• رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند

    رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند

    سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور: واحدهای تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند. واحدهای تعطیل شده باید احیا شود و تلاش کنیم دیگر واحدی تعطیل نشود.

  • حمایت‌ خارج از قاعده بانک‌ها از فروشگاه‌های بزرگ به شورای رقابت ارجاع شد

    حمایت‌ خارج از قاعده بانک‌ها از فروشگاه‌های بزرگ به شورای رقابت ارجاع شد

    رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت که حمایت‌ خارج از قاعده بانک‌ها از فروشگاه‌های بزرگ به شورای رقابت ارجاع شده است.

  • متوقف شدن سرمایه‌گذاری بانک‌ها در صنایع بزرگ

    متوقف شدن سرمایه‌گذاری بانک‌ها در صنایع بزرگ

    مشاور وزیر اقتصاد گفت: منکر تبعات منفی بنگاهداری بانک‌ها نیستم اما این ممانعت قانونی عملا ثمره‌ای نداشته و فقط سرمایه‌گذاری مستقیم بانک‌ها را که می‌تواند به ایجاد صنایع بزرگ بیانجامد، متوقف کرده است.

  • منصوری: با بنگاه‌داری بانک‌ها برخورد می‌شود

    منصوری: با بنگاه‌داری بانک‌ها برخورد می‌شود

      معاون اجرایی رئیس‌جمهوری گفت: گزارش‌های متعددی از پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها به زیرمجموعه‌های خودشان اعلام شده که تخلف است و باید با آن برخورد شود.

  • بانک‌ها رقیب بخش خصوصی شده‌اند

    بانک‌ها رقیب بخش خصوصی شده‌اند

    نایب رئیس مجلس گفت: در لایحه برنامه هفتم توسعه، راهکارهای جلوگیری از بنگاه‌داری بانک‌ها پررنگ دیده شده و از بازدارندگی لازم هم برخوردار است تا بانک‌ها نتوانند قانون را دور بزنند.

  • بنگاه‌های بانکدار یا بانک‌های بنگاه‌دار

    بنگاه‌های بانکدار یا بانک‌های بنگاه‌دار

    بررسی‌ها نشان می‌دهد بانک ها به دلایل مختلف از جمله حفظ پول در چرخه بانک به بنگاه‌داری علاقه ویژه‌ای دارند هرچند هستند بنگاه‌هایی که بعدها تمایل به داشتن بانک داشته اند تا چرخه پول حفظ شود.