مامور خاطی گشت ارشاد تعلیق از خدمت شد/ علی مطهری: اقتدار پلیس نباید آسیب ببیند/ ذوالنور: ناجا برای برخورد با ماموران متخلف حساسیت لازم را دارد

گروه سیاسی الف،   3970201221 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

ویدئوی درگیری مامور گشت ارشاد با چند زن در یکی از پارک‌های تهران در روزهای گذشته فضای مجازی را پرکرده است. یکی از نمایندگان مجلس حالا از تعلیق مامور خاطی خبر داده است.

مامور خاطی گشت ارشاد تعلیق از خدمت شد/ علی مطهری: اقتدار پلیس نباید آسیب ببیند/ ذوالنور: ناجا برای برخورد با ماموران متخلف حساسیت لازم را دارد

به گزارش الف، در واکنش به ویدئوی منتشر شده عده زیادی از چهره های سیاسی و هنری  موضع گیری کردند. براساس فیلم منتشر شده ماموران تلاش می کنند این خانم را بازداشت کنند اما با مقاومت وی روبه رو می شوند و در ادامه برخورد تند و زد و خورد مامور ناجا با یکی از زنان بوجود می آید.

بیشتر در این باره بخوانید

یک خطا و صد فرصت طلبی

واکنش ناجا به فیلم برخورد نامناسب پلیس با یک دخترجوان

دستور وزیر کشور به پلیس برای برخورد با ماموران خاطی گشت ارشاد

به دنبال انتشار فیلم، وزیر کشور دستور بررسی جامع و ارائه گزارش آن تا روز شنبه را صادر کرد.

دستور وزیر در پی انتشار فیلمی از رفتار مامور گشت ارشاد

دیروز عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و جانشین فرمانده کل قوا در ناجا پس از وصول و ملاحظه گزارش نیروی انتظامی از اتفاقات صورت گرفته در یکی از پارک‌های تهران توسط ماموران گشت ارشاد، در یادداشتی خطاب به رئیس دفتر جانشینی فرماندهی کل قوا در امور ناجا نوشت: ضمن ارج گذاشتن به زحمات شبانه روزی و موثر نیروهای خدوم و زحمت کش ناجا که بر کسی پوشیده نیست و ضرورت برخورد با متخلفین به صورت قانونی، اقدامات معدود نیروها خارج از حوزه اختیارات و قانون موجب خدشه دار شدن تلاش و زحمات همه نیروها می شود.

 رحمانی فضلی در ادامه تاکید کرد: با توجه به گزارش، ضمن رسیدگی کامل به تخلفات انجام شده توسط خاطی، اقدام خلاف قانون فرد مامور هم با سرعت در حوزه تخلفات انتظامی مورد بررسی و اقدام قانونی لازم صورت گرفته و نتیجه گزارش شود.  او گفت: بدیهی است نحوه اقدام و نتیجه با توجه به طرح آن در افکار عمومی، برای عموم منتشر شود.  

جانشین فرمانده کل قوا در ناجا گفت: ضروری است تمهیداتی اندیشیده شود تا این نوع اقدامات صورت نگرفته و با متخلفان به سرعت برخورد شود.

دستور وزیر کشور به پلیس برای برخورد با ماموران خاطی گشت ارشاد

انتقادات نسبت به رفتار ماموران

لعیا جنیدی، معاون حقوقی رییس جمهور نیز در ارتباط با فیلم برخورد مامور گشت ارشاد با یک دختر جوان گفت: فیلمی در روز پنجشنبه 30 فروردین 1397 در شبکه های اجتماعی پخش شد که مربوط به برخورد تند ماموران گشت ارشاد با یک دختر جوان در یکی از پارکهای تهران بود. رفتار ماموران با توهین و برخورد فیزیکی همراه بود. پخش این فیلم موجب بروز واکنش های فراوانی از سوی مردم و مسئولان و نیز جریحه دار شدن احساسات عمومی شد. بررسی اصول قانون اساسی نشان می دهد که اقدام ماموران یادشده با اصول مختلف این قانون از جمله بند 14 اصل 3، اصل های 8، 20، 32، 37، 39 ، بند 4 اصل 156 و به ویژه نصوص اصول 22 و 36 مغایرت آشکار دارد.

واکنش‌ها به انتشار فیلمی از نحوه برخورد مامور زن گشت ارشاد با یک دختر/ دستور وزیر کشور/ پلیس: این رفتار مورد تایید ما نیست

وی ادامه داد: بی تردید همه شهروندان باید از امنیت حقوقی و حق زندگی توام با رعایت حق کرامت، حیثیت و احترام برخوردار باشند و هیچ شخص خصوصی یا دولت، حق تعرض به زندگی، کرامت، شرافت و حقوق شخص دیگر ندارد (اصل 20 و 22 قانون اساسی).

جنیدی گفت: ماموران گشت ارشاد مجاز نیستند که به طور همزمان هم نقش ضابط انتظامی و هم نقش قاضی را ایفا کنند و در همه حال باید اصل حاکمیت قانون، حق امنیت حقوقی شهروندان اعم از زن و مرد (بند 14 اصل 3 واصل 20 قانون اساسی)، و در نتیجه، شان و منزلت فرد رعایت گردد.

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نیز از کتک زدن یک زن از سوی گشت ارشاد انتقاد کرده و از پیگیری فراکسیون امید درباره این موضوع خبر داده است.

واکنش عارف به ویدئوی برخورد گشت ارشاد

واکنش علم الهدی به نحوه برخورد اخیر گشت ارشاد: ناجا نباید با خطای یک مامور زیر سوال برود؛ آن هم بابت مقابله با یک منکر شرعی/ واکنش به اتفاقات جنجالی در برج سلمان مشهد

واکنش کیهان به فیلم برخورد مامور زن گشت ارشاد با یک دختر

سیاوشی: مامور خاطی نیروی انتظامی در وضعیت انتظار خدمت قرار گرفت

طیبه سیاووشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویدئوی پخش شده درباره ضرب و شتم یک زن توسط مامور انتظامی گفت: در این قضیه عده ای ما را متهم به دفاع از بدحجابی می کنند اما بحث اصلا این نیست بلکه بحث بسیار مهم، امنیت زنان است که نباید در جامعه خدشه دار شود. سیاوشی ادامه داد: من با ناجا درباره قضیه پیش آمده صحبت کردم و آنها گفتند قرار نبوده چنین کاری صورت گیرد و رویه اینطور بوده که اگر شخصی پوشش خیلی خلاف عرفی داشت به او تذکر داده شود. ضمن اینکه مامور خاطی در وضعیت' انتظار خدمت' قرار گرفته است.

وی گفت: البته خوشبختانه اتفاقی هم در این رابطه افتاد که از دید مردم مغفول ماند. آن اینکه وزیر کشور تلویحا از جامعه عذرخواهی کرد و ناجا هم اعلام کرد که برخورد این مامور غلط بوده است.

ذوالنور: قطعا با خانمی که دوتار مویش بیرون است برخورد نمی شود

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در واکنش به انتشار فیلمی از برخورد نامناسب نیروی انتظامی با یک خانم، گفت: قطعا نیروی انتظامی با خانمی که دو تار مویش بیرون آمده برخورد نمی‌کند بلکه با کسانی که حالت هنجارشکنی دارند و در مقابل قانون مقاومت می‌کنند، برخورد می‌نماید. از آن طرف اگر پلیس سر چهارراه به ماشینی برای عبور نکردن از چراغ اخطار داد و او به ایست پلیس توجه نکرد و بعد یقه پلیس را گرفت قطعا پلیس دیگر او را ناز نمی‌کند.

ذوالنور: نیروی انتظامی برای برخورد با ماموران متخلف حساسیت لازم را دارد

ذوالنور با اشاره به محتوای فیلم منتشر شده از برخورد نیروی انتظامی با یک فیلم، گفت: فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده حاوی بخش‌های گزینشی و تقطیع شده از اتفاقی است که رخ داده چون طرف مقابل برخورد و درگیری داشته به شکلی که انگشت مامور شکسته و صورتش با چنگ زدن خون می‌افتد. همچنین عده‌ای هم از این جریان دفاع می‌کنند.

 اقتدار پلیس نباید آسیب ببیند / هر دو طرف درگیری خطا داشتند

علی مطهری نیز در خصوص ویدیوی منتشره شده از برخورد مامور نیروی انتظامی با یک دختر جوان در یکی از پارک‌های تهران که بحث هایی را به دنبال داشته است، اظهار داشت: در این ویدیو چند نکته قابل توجه است. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: مقاومت این دختر همراه با توهین و هجوم در مقابل فرمان پلیس و عکس العمل پلیس در مقابل این مقاومت که البته توام با تندی و توهین بوده از نکات قابل توجه است و درواقع از هر دو طرف خطا داشته اند.

واکنش مطهری به ویدئوی گشت ارشاد:اقتدار پلیس نباید آسیب ببیند/هر دو طرف درگیری خطا داشتند

وی با بیان اینکه به نظر من پلیس باید مراقب باشد در اینگونه دام‌هایی که برای او پهن می‌کنند، گرفتار نشود، گفت: ممکن است بسیاری از این مسائل دام‌هایی باشندکه برای پلیس می‌گسترانند تا فیلم‌هایی را تهیه و در فضای مجازی قرار دهند، بهتراست که پلیس در اینگونه موارد به تذکر، آن هم با لحن ملایم و نرم اکتفا کند.

مطهری با تاکید بر اهمیت حفظ اقتدار پلیس  ادامه داد: اقتدار پلیس نباید آسیب ببیند، وقتی پلیس به شهروندی دستوری می‌دهد-حال اینکه این دستور درست یا غلط باشد- آن شهروند باید اطاعت کرده و گوش کند و اگر تخلفی هم از پلیس می بیند، باید شکایت کند نه اینکه با توهین مقاومت کرده و احیانا حمله ور شود.

نمی‌گذارند طرح استیضاح وزیر کشور به صحن برسد

پروانه سلشحوری، نماینده تهران نیز از استیضاح رحمانی فضلی سخن گفت. سلحشوری درباره جمع‌آوری امضا و مطرح کردن استیضاح وزیر کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: نامه‌ای در خصوص استیضاح وزیر کشور از سوی نمایندگان امضا شده بوداما برخی از همکاران امضای خود را پس گرفتند و حتی به من هم اصرار کردند که امضایم را پس بگیرم که پس نگرفتم.

نماینده تهران در پاسخ به این سوال که طرح استیضاح وزیر قبل انتشار فیلم برخورد مامور گشت ارشاد بوده است،‌ گفت: بله،‌ این امضا جمع کردن قبل از قضیه انتشار فیلم بود و خیلی وقت است که این نامه را امضا کردیم.

سلشحوری خاطرنشان کرد: این سومین بار است که بحث استیضاح وزیر کشور مطرح می‌شود، اما هیچ کدام به صحن نمی‌رسد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۲۴۱۱۰۷:۳۶:۰۱ ۱۳۹۷/۲/۲
آقای مطهری شما دیگر نماینده من نیستی رایم را پس بده!
ناشناس۳۱۲۷۷۴۱۱:۵۳:۱۹ ۱۳۹۷/۲/۲
البته آقای مطهری تغییر نکردن،تا جایی ک من فهمیدم ایشون مواضع ثابتی دارن چ موضوع حصر چ موارد دیگه.میتونین درباره ی سخنان گذشته شون تحقیق کنید.متاسفانه مردم ما فقط یک جنبه رو میبینن و براساس همون تصمیم میگیرن و الگو میسازن
رحمت۳۱۳۰۱۵۱۴:۱۸:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۲
خیل هم حرف درستی زده . دمت گرم اقای مطهری . با دوربین اماده میان به مامور توهین میکنن و طرف هک رفتار غلطی ازش سر میزنه . بعد هم فیلم رو منتشر میکنن و جنجال .....
ناشناس۳۱۳۴۴۹۲۰:۳۹:۱۹ ۱۳۹۷/۲/۲
دست از این شعار بی معنی و کودکانه رای منو پس بده برداید، واقعا حرف بی معنی هست. چیزی به نام پس دادن رای معنی نداره، شما میتونید دور بعد به ایشون رای ندید.
سیامک۳۱۳۴۶۳۲۰:۴۸:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۲
خب اون مامور بیچاره بخاطر فضا سازی‌ها اخراج شد با اون دختر بی ادب و فحاش چه شد!؟؟!
ناشناس۳۱۲۴۳۱۰۸:۰۱:۵۴ ۱۳۹۷/۲/۲
حالا هرکی این وسط دنبال ماهی گیری خودشه اسم این گشتها هم اصلا منطقی نیست ارشاد وظیفه پلیس نیست اقدام قانونی باید انجام بدن منتهی بلد نیستن قوانینشون هم نابسامانه ۲ تا آمار بدن بگن چند درصد از کسانیکه این گشتها ارشاد کردند سربراه شدن در این چندسال؟ گمانم هیچ درصد! عملکردشون سرتاپا سلیقه ای شده عوارض این روش بیشتر از فوایدشه لجبازی را داره در جامعه نهادینه میکنه روش از اساس غلطه
ناشناس۳۱۲۴۳۴۰۸:۰۵:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۲
اگه فیلم این حادثه در نمیومد هم به شکایت اون دخترها کسی رسیدگی میکرد؟ بعید میدونم متلسفانه ماموران نیروی انتظامی از نظر آموزش نحوه برخورد بسیار ضعیف هستند.
ناشناس۳۱۲۹۶۵۱۳:۴۵:۳۳ ۱۳۹۷/۲/۲
آموزش میبینن ولی چون خودشون رو بالاتر از هر قدرتی میدونن و از نظر قضائی و شکایت مصونیت کامل دارن بصورت ارباب و رعیتی با مردم برخورد میکنند .
ناشناس۳۱۲۴۷۵۰۸:۳۶:۴۵ ۱۳۹۷/۲/۲
طراحی و برنامه همه جانبه اصلاح طلبا برای افساد طلبی.
ناشناس۳۱۳۰۸۴۱۵:۱۹:۲۴ ۱۳۹۷/۲/۲
اصلا اون دو تا دختر و حتی مامور از اسرائیل آمده بودند تا فتنه ایجاد کنند
قدرتی۳۱۲۴۹۵۰۸:۵۰:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۲
متاسفانه وزیر کشور و دیگران در دام نقشه های حساب شده دشمنان این ملت انقلابی افتادند!!! عنقریب خواهید دید که فساد و بی بند و باری خیابانهای تهران و دیگر شهر ها را در اشغال خود در خواهد اورد!!! با این همه هجمه های ناجوانمردانه چه توقعی از نیروی انتظامی و دیگر ارگانهای امنیتی خواهید داشت!!! الفاتحه
ناشناس۳۱۲۵۱۰۰۹:۰۱:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۲
گفتمان اصلاح طلبی: هنجارشکنان! راحت باشید.. ما از هنجارشکنی شما حمایت سیاسی می کنیم .. در عوض شما هم به ما رای بدهید و به ژن خوبامون و حقوق های نجومی و رشت الکتریک ها و لیست ۲ میلیاردی کاری نداشته باشید. همه عناوین درشت مثل« شجاع » و « مبارز» مال شما.. رشت الکتریک ها مال ما !
پیما۳۱۳۳۹۰۱۹:۴۱:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۲
متاسفانه دقیقا حقیقت غم انگیزی هست.
ناشناس۳۱۲۵۱۷۰۹:۰۵:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۲
چرا تعلیق شد؟ مامور مظلوم وظیفشو انجام داد؟ با این روند دیگه اقتدار پلیس از بین می ره
ناشناس۳۱۲۸۷۲۱۲:۴۷:۰۲ ۱۳۹۷/۲/۲
دوست عزیز مامور باید هوشیار باشه. ممکنه نوع پوشش دختر خانم ، در یک شهر مذهبی و در نزدیکی اماکن مذهبی هنجار شکنانه باشه و لی در پارکی در تهران مثل طالقانی که 99 در صد خانمها با پوششی مشابه ایشون و یا حتی کمتر رفت و آمد می کنند چرا باید مامور به یک دختر کم سن گیر بده؟ و وارد درگیری لفظی و فیزیکی بشه؟ مگه شان پلیس درگیر شدن با مردمه؟ اینجوری برداشت مردم لجبازی و کینه توزی ماموران نسبت به خودشون تلقی میشه. شما می تونی برای اون دختری که کتک می خوره و در معرض دید مردم در ملا عام آسیب میبینه توضیح بدی که دخترم کتکی که خوردی به نفعت بوده؟
ناشناس۳۱۳۴۱۶۲۰:۱۱:۱۶ ۱۳۹۷/۲/۲
نمردیم و معنای مظلوم رو هم فهمیدیم.
ناشناس۳۱۳۴۲۹۲۰:۲۹:۵۰ ۱۳۹۷/۲/۲
وزیر کشور هم وظیفه اش رو انجام داد.
حجت۳۱۲۵۳۹۰۹:۲۱:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۲
پس آن خانمی که اینهمه توهین می کرد چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چه آدمای عجیب و غریبی در مملکت داریم ما که با دست خودشان دارند پلیس را تخریب می کنند انوقت انتظار امنیت هم دارند.خب فردا اگه یه اتفاقی بیفته پلیس از ترس تعلیق خودش رو کنار بکشه کی می خواد بیاد مسائل رو جمع کنه .انوقت آن سلبریتی بی سواد دوباره صدای اعتراضش درمیاد که های هوی ...پلیس انجا بود و هیچ کاری نکرد.بنظر من نظام دیگه نباید در مقابل این اراجیف کوتاه بیاد.توی کشور آمال و ارزوهای اینها یعنی امریکا که با پوتین می زنند دهن خانمها رو می شکنند.
ناشناس۳۱۲۹۲۹۱۳:۱۷:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۲
پلیس باید خودرا از این داستان بگیر وببند بی نتیجه دور نگه دارد کسی منکر اقتدار پلیس دربرخورد با جرائم تعریف شده نیست...
ناشناس۳۱۳۴۱۷۲۰:۱۲:۵۲ ۱۳۹۷/۲/۲
امنیت توسط کسی تخریب میشه که دختر مردم رو تو خیابون کتک میزنه.
ناشناس۳۱۳۴۴۵۲۰:۳۸:۳۳ ۱۳۹۷/۲/۲
دختره بچه بود،می فهمی این رو؟!
ناشناس۳۱۳۶۹۱۰۴:۲۵:۲۲ ۱۳۹۷/۲/۳
تخلف معنیش با اقتدار فرق داره... طرف خلاف کرده و مجرم... اینجوری قاتل های زنجیره ای از فردا میرند پلیس میشند و هر تخلفی می کنتد.. توهین به پلیس هم جرمش چیه؟ جرمش کتک کاری؟ جرم توهین به افراد و کتک کاری فوقش یه جریمه است نه کتم زدن طرف...در ضمن کسی با پوتین بزنه فک کسی رو بشکنه تو امریکاش جرم و اون فرد می تونه شکایت کنه و شهر مجبور مبلغ زیادی به اون فرد تحویل بده... من امریکا هستم و خبر رو هم از همه جا می خونم بهتر اطلاع ندارید نظر ندیدی...
ناشناس۳۱۲۵۸۹۱۰:۰۰:۱۰ ۱۳۹۷/۲/۲
یک سئوال: اگر این مامور پلیس به جای یک خانم با یک مرد درگیر شده بود؛ بازهم واکنش جامعه به همین شکل بود؟ بله، امنیت و عزت تمام شهروندان مهم است؛ اگر مامور اشتباه کرده باید توبیخ شود. ولی کسی حق فریاد زدن بر سر این مامور را دارد، که اگر خودش در جای او بود، واکنش بهتری نشان می‌داد. خدا وکیلی چند درصد از ما در شرایط مشابه خودمان را کنترل می‌کنیم و در مقابل توهین و حمله‌ی طرف مقابل کنترل‌مان را از دست نمی‌دهیم؟
ناشناس۳۱۳۴۱۹۲۰:۱۴:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۲
چه هنگامی اون دختر خانم فریاد زد؟ زمانی که داشت کتک میخورد؟ دقیقا بگو ثانیه چند ویدیو اون دختر به مامور حمله کرد؟
ناشناس۳۱۲۶۱۰۱۰:۱۶:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۲
گشت ارشاد اسمش با خودش حق برخورد و حق بازداشت ندارد حکم جلب را قوه قضاییه و قاضی صادر می کند
ناشناس۳۱۲۷۰۷۱۱:۱۹:۴۷ ۱۳۹۷/۲/۲
یه بار تو پارک لاله 4-5 دختر 15- 16 ساله اومدن توو آلاچیق نشسته بودن داشتن با هم حرف میزدن ون گشت ارشاد اومد بردشون بنده خداها همشون شکه شده بودن تو همدان دور میدون آرامگاه خانمه رو که خواستن ببرن تو ون (همراه با توهین های مامور آقای همراه ون) خانمه از هوش رفت. مورد های دیگه هم دیدم مردم آزاری می کنن بعد میگن به حرف پلیس احترام بزارید . دختره بیچاره تو خیابون راه بره بیان دستگیرش کنن ببرند وزرا چند ساعت بازداشت باشه به خانواده طرف دم در وزرا توهین بشه که چی ؟؟؟
ناشناس۳۱۲۷۴۱۱۱:۳۶:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۲
اقتداری که از کتک زدن مردم عادی بدست میاید، اقتدار پوشالی است
ناشناس۳۱۲۷۵۲۱۱:۴۲:۱۹ ۱۳۹۷/۲/۲
انسان در کشور خودش احساس بی پناهی میکند. نماینده مردم بجای اینکه طرفدار کتک خورده مظلوم باشد از ستمگر و مهاجم دفاع میکند!
ناشناس۳۱۲۷۸۱۱۱:۵۷:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۲
با برخورد خشونت بار وغیر اخلاقی موقعیت اجتماعی تضعیف شده وخواهد شد نه با انتقاد از عملکرد غلط آن جناب مطهری
ناشناس۳۱۲۸۷۶۱۲:۵۰:۵۴ ۱۳۹۷/۲/۲
باید بحال این مسولین تاسف خورد مامور دولت مورد هجوم و توهین قرار می گیره و مجازات میشه کاش یکم از پلیس امریکا و انگلیس یاد می گرفتین که چطور با خاطی ها برخورد می کنند
ناشناس۳۱۳۵۶۷۲۳:۱۳:۱۵ ۱۳۹۷/۲/۲
پلیس آمریکا و انگلیس هرگز با یه خانم بی آزار کاری نداره
محمد تكريت11۳۱۳۰۶۶۱۵:۰۶:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۲
این مامور وظیفه شناس لایق بهترین تقدیرهاست چنانکه مسوولین ذیربط جوگیر شده و تحت تاثیر عوامل ضدانقلاب قرارگرفته و مشارالیها را تعلیق نماید در واقع جزای سنمار داده است و دیگر هیچ ماموری از ترس مجازات با مجرمان مقابله نخواهد کرد و باعث هرج و مرج خواهد شد.
ناشناس۳۱۳۰۸۶۱۵:۲۰:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۲
یعنی این همه سال برخورد جواب داده است که باز همان طور ادامه می دهیم؟
شیوا۳۱۳۳۷۶۱۹:۲۱:۰۵ ۱۳۹۷/۲/۲
برخورد پلیس با مردم در خیلی از موارد مورد تائید مردم نیست.
علی کریمی۳۱۳۴۶۰۲۰:۴۴:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۲
تعلیق از خدمت این مامور گشت ارشاد اصلا عادلانه نیست زیرا ایشان مجری یک رویه در یک سیستم می باشند. ماموریت و رویه گشت ارشاد باید مورد بازنگری جدی قرار گیرد.
ناشناس۳۱۳۶۵۲۰۱:۲۱:۴۴ ۱۳۹۷/۲/۳
برخورد نه تنها در مورد عدم رعایت حجاب بلکه اساساً هر برخوردی مبتنی بر تحمیل احکام اسلامی در مسائل شخصی بر مردم مسلمان، سبب ساز تضاد بین مردم مسلمان و دین اسلام، تشیع، شعائر اسلامی، روحانیت و نظام اسلامی می شود. این فرایند با آغاز تحمیلات از نزدیک به چهل سال در برخی مسایل حتی جزیی اغاز شده لذا سال به سال بر میزان افراد معترض افزوده گردیده و اکنون شبیهه دیگ بخار عظیمی است که بخار در آن حبس شده و در طی زمان بر تراکم بخار همچنان افزوده می گردد. گفتن از ما، تجزیه و تحلیل اصالت و صداقت از شما !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین