آزار جنسی، ویروسی در حال تکثیر

علی نبوی،   3960729213 ۴۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

آزار جنسی نقطه ی مقابل روابط سالم و تعریف شده در دایره ی اخلاق، عقلانیت و بخصوص سفارشات خداوند در ادیان مختلف است. متاسفانه مانند تخطی های متعدد بشر از فرامین الهی و انسانی، پدیده ی شوم آزار جنسی نیز در طول تاریخ و در جوامع مختلف به وقوع پیوسته و همچنان هم رخ می دهد.

آزار جنسی، ویروسی در حال تکثیر

یکی از وجوه تمایز آزار جنسی با دیگر پلیدی هایی که از انسان سر می زند، دور تسلسل و ادامه یافتن آن بوسیله ی افرادی است که خود روزی در مقام قربانی بوده اند. بنابر گزارشات آزار جنسی کودکان زیر 13 سال  که متاسفانه از سال‌های گذشته ظهور یافته و در حال افزایش است، این افراد بعد از اعتراف معمولاً اعلام کرده‌اند که خودشان در کودکی مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.

گویی بیماری های روحی و هر آنچه که یک فرد را به سوی آزار دادن دیگران سوق می دهند، به واسطه‌ی آسیب روحی در فرد قربانی هم متجلی خواهند شد و شاهد این نکته سوابق موجود است.

شیوع و ادامه یافتن این بیماری، مانند بیماری واگیردار در میان انسانهای مختلف منتشر شده و تنها افراد خاصی را دربر نمیگیرد. ناقلان و مبتلایان به این بیماری، همانند سگی هار و یا گرگ گرسنه ای در میان انسانها پرسه می زنند و قربانیان خود را در یک لحظه و بواسطه ی اوج گرفتن افکار پلیدشان انتخاب می کنند. از این رو نمی توان راهکاری حتمی را برای در امامن ماندن از دست این افراد مطرح کرد و عموماَ برای دور ماندن از آسیب این افراد به توصیه ها اکتفا می شود.

کشور ما با وجود سابقه ی معنوی مردمان و پیشینه ی تاریخی سرزمینش، اگرچه که در برابر این موضوع مصونیت نداشته و ندارد، اما برخی هنجارهای جا افتاده در میان مردمانمان، تا حد زیادی از گسترش این پدیده جلوگیری کرده اند. اما با کمال تاسف و به مانند مواردی اینچنین، ما در باد سوابق و داشته های فرهنگیمان خوابیده ایم و در نتیجه اخباری که در گذشته بصورت محدود و ویژه می شنیدم، مدتی است بیشتر و از نوع دلخراش تر آن را می شنویم.

بد نیست جراید و اخبار همین دو سال اخیر را با سالهای دورتر مقایسه کنیم. سالها پیش خبر فاجعه ی هولناک بیجه در شهرستان پاکدشت، چنان در رسانه ها پیچید که تا مدتی حال و روز اجتماع، بویژه منطقه ی وقوع جرم و اوضاع افاغنه ساکن در تهران را تحت تاثیر خود قرار داد. در آن ایام حادثه مذکور به دلیل خاص بودن و نبود سابقه ای نظیر آن، بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت و تا مدت ها در مورد آن بحث می‌شد.

وقتی امروز صفحه ی حوادث روزنامه ها و دیگر رسانه ها را نگاه می کنیم، مواردی را میبینیم که به فیلم و سریال های جنایی کشورهای غربی و یا جنایات معروف آن بلاد شباهت دارند! گویی تجدد گرایی از نوع منفی، در حوزه ی بزهکاری و جنایت هم ظهور یافته و متخلفان و جنایتکاران امروز در حال الگوگیری از قصه ها و یا حوادث مشهور هستند!

متاسفانه در سالهای اخیر موارد تجاوز به کودکان و حتی خردسالان بالا رفته و مواردی که به دلیل فجیع بودن به جرگه ی اخبار پربازدید و مشهور پیوسته اند زیادند. مواردی از تجاوز و قتل نظیر: امیرمهدی ۹ ساله در سال ۹۱، محمد رضا کوچولوی ۹ ساله که در سال ۹۳ پس از تجاوز گلویش را بریده بودند، مهدیه ی ۹ ساله، جنایت معروف و دردناک ستایش و مواردی جدیدتر مانند : آتنا، حنانه، کیمیا و مورد آخر یعنی اهورای  ۳ ساله!  

