با پول دناپلاس توربو چه خودروهایی می‌توان خرید؟

  4030904156 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

گران شدن ۳۰ درصدی خودروهای داخلی دوباره بحث شرایط واردات خودروهای خارجی و تفاوت قیمت آنها را زنده کرده است.قیمت دناپلاس توربو پس از گرانی ۳۰ درصدی، حدود ۱ میلیارد تومان شده است. با دلار ۷۰ هزار تومانی یعنی حدود ۱۵ هزار دلار. اگر واردات خودرو آزاد بود، چه خودروهایی می‌توانستند جایگزین دناپلاس باشند؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۶۷۱۵۷۴۰۸:۰۴:۵۰ ۱۴۰۳/۹/۵
سالهاست دولت ها زندگی و جان مردم ایران را گروگان گرفته اند . خودرو نا ایمن با مصرف دو برابر حداقل و کیفیت پایین تولید می کنند و از انحصار بهره می برند. واقعا اگر یک روزی ورود خودرو بدون تعرفه و یا تعرفه کم آزاد شود یک نفر پیدا می شود همین دنا رو بخره؟
مصطفی۳۶۷۱۵۷۷۰۸:۱۳:۲۵ ۱۴۰۳/۹/۵
به نظرم این خودروسازان که درست بشو نیستن و فقط در بازار انحصاری که براشون ایجاد شده دارن سواستفاده می کنند و خودروهایی که کیفیت جالبی ندارن رو با قیمت های بالا به مردم تحمیل می کنند . واردات رو آزاد کنند شاید این خودروسازها و مونتاژ کارها یه تکونی به خودشون دادن و انشالله حداقل تعرفه جدید 60 درصدی واردات خودرو در مجلس تصویب بشه و قانون بشه تا شاید اندکی وضعیت بازار خودرو بهتر بشه
ناشناس۳۶۷۱۶۱۲۰۹:۲۷:۲۵ ۱۴۰۳/۹/۵
این چه مقایسه ای هست که می کنید؟
ناشناس۳۶۷۱۷۳۷۱۱:۰۱:۰۲ ۱۴۰۳/۹/۵
نوش جان ایران‌خودرو و سایپا هم گران میفروشن و هم پول پیش فروش یکسال و آندی قبلش میگیرن و هم وام چند همتی از بانک ها میگیرن و بدون محدودیت دولت حمایت میکنه و قطعات مورد نیاز با دلار نیمایی وارد می‌کنند واقعا اینهمه حمایت از چی و کی شد در دنیا فقط یک نمونه نام ببرید
ناشناس۳۶۷۱۸۲۵۱۲:۰۸:۳۴ ۱۴۰۳/۹/۵
تا وقتی بهای تمام شده خودروسازی در ایران (با نگاه هزینه های مدیریت نشده و ریخت و پاش) اینقدر بالاست ، خودروسازی حتی با افزایش قیمت چندباره هم زیان ده است .
ناشناس۳۶۷۱۹۰۸۱۳:۲۷:۵۳ ۱۴۰۳/۹/۵
بله هم مردم ماشینهای باکیفیت و ایمن سوار میشدن. هم هوا آلوده نمیشد. کاش عده ای منفعت خودشون رو به سلامتی مردم ترجیح نمی دادن....
سروش۳۶۷۱۹۴۳۱۳:۵۰:۵۴ ۱۴۰۳/۹/۵
این دوتا کارخانه سودشون در همین گران فروشی هست .
ناشناس۳۶۷۲۳۵۴۱۹:۵۸:۵۴ ۱۴۰۳/۹/۵
گران فروشی نمی کنند چون قیمت مواد اولیه گران تر هست هنوز حتی این قیمت بازار ازاد را گفته در جدول
ناشناس۳۶۷۲۱۷۸۱۶:۵۸:۰۳ ۱۴۰۳/۹/۵
طی 10 سال گذشته نرخ دلار حدود 50 برابر و نرخ کارگر ایرانی 10 برابر رشد کرده است. با این اختلاف فاحش هنوز هم ورود کالا از خارج حتی بصورت کولبری به صرفه است. این یعنی قیمت کالای تولید خارج ارزان و تولید داخل گران است. لذا اگر ورود کالا آزاد گردد هیچ محصول ایرانی در بازار قدرت تاب آوری ندارد.
ناشناس۳۶۷۲۳۰۰۱۹:۰۹:۳۰ ۱۴۰۳/۹/۵
این مقایسه بده. توی این لیست فقط فورت (سراتو) و النترا هم کلاس با دنا هستند. تازه این ۲ خودرو توربو ندارند.
yektanetتریبون

آخرین عناوین