محسن هاشمی: تهران از ۵۰ سال پیش مشکل ترافیک دارد

گروه اجتماعی الف،   3970211062 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه نیم قرن است که تهران مشکل ترافیک دارد و هنوز هم ترافیک یکی از معضلات تهران است، گفت: عدم توجه به توسعه پایدار، عامل این مسائل است که باعث شده تا تلاش‌های ما چالش‌های جدی را به وجود آورد.

محسن هاشمی: تهران از ۵۰ سال پیش مشکل ترافیک دارد

محسن هاشمی در اولین همایش بررسی چالش‌ها و راهکارهای نوین مدیریت شهری با اشاره به روز جوان، از دولتمردان خواست تا جوان‌گرایی را به عنوان یکی از اصول مدیریتی سرلوحه کار قرار دهند.

وی افزود: همه نیروهایی که از اوایل انقلاب روی کار آمدند، در دولت اصلاحات و در دولت احمدی نژاد حضور داشتند و دچار انسداد مسئولیتی شدیم. این نیروها حاضر نیستند جای خود را به جوانان بدهند. از مقامات دولتی و کشوری می‌خواهم تا به جوانان اعتماد کنند. در مقام شایسته سالاری، جوانان نسبت به میان سالان و پیران در اولویت هستند.

رئیس شورای شهر تهران درباره سیاستگذاری و پایش مدیریت شهری گفت: در 100 سالی که از احداث شهرداری‌ها می‌گذرد، همواره به زیرساختها توجه کمتری شده است. همه مدیران به خاطر سرعت در انجام امور به صورت تخصصی و گام به گام به مسائل نپرداختند و همین عامل باعث شد تا چالش‌هایی روبرو شویم.

وی با اشاره به اینکه نیم قرن است که تهران مشکل ترافیک دارد و هنوز هم ترافیک یکی از معضلات تهران است، گفت: عدم توجه به توسعه پایدار، عامل این مسائل است که باعث شده تا تلاش‌های ما چالش‌های جدی را به وجود آورد.

هاشمی با بیان اینکه توسعه پایدار به معنای انجام اموری است که برای آیندگان مشکل ساز نشود، گفت: به عنوان مثال درآمد حاصل از تراکم فروشی در محلی هزینه شده است که حمل و نقل خصوصی را گسترش داده؛ این در حالی است که باید رویکرد ما توسعه حمل و نقل عمومی باشد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه تهران نیازمند فراهم کردن زیربنای یک حمل و نقل یکپارچه است، گفت: سیستم اتوبوسرانی و تاکسیرانی جوابگوی نیاز شهروندان نیست و باید سیستم حمل و نقل انبوه گسترش یابد.

هاشمی با بیان اینکه ترافیک حال حاضر شهر تهران به خاطر ناکارآمدی مدیریت شهری است، گفت:‌ مردم متوجه مدیریت ناکارآمد می‌شوند. نباید در محل‌هایی هزینه‌ کنیم که بازده وجود ندارد.

رئیس شورای شهر تهران مشکل پسماند را یکی دیگر از معضلات شهر تهران دانست و گفت: باید زباله‌ها در مناطق جمع آوری شوند، در حال حاضر پس از گذشت 40 سال از انقلاب هنوز مشکل پسماند برطرف نشده است.

وی با اشاره به بافت فرسوده گفت: نتوانستیم برای جذب سرمایه خصوصی کاری کنیم. باید با راهکارهایی سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در بافت فرسوده جذب می‌کردیم تا پولدارها پولدارتر نشوند و ساکنان بافت فرسوده نیز از نظر اقتصادی رشد کنند.

هاشمی با تاکید بر اینکه اگر طرحی پیوست‌های حقوقی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سلامت و محیط زیست را نداشته باشد منجر به توسعه پایدار نمی شود، گفت: تمام پروژه‌ها باید ذی‌نفع داشته باشد تا بتوانیم از این طریق جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی را محقق سازیم.

