نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم از عملکرد روحانی در زمان ریاست جمهوری راضی نیستند/ مشارکت پایین باعث کاهش کیفیت منتخبین خواهد شد

  4021106009 ۶۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم از عملکرد روحانی در زمان ریاست جمهوری راضی نیستند/ مشارکت پایین باعث کاهش کیفیت منتخبین خواهد شد

مطلبی با عنوان «درباره دشمنی همه مردم با جمهوری اسلامی!» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*اصل مترقی 59 قانون اساسی برای برون رفت از بن بست طراحی شده است. چرا عده ای فکر می کنند رفراندوم یعنی همه پرسی برای ماندن یا رفتن جمهوری اسلامی ؟ رفراندوم برای مسائل مهم طراحی شده است. برای زمانی طراحی شده که عده زیادی ناراضی از وضع موجود وجود دارند . البته که هیچ حکومتی برای رفتن خود رفراندوم برگزار نمی کند. اما ایا برای نجات خود هم اقدامی نمی کند؟ من معتقدم که الان شرایط به گونه ای است که عده ای که قدرت دارند تصور می کنند که در اکثریت هستند و نظرشان صحیح است .در صورتیکه عده کثیری که فاقد قدرت (از هر نوعش ) هستند نظر قدرتمندان را اشتباه می دانند اما به هیچ طریقی نمی توانند نظر خود را اعمال کنند . اگر در انتخابات شرکت کنند می گویند چون در انتخابات شرکت کرده اید پس این روش را قبول دارید . اگر هم در انتخابات شرکت نکنند می گویند شما حق اظهار نظر ندارید چون در انتخابات شرکت نکرده اید. مردم باید بدانند که نظراتشان برای حاکمیت ارزش دارد وگرنه بازهم میزان مشارکت کمتر خواهد شد. من معتقد به برگزاری رفراندوم ذیل قانون اساسی هستم.

*این طبقه بندی برای هر جامعه‌ای بدیهی است اما معلوم نیست این درصد بندی‌ها از کدام منبع و روشی انجام شده است. نمیشود بی حساب همینطور درصد بیرون بدهیم و بر اساس آن نتیجه بگیریم.

*سیاست‌ خارجی کشور متناسب با ظرفیتهای واقعی کشور نیست. ضرب‌المثلی داریم که میگوید حتی یک دشمن هم زیاد است .

*(پاسخ به کامنت بالا)بله یک دشمن هم زیاد است ولی وقتی بعضی ها می خواهند زورگویی کنند نمی شود بله قربان گو باشیم تا دشمن نداشته باشیم

*حتی بدون رفراندوم هم با نظرسنجی های تخصصی که خیلی نهادها برگزار میکنند شرایط معلوم است. بهترین حالت این است که خیرخواهان و عقلا از درون حکومت خودشان دست به اصلاح ساختاری از مسیر گذار دموکراتیک بزنند. دموکراسی در نهایت برای همه بهتر و کم هزینه تر است.

*دستشان اینقدر خالی هست که دلقک ها را با تبلیغات رسانه ای را می‌خواهند خیرخواه مردم جا بزنند

*من از تنش و درگیری و به هم ریختگی اجتماع و تقابل مردم با یکدیگر بیزارم فشار معیشت و بیکاری و بخصوص اوضاع جوانان بیکار و مجرد و تحصیل کرده بالاست کاش می شد بدون تنش این اوضاع را سامان داد

*نارضایتی مردم ناشی از ناکارآمدی بعضی مسئولان است که باعث معضلاتی مانند گرانی و یا عدم افزایش حقوقها به میزان تورم است.

*همه پرسی برگزار کنند که چی بشود مثلا؟ که کی طرفدار جمهوری اسلامی هست و کی طرفدار دلقک ها؟ اولا برای این چیزها همه پرسی برگزار نمی کنند دوم هم بارها دیدی چگونه تو دهنی از مردم خوردن این دلقک ها که خودشان را به در و دیوار زدن ولی نیم درصد هم همراهی نکردن

*برخی مردم از گرانی و بیکاری جوانان ناراضی هستند.

***

مخاطبین الف درباره مطلب «بیانیه حسن روحانی درباره انتخابات خبرگان» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*من آن اندازه که از کارهای روحانی بدم میاید ازکار هیچ کسی دیگر بدم نمیاد و 45ساله در راه امام و آیت‌الله خامنه‌ای هستم ویکبار هم به او و هم باندیهایش رای ندادم. اما کار شورای نگهبان درتایید نکردن روحانی کار خوبی نبود بنظرم. چی شد که پس از دوسال از رییس جمهوری او شایستگی نمایندگی خبرگان را ندارد چه چیزی در این دوسال رخ داده که روحانی برای این کار مناسب نیست چگونه او چندین دوره تاییدیه نمایندگی دو دوره تایید رییس جمهوری و چندین سال نمایندگی رهبری درشورای امنیت ملی را داشت یک مرتبه همه اینها دراین دوسال فراموش شد! !!!! روحانی یک شبه و یکی دوساله که بد نشده . ایشان را نباید از همان ابتدا برای نمایندگی مجلس تایید می کردند نه اینکه پس از45سال دادن مسولیت های مهم اکنون بدون دادن هیچ توضیحی برای مردم اورا رد کنند که باید گفت در این 2 سال که او هیچ مسولیتی نداشته تا کار ناشایست ضدانقلابی ویژه ای از او سر بزند تاهمه ان تاییدیه های با دست خود شورای نگهبان پرسش برانگیزشود!!!! اگر شورای نگهبان می گذاشت روحانی بیاید خیلی میخواست رای بیاره به 100 هزارتا در تهران نمی رسید و با دست مردم به تاریخ می رفت و دیگر نمی توانست پز 24میلیون رایش را به رخ مخالفین بکشد !!!! به دید بنده اکنون ازخوشحالی قند تو دل روحانی آب میشود همچنین تو دل آمریکا و انگلیس و اسراییل که آنها نیز از نیامدن مردم تو رای گیری خوشحال میشوند.

*واقعا چرا رد صلاحیت شد اصلا معیار شورای نگهبان چیست این رد صلاحیت پاس گلی است به حامیان تحریم انتخابات

*وقتی بابت کم کاری ها محاکمه نشود نتیجه اش میشود این بیانیه.

*موافقان این اتفاق ، دلایلی می آورند که در جای خود قابل تامل است . اما مشکل اصلی ، زیرسوال رفتن منطق برگزاری انتخابات و مراجعه به آرای عمومی است .

*شورای نگهبان نباید به جای مردم تصمیم بگیرد. ما حق داریم در مورد سرنوشتمان خودمان تصمیم بگیریم . این کار شورای نگهبان تضییع حق خدادادی مردم است بنظرم

*مملکتو ویران کرده طلبکار هم هست!!!

*با این که روحانی رئیس جمهور موفقی نبود ولی این نکاتی که گفته حق است

*جناب‌ روحانی‌ شما خودت‌ را خادم‌ می‌دانی‌‌ ولی‌ نباید‌ از کسانی‌‌ بر حسب‌ مسوولیتی‌ که‌ دارند‌ تشخیص‌ آن‌ها‌ در مورد‌ صلاحیت‌ خادم‌بودن‌ شما را زیر‌ سوال‌ ببرید‌

*برخی افراد به انتخابات به معنی حق "انتخاب" مردم اعتقادی ندارند و با استفاده از ابزار حکومتی که امانتی از سوی مردم است برای مردم "تعیین تکلیف" میکنند. ما هم به روش آنها و طرز فکر آنها گرچه افراد درستکار و فرهیخته ای باشند، اعتقادی نداریم، مساله این است که در سالهای آتی آیا آنها به ما نیاز خواهند داشت یا ما به آنها. انتظار هیچ حمایتی در هیچ شرایطی از ما نداشته باشند. 

*پیشنهاد میکنم شورای محترم نگهبان دلیل رد صلاحیت داوطلبانی که خواستار علنی شدن علت عدم تایید صلاحیت خود هستند رو اعلام کنند.‌ معتقدم رد صلاحیت افرادی مثل آقای روحانی با یک عمر مناصب بالا ، بدون داشتن دلایل متقن، باعث شادی دشمنان خواهد بود.

*از این بیانیه ها قبلا احمدی نژاد و لاریجانی و....منتشر کرده اند چیزی نیست آقای روحانی مردم ما فراموشکار هستند همونطور که فجايع دولت شما را برخی فراموش کرده اند!

*واقعا من کاری به اقای روحانی و حزب و‌گروه ندارم اما یک سوال چرا تمام روسای جمهور سابق رد صلاحیت میشن اما قبلش همشون مورد تایید بودن ،واقعا یعنی چی؟

***

مطلب «مشارکت پایین انتخاباتی را تئوریزه نکنیم!» با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*به جای اینکه به فکر اصلاح فرایند انتخابات باشید تا مردم حس کنند در یک انتخابات آزاد شرکت میکنند، دارید مشارکت پایین رو توجیه میکنید.

*مجلس انقلابی که وکیل مردمه کارش دفاع از حقوق مردمه حریف خودرو سازها نمیشه هر سازی دولت و خودرو ساز بزنن مجلس میرقصه

*واقعا مجلس چكاره است ؟ آيا در روابط خارجي حق دارد ؟ آيا اقتصاد را مي تواند كنترل كند ؟ آيا در خصوص اين اوضاع نابسامان سئوال می کند ؟

*اتفاقا هر جا مشارکت مردم در انتخابات کم بود یعنی مردم اعتراض دارند. به طور مثال سال ۹۸ که مردم در گرانی بنزین اعتراض شدید کردند مشارکت مردم فقط ۴۲ ٪ شد

*نگهداشتن لچک بر سر زنها به هر قیمت ممکن از اموری است که مجلس فعلی به آن توجه دارند و بس باید افرادی را انتخاب کنیم که صرفا به معیشت مردم و تورم و فساد و بیکاری و ازدواج جوانان بپردازند

*وقتی مجلس و دولت در سال مهار تورم بدون توجه کار خودشان را می کنند و هیچ توجهی به مردم ندارند و هنوز هم حاضر به رفع مشکلات معیشتی کارمندان و کارگران نیستند چه انتظاری دارید؟!!

*در کشورهای دموکراتیک اگر هم مشارکت پایین باشد با توجه به اینکه روشهای مسالمت آمیز اعتراض وجود دارد میتوان گفت که در صورتی که مردم به نظام سیاسی خود اعتراض داشته باشند آن را عنوان خواهند کرد.

*همان هایی که علیه انتخابات حرف می زنند همان هایی هستند که نمی خواهند مشکلات حل شود.

*نمیدانم چرا مدام معیار مقایسه برای برخی تحلیلگرها دموکراسی های غربی است؟ آقا ما اصلا نمونه ی غربی نمیخواهیم. به خدا من به دموکراسیِ شرقی و مسلمان مانند مالزی و ترکیه هم راضی هستم. لااقل دو تا حزب واقعی وجود داشته باشد که «انتخابات» به معنی واقعی «انتخاب» بین دو راه حل دو طرز فکر دو نوع نگرش وجود داشته باشد. لا اقل اگر با یک لایحه یا قانون مخالف هستیم بدانیم کدام حزب آن قانون را لغو خواهد کرد که به آن حزب رای بدهیم. الان کسی میتواند توضیح بدهد ما در انتخابات اسفند بین کدام «گزینه» ها میتوانیم انتخاب کنیم؟ الان اگر اکثریت مردم مثلا لایحه ی فلان و بهمان را نخواهند باید به کدام حزب رای بدهند؟

*آدم میره رای میده که رایش در سرنوشتش اثر داشته باشه.

*در انتخابات گذشته بدلیل شیوع کرونا و آنفولانزا مردم در انتخابات شرکت گسترده نکردند.

*مشارکت پائین باعث کاهش کیفیت منتخبین خواهد شد.

*مشروعیت در نظام اسلامی ناشی از قرآن و سنت و اوامر امام معصوم است .

*(پاسخ به کامنت بالا)آیا مشروعیت همان مقبولیت هم هست؟ اگر چیزی مشروع باشه اما مقبول ملت نباشه تکلیف چیست؟

