دیدگاه متفاوت رئیس مرکز استراتژیک ریاست‌جمهوری درباره مهاجرت/ روایت وزیر دفاع از فروش دستاوردهای وزارت دفاع

  4021018056 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

دیدگاه متفاوت رئیس مرکز استراتژیک ریاست‌جمهوری درباره مهاجرت/ روایت وزیر دفاع از فروش دستاوردهای وزارت دفاع

دیدگاه متفاوت رئیس مرکز استراتژیک ریاست‌جمهوری درباره مهاجرت

به گزارش مهر، مصطفی زمانیان رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در همایش «نظریه نظام انقلابی» اظهار کرد: کشورها تصویر ملی خود را به جامعه جهانی مخابره می‌کنند و از این طریق، شرکت‌های بزرگ چند ملیتی فرصت همکاری‌های بین‌المللی و تبادلات را ایجاد می‌کنند.

وی‌افزود: هر چه پیش می‌رود، این فرصت تبادل بین ملت‌ها و دولت‌ها افزایش می‌یابد و اگر از کنار این فرصت‌ها ساده‌انگارانه بگذریم، فرصت‌های بسیاری را از دست می‌دهیم. زمانیان گفت: اگر به مفهوم تصویرسازی ملی دقت کنیم، مشاهده می‌کنیم که تصویرهای ملی، جای برنامه‌های توسعه ملی را در ادبیات سیاست‌گذاری پُر کرده است؛ جامعه‌ای که خود را در تلاطم و به روز رسانی رسانه و فناوری مشاهده می‌کند، از ما به عنوان حکمران، انتظار دارد که تصویر درستی از ایران به جهان مخابره کنیم.

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری اضافه کرد: وقتی به بسیاری از پدیده‌های اجتماعی مانند موضوع مهاجرت که در کشور مطرح است، به درستی نگاه، تحلیل و بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که واقعاً ریشه این موضوع اقتصاد، بیکاری و اشتغال‌زایی نیست، بلکه این مساله به دلیل آن است که ما یک تصویر روشن از آینده برای مردم نساخته‌ایم.

وی ادامه داد: امروز وضعیت مهاجرت نسبت به گذشته فرق کرده است و مثلاً اگر کسی به آلمان مهاجرت کند، برای در اختیار گرفتن یک کُرسی دولتی یا به دست آوردن یک موقعیت کسب و کار اقتصادی به این کشور سفر نمی‌کند بلکه او مهاجرت می‌کند تا در ایران نباشد و این تفسیر بسیار خطرناکی است که به نظرم باید در مورد آن، فکر کرده و تعامل کنیم.

زمانیان گفت: امروز شرایط مهاجرت برای متمولین، پیشروان کسب و کار، حوزه‌های استارت‌آپ‌ها و فناوری‌ها و حوزه علم و فن آوری، بسیار جدی‌تر از مردم عادی شده است، لذا این جنس مسائل از آن دسته موضوعاتی است که ضرورت بازاندیشی در الگوی اساسی حکمرانی را برای ما توجیه می‌کند.

***

انتقاد روزنامه اصولگرا از وحیدی و پاسخ او

فرهیختگان درباره سخنان وحیدی مبنی بر اینکه «شاید ۳۰ درصد از آن تعدادی که عدم احراز خوردند به این خاطر بود که فرصت کم بود» نوشت: «در همان روزهای ابتدایی اعلام نظر هیات‌های اجرایی و عدم احراز برخی افراد فضای منفی در میان افکارعمومی ایجاد شد و از همه مهم‌تر اینکه دلیل مشخصی برای عدم احراز یا عدم تایید نیز ارائه نمی‌شد و برخی در همین راستا اظهاراتی را مطرح کردند.

در چنین شرایطی وزیر کشور دلیل عدم احراز برخی افراد را کمبود وقت می‌داند؛ موضوعی که در وهله اول این شائبه را تقویت می‌کند که در نگاه وزارت کشور هنوز اهمیت و حساسیت ماجرا درک نشده است و از طرفی نیز مطرح کردن این موضوع که نزدیک به 30 درصد از ثبت‌نام‌کنندگان به خاطر نبود وقت عدم احراز خوردند، این گزاره را تقویت می‌کند که نوعی سهل‌انگاری و بی‌توجهی در بررسی صلاحیت‌ها اتفاق افتاده و ممکن است تایید صلاحیت برخی افراد نیز در سایه این سهل‌انگاری و با دقت نظر کامل صورت نگرفته باشد.