تک تک این جنایات هولناک زنگ خطری برای جامعه ای است که در آن زندگی می کنیم. اگرچه که صدای این کودکان و خردسالان در زمان وقوع جنایت شنیده نشد و این نوگلان معصوم با دستان پلید متجاوزان و جنایتکاران پرپر گشتند، اما حالا نباید این وقایع را دست کم گرفت و رسانه ها نباید از بحث‌های پیرامون این حوادث را رها کنند.

وظیفه امروز رسانه، مسٔول، شهروند و هر انسانی آن است، تا زمانی که راه حلی موثر و یا کاری ارزشمند برای کاهش این دست جنایات در کشور ارا‌‌‌یه نشده، دست از پا ننشینند و هر زمانی که فعالیت های خود را کافی شمردند، صدای ضجه و ناله هایی را که در پشت دستان پلید یک بیمار تبهکار خاموش شدند مرور کنند. از یاد نبریم که ما هموطنان، همشهریان و یا حتی همسایگان آن طفلان معصوم، غافل از رخ دادن آن جنایات بودیم و به سهم خودمان در وقوع آن مقصر هستیم.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۶۶۱۱۱۵:۵۹:۵۴ ۱۳۹۶/۷/۲۹
مسئولان خیلی بیخیالن
رضا۱۲۶۷۷۷۲۰:۱۴:۰۵ ۱۳۹۶/۷/۲۹
باید پیشگیری از طلاق ،آموزش ارضای جنسی زوجین ،تسهیل ازدواج موقت و آموزش مرزبندی اسلام در روابط زن و مرد جدی پیگیری شود
ناشناس۱۲۶۸۱۷۲۱:۳۴:۰۵ ۱۳۹۶/۷/۲۹
به نظر من مثل همیشه فقط تقصیر تلگرامه... مثل همیشه ....
ناشناس۱۲۶۸۸۹۰۰:۰۴:۴۶ ۱۳۹۶/۷/۳۰
خدا را به حق مقربین درگاهش قسم میدیم این فجایع را بر سر بچه های مسئولینی که جلوی فساد اخلاقی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی نمیگیرند و بی غیرتند و فقط در فکر رانت خواریها و فامیل بازیهای خود هستند بیاورد . آمین با رب العالمین .
ناشناس۱۲۹۳۷۶۱۱:۵۴:۰۱ ۱۳۹۶/۸/۳
بچه هاشون چه گناهی کردن عزیز من. دوست داری اشتباهی که تو میکنی سر فرزندت کوبیده بشه
فرناز۱۲۶۹۷۶۰۸:۲۳:۴۱ ۱۳۹۶/۷/۳۰
دقیق تر بگیم. باید مسئولین قوه قضاییه با برخورد کوبنده با چنین پدیده هایی برخورد کنند.
میلاد حمیدی۱۲۷۰۷۷۱۰:۵۴:۲۰ ۱۳۹۶/۷/۳۰
تمکین نکردن زنها در زندگی از مردان و انواع خشونت هایی که قانون زن مدارانه بر علیه مردان روا می دارد و محرومیت های زیاد برای مردان عامل این عقده ها و بیماری های روحی است و بالاخره به شکلی بیرون میزند.
ناشناس۱۲۷۳۱۹۱۶:۲۹:۴۷ ۱۳۹۶/۷/۳۰
محرومیت زیاد برا مردان امر دیگه ای نبود
ناشناس۱۲۷۵۴۹۲۲:۵۱:۳۲ ۱۳۹۶/۷/۳۰
این فردی که به اهورا تجاوز کرده که هم زن داشته هم دوست دختر! دیگه چه کمبودی؟!
علوی۱۲۶۶۱۳۱۶:۰۱:۰۶ ۱۳۹۶/۷/۲۹
برای کودکانی که در ایران متولد میشوند ، متاسفم
رضوی منفرد۱۲۶۶۱۴۱۶:۰۱:۳۱ ۱۳۹۶/۷/۲۹
مرگ اخلاق در ایران
ناشناس۱۲۶۶۱۵۱۶:۰۲:۱۸ ۱۳۹۶/۷/۲۹
جان فرزندان این مملکت در خطر است چاره ای باید اندیشید
روزرخ۱۲۶۶۱۷۱۶:۰۳:۰۱ ۱۳۹۶/۷/۲۹