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۶۹۵۱۳۱۷:۰۹:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۶
رد صلاحیت تنها به هیج وجه کافی نیست باید تمامی متخلفان و مفسدان دولت قبل بدست عدالت سپرده شوند و تمامی اموال و دارایی ها آنان و بستگانشان و افراد در سایه آنها مورد مشروعیت سنجی قرار گیرد
ناشناس۳۳۶۹۸۰۳۲۲:۳۹:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۶
من از او ناراضى بودم بخاطر مماشاتش با قدرت موازى در كشور
ناشناس۳۳۶۹۸۱۱۲۲:۴۴:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۶
روحانی تمام تلاشش رو برای رفع تحریم ها کرد
ناشناس۳۳۶۹۸۵۲۲۳:۱۱:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۶
برجام یک تکه کاغذ پاره بی ارزش بود زیرا ضمانت اجرایی نداشت.
ناشناس۳۳۷۰۱۵۳۱۰:۰۴:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۷
به همین دلیل هم امیرعبداللهیان و ذوالنوری گفتند ما خواهان بازگشت به برجام هستیم نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر!
ناشناس۳۳۷۰۲۸۷۱۲:۴۲:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۷
امریکایی ها خواهان تعمیم برجام به مسائل نظامی و موشکی هستن به همین دلیل گفته شد ما خواهان برجام هستیم نه یک کلمه بیشتر .
ناشناس۳۳۷۰۳۱۵۱۳:۰۱:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۷
حالا چرا باز نمی گردد؟!!
ناشناس۳۳۷۰۳۲۱۱۳:۰۵:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۷
دولت انقلابی بدون تضمین لغو موثر تحریمها و تامین منافع ملی توافق خسارت بار نخواهد کرد.
ناشناس۳۳۶۹۸۹۴۰۰:۰۴:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۷
قمار کردن روی دشمن آن هم فرا قانون بین الملل حتی خودشان این نتایج هم دارد همانند سعد اباد
ناشناس۳۳۶۹۵۱۴۱۷:۱۰:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۶
یعنی عدم رضایت مردم از روحانی دلیل رد شدن او بوده؟ این عدم رضایت از چه طریقی بدست آمده و آیا این می تواند دلیلی برای رد کردن باشد.
ناشناس۳۳۶۹۷۷۰۲۲:۰۴:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۶
مردم ناراضی بودند برای همین ۲۴ میلیون نفر بهش رأی دادند !!!
ناشناس۳۳۶۹۸۳۴۲۲:۵۷:۵۴ ۱۴۰۲/۱۱/۶
دولتهای هاشمی و روحانی قیمت دلار و سکه و مسکن و خودرو 10 برابر کردند و باعث نارضایتی گسترده مردم شدند.
ناشناس۳۳۷۰۱۵۰۱۰:۰۱:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۷
اتفاقا اگر دلیل رد صلاحیت، نارضایتی مردم بوده باید تایید صلاحیت میشد تا مردم با رای ندادن به روحانی خودشان او را رد صلاحیت کنند.
ناشناس۳۳۶۹۵۲۱۱۷:۱۴:۴۴ ۱۴۰۲/۱۱/۶
دولت روحانی در نابودی کشور دستی توانا داشت
ناشناس۳۳۶۹۵۲۴۱۷:۱۶:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۶
مدعی العموم بخاطر بیانیه آشوب زای آقای روحانی که حتی پیش از اعلام رسمی نتایج صادر کرده و دو تخلف عمده را مرتکب شده هم پیش از موعد و هم تهدید نظام و شورای قانونی نگهبان
ناشناس۳۳۶۹۵۳۸۱۷:۲۳:۱۹ ۱۴۰۲/۱۱/۶
بودن یا نبودن مسله این است روحانی رد صلاحیت شده است یا شرایط احراز صلاحیت را بدست نیاورده است خیلی فرق میکنه
ناشناس۳۳۶۹۵۷۵۱۷:۵۹:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۶
بنظرم پایین بودن کیفیت کاندیدها باعث پایین آمدن تعداد رای دهندگان است .
ناشناس۳۳۶۹۶۲۳۱۸:۴۵:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۶
کامنت گزار محترمی که فرموده اند: روحانی ۱۰۰ هزار رای هم در تهران نمی آورد !! برادر یا خواهر عزیز، اگر مسئولین رسیدگی به صلاحیت ها مطمئن بودند که روحانی ۱۰۰ هزار رای هم نمی آوردقطعا او را رد صلاحیت نمی کردند !
ناشناس۳۳۷۰۱۲۰۰۹:۴۲:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۷
روحانی حتی اگر تائید میشد و بر فرض هم رای میاورد به تنهایی در مجلس خبرگان کاری نمیتوانست علیه منافع ملت و انقلاب انجام دهد. چون مجلس خبرگان جای سیاسی بازی نیست. شما هم از اخبار اینستاگرامی کمی فاصله بگیر برادر یا خواهر گرامی!
ناشناس۳۳۶۹۶۲۴۱۸:۵۰:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۶
بله از این بیانیه ها حتی به مراتب تند تر و توهین آمیز تر احمدی نژاد هم بیان کرده اما اینکه چرا ایشان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می شود ، به راحتی به خارج کشور سفر می کند و هرچه دلشان می خواهد می گوید قابل درک نیست این تفاوت چرا ؟!
ناشناس۳۳۶۹۶۶۰۱۹:۵۴:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۶
کاملا معلومه کامنت هایی که گذاشتی رو با جهت گیری انتخاب کردی!
ناشناس۳۳۶۹۶۶۳۱۹:۵۹:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۶
در دهه 90 شاخص های اقتصادی منفی بود و کشور در تمام زمینه ها دچار عقب ماندگی شد این نتیجه دیپلماسی دولت روحانی بود.
ناشناس۳۳۶۹۷۳۲۲۱:۱۴:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۶
خب الان که منفی تر شده برادر،
ناشناس۳۳۶۹۸۳۹۲۳:۰۳:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۶
دولت روحانی خسارت محض بود زیرا میانگین رشد اقتصادی کشور در 8 سال دولت قبل صفر بود و 4 سال پیاپی تورم 70 درصدی داشتیم و نرخ ارز و طلا و خانه و ماشین و موبایل بیش از 10 برابر شد و اقتصاد مملکت ته دره رفت حتی توان تامین برق مصرفی کشور و روغن خوراکی مردمو نداشتن.
امید یاوری دارانی۳۳۷۰۱۱۲۰۹:۳۷:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۷
به عقل و درک مردم توهین نکنید. به قانون اساسی مراجعه کنید تا تنها دولت روحانی را مقصر ندانید. ایا نمایندگان مجلس وظیفه ای برای کنترل و نظارت بر برنامه های دولت نداشتند؟ ایا با سوال و استیضاح نمی توانستند از ادامه اجرای سیاسیتهای به قول شما خسارت بار محض جلوگیری کنند ؟ ایا قوه قضاییه و دادستان کل هیچ وظیفه ای نداشتند؟ ایا شورایعالی امنیت ملی و یا نهادهای فرا دستی طبق قانون وظیفه ای نداشتند؟ اینها همه سیاستهای کلی نظام هستند . اما دنیای امروز به گونه دیگر شده است نمی توان با اتکای به روشهایی چون سیاست اگر خوب شد من کردم و اگر بد شد تو کردی پیش رفت.
ناشناس۳۳۷۰۲۸۲۱۲:۳۸:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۷
دولت روحانی و مجلس دهم سبب ناامیدی مردم شدند.
ناشناس۳۳۷۰۳۱۸۱۳:۰۳:۱۱ ۱۴۰۲/۱۱/۷
قدرت اجرای دولت‌ ها را با دیگران مقایسه نکنید
ناشناس۳۳۷۰۳۵۶۱۳:۳۵:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۷
دولت قبل با غرب فقط یک میلیارد دلار تجارت داشت الان دولت رئیسی با کشورهای همسایه 12 میلیارد دلار تجارت دارد تفاوت را احساس کنیم.
ناشناس۳۳۶۹۸۹۷۰۰:۰۶:۵۳ ۱۴۰۲/۱۱/۷
الان بدتر نشده و باید چندین سال کار کرد تا یک مقدار بهتر شود البته اگر راه قبلی نروند
ناشناس۳۳۷۰۰۸۰۰۹:۱۲:۱۲ ۱۴۰۲/۱۱/۷
کلا شرایط اقتصادی ما وابسته به قیمت و میزان فروش نفت است و این هم تحت تاثیر عوامل خارجی است آمدن ترامپ و تحریم ها شرایط رو سخت تر کرد و جنگ روسیه و اوکراین به نفع ماشد و احتمالا با بازگشت ترامپ مجدد دوره سخت تری پیش رو داریم، ما احزاب قوی با مانیفست و برنامه روشن نداریم و سیاسیون فقط با شعارهای زودگذر در ایام انتخابات دیده می شوند.
ناشناس۳۳۷۰۳۱۷۱۳:۰۲:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۷
شما سرکوب اقتصادی ما مانند دلار و بنزین با پول نفت نکنید اقتصاد راه درست می رود!
ناشناس۳۳۶۹۶۶۴۲۰:۰۱:۰۴ ۱۴۰۲/۱۱/۶
روحانی مملکت را به قهقرا برد اگر احراز صلاحیت می شد اشتباه بود.
ناشناس۳۳۶۹۶۶۸۲۰:۰۳:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۶
روحانی هیچکدام از وعده های انتخاباتی خود را عملی نکرد در دولت قبل رتبه پاسپورت ایرانی 15 پله سقوط کرد و قیمت دلار 10 برابر و تحریم ها بیش از دو برابر شد.
ناشناس۳۳۶۹۸۴۲۲۳:۰۳:۱۹ ۱۴۰۲/۱۱/۶
روحانی تلاشش رو برای رفع تحریم های مردم کرد
ناشناس۳۳۶۹۹۲۵۰۰:۴۵:۱۲ ۱۴۰۲/۱۱/۷
رفع تحریم شد تحریم دوبرابر انشالله درسی می شود برای همه که حتی در حین مذاکره هم تحریم می شود
ناشناس۳۳۶۹۸۷۷۲۳:۴۴:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۶
الان دولت رییسی وعده‌هاشو عملی کرده؟؟
ناشناس۳۳۷۰۳۲۶۱۳:۰۸:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۷
وعده‌های آقای رییسی به کجا رسید؟
علی۳۳۶۹۶۸۶۲۰:۲۲:۱۳ ۱۴۰۲/۱۱/۶
فقط بفرمایین اگه مردم ناراضي بودن چطوری سال 96 مجددا 24 میلیون رای بهش دادن؟
ناشناس۳۳۶۹۷۸۸۲۲:۲۴:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۶
واقعیت این است که نارضایتی مردم متوجه روحانی نیست
ناشناس۳۳۶۹۸۵۴۲۳:۱۳:۵۰ ۱۴۰۲/۱۱/۶
عملکرد ضعیف دولت روحانی و مجلس دهم سبب کاهش مشارکت سیاسی مردم در انتخابات سالهای 98 و 1400 شد.
ناشناس۳۳۶۹۹۳۱۰۰:۴۹:۴۰ ۱۴۰۲/۱۱/۷
کاری که دولت روحانی کرد هیچ دولتی نکرد علیه ایران و ملت در ضمن هروقت هم بر وفق مرادتان هست می گویید ما کردیم اما وقتی خرابکاری می کنید ما هیچ کاره
ناشناس۳۳۶۹۷۸۹۲۲:۲۵:۵۴ ۱۴۰۲/۱۱/۶
مثبت و منفی هایی که خوانندگان دادند صددرصد خلاف این جمع بندی است
ناشناس۳۳۶۹۸۰۶۲۲:۴۲:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۶
روحانى صد درصد برنده انتخابات بود حتى رد صلاحيتش موجب افزايش محبوبيت او شده است
ناشناس۳۳۶۹۸۴۹۲۳:۱۰:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۶
امتحان پس داده ها جایگاهی بین مردم ندارند.
ناشناس۳۳۶۹۸۹۹۰۰:۰۷:۵۰ ۱۴۰۲/۱۱/۷
پس چرا نمیگذارید این مسئله اثبات شود؟!
ناشناس۳۳۷۰۴۸۶۱۵:۳۵:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۷
چون نباید تایید صلاحیت شود وقتی شرایط آن را ندارد
ناشناس۳۳۶۹۸۱۸۲۲:۴۷:۱۱ ۱۴۰۲/۱۱/۶
روحانی تمام تلاشش رو برای رفع تحریم ها انجام داد تا زمان آمدن ترامپ موفق هم بود
ناشناس۳۳۶۹۸۲۲۲۲:۴۹:۵۰ ۱۴۰۲/۱۱/۶
صد رحمت به روحانی
ناشناس۳۳۶۹۸۴۳۲۳:۰۵:۰۴ ۱۴۰۲/۱۱/۶
با این فاجعه اقتصادی که روحانی ایجاد کرد حالا همه میگن صد رحمت به احمدی نژاد.
ناشناس۳۳۶۹۸۴۴۲۳:۰۷:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۶
تلاشش بی ثمر بود زیرا تحریمها از 700 عنوان به 1500 عنوان افزایش یافت و قیمت دلار و غیره 10 برابر شد.
ناشناس۳۳۶۹۸۴۵۲۳:۰۸:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۶
روحانی پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۳۳۶۹۸۵۶۲۳:۱۴:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۶
مثبت و منفی ها در فضای مجازی قابل استناد نیست.
ناشناس۳۳۷۰۱۳۴۰۹:۴۸:۳۸ ۱۴۰۲/۱۱/۷
پس یه آمار رسمی بگیرید.
ناشناس۳۳۷۰۱۴۶۰۹:۵۳:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۷
پس اینجا چکار داری؟!
ناشناس۳۳۶۹۸۵۸۲۳:۱۹:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۶
افراد دو تابعیتی به هیچ وجه نباید احراز صلاحیت بشوند.
ناشناس۳۳۶۹۹۸۶۰۳:۳۸:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۷
اونم از نوع انگلیسی اش که پیر استعمار است
ناشناس۳۳۷۰۱۷۱۱۰:۳۲:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۷
پس چرا شده بود.
معلم۳۳۶۹۹۱۹۰۰:۳۱:۳۸ ۱۴۰۲/۱۱/۷
مردم نباید تورم در دوره دوم ریاست روحانی را که به علت خروج ترامپ از برجام و جنگ اقتصادی بود به حساب روحانی بگذا رند.
ناشناس۳۳۶۹۹۴۴۰۱:۲۳:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۷
وقتی مطمئن بودید مردم از روحانی ناراضی اند چرای نگذاشتید این نارضایتی با رای ندادن مردم به او اثبات شود. دلیل رد صلاحیت او همین حدس و گمان بی اساس شما بوده؟
کوروش فرهودیان۳۳۷۰۰۰۰۰۵:۴۰:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۷
مردم تا آمدن ترامپ بسیار راضی بودند اصلا دولت روحانی با دولت فعلی قابل مقایسه نیست.
ناشناس۳۳۷۰۰۷۶۰۹:۱۰:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۷
گفته اید مردم از عملکرد روحانی ناراضی هستند ،نه اینکه از عملکرد رئیسی خیلی راضی هستند .
امید یاوری دارانی۳۳۷۰۱۱۸۰۹:۴۰:۱۳ ۱۴۰۲/۱۱/۷
بدون شک سیاستهای اجرایی در دولت روحانی بمراتب بهتر از دولت رییسی بوده است. نظرسنجی دستگاههای متولی حتما این موضوع را تایید می کند که سیاستهای دولت رییسی نتایج مثبت نداشته است و مردم از این بابت ناراضی هستند.
ناشناس۳۳۷۰۱۴۲۰۹:۵۲:۱۱ ۱۴۰۲/۱۱/۷
من از عملکرد روحانی بیش از عملکرد رییسی راضی هستم.
ناشناس۳۳۷۰۱۶۹۱۰:۲۹:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۷
قیمت مرغ و گوشت در زمان روحانی بترتیب 22 و 150 تومان دولت رییسی 85 تومان و 550 تومان و ......
ناشناس۳۳۷۰۲۸۹۱۲:۴۵:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۷
هنوز صف های طویل واکسن و مرغ و گوشت و روغن و قطعی های مکرر برق در دولت روحانی را فراموش نکردیم در ماههای پایانی دولت روحانی مرغ کیلویی 65 هزار تومان شده بود اما یافت نمی شد.
ناشناس۳۳۷۰۴۴۰۱۴:۵۳:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۷
زمان روحانی مرغ 18 هزار تومان رئیسی 100 هزار تومان.دلار 22 هزار تومان الان 60 هزار تومان.گوشت 65 هزار تومان الان 550 هزار تومان.پراید 55 میلیون الان 300 میلیون....
ناشناس۳۳۷۰۶۷۹۱۷:۵۸:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۷
به قول استاد رائفي پور اصلا روحاني بد!شما بگو؟ دلارچند؟سكه چند؟مرغ چند؟گوشت چند؟
ناشناس۳۳۷۰۷۳۴۱۸:۵۱:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۷
اگر صلاحیت دوتابعیتی ها نباید تایید شود چرا برخی دو تابعیتی ها نماینده مجلس شدند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  5. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  6. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  11. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  12. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین