نظر منتشر شده
۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 207856
مترو را دريابيد
بخش تعاملی الف - نقي عبدالجوادي دستجردي
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۵:۱۵
هر چند افتتاح پل طبقاتي صدر افتخاري براي شخص آقاي قاليباف و مجموعه تحت مديريت ايشان مي باشد. هر چند افتتاح اين پل افتخاري براي جامعه مهندسان ايراني مي باشد. هر چند مي بايست به اين سازه باليد و افتخار كرد.

ولي يك نكته تاريك در كارنامه هشت و نيم ساله آقاي قاليباف وجود دارد و آن عدم رسيدگي به امور مترو مي باشد. به قول يك دوست نكته سنج آقاي قاليباف بيش تر به كارهاي روسطحي علاقه دارد تا كارهاي زيرسطحي. ايشان به كارهايي علاقه دارد كه به چشم بيايند و نمود داشته باشند. به قول اين دوست، آقاي قاليباف سال هاست مترو را رها كرده است. همين عدم توجه به مترو باعث شده مشكلات مترو روز به روز بيش تر و بيش تر شود. درنتيجه فشار بيش تري به مردمي كه از مترو استفاده مي كنند وارد شود. در رسانه ها مردم را به استفاده از مترو و اتوبوس دعوت مي كنند. مردم را تشويق مي كنند كه از وسيله شخصي استفاده نكنند. قوانين شهري هم روز به روز براي استفاده كنندگان از وسيله شخصي سختگيرانه تر مي شود. نمونه اش اجراي طرح هاي محدوديت ترافيكي و جرايم سنگين ورود به محدوده هاي ترافيكي مي باشد.

محدوده ترافيك هم روز به روز بزرگ تر مي شود. آخرين اش هم اجراي طرح زوج و فرد از در (درب) منزل مي باشد. در عوض اجراي پروژه هاي عمراني مترو روز به روز كندتر مي شود. خطوط فعال مترو هم روز به روز بر مشكلاتشان افزوده مي شود. مشكلات كنوني خطوط فعال مترو در حال حاضر عبارتند از:

۱- كمبود واگن و ازدحام بيش از حد مسافر.
۲- تاخير در حركت قطارها و در نتيجه گرفته شدن وقت مردم.
۳- تاخير در اتمام و بهره برداري خطوط در حال احداث. در برخي از خطوط اين تاخيرات بيش از چند سال مي باشد.

در نتيجه اين مشكلات، مردمي كه از مترو استفاده مي كنند، از مسئولان مترو ابراز نارضايتي مي كنند. حالا بگذريم از مشكلاتي نظير دعوا و مرافعه ميان مردم، پديده دست فروشي، تكدي گري، جيب بري و غيره.

نگارنده هم چون، يكي از كساني است كه هر روز، مسير منزل تا محل كار را با مترو طي مي كند از نزديك شاهد اين مشكلات بوده است.

بنا بر اين پيشنهاد مي شود براي حل مشكلات ترافيكي شهر تهران، رفع آلودگي و تشويق مردم به استفاده از خطوط مترو هر چه زودتر مشكلات مترو مرتفع گردد. اين ميسر نمي شود مگر با تغيير نگاه مسئولان شهري. بهتر است در حال حاضر با توجه به كمبود بودجه، به جاي اصلاح كف پوش پياده روها، افتتاح بوستان هاي تازه و طرح هايي نظير پل طبقاتي صدر، خطوط در حال ساخت مترو تكميل شده و نسبت به خريد واگن هاي جديد براي خطوط فعال مترو اقدام شود.
 
کلمات کلیدی : نقي عبدالجوادي دستجردي
 
حسين
۱۳۹۲-۰۹-۱۹ ۰۸:۳۰:۳۶
آقا محترم نويسنده اين مطلب ممنون از اينكه اين موضوع را مطرح نموديد آما به نظر مديران مسولين در اين حوزه اگر به اين موضوع واقف نباشد و اقدامي نكنند جاي بسيار تاسف ندارد؟ ازاين كه به عنوان مدير در اين حوزه فعاليت داند (1832401) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۹ ۰۸:۵۲:۲۸
بی آر تی را هم دریابید. (1832457) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.