همه چیز درمورد زالو درمانی و موارد کاربرد آن زالو درمانی چیست + فواید زالو درمانی

گروه سلامت الف،   3960920110

از زمان مصر باستان، زالوها به عنوان یک گزینه درمانی برای بهبود ناهنجاری های سیستم عصبی، مشکلات دندانی، بیماری های پوستی و عفونت ها مورد استفاده قرار می گیرند. این روزها، زالو را بیشتر در جراحی پلاستیک و سایر جراحی های میکرو استفاده می کنند.

زالو درمانی چیست + فواید زالو درمانی

زالوهای درمانی سه فک یا ردیف های ریز دندانی دارند. آن ها بر روی پوست فرد نفوذ می کنند و ترشحات ضد لخته ای خود را از طریق بزاق وارد بدن می سازند. سپس به زالوها اجازه داده می شود خون را استخراج کنند. این مقدار خون بسیار اندک است و برای هر زالو حدود ۱۵ میلی لیتر خواهد بود. موقعیت های متعددی وجود دارد که می توان در آن از زالو به عنوان یک گزینه درمانی استفاده کرد. افرادی که ممکن است از این گزینه درمانی بهره مند شوند شامل افرادی خواهد بود که در معرض خطرات ناشی از دیابت هستند، افرادی که بیماری قلبی دارند، افرادی که جراحی پلاستیک را انجام می دهند و ممکن است برخی از بافت های نرم خود را از دست بدهند. این نوع درمان همچنین برای درمان لخته های خونی و رگ های واریسی مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی که کم خونی دارند، دچار لخته خون شده اند یا شریان هایشان مشکلی دارد ممکن است کاندید مناسبی برای زالودرمانی نباشند. کودکان زیر ۱۸ سال و زنان باردار نیز باید از انجام این روش درمانی خودداری کنند.

کاربردهای پزشکی زالودرمانی:

در طول یک جلسه درمانی، زالوی زنده به ناحیه هدف چسبانده شده و خون از فرد مکیده می شود.همانطور که قبلا نیز بیان کردیم، زالوها پپتیدها و پروتئین هایی را ازاد می کنند که می تواند خون را رقیق کند و از بروز لخته خون پیشگیری نماید. این موضوع جریان خون را بهبود می بخشد و از مرگ بافت ها جلوگیری می کند. زالوها زخم Y شکل کوچکی را به جای می گذارند که معمولا بدون باقی ماندن جای زخم بهبود می یابد. زالوها در افزایش جریان خون و تجزیه لخته ها بسیار مفید خواهند بود. این کرم های کوچک را می توان برای درمان اختلالات مرتبط با جریان خون و بیماری های قلبی عروقی مورد استفاده قرار داد. مواد شیمیایی مشتق شده از بزاق زالو برای تهیه دارو مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند شرایط زیر را درمان کند:

  • پرفشاری خون
  • رگ های واریسی
  • هموروئید
  • مشکلات پوستی
  • آرتروز

آزمایش های بالینی نشان داده است که زالودرمانی یک گزینه درمانی مناسب برای بیماری های مفصلی است. خواص ضد التهابی بزاق زالو می تواند درد و سفتی موجود در مفاصل را کاهش دهد.

بیماری قلبی:

افراد مبتلا به بیماری های قلبی از زالو درمانی استفاده می کنند زیرا این گزینه می تواند التهاب و جریان خون را بهبود ببخشد. در چند سال اخیر، زالودرمانی به یک گزینه درمانی جایگزین برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی تبدیل شده است.

سرطان:

درمان سرطان به کمک زالو در حال مطالعه است زیرا انزیم های خاصی در بزاق زالو یافت می شود. با اینکه افراد مبتلا به سرطان خاص خون ممکن است نتوانند از زالودرمانی استفاده کنند اما تحقیقات نشان می دهد این گزینه قادر است اثرات سرطان ریه را کندتر کند. تست های حیوانی نیز نشان می دهد که تزریق بزاق زالو به موش ها از تکثیر سلول های سرطانی پیشگیری کرده است.

زالوها می توانند به دیابت کمک کنند؟

پیشرفت دیابت می تواند مشکلات زیادی در افراد ایجاد کند. این مشکلات ممکن است به بیماری هایی منجر شود که خون را از رسیدن به انگشت پا، انگشت دست، پا و دست محدود می سازد. زمانی که جریان خون به شدت محدود می شود، بافت اسیب دیده ممکن است بمیرد. این موضوع برای افراد دیابتی بسیار مضر است. از دست دادن دست یا پا جزو عارضه های بزرگ دیابت محسوب می شود. یکی از موثرترین روش ها برای متوقف کردن این فرایند، افزایش جریان خون به بافت اسیب دیده بدون خطر لخته شدن خون است. تحقیقات انجام شده نشان می دهد زالودرمانی می تواند نقش مهمی در این شرایط داشته باشد. ماده هیرودین در بزاق زالو می تواند خون را رقیق کند و مانع از لخته شدن آن گردد. از آنجایی که افراد دیابتی خون غلیظ تری دارند، هیرودین می تواند به کاهش فشار بر قلب و سیستم قلبی عروقی کمک کند. مطالعه موردی اخیر نشان می دهد زالو درمانی قادر است پای زنان و مردان دیابتی را حفظ کند. شکل سنتزی بزاق زالو در حال حاضر موجود است.

زالودرمانی برای استفاده آرایشی و بهداشتی:

زالوها برای حفظ بافت های نرم و ترویج سلامت بعد از جراحی های پوستی محبوب شده اند. در مطالعات موردی جدید و قدیم، زالودرمانی توانسته است شانس نتایج مثبت را در شرایط زیر افزایش دهد:

  • بینی
  • پیشانی
  • سینه
  • گونه
  • انگشت

اثر زالو درمانی بر روی لخته شدن خون در طول این جراحی ها یا بعد از ان به بدن کمک می کند به طور طبیعی تر و بیشتری درمان شود. مزایای زالودرمانی برای جریان خون به افراد کمک کرده است از این گزینه برای بهبود طاسی سر و ریزش مو از آن استفاده کنند.

زالودرمانی عارضه ای هم دارد؟

استفاده از زالودرمانی اسان است و می تواند عوارض جانبی اندکی داشته باشد. با اینحال باز هم ممکن است خطراتی در این فرایند باشد. به عنوان مثال خطر عفونت باکتریایی همچون باکتری های مقاوم به دارو وجود دارد. به همین خاطر افرادی که سیستم ایمنی شان به خاطر بیمارهای خود ایمنی یا سایر فاکتورهای محیطی دچار مشکل شده است، نمی توانند گزینه خوبی برای زالودرمانی باشند.

برخی از اوقات زالو به قسمت های دیگر بدن که نیازی به درمان ندارند می روند و همین امر باعث از دست رفتن خون اضافی می شود. در برخی از شرایط، فرد در طول زالودرمانی یا بعد از آن ممکن است به بزاق زالو حساسیت نشان دهد. اگر چنین عوارضی رخ داد بلافاصله جلسات خود را متوقف کنید.

نتیجه گیری:

بیشتر افراد از اینکه زالودرمانی در درمان های پزشکی مدرن استفاده می شود متعجب و شگفت زده خواهند بود. اما تحقیقات زیادی در این حوزه انجام شده و نشان می دهد این گزینه می تواند درمان خوبی برای برخی از افراد باشد. با پیشرفت تحقیقات می توان به نتایج عملی بیشتری دست پیدا کرد. البته قبل از اینکه بخواهید از زالودرمانی برای بهبود شرایط خود استفاده کنید بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت نمایید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین