چرا اصلاح‌طلبان امنیت‌روانی جامعه را بر هم می‌زنند؟!

گروه سیاسی الف،   4021107069 ۱۶۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

رسانه‌های پرتعداد اصلاح‌طلب که عملیات‌ رسانه‌ای گسترده و هماهنگی را اجرا می‌کنند، نشان داده‌اند در زمانی که اصلاح‌طلبان عنان قدرت را در دست ندارند، حاضرند به هر بهایی رویکردی تخریبی را علیه جریان رقیب و حتی نظام دنبال کرده تا بدین ترتیب بر شکاف‌های ذهنی ایجاد شده ایستاده و بهره‌برداری‌های سیاسی خود را انجام دهند.

چرا اصلاح‌طلبان امنیت‌روانی جامعه را بر هم می‌زنند؟!

به گزارش الف، انتشار دو خبر جهت‌دار از سوی رسانه‌های اصلاح‌طلب در روزهای اخیر حاکی از آن است که فعالیت‌های آنان جنبه حرفه‌ای نداشته و سعی دارند با ارائه اطلاعات شبهه‌ناکی که حتی نام خبر را هم روی آن نمی‌توان نهاد، به فضاسازی روی‌آورده و امنیت روانی جامعه را بر هم بزنند. 

*باز شدن پای افغانستانی‌ها به ماجرای بیمارستان گاندی

پنج‌شنبه‌شب هفته گذشته بود بیمارستان گاندی تهران طعمه حریق شد که با جسارت و سرعت‌عمل ماموران آتش‌نشانی و حضور عوامل مورد نیاز در صحنه، این واقعه مدیریت شد و خوشبختانه این آتش‌سوزی فوتی و مصدومی را برجای نگذاشت. از ابتدای وقوع این حادثه دلایل مختلفی در خصوص علت این آتش‌سوزی مطرح شد که همه این‌ها در حد گمانه‌زنی بود و هیچ‌کدام توسط مراجع رسمی اعلام نشد و البته هنوز هم علت اصلی ماجرا در دست بررسی است و کارشناسان مربوطه در حال ریشه‌یابی این واقعه هستند.

اما با این وجود، انتشار اخباری از سوی تعدادی از رسانه‌های اصلاح‌طلب و خط‌خبری پی‌گرفته شده در این خصوص، نشان‌دهنده مقاصد ناخوشایندی است که آنان دنبال می‌کنند. روزنامه اعتماد با انتشار گزارشی در این رابطه ذکر کرده که ممکن است علت اصلی وقوع آتش‌سوزی، ته‌سیگاری باشد که یک کارگر افغانی روی زمین انداخته است.

در این گزارش که به‌صورت میدانی تهیه شده، با استناد به اظهارات یکی از پرسنل بیمارستان آمده:‌ «شنیدیم می‌گویند کارگر افغانی که در طبقه پانزدهم بیمارستان مشغول کار بوده، ته سیگارش را روی زمین پرت کرده و آتش‌سوزی شروع شده. حالا می‌گویند این کارگر فرار کرده است.» در بخش دیگری از این گزارش به نقل از پرسنل درمان بیمارستان نوشته شده:‌«علت آتش‌سوزی کارگرانی بودند که در طبقات آخر بیمارستان مشغول کار بودند. یکی از همکارانم شنیده که کارگران در طبقات آخر مشغول جوشکاری بودند که باعث سرایت آتش به ضلع شرقی بیمارستان شدند.»

هر چند که گزارشگر این روزنامه با حضور در محل حادثه و تهیه گزارش میدانی، آنچه که دیده و شنیده را به رشته تحریر درآورده و تا اینجای کار، منافاتی با اصول حرفه‌ای روزنامه‌نگاری ندارد اما مسئله اصلی جایی است که برخی از رسانه‌های اصلاح‌طلب با برجسته‌سازی بخشی از این گزارش که مربوط به اظهارات چند تن از پرسنل و کادر درمانی بیمارستان است و در آن به انداختن ته‌سیگار و فعالیت ساختمانی کارگران افغانی اشاره شده، خط‌خبری افغان‌ستیزی را دنبال می‌کنند.

نکته اصلی آن است که همه این اظهارات کادر درمان و پرسنل بیمارستان در حد شنیده‌هایی است که قطعیتی در آن وجود ندارد و باید صحت‌سنجی شوند اما برخی از سایت‌های اصلاح‌طلب به برجسته‌سازی بخش کوچکی از این گزارش که مربوط به کارگر افغانی است، روی آورده و شنیده‌های کارمندان بیمارستان را با تیترهای جهت‌داری منتشر کرده تا موجب دامن‌زدن به موج افغان‌ستیزی کنونی شوند.

*واکنش آتش‌نشانی به مقصر اعلام‌کردن «ته‌سیگار» در حریق بیمارستان گاندی

این برجسته‌سازی‌ها که در فضای افغان‌ستیزی رسانه‌ای کنونی بازتاب زیادی هم داشت، موجب شد مسئولین سازمان آتش‌نشانی واکنش نشان داده و به این گمانه‌زنی‌ها پاسخ‌ دهند.

کامران عبدولی، معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا این ادعا را رد کرد و گفت: «علت وقوع حریق در بیمارستان گاندی از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی تهران در حال بررسی است و با توجه به اینکه بررسی‌ها ادامه دارد، تاکنون موردی هم به عنوان دلیل این حادثه اعلام نشده است.»

وی ادامه داد:‌ «در اینکه این بیمارستان دارای مشکلات ایمنی بوده و بارها نیز اخطار دریافت کرده بود، شکی نیست. اما در حال حاضر علت قطعی وقوع حریق مشخص نیست. از این رو مواردی که در برخی از رسانه‌ها مطرح شده، نادرست است.»

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تصریح کرد: «موضوع بررسی علت حریق، یک اقدام تخصصی است و کارشناسان آتش‌نشانی با بررسی شواهد و تمامی آثار موجود و همچنین دانش تخصصی علت را بررسی و اعلام می‌کنند. بنابراین نمی‌توان آن را به نقل پرسنل و ... اعلام کرد.»

*شبهه‌افکنی با موضوع انتخابات خبرگان در خراسان جنوبی

فضاسازی اصلاح‌طلبان به موضوع آتش‌سوزی بیمارستان گاندی ختم نشد و رسانه‌های این جریان همزمان خط خبری جدیدی را در خصوص انتخابات مجلس خبرگان دنبال کردند. در حالی که هنوز به‌صورت رسمی اسامی افراد احراز صلاحیت‌شده توسط شورای‌نگهبان اعلام نشده و فرصت اعتراض و متعاقباً تجدیدنظر وجود دارد، اخباری در خصوص رد صلاحیت‌ کاندیداها در استان خراسان جنوبی منتشر و اعلام شد که از ۴ کاندیدای این استان، تنها یک نفر احراز صلاحیت شده و آن فرد هم کسی نیست جز سید ابراهیم رئیسی.

آنان با انتشار گسترده این خبر سعی داشتند القا کنند که شورای‌نگهبان به‌صورت عامدانه‌ای کاندیداهای دیگر را رد صلاحیت کرده تا مسیر سید ابراهیم رئیسی برای رای‌آوری در این استان هموار شود و بدین ترتیب با سیاسی‌کاری مقاصد خود را دنبال کنند. در صورتی که مرور پایگاه و آرای وی در انتخابات‌های گذشته این استان و همچنین قانون انتخابات، خط بطلانی روی این ادعاها و فضاسازی‌ها می‌کشد و باید دید که چرا رسانه‌های اصلاح‌طلب و فعالین این جریان در شبکه‌های اجتماعی خط خبری تخریب رئیس‌جمهور را دنبال کردند.

*امکان ندارد انتخابات خبرگان در حوزه‌ای بدون داوطلب کافی برگزار شود

این خبر پربازتاب، واکنش سخنگوی شورای‌‌نگهبان را برانگیخت و هادی طحان‌نظیف حضور یک کاندیدای مجلس خبرگان در حوزه‌های انتخابیه را مغایر با قانون دانست.

وی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت:‌ «در خصوص مباحثی هم که این روزها نسبت به برخی حوزه‌های انتخابیه مطرح می‌شود باید بگویم بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، شرط برگزاری انتخابات در تمام حوزه‌های انتخابیه برخورداری از فضا و شرایط رقابتی است لذا تا شرایط لازم برای برگزاری انتخابات وجود نداشته باشد، انتخاباتی برگزار نخواهد شد.»

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: «نسبت به حوزه‌هایی هم که احیاناً تعداد به اندازه کافی وجود ندارد باید عرض کنم هنوز فهرست نامزدها نهایی نیست و داوطلبانی که صلاحیت آنها تایید نشده است، ۳ روز فرصت اعتراض دارند و ما از دیروز در حال دریافت شکایات و اعتراضات آنها هستیم و پس از اتمام مهلت، به اعتراضات رسیدگی می‌شود. همچنین مانند رویه ادوار گذشته و البته مشابه انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز امکان جابجایی کاندیداها از حوزه‌ای به حوزه دیگر وجود دارد که این مهلت هم تا ۷۲ ساعت قبل از رای‌گیری است.»

طحان نظیف ادامه داد: «بنابراین شرایط در چنین حوزه‌هایی باید فراهم شود؛ لذا با نکاتی که عرض شد باید بگوییم بر اساس قانون امکان ندارد انتخابات خبرگان در حوزه‌ای که به تعداد کافی داوطلب وجود نداشته باشد، برگزار شود.»

*وقتی سیاست جای اخلاق و تعهد حرفه‌ای را می‌گیرد

رسانه‌های پرتعداد اصلاح‌طلب که عملیات‌ رسانه‌ای گسترده و هماهنگی را اجرا می‌کنند، نشان داده‌اند در زمانی که اصلاح‌طلبان عنان قدرت را در دست ندارند، حاضرند به هر بهایی رویکردی تخریبی را علیه جریان رقیب و حتی نظام دنبال کنند. دو مورد فوق که تنها طی دو روز رخ داد و بازتاب گسترده‌ای هم پیدا کرد و نشان می‌دهد که بر خلاف اصول حرفه‌ای حاکم بر رسانه و لزوم پایبندی به اخلاق، آنچه که ارجحیت دارد تخریب وسیع رقبا و مغشوش کردن ذهن مردم و بهره‌برداری و مصادره این جریان از شکاف‌های ذهنی ایجاد شده است. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۷۱۲۴۲۱۰:۱۱:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۸
شما واژه اصلاح طلب رو از گزارش بالا حذف کن و اصولگرا بگذار. دقیقا کارکرد اصولگرایان از تمام تریبون های رسمی و دینی در دوره خاتمی و روحانی حمله تمام عیار و کاملا در نهایت بی اخلاقی علیه دولتهای قبلی بود.
ناشناس۳۳۷۱۳۱۳۱۱:۱۰:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۸
یک صدم اصلاح طلبان هم نکردن در ایجاد فضای غبارآلود و امنیت ملی خراب کن و نگاه طایفه هم نکنید
ناشناس۳۳۷۱۳۹۶۱۲:۰۸:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۸
من اصلاح طلبی رو نمیشناسم که خودش اصلاح شده باشه
ناشناس۳۳۷۱۵۲۳۱۳:۵۳:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۸
یه سئوال منصفانه پاسخ دهید واقعا رئیس جمهور کشور اینقدر وقت اضافه داره که کاندید مجلس خبرگان شده .
ناشناس۳۳۷۱۵۷۹۱۴:۳۲:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۸
روحانی چطور در 8 سال گذشته عضو خبرگان بود ؟!
ناشناس۳۳۷۲۱۹۳۰۸:۵۰:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۹
خبرگان که همیشه جلسه و کار نداره شاید ماهی یه بار
ناشناس۳۳۷۱۵۳۰۱۳:۵۷:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۸
شما نگران امنیت روانی ما نباشین امنیت اقتصادی رو بتونین برقرار کنین خودش کلیه چون استرس بالا رفتن دلار و تورم دیگه زمانی نمیزاره برای مردم نه اصولگرا مهمه نه اصلاح طلب برای مردم چیزی که مهمه فضایی هست که دارند توش زندگی میکنن و انگار هر دوی این گروه ها نمیتوانند فضای آرام و به سمت پیشرفت برای کشور مهیا کنن
ناشناس۳۳۷۱۶۹۳۱۶:۴۱:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۸
اصلاح طلب ها یک دهم اصولگرایان هم رسانه ندارند
ناشناس۳۳۷۱۷۲۰۱۷:۱۵:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۸
حسن روحانی ر احضار نموده و بخاطر انتشار بیانیه پیش از موعد و آشوب زا تفهیم اتهام نموده و سپس وی ر به قوه قضاییه دلالت داده تا دستگاه قضا به این جرم سنگین او تخلفات گذشته و شکایت قریب یک میایون نفر از مردم که از وی در کمیسیون اصل ۹۰ ثبت نموده اند رسیدگی شود
ناشناس۳۳۷۱۸۶۵۲۰:۳۰:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۸
ای مرجع قضایی / اقدام انقلابی
ناشناس۳۳۷۱۸۴۳۱۹:۵۷:۲۹ ۱۴۰۲/۱۱/۸
اصلاح طلبان جمعیتی اندک اما پر هیاهو هستن.
ناشناس۳۳۷۱۹۳۷۲۲:۰۱:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۸
شما که میگید در مسند قدرت نیستند. خب از چه هراس دارید؟
ناشناس۳۳۷۱۳۱۸۱۱:۱۲:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۸
هر دو گروه را با توجه به عملکرد و کارنامه آنها باید قضاوت کرد.
ناشناس۳۳۷۱۳۵۴۱۱:۳۶:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۸
اصلاح طلبان بزرگترین مانع پیشرفت و ارامش کشور هستن فتنه سالهای 78 و 88 و 96 و 98 زیر سر اصلاح طلبان بود دولت اصلاح طلب روحانی حتی توان تامین برق مصرفی کشور و روغن خوراکی مردمو نداشت و کشور را 100 سال به عقب برد.
ناشناس۳۳۷۱۳۸۶۱۲:۰۱:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۸
رئیسی برق کارخانجات را قطع میکرد واز تولید میزد تا برق منازل برسد اینکار تامین برق بود ؟
ناشناس۳۳۷۱۴۲۴۱۲:۳۷:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۸
روحانی چرا برق منازل و کارخانجات را هم زمان قطع می کرد ؟!
ناشناس۳۳۷۱۴۵۵۱۳:۰۷:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۸
اصلاح طلبان بزرگترین مانع توسعه و پیشرفت کشورند دولت روحانی 8 سال صنعت هوافضا را تعطیل کرده بود امروز رکورد تازه در صنعت فضایی ایران با پرتاب 3 ماهواره داخلی با ماهواره بر بومی ثبت شد ماهواره مهدا به همراه ماهواره های کیهان و هاتف 1 هم زمان به فضا پرتاب شدند.
ناشناس۳۳۷۱۵۷۳۱۴:۲۹:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۸
برای اولین بار در دولت احمدی نژاد خاموشی ها تمام شده بود که بعد دولتی سرکار امد که همه چیز ایران را منوط به غرب کرد که یکی از آن برق بود و دوباره خاموشی ها آمد را نمی گویی اما اینکه فلان یک جایی مثلا برق صنعتی برود را الان برای ما پر رنگ می کنی؟ اگر هم صنعت هم از حد بیشتر قطع شده بود که رشد آن درست نمی شد!
امیر حسین سلطان/تهران۳۳۷۱۴۴۸۱۳:۰۰:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۸
۱۰۰ سال که چیزی نیست یک دفعه بگویید ۱۰۰۰ سال! کامنت بالا مرا یاد خاطره ای در دوران تدریس انداخت. یک روز در زنگ تفریح در دفتر دبیرستان نشسته بودیم که یکی از همکاران آنچه را دیده بودند با یک آب و نابی نقل می کردند: روی یک دیوار نوشته شده بود؛ ۵=۲×۲ کی به کیه! حالا هم واقعا باید گفت: کی به کیه! هر طور دل تان می خواهد آمار و ارقام بدهید!
ناشناس۳۳۷۱۵۵۷۱۴:۱۸:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۸
در قرن بیست و یکم در هیچ کشوری قطعی برق نداریم دولت روحانی مملکت را 100 سال به عقب برد و به دوران خاموشی برگشتیم.
ناشناس۳۳۷۱۵۷۶۱۴:۳۱:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۸
کی به کی نیست عین واقعیت هست در تخریب قدرت خرید و سابقه نداشت که 50 درصد در از بین بردن حتی به ارث گذاشتن آن برای دولت بعد خودش
ناشناس۳۳۷۱۵۴۷۱۴:۱۱:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۸
معحزه ی هزاره ی سوم و دوستان،پدر تحریم های ایران و سقوط آزاد اقتصاد، فرهنگ، اخلاق و سیاست ایران!
ناشناس۳۳۷۱۵۸۲۱۴:۳۵:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۸
روحانی بیش از 50 مرتبه به منتقدین دلسوز کشور با الفاظ زشت توهین کرد و قیمت دلار را 10 برابر و تحریمها را دو برابر و سبب سقوط اخلاق و فرهنگ و اقتصاد ایران شد.
ناشناس۳۳۷۲۰۲۴۰۰:۰۷:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۹
نه اینکه الان همه چیز گل و بلبله
ناشناس۳۳۷۱۳۳۵۱۱:۲۵:۵۸ ۱۴۰۲/۱۱/۸
اصلاح طلبان وقتی قدرت ندارند عوامفریبی می کنند و سعی می کنند با اخبار کذب رقیب را از میدان به در کنند تا دوباره به قدرت برسند و رانت و منافع حزبی و شخصی شون تامین بشود.
ناشناس۳۳۷۱۴۸۳۱۳:۲۸:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۸
فتنه 88 زیر سر باند ثروت و قدرت اصلاح طلب بود زیرا از سال 84 دست شون از پُست های مدیریتی رانت و حقوق های نجومی کوتاه شده بود.
ناشناس۳۳۷۱۵۸۰۱۴:۳۲:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۸
فتنه ی ۸۸ یک سر داشت و آن هم هاله نور داشت...!
ناشناس۳۳۷۱۶۳۲۱۵:۱۱:۱۲ ۱۴۰۲/۱۱/۸
احمدی نژاد برنده قاطع انتخابات بود نیازی به فتنه نداشت فتنه 88 زیر سر بازنده های انتخابات بود.
ناشناس۳۳۷۲۶۴۲۱۶:۰۴:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۹
بدون فتنه هیچ رایی نداشت البته خودش هم کاره ای نبود.
ناشناس۳۳۷۲۰۳۰۰۰:۲۰:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۹
نه اینکه از سال ۸۴ تا ۹۲ اصلا هیچ فسادی نبود ؟ و تورمی وجود نداشت ! و اقتصاد کشور در اوج قرارداشت ! و هیچ فقر و بیکاری در جامعه نبود !!!!!؟
ناشناس۳۳۷۱۳۴۸۱۱:۳۲:۰۷ ۱۴۰۲/۱۱/۸
شیخ‌حسن‌فریدون در بیانیه‌ی اخیر خودش انبوهی از مسئولیت‌هاشو ردیف کرده اما نگفته نتیجه‌اش چی شده همیشه میگه نذاشتن!!!!
ناشناس۳۳۷۱۳۹۹۱۲:۱۰:۲۹ ۱۴۰۲/۱۱/۸
دولتهای هاشمی و روحانی قیمت دلار را 10 برابر کردند و باعث نارضایتی گسترده مردم شدند.
ناشناس۳۳۷۱۶۱۷۱۴:۵۳:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۸
ودولت فعلی آن ده برابر را دو برابر کرده
ناشناس۳۳۷۱۳۷۵۱۱:۵۶:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۸
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی و مشکلات اقتصادی برای کشور شد نتیجه فتنه و اشوب خاتمی و اصلاح طلبان در سال 88 بود.
ناشناس۳۳۷۱۶۱۵۱۴:۵۲:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۸
اصولگرایی که هرگز تقصیر ها را گردن نمی گیرد !!
ناشناس۳۳۷۱۵۲۵۱۳:۵۴:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۸
ثابت کردی که اصلاح طلبی .
ناشناس۳۳۷۱۵۶۵۱۴:۲۵:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۸
اصلاح طلب کسی است که خواستار اصلاح وضع موجود است. شما اصلاح نطلبی؟
ناشناس۳۳۷۲۶۲۰۱۵:۴۵:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۹
با این معنا تقریبا همه مردم هم اصلاح‌طلب هستند و هم اصول‌گرا چون همه به اصول قانون اساسی پایبند و خواهان اصلاح نقص‌ها و اشتباه‌ها هستند اما منظور از این دو واژه، دو جریان سیاسی است
ناشناس۳۳۷۱۵۵۰۱۴:۱۳:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۸
مگه الان امنينت رواني داريم كه كسي بخواهد بهم بزند ؟
ناشناس۳۳۷۱۶۲۴۱۵:۰۲:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۸
باور کن مدتهاست مردم از هر دو عبور کردن
ناشناس۳۳۷۱۲۴۴۱۰:۱۴:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۸
بسیاری از اصلاح طلبان که برای بدست آوردن رای از گروه های خاص نظام را تهدید به براندازی کرده اند باید توسط قوه قضاییه محاکمه و مجازات شوند
سعید۳۳۷۱۲۴۵۱۰:۱۴:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۸
شما حواستون به خودتون باشه نمخواد دنبال سوتی گرفتن از اونها باشین.
راه۳۳۷۱۳۳۱۱۱:۲۲:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۸
این نمونه‌ای از ادبیات این جماعته _____ هیچوقت خودشونو موظف به پاسخگویی نمیدونن همیشه سئوال رو با اتهام و تحقیر و تهمت و افترا و تکبر و تفاخر جواب دادن فقط میخوان دهن مردم رو ببندن به هم میریزن تا بتونن رای بگیرن(ماهی‌صیدکنن)
ناشناس۳۳۷۱۴۴۵۱۲:۵۴:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۸
چقدر شما پاسخگویید ،شرمنده میکنید !!
ناشناس۳۳۷۱۵۷۰۱۴:۲۸:۱۲ ۱۴۰۲/۱۱/۸
جماعت کیست برادر بنده بعنوان یک فرد عادی از این جامعه خواستار وضع بهتر، حل مسائل و پاسخگویی شماها هستم، شما جای این که بیایید جواب مارو بدید دست از اصلاح طلبان صحبت می‌کنید.
ناشناس۳۳۷۱۶۶۳۱۵:۵۹:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۸
تا دیروز به روحانی حمله می کردن که چرا می گی مشکلات ارث دولت قبله و چرا وعده ۱۰۰ روزه رو عمل نکردی و ‌چه سنگ ها که جلوی راه برجام ننداختن الان نوبت خودشون شده بعد از ۳ سال هنوز هر مشکلی هست می گن کار دولت روحانی و اصلاحاته انگار مردم تو این جامعه زندگی نمی کنن و سنگ اندازها رو نمی‌شناسند که چه طور هر حرکتی به نفع مردم بود رو یک شبه نابود کردن .
ناشناس۳۳۷۱۷۱۱۱۷:۰۵:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۸
دولت وقت را تطهیر نکنید و این دولت هم بدتر از دولت قبل نمی کند
ناشناس۳۳۷۱۸۵۴۲۰:۱۱:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۸
بر فرض که سنگ انداختن دولت که به توافق رسید و طبق گزارش آژانس تمام تعهداتش رو انجام داد. طرف مقابل چه مرگش بود که به تعهداتش عمل نکرد؟؟ ایراد از طرف مقابل بد عهد بوده که شما الکی بهش امید داشتین
ناشناس۳۳۷۱۳۳۸۱۱:۲۷:۱۹ ۱۴۰۲/۱۱/۸
اصلاح طلبان تاریخ مصرفشان گذشته است و باید به تاریخ سپرد .
ناشناس۳۳۷۱۴۸۵۱۳:۲۹:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۸
اصلاح‌طلبها‌بابه‌هم‌ریختن‌اوضاع‌متولدشدن طبیعتاًباهمین‌رَوِش‌به‌حیاتشون‌ادامه‌دادن به‌همین‌شیوه‌هم‌ازبین‌میرن درواقعخودشون‌هم‌قربانی‌دسیسه‌های‌خودشون‌میشن
ناشناس۳۳۷۱۶۶۷۱۶:۰۴:۰۷ ۱۴۰۲/۱۱/۸
اگر تاریخ مصرفشان گذشته شما چرا این قدر جوش میزنید ؟!
ناشناس۳۳۷۱۲۵۸۱۰:۲۶:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۸
خداراشکر حنای اصلاح طلبها دیگه رنگی نداره و آن یک کوچولو وجهه را هم که داشتن دولت بنفش به باد داد
ناشناس۳۳۷۱۳۲۳۱۱:۱۵:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۸
لابد حنای شما اصولگرایان پر رنگه!
ناشناس۳۳۷۱۲۶۰۱۰:۲۷:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۸
چون حزبی هست که از آمریکا آمده ولی مماشات کردید و کشور را به این روز انداختند
ناشناس۳۳۷۱۲۶۲۱۰:۲۹:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۸
امنیت روانی کدوم جامعه و کدوم مملکت ؟ مملکتی که برای همه مردمه یا مملکتی که برای حزب الهی هاست ؟
ناشناس۳۳۷۱۲۸۶۱۰:۴۴:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۸
وقتی دو قطبی سازی کاذب درست می کنید
ناشناس۳۳۷۱۳۱۷۱۱:۱۲:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۸
درسته! دو قطبی ساخته شما کاذب است. چون هر دو جناح سر و ته یک کرباسند و امتحان خود را پس داده اند.
ناشناس۳۳۷۱۳۶۹۱۱:۵۰:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۸
اصول گرها دوقطبی سازی کاذب درست نمی کنند
ناشناس۳۳۷۱۳۰۹۱۱:۰۷:۵۰ ۱۴۰۲/۱۱/۸
وقتی قوانین کشور را قبول ندارید..
ناشناس۳۳۷۱۵۷۴۱۴:۳۰:۰۸ ۱۴۰۲/۱۱/۸
اگر بحث این باشد که من هم میتونم شمارو متهم کنم.
ناشناس۳۳۷۱۲۶۴۱۰:۳۱:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۸
گرانی و افزایش سن بازنشستگی به نفع امنیت روانی جامعه است ؟
ناشناس۳۳۷۱۴۶۰۱۳:۱۰:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۸
خیر به نفع نیست ولی این چیزی از ضرر دروغ پراکنی کم نمیکنه
ناشناس۳۳۷۱۲۶۶۱۰:۳۱:۱۲ ۱۴۰۲/۱۱/۸
مگه دروغ گفتن ، کل مشکل شما اینه که قبل از اعلام رسمی یه چیزی اعلام کردن ولی بعد دیدیم که حرفشون درست از کار دراومد ،حسن روحانی رد صلاحیتش رسما اعلام شد ، علت آتش سوزی گاندی اعلام شد ، در خراسان جنوبی هم تنها کاندیدا ابراهیم رئیسی اعلام شد.
ناشناس۳۳۷۱۳۰۳۱۱:۰۵:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۸
یکبار دیگر آن هم با دقت بخوان!! در ضمن جناب روحانی به خودش گفته بودن اول و سریعا بیانیه داد!
ناشناس۳۳۷۱۸۰۳۱۹:۰۱:۵۶ ۱۴۰۲/۱۱/۸
در این مورد پس چرا بهش حمله کردین؟!
ناشناس۳۳۷۱۳۳۹۱۱:۲۷:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۸
افراد دو تابعیتی نباید احراز صلاحیت بشوند حسن روحانی در سال 92 باید رد صلاحیت می شد.
ناشناس۳۳۷۱۳۸۹۱۲:۰۲:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۸
خیلی هم عالی ولی به شرطی که در مورد همه رعایت شود.
عمران۳۳۷۱۲۷۱۱۰:۳۵:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۸
من که دل خوشی از اصلاح طلبان ندارم ولی اجالتاً پاسخ به دو موردی که بیان کردید: ۱- بله برجسته کردن قومیت فردی که احیاناً ممکن است موجب آتش سوزی شده باشد از اساس کار غیر منطقی و باید خلاف اصول ژورنالیسم حرفه ای قلمداد شود. اما به همین دلیل بسط دادن این مساله یعنی خطای ژورنالیستی یک روزنامه به کل جریان اصلاح طلبان هم دقیقا همان اشکال منطقی بسط دادن جزء به کل را دارد. ۲- آقای رئیس جمهور ساکن تهران هستند، تا جایی که میدانیم از لحاظ اصلیت هم در مشهد بدنیا آمدند و بزرگ شدند. اینکه ایشان از یک استان کاملا متفاوت ثبت نام میکنند و در اعلام اولیه نامزدها میبینیم بدون رقیب هستند مساله ی در خور توجهی است. اینکه ممکن است در آینده صلاحیت دو یا سه یا ده نفر دیگر در آن حوزه تایید شود تاثیری در نبود رقیب ندارد. رقیب سیاسی یعنی طرز فکر متفاوتی نسبت به ایشان آنجا وجود داشته باشد تا مردم دست به انتخاب بزنند.
ناشناس۳۳۷۱۳۰۴۱۱:۰۷:۱۲ ۱۴۰۲/۱۱/۸
تا وقتی که یک نفر صلاحیت تایید شده باشد امکان برگزاری انتخابات ندارد
ناشناس۳۳۷۱۲۷۳۱۰:۳۶:۲۹ ۱۴۰۲/۱۱/۸
کم هم نیستند که می آیند اینجا بازگو می کنند وقتی رسانه های آنان و یا همکارانشان در لندن می بینند!
ناشناس۳۳۷۱۲۷۷۱۰:۴۱:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۸
واقعا این اصلاح طلب ها از بس قدرت شان بالاست قادرند مدام چوب لای چرخ همه چیز بگذارند. مردم هم که همه مدام روزنامه می خوانند و منتظرند ببیند اینها در رسانه ها و روزنامه ها یشان چه خطی را تبلیغ می کنند!
ناشناس۳۳۷۱۲۸۵۱۰:۴۴:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۸
مگر ما مردم ایران امنیت روانی داریم!!!!!!
ناشناس۳۳۷۱۲۸۹۱۰:۴۷:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۸
منظورت اینه که خواب خوش تمامیت خواهی اصولگراها رو به هم زدن؟!البته نه حنای شماها و نه اصلاح طلبا هیچکدام دیگه رنگی نداره .
عمران۳۳۷۱۹۷۱۲۲:۵۲:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۸
کسانی که خواب خوششان بر هم میخورد نه اصولگرایانند و نه اصلاحطلبان. یک قشر محدود و خاصی هستند
ناشناس۳۳۷۱۲۹۱۱۰:۴۸:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۸
اصولگرایانی که دهه هاست تمام زندگی مادی و معنوی جامعه را به گروگان گرفته اند و برای تخریب رقیب از هیچ کاری دریغ ندارند به ماجرای یک ته سیگار گیر می دهند!
ناشناس۳۳۷۱۳۵۷۱۱:۳۹:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۸
اصلاح طلبان 35 سال بعد از انقلاب زمام اداره امور جاری کشور را بدست داشتن اما دستاوردی بجز افزایش شدید فاصله طبقاتی و فقر و فلاکت و فساد و تورم و رکود و بیکاری نداشتند.
ناشناس۳۳۷۱۲۹۲۱۰:۵۱:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۸
اصرار عجیب بر صحبت کردن در خصوص اصلاح طلبان نشانه یک حسرت برای از دست رفتن این جریان سیاسی از جانب جناح رقیبت است . هنوز نمیخواهید بپذیرید که این جریان دیگر وجود خارجی ندارد. جریان موجود تقریبا در اصول یکدست شده است و اصلاح طلبان تقریبا منقرض شده اند.
ناشناس۳۳۷۱۲۹۸۱۰:۵۷:۴۷ ۱۴۰۲/۱۱/۸
این که چیزی نیست در زمان اغتشاشات، رسانه اصلاح طلب به دروغ گفت که رئیس جمهور مردم معترض را مگس خطاب کرده در حالیکه فیلم آن موجود است و رئیس جمهور کاخ سفید را گفته بود. آیا این دروغ باعث خشم بیشتر اغتشاشگران نمی شد و آتش آن ها را تند تر نمی کرد؟؟ علت این است که با دروغ پراکنان برخورد بازدارنده نمی شود
علی۳۳۷۱۲۹۹۱۰:۵۹:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۸
امنیت روانی رو کسانی بر هم می زنند که: فردی را که دو دوره رییس جمهور کشور بوده، سه دوره در خبرگان حضور داشته و در حال حاضر هم در خبرگان حضور دارد، چند دوره نماینده مجلس بوده، چندین سال دبیر شورای امنیت ملی بوده، چندین سال جانشین فرماندهی جنگ بوده و... با چنین رزومه ای رد صلاحیت می کنند ، بعد انتظار دارید که رقیبتان ساکت هم بنشیند. خوب اگر راست می گویید، سه قوه هم که دست شماست، ایشان را محاکمه کرده و بازی موش و گربه را تمام کنید، تا تکلیف مردم هم روشن شود.
ناشناس۳۳۷۱۳۶۰۱۱:۴۲:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۸
روحانی برای ریاست جمهوری هم نباید تایید صلاحیت می شد.
ناشناس۳۳۷۱۳۷۲۱۱:۵۳:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۸
به این می‌گویند فرار رو به جلو اولا وقتی هم در راس می آیند می‌گویید نگذاشتند دوم هم رد صلاحیت حتما به معنی مجرم بودن نیست سوم هم اگر مجرم بوده باشد باید برخورد شود و روان جامعه بر هم زدن دیگر چه صیغه ای هست که می‌گویید از اینکه تایید صلاحیت نشده؟!!!
ناشناس۳۳۷۱۳۰۰۱۰:۵۹:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۸
سوالی که از اساس غلط است مطرح کردید
ناشناس۳۳۷۱۳۰۵۱۱:۰۷:۱۳ ۱۴۰۲/۱۱/۸
نه اینکه شما دست از تخریب اصلاح طلبان برداشته اید و هر روز چند مقاله تخریبی علیه آنها نمینویسید؟!
ناشناس۳۳۷۱۳۱۰۱۱:۰۸:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۸
استان خراسان جنوبی استان بومی آقای رئیسی نیست چرا ایشان از تهران نامزد نشده؟اصلاح طلبان را هم من خودم قبول ندارم ولی کارنامه این دولت چه بوده؟ نمیشه مدام گفت اصلاح طلبان اگر قرار بر این بود که عده ای دولت را در اختیار بگیرند و مدام بگویند اصلاح طلبان و.. که دیگه پس چرا دولت را در دست گرفته اند؟ این رویکرد اخلاقا درست نیست خود ایشون گفت که مرغ و تخم مرغ دیگه به تحریم ربط نداره ولی الان ببین با مرغ و تخم مرغ ایشون چه کرده و ده ها کالای دیگه هم همینطور
ناشناس۳۳۷۱۳۱۹۱۱:۱۳:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۸
نه به اصطلاح اصطلاح طلبان و نه به اصطلاح اصولگرایان بلدند کاری انجام دهند.
ناشناس۳۳۷۱۳۲۲۱۱:۱۵:۲۹ ۱۴۰۲/۱۱/۸
خودتون به در و دیوار بزنید برای مردم نه شما مهم هستید نه اصلاح طلبان همه شما سودای قدرت دارید نه خدمت
ناشناس۳۳۷۱۳۲۹۱۱:۲۰:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۸
امنیت روانی جامعه با جراحی اقتصادی که به هم نمیریزه؟ امنیت روانی جامعه با وعده نصف کردن تورم و ساخت 4 میلیون مسکن که صد هزار تاش هم ساخته نشد که به هم نمیریزه؟
ناشناس۳۳۷۱۳۳۴۱۱:۲۵:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۸
زمانی که رابطه حسنه با دنیا داشتیم بهترین خودروهای روز دنیا رو تو همین ایران تولید می کردن وخودروسازان قسطی به مردم ماشین میدادن زمانی که دلار سالها زیر هزار تومن بود زمانی که با وام مسکن وپس اندازت میشد یک اپارتمان خوب تو مرکز شهر بخری زمانی که دغدغه خرید گوشت گوسفندی وخوراکی نداشتی والبته همه اینها که اسمش رفاه مردم ایران بود بد بود چون اصولگرایان نمی خواستن با دنیا خوب باشن خودشون هم که همه چیز رو دردست گرفتن نتونستن مشکلات کشور رو حل کنند .
ناشناس۳۳۷۱۳۸۵۱۲:۰۱:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۸
از سال 78 تا سال 90 اوضاع اقتصادی کشور و مردم خوب بود بعد از فتنه 88 بانک مرکزی تحریم شد و تحریمهای نفتی وضع شد و تا به امروز ملت روی رفاه و اسایش ندیدند.
علی۳۳۷۱۴۱۷۱۲:۲۹:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۸
پس قبول دارین امریکا میتونه کاری کنه؟
ناشناس۳۳۷۱۵۶۶۱۴:۲۵:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۸
اگر اصلاح طلبان فتنه بر پا نمی کردند امریکا هیچ غلطی نمی کرد وقتی فتنه ایجاد شد دشمنان به براندازی نظام از داخل امیدوار شدند و تحریم کردند.
ناشناس۳۳۷۱۵۸۱۱۴:۳۳:۰۷ ۱۴۰۲/۱۱/۸
خیلی نیست در مقابل مشکلات داخلی
ناشناس۳۳۷۱۳۹۲۱۲:۰۶:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۸
روحانی کاری کرد که خیلی از مردم حسرت خرید پراید رو دارند مسافرت خارجی هم که دیگه رویا شده است.
ناشناس۳۳۷۱۹۲۸۲۱:۴۵:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۸
دولت روحانی یا دولت رئیسی داداش ؟؟؟
ناشناس۳۳۷۲۷۸۰۲۰:۰۷:۵۴ ۱۴۰۲/۱۱/۹
دولت اول روحانی بعد برجام خودروی دنا از کارخونه خریدم قسطی بیست ماهه برام دراومد 45تومن .حالا تو دولت رییسی همون خودرو شده 700تومن .البته نقدی
ناشناس۳۳۷۱۳۹۸۱۲:۰۹:۱۱ ۱۴۰۲/۱۱/۸
در 8 سال دولت قبل اصلاح طلبان میخواستن با دنیا ( امریکا و غرب) رابطه داشته باشند اما تحریمها بیش از دو برابر شد و قیمت دلار و سکه و خانه و خودرو 10 برابر شد و اقتصاد مملکت به فنا رفت .
ناشناس۳۳۷۱۸۳۶۱۹:۴۵:۴۷ ۱۴۰۲/۱۱/۸
ان شاالله آقای رئیسی درستش میکنه برادر.
ناشناس۳۳۷۱۴۱۱۱۲:۲۱:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۸
پژو و پراید خودرو روز بوده لابد که برای 30 سال تولید می شد؟!!! درمورد تعامل و دلار و صف و واردات خودرو و.... هم بیشتر اطلاعات کسب کنید
ناشناس۳۳۷۱۳۴۰۱۱:۲۷:۴۴ ۱۴۰۲/۱۱/۸
آدرس غلط ندهید لطفا. اختلاسگران هستند که امنیت روانی جامعه را بهم می زنند!
ناشناس۳۳۷۱۴۶۴۱۳:۱۶:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۸
اختلاسگران هستند مجرم های دیگه هم هستند از جمله دروغ گویان و شایعه پراکنان
ناشناس۳۳۷۱۸۲۹۱۹:۲۵:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۸
این که وعده بدی و عمل نکنی هم خوب نیست؟
ناشناس۳۳۷۱۳۴۶۱۱:۳۱:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۸
هر چی بدبختی می کشیم زیر سر خاتمی و روحانی است خاتمی و دار و دسته اش در سال 88 تهمت دروغ تقلب به نظام زدند و مملکت را 8 ماه به اشوب کشیدند و زمینه تحریم کشور را فراهم کردند روحانی هم قیمت ارز و طلا و خودرو و مسکن را 10 برابر کرد و اقتصاد مملکت را ته دره برد.
re۳۳۷۱۵۲۰۱۳:۵۲:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۸
لطفا کمی چشم و گوشتون رو باز کنید . منظورتون اینه که در دوره احمدی نژاد و رئیسی نه افزایش قیمت ارز داشتیم نه افزایش قیمت مایحتاج مردم!!! همین یکسال گذشته چقدر به قیمتها اضافه شده؟ لااقل روحانی در دوره اول تونست تورم و افزایش قیمتهای دوره احمدی نژاد رو متوقف کنه ولی رئیسی از همین دور اول قیمت همه چیز رو چند برابر کرد.
ناشناس۳۳۷۱۵۷۲۱۴:۲۸:۵۸ ۱۴۰۲/۱۱/۸
در دوران احمدی نژاد 7 سال نرخ تورم تک رقمی و قیمت ارز ثابت بود بعد از فتنه 88 تحریمهای نفتی و بانکی وضع شد و تا به امروز قیمت دلار 50 برابر شد و مردم بیچاره شدند.
re۳۳۷۱۶۶۴۱۵:۵۹:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۸
فراموش نکنید که احمدی نژاد بالاترین درآمد نفتی کل تاریخ ایران رو داشت ولی بازهم نتونست کاری بکنه. ضمنا دوست عزیز کمی مطالعه کنید ،تحریمها ربطی به اعتراضات سال 88 نداره به تاریخچه این تحریمها خوب دقت کنید.
ناشناس۳۳۷۱۷۱۶۱۷:۱۲:۱۲ ۱۴۰۲/۱۱/۸
عزیزم یادت نمی آید در آن زمان اوباما اوباما گفتن و بعد که یکسال از آن گذست تحریم ها را شروع کردن به اجرا و زمینه اصلی هم می خواهید برگردید به دوره خاتمی که غیر قانونی با 3 کشور اروپایی مذاکرات شروع شد
ناشناس۳۳۷۱۷۱۸۱۷:۱۳:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۸
در ضمن هرچه قدر درآمد نفتی بالاتر باشد تورم هم بیشتر می شود چون به اقتصاد تزریق می شود با چاپ پول ریال بابت ان و دلالی در ایران هم آزاد هست...
ناشناس۳۳۷۱۸۸۲۲۰:۴۷:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۸
تاریخچه تحریمهای کمرشکن بانکی و نفتی به بعد از فتنه 88 باز می گردد.
ناشناس۳۳۷۱۷۲۳۱۷:۲۵:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۸
۷ سال تورم تک رقمی دوره ی احمدی نژاد را از کجا آوردید؟! لابد از زیر زمینی که به فرموده احمدی نژاد دختر بچه ای توانسته بود انرژی هسته ای تولید کند؟!
ناشناس۳۳۷۱۵۹۰۱۴:۳۸:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۸
باز حرف تکراری اول باید دید قدرت خرید چه شکلی شد و نه صرفا افزایش دادن ها دولت روحانی اول با سرکوب اقتصاد برای 4 سال و بعد خلق ارز 4200 که جمع آن دو به تنهایی قدرت خرید را نصف کرد نسبت به سال 84 یا 92 در سال 1400 و مابقی که خودش افزایش نداد بابت ارز 4200 به این دولت واگذار کرد وگرنه همه دولت ها افزایش قیمت داشته و دارند و خواهند داشت
ناشناس۳۳۷۱۶۸۷۱۶:۳۰:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۸
خب در آمریکا هم همین اتفاق افتاد ترامپ هم به انتخاب بایدن تهمت تقلب زد و به کنگره هم حمله کرد وچند نفر هم در این جریان کشته شدن که این حرکت در تاریخ آمریکا بی سابقه بود !! اما ‌هیچ‌یک از دو جناح بزرگ سیاسی آمریکا نه آن را گردن بیگانه انداختند و نه اجازه بهره برداری از جو‌ حاکم را به بیگانه ها دادند !!
ناشناس۳۳۷۱۷۱۵۱۷:۱۰:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۸
چون گردن بیگانه نبود بر خلاف ایران که دهها کشور از اغتشاشگران حمایت می کردن
ناشناس۳۳۷۱۷۱۹۱۷:۱۵:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۸
سیاستمداران آمریکایی دل به خارج ندارند اما اینجا یک طیف داریم که.... حال بماند امریکا و غرب هم دخالت می کنند و پول خرج می کنند که ایران...
ناشناس۳۳۷۱۸۸۹۲۰:۵۲:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۸
امریکا همانند ایران دشمن خارجی ندارد که تحریمش بکند اما ایران دشمنان خارجی دارد که وقتی اوضاع کشور ملتهب و اشوب زده می شود تحریم و تهدید و ترور می کنند.
ناشناس۳۳۷۱۸۹۱۲۰:۵۴:۱۹ ۱۴۰۲/۱۱/۸
ترامپ در امریکا محاکمه شد سران فتنه 88 چرا محاکمه نشدند ؟!
صمصام۳۳۷۱۶۸۸۱۶:۳۵:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۸
من هنوز پراید 5 میلیونی دوران آقای خاتمی رو به یادگار از ان روزگار به یاد دارم یاد باد آن روزگاران یاد باد
ناشناس۳۳۷۱۷۱۴۱۷:۰۹:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۸
اینطوری هست؟ پس آخر دوره احمدی نژاد با کف حقوق 485 هزارتومانی و پراید 17 میلیونی با آخر دوره خاتمی با کف حقوق 122 هزار تومانی مقایسه کن تازه آخر دوره خانمی تحریم هم نبود!!
ناشناس۳۳۷۱۸۵۱۲۰:۰۶:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۸
محمود احمدی نژاد با بیشترین درآمدهای تاریخ ایران رشد اقتصادی مثبت ۵تا۶ درصد دوره ی خاتمی را به منفی ۵تا۶ درصد تبدیل کرد و تورم حدود ۱۰ درصد را به حدود ۴۰ درصد رساند و در دوره اش قیمت همه چیز چندین برابر شد، از ۷ تا ۱۰ برابر شدن قیمت نان تا ۱۰ برابر شدن قیمت سکه و طلا ، و این یعنی معجزه!؟ معجزه ی هزاره ی سوم از سوی معجزه ی هزاره ی سوم!؟
ناشناس۳۳۷۲۰۱۰۲۳:۴۲:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۸
عزیزم وقتی دلار 3 الی3/5 برابر شده یعنی متوسط بقیه هم همین مقدار یا کمتر از آن گرانتر شده از سال 84 تا 92 دوم هم تا 7 الی 8 برابر مربوط به آزاد سازی انرژی بود و نه کالاها که یارانه اش را دادن سوم اینکه 6 سال دولت احمدی نژاد سرکوب ارزی کرده بود و بعد که تحریم امد سرکوب پایان یافت و تورم متوسط 16 درصدی رسید به 35 درصد و طبیعی هست رشد اقتصاد در آن دو سال آخر منفی می شود چهارم هم اینکه حرف از قدرت خرید بود و نه حرف تخصصی اقتصاد
ناشناس۳۳۷۱۸۹۴۲۰:۵۷:۰۴ ۱۴۰۲/۱۱/۸
دولتمردان هاشمی و خاتمی خودشان ماشین لاکچری سوار می شدند ارابه مرگ پراید را وارد کردند تا مردم هم سوار ماشین لاکچری بشوند !
ناشناس۳۳۷۱۳۵۱۱۱:۳۳:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۸
گرانی افسار گسیخته و ناترازی صندوق های بازنشستگی هم نتیجه عملکرد فاجعه بار دولت اصلاح طلب روحانی است.
ناشناس۳۳۷۱۳۸۲۱۲:۰۰:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۸
اما مدیران از کجا تعریف می شوند
ناشناس۳۳۷۱۳۸۰۱۱:۵۹:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۸
چرا اصولگرایان با ندانم کاریهایشان وکوته فکریشان دراقتصاد وپیشرفت کشور ومعیشت زندگی مردم را در تنگنا قرار می دهند
ناشناس۳۳۷۱۴۳۰۱۲:۴۳:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۸
اصلاح طلبان قیمت دلار را 10 برابر کردند یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند.
ناشناس۳۳۷۱۹۲۹۲۱:۴۷:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۸
دولت رئیسی فقط تو این سه سال به اندازه کل اصلاح طلب ها و اصولگرایان اقصاد مملکت و عقب انداخت و معیشت ملت و منفی کرد
ناشناس۳۳۷۱۳۸۱۱۲:۰۰:۰۸ ۱۴۰۲/۱۱/۸
مگه دیگه اصلاح طلبی هم باقی گذاشتین ؟ دیگه خداروشکر همه چی رو اصولگراها قبضه کردن . اینم تا پایان این چهارسال بتونید بگید تقصیر اصلاح طلبانه . بعدش چی ؟؟
ناشناس۳۳۷۱۳۹۷۱۲:۰۸:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۸
لطفا آدرس غلط ندهید آیا امنیت روانی جامعه با جراحی اقتصادی دولت بهم نریخته! چرا هیچکس پاسخگوی رفتارشان در این قضیه نیست؟ چه کسی است که نداند حقوق بگیران و مشاغل آزاد خرد کمرشان شکسته و دیگر روانی برایشان باقی نمانده!
بهلول۳۳۷۱۴۰۰۱۲:۱۱:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۸
کدام اصلاح و کدام اصول؟
ناشناس۳۳۷۱۴۱۴۱۲:۲۸:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۸
به نظر من اصوالگرایان خودشون خوب میدونن هیچ رقیبی ندارن.
ناشناس۳۳۷۱۴۱۶۱۲:۲۸:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۸
درزمینه اقتصادی دلار وطلا وگوشت و مسکن و....چندین برابر کردید حالا طلبکار شدید؟
ناشناس۳۳۷۱۴۲۸۱۲:۴۰:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۸
در دولت هاشمی ظرفیت نیروگاهی 55 درصد در دولت خاتمی 60 درصد در دولت احمدی نژاد 80 درصد افزایش یافت اما در دولت روحانی فقط 22 درصد به ظرفیت نیروگاهی اضافه شد و اینگونه دچار قطعی برق گسترده در بخش صنعت و خانگی شدیم.
ناشناس۳۳۷۱۷۰۰۱۶:۵۴:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۸
بله چه انتظاری از دولت روحانی داشتید وقتی وارث بزرگترین تحریم تاریخ ایران بود؟!! آنهم در شرایطی که صندوق ذخیره در دوره احمدی نژاد که بالاترین نرخ فروش و درآمد نفتی در کل تاریخ ایران رو داشت خرج شده بود و خالی شده بود!! با کلی طرح های عمرانی نیمه تمام و کلنگ خورده که باید با حداقل درامد نفتی زمان خودش به دلیل همون تحریمهایی که مخالفاش رحمت می دونستن اونا رو تکمیل می کرد و مملکت رو اداره می کرد!! وقتی هم مذاکرات رو برای رفع تحریمها شروع کرد با کلی مخالفت اصولگرایان و سنگ اندازی ها روبه رو شد و بعد هم روی کار آمدن ترامپ دیوانه ی ضد قراردادها و برگشت مجدد همان تحریمها!! در ۴ سال آخر هم که تقریبا دو سالش درگیر بیماری لاعلاج کرونا بود !! خداییش اگر احمدی نژاد و رییسی در چنین شرایطی بودن از پا در میومدن !!
ناشناس۳۳۷۱۸۵۵۲۰:۱۵:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۸
روحانی کشور را با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و خزانه را بدهکار و صندوق توسعه را خالی در شرایطی که حتی برای خرید گندم و روغن دلار در بانک مرکزی وجود نداشت تحویل داد اما رئیسی در 2 سال گذشته تحریم ها را خنثی کرد و کالاهای اساسی را وارد کرد و ظرفیت نیروگاهی را هم افزایش داد و مشکل قطعی برق صنعت و منازل را مرتفع کرد.
ناشناس۳۳۷۱۸۷۳۲۰:۴۱:۰۸ ۱۴۰۲/۱۱/۸
انتظارم این بود که اگه تحریم ها رو کم نمی کنه دو برابر نکنه
ناشناس۳۳۷۱۹۰۹۲۱:۱۳:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۸
خودتان را پشت این چیزها که بیشتر آن هم نادرست گفتید قایم نکنید، دولت روحانی سرکوب اقتصادی و 4200 درست نمی کرد به اجمال بالا الان دوستان ان سرکار می بودن
ناشناس۳۳۷۱۴۳۲۱۲:۴۵:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۸
در دولت احمدی نژاد نیروگاه اتمی بوشهر و پالایشگاه ستاره خلیج فارس ساخته شد اما دولت روحانی حتی یک نیروگاه و یا پالایشگاه ساخته نشد و دچار کمبود برق و بنزین شدیم.
ناشناس۳۳۷۱۸۳۴۱۹:۳۸:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۸
یعنی نیروگاه اتمی بوشهر در مدت ۸ سال ساخته شده؟!
ناشناس۳۳۷۱۴۳۳۱۲:۴۶:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۸
روحانی عملا اصلاح طلب نبود ولی اونهم از رییسی و این دوره خالص و مخلص به مراتب بهتر بود.
ناشناس۳۳۷۱۵۹۱۱۴:۳۹:۰۷ ۱۴۰۲/۱۱/۸
روحانی ضعیف ترین رئیس جمهور تاریخ ایران بود.
ناشناس۳۳۷۱۴۳۵۱۲:۴۸:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۸
رئیسی با مدیریت جهادی ظرفیت نیروگاهها را افزایش داد ثبات قیمت سیمان و اهن الات در 2 سال گذشته نشان می دهد که در بخش صنعت هم قطع برق نداریم.
ناشناس۳۳۷۱۸۳۲۱۹:۳۴:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۸
اولا تابستون بخش صنعت قطعی برق نوبتی داشت تا به خونه ها برق بدن! ثانیا در مورد گرانیهای روزانه هم چیزی مینوشتی که یه جوری صورت مسئله را پاک کنی. نتونستی؟
ناشناس۳۳۷۱۴۳۶۱۲:۴۹:۴۴ ۱۴۰۲/۱۱/۸
اصولگرا و اصلاح طلب دو روی یک سکه اند و تفاوتی با هم ندارند.
مثبت نگر۳۳۷۱۴۷۴۱۳:۲۲:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۸
ما تو کشورمون اصلا حزب تعریف شده نداریم اینا فقط جنگ زرگریه
ناشناس۳۳۷۱۴۸۰۱۳:۲۷:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۸
متاسفانه هر دو جناح حاضر به تعامل و استفاده از نخبگان معتدل طرفین در دولتهای خود نیستند. اصولگرایان با ابزارهای بسیار بیشتری مجهزند.متاسفانه در دو دوره تاریخی احمدی نژاد و رییسی با در اختیار داشتن تمام امکانات و حمایت تمامی ارکان حاکمیت نتوانستند مشکلات کشور را حل کنند.
ناشناس۳۳۷۱۴۹۰۱۳:۳۶:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۸
دولت رئیسی، دولت کمرشکن قشر کارمند، بازنشسته و کارگران و مردم ضعیف جامعه در یک کلام.
سلیمی۳۳۷۱۵۰۱۱۳:۴۲:۴۲ ۱۴۰۲/۱۱/۸
در خبرگان صدها نفر عالم باید شرکت کنند و رقابت واقعی باشد. نه اینکه یک عده همفکر هم باشند.
ناشناس۳۳۷۱۵۰۶۱۳:۴۴:۴۱ ۱۴۰۲/۱۱/۸
برخی افراد منتسب به جریان موسوم به اصلاح طلب با توجه به اینکه به هیچکدام از اصول جمهوری اسلامی ایران معتقد نیستند همانند نهضت آزادی از جریان سیاسی ایران حذف خواهند شد.
ناشناس۳۳۷۱۵۱۷۱۳:۵۰:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۸
مگر جامعه با اين مشكلات عديده اي كه اين دولت بوجود اورده امنيت رواني دارد كه اصلاح طلبان بخواهند ان را بهم بزنند
ناشناس۳۳۷۱۵۲۲۱۳:۵۲:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۸
بعضی ها میگویند همه مارا رد صلاحیت کردن و مشارکت پائین است ولی یواشکی میروند لیست میدهند.
ناشناس۳۳۷۱۵۳۴۱۳:۵۸:۱۳ ۱۴۰۲/۱۱/۸
شورای نگهبان در خصوص تائید صلاحیت روحانی در سال 92 یا 96 باید پاسخگو باشد. مگر نمی دانستند شاگرد هاشمی است .
ناشناس۳۳۷۱۵۵۵۱۴:۱۶:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۸
شما از این ناراحتید که هر چه اصلاح طلبان گفته اند درست از آب درآمده. حالا هم از این ناراحتید که اعلام کرده اند بدلیل نبودن کاندیدای تایید صلاحیت شده در انتخابات نماینده ندارند.
ناشناس۳۳۷۱۵۷۷۱۴:۳۱:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۸
روحانی با اجرای سیاست انقباضی تورم را به صورت محدود کنترل کرد که باعث رکود و تعطیلی بیش از 5 هزار کارخانه و افزایش نرخ بیکاری در سالهای 92 تا 96 شد.
ناشناس۳۳۷۱۵۸۴۱۴:۳۶:۴۲ ۱۴۰۲/۱۱/۸
اصلاح طلبان ابتدا باید خودشان را اصلاح بکنند.
ناشناس۳۳۷۱۸۱۷۱۹:۱۳:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۸
همه باید خودشون را اصلاح کنند‌ حتی برخی اصولگرایان!
ناشناس۳۳۷۱۵۹۶۱۴:۴۳:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۸
اصلاح طلبان اگه منفورملت هستند ورای ندارند تایید بشوند رای نیاورند شما اصول گراها خوشحال بشید.
ناشناس۳۳۷۱۶۳۵۱۵:۱۴:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۸
دولت رئیسی هنوز ماهیانه 20 هزار میلیارد تومان بدهی های دولت قبل را پرداخت می کند بدهی های انباشته دولت روحانی دلیل اصلی تورم است.
صمصام۳۳۷۱۶۹۰۱۶:۳۷:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۸
دولت آقای روحانی هم بدهی های دوران آقای احمدی نژاد رو پرداخت میکرد لطفا این دولت اون دولت نکنید !
ناشناس۳۳۷۱۸۱۵۱۹:۱۱:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۸
خودتان ادعا میکنید از ۷ میلیار دلار بدهی کره که در زمان روحانی بدهکار شده اند، ۶ میلیارد دلار گرفتین. حالا ۶ میلیارد رو به ۵۰ هزار ضرب کن(بنده ارزون حساب کردم!) چقدر میشه؟..میشه ۳۰۰ هزار میلیارد تومان. از این یه قلم چقدر به دولت قبل بدهکارین؟
ناشناس۳۳۷۱۸۰۲۱۹:۰۰:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۸
نگران نباشید به رد صلاحیت عادت کردیم
ناشناس۳۳۷۱۸۴۸۲۰:۰۱:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۸
وقتی مشارکت در انتخابات بیشتر بوده اصلاح طلبان برده اند ...
ناشناس۳۳۷۱۸۴۹۲۰:۰۲:۰۴ ۱۴۰۲/۱۱/۸
هیچ کس نمی تواند در کار دولت ها سنگ اندازی بکند اگر الان رئیسی بگوید در کار دولت سنگ اندازی می کنند شما قبول می کنید ؟!
ناشناس۳۳۷۱۸۵۳۲۰:۰۷:۰۴ ۱۴۰۲/۱۱/۸
هیلاری کلینتون: تحریمهای نفتی و بانکی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
ناشناس۳۳۷۱۸۵۷۲۰:۱۸:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۸
احمدی نژاد کشور را با 100 هزار میلیارد تومان بدهی و بدون بدهی اوراق تحویل داد اما روحانی کشور را با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 500 هزار میلیارد تومان سود اوراق سر رسید شده تحویل داد.
ناشناس۳۳۷۱۸۶۸۲۰:۳۴:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۸
در دولت احمدی نژاد در سالهای 90 و 91 در اوج تحریمها قطعی برق نداشتیم اما در دوران روحانی در سالهای 97 تا 1400 روزانه 6 ساعت قطعی برق داشتیم.
ناشناس۳۳۷۲۰۳۸۰۰:۳۳:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۹
امنیت روانی جامعه رو اختلاس های بی پایان، رانت خواری های بی محابا، فساد، رشوه خواری، ذبح منافع ملی، بی توجهی به مردم، تورم، فقر و.‌‌‌‌....... به خطر میندازه. هردو جناح هم در وضع موجود مسوول و مقصر هستن‌. هیچکدوم دست کمی از دیگری ندارند.
محمد صادق۳۳۷۲۲۱۷۰۹:۲۰:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۹
ببخشید یعنی اگر اصلاح طلبان یا هر ارگان اطلاع رسانی دیگری که داری تریبون های رسمی یا غیر رسمی است از مشکلات نگوید مردم مشکلات رو درک نمیکنن یعنی سو مدیریت چند دهه ای ،گرانی ، تورم، اختلاس و ارتشا، بیکاری گسترده، فقر غذایی ، کاهش ازدواج و افزایش بی سابقه طلاق ، نزول سطح علمی مدارس و دانشگاهها، الودگی هوا ، نزول فرهنگی جامعه ، گرانی مسکن و زاغه نشینی و .... اینها را مردم درک نمیکنند و نمیفهمند بنظر چشم ها را باید شست و واقعیت ها را باید دید
امید یاوری دارانی۳۳۷۲۶۱۶۱۵:۴۳:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۹
از بازی سیاستمداران که بگذریم باید به چند نکته اشاره کنم: 1.از نظر بسیاری از مردم تفاوتی بین اصلاح طلب و اصولگرا نیست ثمره مدیریت این دو جناح اوضاع امروز است که همه شاهد ان هستیم . 2. الان که بیش از 2 سال از یکدست سازی حاکمیت می گذرد پس چرا اوضاع هر روز بدتر از دیروز می شود مگر اقای رییسی نگفت که درست کردن اوضاع کاری ندارد؟ امروز که همه یکدست هستند و کسی کارشکنی نمی تواند بکند. 3. با انداختن تقصیر به گردن دشمنان خارجی و داخلی که چیزی درست نمی شود و فقط ناتوانی خود را بیشتر به رخ می کشند . انچه که می تواند اوضاع سخت کنونی را تغییر بدهد و رضایت جامعه را به معنای واقعی فراهم سازد اعمال حق تعیین سرنوشت مردم بصورت واقعی است انهم از طریق دمکراسی واقعی. من کماکان بدنبال تحقق این شعار هستم : شفافیت رسانه ازاد نظارت مردمی
شهلا۳۳۷۲۶۵۸۱۶:۲۹:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۹
مثلا هر موقع مطلبی از سامان مهراد یکی از نویسندگان الف میبینم میدونم که مدام در حال زدن اصلاح طلب هاست من طرفدار اصلاح طلبها هم نیستم ولی کاشکی یکم فقط یکم منصف باشید چرا باید از بیت المال خرج افاغنه ای بشه ، چرا باید این جماعت کار ایرانی ها رو بگیرن شما یه سر تو بازارها برید تمامی کارها رو قبضه کردن جرم و جنایتشون به کنار باید کمی منصف باشیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    6. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    7. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    8. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    9. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    10. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

    11. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    12. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

    13. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

    14. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

    15. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    16. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

    17. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    18. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

    19. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

    20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

    21. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

    22. صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد

    23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

    24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

    25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

    آخرین عناوین