بیانیه حسن روحانی درباره انتخابات خبرگان

  4021104109 ۱۰۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

حسن روحانی در اقدامی زودهنگام پیش از اعلام رسمی نتیجه بررسی صلاحیت‌های داوطلبان مجلس خبرگان اقدام به انتشار بیانیه‌ای کرد.

بیانیه حسن روحانی درباره انتخابات خبرگان

به گزارش خبرنگار احزاب ایرنا، در حالی که هنوز منابع رسمی از جمله شورای نگهبان و ستاد انتخابات کشور اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده را اعلام نکرده‌اند، حسن روحانی در بیانیه‌ای برخی مسائل را مطرح کرد، متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدای دانا و توانا

ملت بزرگ و شریف ایران

سلام و درود خداوند بر شما باد

با آغاز مرحله ثبت‌نام برای برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه بر کلیه شئون سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور سایه افکنده و اکثریت ملت ایران با مشکلات معیشتی و کاهش امید نسبت به آینده دست‌وپنجه نرم می‌کنند، علیرغم فضای سرد مشارکت عمومی در انتخابات پیش‌رو، اینجانب با اعتقاد عمیق به نقش انتخابات آزاد، رقابتی و متکی به آراء مردم در ایجاد تحول در جامعه و با توجه به اهمیت مجلس خبرگان در تعیین سرنوشت کشور و تأکید مکرر رهبری معظم انقلاب اسلامی بر برگزاری انتخابات سالم، رقابتی و همراه با سلامت و مشارکت عمومی، پس از مشورت با بزرگان و اهل نظر برای نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام نمودم، به امید آنکه بتوانم در این شرایط حساس تاریخی به وظیفه دینی و ملی خود عمل کنم.

انبوه مشکلات داخلی و شرایط بحرانی منطقه و تهدیدات خارجی، نگرانی از آینده کشور و دغدغه دین‌گریزی در جامعه ناشی از سیاست‌ها و رویکردهای تنش‌زا و فاجعه‌بار کنونی، از جمله دلایل من برای ادامه راهی بود که سالیان دراز در مسئولیت‌های سخت و دشوار پیموده‌ام.

امروز خبر رسید که شورای نگهبان، مانع ورود این خادم کوچک ملت ایران در انتخابات مجلس خبرگان شده است. اینک لازم می‌دانم چند نکته را در این رابطه با شما که صاحبان اصلی کشور و ولی‌نعمتان نظام هستید، در میان بگذارم:

۱– آنان که با انگیزه‌های سیاسی دست به رد صلاحیت اینجانب زده و هزاران نفر از داوطلبان مجلس شورای اسلامی را نیز به دلایل عمدتاً سیاسی رد صلاحیت کرده و حق مشارکت مردم را از آنان سلب نموده‌اند، نه مالک انقلاب و کشورند و نه صلاحیت تعیین مصالح کشور و سلب صلاحیت از خدمتگزاران صدیق و دلسوز کشور را دارند.

۲– گرچه در زمان ثبت‌نام هم، می‌شد حدس زد که وقتی عده‌ای در دو انتخابات قبلی به جرم حمایت از روحانی رد شده‌اند، خود روحانی را هم رد کنند؛ اما من نمی‌توانستم به بهانه عمل نادرست دیگران، به وظیفه‌ای که خود درست تشخیص می‌دادم عمل نکنم. این بار هم به عشق مردم و برای پیشگیری از خطراتی که میهن را تهدید می‌کند، خود را در معرض حملات و تعرضات قرار دادم.
اینک حجت تمام شده است و شاهدی روشن و غیرقابل انکار بر رویکرد حذف‌گرایانه و ضد قانون اساسی جریان اقلیت تمامیت‌خواه حاکم، پیش چشم ملت ایران آشکار گشته است.

۳ – شورای نگهبان قانون اساسی به جای آن که با مصوبه اخیر خلاف قانون اساسی مجلس که حق انتخاب مردم در انتخابات را محدود می‌کرد، مخالفت کند، با تأیید آن مصوبه و صحه گذاشتن بر اقدامات غیرقانونی هیأت‌های اجرایی و نظارت، عملاً جریان مأیوس‌سازی مردم از انتخابات را تقویت کرد و نه فقط در گفته صریح سخنگوی این شورا، که در عمل هم، خود را نسبت به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، بی‌مسئولیت نشان داد. این واقعیت تلخ، در تضاد روشن با خواست رهبری است که زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری در انتخابات را وظیفه همه نهادها بر شمردند.

۴– با این شواهد روشن، دیگر تردیدی نمی‌ماند که اقلیت حاکم، رسماً و علناً کاهش حضور مردم در انتخابات را می‌خواهند. آن‌ها می‌خواهند انتخابات و صندوق را از تعیین‌کنندگی در سرنوشت مردم بیاندازند تا خود بتوانند با تصمیمات محفلی، سرنوشت مردم را تعیین کنند. به این سبب، هم اکنون نیز، بیش از پیش باید بر اهمیت رأی مردم و تعیین‌کنندگی صندوق رأی پای فشرد و به نقشه حذف صندوق و حذف جمهوریت از نظام اعتراض کرد. راه اعتراض هم جز صندوق نیست. باید راهی یافت که «رأی اعتراضی» صدای رسای مردم ایران شود. باز هم معتقدم باید در انتخابات شرکت کرد اگرچه مرا هم رد کرده باشند. باید با رأی، اعتراض کرد. رأی ندادن، عمل به خواست آن‌هاست که می‌خواهند ما رأی ندهیم و به تدریج مردم را از حق مسلم «انتخاب» محروم نمایند. لذا وظیفه نمایندگان مقبول سیاسی مردم است که شیوه رأی اعتراضی را به آنان نشان دهند.

۵– از این آقایان باید پرسید آیا در این تصمیم، شما بی‌طرفی سیاسی را رعایت کرده‌اید؟ شما اگر نیت سیاسی جانبدارانه نداشتید، به کدام دلیل قانونی، صلاحیت کسی که بیشترین سابقه نمایندگی مردم در نظام را داشته و تا امروز، پنج دوره نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بوده است، سه دوره نماینده مجلس خبرگان بوده است، دو دوره رئیس‌جمهور منتخب مردم بوده است، عضو و رئیس اصلی‌ترین شوراهای تصمیم‌گیری نظام بوده است را زیر سؤال برده‌اید؟ اگر نیت جانبدارانه سیاسی ندارید و از ترس رأی‌آوری او خود دست به کار حذف پیشاپیش نشده‌اید، چرا این دلایل را با مردم در میان نمی‌گذارید؟ و اگر نیت سیاسی جانبدارانه داشتید، آیا این عملکرد، صلاحیت شما در نظارت منصفانه بر انتخابات را از شما سلب نمی‌کند؟

۶ – باید پرسید آیا این رویکرد، به نفع نظام و کشوری است که پس از عنایت الهی، جز مردم قدرت دیگری به عنوان حامی و یاور ندارد و در مقابله با تهدیدات گوناگون، تنها انسجام و مشارکت مردم است که امنیت و پیشرفت کشور را تضمین می‌کند؟ آیا شما مصلحت نظام را بهتر از مردم و رهبری تشخیص می‌دهید که مشارکت و رقابت را برای یک انتخابات حداکثری لازم می‌دانند؟

۷– باید پرسید آیا این رویه حذف و طرد خادمان مردم و افراد شاخصی که مورد اعتماد مردمند، اعتماد مردم به نظام را بالا می‌برد یا به اعتماد عمومی ضربه می‌زند؟ آیا سرمایه اجتماعی کشور و نظام با این محدودیت‌ها و رد صلاحیت‌ها افزایش می‌یابد و جوانان را به آینده کشور و نقش‌آفرینی در سرنوشت خود، امیدوارتر می‌کند یا آنان را از اصلاح امور کشور مأیوس می‌کند؟ بدیهی است اینگونه اقدامات خودسرانه که با استناد به نظارت استصوابی و تفسیر ناصحیح و سلیقه‌ای از قانون اساسی صورت می‌گیرد، نه تنها اراده اینجانب را در ادامه راه دفاع از حقوق ملت و ایران عزیز و نظام جمهوری اسلامی سست نخواهد کرد بلکه با افتخار اعلام می‌دارم همچنانکه در دوران سخت دفاع مقدس و بحران‌های مختلف داخلی و خارجی که دامنگیر کشور بوده است همواره در راه اعتلاء و سربلندی کشور و ملت ایران به طور خستگی‌ناپذیر تلاش کرده‌ام به پیمان خود با ملت وفادار بوده و تا پایان عمر همچنان به عنوان خادم ملت در کنار مردم صبور و شریف ایران خواهم بود و عمیقاً اعتقاد دارم که تنها راه رهایی کشور از تنگناهای کنونی و تحقق آرمان‌های انقلاب در دستیابی به توسعه و تحکیم ارزش‌های اخلاقی، تکیه بر آراء مردم، حفظ وحدت ملی، تعامل سازنده با جهان و همسایگان و تغییر رویکرد حکمرانی در جهت تأمین منافع ملی کشور است.

پروردگارا، ما از این که دسترنج این انقلاب عظیم اسلامی، که خون و آبروی عزیزترین سرمایه‌های این ملت برای آن ریخته شده است، این چنین بر باد می‌رود، رنجیده خاطریم. قرار بود در این نظام، خود این مردم، سرنوشت خود را تعیین کنند نه آن که اقلیتی چند نفره انتخاب آنان را به آنان دیکته کنند. این اسلامی نبود که به مردم معرفی شده بود و این آن امانتی نیست که مردم به پایش جان و جوانی دادند.

خدایا تو بارها در لحظه‌های خطر تأییداتت را به این مردم ارزانی داشته‌ای. اکنون نیز دادرس این مردم نجیب و صبور و قهرمان باش. خدایا این ملت را از آسیب انحصارطلبان و حاسدان و متملقان و تفرقه‌افکنان مصون بدار. خدایا صلح و عدل و آزادی و آبادی را به کشور ارزانی دار. پروردگارا میهن‌مان را از دشمن و خشکسالی و دروغ در امان نگهدار.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۶۷۸۶۱۲۰:۴۸:۳۸ ۱۴۰۲/۱۱/۴
درود بر شورای نگهبان
ناشناس۳۳۶۸۳۸۶۱۲:۰۸:۱۲ ۱۴۰۲/۱۱/۵
روحانی را به دادستانی احضار کنید و به او هشدار دهید اگر جامعه را به آشوب کشانید باید پاسخگوی کشته های بنزینی سال ۹۷ هم باشد که رسیدگی نشده است
ناشناس۳۳۶۸۷۰۹۲۰:۲۸:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۵
کسی روحانی را قبول ندارد که برایش به خیابان بیاید
ناشناس۳۳۶۷۸۶۶۲۰:۵۴:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۴
روحانی از ابتدا میدونست رد صلاحیت میشه فقط شرکت کرد تا بهانه برا دادن این بیانه حاصل بشه
ناشناس۳۳۶۸۳۸۷۱۲:۰۹:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۵
این بیانیه از قبل انشاء شده انگار
ناشناس۳۳۶۸۵۶۸۱۶:۳۵:۵۸ ۱۴۰۲/۱۱/۵
دفیقا از کجاش متوجه شدی که از قبل به قول خودت انشا شده؟
ناشناس۳۳۶۸۷۱۴۲۰:۳۲:۱۲ ۱۴۰۲/۱۱/۵
همینطوری ...!!
ناشناس۳۳۶۷۸۷۵۲۱:۰۴:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۴
یادته میگفتین احمدی بای بای؟ یادته میگفتی زبون صحبت کردن با دنیا رو بلدی و دیگران بی سواد هستن؟ الان هم طلبکارانه بیانیه دادی؟ دوره ی امثال شما که میگفتین دنیای فردا دوران موشک نیست، گذشته
ناشناس۳۳۶۸۳۹۶۱۲:۱۸:۵۸ ۱۴۰۲/۱۱/۵
زبان صحبت کردن با دنیا رو از آقای امیر عبدالهیان دیدیم دیگه اقلا در این مقوله صحبت نکنید!!
ناشناس۳۳۶۸۶۲۸۱۸:۲۳:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۵
صحبت کردن با زبان بین الملل کجا و واگذاری منافع ملی کجا!!!
عامی۳۳۶۷۸۷۶۲۱:۰۵:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۴
واقعا من کاری به اقای روحانی و حزب و‌گروه ندارم اما یک سوال چرا تمام روسای جمهور سابق رد صلاحیت میشن اما قبلش همشون مورد تایید بودن ،واقعا یعنی چی؟
ناشناس۳۳۶۸۳۹۰۱۲:۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۵
دلیلش واضحه اغلبشون وقتی به قدرت میرسن خودشونو گم میکنن ب
ناشناس۳۳۶۸۶۲۳۱۸:۱۲:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۵
شما گفتی و ما هم باور کردیم!
ناشناس۳۳۶۸۴۱۱۱۲:۴۰:۴۲ ۱۴۰۲/۱۱/۵
ذاتشان بعداً بر ملا میشود یا حالشان تغییر میکند برای همین امام گفت حال فعلی افراد ملاک است
لا۳۳۶۷۸۸۳۲۱:۱۲:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۴
با اینکه از عملکرد روحانی در دوره ایشان متنفرم اما حرف ایشان درمورد دولت کنونی و عملکرد شورای نگهبان و.... را قبول دارم
ناشناس۳۳۶۸۴۵۰۱۳:۱۴:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۵
بانی وضع موجود را تطهیر می کنی؟
ناشناس۳۳۶۸۶۰۰۱۷:۲۹:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۵
بانی وضع موجود الان موجوده
ناشناس۳۳۶۷۸۸۴۲۱:۱۴:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۴
خاتمی هم بیاد من رای نمیدهم !
ناشناس۳۳۶۸۵۲۳۱۵:۰۳:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۵
خاتمی اگه بیاد که هیچکس رای نمیده
حسام۳۳۶۷۸۸۵۲۱:۱۷:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۴
از این بیانیه ها قبلا احمدی نژاد و لاریجانی و....منتشر کرده اند چیزی نیست آقای روحانی مردم ما فراموشکار هستند همونطور که فجايع دولت شما را برخی فراموش کرده اند!
عبدالله۳۳۶۷۸۸۷۲۱:۱۹:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۴
آیا خدا به مردمی که خودشان به هم رحم نمی کنند، رحم خواهد کرد؟!
ناشناس۳۳۶۷۸۹۷۲۱:۲۷:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۴
شما قبلا در بیراهه بردن کشور و انتخابات چه سخنان و چه کارهایت انجام داده بودی
ناشناس۳۳۶۷۹۰۴۲۱:۳۲:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۴
مثل اینکه فقط خبرهای دولت خودشون رو همزمان با مردم صبح جمعه با خبر میشدند، ماشالا این جور خبرها رو زودتر از مردم با خبرمیشند.
ناشناس۳۳۶۸۵۲۵۱۵:۰۵:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۵
هنوز متوجه نشدی که ماجرای صبح جمعه باخبر شدن روحانی از چه بود؟؟؟
ناشناس۳۳۶۸۶۱۶۱۷:۵۳:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۵
از چی بود؟
ناشناس۳۳۶۷۹۱۹۲۱:۴۳:۴۴ ۱۴۰۲/۱۱/۴
شورای امنیت ملی کشور باید سریعا جلسه تشکیل دهد و آقای روحانی و سایر های او را به قوه قضاییه دلالت دهند
امیر حسین سلطان/تهران۳۳۶۷۹۲۰۲۱:۴۴:۵۴ ۱۴۰۲/۱۱/۴
هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد! اگر شخصیتی در حد و اندازه های جناب آقای رئیس جمهور دوره های یازدهم و دوازدهم و با سابقه ۵ دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی و ۳ دوره نمایندگی مجلس خبرگان رهبری صلاحیت حضور در این مجلس را ندارد به درستی پس چه کسانی این صلاحیت را دارند؟! ا
ناشناس۳۳۶۸۳۷۱۱۱:۴۸:۵۶ ۱۴۰۲/۱۱/۵
خالص سازان
ناشناس۳۳۶۹۱۴۳۱۰:۱۵:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۶
هنوز ناخالصی زیادی وجود دارد و تایید صلاحیت هم شدن برخی ها
ناشناس۳۳۶۸۴۲۴۱۲:۵۳:۱۶ ۱۴۰۲/۱۱/۵
این که جای سوال ندارد بستگان ایشان حسین فریدون و یا بستگان معاون ایشان مهدی جهانگیری تجارب ارزنده ای از بهره وری از منابع دارند
ناشناس۳۳۶۷۹۲۲۲۱:۴۵:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۴
روحانی جا پای میر حسین موسوی گذاشته است
ناشناس۳۳۶۷۹۲۵۲۱:۴۹:۱۹ ۱۴۰۲/۱۱/۴
بخشی از بیانیه " شما اگر نیت سیاسی جانبدارانه نداشتید، به کدام دلیل قانونی، صلاحیت کسی که ... عضو و رئیس اصلی‌ترین شوراهای تصمیم‌گیری نظام بوده است را زیر سؤال برده‌اید؟" به اعتراف خودشان به عنوان یکی از اصلی ترین تصمیم گیران نظام، بهتر است توضیح بدهند مسئولیت کدام تصمیمات را برعهده میگیرند؛سقوط تاریخی بورس بعد از دعوت ایشان از مردم برای سرمایه گذاری در آن، رشد 800 درصدی قیمت ارز، سه برابر شدن یک شبه قیمت بنزین، برجامی که طوری نوشته شد که آمریکا بدون هیچ خسارتی از آن خارج شد! ...
ناشناس۳۳۶۷۹۲۶۲۱:۵۰:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۴
آقای روحانی قصد به آشوب کشیدن جامعه را دارد و این در حالی است که مسولیت اصلی کشته گان حوادث بنزینی و تخریب اموال عمومی ایشان است
ناشناس۳۳۶۷۹۲۹۲۱:۵۴:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۴
شورای نگهبان را متهم به مانع کرده
ناشناس۳۳۶۷۹۳۴۲۲:۰۰:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۴
درست میگه. خب شورای نگهبان اگه کارش ایرادی نداره شفاف بیان کنه دلیل رد صلاحیت ها چیه؟
ناشناس۳۳۶۸۳۹۱۱۲:۱۵:۵۰ ۱۴۰۲/۱۱/۵
دلایلش به خودشون اعلام شده طبق قانون اعلام عمومی از سوی شورای نگهبان ممنوعه لاریجانی هم همین بازی‌ها رو قبلاً داشت اگه شیخ‌حسن راست میگه دلایلش رو خودش منتشر کنه کسیکه قبل از انتشار اسامی بیانیه میده معلومه یه چیزیش میشه
ناشناس۳۳۶۸۴۰۹۱۲:۳۷:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۵
کمی‌قانون‌اساسی‌رامطالعه‌کنید
ناشناس۳۳۶۸۴۱۰۱۲:۳۸:۵۳ ۱۴۰۲/۱۱/۵
به‌ خودش اعلام کردن چرا خودش به مردم نمیگه؟
ناشناس۳۳۶۸۶۱۳۱۷:۴۵:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۵
اجازه ندارد شاید
ناشناس۳۳۶۷۹۳۸۲۲:۰۳:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۴
چی شد . قانون مشکل دار شد . بابا با چه رویی از. مشکلات مردم حرف می زنی در حالی که تو هشت سال یه خونه تحویل مردم ندادی
ناشناس۳۳۶۷۹۳۹۲۲:۰۴:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۴
خدایا ما را از شر دروغگویان نجات بده ....کسانی که جامعه را به دوقطبی تبدیل کردند و حرف دیگر میزنند !!
ناشناس۳۳۶۷۹۴۰۲۲:۰۴:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۴
جناب آقای روحانی! ۱. بهتر بود صبر می کردید اعلام کنند بعد بیانیه می دادید. چرا عجله کردید؟ ۲. ۸ سال عملکرد شما در دو دوره ریاست جمهوری نشانگری اظهر من الشمس است که پایان دوران فعالیت سیاسی اجتماعی شما فرارسیده است. چرا متوجه نشده اید؟
ناشناس۳۳۶۷۹۴۷۲۲:۰۸:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۴
آقای روحانی، هشت سال به وظیفه ات عمل کردی، دیگه احساس تکلیف نکن. قربونت
ناشناس۳۳۶۷۹۵۲۲۲:۱۴:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۴
آنان که با انگیزه‌های سیاسی دست به رد صلاحیت هزاران نفر از داوطلبان مجلس شورای اسلامی را نیز به دلایل عمدتاً سیاسی رد صلاحیت کرده و حق مشارکت مردم را از آنان سلب نموده‌اند، نه مالک انقلاب و کشورند و نه صلاحیت تعیین مصالح کشور و سلب صلاحیت از خدمتگزاران صدیق و دلسوز کشور را دارند.
ناشناس۳۳۶۷۹۵۳۲۲:۱۵:۵۶ ۱۴۰۲/۱۱/۴
ایشان الان سمتی ندارد که بیانیه صادر کند اینکار آقای روحانی برای به آشوب کشیدن جامعه صورت گرفته است
ناشناس۳۳۶۷۹۵۶۲۲:۱۷:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۴
الان عده ای فرصت طلب سوار بر امواج این بیانیه میشوند و برای خود و کشور مشکل دزست می کنند
ناشناس۳۳۶۷۹۵۹۲۲:۲۱:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۴
بیانیه را هم با بسم الله الرحمان الرحیم شروع نکرده با منظور گفته خدای دانا و توانا
ناشناس۳۳۶۸۵۱۱۱۴:۲۹:۱۶ ۱۴۰۲/۱۱/۵
دوست داشته اند اینطور آغاز کنند
ناشناس۳۳۶۸۵۵۴۱۶:۰۲:۱۳ ۱۴۰۲/۱۱/۵
ماهم دوست داشتیم رد صلاحیت فرمودیم
ناشناس۳۳۶۸۶۴۴۱۸:۵۳:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۵
همین دوست داشتن‌هاش یه مملکتو ویران کرد
ناشناس۳۳۶۷۹۶۱۲۲:۲۴:۵۶ ۱۴۰۲/۱۱/۴
؛؛علیرغم فضای سرد مشارکت عمومی در انتخابات پیش رو ،؛ببینید چطور جو سازی کرده روحانی با این پیشگویی
ناشناس۳۳۶۷۹۶۳۲۲:۲۷:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۴
یکی نیست به روحانی بگه اخه تو مجتهدی که رفتی ثبت نام کردی؟ خودت با مردم رو راست نبودی چه توقعی داری
ناشناس۳۳۶۸۴۰۳۱۲:۳۱:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۵
در مجالس خبرگان قبلی و قبل از ثبت نام برای مجلس جدید مجتهد بود
ناشناس۳۳۶۸۴۳۴۱۳:۰۰:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۵
بهتر است دقت تان را در هنگام خواندن مطالب بیشتر کنید هموطن عزیز!
ناشناس۳۳۶۷۹۶۴۲۲:۲۸:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۴
حق این بود که می آمد و رای نمی آورد
ناشناس۳۳۶۸۵۷۶۱۶:۵۰:۱۱ ۱۴۰۲/۱۱/۵
مطمئن باش اگه فکر میکردن رای نمیاره حتما صلاحیتشو تایید میکردن
رضا۳۳۶۷۹۶۵۲۲:۲۸:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۴
پیشنهاد میکنم شورای محترم نگهبان دلیل رد صلاحیت داوطلبانی که خواستار علنی شدن علت عدم تایید صلاحیت خود هستند رو اعلام کنند.‌ معتقدم رد صلاحیت افرادی مثل آقای روحانی با یک عمر مناصب بالا ، بدون داشتن دلایل متقن، باعث شادی دشمنان خواهد بود.
محسن۳۳۶۷۹۶۹۲۲:۲۹:۱۶ ۱۴۰۲/۱۱/۴
البته روحانی باهوش تره
ناشناس۳۳۶۷۹۷۴۲۲:۳۰:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۴
ما از دولت جناب آقای رییسی می خواهیم هرچه سریعتر قانون مشروعیت سنجی اموال و داریی ها را برای تمامی دولتمردان دولت قبل اجرا نمایند و سپس اجرای این قانون را بطور فراگیر برای همه آحاد جامعه اجرا نمایند
ناشناس۳۳۶۷۹۷۵۲۲:۳۴:۰۷ ۱۴۰۲/۱۱/۴
شما امتحانت را پس داده ای،چه توقع هایی ؟؟؟؟ حرکات شما خطر آفرین می باشد.مردم خوشبختانه بیداروآگاهند
ناشناس۳۳۶۷۹۸۰۲۲:۳۸:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۴
آقای روحانی که دم از سرمایه اجتماعی میزنند آیا می دانند چگونه با فساد و تخلف در بورس سرمایه های اجتماعی مردم را از بین بردید
ناشناس۳۳۶۷۹۸۲۲۲:۳۸:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۴
کاش دستاورد چهره هایی در سطح ایشان طی 45 سال گذشته به مردم اعلام بشه
عمران۳۳۶۷۹۸۷۲۲:۴۵:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۴
برخی افراد به انتخابات به معنی حق "انتخاب" مردم اعتقادی ندارند و با استفاده از ابزار حکومتی که امانتی از سوی مردم است برای مردم "تعیین تکلیف" میکنند. ما هم به روش آنها و طرز فکر آنها گرچه افراد درستکار و فرهیخته ای باشند، اعتقادی نداریم، مساله این است که در سالهای آتی آیا آنها به ما نیاز خواهند داشت یا ما به آنها. انتظار هیچ حمایتی در هیچ شرایطی از ما نداشته باشند. 
ناشناس۳۳۶۷۹۸۸۲۲:۴۵:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۴
جناب‌روحانی‌شماخودت‌راخادم‌ می‌دانی‌‌ولی‌نباید‌ازکسانی‌‌بر حسب‌مسوولیتی‌که‌دارند‌ تشخیص‌آن‌ها‌درمورد‌صلاحیت‌ خادم‌بودن‌شما رازیر‌سوال‌ببرید‌
ناشناس۳۳۶۷۹۹۹۲۳:۱۰:۵۶ ۱۴۰۲/۱۱/۴
انتخاباتی که خروجی اش نمایندگان واقعی مردم نباشد انتخابات نیست.
ناشناس۳۳۶۸۰۰۱۲۳:۱۴:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۴
من در دو دوره ریاست جمهوری گذشته به روحانی رای دادم . ایندفعه ..
ناشناس۳۳۶۸۰۱۱۲۳:۲۹:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۴
شورای نگهبان پاسخگو باشد
ناشناس۳۳۶۸۰۲۰۲۳:۳۵:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۴
جنتی خطاب به شیخ حسن: باور کن من هم صبح جمعه فهمیدم...
ناشناس۳۳۶۸۰۳۵۲۳:۵۲:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۴
متاسفانه داره راه موسوی و کروبی رو میره
ناشناس۳۳۶۸۰۴۴۰۰:۱۶:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۵
شورای نگهبان خدمت بزرگی به آقای روحانی کرد!
ناشناس۳۳۶۸۰۵۱۰۰:۲۵:۱۹ ۱۴۰۲/۱۱/۵
باید ۴۰۰ مجتهدی که رد صلاحیت شده اند بیانیه مشترک بدهند...
ناشناس۳۳۶۸۳۹۹۱۲:۲۰:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۵
مجتهد خود خوانده زیاده اجتهاد شرایطی داره ضمناً یکی از ملزومات اجتهاده شرایط دیگه‌ای هم داره مطالعه کن اون عده اصلاً صلاحیت نداشتن
ناشناس۳۳۶۸۰۶۳۰۰:۴۴:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۵
با این که روحانی رئیس جمهور موفقی نبود ولی این نکاتی که گفته حق است
حسین۳۳۶۸۰۶۶۰۰:۴۸:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۵
شورای نگهبان نباید به جای مردم تصمیم بگیرد. ما حق داریم در مورد سرنوشتمان خودمان تصمیم بگیریم . این کار شورای نگهبان تضییع حق خدادادی مردم است بنظرم
ناشناس۳۳۶۸۰۷۲۰۱:۰۰:۰۸ ۱۴۰۲/۱۱/۵
مملکتو ویران کرده طلبکار هم هست!!!
ناشناس۳۳۶۸۰۷۳۰۱:۰۲:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۵
اینا وقتی تایید نمیشن اوضاع رو به هم میریزن
ناشناس۳۳۶۸۰۷۵۰۱:۰۶:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۵
بیانیه روحانی دوتا اوج فوق‌العاده داره! یکی اونجا که میگه مردم در انتخابات شرکت کنید حتی اگه من رو هم رد صلاحیت کرده‌اند!!! تنکیو! واقعا ما تاحالا فقط به حرمتِ ریش تو در انتخابات شرکت می‌کردیم!!! :))))) یکی هم جمله آخرش که زده توی کار جملات کوروش کبیر! خدایا این مملکت را از دشمن و خشکسالی و دروغ محافظت نما!!! مرد حسابی تو خودت یک‌تنه، ۸ سال خشکسالی هستی! یعنی خشکسالی تاریخی مصر هم ۷ سال بود، تو بدتر بودی! یه جوری حرف میزنه هرکی ندونه خیال میکنه من و همسایه روبروییمون دلار رو ده برابر کردیم!!! مرد حسابی .. صبح جمعه خبردار شدم رو هنوز یادمون نرفته! فکر کنم شورای نگهبان با رد صلاحیت روحانی دقیقا همین دعا رو مستجاب کرد و کشور رو از دشمن و خشکسالی و دروغ، محافظت فرمود!!! :)))))))))))))
ناشناس۳۳۶۸۰۸۰۰۱:۱۵:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۵
آقایان و خانم های مسئول طی این چند دهه با هر گرایش سیاسی که داشتند و دارند ( اصول گرا ، اصلاح طلب ، سازندگی ، پایداری ، و و و ...... ) اگر فقط و فقط به ۱۰% از وظایف محوله و قانونی که داشتند عمل کرده بودند قطعاً امروز اوضاع مملکت و ملت اینگونه نبود پس به جای افتخار به سوابق خود بهتر است از ملت طلب بخشایش کنند !
ناشناس۳۳۶۸۰۸۹۰۱:۳۳:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۵
... پناه بر خدا
ناشناس۳۳۶۸۱۰۲۰۱:۵۷:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۵
اگر 20 سال پیش یکی میگفت هاشمی،لاریجانی،احمدی نژاد و روحانی رد صلاحیت میشن باور پذیر نبود
ناشناس۳۳۶۸۱۱۱۰۲:۱۹:۴۲ ۱۴۰۲/۱۱/۵
حالا یادت میاد که چه به روز احمدی نژاد آوردی ؟
حسين۳۳۶۸۱۲۹۰۴:۴۸:۰۸ ۱۴۰۲/۱۱/۵
ان موقع كه ريس جمهور بودي و قدرت داشتي چرا با اين افكار مبارزه نكردي ؟
ناشناس۳۳۶۸۱۴۱۰۵:۳۹:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۵
جناب روحانی ملت در هشت سال دیدند که چه بلایی بر سر کشور آوردی پس به خیر شما امید نیست ، شر مراسانید
ناشناس۳۳۶۸۱۵۱۰۶:۲۲:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۵
#راه اعتراض هم جز صندوق نیست# ملت خودشان بهتر می دونند
محمد۳۳۶۸۱۹۹۰۸:۰۷:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۵
موافقان این اتفاق ، دلایلی می آورند که در جای خود قابل تامل است . اما مشکل اصلی ، زیرسوال رفتن منطق برگزاری انتخابات و مراجعه به آرای عمومی است .
ناشناس۳۳۶۸۲۰۷۰۸:۲۷:۴۰ ۱۴۰۲/۱۱/۵
اقاى روحانى الان به مظلوم نمايى رو اورده.
ناشناس۳۳۶۸۲۲۱۰۸:۴۸:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۵
همون راه هاشمی رو در پیش گرفته
ناشناس۳۳۶۸۲۲۶۰۹:۰۰:۰۴ ۱۴۰۲/۱۱/۵
نبود رقابت میشه
ناشناس۳۳۶۸۲۳۹۰۹:۱۰:۱۲ ۱۴۰۲/۱۱/۵
آفرین بر آقای روحانی....خیلی خوب نوشته اید
ناشناس۳۳۶۸۲۴۴۰۹:۱۲:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۵
حسن روحانی ر احضار کنید و وی را تفهیم اتهام نموده به قوه قضاییه دلالت دهید
ناشناس۳۳۶۸۵۴۷۱۵:۴۹:۴۱ ۱۴۰۲/۱۱/۵
آزادی بیان؟!
ناشناس۳۳۶۸۲۴۵۰۹:۱۵:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۵
با اینکه با صحبت های روحانی کاملا موافق هستم اما من رای نمیدم
ازاد۳۳۶۸۲۴۷۰۹:۱۶:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۵
افرین بر این بیانیه دقیق
نادر۳۳۶۸۲۵۳۰۹:۲۴:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۵
وقتی بابت کم کاری ها محاکمه نشود نتیجه اش میشود این بیانیه.
ناشناس۳۳۶۸۲۵۹۰۹:۳۰:۱۹ ۱۴۰۲/۱۱/۵
خوب آقای روحانی شما میگی برید رای بدیم آخه به کی رای بدیم؟
ناشناس۳۳۶۸۲۶۰۰۹:۳۰:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۵
تو خودت معیشت مردم را نابود کردی نه تحریم به اسم ارز 4200
ناشناس۳۳۶۸۲۸۷۱۰:۰۴:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۵
اتفاقا ماهم معتقیدیم شورای نگهبان کم کاری کرده که شخصی با ویژگی های اخلاقی،رفتاری،مدیریتی و یک مدرک تحصیلی سراسر شبهه رو در ادوار مختلف مجلس و خبرگان و ریاست جمهوری تایید صلاحیت کرد و مملکت رو یک‌دهه به نابودی کشاند
ناشناس۳۳۶۸۲۹۶۱۰:۲۱:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۵
واقعا چرا رد صلاحیت شد اصلا معیار شورای نگهبان چیست این رد صلاحیت پاس گلی است به حامیان تحریم انتخابات
محمودزاده۳۳۶۸۳۰۳۱۰:۳۵:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۵
سلام درخواستهاى سه گانه ات ازخداوند؛دشمن،خشكسالى ودروغ را الحق خيلى خوب آمدى. ..
ناشناس۳۳۶۸۳۱۲۱۰:۴۰:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۵
وقتی که نهادهای نظارتی به تخلفات این آقا رسیدگی نکنند البته که متهم نقش شاکی را بازی خواهد کرد
علی گرگانی۳۳۶۸۳۶۴۱۱:۳۴:۵۰ ۱۴۰۲/۱۱/۵
گرامیان الف، ابتدا بگویم من آن اندازه که از کارهای روحانی بدم میاید ازکار هیچ کسی دیگر بدم نمیاد و 45ساله در راه امام و آیت‌الله خامنه‌ای هستم ویکبار هم به او و هم باندیهایش رای ندادم. اما کار شورای نگهبان درتایید نکردن روحانی کار خوبی نبود بنظرم چی شد که پس از دوسال از رییس جمهوری او شایستگی نمایندگی خبرگان را ندارد چه چیزی در این دوسال رخ داده که روحانی برای این کار مناسب نیست چگونه او چندین دوره تاییدیه نمایندگی دو دوره تایید رییس جمهوری و چندین سال نمایندگی رهبری درشورای امنیت ملی را داشت یک مرتبه همه اینها دراین دوسال فراموش شد! !!!! روحانی یک شبه و یکی دوساله که بد نشده . ایشان را نباید از همان ابتدا برای نمایندگی مجلس تایید می کردند نه اینکه پس از45سال دادن مسولیت های مهم اکنون بدون دادن هیچ توضیحی برای مردم اورا رد کنند که باید گفت در این 2 سال که او هیچ مسولیتی نداشته تا کار ناشایست ضدانقلابی ویژه ای از او سر بزند تاهمه ان تاییدیه های با دست خود شورای نگهبان پرسش برانگیزشود!!!! اگر شورای نگهبان می گذاشت روحانی بیاید خیلی میخواست رای بیاره به 100 هزارتا در تهران نمی رسید و با دست مردم به تاریخ می رفت و دیگر نمی توانست پز 24میلیون رایش را به رخ مخالفین بکشد !!!! به دید بنده اکنون ازخوشحالی قند تو دل روحانی آب میشود همچنین تو دل آمریکا و انگلیس و اسراییل که آنها نیز از نیامدن مردم تو رای گیری خوشحال میشوند. ..
ناشناس۳۳۶۸۵۵۳۱۶:۰۰:۴۲ ۱۴۰۲/۱۱/۵
دوست عزیز از قدیم گفتن هر موقع جلوی ضرر را بگیریم سود است... آقای روحانی اگر تایید می شد و رای نمی آورد آیا نمی گفت تقلب شده، انتخابات فرمایشی هست و.....ایشان سابقه گفتن این حرفها را دارد. حالا بگذریم که خدا می داند چه برنامه ای برای مجلس خبرگان داشته... بنظرم باید به رای شورای نگهبان احترام گذاشت، همین شورا بارها قبلا ایشان را تایید صلاحیت کرده، و الان فهمیده صلاحیت ندارد و توانایی خدمت ندارد. برای خدمت باید توی مردم بود نه اینکه پشت شیشه ماشین ضدگلوله فقط نظاره گر بود...در دوره کرونا هم حتی از تهران و ساختمان ریاست جمهوری خارج نشد.
ناشناس۳۳۶۸۵۴۶۱۵:۴۹:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۵
چه عجب، خود را خادم ملت می داند معنی خادم را هم فهمیدیم. همان برجام شما برای ملت کافی است ..
ناشناس۳۳۶۸۵۷۸۱۶:۵۳:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۵
شیخ حسن هم به سرنوشت بنی صدر و رفسنجانی و خاتمی و احمدی نژاد مبتلا شد. فاعتبرو یا اوللابصار
ناشناس۳۳۶۸۶۳۸۱۸:۳۷:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۵
همین فرمون برید که عالیه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  3. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  4. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  5. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  6. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  7. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  8. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  9. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  10. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  11. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  12. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  13. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  14. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  15. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  16. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  17. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  16. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  22. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  23. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  24. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین