آغاز ساخت یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور

  4020922095 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و دبیر کارگروه نهضت ملی مسکن کشور گفت: ساخت یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی از مجموع چهار میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور آغاز شده است.

آغاز ساخت یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور

به‌ گزارش خبرنگار ایرنا، روح‌الله اکبری شامگاه چهارشنبه در شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مردمی‌سازی طرح نهضت ملی مسکن در قالب واگذاری برون‌ساخت در دستور کار قرار دارد و در صورت امکان باید این مهم به گروه‌های مردمی واگذار شود.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری در طرح نهضت ملی مسکن به‌نسبت عملکرد ۲ ساله در تامین و آماده‌سازی زمین جزو ‌۱۰ استان برتر کشور و در مراحل ساخت جزو استان‌های میانی است.
اکبری تصریح کرد: بانک‌های چهارمحال و بختیاری پای کار آمده‌اند و در حال تکمیل و پرونده هستند اما هنوز منجر به پرداخت تسهیلات نشده است.
وی یادآور شد: تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی با هدف سرعت‌بخشی به روند ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار دارد.
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و دبیر کارگروه نهضت ملی مسکن کشور با اشاره به برنامه‌ریزی برای ساخت چهار میلیون مسکن همزمان با فعالیت دولت سیزدهم اظهار داشت: از این تعداد یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد در زمین‌های دولتی به‌طور ۹۹ ساله، ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها، ۸۰۰ هزار واحد مسکونی به‌طور خودمالکی و ۶۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده احداث می‌شود که از این تعداد ۵۴ هزار و ۹۲۷ واحد مسکونی سهم چهارمحال و بختیاری است.
وی گفت: بانک‌های عامل می‌توانند پیش‌پروانه ساختمانی را برای پرداخت تسهیلات قبول کنند تا روند ساخت، تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نهضت ملی مسکن سرعت یابد.
اکبری به پیشرفت کمتر از ۱۲ درصدی طرح اقدام ملی مسکن در دولت قبل اشاره و تاکید کرد: تاکنون ۵۲ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور تامین شده است.
وی افزود: هم‌اکنون دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی برای تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری از طرح نهضت ملی مسکن در کشور آمادگی و اهتمام دارند.
سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در ۲۱ شهر استان انجام نشده که قرار شد در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز شود.

 
خدایار باقری تاکید کرد: در این نشست قرار شد بانک‌های عامل تسهیلات را در سریع‌ترین زمان ممکن به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کنند.
وی افزود: همچنین قرار شد شرکت‌های خدمات‌رسان تعهدهای خود در سایت های نهضت ملی مسکن را آغاز کنند.
باقری تصریح کرد: آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری و اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هم‌ ساخت مدرسه در طرح‌های نهضت ملی مسکن را آغاز کنند.

 

سهم چهارمحال و بختیاری از نهضت ملی مسکن ۵۷ هزار و ۱۴۹ واحد است

همچنین معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: سهم این استان از طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ۵۷ هزار و ۱۴۹ واحد مسکونی است.

کامران رهی شامگاه چهارشنبه در شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری که با حضور دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و دبیر کارگروه نهضت ملی مسکن کشور برگزار شد، تاکید کرد: از این تعداد ۱۵ هزار و ۳۴۷ واحد مسکونی مربوط به گروه‌های درآمدی و دهک‌های یک تا چهار، هفت هزار و ۶۷۴ واحد مربوطه به تفاهم‌نامه‌های منعقده، هفت هزار و ۶۷۴ واحد مربوطه به بازآفرینی، ۱۰ هزار و ۲۳۲ واحد مربوط به خودمالکی، ۲ هزار و ۲۲۳ واحد مربوط به تولید مسکن استیجاری و ۱۴ هزار واحد روستایی است.

وی با اشاره به نام‌نویسی ۹۴ هزار و ۱۳۲ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد ۲۴ هزار و ۶۶۷ نفر تأیید نهایی شده، ۱۹ هزار و ۳۷۹ متقاضی افتتاح حساب کرده و ۱۷ هزار و ۳۱۰ نفر آنان در مجموع ۲۳ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال بابت سهم آورده ۴۰۰ میلیون ریالی خود را پرداخته‌اند.
رهی به تامین ۸۳۴ هکتار زمین در چهارمحال و بختیاری برای ساخت ۳۳ هزار و ۲۲۶ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن اشاره و تصریح کرد: برای طرح جوانی جمعیت استان تاکنون ۸۸۷ قطعه زمین در شهرهای شهرکرد، بروجن، بن، کیار، شلمزار، سامان و فرخ‌شهر تامین و تحویل متقاضیان واجد شرایط شد.
وی با اشاره به نام‌نویسی ۹ هزار و ۷۵۴ نفر در چهارمحال و بختیاری برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن یادآور شد: از این تعداد چهار هزار و ۱۴۷ نفر در مجموع ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.
رهی با اشاره به آماده‌سازی ۲۱ سایت نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری با ۱۹۶.۹ هکتار وسعت و ارزش یک‌هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال اظهار داشت: این طرح در سایت‌های مختلف ۴۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری طرح نهضت ملی از مهم‌ترین خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم این استان است.
در طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد سهم چهارمحال و بختیاری سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی است.
چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۲۲۵۰۹۱۹:۵۲:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۲۲
خسته نباشی اخوی. میدونی قسط 10 ساله یه وام 300 تومنی بانک تو مسکن 7 میلیون و 800 هزار تومن هست؟!!!!!!!!!!!!
ناشناس۳۳۲۲۵۱۲۲۰:۰۰:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۲۲
آغاز یعنی هشت سال دیگر پایان آن‌زمان کی رییس جمهور است؟
ناشناس۳۳۲۲۶۳۷۰۰:۵۵:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۲۳
معضل مسکن در ایران برای کمبود تولید یا افزایش تقاضا نیست بلکه بعنوان یه کالا مربوط به قیمت دلار است.
ناشناس۳۳۲۲۶۴۶۰۱:۱۶:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۲۳
کی.کجا چطوری ؟
ناشناس۳۳۲۲۶۸۳۰۷:۲۱:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۲۳
چگونه است نزدیک انتخابات مجلس وعده ها شروع می شود مسئولین با ژست حق به جانب شعارهای دلنشین می دهند
علی۳۳۲۲۸۰۳۱۰:۴۹:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۲۳
سه سال گذشت تازه می فرمایید آغاز ساخت یک میلیون و 900 هزار واحد مسکونی. ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  8. درباره توبه تتلو

  9. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  10. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  11. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  13. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  14. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  15. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  16. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  17. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  18. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  19. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  20. تنوری که هنوز سرد است...

  21. ایثارگران را بدنام نکنید !

  22. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  23. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  24. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  25. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

آخرین عناوین