کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  4030216061 ۵۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه اصولگرای کیهان در تحلیلی بر حواشی اخیر بازی پرسپولیس و سپاهان به موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها ورود کرده است و این تصمیم را مورد انتقاد قرار داده است.

کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

روزنامه کیهان نوشت: در جریان بازی دو تیم سپاهان و پرسپولیس که همچون بازی‌های چند وقت اخیر با حضور تماشاگران خانم برگزار شد، صحنه‌هایی روی سکوها خلق شد که از شدت وقاحت قابل طرح نیست.

 اما آنچه می‌توان با عرض تأسف بدان اشاره کرد؛ فحاشی و توهین‌های بسیار زشت و غیر اخلاقی تعداد زیادی از تماشاگران منتسب به یک تیم علیه زنان تماشاگر منتسب به تیم مقابل بود. به کارگیری چنین الفاظی خطاب به بانوان حاضر در ورزشگاه در حالی بود که این صحنه‌ها و الفاظ فرسنگ‌ها با روح حاکم بر اصل ورزش فاصله دارد.

 در کنار این؛ انتشار ویدئویی از صحبت‌های زشت و زننده یک به اصطلاح لیدر تیم علیه زنان و دختران حاضر در ورزشگاه واکنش‌های گسترده اعتراضی مردمی را در پی داشت.

حال سؤال اینجاست؛ آیا فحاشی و توهین در ورزشگاه‌های محل برگزاری مسابقات فوتبال در ایران یک اتفاق بدون سابقه و حادثه‌ای غیر قابل پیش‌بینی است و یا اینکه با توجه به شرایط ناخوشایند جو استادیوم‌های ورزشی فوتبال در کشورمان در سال‌های گذشته و انواع و اقسام درگیری‌ها، توهین‌ها، سنگ‌پرانی‌ها و... می‌توان آن را اتفاقی قابل انتظار در ادامه حوادث تلخ گذشته دانست؟

کسانی که اندکی با جو ورزشگاه‌های به خصوص فوتبال در کشورمان آشنا باشند یا اخبار و حواشی فوتبال‌مان را دنبال کنند گواهی بر این ادعا خواهند بود که در سال‌های گذشته و هفته به هفته شاهد حواشی تلخ و دلسردکننده و پررنگ‌تر از متن در خلال بازی‌های لیگ بوده و هستیم. با احترام به طیف هواداران ریشه‌دار و فوتبالی و اخلاق مدار باید گفت تقریباً ورزشگاهی در بین ورزشگاه‌های برگزاری مسابقات فوتبال کشورمان نیست که به نوعی در آن شاهد حاشیه‌های آزاردهنده و درگیری لفظی یا فیزیکی و توهین به تماشاگران مقابل یا بازیکنان و مربیان حریف و داور و... نباشیم. اهل فن حتماً اذعان می‌کنند که به دلیل جو ناخوشایندی که بیان شد، سال‌هاست بسیاری از هواداران قدیمی و خانواده‌ها نه خود در ورزشگاه حاضر می‌شوند و نه اجازه حضور به فرزندان‌شان می‌دهند.  

مسئله تلاش برای برجسته کردن مطالبه کاذب حضور زنان در ورزشگاه‌ها را باید در ادامه تلاشی پر دامنه دانست که در سال‌های اخیر تلاش می‌کند، این باور غلط را در ذهن دختران و زنان جامعه وارد کند که سقف موفقیت و کرامت زن، شبیه شدن به مردان در رفتار و پوشش و... است.

واقعیت آن است که جو نامناسب استادیوم‌های فوتبال به شدت متاثر از فضای مدیریتی فوتبال و نظام باشگاهداری کشورمان می‌باشد. وقتی گاه بر سر یک صحنه داوری یا مشکوک بارها و بارها شاهد بیانیه نویسی مدیران باشگاه‌ها علیه یکدیگر و توهین و تهمت آنها نسبت به هم هستیم، مگر می‌شود این رویه به سکوها کشیده نشود؟ وقتی که هر فصل صدها میلیارد تومان برای هر کدام از باشگاه‌های بزرگ فوتبال‌مان هزینه می‌شود و تنها مسئله مهم، برد و باخت و از میدان به در کردن رقیب می‌شود و توجهی به هزینه کردن برای ارتقای فرهنگی ورزشگاه‌ها نمی‌شود چه انتظاری از جوانان و نوجوانان هیجان زده و گاه پیرانی که بزرگی کردن را فدای جوگیری‌های زود گذر می‌کنند می‌رود؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۷۸۰۸۵۱۳:۳۱:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۱۶
کیهان هم طبق معمول عوض ارایه راحل مناسب صورت مسئله رو پاک میکنه.
ناشناس۳۴۷۸۲۵۲۱۴:۳۵:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۱۶
جهان به‌سمت زدن نهاد خانواده رفته و همان اوایل بارها گفتیم که آوردن زنان به محیط هیجانی مردان فقط مختص خود آن محیط نخواهد بود وکم کم پدیدار خواهد شد... و فعلا نتیجه آن تقلید.....
ناشناس۳۴۷۸۶۰۳۱۷:۰۹:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۱۶
بهترین راهکار برای کسانیکه غیرت و شرف و تربیت و خانواده رو مسخره میکنن اینه که به همراه زن و بچه‌هاشون در استادیوم حضور داشته باشن
ناشناس۳۴۷۹۱۴۱۲۲:۴۹:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۱۶
مردان باید یاد بگیرند که در حضور زنان هیجان خود را کنترل کنند
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۷۸۳۵۱۱۵:۱۱:۲۹ ۱۴۰۳/۲/۱۶
کیهان هیچگاه حاضر نیست درست و جامع و عمیق به بررسی ریشه ها و عوامل بپردازد و تنها هنرش بوق و کرنا کردن چیزی است که عیان است و نیازی به آگراندیسمان کردن هم نیست! وقتی حرف اول را در جامعه معلم نمی زند دیگر چه انتظاری از تماشاگران فوتبال دارید که فضای ورزشگاه ها را با الفاظ زشت و توهین آمیز آمیخته نکنند؟! فرهنگ، فرهنگ و فرهنگ مقوله گمشده یا به فراموشی سپرده شده دیروز و امروز ماست و تا حفظ و ارتقای فرهنگ جامعه اولویت نخست مسئولان و دست اندرکاران کشور قرار نگیرد وضعیت همین است که تا به حال بوده است و نباید انتظار معجزه داشت. وقتی کسی نیست صدا و سیما را به عنوان مهمترین رسانه در خدمت فرهنگ عمومی پاسخگو بداند که در قبال سالیان سال تخصیص بودجه های هنگفت از محل کل بودجه کشور به این رسانه تا به حال چقدر برای حل و فصل و رفع معضلات فرهنگی جامعه و فرهنگ سازی وقت و برنامه هزینه کرده است و یا از کل این مجموعه عریض و طویل با داشتن دهها شبکه رادیویی و تلویزیونی چه میزانی فرضا من معلم و یا دهها هزار نفر معلم و فرهنگی دیگر این مرز و بوم روی هم رفته چقدر از صدا و سیما سهم دارند روزنامه کیهان چه به عنوان همان روزنامه کثیرالانتشار کیهان(سابقا!) و چه به عنوان روزنامه اصولگرای کیهان(جدیدا!) حق ندارد این همه به خاطر بروز و ظهور این چنین گفتارهای و صحنه های زشت و زننده در ورزشگاه ها داد سخن سر دهد و هنوز هم فکر می کند با تغییر صورت مسأله و یا نهایتا پاک کردن صورت مسأله همه مسايل مان حل می شود! زهی خیال باطل! این را یقین بدانید تا معلم حرف اول را در این مملکت نزند نباید توقع بهبود اخلاق و حسنات را در جامعه به این زودی ها داشت چرا که سالهاست با عرض پوزش و تاسف فراوان جایگاه اجتماعی دلسوزان واقعی علم و فرهنگ جامعه دستخوش تغییر و تحولات مثبتی نبوده است. والله اعلم
غ ق۳۴۷۸۱۰۸۱۳:۳۸:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۱۶
کاملا با نظر کیهان مخالفم
علی۳۴۷۸۱۱۲۱۳:۳۹:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۱۶
متاسفانه این کار هم وارد چرخه سیاست بازی شد و این تصمیم غلط اتخاذ شد. بنده به عنوان فردی که از نزدیک شاهد بوده ام جو ورزشگاه ها اصلا برای حضور خانم ها مناسب نیست.
ناشناس۳۴۷۸۱۹۲۱۴:۰۹:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۱۶
خب مناسب سازی کنیم.
ناشناس۳۴۷۸۴۱۱۱۵:۳۸:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۱۶
بهتر نیست آدم هایی که جو رو نامناسب میکنن راه ندن؟
ناشناس۳۴۷۸۱۱۴۱۳:۴۰:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۱۶
دیدید تو تصادفات رانندگی چند صد نفر تو عید کشته شدند. پس همه ماشینارو جمع کنیم هیچ کس حق رانندگی ندانشه باشه؟
ناشناس۳۴۷۸۲۵۷۱۴:۳۷:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۱۶
ماشین وسیله هست اما فرهنگ.....
ناشناس۳۴۷۸۵۴۰۱۶:۴۲:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۱۶
بله ماشین وسیله هست. اما ماشین بدون راننده ی دچار فقر فرهنگی کمتر دیده شده خودش پاشه بره تو جاده تصادف کنه. ( با اذعان صددرصدی به فرسودگی و بی کیفیت بودن و به نوعی زباله و ارابه مرگ بودن خودروهای داخلی)
ناشناس۳۴۷۸۵۵۹۱۶:۵۰:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۱۶
چی شد؟؟ تا دیروز میگفتید مثال کمربند ماشین میزدید
ناشناس۳۴۷۹۰۲۵۲۱:۳۵:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۱۶
فرقی نداره با منطق شما چون مردم فرهنگ استفاده از ماشین ندارند و قوانینن رانندگی را رعایت نمی کنند یا جاده ها و ماشین ها مناسب نیستند بهتره رانندگی ممنوع بشه که کسی کشته نشه
علی۳۴۷۸۱۲۰۱۳:۴۱:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۱۶
اون آدما تو خیابان وجود ندارند و فقط تو ورزشگاه هستن بجای حل کردن مسئله کلا صورت مسئله پاک کنیم ؟
ناشناس۳۴۷۸۱۹۸۱۴:۱۲:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۱۶
ولی توی خیابون کسی فحش رکیک را با صدای بلند داد نمیزنه
علی۳۴۷۸۴۵۸۱۶:۰۰:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۱۶
مثل اینکه تو شهر های شلوغ رانندگی نکردی
ناشناس۳۴۷۸۸۶۷۱۹:۵۸:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۱۶
من خودم بارها و بارها شاهد فحاشی ناموسی افراد به یکدیگر بوده ام و حتی بارها دیده ام که در خیابان موبایل به دست فحش می دهند و می روند و برایشان مهم نیست کودکان و بانوان و افراد مسن هم می شنوند!
ناشناس۳۴۷۸۲۶۹۱۴:۴۰:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۱۶
حالا چرا اینقدر دنبال آوردن زنان در ورزشگاه مردان هستید؟!!!
علی۳۴۷۸۵۱۴۱۶:۳۲:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۱۶
چون هر آدمی یکبار بدنیا میاد و قرار نیست بر اساس باور ها ما زندگی کنه
ناشناس۳۴۷۸۷۶۱۱۸:۵۰:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۱۶
شما چرا اینقدر دنبال حذف زنان از عرصه های مختلف هستید؟
ناشناس۳۴۷۸۸۶۹۲۰:۰۰:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۱۶
ورزشگاه مردان؟! چه کسی ورزشگاه را به نام مردان سند زده ؟!
ناشناس۳۴۷۸۱۲۱۱۳:۴۱:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۱۶
آقای کیهان وقتی که بانوان را در خیابان با اعمال فشار وارد ماشینهای گشت ارشاد می کنند هم نگران کرامت بانوان هستند یا فقط در استادیوم مهم است . تازه اگر این پدیده اتفاقی بوده و از طرف مخالفین حضور زنان در ورزشگاه برنامه ریزی نشده باشد .
ناشناس۳۴۷۸۲۶۵۱۴:۳۸:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۱۶
قانون کشور کاری به متخلف ندارد که زن هست یا مرد حتی همین الان ترک فعل هم دارد می شود در ترویج بی حیایی
ناشناس۳۴۷۸۸۳۰۱۹:۳۸:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۱۶
دقیقا طراحی شده است
ناشناس۳۴۷۸۱۲۲۱۳:۴۲:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۱۶
به جای تنبیه افراد هتاک، چرا بانوان باید تنبیه شوند؟؟؟ این چه استدلالی است؟
ناشناس۳۴۷۸۲۶۶۱۴:۳۹:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۱۶
آن خانمی که امد وسط زمین چمن چه نظری دارید یا بغل کردن آن بازیکن با حرکات خانم هایی که.... ؟!!!!
ناشناس۳۴۷۸۸۷۳۲۰:۰۴:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۱۶
خوب چکار کنیم ؟ جامعه را به خاطر این دو نفر مردانه زنانه کنیم ؟!
سعید۳۴۷۸۱۲۳۱۳:۴۲:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۱۶
متاسفانه به غیر از اون پیرمرد هوادار سپاهان دختران پرسپولیسی هم شعار های زشتی میدادن باعث تاسف هست متاسفانه جامعه به سمت بی حرمتی و رفتارها و گفتار های زشت در حرکته
ناشناس۳۴۷۸۱۲۴۱۳:۴۲:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۱۶
بچه هم بخواد راه رفتن یاد بگیره صد دفعه زمین میخوره هر کاری عوارض داره هواپیما هم سالانه یه درصدی سانحه داره بخاطرش کل پرواز رو تعطیل نمیکنن
ناشناس۳۴۷۸۱۵۹۱۳:۵۷:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۱۶
چرا با حذف زنان می خواهید صورت مسئله را پاک کنید ؟ آیا قبلا الفاظ غیر قابل گفتن در ورزشگاهها نبوده است ؟ پس به جای حذف بهتر از طرحی نو دراندازید و یا از ورود آقایان به ورزشگاهها جلوگیری کنید .
ناشناس۳۴۷۸۱۶۴۱۴:۰۰:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۱۶
خوشم میاد از روزنامه کیهان که دنبال حذف صورت مسئله است . عزیز از کجا معلوم این اتفاق از پیش برنامه ریزی شده نباشد. در ذهنیت امثال آقای شریعتمداری خانمها باید در خانه بمانند واجازه حضور در اجتماع را نخواهند داشت. واقعا متاسفم برای اینگونه افکار
999999۳۴۷۸۲۰۸۱۴:۱۵:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۱۶
تنها راهکار کیهان در تمام مسایل کشور پاک کردن صورت مسئله بوده و خواهد بود
مردم۳۴۷۸۲۴۰۱۴:۳۱:۰۵ ۱۴۰۳/۲/۱۶
بهتر است یکبار کیهان فوتبال خارجی ببیند تا بفهمد چطور خانوادگی برای تماشا به استادیوم میروند و خوشحال و راضی برمیگردند.
ناشناس۳۴۷۸۴۷۷۱۶:۱۵:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۱۶
حالا چرا 60 درصد زوجین اروپا خیانت جنسی می کنند مگر نمی گویید چشم سیر هستند؟
ناشناس۳۴۷۸۷۱۲۱۸:۱۹:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۱۶
این آمار را از کجا آوردی؟
ناشناس۳۴۷۸۷۸۳۱۹:۰۲:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۱۶
خوب چه ربطی به ورزشگاه داره به فرض صحت آمارت
ناشناس۳۴۷۸۳۴۴۱۵:۰۸:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۱۶
فقط فیفا و حرفش.
ناشناس۳۴۷۸۵۵۵۱۶:۵۰:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۱۶
ربطی به فیفا ندارد خود داخلی ها دنبال این چیزها بودن و فیفا را جلو انداختند
ناشناس۳۴۷۸۴۱۵۱۵:۳۹:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۱۶
ورزشگاه آزادی اونی که فحش رکیک میده نباید بره
ناشناس۳۴۷۸۴۲۰۱۵:۴۱:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۱۶
نظرات کیهان را زیاد جدی نگیرید
ناشناس۳۴۷۸۴۲۸۱۵:۴۵:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۱۶
هر چی کیهان بگه که الزاما حق نیست
صمصام۳۴۷۸۵۴۴۱۶:۴۴:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۱۶
واقعیت این است که حدود 18 نهاد مستقیم و 56 نهاد غیر مستقیم متولی امر فرهنگ هستند
ناشناس۳۴۷۸۵۵۷۱۶:۵۰:۲۹ ۱۴۰۳/۲/۱۶
در اینکه فرهنگ ما طی چند سال گذشته بسیار عوض شده شکی نیست نمونه ان را در رانندگی ما، نحوه ایستادن در صف ها اعم از اتوبوس، بانک، داروخانه و غیره، فحاشی ها در ورزشگاه هاو......میتوان دید ولی در این مورد خاص به نظر عده ای که از قبل هم دنبال عدم حضور خانم ها در ورزشگاه ها بودند از فرصت استفاده کرده و به صورت سیستمی در ورزشگاه ها حاضر و با وانمو نمودن هواداری از یک تیم شعارهائی را سر میدهند و عده ای هم بی خبر از قصد آنها شعار ها را تکرار میکنند. باید به دنبال حل مسئله بود با پاک کردن صورت مسئله چیزی درست نمیشود.
ناشناس۳۴۷۸۶۰۸۱۷:۱۰:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۱۶
مردان بی ادبی میکنند زنها محروم میشوند
ناشناس۳۴۷۸۷۸۶۱۹:۰۳:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۱۶
آقایون فحش دادن و خطا کردن چرا باید خانمها تاوانش بدن الان باید آقایون ورودشون به ورزشگاه ممنوع بشه
ناشناس۳۴۷۸۷۹۶۱۹:۱۱:۲۹ ۱۴۰۳/۲/۱۶
خطا کرد در بلخ آهنگری زدن در شوشتر گردن دیگری آقایون خطا کردن و توهین باید تاوانش بدن و از ورودشون به ورزشگاه جلوگیری بشه من خودم آقا هستم و به شخصه اعتقادم اینه
ناشناس۳۴۷۸۸۰۹۱۹:۲۳:۲۹ ۱۴۰۳/۲/۱۶
بیاییدکل اختیارات رابدهیدکیهان
ناشناس۳۴۷۸۸۴۴۱۹:۴۴:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۱۶
وقتی فیفا فوتبال ایران رو محروم کرد واکنش کیهان دیدنیه ؟!!!
ناشناس۳۴۷۸۸۵۲۱۹:۴۸:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۱۶
احتمالا برنامه همین بود تا از ورود زنان به ورزشگاه جلوگیری بشه
ناشناس۳۴۷۸۸۵۹۱۹:۵۲:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۱۶
ورود زنان به ورزشگاه اشتباه نبوده و نیست و نخواهد بود.آدم هایی رو که به ورزشگاه راه میدن غلط هستن
ناشناس۳۴۷۹۰۴۱۲۱:۴۶:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۱۶
دقیقا همینه متاسفانه در مملکت ما افرادی زندگی می کنند که آستانه تحمل و صبر بسیار پایین دارند و با کوچکترین مشکل دهان به ناسزا باز می کنند
ناشناس۳۴۷۹۰۷۴۲۲:۰۷:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۱۶
گنه کرد در بلخ آهنگری ، به شوشتر زدند گردن مسگری ؟! یه مرد بی ادبی میکنه ، زنان رو محروم میکنن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. فردا دیر است...

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  11. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  12. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  13. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  14. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  15. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  16. مأمور خاطی بازداشت شد

  17. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  18. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  19. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  20. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  21. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  22. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  23. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  24. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  25. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

آخرین عناوین