لیست پایین ترین قیمت پروفیل و میلگرد و نمودار نوسانات آن

گزارش بازرگانی، 262684،   4021129020

صنعت ساخت و ساز به طور گسترده از پروفیل‌ها و میلگردهای تقویت کننده فولادی برای ایجاد استحکام و پایداری سازه‌های بتنی استفاده می‌کند. تغییرات قیمت این قطعات تاثیر بسزایی بر هزینه پروژه‌های ساختمانی در سراسر جهان دارد و قیمت آن‌ها تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند عرضه و تقاضا، هزینه‌های تولید و شرایط اقتصادی جهانی نوسان پیدا می‌کند. در این مقاله به بررسی نمودارها و نوسانات قیمت این محصولات می‌پردازیم تا به متخصصان ساخت و ساز، سرمایه‌گذاران و هر کسی که در این صنعت فعالیت می‌کند در تصمیم‌گیری‌های مربوط به پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها کمک کرده باشیم.

قیمت پروفیل و نوسانات آن به چه صورت است؟

عوامل متعددی در تعیین قیمت پروفیل دخیل هستند. به عنوان مثال قیمت نوع فلزی پروفیل معمولا بر اساس قطر، ضخامت و طول آن محاسبه می‌شود و متغیر است. همچنین نوع پلاستیکی و چوبی این محصول نیز بسته به نوع ماده‌ای که از آن ساخته شده‌، شکل و اندازه، سطح و بازار فروش، قیمت متفاوتی خواهد داشت. علاوه بر این ها، عواملی مانند معاملات بورس کالا که اخیرا روند کلی بازار را دگرگون کرده است نیز بر قیمت آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

قیمت دلار، قیمت‌های جهانی، نرخ صادرات، هزینه حمل و نقل، تصمیمات و سیاست‌های جدید و عواملی از این دست، علاوه بر قیمت پروفیل، نرخ سایر آهن آلات را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین پیش از خرید، توصیه می‌شود با استفاده از روش‌های مختلف از آخرین قیمت ها مطلع شوید. شما می توانید قیمت ها را از پیوان که از بهترین تامین کنندگان محصولات و ورق‌های فولادی به شمار می‌رود، استعلام کنید.

قیمت میلگرد و نوسانات آن چگونه خواهد بود؟

میلگرد یکی از مقاطع طویل فولادی است که به عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز شناخته می‌شود. فاکتورهای مختلفی در تعیین قیمت این محصول دخیل هستند از جمله استاندارد تولید میلگرد، برند، عناصر سازنده، روش تولید، گرید و وزن. علاوه بر این ها، عوامل دیگری مانند معاملات بورس کالا، اخبار سیاسی و اقتصادی، نرخ دلار، هزینه حمل و نقل، هزینه‌های تولید و نرخ تورم در نوسانات قیمت این محصولات تاثیرگذار هستند. بررسی این فاکتورها و نمودار نوسانات قیمت در بازه‌های زمانی مختلف، امکان خرید با اطمینان بیشتر و جلوگیری از تحمیل زیان اقتصادی را فراهم می‌کند. زیرا به دلیل نوسانات زیاد بازار آهن، قیمت میلگرد امروز ممکن است با قیمت فردای آن کاملا متفاوت باشد.

لیست پایین‌ترین قیمت پروفیل و میلگرد به چه صورت است؟

با توجه به استفاده گسترده از این نوع محصولات، تغییرات قیمت آن‌ برای افراد فعال در این صنعت اهمیت زیادی دارد. پیش‌بینی می‌شود قیمت این مقاطع در ایام گرم سال رو به کاهش رود؛ عواملی مانند کاهش قیمت دلار، مذاکرات ایران و آمریکا، سفر مقامات خارجی به ایران، آزادسازی پول‌های بلوکه شده، محدودیت‌های خرید و فروش در بورس و تاثیرات اقتصادی جهانی از جمله چین، بر بازار پروفیل و آهن تاثیر گذاشتند. این وضعیت موجب افت چشم‌گیر تقاضای مصرفی و سرمایه‌ای شد و خرید پروفیل آهنی توسط سازندگان به تعویق افتاد.

لیست پایین ترین قیمت میلگرد (آخرین بروزرسانی:۲۸ بهمن ۱۴:۱۱)

لیست پایین ترین قیمت پروفیل (آخرین بروزرسانی:۲۸ بهمن ۱۴:۱۱)

نمودار قیمت میلگرد و پروفیل در سال 1402 به چه صورت بود؟

قیمت این قطعات تاثیر قابل توجهی در هزینه‌ها و قیمت‌های مربوط به ساخت و ساز به ویژه در پروژه‌های پیمانکاری دارد. همانطور که مشاهده می‌کنید، قیمت این محصولات در تیرماه 1402 نوسانات بسیاری را تجربه کرده است.

نمودار قیمت پروفیل در سال 1402 به چه صورت است؟

قیمت انواع قوطی پروفیل نسبت به سایر مقاطع فولادی نوساناتی نداشته و می‌توان گفت قیمت آن در تیرماه سال 1402 تقریبا ثابت بوده است.

سخن آخر

تیرماه به عنوان پرمصرف‌ترین ماه برای این محصولات شناخته شد که با ضعف تقاضای مصرفی و سرمایه‌ای همراه بود. این روند کاهش قیمت و رکود بازار آهن دلایل متعددی داشت؛ از جمله این دلایل می‌توان به کاهش تقاضای سرمایه‌ای و افت شدید تقاضای مصرفی اشاره کرد.

با مطالعه دقیق این نمودارها، افرادی که قصد خرید دارند، می‌توانند بازه زمانی مناسب، فصل کاهش قیمت، تفاوت قیمت بین اندازه‌های مختلف و موارد دیگر را بهتر درک کنند. این نمودارها اطلاعات مهمی را درباره تحولات قیمتی ارائه می‌دهند و می‌توانند به شما در انتخاب بهترین زمان برای خرید و فروش این محصولات فولادی کمک کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

    2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

    3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

    4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

    5. چرا این همه بد اخلاقی؟

    6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

    7. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

    8. درباره توبه تتلو

    9. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

    10. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

    11. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

    12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

    13. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

    14. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

    15. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

    16. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

    17. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

    18. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

    19. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

    20. تنوری که هنوز سرد است...

    21. ایثارگران را بدنام نکنید !

    22. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

    23. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

    24. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

    25. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

    آخرین عناوین