معرفی فرودگاه استانبول

گزارش بازرگانی، 278995،   4030119034

یکی از زیباترین شهرهای توریستی آسیا، شهر استانبول در ترکیه است که دارای جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و تاریخی متعددی است. به همین دلیل مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته و سالانه پذیرای مسافران بسیاری از سراسر جهان است. سفر هوایی یکی از بهترین روش‌ها برای دسترسی به استانبول است، به‌طوری که بلیط هواپیما تهران استانبول از پرفروش‌‌ترین بلیط‌ها در ایران محسوب‌ می‌شود. از این رو‌ می‌توان گفت فرودگاه استانبول یکی از پرترددترین فرودگاه‌های بین المللی است. استانبول دارای دو فرودگاه آتاتورک و صبیحه است، اما بیشتر پروازها از طریق فرودگاه جدید و بزرگ آتاتورک انجام‌ می‌شود. اگر‌ می‌خواهید با فرودگاه استانبول بیشتر آشنا شوید پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مشخصات فرودگاه استانبول ( آتاتورک)

فاز نخست این فرودگاه متشکل از ساختمان اصلی ترمینال به مساحت 1.4 میلیون متر مربع، 2 باند فرود، یک برج کنترل و ساختمان‌های پشتیبانی و محافظت است. در طراحی و معماری داخلی بزرگ‌‌ترین فرودگاه جهان از سبک اسلامی – ترکی استفاده شده و برج مراقبت لاله‌ای شکل آن توانسته جایزه بهترین طراحی و معماری را در سال 2016 به خود اختصاص دهد. لازم به ذکر است که در ساخت و طراحی فرودگاه جدید استانبول نیز از معماری عثمانی – اسلامی که از نمادهای استانبول است مانند مسجد ایاصوفیه الهام گرفته شده و زیبایی خاصی به آن بخشیده است.

معماری فرودگاه استانبول

اگر پرواز تهران استانبول را رزرو کرده باشید پس از رسیدن به فرودگاه استانبول معماری آن قطعا توجه شما را به خود جلب‌ می‌کند. در واقع این فرودگاه دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که موجب تمایز آن از سایر فرودگاه‌ها شده است. فرودگاه آتاتورک استانبول بزرگ‌‌ترین و هوشمندانه‌‌ترین فرودگاه ترکیه و جهان محسوب‌ می‌شود. طراحی و معماری این فرودگاه تلفیقی از دو سبک سنتی و مدرن است که زیبایی خاصی به آن بخشیده است. در طراحی سقف فرودگاه معماری عثمانی به کار رفته و در قسمت برج مراقبت نیز شاهد معماری تلفیقی اسلامی و ترکی هستیم که در کنار یک‌‌دیگر نمایی خیره‌‌کننده ایجاد کرده‌اند. این معماری تحسین‌‌برانگیز موجب شده که فرودگاه جدید استانبول در سال 2016 موفق به دریافت جایزه بین‌‌المللی معماری شود.

امکانات فرودگاه جدید استانبول

فرودگاه استانبول با برخورداری از امکاناتی که دارد امکان جابه‌جایی میلیون‌ها مسافر را در سراسر دنیا فراهم‌ می‌کند. در حال حاضر تمامی فازهای این فرودگاه فعال نیستند و پس از تکمیل شدن فازهای آن تا سال 2028 لقب پیشرفته‌‌ترین و هوشمندترین فرودگاه جهان را به خود اختصاص خواهد داد. فرودگاه آتاتورک استانبول از امکانات و خدمات متنوعی برای رفاه حال مسافران برخوردار است که از جمله آن‌ها‌ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • سالن VIP
  • برج کنترل ترافیک هوایی
  • پارکینگ داخلی با ظرفیت 12 هزار خودرو
  • 2 باند مستقل با ظرفیت 500 نفر
  • دو ترمینال مسافربری با ظرفیت 90 میلیون مسافر
  • محوطه ای با گنجایش 250 هزار خودرو
  • 88 هواپیما جت پل
  • 9 هزار دوربین هوشمند در سراسر فرودگاه
  • هتل با برخورداری از 451 اتاق
  • باربری و ترمینال حمل و نقل هوایی
  • بیمارستان
  • مرکز کنوانسیون
  • بانک، عابر بانک
  • اینترنت رایگان
  • فروشگاه‌ها بزرگ
  • امکان اجاره خودرو
  • کافی شاپ و رستوران
  • محل استراحت هوشمند
  • 8 راه موازی تاکسی وی

هتل فرودگاه استانبول

فرودگاه جدید استانبول دارای یک هتل در فاصله پنج دقیقه‌ای از گیت کنترل پاسپورت است، از این رو مسافران به‌راحتی‌ می‌توانند جهت استراحت اتاق‌های این هتل را رزرو کنند. این هتل باشکوه در منطقه بین المللی Free قرار دارد و با عبور از گیت‌های A وb در نزدیکی فروشگاه LCW‌ می‌توان به آن دسترسی پیدا نمود. هتل فرودگاه استانبول از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار است و اتاق‌های متنوعی دارد که مسافران‌ می‌توانند متناسب با شرایط خود به رزرو بهترین و یا ارزان‌‌ترین اتاق‌های هتل بپردازند و حداقل چهارساعت در آن اقامت داشته باشند.

فرودگاه جدید استانبول در کجا واقع شده است؟

اگر پرواز تهران استانبول را رزرو کرده‌اید باید در مورد موقعیت جغرافیایی فرودگاه استانبول پیش از رسیدن به مقصد اطلاعاتی را کسب کنید تا بتوانید برنامه‌ریزی بهتری برای سفر خود داشته باشید. فرودگاه جدید استانبول در قسمت شمال غربی استانبول و در منطقه آرناووت بخش اروپایی این شهر واقع شده است و تا میدان تکسیم مرکز شهر تقریبا 40 کیلومتر فاصله دارد. مسافران برای دسترسی به این فرودگاه‌ می‌توانند از وسایل حمل و نقل عمومی مانند تاکسی، اتوبوس، مترو و یا شاتل فروشگاهی استفاده کنند.

در صورتی‌که مسافران بخواهند با استفاده از تاکسی به فرودگاه بروند حدود 50 دقیقه طول خواهید کشید و این مسیر با استفاده از مترو 40 دقیقه و از طریق شاتل حداقل 1 ساعت و 10 دقیقه طی‌ می‌شود. بنابراین سریع‌‌ترین و ارزان‌‌ترین روش دسترسی به فرودگاه استانبول مترو است.برای رسیدن به این فرودگاه پرواز تبریز استانبول نزدیکترین مسیر ممکن از ایران است.

سفر به استانبول با اسنپ تریپ

فرودگاه استانبول یکی از بزرگ‌‌ترین و مجهزترین فرودگاه‌های جهان است که سالانه میلیون‌ها مسافر از طریق آن به نقاط مختلف دنیا جابه‌جا‌ می‌شوند. یکی از شلوغ‌‌ترین مسیرهای هوایی این فرودگاه پرواز تهران استانبول است که تقاضای بسیاری برای آن وجود دارد. گردشگران ایرانی که‌ می‌خواهند سفری هوایی به استانبول در کشور ترکیه داشته باشند‌ می‌توانند برای خرید بلیط هواپیما خارجی به وب سایت معتبر و نام آشنا اسنپ تریپ که از مراجع فروش بلیط در کشور محسوب‌ می‌شود مراجعه کنند و در طی مدت زمان کوتاهی با چند کلیک ساده بلیط خود را رزرو نمایند. این مجموعه در راستای جلب رضایت مسافران تمامی خدمات خود را با تضمین کیفیت و قیمت و با پشتیبانی 24 ساعته تا پایان سفر ارائه‌ می‌دهد. بنابراین با اطمینان خاطر‌ می‌توانید با اسنپ تریپ مقدمات سفر خود را فراهم نمایید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  5. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  7. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  8. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  9. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  10. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  11. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  12. دور باطلی که تمامی ندارد!

  13. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  19. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  23. سقوط در آغوش پهلوی!

  24. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  25. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

آخرین عناوین