واگذاری ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی به سازمان تنظیم مقررات

  4030216108

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اپراتورها باید این حق را برای کاربران محفوظ بدارند تا اگر شخصی تمایل به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی نداشت به راحتی بتواند عدم تمایل خود را ابراز کند و دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را لغو کند.

واگذاری ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی به سازمان تنظیم مقررات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، پیامک‌های تبلیغاتی امروزه یکی از جدیدترین شیوه‌ بازاریابی روز دنیا است، پیامک تبلیغاتی آن دست پیامک‌هایی هستند که به منظور تبلیغات کسب و کار و برند در قالب پیامک انبوه ارسال می‌شوند. پیامک‌های تبلیغاتی که روزانه بارها و بارها ارسال و دریافت می‌شوند مهمانان ناخوانده‌ای هستند که وقت و بی‌وقت به گوشی‌های تلفن همراه سرک می‌کشند.

همان طور که پیامک تبلیغاتی اثرات مثبتی برای ارائه دهندگان کالا و خدمات دارد، می‌تواند برای دریافت‌کنندگان این پیامک‌ها موجب برهم زدن آرامش و مزاحمت‌های پی در پی به علت کثرت تعداد این پیامک‌ها باشد به طوری که گاهی این پیامک‌ها آنقدر بی‌وقت و ناخواسته هستند که مشترکین را به شدت آزار می‌دهند، حتی برخی موارد این پیامک‌ها هزینه‌هایی برای مشترکین در بردارد که این موضوع نیازمند ساماندهی و اصلاح است.

گاهی صبح زود بعد از بیدار شدن از خواب، صدای پیامک گوشی را می‌شنویم. با خود می‌گوییم شاید یکی از دوستانمان کاری داشته باشد و یا از طرف بانک واریز وجهی انجام شده باشد؛ اما هیچ‌کدام از این‌ها درست نیست. ما به یک تور آنتالیا در نوروز دعوت شده‌ایم. زمانی نمی‌گذرد که پیامک دیگری دریافت می‌کنیم؛ این بار لیزر موهای زائد و برداشتن خال صورت با تخفیف ویژه را به ما پیشنهاد می‌کنند. این وضعیت مدام تا شب ادامه پیدا کرده و پیامک‌های مزاحم و گاهی عجیب تبلیغاتی بخشی از روزمره ما را می‌سازند. این پیامک‌ها از کجا ارسال می‌شوند و چطور با پیگیری مسئولان همچنان مهمان گوشی‌های ما هستند موضوعی است که خبرنگاران خبرگزاری تسنیم به آن پرداخته‌اند:

گلایه شهروندان از ارسال وقت و بی‌وقت پیامک‌های تبلیغاتی

یکی از شهرندان اراکی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ارتباط با دریافت پیامک های تبلیغاتی اظهار داشت: پیامک‌های تبلیغاتی معمولا در اوج کار و زمانی که تمرکز ما بر کار هستند ارسال می‌شود که در این میان با چک کردن گوشی که یکبار از پیامک‌های مهم و کاری غافل نشویم اما با پیامک‌های تبلیغاتی مواجه می‌شویم که بسیار برای شخص بنده اذیت کننده است. 

وی افزود: چندین بار تلاش کردم که دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را لغو کنم که این امکان وجود نداشت، حتی از دوستانم راهکاری برای لغو پیامک‌های تبلیغاتی خواستم که متأسفانه آنها نیز راهی برای لغو پیامک‌ها نداشتند آنها روش‌های موجود را امتحان کرده بودند و نتیجه‌ای به همراه نداشته است. 

یکی دیگر از شهروندان اراکی در این باره اظهار داشت: پیامک‌های تبلغاتی بسیار مزاحم است، علاوه بر اینکه محتوایی ندارند مقدار زیادی از فضای داخلی گوشی تلفن همراه را اشغال می‌کنند که از این رو خوشایند مردم نیست.

وی افزود: معمولاً در قسمت انتهایی پیامک‌های تبلغاتی شماره‌ای جهت لغو دریافت پیامک تبلغاتی برای مشترکین ارسال می‌شود، اما اینکه با ارسال کد قطعاً پیامک دریافت نمی‌شود را مطمئن نیستم.

 

یکی از بانوان اراکی اظهار داشت: پیامک‌های تبلیغاتی بسیار زیادی به گوشی بنده ارسال می‌شود که برای من بسیار آزاردهنده است، حتی برخی موارد این پیامک‌ها در زمان استراحت یا بدترین زمان ارسال می‌شود و مضمون مهم و خاصی ندارد، بیشتر مردم علاقه‌ای به دریافت برخی از پیامک‌های تبلیغاتی ندارند و ای‌کاش یک کد یا شماره خاصی در نظر گرفته شود تا این پیامک‌ها تنها برای افراد علاقه‌مند ارسال شود‌.

وی ادامه داد: دریافت بی‌رویه پیامک از کسب‌وکارهایی‌ است که با سرشماره‌های مختلف به شماره‌هایی که کاربران آن‌ها نیستند، پیامک تبلیغاتی ارسال می‌کنند. مانند پیامک‌های تبلیغاتی‌ای که به صورت روزمره از تورهای مسافرتی، کلینیک‌های زیبایی و کاشت مو و یا خرید زمین در شمال دریافت می‌کنیم و معلوم نیست شماره ما را از کجا آورده‌اند، امیدواریم راهکاری برای حل این مشکل آزاردهنده اندیشیده شود.

به اپراتورها اعلام شده که بدون کسب رضایت افراد اجازه ارسال پیامک را ندارند

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارتباط با ارسال پیامک‌های تبلیغاتی برای مشترکان و تدابیری برای لغو پیامک‌ها اظهار داشت: ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی که متولی کار هستند واگذار شده است، سازمان کارگروهی را تشکیل داد و سازوکارهایی پیش بینی شده و به اپراتورها و ارائه دهندگان خدمات ارسال پیامک انبوه ابلاغ کردند و یک به یک در حال اجرا شدن است.

وی افزود: به طور مثال تا پیش از این اگر پیامک تبلیغاتی برای شخصی ارسال می‌شد در انتهای پیامک درج می شد که با ارسال کد دستوری 11 دیگر پیامک تبلیغاتی دریافت نخواهند کرد، اما مشترکین این کد را ارسال می‌کردند و همچنان پیامک تبلیغاتی برای آنها ارسال می‌شد، در حال حاضر مشکلاتی از این قبیل برطرف شده است و به اپراتورها اعلام شده که بدون کسب رضایت افراد اجازه ارسال پیامک را ندارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: اپراتورها باید این حق را برای کاربران محفوظ بدارند تا اگر شخصی تمایل به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی نداشت به راحتی بتواند عدم تمایل خود را ابراز کند و دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را لغو کند. به شکل کلی هر سه اپراتور سرشماره‌هایی دارند که مشترکان از این طریق می‌توانند اعلام کنند که تمایلی به دریافت پیامک‌های های تبلیغاتی ندارند که این روش را بنده امتحان کردم، حتی پیامک لغو برای بنده ارسال شد که دیگر از این سرشماره برای شما پیامک تبلیغاتی ارسال نخواهد شد.

زارع پور خاطرنشان کرد: از سوی همکاران در سازمان تنظیم مقررات اعلام شده است که سرشماره‌هایی که از این اصول و ضوابط تخلف داشته‌اند را استخراج کردند و در بین اپراتورهای ارسال‌کننده پیامک به اشتراک گذاشته شده است و از این به بعد مردم کمتر شاهد دریافت پیامک‌های تبلیغاتی هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. فردا دیر است...

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  11. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  12. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  13. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  14. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  15. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  16. مأمور خاطی بازداشت شد

  17. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  18. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  19. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  20. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  21. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  22. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  23. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  24. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  25. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

پربحث‌های هفته

  1. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  2. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  3. مأمور خاطی بازداشت شد

  4. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  5. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  6. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  7. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

  8. تعطیلی روز شنبه مانعی ندارد

  9. اژه‌ای: توطئه دشمن در حوزه حجاب به جایی نمی‌رسد

  10. اطلاعیه پلیس درباره ویدیوی منتشر شده از درگیری ماموران طرح نور با زن جوان در تهران  

  11. جزییات جدید درباره تعطیلی شنبه‌ها/ کدام ارگان‌ها مشمول تعطیلی شنبه‌ها نمی‌شوند؟

  12. تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری ادارات همچنان بلاتکلیف ماند

  13. رادان: پلیس در امنیت ملی اثرگذار است

  14. یاسین رامین به ۳ سال حبس محکوم شد

  15.  ۲۶ صفحه از جزئیات اقدامات مجرمانه "یاسین رامین"

  16. تعطیلی شنبه‌ها با تایید شورای نگهبان اواخر خرداد اجرا می‌شود

  17. مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح الزام به ثبت رسمی اسناد را تصویب کرد

  18. صدور "اعلان قرمز برای یاسین رامین" منتظر دستور قضایی

  19. کارگاه بزرگ تولید سلاح جنگی و شکاری در اندیمشک منهدم شد

  20. ورود دادستانی برای شناسایی مقصران سیلاب مشهد

  21. جزئیات دستگیری صادق زیباکلام

  22. خانم نماینده! هر زن ایرانی، هر ۱۵ ماه یک زایمان کند؟

  23. وزیر آموزش و پرورش: زیرساخت سرافرازی هر ملت، معلمان هستند / به دنبال تحول هستیم  

  24. توقف آهنگ رشد مصرف موادمخدر بین دانش‌آموزان

  25. دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه غیر علنی نیست

آخرین عناوین