دفاع جانانه خانم دکتر ایرانی از نام خلیج فارس در امارات+تشکر ظریف از پزشک ایرانی +عکس

گروه سیاسی الف،   3970201030 ۸۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

پزشک ایرانی در کنفرانسی در دوبی جعل نام خلیج‌فارس را برنتابید و هنگان سخنرانی خود از خلیج همیشه فارس نام برد و این دفاع جانانه به مذاق مقامات عربی و برگزارکننده‌ها خوششان نیامد و برای خانم دکتر ایرانی مشکلاتی را ایجاد کردند و محمد جواد ظریف از عملکرد این پژوهشگر تقدیر کرد.

دفاع جانانه خانم دکتر ایرانی از نام خلیج فارس در امارات+تشکر ظریف از پزشک ایرانی +عکس

به گزارش الف؛ پس از اینکه خانم دکتر ایرانی در کنفرانسی در دوبی هنگام سخنرانی خود از خلیج همیشه فارس نام برد؛ بلافاصله برگزارکنندگان و مقامات عربی و فرانسوی از این اقدام خوششان نیامد و برای پروفسور رزاقی‌آذر مشکلاتی را ایجاد کردند؛ این اقدام جاناه و دفاع از هویت ملی باعث شد؛ محمد جواد ظریف از عملکرد پژوهشگر زن تقدیر کند.

پروفسور مریم رزاقی‌آذر، فوق تخصص غدد و متابولیسم، درجریان سفر اخیرش به امارات متحده عربی که باهدف شرکت و سخنرانی در یک همایش علمی صورت گرفت، هنگام سخنرانی و نام بردن ازخلیج فارس، بامشکلات فراوانی روبرو شد.

این پزشک سرشناس، در یادداشتی به شرح ماجرایی پرداخته که برایش رخ داده است:

روز 24 و 25 فروردین سمیناری در دوبی در هتل Radison blue در مورد بلوغ توسط شرکت ایپسن فرانسه برگزار شد. من در روز اول دو کنفرانس داشتم و در روز دوم هم برنامه این بود که در شروع، مقدمه‌ای از مطالب علمی که قرار بود مطرح شود بگویم و در پایان هم یک اختتامیه را با جمع بندی کلیه مطالب ذکر کنم. روز اول قبل از کنفرانس اول من یک خانم دکترعرب در مورد آمار سن شروع بلوغ در کشورهای حوزه خلیج فارس صحبت می کرد و در تمام اسلایدها نوشته بود Arabian Golf و Arab Golf و مرتب این نام را ذکر می‌کرد.

نوبت کنفرانس من رسید و من تحقیقات سن بلوغ در ایران را ارائه کردم و پس از پایان کنفرانس گفتم:

Persian Gulf has been Persian Gulf since ancient time and it will be Persian Gulf forever(خلیج فارس از زمان باستان خلیج فارس بوده و برای همیشه خلیج فارس است)

همه برای من دست زدند و من نشستم و یک متخصص ژنتیک فرانسوی سخنرانی خود را در مورد نقش ژنتیک در بلوغ شروع کرد و قرار بود که بعد از او من در مورد نقش اپی ژنتیک و عوامل محیطی بر بلوغ صحبت کنم. یک نفر نزد من آمد و از من خواست که به خارج از سالن بروم.

در آنجا نمایندگان ایپسن فرانسه و دوبی دور مرا گرفتند و گفتند شما با این حرف خود موضوع را سیاسی کرده اید و باید بروید و معذرت بخواهید. من گفتم من معذرت نمی خواهم ولی می توانم بگویم که حرف من سیاسی نبوده است.

لذا وقتی نوبت من شد و برای ادای کنفرانس به پشت تریبون رفتم گفتم:
My word was not political, we are friends but it was true(جمله من سیاسی نبود، ما دوست هستیم، اما درست بود)

بلافاصله بعد از این صحبت تمام عربها بلند شدند که بروند کسانی که برگزار کننده بودند بلافاصله گفتند coffee break و میکروفون را خاموش کردند و نگذاشتند من سخنرانی کنم. وقتی بیرون سالن آمدیم سرو صدا کردند. همکاران من خواستند در اینترنت نقشه خلیج فارس را نشان بدهند ولی برگزار کنندگان گفتند که اینها می‌خواهند پلیس بیاورند و نمی‌گذاشتند ما به عربها نزدیک شویم.

کنفرانس شروع شد ولی کنفرانس من را حذف کردند. همه ایرانی ها که نزدیک به 15 نفر بودیم به سالن کنفرانس نرفتیم و بعد هم برای شام به آنها ملحق نشدیم و خودمان برای شام بیرون رفتیم. بعد از برگشت به هتل من مشاهده کردم که درب اتاق مرا قفل کرده اند. به پذیرش گفتم، آنها گفتند که دستگاه ما خراب شده و شما در لابی بنشینید تا درست شود و یک نفر از پذیرش آمد و شروع کرد به صحبت کردن با من که مرا سرگرم کند. بعد فهمیدم که پلیسی از ساعت 5 بعد از ظهر چندین بار مراجعه کرده که با من صحبت کند و آنها مرا آنجا نشانده اند تا او را خبر کرده و بیاید.

یک مرد با لباس عربی آمد، روی مبل کنار من نشست و اظهار کرد که من پلیس هستم از او خواستم که کارت شناسائی خود را نشان دهد ولی گفت ما کارت نشان نمی دهیم و گفت شما بر خلاف قوانین دوبی رفتار کرده اید و باید روی این کاغذ بنویسید که که من گفته ام خلیج فارس و معذرت خواهی کرده امضا کنید وگرنه باید همین امشب از دوبی خارج شوید و دیگر حق ندارید به اینجا بیائید و حتی ترانزیت هم نمی توانید عبور کنید. من گفتم من خیلی خوشحال می شوم که همین امشب بروم و فردا خیلی کار دارم و دیگر از دوبی هم عبور نمی کنم و از کشورهای دیگر عبور می کنم و این ورقه را هم با این جمله ای که شما می گوئید امضا نمی کنم. روی برگه هائی که جلوی من گذاشته بود شرح ماجرا را نوشتم و بی احترامی و بی ادبی آنها را متذکر شدم و نوشتم که من یک پرفسور با 35 سال سابقه را دعوت کرده اند و با بی ادبی با من رفتار کرده اند و اسم خلیج فارس را خودسرانه عوض کرده اند و پائین این نوشته را امضا کردم. وقتی پلیس مطلب را خواند گفت من از جانب آنها از شما معذرت خواهی می کنم و نامه شما را به رئیسم می دهم و انشاءالله کار درست می شود و خداحافظی کرد. فردا هم ما به سالن کنفرانس نرفتیم و شب پرواز داشتیم. وقتی نزدیک پرواز هواپیما بود دو نفر مرد آمدند و از من کارت پروازم را خواستند و به آنها نشان دادم و رفتند. خلاصه سفر پر ماجرائی بود که خدا را شکر تمام شد.

 تقدیر سازمان نظام پزشکی از  مدافع نام خلیج فارس در دوبی

پس از این اتفاقات سازمان نظام پزشکی در مراسمی از دکتر رزاقی‌آذر مدافع نام خلیج فارس در سمینار دوبی تقدیر کرد؛ البته در این مراسم نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم حضور داشتند.

 

تقدیر ظریف از عملکرد یک پژوهشگر زن در دفاع از هویت ملی و تاریخی خلیج فارس
پس از رسانه ای شدن این ماجرا و دفاع جانانه این خانم دکتر محمدجواد ظریف امور خارجه کشورمان در پیامی خطاب به خانم دکتر رزاقی آذر از اقدام شایسته وی در دفاع از هویت ملی و تاریخی خلیج فارس قدردانی کرد.

 متن پیام وزیر امور خارجه کشورمان به شرح زیر است:

با سلام و احترام؛

گزارش شرکت فعالانه و موثر شما در سمیناری علمی - تخصصی در دبی را ملاحظه کردم و از دفاع منطقی، همراه با استدلالی قوی و برخاسته از منشی اسلامی- ایرانی و متکی بر عزتمندی تان مسرور  شدم.

اینکه یکایک ما ایرانیان نسبت به تمدن گرانسنگ و ارزشهای مشترک خود در این پهنه سرزمینی و در درازنای تاریخ خود و نامهای تاریخی و هویتی آن و از جمله مهمترین آنها یعنی خلیج فارس و البته با احترام کامل به هویت و ملیت اقوام دیگر احساس مسئولیت  می‌کنیم، غرورآفرین و مایه مباهات است. شما با اقدام شایسته خود، درسی بزرگ به دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان و میزبانان خود دادید که هرگز نمی‌توانند حقیقت عجین یافته با هویت ملی ما ایرانیان را با ابراز عصبیتی منسوخ شده و در تضاد با همه قرائن و شواهد انکارناپذیر تاریخی و علمی انکار کنند.

جمهوری اسلامی ایران همواره منادی برادری، اتحاد و همبستگی اسلامی با تمامی همسایگان خود بوده است، در عین حال به جد بر اصول وحدت ملی و سرزمینی خود پای می فشارد و اعتلای نام‌های تاریخی سرزمینی خود و از جمله خلیج فارس را بر خود فرض می‌داند.

برایتان سربلندی و توفیق روزافزون در  انجام وظایف خطیر پزشکی و فعالیت‌هایتان را از خدای بزرگ خواهانم.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۰۵۴۹۰۸:۴۱:۱۲ ۱۳۹۷/۲/۱
متابولیسم. بلوغ. غدد داخلی. ژنتیک و ناگهان خلیج فارس! همه چیزمون به هم می اد . کار این خانم مانند این می مونه که رونالدو در بازی در اسپانیا ناگهان به جای لباس رئال مادرید از پرچم پرتقال استفاده کنه. و از اقای ظریف هم بیش از این انتظار نمی ره که از هر نمدی برای خود کلاهی ببافه. همانطور که از فاجعه برجام و سیمان کردن اراک برای خود نمد امیر کبیری بافت!
ناشناس۳۱۰۸۷۰۱۱:۲۳:۱۵ ۱۳۹۷/۲/۱
پرتغال عزیز جان،،، پرتقال که میوه است...
ناشناس۳۱۰۹۹۶۱۲:۲۲:۰۵ ۱۳۹۷/۲/۱
متن را خوندید نظر دادید برادر؟
ناشناس۳۱۱۷۴۲۱۷:۳۰:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۱
عزیز . همه صحبت این است که ما باید هر چیزی را به جای خود و به موقع خود استفاده کنیم تا اثر گذاری مثبت داشته باشد. در یک کنفرانس علمی غدد و متابولیسم داخلی نباید صحبت از ملی گرایی و اسامی تاریخی مکانهای جغرافیایی بشه. همانطور که در ملی گرایی نباید صحبت از ژن و برتری ژنتیک بشه. شاید در ایران ما تصور کنیم چه حرکت با شکوهی انجام شده. ولی در مجامع علمی و استانداردهای روز دنیا این جور رفتار به شدت تاثیر منفی روی مخاطب می گذارد. یاز در مسابقه فوتبال دیدید که برزیل در خاک خودش شش گل از المان می خورد ولی بازیکنان برزیل با جوانمردی و ظرفیت شکست نشان دادند .استاندارد روز دنیا فوتبال در صورت شکست به هم زدن زمین بازی نیست بلکه قبول برتری بازی حریف و احترام است.
ناشناس۳۱۲۳۴۲۰۲:۱۷:۲۵ ۱۳۹۷/۲/۲
چرا حرف بیربط میزنی؟ مگه حرف از ملیگرایی زد؟ یه عده اسم یک جا رو تحریف کردند و از نام جعلی استفاده کردند ایشون هم از اسم واقعی استفاده کرد. اگر تو کنفرانس پزشکی به غده تیرویید بگن هویج و یکی بگه هویج نیست و تیروییده سیاسی حرف زده؟ بهتره اگه در کشورهای عربی معلم تاریخ و جغرافی کم دارن از ایران براشون بفرستیم.
کورش صمدلویی۳۱۳۹۳۴۱۰:۴۷:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۳
سیب رو با سیب مقایسه کنید فوتبال رو با یک شیطنت همیشگی اعراب مقایسه میکنید؟!!!!!!!! مرتکب قیاس مع الفارق شدید. !!!!!! دقیقاً ایشون کار درستی انجام دادند و نوشته های شما هیچ ربطی به موضوع نداشت. لطفاً حتماً کل ماجرا رو دوباره مطالعه بفرمایید تا سوءتفاهم تون برطرف بشه. این مطالب رو باید به پزشک نخستین کنفرانس بفرمایید که جندین بار بصورت تعامدی، خلیج عربی رو تکرار کردند ، نه به استاد رزاقی
یاسمن۳۱۱۲۱۶۱۳:۴۰:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۱
برجام بد بود و ظریف باید پاسخگوباشد ولی این حرکت خانم دکتر خیلی خوب بود همه چیز را به هم نبندیم
علی۳۱۱۲۷۸۱۴:۰۱:۴۲ ۱۳۹۷/۲/۱
شما اول ایرانی بودن خود را ثابت کن و بعد به این اشخاص محترم که منافع ملی شناس هستند توهین کن ... دکتر ظریف زنده باد ...
ناشناس۳۱۲۰۸۰۲۱:۴۷:۲۴ ۱۳۹۷/۲/۱
باشه عزیز. ما تلاش خواهیم کرد ایرانی بودن خود را ثابت کنیم.هرچند نخواهیم توانست ولی حتما شما با این منطق می توانید ثابت کنید جایی که ایستادید حتما مرکز زمین است و همه نظرات شما حتما و حتما درست!
ناشناس۳۱۱۳۶۰۱۴:۲۹:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۱
خودت فهمیدی چی گفتی
میهندوست۳۱۱۶۹۵۱۷:۰۴:۱۲ ۱۳۹۷/۲/۱
دفاع از واقعیات و عرق ملی همیشه و همه جا لازمه دست خانم دکتر درد نکنه من ازش ممنونم
حمید۳۱۱۹۵۶۲۰:۲۲:۲۵ ۱۳۹۷/۲/۱
عرق ملی اینه که جلوی قاچاق خاک جزیره قشم به امارات رو بگیری.جاده قشم به بندر عباس رو تکمیل کنی.جلوی قاچاق دختران ایرانی رو که به منظوری خاص به دوبی برده میشن رو بگیری.وگرنه چه اهمیتی داره اسم این خلیج رو بگن عربی یا فارسی یا هر چیز دیگر.هر چند الان با جولان ناوهای آمریکایی بیشتر خلیج آمریکایی میشه بهش گفت.
ناشناس۳۱۲۷۹۲۱۲:۰۱:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۲
ناشناس 310549 دارن هویت و میهنتو میبرن زیر سوال و بهت توهین میکنن تو انتظار داری راجع به غدد حرف بزنه؟؟!!
ناشناس۳۱۰۵۵۸۰۸:۴۴:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۱
خوب .خانم دکتر ایرانی. شما هم در تمام سخنرانی خود اگر لازم می شد از خلیج فارس استفاده می کردید. تاثیر گزاری ان بیشتر نبود؟!
ناشناس۳۱۰۷۵۶۱۰:۲۳:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۱
حالا اگر ایران با هزینه زیاد ان خانم دکتر عرب را به تهران دعوت کنه و ایشان بعد از سخنرانی یکی از اساتید ایرانی که به درستی از خلیج فارس نام برده از اسم دیگری نام ببره عکس العمل مجریان ایرانی ان کنفرانس چه خواهد بود!
ناشناس۳۱۱۴۷۴۱۵:۲۶:۳۰ ۱۳۹۷/۲/۱
مقایسه‌ی درستی نیست. شما حق رو بر میزبانی تعریف می‌کنید، درحالی که حق باید براساس حقیقت تعریف بشه. شما شک دارید نام خلیج فارس بوده و هست ؟!
ناشناس۳۱۱۷۷۹۱۸:۰۳:۳۳ ۱۳۹۷/۲/۱
در دنیای ایده ال حرف شما درست است ولی ما در چنان دنیایی زندگی نمی کنیم. بر اساس همه اسناد تاریخی و رسمی که دولت ایران هم ان را پذیرفته و حتی قرار داد 1975 الجزیره نام اروند رود هم شط العرب است و یا اورشلیم نام تاریخی و رسمی قدس است که همه دنیا ان را پذیرفته. ولی ایا ما تحمل می کنیم در تهران یک عراقی یا عربستانی بگه شط العرب یا یک غربی بگه اورشلیم و به ما اعتراض کنه که چرا ار اروند رود یا قدس استفاده می کنید؟ البته عربها را نمی دانم ولی اطمینان دارم اگر یک غربی اندیشمند و تحصیلکرده دعوت ایران را برای سفر و شرکت در کنفرانس علمی که هیچ ارتباطی به اسامی جغرافیایی نداره بپذیره و با هزینه ایران مهمان ما باشه حتما از روی اخلاق هم شده باشد در این موارد سکوت خواهد کرد و احترام خود و میزبان را حفظ خواهد کرد و اگر نخواهد قبول کند محترمانه از سفر به ایران خودداری خواهد کرد. دو نفر از خانمهای همکار غربی و یکنفر از همکاران خانم ژاپنی من چند سال پیش بسیار مشتاق سفر به ایران بودند و از من کمک می خواستند و من هم حاضر شدم همه مقدمات و حتی بخشی از امکانات اقامت را برای انها فراهم اورم ولی وقتی توضیح دادم در ایران باید به دلایل ایران پوشش مخصوصی را رعایت کنید. ان دو خانم غربی محترمانه قید سفر را با وجود اصرار اولیه زدند ولی ان خانم ژاپنی به راحتی پذیرفت و به راحتی کفت وقتی به کشوری می رویم باید به حساسیتهای ان کشور ولو به ان اعتقاد نداشته باشیم و خلاف نظر ما به نظر برسد احترام بگذاریم. ولی به هر حال هر سه نفر با این عقیده که به ایران بیایند و قوانین و حساسیتهای ما را به عنوان مهمان زیر سوال ببرند مخالفت کردند.
ناشناس۳۱۰۵۶۱۰۸:۴۷:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۱
درود بر شما استاد ارجمند.
علی۳۱۰۷۷۵۱۰:۳۳:۱۲ ۱۳۹۷/۲/۱
دکتری با اخلاق، اهل تحقیق و دلسوز و متواضع... الان میبینم که در عین اخلاق، فهم سیاسی و ملیشون هم بالاتر از راحتی طلبی بعضی در استفاده از امارات هست.
ناشناس۳۱۰۵۶۶۰۸:۴۸:۵۹ ۱۳۹۷/۲/۱
تاکید افراطی بر قومیت صحیح نیست...
ناشناس۳۱۱۹۲۱۱۹:۵۵:۳۶ ۱۳۹۷/۲/۱
با به قومیت تعصب نداریم بلکه به یک واقعیت تاریخی تعصب داریم... تاکید بر نام خلیج فارس داریم چون نام هزاران ساله این خلیج است.
ناشناس۳۱۲۳۴۴۰۲:۲۰:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۲
شما هر وقت فرق بین قوم و ملت رو متوجه شدین نظر بدین.
ناشناس۳۱۰۵۶۷۰۸:۴۹:۴۱ ۱۳۹۷/۲/۱
میدونم، منتشر نمیکنید ولی این خلیج فارس شده مایه تفرقه بین مسلمانان و کشورهای همسایه ، ما به دریای خزر میگیم دریای مازنداران 4 تا کشور ساحلی دیگه مگه اعتراضی میکنند، این همون ناسیونالست ضد ارزشهای انسانی است که جنگهای جهانی ازش بوجود میاد.
محمد۳۱۰۸۶۷۱۱:۲۰:۱۹ ۱۳۹۷/۲/۱
اسم اون دریا ;خزر است، و کسی هم از لفظ دریای مازندران استفاده نمی کند، مگر مردم محلی.
ناشناس۳۱۲۳۴۶۰۲:۲۱:۴۹ ۱۳۹۷/۲/۲
اسم اون دریا کاسپین (قزوین) هست و من اصلا نمیدونم چرا ما خودمون میگیم خزر
ناشناس۳۱۰۹۰۹۱۱:۴۲:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۱
خب این یعنی شما فرق استراتژیک دریای خزر و خلیج فارس را نمیفهمید
ناشناس۳۱۱۲۱۳۱۳:۳۸:۰۷ ۱۳۹۷/۲/۱
تاریخ بخونید دوست من. نصف بیشتر کشورهایی که الان جزو ایران نیستن با حمایت کشورهای همسایه از ما جدا شدن ...روسیه، هند ، و عربستان و‌عثمانی ...نباید رو داد به این جماعت
ناشناس۳۱۱۴۴۹۱۵:۰۸:۵۸ ۱۳۹۷/۲/۱
شما فکر میکنی خیلی اطلاعاتت بالاست و روشن فکر تشریف دارید در صورتی که نمیدونی نام بین المللی دریای خزر یا مازندران (Caspian sea) یعنی دریای قزوینه
ناشناس۳۱۳۵۸۵۲۳:۳۸:۲۹ ۱۳۹۷/۲/۲
برادر با سواد نام دریای قزوین نام عربی آن است و ربطی به کاسپین ندارد. کاسپی ها اقوامی بودند که در شمال ایران و اطراف این دریاچه می زیستند که در هزاران سال قبل بزرگتر هم بود. لطفا ملت وقتی چیزی رو شنیدن و مطالعه ندارن لطفا فضل نمایی نکنن. این حجم از بی اطلاعی انسان را متنفر میکنه. جالبه مدعی هم هستید
ناشناس۳۱۱۴۸۲۱۵:۲۸:۳۰ ۱۳۹۷/۲/۱
ما در مقابل نام بین المللی (کاسپین) هیچ جبهه‌گیری نمیکنیم. شده تو یک کنفرانس کسی بگه کاسپین ما اعتراض کنیم ؟!
ناشناس۳۱۱۵۹۰۱۶:۱۹:۵۹ ۱۳۹۷/۲/۱
بنده خدا هیچ کس به دریای خزر یا مازندران خزر نمیگه دربین الملل.بلکه اسمش کاسپین caspian (نام قدیم شهر قزوین) هست که ما به نادرست میگوییم خزر!!!!..
بابک۳۱۱۸۹۸۱۹:۲۷:۵۰ ۱۳۹۷/۲/۱
عربها به دریای خزر دریای قزوین میگویند پس باید شمالی ها به ان اعتراض کنند؟
ناشناس۳۱۲۱۹۶۲۳:۱۷:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۱
بحر قزوین در عربی اسم دریای خزر است... یعنی دریای قزوین یا کاسپین سی... لذا جای اعتراض نیست که . درست نام میبرند
ناشناس۳۱۲۰۰۴۲۰:۴۸:۵۸ ۱۳۹۷/۲/۱
خارجیها هم میگویند دریای کاسپین که یعنی قزوین
رضا۳۱۰۵۸۴۰۸:۵۵:۳۹ ۱۳۹۷/۲/۱
آفرین به غیرت شما
ناشناس۳۱۰۵۹۸۰۹:۰۵:۱۳ ۱۳۹۷/۲/۱
ممنون این رفتار خانم دکتر هستیم
رضا۳۱۰۶۰۵۰۹:۰۹:۴۵ ۱۳۹۷/۲/۱
اگر کشور ما قدرت اول خاورمیانه بود و با سایر قدرت های جهانی رابطه دوستانه داشت هیچ وقت این عرب های عقب مونده حاشیه خلیج فارس به خودشون اجازه نمیدادن به کشور و ملیت ما توهین کنند کلی حیف
ناشناس۳۱۱۱۳۰۱۳:۰۶:۵۳ ۱۳۹۷/۲/۱
این حرف ناشی از کم اطلاعی از تاریخ معاصر است. استفاده از نام خلیج عربی از عهد جمال عبدالناصر و از دهه 60 و 70 میلادی یعنی قبل از انقلاب ما شروع شده بود.
ناشناس۳۱۰۶۰۶۰۹:۰۹:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۱
احسنت به این بانوی ایرانی. دفاع از وطن در مجامع علمی اثرات زیادی دارد. جامعه علمی حقایق را بهتر می پذیرند.
ناشناس۳۱۰۶۰۸۰۹:۱۴:۳۰ ۱۳۹۷/۲/۱
احسنت به این خانم دکتر که هر جا باشه از نام ایران و ایرانی دفاع میکنه و حتی اسم خلیج فارس رو با چیزیهای دیگه عوض نمیکنه. قابل توجه مسئولین بی کفایت ..
ناشناس۳۱۰۶۱۷۰۹:۱۷:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۱
به این میگن وطن پرست واقعی
ناشناس۳۱۰۶۴۳۰۹:۲۷:۱۵ ۱۳۹۷/۲/۱
به جای نامه دادن سفیر امارات را احضار کنید
ناشناس۳۱۰۶۵۸۰۹:۳۴:۵۷ ۱۳۹۷/۲/۱
شرفت از برخی مسئولین کشور بیشتره
کلاتیانی۳۱۰۶۶۵۰۹:۳۷:۴۳ ۱۳۹۷/۲/۱
زنده باد ایران وایرانیان با غیرت فرهیخته و زنده باد خلیج فارس
ريزبين۳۱۰۶۷۱۰۹:۴۱:۰۶ ۱۳۹۷/۲/۱
کاش اینقدر که ما مردم عادی به کشورمون تعصب داشتیم مسئولان رده بالا هم تعصب داشتند !!!
ناشناس۳۱۰۶۷۲۰۹:۴۱:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۱
مایه افتخار ماست
محسن۳۱۰۶۷۴۰۹:۴۲:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۱
سلام شیر ررررررررررر زن
آریو برزن۳۱۰۶۷۶۰۹:۴۳:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۱
نه تنها که اسم آنجا خلیج پارس است آنجا هم که دریای عمان نام دارد دریای پارس است که از طریق آب راهه هرمز بهیکدیگر وصل هستند. به این بانوی محترم ایرانی باید نشان افتخار ملی داده شود. و کله هموتنان هم باید بر حذر کنند که به این (کشور) بیاباننشین سفر کنند.
ناشناس۳۱۱۴۸۸۱۵:۳۰:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۱
دیگه پیاز داغش رو زیاد نکنید. دوست داری با کشور دوستمون عمان روابط رو شکرآب کنی ؟!
ناشناس۳۱۳۰۴۸۱۴:۴۷:۲۵ ۱۳۹۷/۲/۲
اصلا کل دنیا مال ما! قاره ایران! اقیانوسهای ایران! کره ایران! ....... بلکه چشم و دلمون سیر بشه. راستی آیا در رانندگی حقی برای دیگران قائل هستیم یا همه خیابانها را هم متعلق به خود خودمان میدانیم. کاش روزی بتوانیم به عباراتی مانند "فرهنگ ایرانی، فکر و شعور ایرانی" افتخار بکنیم. اصلا برای کسی مهم نیست که ابعاد و اندازه کشورها چقدره. لیبی بیش از 5 برابر ژاپن و آلمان و 30 برابر بزرکتر از دانمارک است. آیا در این دنیا کسی وجود دارد که وقتی نام این کشورها را میشنود اعتبار و ارزش آنها را با مساحتشان بسنجد، هموطنان عزیزم، فکر نان باشید که خربزه آب است!
ناشناس۳۱۰۶۹۱۰۹:۵۲:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۱
پیشنهاد میکنم این خانم دکتر برای دفاع از رژیم حقوقی دریای خزر اقدام کنه و یا برای اعاده سرزمین های ایران که در قرارداد های ننگین ترکمنچای و گلستان که برای 100 سال اعتبار داشته و سالهاست که اعتبار آنها از بین رفته اقدام کنه.
ناشناس۳۱۱۴۹۰۱۵:۳۱:۴۴ ۱۳۹۷/۲/۱
تازه قراره برای تحکیم روابط زبانشون رو در مدارس تدریس کنند.
ناشناس۳۱۰۶۹۳۰۹:۵۲:۵۲ ۱۳۹۷/۲/۱
آفرین به این خانم
مودی۳۱۰۷۱۰۰۹:۵۹:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۱
درود به شرف و غیرت این خانم دانشمندایرانی
فرشته۳۱۰۷۱۶۱۰:۰۱:۴۹ ۱۳۹۷/۲/۱
لطف می فرمودید نام این بانوی فرهیخته و با غیرت را در گزارش قید می کردید. معمایی شد نام خانم دکتر مریم رزاقی آذر
سالم۳۱۰۷۲۱۱۰:۰۵:۰۰ ۱۳۹۷/۲/۱
درود به این هموطن شجاع و ایرانی اصیل .
هوشیار۳۱۰۷۵۳۱۰:۲۰:۱۸ ۱۳۹۷/۲/۱
ایشون گزینه خوبیه برای وزیر خارجه شدن
مهدی۳۱۰۷۷۹۱۰:۳۵:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۱
وطن پرستی ایشون قابل تقدیره، اما در کنفرانس ها و مجامع علمی اینگونه صحبت ها نتیجه عکس داره.
محسن۳۱۰۷۹۶۱۰:۴۲:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۱
سرکار خانم پروفسور رزاقی آذر دورود بر شما زن با غیرت ایرانی که هم متخصص هستید و با تخصصتان باعث افتخار ایران هستید و هم این چنین از نمادهای ایرانی دفاع کرده اید. یادبگیرند کسانی که حاضرند وطن و همه چیز خودشان را به پشیزی بفروشند تا یک امتیاز خیلی خیلی کوچک همین عربها و یا دیگر بیگانگان به آنها بدهند اما هر زمان در داخل ، صحبت از دین و ملیت می شود ، ملی گرایی را تنها به عنوان چماق برای کوبیدن دین استفاه می کنند.
ناشناس۳۱۰۸۰۲۱۰:۴۶:۲۳ ۱۳۹۷/۲/۱
بنظر من این کار در سمینار علمی درست نبوده اگر عکس قضیه را نگاه کنیم و ایشان در سخنرانی علمی می گفت خلیج فارس و عرب ها مانند ایشان برخورد می کردندچی؟ این وظیفه سیستم سیاسی کشور است نه یک کار علمی
ناشناس۳۱۰۹۲۹۱۱:۵۰:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۱
ایشان توضیح دادند؛ روز اول قبل از کنفرانس اول من یک خانم دکترعرب در مورد آمار سن شروع بلوغ در کشورهای حوزه خلیج فارس صحبت می کرد و در تمام اسلایدها نوشته بود Arabian Golf و Arab Golf و مرتب این نام را ذکر می‌کرد
دوست۳۱۲۲۳۸۲۳:۵۵:۰۱ ۱۳۹۷/۲/۱
Gulf درسته Golf بازی گلفه
ناشناس۳۱۱۱۲۷۱۳:۰۶:۳۳ ۱۳۹۷/۲/۱
دفاع از هویت ملیت باید همه جا باشه چه سمینار علمی چه غیر علمی.این ربطی به سیستم سیاسی کشور نداره بلکه وظیفه هر ایرانییه. مثل اینکه برادر کوچیکه شما رو بزنن و شما بگی این قضیه به پدر خانواده مربوطه و به من مربوط نیست
مهرداد۳۱۱۲۱۷۱۳:۴۰:۰۴ ۱۳۹۷/۲/۱
مقاله رو شما کامل نخوندی قبل از ایشون یه پژوهشگرعرب سخنرانی می کردند که مدام از خلیج عربی نام می بردند -خانم دکتر فقط جواب دادند...مسئله عوض کردن نام خلیج تا ابد پارس یه مسئله کم اهمیت نیست خیلی از مسائل پشت این قضیه قرارداره
ناشناس۳۱۱۵۶۵۱۶:۰۹:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۱
اتفاقا این نخبه علمی و فرهیخته واقعی و نماد یک فر دباشرف ایرانی است که وظیفه دولتمردان و دیپلماسی کشور را یک تنه انجام داده است انشا الله در درتمام شئون زندگی خداوند یاورش باشد اینها ذخیره نظام هستند
ناشناس۳۱۰۸۵۷۱۱:۱۵:۰۲ ۱۳۹۷/۲/۱
آفرین و صدآفرین به شیر زنان وطنم ایران
ناشناس۳۱۰۹۵۱۱۲:۰۳:۲۵ ۱۳۹۷/۲/۱
فکر می کنم ایشان لحن مناسبی انتخاب نکرده. قاعدتا یک کنفرانس علمی نباید جای طرح اختلافات سیاسی باشد. می توانستند در سخنرانی چند بار از کلمه خلیج فارس استفاده کنند. اثرش بیشتر بود.
ناشناس۳۱۱۰۲۷۱۲:۳۱:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۱
درود بر خانم دکتر و حس وطن پرستی اش ... و بَدا بر کسانی که با سیاستهای غلط ،.. باعث فشار.. به مملکت شدن ..خدا حفظ کنه کسانی... رو که با رفتارها و سیاستهای متعادل تونستن بخشی از این موارد رو جبران کنن ...
ناشناس۳۱۱۰۸۵۱۲:۵۱:۰۴ ۱۳۹۷/۲/۱
بنده به سخنرانی های سید نصرالله توجه میکنم. حتی ایشان هم از نام خلیج اخیرا استفاده می کنند. تمامی اعراب آنجا را خلیج می نامیدند حتی سالهای دور. منتها در 20 سال اخیر با شدت یافتن منازعات حاکمان عرب و ایران به تدریج این سران با استفاده از سیستم تبلیغاتی خود واژه ای جدید بنام خلیج عربی را بکار گرفتند که با استقبال گسترده اعراب خلیجی مواجه شد و در مراجع سیاسیت زده بین المللی هم ترویج شد. اقدام این خانم دکتر با تمام بحث های پیرامون علم و سیاست قابل توجه بوده ولی بی تاثیر هست. تا زمانیکه مشکلات فی مابین سران ما با دیگران حل نشه تمامی این تبلیغات منفی بر علیه ایران و ایرانی ادامه خواهد داشت.
ناشناس۳۱۱۱۴۵۱۳:۱۳:۱۶ ۱۳۹۷/۲/۱
عنوان پروفسور را کدام دانشگاه معتبر به ایشان داده است؟
ناشناس۳۱۱۲۱۵۱۳:۳۹:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۱
خلیج اسلامی
ناشناس۳۱۱۲۲۳۱۳:۴۲:۴۹ ۱۳۹۷/۲/۱
با سلام. در پاسخ به بعضی از کاربران که فکر می کنند نباید در کنفرانس های علمی از نام خلیج همیشه فارس دفاع کرد، با این حساب اگر اعراب نام ایران را هم تغییر دهند چون کنفرانس علمی است نباید از هویت ملی ایران و آبراههایی که از زمان باستان با نام سرزمین پارس عجین گشته است دفاع نمود. برای اطلاع شما عرض کنم خلیج فارس در تمام نوشته های یونانی SINUS PERSICUS ذکر شده است و اعراب سعی دارند در هر مناسبتی این نام باستانی را جعل کنند و برای خودشان هویت بسازند. به نظر بنده کار ایشان درست بوده و این خطای برگزار کنندگان کنفرانس بوده که اجازه داده اند خانم دکتر عرب یک واقعیت تاریخی را جعل کند نه خانم دکتر رزاقی آذر.
ناشناس۳۱۱۳۱۷۱۴:۱۲:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۱
کاش کمی از شرافت این زن در وجود اسلاحتلبا بود
ناشناس۳۱۱۴۳۴۱۵:۰۳:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۱
وزارت بهداشت باید ورود محصول این شرکت دارویی را به ایران ممنوع کند.
عباسعلی۳۱۱۵۳۶۱۵:۵۵:۵۲ ۱۳۹۷/۲/۱
درودبراین خانم دکترشجاع.
حامد۳۱۱۵۴۳۱۵:۵۸:۵۸ ۱۳۹۷/۲/۱
اغلب دریاها و آب راهه های بین المللی توسط ملیت های دو طرف آنها با دو نام متفاوت نامیده می شود و حساسیتی را بر نمی انگیزد. نمی دانم چرا ما همیشه عقب ماندگی، سوئ مدیریت و حتی برانگیختن حس ملی گرایی و وطن دوستی خود را با تحقیر دیگران و جلوگیری آنها از نامیدن یک خلیج مشترک به نام متفاوت، شبیه همه جای دنیا دنبال می کنیم. گرچه رفتار اماراتی ها به هیچ وجه درست و متمدنانه نبوده است.
ناشناس۳۱۱۵۹۴۱۶:۲۲:۰۱ ۱۳۹۷/۲/۱
من هم هروقت امارات میرم اسم هات اسپات گوشیم رو گذاشتم ابوموسی همیشه ایرانی (به انگلیسی) خیلی ها شاکی میشن که کی اینو گذاشته :)) همچنین اسم لیگ های کامپیوتری که در بازی آسفالت8 در دبی بازی میکنم رو گذاشتم خلیج فارس :)) لذت بخشه در قلب دبی نام خلیج همیشه فارس و نام ابوموسی همیشه ایرانی رو فریاد بزنی. :) درود بر شرف شما خانم دکتر..الحمدالله که در سلامت هستید.
ناشناس۳۱۲۳۷۲۰۴:۳۵:۰۱ ۱۳۹۷/۲/۲
شما فیلم لاتاری رو زیاد دیدی.
ناشناس۳۱۱۶۰۱۱۶:۲۵:۲۵ ۱۳۹۷/۲/۱
بره خداش رو شکر کنه که طرف پلیس دبی بوده محترمانه برخورد کرده اگه ..
ناشناس۳۱۱۶۲۱۱۶:۳۱:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۱
درودبرخانم دکتر ازبی غیرتی مسئولین دولتی جون به لب شدیم
سعید۳۱۱۷۱۴۱۷:۱۵:۳۴ ۱۳۹۷/۲/۱
آفرین به این خانم ولی اگر دولت ایران صرافی های دوبی رو تحریم کرد درسته ولی با اینجوری که یک شخص بخواد دفاع کنه فایده نداره دولت .. ارزش پول ایران رو در برابر پولا آنا کم کرده
ناشناس۳۱۱۸۵۰۱۸:۵۴:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۱
"وقتی پلیس مطلب را خواند گفت من از جانب آنها از شما معذرت خواهی می کنم و نامه شما را به رئیسم می دهم و انشاءالله کار درست می شود و خداحافظی کرد"!!! خدایی برخورد پلیس طبق گفته خود خانم دکتر مودبانه بوده ولی توی کنفرانس علمی بنظر بنده لازم نبوده اینگونه شعاری رفتار میکرده. شما در نظر بگیرید ما خیلی جاها اسم خزر رو میگیم دریای مازندران حالا یکی توی مجامع غلمی بلند بشه و سر و صدا کنه آیا ما رفتار اونو میپسندیم؟؟ حتی کانال مانش و کانال انگلستان همین برخورد و بین فرانسوی ها و انگلیسی ها داره یعنی اگر فرانسوی ها بگویند کانال مانش انگلیسی توی کنفرانس علمی اینقدر صرو صدا میکنه؟؟ یک مطلب دیگه که دیدم خانم دکتر یک شخصیت علمی فرهیخته میباشد چرا بجای اینگه بکوید یک اماراتی مرتب میگوید یک عرب؟؟ یک عرب؟؟ خوب چرا بجای اینکه ملیت اونو خطاب بکند بر نژاد و یا زبان اون مرتب اصرار میکرد؟؟ ما باید با رفتار مناسبتری اسم خلیج فارس رو اشاعه بدهیم که حساسیت نژادی ایجاد نکند و بدون توهین باشد.
محسن م۳۱۲۰۹۰۲۱:۵۳:۱۰ ۱۳۹۷/۲/۱
چقدر غیر ایرانی ریخته اینجا!
مریم۳۱۲۱۲۱۲۲:۱۴:۲۴ ۱۳۹۷/۲/۱
درد وبلای این خانم دکتر بخوره توی سر مسیولین
ناشناس۳۱۲۲۰۸۲۳:۲۳:۳۶ ۱۳۹۷/۲/۱
دورد بر غیرت
ناشناس۳۱۲۲۲۵۲۳:۴۰:۵۷ ۱۳۹۷/۲/۱
شیر نر یا ماده نداره شیر شیر درود شیر زن ایرانی یک دنیا سپاس
منوچ۳۱۲۸۳۵۱۲:۲۴:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۲
این که یک نفر دفاع کند به جای خود. دولت و نظام که کار را به اینجا کشانده اند که کشوری بی اهمیت به خود اجازه عرض اندام کند بنباید در محاکم بین المللی بعد از این چند سال پیگیر احقاق حق میشد؟!!! اگر فوتبالیست نرود و اگر به سمینار نرویم و ... مشکل حل شده است؟!!! لطفاً منتقل کنید حتی اگر منتشر نمی کنید.
ناشناس۳۱۳۱۵۰۱۵:۵۹:۰۰ ۱۳۹۷/۲/۲
متاسفانه بدلیل نداشتن رابطه سازنده با جهان به خصوص غرب و امریکا کشورهای عربی به خود جرات داده اند تا نام خلیج فارس را جعل کنند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  4. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  5. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  6. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  7. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  8. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  9. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  10. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  11. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  12. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  13. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

  14. ادعای حسنی و رفتار اموی!

  15.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  16. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

  17. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

  18. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

  19. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

  20. یک دیدار معنادار

  21. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

  22. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

  23. نامگذاری شعار سال تعیین نقشه راه است/ مسوولان موانع را از سر راه تولید بردارند

  24. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

  25. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

آخرین عناوین