ایران به کجا میرود ؟!!!
ناشناس۱۲۹۳۷۹۱۱:۵۵:۲۵ ۱۳۹۶/۸/۳
دیگه اینجا ته خطه بیشتر از این جایی نیست بره
مولاوردی۱۲۶۶۱۸۱۶:۰۵:۱۵ ۱۳۹۶/۷/۲۹
هیچکدام از زیر ساختهای لازم جهت ازدیاد جمعیت ( اعم از اقتصادی - فرهنگی - اجتماعی ) در ایران آماده و مهیا نیست . مسئولان صحبت از لزوم ازدیاد جمعیت نکنند
ناشناس۱۲۶۶۲۱۱۶:۰۸:۲۳ ۱۳۹۶/۷/۲۹
آتناها - اهورا ها - بنیتا ها - کیمیاها - حنانه ها - ستایش ها و ..... این همه بدبختی و فلاکت داخلی کار ما شده فقط فحش دادن به این و اون !!!
ناشناس۱۲۶۶۲۵۱۶:۱۳:۰۵ ۱۳۹۶/۷/۲۹
مردم خودشون آستین ها رو بالا بزنند و کودکان این مرز و بوم را نجات دهند . مسئولان فعلا کارهای واجب تری دارند و سرشان شلوغ است !
مسئول با حقوق نجومی۱۲۶۶۲۷۱۶:۱۴:۲۶ ۱۳۹۶/۷/۲۹
فعلا برای این چیزا وقت نیست فقط برجام !
ناشناس۱۲۶۶۳۰۱۶:۱۵:۱۴ ۱۳۹۶/۷/۲۹
به نظر بنده باید در برخورداری افراد در برقراری روابط جنسی یک بازنگری وسیعی در کشور انجام شود آنطور که پیداست صرف ازدواج نمی تواند همه ی امیال برخی اشخاص را براورده سازد البته بنده منکر زشتی اعمال انجام شده نیستم و معتقدم به شدت باید با این گونه خشونت ها برخورد بشه اما صحبت اینجاست که اسلام هم قوانینی را درخود قرار داده که گویی پیش بینی آینده را کرده است بحث ازدواج موقت و البته مخفی می تواند یکی از راه های برآورده کردن غرائز افراد و جلوگیری از توسعه فساد و بروز خشونت شود هر چند این قانون در کشور وجود دارد ولی در عمل افراد جرات اقدام برای ازدواج موقت نمی کنند که از علل آن می توان به رسوایی فرد (متاسفانه یک فرد متاهل ممکن است دچار این مشکل شود) تبعات بعدی آن (نفقه و...)و عدم وجود مکان مناسب برای برقراری رابطه ی جنسی اشاره کرد .بنابراین بهتر سازمان هایی مانند بهزیستی یا امور جوانان و ازدواج هر چه سریعتر دست بکار شده وبا تهیه بستر مناسب و معرفی افراد به یکدیگر (البته تا حدود زیادی محرمانه و مخفی )از بروز چنین وقایعی پیشگیری نمایند
ناشناس۱۲۹۳۸۶۱۱:۵۸:۱۶ ۱۳۹۶/۸/۳
چرا لقمه دور سرت میچرخونی. مشکل در وجود قوانین برای امور شخصی مردمه اگر کسی برای رابطه آزاد تو خیابون دستگیر نشه از این اتفاقا نمیوفته
طهوری از رشت۱۲۶۶۳۱۱۶:۱۶:۲۵ ۱۳۹۶/۷/۲۹
میطلبد مسئولان کلاهشان را بالاتر قرار دهند
ناشناس۱۲۶۶۵۸۱۶:۵۰:۳۹ ۱۳۹۶/۷/۲۹
کشور ما داره کجا میره ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! کجای دنیا از اینجور اتفاقا میوفته ؟
ثدا و صیما۱۲۶۷۳۰۱۸:۴۲:۳۰ ۱۳۹۶/۷/۲۹
توی آمریکا در هر ثانیه به 754 نوزاد و کودک تجاوز شده و به دیوار کوبیده میشوند و در خودرو زیر نور خورشید محبوس میشوند تا از بین بروند
ناشناس۱۲۶۹۹۵۰۸:۵۵:۵۵ ۱۳۹۶/۷/۳۰
به نقل از صدا و سیما نوشته که من حواسم نبود رد کردم بعد متوجه شدم بله باید چون خبر صدا و سیما است تایید کرد
ناشناس2۱۲۷۱۲۶۱۱:۵۴:۵۳ ۱۳۹۶/۷/۳۰
هرثانیه!!!!! یعنی هر ساعت 542.880نفر و هر ماه 15.200.640 نفر و هر سال 182.407.680 یعنی تو دو سال کل جمعیت کنونی آمریکا اعم از پیر و جوان و مهاجر و غیره....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۲۶۶۶۷۱۷:۰۱:۱۲ ۱۳۹۶/۷/۲۹
همینجوری پیش بریم ، تا چند سال دیگه توی ایران : هر کودک ، یک محافظ
ناشناس۱۲۹۳۸۸۱۱:۵۹:۲۹ ۱۳۹۶/۸/۳
آخه از خود محافظ هم نگرانی هست و دچار تسلسل میشیم
ناشناس۱۲۶۶۶۹۱۷:۰۵:۰۳ ۱۳۹۶/۷/۲۹
برای در امان ماندن از ویروس خطرناک آزار جنسی : پدر و مادر برای امنیت کودکان امنیت برای همه کودکان
ناشناس۱۲۶۶۷۴۱۷:۰۹:۴۶ ۱۳۹۶/۷/۲۹
در حال تکثیر نیست .. امروز اخبار این تجاوزات رو میشنویم چون شبکه اجتماعی داریم .. دیروز اگر این اخبار رو نمیشنیدیم چون شبکه اجتماعی نداشتیم .. این آگاهی و افزایش حساسیت و توجه به حل مساله رو مدیون شبکه های اجتماعی هستیم .. درود بر تفکر اصلاحات و اعتدال که مانع فیلترینگ شبکه های اجتماعی شدند
ناشناس۱۲۷۰۲۱۰۹:۴۱:۵۳ ۱۳۹۶/۷/۳۰
واقعا جای تاسف است این دیدگاه، شبکه های مجازی خودشان از مقصران اصلی وضع موجود هستند.
مادر نوزاد از تبریز۱۲۶۶۹۸۱۷:۴۰:۱۴ ۱۳۹۶/۷/۲۹
برای کودکان و نوزادان این سرزمین سخت نگرانم .
ناشناس۱۲۶۷۲۷۱۸:۳۸:۵۳ ۱۳۹۶/۷/۲۹
جلو این جور جنایات را نمیتوان گرفت باید با افزایش اگاهی مراقبت از بچه ها در ابتدا توسط پدر و مادر افزایش یاب. در مرحله بعد باید در مورد کودکان طلاق و سرپرستی انها تمیدات مراقبتی اندیشیده شود. مثلا اهورا قبلا توسط سیگار سوزانده شده بوده اگربرسرپرستی کودکان بعد از طلاق از طرف بهزیستی نظارتبشود ازوقوع بعضی از این حوادث میشود جلوگیری شود
ناشناس۱۲۶۹۱۷۰۳:۰۲:۲۹ ۱۳۹۶/۷/۳۰
این چه حرفیه؟ کسی که آزار جنسی می ده حتما یک خلا تربیتی بزرگ داشته اگر پدر و مادرش درست تربیتش کرده بودن تبدیل به یک مجرم نمی شد. پس هم باید به کودکان آموزش بدیم که از خودشون مراقبت کنند و هم با تربیت درست از این که کودکان امروز به مجرمان فردا تبدیل بشوند جلوگیری کرد.
حسام۱۲۶۷۳۹۱۹:۰۲:۰۹ ۱۳۹۶/۷/۲۹
یه دختر ۱.۵ ساله دارم هر روز دارم به این فکر میکنم که تو این جامعه ای که هر روز حالش داره بدتر میشه چه کار باید بکنم ، هنوز اشکهامون برا ستایش خشک نشده بود ،ماجرای آتنا پیش امد جگرمون سوخت ، آتیش گرفتیم هنوز اروم نگرفته بودیم بنیتا آن جوری پر پر شد، ملیکا و حالا اهورا ۲.۵ ساله ، خدا میدونه کودک بعدی قراره کجای این سرزمین پر پر بشه
