سیاستمدار فرانسوی: تحریم‌ها علیه روسیه اقتصاد اروپا را فلج کرد

  4030130003 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سیاستمدار فرانسوی با اشاره به رشد بیش از حد انتظار اقتصاد روسیه گفت، اروپا قول داده بود اقتصاد روسیه را به زانو درآورد، اما در عوض اقتصاد اروپا فلج شد.

به گزارش فارس: «رهبران اروپا با تحریم‌های نادرست و سیاست‌های افراطی خود اقتصاد ما را فلج کردند در حالی که انتظار می‌رود اقتصاد روسیه در سال جاری تقریباً 5 برابر سریع‌تر از اقتصاد فرانسه رشد کند این راسیاستمدار مشهور فرانسوی بیان داشت.
فلوریان فیلیپو،  رهبر حزب راستگرای میهن پرستان فرانسه روز چهارشنبه به رهبران اتحادیه اروپا تاخت و گفت: تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه در دو سال گذشته به جای دستیابی به هدف مورد نظر در به زانو درآوردن اقتصاد روسیه، آسیب‌های شدیدی به اقتصادهای اروپایی وارد کرده است.
فیلیپو در یک رشته توئیت در شبکه اجتماعی ایکس گفت: این سیاست‌ها(تحریم روسیه) منجر به رکود اقتصادی در سراسر این قاره (اروپا)شد، در حالی که به طور ناخواسته عملکرد اقتصادی روسیه را افزایش داد.
وی افزود: در عوض، آنها(رهبران اروپا) با تحریم‌های نادرست و سیاست‌های افراطی خود اقتصاد ما را فلج کردند در حالی که انتظار می‌رود اقتصاد روسیه در سال جاری تقریباً 5 برابر سریع‌تر از اقتصاد فرانسه رشد کند.
بر اساس تازه‌ترین پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول، انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی فرانسه در سال جاری تنها 0.7 درصد افزایش یابد، که یک تجدیدنظر نزولی نسبت به برآوردهای قبلی است. 
از سوی دیگر، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود را برای رشد تولید ناخالص داخلی روسیه از 2.6 درصد به 3.2 درصد برای مدت مشابه تغییر داد.
گزارش صندوق همچنین تاکید می کند که در سال 2023، در حالی که اقتصادهای بزرگ G7 مانند ایالات متحده و ژاپن به ترتیب با نرخ رشد متوسط 2.5 درصد و 1.9 درصد مواجه بودند، کشورهای اروپایی مانند آلمان با کاهش 0.3 درصدی مواجه شدند. پیش بینی ها برای سال 2024 بهبود جزئی را نشان می دهد و انتظار می رود اقتصاد آلمان تنها 0.2 درصد رشد کند.
انتقاد فیلیپو فراتر از ارقام اقتصادی است و به سیاست‌های گسترده‌تر اتحادیه اروپا از جمله پیشنهاد بحث برانگیز برای ایجاد صندوقی جدید در خصوص کاهش اثرات مالی گسترش اتحادیه اروپا می‌پردازد.
گزارش شده است که این پیشنهاد خشم بیشتری را در میان منتقدانی مانند فیلیپو برانگیخته است که آن را باری غیرضروری بر دوش کشورهای عضو و به‌ویژه فرانسه می‌دانند و اتحادیه اروپا را «ماشین دیوانه» توصیف می‌کنند.
فیلیپو در اظهارات خود خواستار برکناری فوری مسئولین سیاست‌های تحریمی شد و خواستار رفع تمامی محدودیت های اقتصادی اعمال شده بر روسیه شد. وی همچنین خواستار تجدید نظر اساسی در مورد عضویت فرانسه در اتحادیه اروپا شد و خروج از اتحادیه را پیشنهاد کرد.
این اظهارات منعکس کننده ناامیدی فزاینده در میان برخی احزاب سیاسی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که ادعا می کنند سیاست های اتحادیه به طور فزاینده‌ای از واقعیت اقتصادی و رفاه شهروندان خود دور شده است.
رهبر حزب راستگرای میهن پرستان فرانسه پیش از این نیز گفته بود که اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌ها علیه روسیه، بحران و درگیری را با کل جهان بر می انگیزد اما این جنون باید متوقف شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۶۰۴۶۰۰۸:۰۹:۲۵ ۱۴۰۳/۱/۳۰
من نمیدونم فلج چی هست اما قطعا اقتصادی که تورمش بالا هست و نرخ بیکاری بالا و .... این میشه فلج..‌اروپا که همه چیش کاهشی
ناشناس۳۴۶۰۴۸۲۰۸:۵۷:۴۴ ۱۴۰۳/۱/۳۰
اروپایی ها یه چاقوی دندانه دار رو تو شکم خودشون فروکردن نه میتونن فشاربیشتر بدن نه میتونن درش بیاره هدف امریکا از تحریک روسیه برای جنگ تضعیف اروپا هم بود
ناشناس۳۴۶۰۴۸۶۰۸:۵۹:۲۷ ۱۴۰۳/۱/۳۰
حداقل یک نظر مخالف جنگ روسیه را نیز بنویسید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. دور باطلی که تمامی ندارد!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  17. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  20. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  23. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

آخرین عناوین