• استخوانی در گلوی اسرائیل!

    استخوانی در گلوی اسرائیل!

    یوسف مشفق، گروه سیاسی الف،
  • آخرین روز صید ماهی های استخوانی در مازندران

    آخرین روز صید ماهی های استخوانی در مازندران

    صید ماهی های استخوانی هر ساله از فصل پاییز آغاز و تا اواخر فروردین (فصل تخم ریزی ماهیان) به پایان می رسد. صیادان مازندران از ۲۰ مهر تا ۲۹ اسفند سال گذشته موفق به صید سه هزار و ۴۲۰ تن انواع ماهی‌های استخوانی در دریای مازندران شدند.صید ماهی‌های استخوانی در دریای مازندران نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

  • ۱۰ راهکار برای افزایش تراکم استخوان‌ها

    ۱۰ راهکار برای افزایش تراکم استخوان‌ها

    تراکم استخوان‌ها آنقدر برای سلامت اهمیت دارد که کاهش آن حتی خطر مرگ را به همراه دارد. تراکم استخوان با گذشت زمان تغییر می‌کند؛ بنابراین با افزایش سن، تراکم استخوان‌ها رو به کاهش می‌رود و لازم است با اتخاذ تدابیری از بروز این مشکل جلوگیری کرد و یا رخداد آن را به تعویق انداخت

  • کمبود این ویتامین سبب پوکی استخوان می‌شود  

    کمبود این ویتامین سبب پوکی استخوان می‌شود  

    ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است که نقش بسیار اساسی در سلامت بدن ایفا می‌کند.

  • صید ماهیان استخوانی در خزر

    صید ماهیان استخوانی در خزر

    صید و ماهیگیری در سواحل دریای خزر به روش "پره" است. در این روش تورهایی با ارتفاع هفت تا ۱۰ متر و به طول یک هزار و ۲۰۰ متر به کمک یک قایق به صورت نیم دایره در فاصله مشخصی از ساحل دریا (۱۴ متری عمق دریا) ریخته و پس ازانباشته شدن از ماهیان استخوانی شامل گونه های کفال، سفید و کپور، به وسیله تراکتور به ساحل کشیده می شود.

  • ۷ راهکار عالی برای استحکام استخوان‌ها

    ۷ راهکار عالی برای استحکام استخوان‌ها

    ایسنا نوشت: کلسیم یک ماده معدنی مهم و مورد نیاز بدن برای تشکیل و استحکام استخوان و دندان‌هاست و وجود آن برای عملکرد صحیح قلب و سایر عضلات بدن ضروری است.

  • چه افرادی در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند؟

    چه افرادی در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند؟

    پوکی استخوان بسیار خاموش و بی سروصدا اتفاق می‌افتد و اغلب اوقات هیچ علامتی تا زمان رخ دادن شکستگی ندارد و ناتوانی ناشی از آن از سرطان بیشتر است.

  • بروز پوکی استخوان در ۶۰ درصد ایرانیان بالای ۵۰ سال

    بروز پوکی استخوان در ۶۰ درصد ایرانیان بالای ۵۰ سال

    رییس اداره بیماری‌های عضلانی، اسکلتی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، گفت: ۶۰ درصد افراد بالاتر از ۵۰ سال ایرانی دچار استئوپروز و استئوپنی هستند و از هر ۳ خانم بالاتر از ۵۰ سال و از هر ۵ مرد بالاتر از ۷۰ سال یک نفر دچار شکستگی ناشی از پوکی استخوان می‌شود.

  • نقش تغذیه در جلوگیری از پوکی استخوان  

    نقش تغذیه در جلوگیری از پوکی استخوان  

    کارشناس آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی، انتخاب سبک زندگی سالم را بهترین روش پیشگیری در برابر بیماری‌های مزمن از جمله پوکی استخوان برشمرد و تاکید کرد: دوران سالمندی مناسب و سالم از زمان نوجوانی و جوانی آغاز می‌شود.

  • آنچه از پوکی استخوان باید بدانیم
  • ابتلای بیش از ۲۰۰ میلیون نفر به پوکی استخوان در جهان / سهم بالاتر ابتلا در زنان

    ابتلای بیش از ۲۰۰ میلیون نفر به پوکی استخوان در جهان / سهم بالاتر ابتلا در زنان

    یک کارشناس بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت گفت: طبق برآوردها بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا از بیماری پوکی استخوان رنج می‌برند.

  •  ابتلای ۳۷ درصد زنان بالای ۵۰ سال ایرانی به پوکی استخوان/ راه تشخیص قطعی بیماری

     ابتلای ۳۷ درصد زنان بالای ۵۰ سال ایرانی به پوکی استخوان/ راه تشخیص قطعی بیماری

    رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به ابتلای ۳۷ درصد زنان بالای ۵۰ سال ایرانی به بیماری پوکی استخوان، درباره راهکارهای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری پرداخت.

  • مهم‌ترین علت پوکی استخوان در ایرانیان چیست؟

    مهم‌ترین علت پوکی استخوان در ایرانیان چیست؟

    رییس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم با بیان اینکه برخی تغییرات در استخوان و عضله ممکن است با افزایش سن اجتناب ناپذیر باشد، افزود: اما برخی از مداخلات می توانند قدرت استخوان و عضله را در سالمندان حفظ و افزایش دهند.

  • پوکی استخوان؛ شایع‌‎ترین دلیل شکستگی‌های ستون فقرات ‌

    پوکی استخوان؛ شایع‌‎ترین دلیل شکستگی‌های ستون فقرات ‌

    یک جراح مغز و اعصاب گفت: در ایران هزار نفر جراح در تخصص مغز و اعصاب داریم که شاید ۵۰۰ نفر آنها در تهران مشغول به کار باشند و دلیل حضور این تعداد پزشک در یک رشته آن هم در یک شهر شاید به دلیل وجود امکانات باشد.

  • ترمیم استخوان شکسته با کشت سلول بنیادی برای اولین بار در جهان در سمنان انجام شد

    ترمیم استخوان شکسته با کشت سلول بنیادی برای اولین بار در جهان در سمنان انجام شد

    معاون پژوهش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: داربست استخوانی با سلول بنیادی در استان سمنان با هدف ترمیم استخوان شکسته در نمونه حیوانی برای اولین بار در جهان تولید شد که قابلیت آزمایش در نمونه بالینی و انسانی نیز دارد.

  • سرلشکر سلامی: استخوان‌های‌ دشمن را خرد کرده‌ایم

    سرلشکر سلامی: استخوان‌های‌ دشمن را خرد کرده‌ایم

    فرمانده کل سپاه گفت: در همه نبردها استخوان‌های‌ دشمن را خرد کرده‌ایم و ‌همانطور که می‌بینید دشمنان با ذلت از منطقه فرار کردند و از این به بعد هم دیگر جایی در این منطقه نخواهند داشت.

  • ۶  علامت باورنکردنی که هشدار دهنده پوکی استخوان در مردان است

    ۶ علامت باورنکردنی که هشدار دهنده پوکی استخوان در مردان است

    پوکی استخوان وضعیتی است که در آن استخوان‌ها ضعیف شده و قدرت خود را از دست می‌دهند. این روند باعث می‌شود استخوان‌ها به راحتی در معرض شکستگی قرار گیرند.