از برج خلیفه تا صحرای طلایی در سفر به دبی

گزارش بازرگانی، 264342،   4021203021

دبی در امارات متحده عربی، جاذبه‌های منحصربه‌فردی مانند برج خلیفه که به‌عنوان بلندترین برج در سطح جهان مشهور است را در خود جای داده است. همچنین مجتمع‌های خرید عظیم با آکواریوم‌های بزرگ و امکانات اسکی سرپوشیده از دیگر جاذبه‌های شگفت‌انگیز این شهر هستند. با این حال، فراتر از جاذبه‌های مدرن، این شهر همچنین آثار فرهنگی تاریخی متعددی دارد و فعالیت‌های متنوعی را ارائه می‌دهد. در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد جاذبه‌های شگفت انگیز در سفر به دبی توضیح بدهیم.



فواره دبی

د ر مجاورت برج خلیفه، فواره دبی در دریاچه برج یک نمایش موزیکال مسحورکننده ارائه می‌دهد. این آب‌نما که به بلندترین آب‌نمای جهان معروف است، دارای نمایشگرهای آبی تا ارتفاع 150 متری در هواست. فواره دبی الهام گرفته از فواره‌های مشهور بلاجیو در لاس‌وگاس هستند. بازدیدکنندگان می‌توانند از تماشای نمایش فواره‌ها لذت ببرند. آنها می‌توانند نمایش فواره‌ها را از سکوی شناور فواره دبی تماشا کنند یا اینکه سوار آبرا (قایق‌های چوبی سنتی) شوند. اگر بلیط هواپیما دبی را گرفتید یا در تور دبی شرکت کردید، حتما به تماشای این فواره شگفت‌انگیز بروید.

برج خلیفه

بنای نمادین دبی، برج خلیفه که دارای ارتفاع 829.8 متری است، یک جاذبه دیدنی است که باید از آن بازدید کرد. بازدیدکنندگان می‌توانند در عرشه دیدبانی واقع در طبقه 124 مناظر پانورامای خیره‌کنند‌ای از شهر را ببینند و شکوه معماری این برج را به‌خوبی درک کنند. این برج که در سال 2010 ساخته شده است، شامل 160 طبقه، مراکز خرید، رستوران‌ها، هتل‌ها، آپارتمان‌های مسکونی و دفاتر شرکتی است. برج خلیفه منظره‌ای فوق‌العاده تماشایی دارد، به‌خصوص در هنگام شب که با 540000 لامپ LED شهر را روشن می‌کند.



آکواریوم دبی

آکواریوم دبی یکی دیگر از مکان‌های توریستی مهم در دبی است که در دبی مال واقع شده است. 140 گونه دریایی در یک مخزن وسیع در طبقه همکف دبی مال نگهداری می‌شوند. ورود به این آکواریوم رایگان است. بازدیدکنندگان می‌توانند زندگی موجودات دریایی مختلف را با ورود به تونل‌های شیشه‌ای تماشا کنند. افرادی که دوست دارند از نزدیک با زندگی دریایی تعامل داشته باشند، می‌توانند در فعالیت‌های غواصی شرکت کنند و تجاربی به‌یادماندنی کسب کنند.



دبی مال

دبی مال برترین مرکز خرید دبی است که علاوه بر ارائه امکانات سرگرمی متعدد، فروشگاه‌های بسیار مجهز و گوناگونی دارد. امکان ورود به برج خلیفه و آکواریوم دبی از این مرکز خرید فراهم می‌شود. همچنین این مرکز خرید دارای امکاناتی مانند پیست اسکیت روی یخ، منطقه بازی، مجموعه سینما و غذاخوری‌های متعدد است. این مرکز خرید میزبان رویدادهای مختلفی در طول سال است، از جمله جشنواره خرید سالانه دبی در ژانویه و فوریه و جشنواره سورپرایز تابستانی دبی در ماه جولای و آگوست.



پارک آبی آکواونچر

یکی از بهترین پارک‌های آبی جهان، آکوانچر (Aquaventure) در دبی است که بخشی از هتل آتلانتیس است و در جزیره معروف نخل جمیرا واقع شده است. این پارک آبی دارای مجموعه‌ای از جاذبه‌ها مانند آبشارها، لیزرهای رنگارنگ، تونل‌ها و سرسره‌های هیجان‌انگیز است. وجود بیش از 30 سرسره آبی مهیج، برج‌ها و مسیرهای آبی، تجربه یک ماجراجویی آبی بی‌نظیر را برای همه سنین فراهم می‌کند. امکانات مختلف این پارک شامل غذاخوری‌های متعدد، رستوران‌های خوش‌منظره و کافه‌ها می‌شود و جاذبه اصلی آن آکواکوندا، طولانی‌ترین سرسره آبی جهان است.



برج العرب

برج العرب، بلندترین هتل جهان، با ارتفاع 321 متری، در خط ساحلی جزیره جمیرا در دبی قرار دارد. نمای بیرونی آن که شبیه بادبان‌های یک قایق یا کشتی طراحی شده است که در شب توسط نمایشگرها و نورپردازی‌های رنگارنگ روشن می‌شود. این هتل که به‌عنوان یکی از مجلل‌ترین هتل‌های جهان شناخته می‌شود، دارای لوکس‌ترین سوئیت‌های جهان است. قیمت یک شب رزرو این سوئیت‌ها بیش از 15000 دلار است.

برج العرب، یک هتل مجلل پنج ستاره است که شامل امکانات و خدمات استثنایی است. این هتل کشتی؛ مانند با وسعت 10000 متر مربع شامل 280 اتاق و سوئیت مجلل است. رستوران‌هایی با طراحی دقیق، استخرهای مختلف، سالن‌های کنفرانس، سالن بدنسازی، سالن زیبایی و اسپا به جذابیت آن می‌افزایند. کافه ساحلی فوق‌العاده با مناظر خیره‌کننده شهر دبی و دریاچه جمیرا، تجربه غذاخوری بی‌نظیر و درعین‌حال منحصربه‌فردی را به مهمانان ارائه می‌دهد.



آفرود در صحرای دبی

از آسمان‌خراش‌های ساحلی دبی دور شوید و وارد محیط آرام صحرای امارات شوید که در فاصله کمی از شهر واقع شده است. شما می‌توانید برای تماشای این محیط دوست‌داشتنی تورهای کویرنوردی دبی را رزرو کنید که در آنها طیف متنوعی از فعالیت‌ها، از جمله شترسواری، ساندبوردسواری، نمایش‌های سنتی شاهین‌ و صرف شام زیر آسمان پرستاره ارائه می‌شود. صحرای وسیع همچنین فرصتی برای کمپینگ شبانه را فراهم می‌کند.

بازدیدکنندگان می‌توانند در سفرهای کمپینگ، سفرهای چندروزه، پیاده‌روی در طبیعت، اسب‌سواری و سافاری در صحرا شرکت کنند. بهتر از همه اینکه این مکان در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دبی و اقامتگاه‌های لوکس قرار دارد. اگر به قصد بازدید از تماشای جاذبه‌های گوناگون دبی، بلیط دبی را گرفتید، فراموش نکنید که حتماً به این صحرا سر بزنید.


موزه دبی

موزه دبی که در قلعه الفهیدی قرار دارد در سال 1787 برای محافظت از نهر دبی ساخته شد. ساختار این بنا بسیار متمایز است، دیوارهای قلعه از بلوک‌های مرجانی سنتی و آهکی ساخته شده‌اند. از این مکان قبلاً به‌عنوان اقامتگاه سلطنتی، مقر حکومت، سربازخانه و زندان استفاده می‌شد. امروزه، موزه یک نمایشگاه جذاب است که نقشه‌های قدیمی را به نمایش می‌گذارد که رشد و تکامل فوق‌العاده امارات و دبی را از زمان رونق نفت منطقه نشان می‌دهد.



دهکده جهانی

از اکتبر تا آوریل، پارک تفریحی دهکده جهانی سرگرمی‌های خانوادگی مختلفی را ارائه می‌دهد و بازدیدکنندگان را به سفری جهانی می‌برد. هر غرفه، به نمایندگی از 26 کشور از سراسر جهان، تعاملی همه‌جانبه با فرهنگ، میراث، و سرگرمی ملل گوناگون فراهم می‌کند. این مکان یک جاذبه منحصربه‌فرد برای گذران اوقات فراغت خانوادگی است که امکانات دیگری از جمله غذاخوری‌ها و فروشگاه‌های متعدد نیز دارد. علاوه بر این، کودکان می‌توانند از امکانات سرگرمی به سبک کارناوال با سواری‌های متعدد و جاذبه‌های مختلف مانند اتومبیل، چرخ‌وفلک، تاب و ترن هوایی لذت ببرند.



قاب دبی در غروب

قاب 150 متری دبی که مابین محله‌های قدیمی‌تر و منظر ه شهری مدرن دبی قرار گرفته است، یکی از جدیدترین جاذبه‌های دبی را به نمایش می‌گذارد. این قاب که در منطقه Zoabi قرار دارد، تماشای مناظری پانوراما از شهر دبی را با مناظر خیره کننده غروب خورشید، برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. در طول بازدیدهای روزانه، بازدیدکنندگان می‌توانند هم آسمان‌خراش‌های مدرن دبی را تماشای کنند و هم مناظر تاریخی و قدیمی شهر را ببینند.



ساحل لامر

ساحل لامر که در منطقه جمیرا دبی واقع شده است، به عنوان یک مکان تفریحی برتر در میان شگفتی‌های ساحلی شهر برجسته است. این ساحل با داشتن آب‌های آرام و شن‌های نرم، بهشتی برای علاقه‌مندان به آفتاب‌گرفتن، شنا و ورزش‌های آبی است. ساحل لامر با ارائه مجموعه‌ای از فعالیت‌ها مانند قایق‌سواری، کایاک سواری و جت اسکی، هیجان و سرگرمی فراوانی برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.



کلام آخر

دبی، یک مقصد گردشگری جهانی، با جاذبه‌های متعدد است که سنت و مدرنیته را در هم می‌آمیزد و بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند. از مکان‌های شاخصی مانند مسجد جمیرا گرفته تا شگفتی‌های مجللی مانند برج خلیفه و برج العرب، هر مکان تجربه‌ای فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند و دارای طراحی و عظمت استثنایی هستند. در این مقاله سعی کردیم جاذبه‌های دبی را به شما معرفی کنیم تا در سفر به دبی از آنها بازدید کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. دور باطلی که تمامی ندارد!

  10. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  17. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  20. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  21. برای این عکس شما تیتر بزنید

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  25. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

آخرین عناوین