موضوع مهم دیگر پاسخی است که درباره علت عدم احرازها به جامعه داده می‌شود. موضوع بررسی صلاحیت‌ها، یکی از مسائلی است که تقریبا برداشتن گام‌های بعدی انتخابات به آن بستگی دارد. با این حال نگاه بسیاری از سیاسیون به اعلام نظر هیات‌های اجرایی در این مرحله بود.

حال پاسخ وزیر کشور درباره اینکه چرا برخی افرادی که در هیات‌های اجرایی رد شده بودند در هیات‌های نظارت تایید شدند، مبنی بر اینکه علت برخی عدم احرازها کمبود زمان بوده، نه‌تنها افکار عمومی را درباره عدم احرازها توجیه نمی‌کند، بلکه این احساس را ایجاد می‌کند که دقت کافی در بررسی صلاحیت‌ها توسط وزارت کشور صورت نگرفته است.

به‌نظر می‌رسد ‌این اظهارنظرهای غیردقیقی که به جای توجیه افکار عمومی منجر به عصبانی شدن آنها می‌شود، تعمیق شکاف میان مسئولان و مردم را به دنبال دارد و موضوع مهم این است که این اظهارات در برخی موارد به کل مسئولان تعمیم داده خواهد شد.»

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در حاشیه دیدار با استانداران درباره زمان هیات های اجرایی برای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس اظهار کرد: بیشتر از ۱۱ هزار نفر در هیات‌های نظارت تایید صلاحیت شده‌اند و اکنون انتخابات وارد یک مرحله جدیدی شده است. فرصت اعتراص وجود دارد و کسانی که رد صلاحیت شده یا عدم احراز خورده‌اند می‌توانند اعتراض کرده و مدارک خود را ارائه دهند.

وی ادامه داد: یک روزنامه خاص از صحبت‌های من درباره فرصت بررسی صلاحیت‌ها برداشت اشتباهی کرده است. هیات‌های اجرایی برای بررسی صلاحیت‌ها ۱۰ روز فرصت داشتند و این فرصت کم بود اما در قانون جدید فرصت بیشتری برای بررسی صلاحیت‌ها در نظر گرفته شده است. هیات‌های اجرایی ۱۰ روز و ۵۰ روز هیات‌های نظارت و ۳۰ روز شورای نگهبان فرصت بررسی دارند؛ بنابراین فرصت بررسی صلاحیت‌ها بیشتر شده اما فرصت هیات‌های اجرایی ۱۰ روز بود که آن‌ها شاید فرصت  بررسی همه موارد را نداشتند و برای برخی عدم احراز خورده بود. برخی مثلا مدارک پنج سال فعالیت خود را ارائه نکرده و به همین دلیل عدم احراز خورده‌اند ولی در ۵۰ روز بعدی فرصت ارائه این مدارک خود را داشته‌اند الان هم فرصت اعتراض وجود دارد و شورای نگهبان ۳۰ روز فرصت بررسی اعتراض دارند. برخی بد برداشت کرده‌اند که من یک جا گفته‌ام فرصت کم بوده و یک جا گفته‌ام فرصت کافی بوده است رسانه ها باید به حرف‌ها دقت کنند.

***

گمانه‌زنی درباره لیست اعتدالگرایان در تهران

تسنیم نوشت: «در صورتی که بعد از بررسی نهایی شورای نگهبان، احزابی مانند اعتدال و توسعه، حزب کارگزاران، اعتماد ملی و شخصیت‌های اصلاح‌طلب غیرحزبی که از قبل تصمیم بر مشارکت داشتند بخواهند فهرستی تشکیل دهند، به‌احتمال قوی محمدباقر نوبخت سرلیست آنها خواهد بود.

همچنین علی مطهری توانایی ایستادن در جایگاه سرلیستی را دارد. مطهری در انتخابات مجلس نهم و دهم به‌صورت مستقل فهرستی تحت عنوان «صدای ملت» را رهبری می‌کرد و ممکن است بخواهد مجدداً با برخی همفکرانش ورود مستقل به عرصه انتخابات داشته باشد.

بدنه لیست اصلاح‌طلبان را از میان چهره‌های شناخته‌شده افرادی همچون رئوف قادری و اسماعیل دوستی از حزب اعتماد ملی، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در دولت روحانی، سید فرید موسوی، محسن علوی نماینده و محمود مازنی نمایندگان مجلس دهم تشکیل خواهند داد.

