سید نصرالله: چه کس باور می کند که بایدن نتواند جنگ غزه را متوقف کند

  4021223132 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان چهارشنبه شب با بیان این که باید با دعا و کمک های نظامی و مالی از مردم غزه حمایت کنیم، تصریح کرد :چه کسی باور می‌کند که بایدن نتواند جنگ در غزه را پایان دهد.

سید نصرالله: چه کس باور می کند که بایدن نتواند جنگ غزه را متوقف کند

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «العهد» لبنان، سید نصرالله که به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان در مجتمع سیده زینب (ع) در حومه جنوبی بیروت سخن می‌گفت، افزود:  بایدن  در کسری از ثانیه می‌تواند جنگ غزه و تجاوزگری رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

نصرالله از دولت آمریکا به دولت احمقی یاد کرد و گفت که خوب است که واشنگتن جنگ غزه را متوقف کند.

وی در ادامه اظهار کرد :  شرط توقف تجاوز به غزه، یک مسأله عقلانی، بشردوستانه، شرعی و منطقی است.

 امروز حماس به نمایندگی از مقاومت  با موضع قدرت مذاکره می‌کند و برای اسرائیل شرط می گذارد.

وی ادامه داد: امروز همه گروه‌های فلسطینی و اراده اهل غزه بر توقف تجاوزگری رژیم صهیونیستی است و این این توقف یک توقف مؤقت نباشد.

سید نصرالله گفت: مسأله تنها به تبادل اسرا محدود نمی شود، بلکه موضع مقاومت در غزه برای توقف کامل تجاوزگری اسرائیل مطرح است که باید همگی با این مسأله همراه باشیم.

وی تأکید کرد: از جبهه لبنان، تأکید ما این است که ما در کنار همه گروه‌های فلسطینی و رهبران حماس هستیم و از شروط به حق این گروه مقاومت حمایت می‌کنیم.

دبیر کل حزب الله ادامه داد: پشتیبانی از غزه نه تنها با کمک نظامی و مالی صورت می‌گیرد، بلکه در این روزها برای مردم غزه دعا کنید.

وی با  تبریک حلول ماه مبارک رمضان افزود: در این روزها که شاهد کشتار دسته جمعی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و در سایه سکوت جهانیان هستیم، برای یاری مردم غزه دعا کنید.

نصرالله تأکید کرد: جهاد، فرهنگ ایمانی- قرآنی در عشق به شهادت و وصیت‌نامه جوانان غیور فلسطین تجلی یافته است.

وی گفت: یاری رسانان به غزه در ماه مبارک رمضان با قدرت بیشتر در منطقه حاضر خواهند بود.

دبیر کل حزب الله تصریح کرد : آنچه که امروز بویژه در غزه جریان دارد، درس عبرتی برای همه ملت‌های جهان است و باید دستآوردهای بزرگ طوفان الاقصی و پس از آن را مدنظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: امروز ششمین ماه هست که نتانیاهو می‌گوید، اگر به رفح نرویم، جنگ را از دست خواهیم داد.

نصرالله ادامه داد: ما به نتانیاهو می گوییم که حتی اگر به رفح هم بروید، جنگ را باخته‌ایی و نمی‌توانید نه حماس را از بین ببرید و نه مقاومت را.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: یکی از نشانه‌های شکست دشمن صهیونیست، آن است که آنها در ششمین ماه جنگ غزه در حال مذاکره با حماس هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش جبهه یمن و پیامدها و برکات آن را ستود و افزود که این جبهه اقتصاد دشمن را تحت الشعاع قرار داده است.

وی ادامه داد: مقاومت اسلامی عراق و ارسال پهپاد و شلیک موشک توسط این گروه به سرزمین‌های اشغالی، اقدامی است که ادامه پیدا می‌کند.

نصرالله تأکید کرد: جبهه ما در لبنان نیز به وظیفه خود عمل می‌کند و نقش کامل خود را انجام می‌دهد، بطوری که داد شهرک‌نشینان از عملیات مقاومت به هوا بلند است.

دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: در جبهه شمال، سانسور شدیدی نسبت به تلفات نیروها و جنگ افزارهای دشمن وجود دارد.

وی گفت: ارتش اسرائیل امروز خسته است و در همه جبهه ها تحلیل رفته و تعداد کشته‌های آن بسیار بیشتر از تعداد اعلام شده از سوی این رژیم است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۲۲۵۷۳۰۰:۳۹:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
هم حماس اشتباه محاسباتی کرد و هم غرب توحش خود را نشان داد
ناشناس۳۴۲۲۸۵۲۱۳:۰۱:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
سود جنگ غزه برای سهامداران صنایع نظامی آمریکا ... شرکت های خصوصی، صنایع نظامی یک عنصر کلیدی در جنگ کنونی نوار غزه هستند.... چندین شرکت اسرائیلی و آمریکایی به لطف این عملیات ، شاهد افزایش گزاف و بی سابقه سود خود بوده اند . جنگی که همچنین به آنها امکان می دهد درباره آخرین فناوری هایشان تبلیغ کنند...این شرکت‌ها با اختراع تجهیزات جنگی جدید، ابتدا آنها را روی فلسطینی‌ها آزمایش می‌کنند، و سپس در سراسر جهان می فروشند...چند روز پس از شروع جنگ، مدیر عامل شرکت RTX، غول اسلحه سازی آمریکایی، گزارشی را برای سرمایه گذاران ارسال کرد(۱) که از آنها می خواست از کمک های نظامی آمریکا به اسرائیل حمایت کنند. گرگ هیز ، مدیر عامل شرکت تضمین می دهد: «اگر به سبد سرمایه گذاری این شرکت نگاه کنید، مزایای بازسازی سهام (موشکی) رارا مشاهده خواهید کرد»...او عضو میزگرد تجاری(Business Roundtable) است، لابی قدرتمندی که برخی از سیاست های تاریخی را در ایالات متحده هدایت کرده است.....شریک پروژه «گنبد آهنین» اسرائیل که تولید کننده رادار و گلوله های هدایت شونده است، از زمان شروع جنگ ۱۳.۴۶ درصد افزایش یافته است... بر اساس برخی افشاگری‌ها، جیسون آیکن، معاون جنرال داینامیکس نیز خطاب به سرمایه‌گذاران اعلام کرد:« اگر بازارهایی را در نظر بگیریم که می‌تواند در نتیجه تهاجم (اسرائیل) در دسترس ما قرار گیرد، کاملاً بدیهی است که بخش توپخانه در بهترین موقعیت قرار دارد»از زمان شروع جنگ، سهام این شرکت که گلوله های توپخانه ای اسرائیل را تامین می کند، ۹.۷۲ درصد افزایش یافته است، به ویژه با اعلام خبر ارسال مدل های آزمایشی خودروهای تاکتیکی سبک Flyer 72 برای آزمایش های میدانی در غزه...بزرگترین شرکت دفاعی آمریکا، لاکهید مارتین(Lockheed Martin)، چندین دهه است که جت های F-16 و F-35، موشک های Hellfire و سایر تجهیزات را به اسرائیل تحویل داده است. بین شروع جنگ تا ۳۰ اکتبر، سهام آن ۱۰.۶۵ درصد افزایش یافت. جیم تایکلت، مدیر اجرایی آن، در دو سال گذشته، بدون احتساب سهامی به ارزش ۲۵ میلیون دلار (۲۳.۳۲ میلیون یورو) که در شرکت دارد، لااقل ۶۶ میلیون دلار (۶۱.۵۷ میلیون یورو) به جیب زده است.این مرد که مستقیماً از جنگ سود می برد، عضو هیئت مدیره شورای روابط خارجی ( Council on Foreign Relations -CFR) است، یکی از اندیشکده هایی که بیشترین تأثیر را بر تصمیمات سیاسی و نظامی کاخ سفید داشته است... برای مثال در آغاز قرن بیستم: این CFR بود که خطوط کلیکلی «اصول چهارده گانه ویلسون» را در طول جنگ جهانی اول دیکته کرد و بعدها پایه های طرح مارشال و ناتو را ریخت. در سال ۲۰۰۲، پس از حمله به افغانستان، یکی از مدیران آن مقاله ای تاریخی با عنوان «گام بعدی: بغداد ؟» منتشر کرد و سپس این گروه کارزار خشنی به نفع اشغال عراق را آغاز نمود....جنگ ها محل کسب درآمد تاجران خون و دلالان و فروشندگان سلاح ...
ناشناس۳۴۲۲۸۶۶۱۳:۱۲:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
جنگ غزه به محل کسب درآمد و چاپ پول سهامداران کارخانجات اسلحه سازی آمریکا که خود از سیاستگذاران استراتژیک خارجی آمریکا هستند ،تبدیل شده است چه کسی محل پولسازی خوددرا تعطیل میکند ...از زمان شروع جنگ علیه غزه، شاخص آمریکایی در زمینه هوافضا و امنیت در واقع در طی فقط ده روز ۵.۸۸ درصد افزایش یافته است... پس هرگز موافق اتمام جنگ نیستند ...بلکه دنبال جنگ فرسایشی هستند ...خط مستقیمی که مبدا آن کارخانه های اسلحه سازی است در کاخ سقید متوقف نمی شود. بلک راک(BlackRock)، بزرگترین شرکت مدیریت سرمایه گذاری جهان، بیش از ۱۳ میلیارد دلار (۱۲.۱۳ میلیارد یورو) فقط در سه شرکت « شرکت RTX»، غول اسلحه سازی آمریکایی،«جنرال داینامیکس» ،«لاکهید مارتین(Lockheed Martin)»، و بعلاوه میلیاردها دلار دیگر در شرکت‌هایی که سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی مانند فسفر سفید و بمب‌های خوشه‌ای تولید می‌کنند سرمایه گذاری کرده است . سلاح هائی که در جنگ فعلی علیه غزه استفاده می‌شود.... توماس دونیلون، مدیر کل مرکز تحقیقات شرکت که مسئول کنکاش و تحقیقات ژئوپلیتیک برای انجام «سرمایه گذاری های پایدار» می باشد ، کسی نیست جز شوهر کاترین راسل، مدیرکل یونیسف، سازمان بین المللی که وظیفه آن حفاظت از ۴۶۰۰ کودکی است که تاکنون در غزه کشته شده اند.....و این قصه پر غصه ادامه دارد ...جنگ ها آخور سرمایه‌داران تاجر خون هستند ...پس ملت ها نباید هرگز و هرگز و هرگز در تله جنگ بیفتند گرچه تله جنگ ها همواره در مسیر ملت ها پهن است و سرمایه های آنها را هدف گرفته است ...
ناشناس۳۴۲۲۸۶۹۱۳:۱۹:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
وقتی جنگ اقتصاد را احیا می کند TA-35، شاخص بورس تل آویو، بین آغاز تجاوز تا ۳۰ اکتبر ۹ درصد کاهش یافت. در حالی که بیشتر شرکت‌های اسرائیلی از وخامت اوضاع اقتصادی صدمه دیده اند، این امر در مورد شرکت‌های تسلیحاتی صدق نمی‌کند، بلکه حتی برعکس. برعکس. شاهارکرمی ، متخصص سرمایه گذاری در اسرائیل می‌گوید: «موشک‌ها از هر سو در حال پروازند ، شرکت باید از آن بهره‌مند شود» به طور کلی، شرکت های نظامی اسرائیل همچنان افزایش سفارش سالانه بی سابقه ای دارند. در سال ۲۰۲۲، صادرات آنها در سراسر جهان به ۱۲.۵ میلیارد دلار (۱۱.۶۶ میلیارد یورو) بالغ شد. طبق آمار اسرائیل، این صادرات که طی ده طی سه سال ۵۰ درصد افزایش یافت. دو عامل این رشد را توضیح می دهد: جنگ در اوکراین، که ذخایر تسلیحات در اروپا را تمام کرد و سپس ذخایر آنها با محصولات اسرائیلی پر شد. و قراردادهای عادی سازی که با کشورهای عربی امضا شد، که بازار بزرگی را برای ۱۲۰ شرکت دفاعی اسرائیلی باز کرد.بنابراین جنگ در یک زمینه اقتصادی بسیار پویا آغاز شد. چند ماه قبل، بخش صادرات نظامی به اوج خود رسیده بود. در ۱۹ اکتبر ۲۰۲۳، منابع رسانه ای از پیشرفت مذاکرات بین آلمان، هلند و شرکت Elbit برای خرید سامانه های راکت انداز خودکار PULS گزارش دادند، در حالی که قراردادهای دیگری قبلا با مراکش، آذربایجان ، رواندا و اسپانیا به ارزش ۷۰۰ میلیون یورو (۶۵۳ میلیون یورو) منعقد شده بود.همانند شرکت‌های آمریکایی، قتل‌عام‌ها منجر به یک سری افزایش متوالی ارزش سهام شرکت‌های تسلیحاتی در بورس اوراق بهادار تل آویو شد. از آغاز عملیات تا ۳۰ اکتبر، سهام ThirdEye ۸۳.۷۳ درصد افزایش یافت و به ارزش ۲۰ میلیون دلار رسید. تنها چند روز پس از شروع جنگ، این شرکت قراردادی ۴ میلیون دلاری (۳.۷۳ میلیون یورو) برای ارائه سیستم مدوزا (Medusa) ، شناسایی پهپاد در ارتفاع کم، به یک مشتری محلی اعلام کرد.گروه Aerodrome سازنده هواپیماهای بدون سرنشین نیز شاهد چندین جهش سود بود که بزرگترین آنها در ۲۵ اکتبر یا ۲۰۲ درصد از شروع جنگ بوقوع پیوست. در بخش رادار تاکتیکی، سهام Leonardo DRS با ۲۴ درصد افزایش به ارزش بازار سهام ۵ میلیارد دلار (۴.۶۶ میلیارد یورو) رسید. شرکت های FMS Migun، متخصص در ساخت زره های بالستیک سبک، ۱۱.۴ درصد افزایش یافت و به مبلغ ۲۸۰ میلیون دلار (۲۶۱.۲۱ میلیون یورو) رسید. در نهایت، Aryt Industries که قطعات الکترونیکی موشک های هدایت شونده و تجهیزات نظامی را به بازار عرضه می کند ، جهشی ۲۵.۹ درصدی به ارزش ۶۱ میلیون دلار (۵۶.۹۱ میلیون یورو) داشت.در حالی که ما شاهد این جهش های بورسی متعدد بوده ایم، اما گزارش ها همچنین ماهیت متوسط نوسانات در شرکت های بزرگی مانند Rafael ، Elbit و Israel Aerospace Industries (IAI) را برجسته می کنند. بر اساس رتبه بندی DefenseNews ، این سه شرکت جزو ۳۵ شرکت بزرگ تسلیحاتی در جهان هستند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین