•  گاوصندوقی که دیگر امن نیست!

    گاوصندوقی که دیگر امن نیست!

    گروه جهان الف،

    مجلس اعلای سوئیس به تازگی در اقدامی، با مصادره و انتقال دارایی های روسیه به ارزش ۹ میلیارد دلار به اوکراین موافقت کرده است. موضوعی که با جنجال های گسترده بین المللی همراه شده است.

  • پشت پرده یک شوک بزرگ در جنگ اوکراین

    پشت پرده یک شوک بزرگ در جنگ اوکراین

    گروه جهان الف،

    «عزل و برکناری "والری زالوژنی" فرمانده ارتش اوکراین از سوی رئیس جمهور این کشور، نشانه های قابل تاملی را از پشت صحنه مدیریت جنگ با روسیه از سوی طرفِ اوکراینی مخابره می کند. پیام هایی که در کنار کاهش قابل توجه کمک های مالی و تسلیحاتی آمریکا و اروپا به اوکراین، چشم اندازهای معناداری را در مورد آینده جنگِ این کشور با روسیه نیز ترسیم می کنند.»

  •  ویلای خون آلود زلینسکی در مصر !

    ویلای خون آلود زلینسکی در مصر !

    گروه جهان الف،

    «به تازگی خبر کشف جسد "محمد العلاوی"، روزنامه نگار مصری که اقدام به افشاگری علیه ولادیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین درباره خرید یک ویلای لوکس در مناطق ساحلی مجاور با دریای سرخ(در مصر) کرده بود، منتشر شده است. خبری که گمانه زنی های مختلفی را در مورد دست داشتن مستقیم نیروهای اوکراینی در این رویداد به همراه داشته است.»

  • پرده ای جدید از بازی غربی ها با مهره اوکراین

    پرده ای جدید از بازی غربی ها با مهره اوکراین

    گروه جهان الف،

    «به تازگی یک اندیشکده اقتصادی در آلمان در گزارشی به این نکته اشاره کرده که عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا، تا ۱۹۰ میلیارد یورو از بودجه این اتحادیه که چیزی معادل با ۱۷ درصد از کل بودجه مذکور را تشکیل می دهد، خواهد بلعید. معادله ای که عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا را به امری پرهزینه برای اروپایی ها تبدیل کرده است.»

  • ان بی سی: آمریکا و اتحادیه اروپا گفت‌وگو با اوکراین در مورد مذاکرات صلح را آغاز کرده‌اند

    ان بی سی: آمریکا و اتحادیه اروپا گفت‌وگو با اوکراین در مورد مذاکرات صلح را آغاز کرده‌اند

    تلویزیون ان بی سی به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که مقامات آمریکایی و اروپایی گفتگو با همتایان اوکراینی خود را در مورد مذاکرات احتمالی صلح با روسیه و آنچه که کی‌یف برای دستیابی به یک توافق ممکن است از دست بدهد، آغاز کرده‌اند.

  • غرب و لاپوشانی واقعیت ها در جنگ اوکراین!

    اندیشکده کوئینسی گزارش می دهد؛غرب و لاپوشانی واقعیت ها در جنگ اوکراین!

    گروه جهان الف،

    اندیشکده کوئینسی در گزارشی می نویسد: «تشدید تلفات جنگ(که بر اساس برخی ارزیابی ها شامل ۳۵۰ هزار اوکراینی و روسی می شود)، حاکم شدن رکود اقتصادی قابل توجه بر اروپا، بحران فزاینده غذایی در آفریقا، برجا‌ماندن ده ها هزار مینِ زمینی منفجر نشده و البته تشدید تهدیدات و خطرات مرتبط با وقوع یک جنگ هسته ای، همه و همه یک نکته را به ما گوشزد می کنند: زمان گفتگو و مذاکره فرا رسیده است.»

  •  یک اتفاق عجیب در بحبوحه جنگ اوکراین

    یک اتفاق عجیب در بحبوحه جنگ اوکراین

    گروه جهان الف،

    نشریه "اسپکتیتور" در گزارشی می نویسد: «به تازگی نیروهای موسوم به "سپاهِ داوطلبان روسی" و "گروهان روسیه آزاد"(با همکاری ارتش اوکراین)به سمت برخی شهرهای منطقه بلگرود روسیه حرکت کرده و حتی ادعای آزاد‌کردن برخی از این شهرها نیز داشته اند.»