همچنین برخی نزدیکان علی لاریجانی همچون منصور حقیقت‌پور یا علی عباسپور تهرانی تأییدصلاحیت شده‌اند که ممکن است مانند انتخابات مجلس دهم، شاهد ائتلاف بین این دو جریان باشیم.

البته باید منتظر ماند و دید جبهه اصلاحات از میان سه راهبرد «تحریم انتخابات»، «مشارکت بدون قید و شرط» و «مشارکت مشروط» کدام را برمی‌گزیند؟ حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران در نشست خبری اعلام کرد دو راهبرد اولی طرفدار چندانی ندارد و اکثریت اصلاح‌طلبان به مشارکت مشروط معتقدند و این مسئله را هم به میزان تعداد افراد تأییدصلاحیت‌شده وابسته دانست و گفت: باید ببینیم چه‌تعداد تأیید می‌شوند، اگر 20 نفر تأیید شوند ما در خانه می‌نشینیم اما اگر بیشتر تأیید شوند، برای تهیه لیست اقدام می‌کنیم.»

رایزنی اعتدال و توسعه با نامزدهای اصلاح طلب برای تغییر حوزه انتخابیه به تهران

برنا نوشت: «خبرها حکایت از تلاش‌های نزدیکان به حزب اعتدال و‌ توسعه و طیف نزدیک به علی لاریجانی برای ارائه لیست مشترک دارد.

طبق اخباری که بدست خبرنگار ما رسیده با توجه به مشخص شدن صلاحیت داوطلبین انتخابات، گفت‌وگوها با برخی چهره‌های سیاسی اعتدالی و اصلاح طلب برای حضور در لیست انتخاباتی آغاز شده است.

اعتدالی‌ها با پیگیری حزب اعتدال و توسعه رایزنی را با برخی از چهره های شناخته شده اعتدالی و اصلاح طلب برای تغییر حوزه انتخابیه به پایتخت برای ارائه یک لیست با حضور چهره‌ها آغاز کرده‌اند.

حزب کارگزاران اما موافق این تصمیم نیست و تاکید دارد که باید برای رای آوری نامزدهای اصلاح طلب و اعتدالی در شهرستان ها تلاش کرد چراکه معتقدند مشارکت نه چندان جالب در تهران نامزدهای آنان را سوخت می دهد.»

***

مرتضوی: دولت به وعده خود برای ایجاد اشتغال عمل کرد

به گزارش ایسنا، صولت مرتضوی، وزیر کار در نشست با استانداران در وزارت کشور با تشکر از استانداران بابت تامین اشتغال در دولت سیزدهم، اظهار کرد: دولت صادق الوعد در دو سال گذشته بیشتر تعهد ایجاد اشتغال ۱ میلیون در سال عمل کرد.  این آمار براساس سامانه رصد در وزارت رفاه، مراکز پژوهشی و سازمان تامین اجتماعی است.

وی افزود: در دو سال گذشته بالای دو میلیون بیمه اجباری و اختیاری داشته ایم. بیمه اجباری یعنی کارفرما نیروی کار جذب و او را بیمه کرده است. در تابستان امسال ۷۰۰ هزار اشتغال خالص به روایت مرکز آمار ایران ایجاد شده است.

مرتضوی افزود: وزارت کار تنظیم گر برای ایجاد اشتغال است. فعالیت در بخش ساخت مسکن، اشتغال دانش بنیان، حذف زواید دست و پا گیر برای صدور مجوز کسب و کار و ارائه تسهیلات باعث شده دولت با افتخار اعلام کند که به تعهد خود در زمینه ایجاد اشتغال عمل کرده است. با این حال ظرفیت نیروی انسانی و منابع ما با شدت بیشتر از عملکرد ماست و نباید به این حد ایجاد اشتغال کفایت کرد.

وزیر رفاه افزود: حداقل تا پایان سال می توانیم ۱۵۰ همت برای ایجاد اشتغال از محل منابع عمومی دولت تسهیلات پرداخت کنیم. تا پایان سال زمان زیادی نداریم اما منابع در اختیار داریم.

وی ادامه داد: تا الان براساس پایش‌ها و نظرسنجی‌ها اعلام می‌کردیم نرخ بیکاری در کانال ۷ است اما نمی‌دانستیم دقیقا چه کسانی بیکار هستند اما الان سامانه‌ای راه‌اندازی شده که به زودی رونمایی  می‌شود که براساس آن  آمار بیکاری با جزئیات را در هر استان و شهرستان بدست می‌آوریم. همچنین بزودی می‌توان دقیقا تمام کسانی که زیر خط فقر هستند، شناسایی شوند.

***

برنامه‌ای برای جیره‌بنده آب در تهران نداریم

به گزارش ایسنا، عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی صنعت آب در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت تامین آب تهران و پیش‌بینی جیره‌بندی اظهار کرد: در حال حاضر مدیریت مصرف و تقاضا صورت گرفته و در حال انجام کارهایی برای مدیریت توزیع و تقاضا هستیم و اگر شهروندان تهرانی با مدیریت مصرف و با مجموع اقدامات صورت گرفته ۱۵ درصد مدیریت مصرف صورت بگیرد مشکلی برای تامین آب نخواهیم داشت.

به گفته وی برنامه‌ای برای جیره‌بندی آب در تهران وجود ندارد و باید توجه داشت که شهر تهران دارای شرایط خشکسالی است و در این شرایط باید شهروندان همکاری بیشتری با ما داشته باشند. شهر تهران، مشهد و سیستان جزو برنامه‌های اضطراری وزارت نیرو قرار گرفتند و برای عبور از شرایط خشکسالی لازم است که اقداماتی صورت گیرد.

به گفته وی، خراسان رضوی در برخی شهرها، ساوه، کرمان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، سمنان، سیستان و بلوچستان و کرمان مشمول طرح‌های تامین آب‌ اضطراری هستند و برخی نقاط ویژه‌تر مانند سیستان، مشهد، تهران، گلستان، شهر فسا در استان فارس در پیشانی تمرکز وزارت نیرو برای تامین آب شرب قرار دارد.

***

روایت وزیر دفاع از فروش دستاوردهای وزارت دفاع

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح درخصوص فروش دستاورد‌های وزارت دفاع به سایر کشور‌ها گفت: غالب کشور‌های آزادی خواه و مستقل از دستاورد‌های ما استفاده می‌کنند چرا که آن‌ها به دنبال تأمین امنیت خودشان هستند.

وی اضافه کرد: ما از سوی کشور‌هایی که مشکلات مرزی و مشکلات مقابله با مواد مخدر و تروریست دارند، در خواست‌های بسیار زیادی برای خرید سلاح داریم. با توجه به اینکه در کمک کردن به کشور‌ها یکسری ملاحظات، شرایط و قوانین را باید رعایت کنیم، با حفظ این ملاحظات و قوانین به این کشور‌ها کمک‌هایی در این زمینه صورت می‌گیرد.

امیرسرتیپ آشتیانی به میزان ارز آوری از فروش دستاورد‌های وزارت دفاع اشاره و اعلام کرد: میزان ارز آوری نسبت به دو سال گذشته چند برابر افزایش داشته است.

***

بی‌سرانجامی طرح شفافیت در مجلس یازدهم

 در آخرین پرده از ماجرای طرح شفافیت قوای سه گانه، مدتی پیش با تصویب اعضای کمیسیون امور داخلی مجلس و برای رفع ایرادات مجمع و شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام از این طرح کنار گذاشته شد و اینکه مجمع می‌خواهد شفافیت را طبق آیین‌نامه داخلی خود انجام دهد یا خیر؛ بر عهده خود مجمع گذاشته شد و گزارش کمیسیون درباره طرح شفافیت قوای سه‌گانه تهیه و برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه شد.

به گزارش تسنیم، مسئله‌ شفافیت یکی از شعارهای مجلس یازدهم بود اما با توجه به اینکه لایحه بودجه سال 1403 به مجلس آمده و پس از آن، انتخابات مجلس دوازدهم برگزار می‌شود باید دید این طرح به صحن بهارستان خواهد رسید یا نه؟

این در حالیست که طبق آیین‌نامه‌ داخلی مجلس، اگر طرحی در طول دوران چهارساله‌ی مجلس به تصویب نرسد، در مجلس بعدی باید تمام فرآیند بررسی از تقدیم به هیئت رئیسه تا ارجاع به کمیسیون مربوطه و هم‌چنین ارائه و رأی‌گیری در صحن طی شود.

***

توضیح یک نماینده درباره طرح تشکیل سازمان اطلاعات قوه قضائیه

عباس مقتدایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به تصویب کلیات طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در صحن مجلس، در پاسخ به برخی از انتقادات مبنی بر موازی‌کاری با سایر دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور گفت: این سازمان مربوط به درون قوه قضائیه و موضوعات متمرکز در قوه قضائیه است و تصویب این طرح یا تشکیل این سازمان، آنگونه که در خود متن این طرح هم به آن اشاره شده، منافاتی با فعالیت‌های ذاتی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور مانند وزارت اطلاعات یا سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ندارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه فردی قرار است رئیس این سازمان را تعیین کند، گفت: این موضوع منوط به مصوبه‌ای است که هنوز نمی‌دانیم به چه صورت در مجلس تصویب خواهد شد و در جریان بررسی جزئیات این طرح، این مساله مشخص می‌شود؛ البته چون این موضوع به عنوان یک مبحث درون قوه قضائیه است، قاعدتاً همه مسائل آن درون قوه قضائیه، تدبیر و ساماندهی خواهد شد.

مقتدایی اظهار کرد: تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه به معنای آن نیست که این سازمان به صورت جزیره‌ای جدا باشد چراکه موضوعات اطلاعاتی و امنیتی، پیوستگی نهادهای مختلف را به همراه دارد؛ تشکیل این سازمان در راستای تکمیل و تقویت فعالیت‌های درون قوه قضائیه خواهد بود، نه اینکه قوه قضائیه از سایر بخش‌های کشور جدا شود.

 


 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۴۹۷۴۷۲۳:۵۴:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
دیروز ۱۷ دی سالروز کشف حجاب رضا خانی بود چرا مطلبی در اینمورد منتشر نشد
ناشناس۳۳۵۰۴۳۰۱۶:۳۲:۱۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
روحت بسوزه پهلوی
ناشناس۳۳۴۹۷۵۵۰۰:۰۱:۲۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
علی کریمی خوس خوسو دربدر کرد آل برده
ناشناس۳۳۴۹۷۷۲۰۰:۳۷:۲۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
وقتی دوقطبی سازی شدید در کشور درست می شود هم از بیرون از مرزها به وسیله شبکه های ماهواره ای و مجازی و چه داخلی ها توسط اصلااح طلبان معلوم هست حس نا امیدی و کاذب و فزاینده و متوهم بیشتر خودنمایی خواهد کرد نسبت به کشور
ناشناس۳۳۴۹۸۰۷۰۳:۰۵:۲۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
گفتن مهاجرت میشه که در ایران نباشند!!! این حرف دروغه. همه مردم فراتر از عقیده و سلیقه ،ایران را خیلی دوست دارند
ناشناس۳۳۵۰۰۵۵۱۱:۱۱:۲۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
کسی نگفت ایران را دوست ندارن،ولی آینده ای نمیتونن برای خودشون تصور کنن،برای همین میرن
ناشناس۳۳۴۹۸۱۷۰۴:۵۵:۵۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
این آقای رییس مرکز استراتژیک ریاست جمهوری این گزارش رو به رییس جمهور، وزیر ارشاد، وزیر ارتباطات، وزیر کار و بقیه بالایی ها هم میده؟ یا فقط جلسه خصوصی است.
ناشناس۳۳۴۹۹۰۰۰۸:۳۹:۵۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
بنظر میرسه رئیس مرکز استراتژیک ریاست جمهوری جنس صحبتهاش با بالادستیهایش زمین تا آسمان فاصله دارد.
ناشناس۳۳۴۹۹۵۸۰۹:۴۶:۲۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری اضافه کرد: وقتی به بسیاری از پدیده‌های اجتماعی مانند موضوع مهاجرت که در کشور مطرح است، به درستی نگاه، تحلیل و بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که واقعاً ریشه این موضوع اقتصاد، بیکاری و اشتغال‌زایی نیست، بلکه این مساله به دلیل آن است که ما یک تصویر روشن از آینده برای مردم نساخته‌ایم.... به نظر بنده به نکته بسیار مهمی اشاره کرده اند . البته همین نبود امید به آینده ناشی از عملکرد دولت و حاکمیت در زمینه اقتصادی و بیکاری و تورم و آزادی های مدنی است. آیا بین اصولگرایان اقتصاد دانتان یک نفر را می توانید نام ببرید که آینده اقتصاد و صنعت کشور را درخشان تصور کند؟
ناشناس۳۳۵۰۰۴۶۱۱:۰۵:۵۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
همش رو خوب گفتی غیر از آزادی های مدنی که طبق قوانین خدا محدودیت هایی هست که به نفع خود بشره
ناشناس۳۳۵۰۲۰۸۱۳:۰۴:۳۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
لیست?! لیست انتخاباتی?!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

آخرین عناوین