ناشناس۱۲۶۷۴۰۱۹:۰۲:۴۰ ۱۳۹۶/۷/۲۹
مسئله مهم دیگه آموزش کودکان هست باید به آنها در مورد حریم شخصی شان آموزش داد. کودک باید بداند که نباید به هر کسی نزدیک شود. بداند که کسی نباید در مورد بدن شان حرف بزند. نباید از غریبه و آشنای درجه دوم بدون حضور پدر و مادر چیزی بگیرد. باید بداند که منطقی نیست یک آدم بزرگسال از او آدرس بپرسد و باید سریع از او فاصله بگیرد باید یاد بگیرد هر اتفاقی هرچند کوچک برایش افتاد به پدر و مادر بگوید و ....
ناشناس۱۲۶۹۱۶۰۲:۵۹:۵۰ ۱۳۹۶/۷/۳۰
حالا چرا از عکس یه طفل معصوم برای این خبر استفاده کردید؟ واقعا غیر اخلاقیست.
ناشناس۱۲۶۹۵۰۰۷:۵۵:۳۲ ۱۳۹۶/۷/۳۰
دوستان این موارد چیز جدیدی نیست . در گذشته هم وجود داشته. اگر شما به جوامعی که امروزشان همانند 100 سال پیش ایران هست بروید یا مناطق دور افتاده کشور از این موارد خواهید دید که به فراوانی امروز !!!! چیزی که باعث می شود ما هر روز خبری در این رابطه بشنویم گسترش فضای مجازی است امیدوارم این بدرفتاری ها و بیماری ها ریشه کن شود.
سارا۱۲۶۹۵۴۰۷:۵۸:۳۲ ۱۳۹۶/۷/۳۰
واقعا می خواهید کاری بکنید . زودتر بچه های بد سرپرست که بصورت کودک کار همیشه همه جا مشاهده می کنیم را تحویل بهزیستی بدهید و به هیچ عنوان اونا رو به پدر و مادر معتاد تحویل ندهید . اگه امروز بداد این بچه ها نرسیم خود این کودکان بالقوه هر کدام جانیان و متجاوزان و قاتلان و روسپیان فردا خواهند شد . متاسفانه این فردا هم زیاد دیر نیست همین 10 سال بعد
ناشناس۱۲۸۲۱۸۰۲:۵۵:۰۳ ۱۳۹۶/۸/۲
انشاءالله که در بهزیستی در امان باشند.
ناشناس۱۲۶۹۸۸۰۸:۴۱:۳۷ ۱۳۹۶/۷/۳۰
متاسفانه روز به روز وضعيت داره بد تر ميشه فقرمالي و فقر فرهنگي و اعتياد و بيكاري عدم آموزش هاي صحيح باعث اين موارد ميشن كه متاسفانه مسئولين هيچ برنامه اي ندارند. اينها مصاديق بارز ناامني در جامعه است و ما تنها به فكر تنبيه كردن افراد هستيم و غافل از حل مشكلات به صورت ريشه اي مي باشيم
عدالت۱۲۷۰۱۵۰۹:۳۴:۱۷ ۱۳۹۶/۷/۳۰
از زمانی که پای ماهواره و بعد از آن شبکه های مجازی به خانه و دست مردم باز شده، خیلیها دچار سقوط اخلاقی و فرهنگی شده اند
ناشناس۱۲۷۱۰۰۱۱:۲۵:۲۲ ۱۳۹۶/۷/۳۰
وقتی زن مدام بعنوان ابزار جنسی تبلیغ شود و صیغه حلال خدا مجاز باشد بنیان خانواده از هم می پاشد مردان متاهل دنبال هوسرانی می روند و کم کم از هر موجد ضعیفی، زن بیوه، کودک در یک لحظه بی پناهی ...سوء استفاده می کنند. مجازاتی هم اغلب در کار نیست مگر موضوع بدشت در شبکه های اجتماعی یا تلگرام و... کار شود و به مسوولان فشار اورده شود . خدا را شکر تلگرامی هست توییتری و... و گر نه در بیخبری کودکان بیشتری هر روز قربانی می شوند
بنده ی خدا۱۲۷۳۱۸۱۶:۲۹:۱۱ ۱۳۹۶/۷/۳۰
حلال خدا را حرام نکنید؛ صیغه کارکردهای اجتماعی خاصِ خودش را دارد. اما ما چون بسیار غیرتمند و عفیف (!) هستیم حتی سراغ صیغه هم نمی‎رویم؛ آدمهای جامعه‎ی ما راه حل‎های سرراست‎تری را استفاده می‎کنند!!! جامعه‎ی امروزِ ما نیاز جنسی مردها را بیش از جوامع اروپایی تحریک می‎کند؛ هم‎زمان به نیاز آنها دهن کجی هم می‎کند! انگار که پروردگار هستی این نیاز و میل نیرومند را اشتباه آفریده است. طبیعی است که همه در جامعه مهذب و با تقوا نیستند؛ گروهی به سراغ کم‎هزینه‎ترین راه ممکن می‎روند! مظلوم کودکان، مظلوم مردان، مظلوم زنان!
ناشناس۱۲۷۱۸۹۱۳:۴۷:۰۴ ۱۳۹۶/۷/۳۰
دیگه ما در ایران نیاز به دکتر و مهندس و پرفسور و دانشمن نداریم بلکه ما بیشتر از همه اینها و واجبتر از نان شب نیاز به انسان داریم. تمام کتابهای دوره ابتدائی را بیرون بریزید و در این دوره پنج سال به کودکان فقط انسانیت و انسان بودن و رفتار و منشا انسان را آموزش دهید تا ریشه تمام این جنایات و بدبختی های جامعه کنده شود.
حمید۱۲۷۲۳۲۱۴:۳۲:۴۳ ۱۳۹۶/۷/۳۰
به نظرم مسئولین نسبت به آسیبهایی که تهدید امنیتی محسوب نمی شوند چندان برخورد قاطعی ندارند.
ناشناس۱۲۷۴۴۲۱۹:۵۶:۵۱ ۱۳۹۶/۷/۳۰
از عوارض اینستا و...است،
ناشناس۱۲۷۵۰۳۲۱:۲۱:۰۵ ۱۳۹۶/۷/۳۰
بودجه اموزش و پرورش از همه وزارتخانه ها کمتره برای آموزش های لازم
ناشناس۱۳۲۶۹۲۱۷:۲۷:۳۷ ۱۳۹۶/۸/۷
جناب ناشناس اين حنا ديگر رنگ ندارد در دهه 60 و 70 بدليل مشكلات جدي ايران در تمامي عرصه ها مديران وقت تمايلي به آموزش و پرورش نشان نمي دادند و در نتيجه ديواري كوتاه تر از كاهش بودجه آموزش و پرورش نمي ديدند . نتيجه آن شده كه نبايد مي شد يعني سيستم آموزشي به قهقرا رفت و از حالت غير انتفاعي به فول انتفاعي تبديل شد . در اين مقوله به پيامد هاي اين بي توجهي به آموزش كشور نميخواهم بپردازم بلكه مي گويم كه اين رويه در دهه 80 و 90 اصلاح شد (كه البته خيلي دير بود و مشكلات فرهنگي برطرف نشد) اما اين تمثيل جالب كه آموزش و پرورش پول ندارد در فرهنگمان باقي ماند . نه عزيزان نه تنها سيستم آموزش و پرورش پول دارد كه بسيار پول دار هم هست و اختلاسهاي فوق نجومي در آن اتفاق مي افتد بايد در جايي انباشت پول باشد تا اختلاس واقع شود . بانك سرمايه بطور غير مستقيم در اختيار اين سيستم آموزشي است . كدام وزراتخانه بانك دارد ؟. متاسفانه شفافيت مالي و كزارشات سالانه در اين سيستم آموزشي وجود ندارد وگرنه از وجود پولهاي بسيار بي حساب متعجب مي شديد . ساده باشيد نه اينقدر
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین