روایت تکراری آمریکایی ها از بمب اتمی ایران!

گروه جهان الف،   4021204080 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

"واشنگتن‌پُست" در گزارشی عجیب مدعی شده که احتمالا ایران در وضعیت کنونی، ۵ بمب اتمی در اختیار دارد و امکان دارد تا ماه مِی آتی(خردادماه)، شمار آن ها را به ۱۲ عدد افزایش دهد. موضوعی که از نگاه آنچه واشنگتن‌پست در گزارش خود به آن اشاره کرده، یک شکست بزرگ برای دولت بایدن به حساب می آید.

روایت تکراری آمریکایی ها از بمب اتمی ایران!

به گزارش الف؛ جهان غرب و متحدان بین المللی آن از همان نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان تا به امروز، کارزار رسانه ای و تبلیغاتی گسترده ای را علیه ایران به راه انداخته و مدیریت  می کنند. در چهارچوب این کارزار رسانه ای و تبلیغاتی سعی شده به هر نحو ممکن، پیام های متعالی و چهره حقیقی انقلاب اسلامی به افکار عمومی بین المللی عرضه نشود و در نقطه مقابل، آن روایت ها و تفاسیری از کشورمان به جهانیان ارائه شود که مطلوبِ جهان غرب است. 

دلیل این مساله نیز روشن است: زیرا گفتمان انقلاب اسلامی از جهات مختلف، حامل پیام هایی در محیط منطقه‌ای و بین المللی است که قدرت های غربی به هیچ عنوان آن ها را در راستای منافع و مصالح خود ارزیابی نمی کنند. معادله‌ای که سبب شده تا روایت سازی علیه انقلاب اسلامی، به یک دستورکار ثابت جریان های سیاسی و رسانه‌ای غربی و متحدان بین المللی آن ها علیه کشورمان تبدیل شود موضوعی که نمودهای عینی خود را در مورد مسائلی نظیر نفوذ منطقه ای ایران، پرونده اتمی کشورمان، همکاری‌های بین المللی ایران، موضوع حقوق بشر در ایران و غیره نیز به عینه به نمایش گذاشته است.

با این حال، در ماه های اخیر و در بحبوحه جنگ غزه، شاهد تشدید اقدامات تبلیغاتی و رسانه ای غرب علیه ایران بوده ایم. دلیل این مساله نیز روشن است: زیرا قدرت های غربی و لابی های صهیونیستی، ایران را به مثابه چهره ای محوری و مهم در چهارچوب تحرکات جاری منطقه ای ارزیابی می کنند و معتقدند که می توانند با تشدید فشارها علیه تهران، روند جنگ غزه و مواجهه با محور مقاومت در منطقه را به سمتی هدایت کنند که به بهترین نحو، در راستای اهدف و منافعشان است. 

 این دستورکار آن ها تاکنون به دلایل مختلف نظیر ابراز مخالفت گسترده ملت های مختلف در اقصی نقاط جهان با جنایات صهیونیست ها و مشروع شدن هر اقدامی در نظرِ آن ها که زمینه را برای برقراری آتش‌بس در جنگ غزه و متوقف شدن جنایات صهیونیست ها فراهم کند، با بن بست رو به رو شده است. با این همه، جریان‌های سیاسی و رسانه ای غربی و صهیونیستی، هنوز ناامید نشده و روایت ها و جریان سازی های تازه ای علیه کشورمان را در دستورکار دارند. 

در این راستا، به تازگی شاهد ۲ پرده جدید از این قبیل اقدامات تبلیغاتیِ غرب علیه ایران بوده ایم. 

در نخستین رویداد، خبرگزاری رویترز در ادعایی بی پایه و اساس مدعی شده که ایران ده ها موشک بالستیک را برای روسیه فرستاده است. جالب اینکه کاخ سفید در موضع گیری تاکید کرده که هیچ سندی دال بر ارسال موشک های بالستیک از سوی ایران برای روسیه نیافته است با این حال، جوسازی های تبلیغاتی در این رابطه ادامه دارد و حتی مقام های ارشد دولت آمریکا در این رابطه به ایران هشدار داده اند. 

به بیان ساده تر، قدرت های غربی بر پایه گزارش های یک رسانه غربی، موضع گیریهای تهاجمی علیه ایران را افزایش داده اند. 

در قالب دومین رویداد نیز واشنگتن‌پُست در گزارشی عجیب مدعی شده که احتمالا ایران در وضعیت کنونی 5 بمب اتمی در اختیار دارد و امکان دارد تا ماه مِی آتی(خردادماه)، شمار آن ها را به 12 عدد افزایش دهد! موضوعی که از نگاه آنچه واشنگتن پست در گزارش خود به آن اشاره کرده، یک شکست بزرگ برای دولت بایدن به حساب می آید. 

طرح ادعاهایی از این دست در مدت اخیر علیه ایران،  حامل ۲ پیام مهم و محوری است. اول اینکه به نظر می رسد با توجه به افزایش زمزمه های مختلف مبنی بر قریب الوضوع بودن توافق آتش بس در قالب جنگ غزه، جریان های سیاسی و رسانه ای غربی به نوعی سعی دارند سطح فشارها علیه ایران را تا جای ممکن افزایش دهند تا به نوعی از این طریق هم موضع کشورمان و هم کلیت محور مقاومت را در بحبوحه مذاکرات آتش‌بس غزه تا جای ممکن تضعیف کنند و به دستاوردهای مد نظر خود برسند. 

دوم اینکه تشدید طرح ادعاهای ضدایرانی علیه کشورمان در مدت اخیر به نوعی سعی دارد تا جو منفی که علیه صهیونیست ها و دولت آمریکا در بحبوحه جنگ غزه شکل گرفته و گسترش قابل توجهی را نیز پیدا کرده، معکوس سازد و بار دیگر گزاره ساختگیِ "تهدید ایران" را به یک موضوع برجسته در محیط بین المللی تبدیل کند. معادله ای که به زعم غربی ها می تواند رویِ جنایات صهیونیست ها و دولت آمریکا در بحبوحه جنگ غزه سرپوش بگذارد و تا حدی برای آن ها مجاری تنفسی تازه ای را ایجاد کند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۹۶۵۴۵۱۰:۰۳:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۵
البته این ادعای جدیدی است تا حالا می گفتند که ایران بمب اتم ندارد اما توانایی ساخت آن را دارد.
ناشناس۳۳۹۶۶۶۴۱۳:۴۰:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۵
به مقاله یک روزنامه نمیشود استناد کرد ایشان پیش بینی کرده که با تحقق متفاوت است شاید دنبال بهانه تحریم هستند گرچه داشتن توان بازدارندگی حق هر کشوری است
ناشناس۳۳۹۶۵۵۷۱۰:۲۳:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۵
دستاورد هسته ای برای ایران طی 20 سال گذشته چه بوده است؟
ناشناس۳۳۹۶۵۶۸۱۰:۵۲:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۵
دستاورد زیاد بوده . چندتا پیشرفت خوب علمی نظیر تولید رادیو دارو و مسایل کشاورزی هم داشتیم .
ناشناس۳۳۹۶۵۸۶۱۱:۲۶:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۵
اینقدر بوده که باعث نگرانی دشمنان شده!
ناشناس۳۳۹۶۶۳۰۱۲:۴۸:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۵
دستاورد برجام نافرجام چی بود ؟!!!
ناشناس۳۳۹۶۶۳۴۱۲:۵۱:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۵
اگه صنعت هسته ای هم نداشتیم سعی میکردن تحریم های حقوق بشری و‌....اعمال کنن
ناشناس۳۳۹۶۶۳۵۱۲:۵۲:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۵
وقتی با برجام و بی برفرجام تحریم هستیم همان بهتر که سلاح اتمی بسازیم حداقل امنیت ملی مون 100 درصد تامین می شود.
ناشناس۳۳۹۶۶۴۲۱۳:۱۰:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۵
تولید بیش از 120 نوع رادیو دارو در داخل ایران کمترین دستاورد هسته ای است از دیگر دستاوردها خودکفایی در ساخت نیروگاههای هسته ای است که 10 مورد آن در حال ساخت است
ناشناس۳۳۹۶۶۵۵۱۳:۲۲:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۵
هزینه و فایده برجام چی بود ؟!
ناشناس۳۳۹۶۶۶۶۱۳:۴۱:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۵
باز دنبال چه هستند از اینگونه ادعاها ....افزایش بازرس ها که اگر اینگونه است بازرسان را بهتر است برای کشورهایی بفرستند که عضو ان پی تی نیستند و بقیه را به حمله هسته ای تهدید میکنند
ناشناس۳۳۹۶۷۱۹۱۴:۴۶:۱۷ ۱۴۰۲/۱۲/۵
کجا بودی که تا حالا متوجه نشدی . مصارف پزشکی و تولید برق و صنعت و کشاورزی ......
ناشناس۳۳۹۶۹۰۲۲۰:۱۶:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۵
تولید برق؟! طبق فایل صوتی 3 ساعته جواد ظریف وزیر امور خارجه سابق ایران که سال 1400 منتشر شد، روسیه اجازه نداده حتی یک گرم اورانیوم ایران وارد نیروگاه بوشهر بشه و گفته رو به اورانیوم ایرانی لایسنس ورود به نیروگاه بوشهر رو نداره
رضا۳۳۹۷۸۵۹۰۸:۳۶:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۷
رسیدن به استانه ساخت سلاح اتمی برای حفظ امنیت ملی .
ناشناس۳۳۹۸۰۴۴۱۲:۲۳:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۷
برای مردمی که وطن وکشورخودرا دوست دارند خیلی دست آوردی داشته باید بروید مطالعه کنید.
ناشناس۳۳۹۶۵۵۹۱۰:۲۵:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۵
20 سال هست دارند می‌گویند ایران چند ماه به بمب اتم دارد نزدیک می شود و به بهانه آن تحریم و سیاسی کاری علیه ایران کردند و الان بازی جدید شروع کرده اند.
ناشناس۳۳۹۶۶۳۲۱۲:۵۰:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۵
وقتی اسرائیل و روسیه طرف مقابل خود را علنی به استفاده از بمب اتم تهدید می کنند یعنی ما هم باید خود را تجهیز کنیم.
ناشناس۳۳۹۶۶۶۲۱۳:۳۸:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۵
گرچه ایران نه دنبالش بوده و نه دارد گر چه مطابق اصل دفاع متقابل وقتی کشوری مستمرا توسط کشور دیگری تهدید مکرر به تهدید هسته ای میشود ،قطعا آن کشور در جهت دفاع از موجودیت خود انگیزه و نه لزوما تلاش جهت تحقق ،برای دستیابی به توازن قوا با آن کشور را پیدا میکند این از اصول بقا در طبیعت است ،همین رقابت شرق و غرب را بنگرید دقیقا تهدیدات یکی موجب ترغیب دیگری به دستیابی به تجهیزات مشابه شده که اکنون به فضا هم کشیده شده ،چرا وقتی کشوری عضو ان پی تی نیست مستمرا به اشغال اراضی کشور دیگری ادامه میدهد در پاسخ به تلاش کشور اشغال شده برای مبارزه با اشغالگر ناهمتراز و بدون توجه به کنوانسیون های جنگی با حملات کور و نسل کشی پاسخ میدهد و ابایی از قتل و عام زنان و کودکان بمباران بیمارستان و مدرسه هم ندارد و حق مردم کشور اشغال شده را بر حاکمیت سرزمینی و حق حیات برسمیت نمی‌شناسد ،باید سلاح نامتعارف داشته باشد.
ناشناس۳۳۹۶۷۳۳۱۵:۰۱:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۵
ما باید همون اول یه بمب می ساختیم...
ناشناس۳۳۹۶۸۶۶۱۹:۰۰:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۵
امروز روز مهندسه آنقدر سرگرم سیاسی کاری نباشیم که فراموش کنیم یه تبریک کوچولو بگوییم.
ناشناس۳۳۹۶۸۶۸۱۹:۰۷:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۵
دشمن میگه بمب اتمی برای شما خوب نیست و نباید داشته باشی. این علامت هشدار است و به این معنی و مفهوم است که حداقل پانصد تا از اون باید داشته باشیم. هنوز بین دو کشور که هر دو بمب اتم داشته اند، جنگ جدی اتفاق نیافتاده، چون هیچکدام جرأت حمله به دیگری ندارد. مثلاً اگر اوکراین بمب های اتمی اش حفظ کرده بود، قطعاً روسیه جرأت حمله به اوکراین نداشت!
امیر۳۳۹۶۹۹۹۲۳:۰۸:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۵
اونا دارن ما نداشته باشیم اگر بد هست واسه همه بد هست،پس بلااستفاده هست ولی ضامن وقدرت کشورحساب میشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. دور باطلی که تمامی ندارد!

  10. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  17. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  20. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  21. برای این عکس شما تیتر بزنید

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  25. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

آخرین عناوین