به گزارش تسنیم، در این همایش مهدی بابایی مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران با بیان آن که ضرورت توجه به علم و پژوهش و تحقیق در حوزه مدیریت شهری بر کسی پوشیده نیست اظهار داشت: فضای تحقیق و پژوهش در همه فضای شهرداری تهران باید ساری و جاری شود و بر هین اساس معاونت علمی سازمان بسیح شهرداری تهران با استفاده از ظرفیت کانون نخبگان بسیجی و عقد تفاهم با 38 دانشگاه نهاد علمی و پزوهشی اقدام به بررسی چالش ها و ارائه راهکارهای نوین مدیری شهری کرده است.

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران گفت: در پایان سال گذشته 235 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که در مدت یک ماه زمان برگزاری فراخوان، استقبال خوبی بود و پیرو ارسال این مقالات، 180 مقاله توسط کمیته علمی متشکل از اساتید, پژوهشگران و متخصصان امور شهری مورد پذیرش قرار گرفت.

بابایی اضافه کرد: این مقالات در حوزه های فرهنگی و اجتماعی ، سلامت محیط زیست و خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، فنی عمرانی، شهرسازی و معماری، مالی و اقتصاد شهری به دبیرخانه واصل شده بود و نکته قابل توجه این است که حدود 40 درصد از مقالات، توسط کارمندان بسیجی شهرداری تهران ارسال شده بود و این  افتخاری است که بسییجانمان در این حوزه مشارکت داشتند و این می‌طلبد در همایش‌های بعدی تخصص محور تر به موضوعات شهری پرداخته شود تا بتوانیم قدمی هر چند کوچک در توسعه کلانشهری مثل تهران برداریم.

وی تصریح کرد: تهران دیگر کلان شهر نیست و تبدیل به یک ابر شهر شده است و باید تک تک مدیران برای اداره آن از اخرین راهکارها و تحولات علمی مدیریت شهری استفاده کنند.

بابایی با تقدیر از حضور بدون چشم داشت هیئت علمی و اساتید حاضر در این همایش ابراز داشت: اساتید و هیئت علمی بدون کوچکترین چشم داشتی و با روحیه بسیجی در این همایش همکاری کردند تا با کمترین هزینه این همایش علمی را برگزار کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در شهرداری تهران باید به گونه ای عمل کنیم که کارآمدی نظام اسلامی را اثبات کنیم و این اتفاق نمی‌افتد مگر با استفاده از توان و ظرفیت نیروهایی در تراز انقلاب اسلامی و بسیج باید به عنوان یک الگو در این عرصه حضور فعال داشته باشد.

به گزارش تسنیم، سردار صابری جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ در ادامه این همایش، توانمدی علمی را موجب شکست تهدیدات دشمن عنوان کرد و گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون دشمن در عرصه‌ها مختلف اقدام به تهدید کشور ما کرده است که یکی از این عرصه‌ها، عرصه علم و پژوهش است که به حمدلله کشور ما در این میدان به خوبی می‌درخشد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ با بیان اینکه ما از اوایل انقلاب فراز و نشیب زیاد دیده‌ایم اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب برخی‌ها همواره می‌گفتند چند ماه دیگر این انقلاب نمی‌ماند، اما همواره شاهد آن بوده‌ایم همه ابرقدرت‌ها و دنیای استکبار جمع شدند که این انقلاب را نابود کنند و مردم را از کاری که کرده‌اند پشیمان کنند و نتوانستند.

صابری گفت: به برکت حضور مردم در صحنه‌های مختلف این انقلاب ماند و تبدیل به یک درخت تنومند چهل ساله شد. هر جای کشور که دشمنان خواستند این انقلاب را لگد مال و نابود کنند، به لطف رهبری‌های امام راحل و مقام معظم رهبری و حضور مردم این تهدیدات را خنثی شد.

وی تصریح کرد: خیلی با ارزش است که متولی کارهای علمی بسیج باشد و به عنوان یک الگو مطرح شود؛ این سنگر، سنگر مهمی است که با سلاح علم و پژوهش و تحقیق به جنگ مشکلات برویم.

جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم که این انقلاب به صاحب اصلیش می رسد. آن چه که ما باید مواظب ان باشیم خودمان هستیم، مبادا زمانی بگذرد و ما از این مسیر با ارزش فاصله گرفته باشیم.

