری در میان مسئولان کشور  نیاز به بازخوانی سخنان گوهربار رهبر کبیر انقلاب در این زمینه حس می شود تا تهدیداتی که ممکن است به واسطه رواج صفت اشرافیگری کشور را تهدید کند، فراموش نشود، در ادامه مروری  داریم بر بیانات رهبر کبیر انقلاب در مذمت آفت کاخ نشینی:

ما وقتی که ملاحظه می‌‏کنیم و سعادت‌ها را سنجش می‌‏کنیم، می‌‏بینیم که سعادتمند‌ها آنهایی بودند که در کوخ‌ها بودند. آنهایی که در کاخ‌هاهستند سعادتمند نیستند. آن مقداری که برکات از کوخ‌ها در دنیا منتشر شده است هیچ در کاخ‌ها پیدا نمی‌‏شود.طبع قضیه کاخ ‏نشینی، توجه به عیش و عشرت و توجه به دنیا و توجه به مال و منال است و نمی‌‏تواند شهوت و شکم، این طبقه را مهلت بدهد که در یک امر تفکری وارد بشوند و فکر بکنند. آنهایی که اختراع کرده ‏اند، آنهایی که زحمت کشیده ‏اند و کتابهای ارزنده تحویل جامعه داده ‏اند در هر رشته ‏ای، این کوخ ‏نشینان بوده ‏اند. طبع کاخ ‏نشینی منافات دارد با تربیت صحیح، منافات دارد با اختراع و تصنیف و تالیف و زحمت.( 01/01/1362)

باید اخلاق کاخ نشینی را از ملت بزداییم

ما باید کوشش کنیم که اخلاق کاخ ‏نشینی را از این ملت بزداییم. اگر بخواهید ملت شما جاوید بماند و اسلام را به آن طوری که خدای تبارک و تعالی می‌‏خواهد، در جامعه ما تحقق پیدا کند، مردم را از آن خوی کاخ ‏نشینی به پایین بکشید، خود کاخ ‏نشینی این خوی را می‌‏آورد، ممکن است که در بین آن‌ها هم کسی پیدا بشود لکن نادر است. توجه کنید که این ملتی که الآن کوخ‏ نشینانش مشغول فعالیت هستند و مشغول به زحمت هستند در جبهه‏‌ها و پشت جبهه‏‌ها، این کوخ ‏نشینان را زحمت بکشید که به همین حال خوی کوخ‏ نشینی و خوی اینکه توجه به کاخ‌ها نداشته باشند نگه دارید تا بتوانید ادامه بدهید زندگی صحیح اسلامی را. آن خوی کاخ ‏نشینی مضر است، خودش مضر نیست، خُویَش مضر است، لکن خود او، این خوی را دنبال دارد.( 01/01/1362)

آنهایی که در کاخ‌ها هستند سعادتمند نیستند/روزی که مسئولان کشور خوی کاخ نشینی پیدا کنند باید فاتحه کشور را بخوانیم

روزی که مسئولان کشور خوی کاخ نشینی پیدا کنند باید فاتحه کشور را بخوانیم

آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتحه دولت و ملت را بخوانیم. آن روزی که رئیس جمهور ما خدای نخواسته، از آن خوی کوخ ‏نشینی بیرون برود و به کاخ ‏نشینی توجه بکند، آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا می‌‏شود. آن روزی که مجلسیان خوی کاخ ‏نشینی پیدا کنند خدای نخواسته، و از این خوی ارزنده کوخ ‏نشینی بیرون بروند، آن روز است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم. ( 01/01/1362)

یک موی شما کوخ نشینان بر همه کاخ نشینان ترجیح دارد

من شما طبقه گودنشینان را از آن کاخ ‏نشینان بالا‌تر می‌‏دانم؛ اگر آن‌ها لایق این باشند که با شما مقایسه بشوند. من وقتی که در انقلاب می‌‏دیدم که یک پیرمردی از آن گودنشین‌ها از آن منزل محقر خرابه بیرون می‌‏آمد و می‌‏گفت که ما با بچه‏‌هایمان صبح که می‌‏شود می‌‏رویم برای تظاهرات، [مباهات می‌‏کردم]. یک موی شما بر همه آن کاخ ‏نشین‌ها و آنهایی که در این انقلاب هیچ فعالیتی نداشتند، بلکه کارشکنی هم تا آن اندازه که می‌‏توانستند می‌‏کردند و الآن هم هر مقدار که بتوانند می‌‏کنند، یک موی شما بر همه آن‌ها ترجیح دارد؛ بلکه مقایسه یک موی شما با آن‌ها نباید صحیح باشد.(سخنرانی در حسینیه جماران)

ملت عدالت می‌‏خواهد، اتاق بزرگ نمی‌‏خواهد

ملت عدالت می‌‏خواهد، اتاق بزرگ نمی‌‏خواهد. ملت وزارتخانه می‌‏خواهد، وزارتخانه اسلامی، نه آن وزارتخانه کاخ دادگستری، کاخ نخست‏ وزیری، کاخ وزارتِ مالی، هی کاخ! کاخ مال ملت است. این تزییناتی که الآن در این کاخ‌ها موجود است، علاوه بر اینکه بسیاری‏ش یا بعضی‏اش از محرّمات است و حتماً باید دولت توجه کند به آن، دولتی که می‌‏گوید دولت اسلامی است ـ و هستند ـ نباید تحت تاثیر واقع بشود و هر طوری سابق بوده‌‌ همان طوری که در زمان محمدرضاشاه خان بوده است حالا هم‌‌ همان فرم باشد. پس شما چه کاره ‏اید! تو که می‌‏گویی من مسلمان هستم، چکاره هستی؟ ما یکی ‏یکی باید بگوییم؟ دانه ‏دانه باید بسپاریم؟ این‌ها باید اصلاح بشود و شما‌ها ـ من می‌‏دانم ـ مسلمانید ـ من همه افراد این‌ها را بعضی‏شان را می‌‏شناسم، بعضی‏شان را هم معرفی کرده‏اند به من ـ این‌ها همه متعهدند، همه مسلمانند، لکن ضعیف ‏النفسند! می‌‏ترسند که مبادا یک وقت میهمانی از اجانب بیاید در کاخ دادگستری یا در کاخ نخست‏ وزیری و آنجا ببیند که یک [محیط] محقری است؛ باید حتماً به فرم غرب باشد؟!(15/12/1357)

آنهایی که در کاخ‌ها هستند سعادتمند نیستند/روزی که مسئولان کشور خوی کاخ نشینی پیدا کنند باید فاتحه کشور را بخوانیم

اگر از خودتان شروع نکنید نمی‌‏توانید اصلاح کنید

دولت‌ها بفهمند که قدرت به این نیست که ظرف طلا باشد و ظرف نقره باشد، قدرت به این نیست که پرده ‏های کذا باشد، بزرگی و عظمت به این نیست که پرده ‏های کذا باشد و مبلهای کذا باشد از مال این ملت ضعیف! خود ملت توی این غار‌ها زندگی بکند و شما در کاخهای دادگستری و در کاخهای نخست‏وزیری؟! تعدیل کنید خودتان را؛ اگر از خودتان شروع نکنید نمی‌‏توانید اصلاح کنید. (15/12/1357)

آنهایی که در کاخ‌ها هستند سعادتمند نیستند/روزی که مسئولان کشور خوی کاخ نشینی پیدا کنند باید فاتحه کشور را بخوانیم

روحانیت متعهد، به خون سرمایه‏ داران زالو صفت تشنه است و هرگز با آنان سرآشتی نداشته و نخواهد داشت. آن‌ها با زهد و تقوا و ریاضت درس خوانده‏اند و پس از کسب مقامات علمی و معنوی نیز به‌‌ همان شیوه زاهدانه و با فقر و تهیدستی و عدم تعلق به تجملات دنیا زندگی کرده‏اند و هرگز زیر بار منت و ذلت نرفته‏اند. دقت و مطالعه در زندگی علمای سلف، حکایت از فقر و نهایتاً روح پرفتوت آنان برای کسب معارف می‌‏کند که چگونه در پرتو نور شمع و شعاع قمر تحصیل کرده‏اند و با قناعت و بزرگواری زیستند. (منشور روحانیت)

اگر ملت می‌‏خواهد که این پیروزی تا آخر برسد ، باید مواظب آنهایی که دولت را تشکیل می‌‏دهند باشد

ملت ما متوجه باشند که وقتی که مجلسشان یک مجلسی است که از طبقه متوسط است و توی این مجلس آن «دوله»‌ها و «سلطنه»‌ها و «سلطنتی»‌ها را نداریم و در دولت هم آنطور دولتهایی که افراد مرفه سرمایه‏ دار کذا باشند نداریم، در ارتش هم آن افراد سپهبد و کذایی که املاک بی‏اندازه داشتند و آپارتمانهای چندین طبقه داشتند نداریم، این مملکت محفوظ می‌‏ماند. آن روزی که هر یک از شما‌ها را ملت دید که دارید از مرتبه متوسط می‌‏غلتید به طرف مرفه و دنبال این هستند که یا قدرت پیدا بکنید یا تمکن پیدا کنید، مردم باید توجه داشته باشند و اینطور افرادی که به تدریج ممکن است یک وقتی خدای نخواسته پیدا بشود، آن‌ها را سر جای خودشان بنشاند. اگر ملت می‌‏خواهد که این پیروزی تا آخر برسد و به منتهای پیروزی که آمال همه است برسد، باید مواظب آنهایی که دولت را تشکیل می‌‏دهند، آنکه رئیس جمهور است، آنکه مجلس هست، مجلسی هست، همه این‌ها را توجه بکنند که مبادا یک وقتی از طبقه متوسط به طبقه بالا و به اصطلاح خودشان مرفه به آن طبقه برسد. (سخنرانی در حسینیه جماران)

آنهایی که در کاخ‌ها هستند سعادتمند نیستند/روزی که مسئولان کشور خوی کاخ نشینی پیدا کنند باید فاتحه کشور را بخوانیم

رئیس جمهور و وکلای مجلس از طبقه‏ ای باشند؛ که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس کرده باشند

ملت در سرتاسر کشور در کارهایی که محول به اوست برطبق ضوابط اسلامی و قانون اساسی انجام دهد؛ و در تعیین رئیس جمهور و وکلای مجلس با طبقه تحصیلکرده متعهد و روشنفکر با اطلاع از مجاری امور و غیروابسته به کشورهای قدرتمند استثمارگر و اشتهار به تقوا و تعهد به اسلام و جمهوری اسلامی مشورت کرده، و با علما و روحانیون با تقوا و متعهد به جمهوری اسلامی نیز مشورت نموده؛ و توجه داشته باشند رئیس جمهور و وکلای مجلس از طبقه‏ ای باشند؛ که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و در فکر رفاه آنان باشند، نه از سرمایه‏ داران و زمین خواران و صدرنشینان مرفه و غرق در لذات و شهوات که تلخی محرومیت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمی‏توانندبفهمند. (بخشی از وصیت نامه)

سرچشمه همه مصیبتهایی که ملت‌ها می‌‏کشند این است که متصدیان امورشان از قشر اشراف باشد

سرچشمه همه مصیبتهایی که ملت‌ها می‌‏کشند این است که متصدیان امورشان از قشر مرفه و از اشراف و اعیان ـ به اصطلاح خودشان ـ از آن‌ها باشد. و آن‌ها این طور هستند، اشراف و اعیان این طور هستند که تمام ارزش‌ها را به این می‌‏دانند که آنجایی که زندگی می‌‏کنند بهتر از دیگران باشد، آن رفتاری که مردم با آن‌ها می‌‏کنند، رفتار عبید با موالی باشد؛ تمام افکارشان متوجه به این مسائل است. باید حتماً چند تا پارک داشته باشد، چند تا باغ داشته باشد در شمیران، در تهران، در کجا، تا اینکه بشود یک نفر آدم ـ عرض می‌‏کنم که ـ نخست وزیر یا یک نفر آدم وزیر کذا. و این‌ها وضع روحیشان، به حسب نوع، وضع روحیشان این طور بود که چون قدرت را، تمام ارزش‌ها را به قدرت می‌‏دانستند، تمام ارزش‌ها را به قدرت مالی می‌‏دانستند، به قدرتهای دیگر می‌‏دانستند، در مقابل قدرت بالا‌تر از خودشان خاضع و عَبد بودند، در مقابل ضعفایی که قدرت ندارند، فرمانفرما و حکومت بودند.

آنهایی که در کاخ‌ها هستند سعادتمند نیستند/روزی که مسئولان کشور خوی کاخ نشینی پیدا کنند باید فاتحه کشور را بخوانیم

این وضع طبیعی این است که یک قشر اشراف و اعیان ـ به اصطلاح خودشان ـ و مرفه به یک کشوری حکومت کنند و قابل اجتناب نیست این. وقتی حکومت آن طور شد، دیگر نمی‌‏شود این را کسی خیال کند که قابل این است که این با مردم چه جور باشد، از آن‏ور با دولتهای خارجی چه جور باشد. مقابل آن‌ها، از باب اینکه می‌‏دیدند آن‌ها قدرتشان بیشتر است، خاضع بودند. هر جایی که توهّم می‌‏کردند که به قدرتشان یک قدرت بالاتری یک صدمه‏ای بزند، مقابل او لنگ می‌‏انداختند و همه جور تواضعی می‌‏کردند؛ برای اینکه آنجا را به دست داشته باشند. به مردم هر چه گذشت، گذشت و هرچه خواستند، بکنند با مردم.( 07/06/1361)

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان امام خمینی (ره) به دلیل جهان‌بینی و بصیرتی که داشته‌اند، همواره درباره مسائل مختلفی که ممکن است ماهیت جمهوری اسلامی را خدشه‌دار کند به مسئولان و مردم تذکر می‌دادند،ایشان بارها در جمع مسئولان فرمودند کسانی که درد فقر و محرومیت را چشیده‌اند تا آخر با ما خواهند ماند و آنهایی که طعمی از فقر نچشیده‌اند، درکی از مشکلات مردم و گرفتاری‌های آنها ندارند،به نظر می‌رسد که امروز برخی از مسئولان گرفتار آفت کاخ‌نشینی شده‌اند و  از سطح زندگی مردم به سرعت فاصله گرفته‌اند، لذا بدیهی است که چنین اشخاصی نمی‌توانند مجریان خوبی برای قانونگذاری و دفاع از حقوق مردم باشند و از آنها حمایت کنند،مسئولان باید بدانند که لازم است خود را با قشر ضعیف جامعه همتراز کنند، نه اینکه به فکر هم‌ردیف شدن با کاخ‌نشینان جامعه باشند، چرا که چنین آفتی در شان  مسئولان دستگاه‌های کشوری که به نام جمهوری اسلامی زیبنده شده نیست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۷۱۲۴۵۱۲:۲۸:۱۸ ۱۳۹۷/۳/۱۳
۳۰ سال است که به جای تفکر امام و رهبری ، تفکر طیف اشرافی بر بعد اقتصادی کشور حاکمه واین طیف تبدیل شده به ماشین تولید نارضایتی در کشور.... خطرناک تر این که این طیف امروز اژدهای هفت سری شده که هم پول دارد ، هم رسانه و هم حمایت بیگانه .. برخورد با انها هزینه دارد ...البته مردم هم در حاکم شدن این طیف بی تقصیر نیستند..
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۷۱۳۴۸۱۳:۱۳:۲۴ ۱۳۹۷/۳/۱۳
تز و دکترین مدیران کشور این شده که اگه ما نبریم دیگران می برن پس ما می بریم تا دیگران نبرند
ناشناس۳۷۱۳۵۶۱۳:۱۷:۴۹ ۱۳۹۷/۳/۱۳
اگر یک مسول و مدیری واقعا کار و وجودش کلیدی و ارزشمند باشد قابل هضم است که در رفاه نسبی هم باشد ولی این مسولان و مدیران که اکثرا ثمرشان از افراد عادی جامعه هم کمتر است و تنها هنرشان غارت بیت المال است
حسین۳۷۱۳۸۳۱۳:۳۲:۲۲ ۱۳۹۷/۳/۱۳
امام خمینی فرمودند : من در میان شما باشم یا نباشم به شما نصیحت میکنم نگذارید این انقلاب به دست نا اهلان و نا محرمان بیافتد.... متاسفانه امروز مملکت و انقلاب به دست دوتایعیتی ها و نالایقان به شدت در معرض خطر قرار گرفته
محلاتی۳۷۱۵۲۸۱۴:۴۳:۰۰ ۱۳۹۷/۳/۱۳
از 40 سال بعد انقلاب ، 32 سال همین اشرافیون کارگزارانی و اصلاحاتی حاکمند. انتظار داشتید این اوضاع نشود؟
ناشناس۳۷۱۹۹۶۲۱:۵۷:۴۰ ۱۳۹۷/۳/۱۳
روحیه برخی از مسولان کاشکی کاخ نشینی بود موضوع این است که سیرایی ندارند
ناشناس۳۷۱۲۵۱۱۲:۳۱:۳۵ ۱۳۹۷/۳/۱۳
ساده زیست ها را با حربه دیوارکشی و وعده بزن و برقص و کنسرت از میدان به در می کنند و نجومی بگیرها جولان می دهند.. بزنید وبرقصید ، ما از هنجارشکنی شما حمایت می کنیم، درعوض ما در راس قدرت باشیم ... هر نهادی هم که بخواهد با این ها مقابله کند ، چماق «رای مردم » را بر سرش می کوبند...
رضا۳۷۱۲۵۹۱۲:۳۵:۲۸ ۱۳۹۷/۳/۱۳
یعنی فکر می کنید الان پیدا نکردند . ادرس خونه های مسوولین را چک کنید متوجه میشد که سالهاست فاتحه خوانده شده
محسن۳۷۱۳۶۲۱۳:۲۲:۱۹ ۱۳۹۷/۳/۱۳
دمت گرم، دقیقا می‌خواستم همینو بنویسم.
ناشناس۳۷۱۲۶۰۱۲:۳۵:۳۲ ۱۳۹۷/۳/۱۳
یه عکس هم از حرم فعلی امام میگذاشتید تا همه بدونند که مسوولین کشور امام رحلت کرده را بیشتر میپسندند تا امام زنده را.
محسن۳۷۱۳۶۶۱۳:۲۳:۲۸ ۱۳۹۷/۳/۱۳
دقیقا!
نعمت الله جوکارنامیوندی۳۷۱۲۷۱۱۲:۴۱:۰۵ ۱۳۹۷/۳/۱۳
چه کسی مسوولیت اجرای وپیگیری وصایای امام را دارد !؟همه ایده ها وگفته زیباست ؛زیبایی واقعی در چگونگی و اجرای عملیاتی ایده هاست.
ناشناس۳۷۱۲۷۲۱۲:۴۱:۳۶ ۱۳۹۷/۳/۱۳
چه خوب بود در کنار عکس آجری جماران عکس مرقد رو هم در حال حاضر با مسئولینش میانداختید !!!
ناشناس۳۷۱۳۶۳۱۳:۲۲:۲۴ ۱۳۹۷/۳/۱۳
چه خوب بود می توانستید و جرات می کردید دارائی های واقعی تک تک مدیران ، مسئولین و روحانیون رده بالای کشور رو منتشر می کردید تا همه بدونن که چه کسانی واقعا اهل تفکرات امامان واهل بیت هستند و چه کسانی تنها برای فریب مردم دم از اهل بیت وراه امامان می زنند .البته در آینده تاریخ همه این چیزها را روشن خواهد کرد .
ناشناس۳۷۱۷۴۶۱۷:۳۵:۵۱ ۱۳۹۷/۳/۱۳
به بیراهه نروید زیبایی وشکوه مرقد امام نشانه توانمندی مملکت است . پس طوری وانمود نکنید که مرقد امام باعث ورشکستگی اقتصادی ما شده !! نه کشور ما بسیار بسیار بسیار ثروتمند تر از آن است که شما تصور می کنید . آنقدر که اگر نتواند برای رهبری که به گردنش حق دارد مرقدی زیبنده بسازد ( هرچند که این بنا تنها یک مقبره نیست بلکه یک مرکز دینی وفرهنگی اسلامی هم هست ) در چشم جهانیان به مراتب زشت تر از آن است که هزینه کردن برای آن القا می شود ! آنچه کشور ما را رو به شکست اقتصادی و فرهنگی واعتقادی می برد نا کار آمدی مسئولین موازی کاری های پر هزینه ولج ولج بازیها وجناح بندی های خصمانه ودخالتهای بی مورد در حوزه ی کاری مسئولین است .
ناشناس۳۷۱۲۷۶۱۲:۴۳:۰۵ ۱۳۹۷/۳/۱۳
باید قانون از کجا و چه راهی به این ثروت افسانه ای رسیده ای را برای همه احاد مردم و مسولان و مدیران مشمول که از نوسانات اقتصادی و سو استفاده از موقعیت شغلی و رانت به این ثروت ها رسیده اند را اجرایی کرد
نعمت الله جوکارنامیوندی۳۷۱۲۷۷۱۲:۴۳:۳۸ ۱۳۹۷/۳/۱۳
ایابرخی از اعضای بیت معظم له به عنوان متولیان مرقد مطهر نگرش ودیدگاه امام راحل را دربازسازی کاخ گونه حرم ایشان موردتوجه قرارداده ند!؟
ناشناس۳۷۱۲۸۱۱۲:۴۵:۱۲ ۱۳۹۷/۳/۱۳
من در سال ۱۳۸۲ در رشته مهندسی کشاورزی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شدم و الان در یک سوپر مارکت کار میکنم. در صورتی که علاقه زیادی به کشاورزی داشتم. انتظار نداشته باشید تا زمانی که ما در مزرعه ها مشغول به کار نشویم, راندمان آبیاری افزایش پیدا کند. این عمر تلف شده ما را چه کسی پاسخگوست؟ فارغ التحصیلان دولتی که اغلب روستا زاده و متعهد و متخصص هستند, خانه نشین هستند و یک عده که در دانشگاههای ناکجا آباد, درس خوانده اند, بواسطه پارتی و آشنا بازی در سازمانهای جهاد کشاورزی مشغول کارند و بدلیل عدم تخصص و دانش کافی نتوانستند مصرف آب در کشاورزی را پایین بیاورند. ما هم مثل مولایمان علی, خانه نشین هستیم.
مهدی۳۷۱۲۸۳۱۲:۴۵:۵۶ ۱۳۹۷/۳/۱۳
اماما: کجایید تا ببینید که اکنون پس از چهل سال که از سخنان حکیمانه شما میگذرد، کاخهای بعضی از مسئواین ما حسادت کاخ نشینان اجنبی را بر افروخته است. همانانی که میبایست فقط و فقط و فقط بفکر مردم و اقشار پایین جامعه باشند، الان فقط و فقط وفقط وفقط بفکر پر کردن جیبهای خود از پولهای همین مردمند و درون ابر کاخهای چند صد میلیاردی خود در داخل و خرج کشور مشغول خوشگذرانی و فخر فروختن به پابرهنه ها هستند. اماما: اکنون برخی از مسئولین کشور بر بالای ابرها زندگی میکنند و صدای زجر محرومان را نمیشوند که بخواهند برای رفع مشکلاتشان کاری انجام دهند. اماما: در حال حاضر چنان قحط الرجالی در کشور جاریشت که بعضی ار مسئولین و فرزندان و وابستگانشان دارای چند و در بعضی موارد چند ده شغل هستند و از چند منبع حقوق میگیرند و سوار ماشینهای چند میلیاردی اند (که به سر کار بروند البته) و فرزندان ملت ایران با وجود دارا بودن مدارک تحصیلی عالی بیکارند و مشغول نظاره این نامردانند. خلاصه اینکه آقا، خیلی از مسئولین کشور نصایح پدرانه شما را با جان و دل گوش کردند، اما وارانه. همه کار کردند، ولی برای پر کردن جیبهای خود از بیت المال. اماما، ایکاش بودید و میدید که چگونه برخی مسئولین ما کشور و بیت المال را حیاط خلوت خود برای مال اندوزی و دزدی و اختلاس و تجاوز به حقوق هشتاد میلیون نفر کرده ا
ناشناس۳۷۱۳۵۰۱۳:۱۴:۳۵ ۱۳۹۷/۳/۱۳
کار از کار گذشته متاسفانه
ناشناس۳۷۱۳۶۱۱۳:۲۱:۵۷ ۱۳۹۷/۳/۱۳
متاسفانه الآن خانه ها و دفاتر کاری عده کثیری از مسئولین مملکت بحدی اشرافی است که کاخ های نیاوران و سعدآباد پیش آنها بیشتر به بیقوله میماند.این عدول از آرمانهای انقلابی ملت ایران است
ناشناس۳۷۱۳۷۰۱۳:۲۵:۱۱ ۱۳۹۷/۳/۱۳
نگاهی بکنید به حرم خود امام ، چه خر جهایی که نمی شود !!!!!!!!
ناشناس۳۷۱۴۱۸۱۳:۵۴:۱۱ ۱۳۹۷/۳/۱۳
این حرفا همش فیلم
ناشناس۳۷۱۴۳۹۱۴:۰۴:۲۷ ۱۳۹۷/۳/۱۳
کلا کاخ نشین بودن یا کوخ نشین بودن اصلا مهم نیست . کارایی و کارآمدی و این که فلان وزیر و وکیل چقدر در جهت رفاه و اشتغال و تولید و تولید سرانه و اجرای و گسترش عدالت اجتماعی ایفای نقش کند مهم هست . و الا بن لادن هم با اون همه ثروت و پول در غار زندگی می کرد و ادعای دین مداری هم داشت . در حالی که مهره استکبار و صهیونیسم بود و زمانی که تاریخ مصرفش تمام شد به زباله دان تاریخ پیوست .
ناشناس۳۷۱۴۴۸۱۴:۰۷:۱۹ ۱۳۹۷/۳/۱۳
این بازی کاخ نشین اینها دیگه خیلی قدیمی شده
ناشناس۳۷۱۵۱۹۱۴:۳۸:۲۲ ۱۳۹۷/۳/۱۳
با توصیه که نمی شود کاری از پیش برد جایی که قانون نباشد وضع همین است
ناشناس۳۷۲۲۴۳۰۹:۴۵:۱۷ ۱۳۹۷/۳/۱۴
واقعا فکر می کنی قانون وجود نداره ؟؟ ما هزاران هزار قانون خوب و عالی در همه سطوح اجتماعی , سیاسی و ... داریم که خب نصف بیشترش اجرا نمیشن , بقیه اش هم که داره به صورت منفعتی اجرا میشه یعنی هرکی بیشتر منفعت رسوند قانون به طرف اون میل می کنه.
ناشناس۳۷۱۵۴۰۱۴:۵۰:۵۹ ۱۳۹۷/۳/۱۳
ما به عنوان یک جوان تحصیلکرده در شرف ازدواج خواب خانه داشتن را که نمیبینیم هیچ ، این اجاره های سنگین نمیگذارد خانه اجاره کنیم به خدا و امیرالمومنین از شما شکایت خواهیم کرد
ناشناس۳۷۱۶۵۵۱۶:۰۸:۱۰ ۱۳۹۷/۳/۱۳
متاسفانه مرقدی که برای شخص امام ساخته اند سمبل اشرافیگری است...
ناشناس۳۷۱۶۶۱۱۶:۱۶:۴۴ ۱۳۹۷/۳/۱۳
تمایل طبیعی افراد به برخورداری بیشتر است. همین من و شما که غر غر می‌کنیم هم اگر دستمان برسد بعید نیست آلوده شویم و نجومی بگیر بشویم. راه حل این مسایل غر غر کردن و اتکا به مسایل غیر قابل اجرا و غیر قابل ارزیابی‌ ای چون تقوی و تعهد و این حرفهای ضعیف نیست. راه حل آن قانون است! قانونی که در برابر آن همه یکسان باشند. اول انقلاب با مفهوم معیوبی بنام تعهد که نه قابل سنجش بود و نه قابل راستی آزمایی، یک رانتی عظیمی برای یک عده موسوم به حزب‌اللهی (یا آنها که وانمود می‌کردند حزب اللهی هستند) ایجاد شد. کسانی که میلیارد دلارهای امروز را جابجا می‌کنند، همان کسانی هستند که آن روزها از این رانت تعهد استفاده می‌کرند. همه ما با استشمام بوی میلیارد دلار، حتی اگر اعتقادی به تعهد و آرمانهای اسلامی هم نداشته باشیم، آنچنان هنرمندانه ادای تعهد را در می‌آوریم که خودمان هم باورمان شود.
ناشناس۳۷۱۷۴۹۱۷:۳۷:۱۷ ۱۳۹۷/۳/۱۳
چهل سال گذشت و داستان برعکس شد. موقع آن است که علمای علوم گوناگون نظیر جامعه شناسی و روانشناسی و ... علل عدم تحقق تیتر خبر را با روش های علمی بررسی و نتیجه را اعلان کنند. یکی از تفاوت های عمده کشورهای پیشرفته با سایرین در این است که آنها وقایع جامعه خود را واقع بینانه و علمی مورد تحلیل قرار میدهند و راهکار ارائه میکنند ولی ممالک امثال ما جز ناله و شعار و برخوردهای احساسی کاری نمی کنند.
محمد۳۷۱۷۵۹۱۷:۴۴:۴۱ ۱۳۹۷/۳/۱۳
دیگه خیلی دیرشده
ناشناس۳۷۱۸۶۱۱۹:۰۸:۵۰ ۱۳۹۷/۳/۱۳
شما که نظر اکثریت مردم رو میدونی!!!! شاید میخواهی مردم تخلیه بشوند. نه!!!
حسین۳۷۲۰۸۳۲۳:۴۹:۱۸ ۱۳۹۷/۳/۱۳
ایا امروز همون روزی نیست که مسئولان خوی کاخ نشینی دارند؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۷۲۱۴۲۰۳:۲۲:۳۵ ۱۳۹۷/۳/۱۴
ثروت و زندگی راحت و مدرن و خوب زندگی کردن و بهره گیری از امکانات چیز بدی نیست .. به شرطی که اون ثروت از کار و راه درست و قانونی و بدور از رانت و فساد و حلال حروم کردن بدست اومده باشه !
ناشناس۳۷۲۲۰۴۰۸:۳۹:۰۱ ۱۳۹۷/۳/۱۴
به نظر شما الان اون روز نرسیده؟ این همه خودروهای میلیاردی مال من و شماست؟ این ثروت ها تو کشوری که بیکاری بیداد میکنه از کجا میاد؟
ناشناس۳۷۲۲۴۴۰۹:۴۹:۰۷ ۱۳۹۷/۳/۱۴
یه حرف تازه تر بگو ...
am۳۷۲۲۵۱۱۰:۰۱:۰۵ ۱۳۹۷/۳/۱۴
چرا کاری برای بازگشت به همون ارمان ها و اصول انجام نمیشه
محسن۳۷۲۲۵۷۱۰:۰۷:۲۶ ۱۳۹۷/۳/۱۴
کاری نداره اول از همه ببینید خونه رییس جمهور کجاست؟ چند می ارزه؟ قبلا خونه اش کجا بوده
ناشناس۳۷۲۲۹۳۱۰:۴۲:۱۳ ۱۳۹۷/۳/۱۴
کشورهای پیشرفته رو نگاه کنید خیلی از مسئولانشون کاخ نشین هستند یا وضع خوبی دارند. مسئولی که خودش دنبال زندگی مرفه نیست خیلی سخته که برای مردم زندگی مرفه بخواد.
ناشناس۳۷۲۷۳۴۱۸:۱۵:۱۰ ۱۳۹۷/۳/۱۴
تو مملکت ما مسولین بخیلن همه چیزو برای خودشون میخوان
ناشناس۳۷۲۹۳۹۲۲:۵۱:۲۹ ۱۳۹۷/۳/۱۴
زندگی مرفه پیش کش مسولان شما زندگی حداقلی را ازمردم گرفتید ،هنر مسوولان بی درد در ایران جز فساد چیزی دیگری به مردم ارایه نداده.!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

      2. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

      3. این صدای اقتدار ایران است ...

      4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

      5. وحدت ملی با وعده صادق

      6. استخوانی در گلوی اسرائیل!

      7. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

      8. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

      9. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

      10. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

      11. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

      12. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

      13. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

      14. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

      15. اسراییل چه باید بکند؟ 

      16. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

      17. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

      18. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

      19. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

      20. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

      21. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

      22. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

      23. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

      24. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

      25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

      آخرین عناوین