وقتی اسراییل به اسرای خودش هم رحم نمی کند!

گروه جهان الف،   4021127099 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

«برخی منابع خبری و آگاه در گزارش هایی از کشته شدن بیش از ۳۰ اسیر اسرائیلی در جریان حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داده اند.»

وقتی اسراییل به اسرای خودش هم رحم نمی کند!

به گزارش الف؛ به تازگی و در بحبوحه تشدید حملات هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح و طرح زمزمه های مختلف مبنی بر قریب الوقوع بودنِ حمله زمینی ارتش اسرائیل به شهر مذکور که در نوع خود به دلیل اسکان بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در این شهر می تواند به یک فاجعه تمام عیار انسانی ختم شود، "ابوعبیده"، سخنگوی گردان های عزالدین قسام موضع گیری قابل تاملی داشته است. 

وی گفته که "اسرای اسرائیلی به دلیل حملات رژیم اشغالگر قدس در وضعیت سختی هستند و زمان برای آزادی آن ها رو به اتمام است". وی تاکید کرده که "صهیونیست ها به صورت عامدانه یا غیرعامدانه تعداد زیادی از اسرای خود را مجروح کرده و یا کشته اند. آن ها وضعیت خوبی ندارند و حماس در تلاش است که از آنها محفاظت کند". پیش از نیز برخی منابع خبری و آگاه در گزارش هایی از کشته شدن بیش از 30 اسیر اسرائیلی در جریان حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داده بودند. 

همه این ها در شرایطی رخ می دهد که در مدت اخیر شهرهای مختلف اراضی اشغالی صحنه برگزاری راهپیمایی و اعتراضات گسترده علیه نتانیاهو و ارتش اسرائیل از سوی خانواده های اسرای صهیونیست و البته ساکنان فلسطین‌اشغالی بوده که در قالب آن ها این طیف ها نسبت به بی توجهی دولت نتانیاهو نسبت به جان اسرای اسرائیلی، اعتراض و شکایت داشته اند. درخواست آن ها نیز این بوده که رژیم اشغالگر قدس ولو حتی اگر لازم باشد باید به حماس امتیازات لازم را بدهد و اسرایش را آزاد کند. 

با این همه، رژیم صهیونیستی همچنان به حملات سنگینِ هوایی و توپخانه ای خود در بخش های مختلف نوار غزه ادامه می دهد و همچنان نیز مدعی است که به دنبال آزادسازی اسرای صهیونیست است. 

 به نظر می رسد که نتانیاهو و طیف افراطیون متحد وی، اسرای صهیونیست که در کنترل حماس و دیگر گروه های مقاومت فلسطین هستند را به دیده مزاحم می نگرند و سعی دارند به هر شکل ممکن که شده از شر آن ها خلاص شوند تا با فراغ بال بیشتری به جنایات خودشان در نوار غزه ادامه دهند. 

در این رابطه پس از عملیات طوفان الاقصی نیز شاهد انتشار گزارش هایی دال بر هدف قرار گرفتن ساکنان فلسطین اشغالی از سوی ارتش اسرائیل از بیم اینکه مبادا آن ها به اسارت رزمندگان حماس درآیند، بوده ایم و البته که مستدات مختلفی نیز در این رابطه ارائه شده است. 

در این میان، کافی است توجه داشته باشیم که تنها در یک مورد که مربوط به پرونده نظامی اسرائیلی به نام "گیلعاد شالیط" و تبادل وی با اسرای فلسطینی بود(در زمان قبل از اجرای عملیات طوفان الاقصی)، حماس توانست وی را با بیش از هزار اسیر خود مبادله کند که در میان آن ها چهره های سرشناسی نظیر یحیی سنوار رهبر کنونی حماس در نوار غزه نیز حضور داشتند. 

معادله ای که نشان می هد تا چه اندازه صهیونیست ها در مساله مبادله اسیر با حماس ضعیف و آسیب پذیر هستند و سعی می کنند حتی اگر شده، خودشان اسرایشان بکُشند اما مجبور نشوند با حماس در رابطه با آن ها مذاکره کنند.

دیگر اینکه تداوم حملات صهیونیست ها به بخش های مختلف نوار غزه بدون درنظر گرفتن این مساله که این حملات می توانند جان اسرای خودشان را نیز به خطر بیندازند، به عینه چهره واقعی رژیم اشغالگر قدس را پیش چشم شهروندان خودش نیز عریان و آشکار کرده است. در این معنا، رژیم صهیونیستی حتی برای شهروندانی که مدعی حراست از آن ها است نیز خطرناک است. معادله ای که نشان می دهد تا چه اندازه رژیم اشغالگر قدس از ماهیتی غیرانسانی و نامشروع برخوردار است. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۹۰۹۴۱۱۰:۱۵:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
اسیر عبارت است از نظامی که تسلیم شدن رو به درگیر شدن ترجیح میده.
ناشناس۳۳۹۱۰۸۷۱۲:۲۳:۲۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
تا دیروز از توان بالای نظامی میگفتید و تهدید میکردید. امروز جان اسرا را مطرح میکنید برای آتش بس؟
ناشناس۳۳۹۱۵۹۹۲۱:۴۲:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
خودت فهمیدی چی می‌گویی؟
ناشناس۳۳۹۱۹۵۵۰۹:۴۰:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
در این که توان جنگ دارن شکی نیست و رسانه ها و خبرنگاران را رژیم کشته که خبرش به گوش افرادی سست ایمان. نرسه، در واقعیت تلفات سنگین میدن،در ضمن این استراتژیک جنگه وقتی اسرا براشون اهمیت نداره پس امنیت مردمش هم دروغه ،و اهالی اسراییل باید تا الان فهمیده باشن با چه خونخواری شدن هموطن
برات کوچک زاده۳۳۹۲۳۲۸۱۴:۲۱:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
در جنگ این چیزا عادی هست .
گیتی۳۳۹۲۴۸۰۱۵:۵۱:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
واقعا خونخواری که هرگز تغییر نمیکند مگر اله العالمین این جانیان فوق العاده خبیث را از روی کره خاکی برچیند و جهان ارام بشود چرا المان و امریکا و انگلیس جنایتکار صهیونیستهای قاتل را تو کشور های خودشون جا و مکان نمیدهند چونکه میفهمند بسیار خطرناکند هیتلر خونخوار روش سفید شد در برابر نتانیاهو.
ناشناس۳۳۹۱۲۴۷۱۵:۱۲:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
صهیونیست ها به صورت عامدانه یا غیرعامدانه تعداد زیادی از اسرای خود را مجروح کرده و یا کشته اند. آن ها وضعیت خوبی ندارند و حماس در تلاش است که از آنها محفاظت کند... اما اسرائیل هم از اول معلوم بود که سیاستش مثل قبل نیست که یک اسرائیلی را بخواهد با هزار فلسطینی مبادله کند. از اول هم معلوم بود تا زمانی که حماس در غزه است هیچ نهاد و سازمانی نمی تواند اسرائیل را از حمله نظامی و بمباران غزه دور نگاه دارد.
حسنی۳۳۹۱۴۷۲۱۹:۲۷:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
چون برای اسراییل مرده اسرا بهتراززنده بودنشان است چون اسرای زنده هزینه اش است
ناشناس۳۳۹۱۵۲۲۲۰:۱۸:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
این جنگ باید هر چه زود تر باید تمام شود ادامه جنگ به نفع طرفین نیست دست اسرائیل برای کشتار همیشه باز است کشور های اسلامی که با اسرائیل رابطه دارند شریک جرم این جنایات هستند
ناشناس۳۳۹۱۶۴۳۲۲:۵۸:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
برخی کشورهای اسلامی که دراختیارعده ای مزدورآمریکاو انگلیس وبرده اسرائیل کودک کش هستن که واقعا کمترازآمریکا و انگلیس بخونریزی ویرانی دست دارند وبه ملت های عرب هم ثابت شده دیگرامیدی به سران آنهانباید داشته باشندمردم آنهاخودباید آستین بالابزنندکاری کند.
ناشناس۳۳۹۱۶۴۴۲۲:۵۹:۲۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
جالب است اسرائیل کثیف برای آزادی یک نفر از مردم خود ۱۰۰۰نفر آزاد میکنند.ولی افراد بیسواد ان را ضعف حاکمان اسرائیل میداند.
ع ا ز۳۳۹۱۶۵۵۲۳:۳۶:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
صهیونیستها و یهودیان به کی رحم میکند که بخواهند خودشان به خودشان رحم بکنند صهیونیستها تنها قومی هستند که به بشریت و کرامت انسانی کمترین ارزش را قائل هستند و فقط خوشان را میشناسند آن هم اگر منافع مادی آنها تامئین بشود و تا زمانی که منافع مادی آنها تامین بشود کار دارند با طرف مقابل خودشان .
مرادی۳۳۹۱۶۷۹۰۰:۲۲:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
در جنگ ،مردم عادی بیشتر از نظامیان و مسولان آسیب می‌بینند ،سربازان هم جگرگوشه های جوان ملت هستند .
ناشناس۳۳۹۱۷۰۵۰۰:۵۸:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
تا زمانیکه دولتهای عرب و مسلمان این سیاست رادارنداسراییل وحشی تروجنایتکارترمیشود.
خسرو۳۳۹۱۷۲۵۰۱:۴۸:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
جنگ این مسائل را هم داره فرض کن این اسرا توی جنگ کشته شدند .شما هم دلت برای اسرای اسرائیل نسوزه
مجتبی حسینی۳۳۹۱۷۲۸۰۲:۱۸:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
اتفاقاً جرم مسلمانهای که درسکوت ومی توانندکاری برای مردم غزه بکنندونمی کنند بیشتر است پیش خداوندمتعال خدادر قران مجید فرمودانتظارمعجزه نداشته باشیدمابشمانشان دادیم نمونه غرق کردن فرعونیان حالاکه شما به تعدای که بایداز خوددفاع کنیدرسیدیددیگرمعجزه درکار نیست ماگذاشتیم ببینیم شماهاچه کمکی بهم می کنیدوآنهای که بتواننددفاع کنندو نکنندنه تنهامسلمان نیستندبلکه گناهشان توبه پذیرنیست .
ناشناس۳۳۹۱۸۱۴۰۷:۴۷:۰۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
ادامه جنگ فقط به كشتار بيشتر فلسطينيها منجر ميشود اتش بس فوري بايد عملي شود
بابک۳۳۹۱۹۴۸۰۹:۳۸:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
خطاب قرار دادن اسراییل به یک کشور و داشتن شهروند دیوانگی محض است ،چگونه گروهی قاتل و جانی و تبهکار و خونخوار میتوانند کشور تشکیل دهند و زن و بچه های مردم را به انجا بکشانند و قول امنیت بدهند،رژیم جعلی یا همان ارتش نازیست فقط بدنبال توسعه جنگ است و بلعیدن زمین. های خاورمیانه و هدفی دیگر کشتن مسلمانان و نسل کشی که انشالله و به حکم الله هیچ کاری از پیش نبرده و شهدای مسلمین در بهشت و کشته شدگان انها در جهنم قرار خواهند گرفت،(وما رمیت اذ رمیت ولکن الله رمی)
ناص۳۳۹۲۰۹۷۱۱:۵۰:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
من در تعجبم چرا کشورهای اسلامی و انسان های آزاده جهان برای برچیدن گروهک اسرائیل از صفحه روزگار کار درست درمانی انجام نمی‌دهند و فقط کنفرانس میگذارند و صحبت میکنند اگر واقعاً اراده کنیم با یاری خداوند متعال کاری ندارد خواستن توانستن است
ناشناس۳۳۹۲۳۶۹۱۴:۴۷:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
یمن نمونه بارز حرفهای جنابعالی هستش
ناشناس۳۳۹۲۴۰۵۱۵:۰۹:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
کشته شدن اسرای اسراییلی اصلا برای دولت اسراییل مهم نیست اونا میگن جنگ همینه دیگه،حالا چهارتا اسیر ما هم کشته بشن بعد از جنگ خیلی زود فراموش میشن،برای اسراییل و آمریکا هدف منطقه ای مهمه نه جون انسان
ناشناس۳۳۹۲۶۳۳۱۸:۰۱:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
جنگ همیشه خانمانسوز بوده . ولی این جنگ چهره واقعی آمریکا و اسرائیل را برای همه انسانهای جهان نمایان کرد . انشاالله چشم ما هم باز بشه که این وحشی ها همان حامیان حقوق بشر بودند.
حمیدپور۳۳۹۲۷۳۹۲۰:۱۶:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
عراق حزب‌الله یمن سوریه حتی از دریا توان حمله دارند .. درس خوبی باید به صهیونیستها داد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  2. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

  3. دستور بسیج همه امکانات برای یافتن دختر ۲۴ ساله در میامی

  4. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  5. دستورالعمل دادستانی کل کشور درباره طرح نور به زودی ابلاغ می‌شود

  6. ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر متوقف شد

  7. وزارت بهداشت: محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد

  8. رئیس‌جمهور: منزوی کردن زنان را قبول نداریم

  9. مصرف انرژی کشور دو برابر استاندارد مصرف جهانی است

  10. سفیدشویان غرب  مشغول کارند

  11. بازگشت شاخص‌های پولی به پیش از تحریم

  12. دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری

  13. دختربچه ۱۰ ساله همبازی‌اش را سلاخی کرد

  14. بهادری: دولت در حوزه تسهیلات تکلیفی با کسی شوخی ندارد

  15. غربی‌ها قبل‌از عملیات وعدهٔ صادق به ما گفتند اگر می‌زنید، محکم نزنید!

  16. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : حج به صحنه برائت از طواغیت تبدیل می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. درباره توبه تتلو

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  10. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  12. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  13. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  14. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  15. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  16. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  17. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  18. تنوری که هنوز سرد است...

  19. ایثارگران را بدنام نکنید !

  20. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  21. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  22. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  23. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  24. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  25. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

آخرین عناوین