تشخیص میلگرد فایکو اصل از تقلبی | راهنمای خرید میلگرد فایکو با مناسب ترین قیمت

گزارش بازرگانی، 249062،   4021023024

میلگرد همواره یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین مقاطع فولادی در پروژه‌های ساختمانی و عمرانی به شمار می‌رود. استفاده از این قطعات فولادی در انجام فعالیت‌های مختلف مانند پی‌ریزی، ستون‌های بتنی و آرماتوربندی سقف بسیار رایج است. به همین دلیل اصالت و کیفیت این مقاطع فولادی برای استحکام و امنیت بخش‌های مختلف ساختمان بسیار حائز اهمیت خواهد بود. در حال حاضر در بازار، محصولات فولادی زیادی به فروش می‌رسند و تشخیص اصالت یا تقلبی بودن آن‌ها بسیار دشوار است. میلگرد فایکو نیز یکی از همین قطعات محسوب می‌شود که در ادامه به بیان راهکارهایی برای تشخیص اصالت آن‌ها خواهیم پرداخت.

چرا تشخیص اصل بودن میلگرد اهمیت دارد؟

در بازار فولاد، می‌توان محصولات زیادی را با ظاهری مشابه، اما ویژگی‌ها و مشخصات متفاوتی نسبت به نمونه‌های اصلی پیدا کرد. این محصولات با قیمتی نزدیک به همان نمونه اصلی در بازار عرضه می‌شوند، اما کیفیت و عملکرد مطلوب را ندارند.

از آنجا که این قطعات تقلبی به سرعت زنگ زده و دچار خوردگی می‌شوند، در مقابل فشار و بارهای مختلف مقاومت نداشته و مشکلاتی را به وجود خواهند آورد که علاوه بر خسارت مالی، خطرات جانی نیز به همراه دارد. بنابراین در هنگام خرید باید به شیوه‌های تشخیص مقاطع فولادی خصوصا میلگرد غیر استاندارد به طور ویژه توجه کرد.

چگونه می‌توان اصل بودن میلگرد فایکو را تشخیص داد؟

از آنجایی که برای تشخیص اصل بودن این قطعات فولادی که توسط البرز ایرانیان با نام فایکو تولید می‌شوند، روش‌های متعددی وجود دارد، در ادامه به بیان چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • پلاک نصب شده روی قطعات

یکی از راه‌های ساده‌ تشخیص اصل یا تقلبی بودن این قطعات فولادی، استفاده از پلاک‌های نصب شده بر روی محصولات است. پلاک در واقع هویت ورق‌ها و یا قطعات فلزی این کارخانه محسوب شده و اطلاعات مربوط به آن‌ها را در خود جای داده است. این اطلاعات شامل نوع، سایز، طول، کد شمش، وزن و شماره بندیل، آدرس کارخانه فایکو، تاریخ تولید و سایر جزئیات مربوطه خواهد بود. مشخصات درج شده روی پلاک، به شما کمک می‌کند تا بتوانید محصولات اصلی را از تقلبی‌ تشخیص دهید.

  • وزن

از آنجایی که وزن یکی از معیارهای اساسی و حائز اهمیت در فرآیند خرید و تعیین قیمت میلگرد فایکو به شمار می‌رود، می‌توان گفت که یک روش بسیار مناسب نیز برای تشخیص اصالت آن‌ها محسوب می‌شود. وزن این قطعات در شرکت‌ها و کارخانه‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد. به همین دلیل مشخصات فیزیکی و ویژگی‌های آن‌ها یکسان نخواهند بود.

با این حال جدول اشتال میلگرد یک معیار بسیار مناسب برای مقایسه وزن آن با نمونه‌های اصلی محصولات فایکو است. به طور معمول اگر وزن این قطعات با تفاوت چشمگیری نسبت به وزن مشخص شده در جدول اشتال کمتر باشد، کیفیت آن پایین خواهد بود و ممکن است اصالت آن مورد شک قرار بگیرد. با این حال باید توجه داشت که به دلیل استانداردهای تولید متفاوت، ممکن است وزن برخی از میلگردهای اصلی نیز کمی سبک‌تر باشد.

  • علائم اختصاری حک شده روی قطعات

در حال حاضر بسیاری از کارخانه‌های فولاد از علامت‌های اختصاری برای تشخیص اصالت محصولات خود استفاده می‌کنند. این علامت‌ها در فرآیند تولید بر روی میلگردها حک می‌شوند. هر شرکت فولادی از یک علامت اختصاری منحصر به فرد استفاده می‌کند که به صورت رسمی ثبت شده است.

میلگرد فایکو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با علامت اختصاری FAICO-T وارد بازار می‌شود. این علامت در هنگام شکل‌دهی و فرآیند تولید بر روی قطعات به شکل برجسته حک خواهد شد. بنابراین حک شدن آن به صورت دستی یا با استفاده از سنبه بر روی بدنه محصول، نشانگر احتمال تقلبی بودن آن است.

  • اثر رنگ

میلگردهای اصل و باکیفیت ساخت این شرکت همواره باید دارای بدنه‌ای مشکی و کاملا تیره باشند. این نوع محصولات باید در شرایط نگهداری مناسب قرار گرفته و در مقابل رطوبت مستقیم قرار نگیرند. در صورتی که شرایط نگهداری نامناسب باشد، حتی قطعات فولادی با کیفیت نیز ممکن است دچار زنگ‌زدگی و خوردگی شوند. پس از خرید قطعاتی که دارای زنگار و خوردگی هستند، جدا خودداری کنید. زیرا اگر زنگار به عمق آن‌ها نفوذ کرده باشد، تاثیر بسیاری بر کیفیت و مقاومت آن خواهد داشت. در این نوع قطعات رنگ زردی دیده می‌شود و با سرعتی بیشتر نسبت به محصولات سالم روند پوسیدگی و خرابی را طی می‌کنند. با بررسی میزان و عمق زنگ‌زدگی، می‌توانید کیفیت و اصالت محصول را تشخیص دهید. زیرا محصولات اصل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مقاومت بالا در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی داشته باشند.

به کدام تامین کننده برای خرید میلگرد فایکو باید اعتماد کرد؟

درست است که در این مطلب به بیان روش‌های تشخیص اصالت محصولات تولیدی فایکو پرداختیم، اما با انتخاب یک تامین کننده مناسب و قابل اعتماد می‌توان سختی‌های تشخیص اصالت را تجربه نکرد.

پیوان یکی از آن تامین کنندگان مطمئن و با تجربه است که می‌توانید برای خرید میلگردهای فایکو به آن اعتماد کنید. شرکت پیوان با بیش از پنجاه سال تجربه مداوم در زمینه تامین و فروش آهن آلات فعالیت می‌کند. این مجموعه پس از سال‌ها فعالیت رسمی در بازار سنتی، سامانه فروش آنلاین آهن آلات را برای راحتی بیشتر مشتریان عزیز در سراسر کشور فراهم کرده است.

این سامانه به شما این امکان را می‌دهد که آهن آلات مورد نظر خود را به صورت تلفنی و آنلاین خریداری کنید. در وبسایت پیوان، امکان دسترسی به قیمت همه محصولات تخصصی و پرکاربرد فولاد و آهن نیز وجود دارد که با مراجعه به آن می‌توانید از قیمت روز آهن در بازار مطلع شوید و پس از مشورت با کارشناسان، به صورت آنلاین قطعات تولیدی فایکو را خریداری کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  8. درباره توبه تتلو

  9. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  10. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  11. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  13. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  14. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  15. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  16. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  17. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  18. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  19. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  20. تنوری که هنوز سرد است...

  21. ایثارگران را بدنام نکنید !

  22. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  23. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  24. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  25. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

آخرین عناوین