هاآرتص: شرایط اینگونه باشد مهاجران به شهرک‌ها باز نمی‌گردند    

  4030112083

یک رسانه عبری در گزارش مفصلی اعلام کرد، اگر شرایط به همین شکل پیش برود هیچ یکی از مهاجران ساکن شهرک‌های صهیونیست نشین شمال و جنوب به آن باز نخواهد گشت.

به گزارش تسنیم، عادی هاشمونی نویسنده این گزارش اعلام کرد: به رؤسای شهرک‌های صهیونیست نشین خبر داده شد که سال جدید تحصیلی در اواخر سپتامبر ( اواخر شهریور) در این شهرک‌ها آغاز نخواهد شد و در عین حال از آنها خواسته شد این مسئله محرمانه باقی بماند، این در حالی است که مسئولین این شهرک‌ها از شرایط بی ثباتی و بی اطلاعی از آینده ضربه مهلکی به این شهرک‌ها وارد و باعث شود دیگر شهرک نشینان تاب آوری ادامه آن را نداشته باشند.

در مقدمه این گزارش آمده است: حدود شش ماه از زمانی که جاده‌های منطقه الجلیل خلوت و بدون عبور و مرور شده‌اند می‌گذرد، دیگر حتی خبری از چراغ قرمز هم نیست و جاده اصلی که از کریات شمونه بی سکنه می‌گذرد فقط چراغ چشمک زن زرد در آن روشن است، در حالی که در خروجی شمالی شهر هم فقط یک ایست و بازرسی ارتش به چشم می‌خورد و پلاکاردی بسیار بزرگ که بر روی آن نسبت به ادامه مسیر و خطر مرگ و تیراندازی و اصابت گلوله‌های ضد تانک را هشدار می‌دهد، دیده می‌شود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، در حالی که شهرک نشینان ساکن این شهرک‌ها به دنبال راه حلی برای ادامه زندگی هستند، دفتر نتانیاهو نخست وزیر به رؤسای شهرک‌های شمال خبر داد احتمال مدت خالی ماندن این شهرک‌ها تمدید خواهد شد و به این معنی است که آنها 7 جولای به محل‌های خود در شهرک‌ها باز نخواهند گشت و قبل از آغاز سال تحصیلی در این شهرک‌ها نخواهند بود.

مدیران شهرک‌های صهیونیست نشین هم در گفتگو با هاآرتص مجددا تاکید کردند که تمدید تخلیه شهرک‌ها به مثابه ضربه کشنده‌ای به شهرک‌ها خواهد بود به نحوی که می‌توان گفت فروپاشی این شهرک‌ها از هم‌اکنون آغاز شده است و در صورت فروپاشی به خطری برای تمام اسرائیلی‌ها در شمال (فلسطین اشغالی) مبدل خواهد شد.

به گفته نویسنده گزارش با این حال ناامیدی واقعی را از لابلای کلمات این افراد می‌توان لمس کرد.

گئورا زالتس رئیس شورای منطقه‌ای شهرک‌های الجلیل در این باره به هاآرتص گفت: برخی‌ که می‌گویند می‌توان شش ماه دیگر هم فرجه گرفت اصلا معنای این نظر خود را نمی‌فهمند، پایه اصلی و زیر بنای بازگشت مردم به این شهرک‌ها مسئله مدارس و تحصیل است، فقط این مسئله می‌تواند آنها را به شهرک‌ها بازگرداند، هر سناریوی دیگری می‌تواند یک فاجعه برای صهیونیسم و شهرک سازی باشد و برای جبران آن سال‌ها زمان نیاز خواهد بود، ما مجبور به پایان جنگ تا پایان مه هستیم تا در ژوئن مردم به شهرک‌ها بازگردند و خود را برای آغاز مدارس در سپتامبر آماده کنند.

به نوشته هاآرتص، به مرور زمان و به عقب افتادن مکرر بازگشت و نبود راه حل واقعی برای خطرات امنیتی که از فرود موشک‌ها در کریات شمونه هویداست ظاهرا بسیاری از مهاجران دیگر اعتمادی برای بازگشت ندارند.

شمعون گوتا رئیس شورای منطقه‌ای الجلیل غربی هم در این باره به هاآرتص گفت: ثبت نام مدارس در تمامی نقاط تکمیل شده است و ما همچنان نمی‌دانیم چه آینده‌ای داریم، فقط یک چهارم از افراد تخلیه شده در هتل‌ها باقی مانده اند، بسیاری از مردم در آپارتمان اجاره‌ای سکوت یافته‌اند و باید فرزندان خود را در مدارس ثبت نام کنند، در عین حال (ما با خطر دیگری مربوط به اینکه) این مهاجران با طعم زندگی در مناطق دیگر هم آشنا شده‌اند هم موجه هستم. و این مسئله نگران کننده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  3. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  4. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. درباره توبه تتلو

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  10. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  11. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  12. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  13. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  14. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  17. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  18. تنوری که هنوز سرد است...

  19. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  20. ایثارگران را بدنام نکنید !

  21. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  22. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  23. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  24. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  25. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

پربحث‌های اخیر

آخرین عناوین