آمادگی شورای شهر جهت استفاده از مقالات علمی بسیج شهرداری

سید حسن رسولی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیر  از آمادگی شورای شهر جهت استفاده از مقالات علمی پذیرش شده در این همایش خبر داد و گفت: بسیجیان شهرداری تهران که مقالات علمی خود را به این همایش ارائه داده‌اند، می‌توانند با هماهنگی بسیج شهرداری تهران به کمیسون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر برسانند.

رسولی گفت: ما نیازمند کار علمی هستیم، هر چه قدر کار های ما در مرحله تصمیم سازی از پشتوانه علمی و پژوهشی قوی تری بهره مند باشد، شهر بهتر اداره خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: کمیسون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران متولی اقتصاد حوزه مدیریت شهری است که باید لوایح بودجه سنواتی تقدیمی شهرداری تهران را مورد بررسی قرار دهد. آن چه که به صحن عرصه می‌شود بعد از اظهار نظرات موافق و مخالف تصویب می‌شود تبدیل می‌شود به قواعدی که شهرداری به عنوان چراغ راهنما به عنوان دورنما باید با آن حرکت کند.

وی خاطر نشان کرد: زحمات بسیار خوبی در گذشته انجام شده است، اما ممکن است در برخی موارد با گذشته اختلاف نظر داشته باشیم که تفاوت و اختلاف نظر یک نعمت است و امیدواریم که در یک فضای صمیمانه شاهد کاهش مشکلات موجود در حوزه مدیریت شهری باشیم.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: ما به دنبال اصلاح ساختار و کوچک سازی شهرداری از بالا به پایین هستیم. معنی ندارد این همه سازمان‌های موازی و مشابه و این همه مدیر و معاون و مشاور وجود داشته باشد.

رسولی افزود: چارچوب‌های برنامه سوم تدوین شده است و همچنین در حوزه امور مالی با روابط مناسبی که با دولت فعلی داریم سعی کردیم سهم خود را از دولت دریافت کنیم و تاکنون قریب به 9 مصوبه از مجلس فعلی دریافت کرده‌ایم که یکی از آن‌ها سهم شهر تهران از قانون مالیات بر ارزش افزوده است.

عضو شورای شهر تهران  در ادامه با تاکید بر آن که نسل سوم انقلاب باید از گذشته کشور بیشتر بداند گفت: انقلاب اسلامی مسیر پر پیچ و خم و پرخطری را طی کرده است تا به دست ما رسیده است و همه بچه‌های انقلاب چه در سپاه و چه در حوزه سیاسی و چه حوزه اجرایی با روحیه انقلابی زحمات بسیاری کشیده‌اند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۴۶۹۸۱۱:۱۹:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۱۱
..تهران از پنجاه سال پیش ترافیک دارد...مثل آنست که وقتی بدلیل فقدان مدیریت و عدم برنامه مثلا برق قطع شود و بگوییم جوامع انسانی از ابتدای پیدایش و عصر حجری برق نداشته اند...این را میگویند انتهای استنتاج و توجیه با بازی با کلمات
عدالت۳۲۴۷۰۲۱۱:۲۲:۳۹ ۱۳۹۷/۲/۱۱
اگر مشکل ترافیک از 50 سال پیش وجود داشته چرا دوستان اصلاح طلب شما در زمان قالیباف این همه جار و جنجال به پا می کردید حال نوبت به شما رسید این مشکل از 50 سال قبل وجود داشته است؟!!!
ناشناس۳۲۴۹۱۱۱۲:۴۹:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۱۱
قبل از اینکه سرکار بیاین چیز دیگه ای می گفتی برای ترافیک برنامه ها داشتین حالا شد مشکل 50 ساله؟
ناشناس۳۲۴۹۴۳۱۳:۰۶:۲۳ ۱۳۹۷/۲/۱۱
بحث اصلاح طلب واصولگرا تمام شد سخن ناصواب فرق نمی کند از زبان چه کسی گفته شود نادرست است....
ناشناس۳۲۴۹۵۹۱۳:۱۱:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۱۱
ما هم صورت مسئله را از 50 سال قبل میدانیم شما انتخاب شدید که حلش کنید نه اینکه داستان بگید و چیزی را که ما خود میدانیم تحویل ما بدهی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین